Voor diegenen die de band niet kennen: Therion was een van de eerste deathmetal-bands die experimenteerde met klassieke invloeden. Nog klassieker dan Paradise Lost dat deed. Het mooiste voorbeeld daarvan is Theli uit 1996.
quote:
Op maandag 17 maart 2003 10:43 schreef hoppe het volgende:
Een discografieOf Darkness ... 1991 Peaceville
The return
Asphyxiate with fear
Morbid reality
Megalomaniac
A suburb to hell
Genocidal raid
Time shall tell
Dark eternity
Beyond Sanctorum 1992 Active
Pandemonic Outbreak
Symphony Of The Dead
Beyond Sanctorum
Enter The Depths Of Eternal Darkness
Illusions Of Life
The Way
Paths
Tyrants Of The Damned
Symphony Masses: Ho Drakon Ho Megas 1993 Pavement
Baal reginon
Dark princess Naamah
A black rose
Symphoni drakonis inferni
Dawn of perishness
The eye of eclipse
The ritual dance of yezidis
Powerdance
Procreation of eternity
Ho dracon ho megas
(EP) The Beauty In Black 1995 Nuclear Blast
Arrival Of The Darkest Queen (instr)
The Beauty In Black
Evocation Of Vovin
The Veil Of Golden Spheres
Lepaca Kliffoth 1995 Nuclear Blast
The wings of the hydra
Melez
Arrival of the darkest queen
The beauty in black
Riders of Theli
Black
Darkness eve
Sorrows of the moon
Let the new day begin
Lepaca Kliffoth
Evocation of Vovin
Theli 1996 Nuclear Blast
Preludium
To mega therion
Cults of the Shadow
In the desert of set
Interludium
Nightside of eden
Opus eclipse
Invocation of Naamah
The siren of the woods
Grand finale/Postludium
A'Arab Zaraq Lucid Dreaming 1997 Nuclear Blast
In remembrance
Black fairy
Fly to the rainbow
Children of the damned
Under jolly roger
Symphony of the dead
Here comes the tears
Enter transcendental sleep
The quiet desert
Down the Qliphotic tunnel
Up to Netzach/Floating back
The fall into eclipse
Enter transcendental sleep
The gates to a'arab zaraq are open
The quiet desert
Down the Qliphothic tunnel
Up to Netzach
Floating back
Vovin 1998 Nuclear Blast
The rise of Sodom and Gomorrah
Birth of Venus illegitima
Wine of Aluoah
Clavicula nox
The wild hunt
Eye of shiva
Black sun
The opening
Morning star
Black diamonds
Raven of dispersion
The Crowning Of Atlantis 1999 Nuclear Blast
The crowning of atlantis
Mark of cain
Clavicula nox
Crazy nights
From the dionysian days
Thor
Seawinds
To mega therion (live)
The wings of the hydra (live)
Black sun (live)
Deggial 2000 Nuclear Blast
Seven secrets of the Sphinx
Eternal return
Enter vril-ya
Ship of Luna
The invincible
Deggial
Emerald crown
The flight of the Lord of Flies
Flesh of the gods
Via nocturna Part I,II
O fortuna
Secret Of The Runes 2001 Nuclear Blast
Ginnungagap (Prologue)
Asgard
Midgard
Schwarzalbenheim (Svartalfheim)
Jotunheim
Ljusalfheim
Vanaheim
Nifelheim
Muspelheim
Helheim
Secret of the runes (Epilogue)
quote:Die heb ik nog niet. Maar ik kan me voorstellen dat als je die cd hebt, met zoveel goede Therion-nummers erop, even wachten met die andere cd's. Ik denk dat vanaf Lepaca Kliffoth, Therion jou wel zou interesseren.
Op maandag 17 maart 2003 12:19 schreef Seborik het volgende:
Vind hun latere werk wel goed, dat deathmetalgebeuren eigenlijk niet zo. Heb alleen nog maar hun 2002 live-album Live in Midgard.
quote:Het duurt vast nog heel lang voordat ze daar zullen staan.
Op maandag 17 maart 2003 12:26 schreef Freel het volgende:
Jammer dat Therion niet op het pinkpop komt!
quote:jah jammer dat de chemical brothers niet op wacken komen ook
Maarre vorige week nog Deggial aangeschaft, topcd, topband
quote:Beter: Het is erg jammer dat ze niet op Graspop komen. Anders moet ik nog een kaartje kopen voor Pinkpop en naar Graspop ga ik al.
Op maandag 17 maart 2003 12:27 schreef Seborik het volgende:[..]
Het duurt vast nog heel lang voordat ze daar zullen staan.
quote:ahaha
Therion, geweldige band. Ik vind dan ook al hun periodes goed, met name de death metal periode en moderne, huidige Therion. De middenperiode, "Lepacca Kliffoth", trekt me het minst.
De enige cd's die ik nog moet kopen zijn "Crowning of Atlantas EP" en "Beauty in Black EP", waarvan de laatste waarschijnlijk niet meer te vinden is.
quote:In flames, therion, goede smaak afraidtech!
Op dinsdag 18 maart 2003 14:19 schreef afraidtech het volgende:
therionis koooooooooooooool
quote:i know zo kan ik nog wel ffies doorgaan
Op dinsdag 18 maart 2003 20:38 schreef Man_Made_God het volgende:[..]
In flames, therion, goede smaak afraidtech!
quote:In Flames ken ik wel, lijkt het daarop?
Op dinsdag 18 maart 2003 20:38 schreef Man_Made_God het volgende:[..]
In flames, therion, goede smaak afraidtech!
quote:nee zeker niet, mijn opmerking sloeg op een eerdere aanvaring tussen Afraidtech en moi. Privé DUS!!
Op dinsdag 18 maart 2003 20:41 schreef OphiOn het volgende:[..]
In Flames ken ik wel, lijkt het daarop?
quote:Vooral erg donkere muziek met verschillende zangers. Zware gitaren met daarboven duidelijke melodieën.
Op dinsdag 18 maart 2003 20:34 schreef OphiOn het volgende:
Ik heb nog niet de kans gehad om iets van Therion te luisteren? Is het de moeite waard? En wat moet ik precies verwachten? Death Metal met klassieke invloeden zegt mij niet zoveel.
quote:goed verwoord... toch blijft in flames de band
Op dinsdag 18 maart 2003 20:48 schreef Man_Made_God het volgende:[..]
nee zeker niet, mijn opmerking sloeg op een eerdere aanvaring tussen Afraidtech en moi. Privé DUS!!
quote:daarom vind ik therion
Op dinsdag 18 maart 2003 21:06 schreef Wodan het volgende:[..]
Vooral erg donkere muziek met verschillende zangers. Zware gitaren met daarboven duidelijke melodieën.
quote:die had ik net op staan
Op dinsdag 18 maart 2003 21:09 schreef StefanP het volgende:Secret of the Runes
Ik moet ook nog eens al de rest van de cds van hen gaan kopen
quote:Ik heb de Beauty in Black EP
Op maandag 17 maart 2003 23:55 schreef Summoner het volgende:De enige cd's die ik nog moet kopen zijn "Crowning of Atlantas EP" en "Beauty in Black EP", waarvan de laatste waarschijnlijk niet meer te vinden is.
Naast de intro en het titelnr staat nog erg goed nummer op, track 3.
quote:ik heb:
Op zondag 23 maart 2003 11:39 schreef BlackOrchid het volgende:
*Trots*Heeft alle cd's en mini cd's van ze hehehe
A Arab Zarag Lucid
beyond sactorum
Crowning of Atlantis
Deggial
Of Darkness
Secret Of The Runes
Symphony Masses Ho Drakon Ho Megas
Theli
vovin
quote:Of Darkness...
Op zondag 23 maart 2003 12:44 schreef afraidtech het volgende:
A Arab Zarag Lucid
beyond sactorum
Crowning of Atlantis
Deggial
Of Darkness
Secret Of The Runes
Symphony Masses Ho Drakon Ho Megas
Theli
vovin
quote:Goed plan. Ik ben momenteel bezig met het compleet maken van mijn Abigor en Mayhem collectie, daarna volgt Bathory en daarna Therion.
Op zondag 23 maart 2003 17:55 schreef afraidtech het volgende:
Lepacca Kliffoth
die heb ik nog nie, meteen bestellen
quote:bathory
Op zondag 23 maart 2003 17:56 schreef Summoner het volgende:[..]
Goed plan. Ik ben momenteel bezig met het compleet maken van mijn Abigor en Mayhem collectie, daarna volgt Bathory en daarna Therion.
![]()
quote:ik vind die laatste wel weer wat minder saai moet ik zeggen. De voorganger Deggial heeft wat zwakke nummers dat klopt. Maar ik denk wel dat de volgende plaat wel anders moet klinken wil Therion nog relevant genoemd willen worden.
Op zondag 23 maart 2003 19:40 schreef _Etter_ het volgende:
vind Lepacca Kliffoth wel hun beste, maar ik moet wel zeggen dat Septic flesh met Sumerian daemons de plaat heb gemaakt waar ik eigenlijk al langer van Therion op wacht. Therion vind ik een beetje saai geworden...
quote:voor mij is Therion niet meer relevant vanaf Theli, die cd begint heel goed maar eindigt erg slap vind ik...
Op zondag 23 maart 2003 19:43 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
ik vind die laatste wel weer wat minder saai moet ik zeggen. De voorganger Deggial heeft wat zwakke nummers dat klopt. Maar ik denk wel dat de volgende plaat wel anders moet klinken wil Therion nog relevant genoemd willen worden.
quote:Hmmm, helaas, maar denk maar zo: er komen betere tijden.
Op zondag 23 maart 2003 17:59 schreef afraidtech het volgende:
bathoryheb op het moment niet zoveel geld om het op te maken aan cds
quote:Hmmm, maar ik denk niet dat Therion weer grunts gaat gebruiken.
Op zondag 23 maart 2003 19:40 schreef _Etter_ het volgende:
vind Lepacca Kliffoth wel hun beste, maar ik moet wel zeggen dat Septic flesh met Sumerian daemons de plaat heb gemaakt waar ik eigenlijk al langer van Therion op wacht. Therion vind ik een beetje saai geworden...
Oh en ook iets over een live-dvd, welke band kan nog zonder.
quote:Kijk eens aan. Ik zie nu al uit naar die DVD.
Op woensdag 2 april 2003 02:17 schreef Seborik het volgende:
Hoera, er komt een nieuw album eind dit jaar en een intensieve wereldtournee daarna.Oh en ook iets over een live-dvd, welke band kan nog zonder.
Onwaarschijnlijk misschien, maar ze moeten nu wel met een 'anders' album komen. De laatste drie, Vovin, Deggial en Secret of the Runes zijn qua stijl ongeveer gelijk, en met Secret of the Runes had ik al een beetje het gevoel dat dit de laatste keer was dat ze het op deze manier konden doen.
Even tussendoor: mijn complimenten voor je interview met Christopher, en de review van Lemuria en Sirius B. Leest lekker makkelijk en het zit goed in elkaar.quote:Op maandag 24 mei 2004 18:28 schreef Tokus het volgende:
tof, sebbo! die nieuwe platen zijn weer echt lekker. Ik vond Secret Of the Runes eigenlijk niks, maar Lemuria en Sirius B zijn heerlijk.
Bleek ik het daar toch even fout te hebben! Ik had wel weer wat meer grunts willen horen, maar dit is zeker een goede ontwikkeling. Lemuria en Sirius B zijn lekkere albums.quote:Op zondag 23 maart 2003 23:09 schreef Summoner het volgende:
Hmmm, maar ik denk niet dat Therion weer grunts gaat gebruiken.
thanksquote:Op vrijdag 28 mei 2004 13:41 schreef Man_Made_God het volgende:
[..]
Even tussendoor: mijn complimenten voor je interview met Christopher, en de review van Lemuria en Sirius B.
Ik wil ook. Ik ben veel te blut. Van mijn eerstvolgende financiële meevaller ga ik die cd's maar eens kopen.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:16 schreef OProg het volgende:
Ik heb nu dat hele gave nieuwe boxje gekocht met Lemuria en Sirus B
zou ik niet te lang mee wachten, want deze box is niet al te lang verkrijgbaar. Straks gooien ze beide albums apart in de handel.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 00:32 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik wil ook. Ik ben veel te blut. Van mijn eerstvolgende financiële meevaller ga ik die cd's maar eens kopen.
Bedoel je dat er veel gebruik wordt gemaakt van die sopranen enzo? Ik kan het me wel voorstellen, ik ben er persoonlijk helemaal weg van.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:41 schreef Seborik het volgende:
Mooie albums, ik mis alleen een beetje het donkere voor mij typische Therion-geluid.
Haggardquote:Op zaterdag 12 juni 2004 18:09 schreef Man_Made_God het volgende:
Nu ook maar deze vraag die me meteen te binnen schiet: zijn er meer bands die zo met orkesten e.d. omspringen, in de metal-scene?
Oh zo... Ik ken de meeste albums van Therion wel (heb zelf echter alleen live in Midgard naast de nieuwe). Maar ik vind het heerlijke muziek om te horen, ook al is het misschien wel wat aan de 'vrolijke' kant.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 19:18 schreef Seborik het volgende:
Nee, ik bedoel dat ze op de vorige albums een zeer zwaar laag geluid hebben qua muziek. Die sopranen doen daar niet aan af. Het is meer de algehele compositie.
Thanksquote:Op zondag 13 juni 2004 02:47 schreef Summoner het volgende:
[..]
Haggard
Meer metal met orkesten:
Dimmu Borgir - Puritanical Euphoric Misanthropia
Dimmu Borgir - Death Cult Argameddon
Hollenthon - Domus Mundi
Hollenthon - With Vilest of Worms to Dwell
Septic Flesh - Sumerian Daemons
en allerlei gare gothic en power metal bandjes.
Ik heb slecht nieuws voor je: het zijn allemaal essentiele topalbums.quote:Op zondag 13 juni 2004 11:58 schreef Man_Made_God het volgende:
Haggard zal ik zeker even naar kijken, nav het topic. Ziet er goed uit. Hollenthon en sceptic flesh ken ik ook niet, dus ook daar maar weer even naar kijken. Hoop dat ik het allemaal niet TE goed vind, anders loop ik straks weer in Laatst gekochte CD/LP/MuziekDVD. Deel 26 te posten. En dat zou ik deze maand niet meer doen![]()
Kutquote:Op zondag 13 juni 2004 14:26 schreef Summoner het volgende:
[..]
Ik heb slecht nieuws voor je: het zijn allemaal essentiele topalbums.
je hebt er vast een hele goede reden voor. Maar waarom niet in Nederland?quote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:10 schreef Seborik het volgende:
Ik ben waarschijnlijk dertig oktober in Hof ter Lo Antwerpen te vinden.
En zoals ik al zei: een goede reden.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:33 schreef Seborik het volgende:
Omdat Tilburg een uur rijden is en Antwerpen een half uur.
Een vriend van mij was er ook geweest, en die vond het ook erg goed, maar ik schat \'m niet zo hoog in qua muziekkennis, vandaar. Maar dat blijkt weer mee te vallen.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:38 schreef Seborik het volgende:
Ja, ik heb ze op Graspop gezien, ze waren echt steengoed!!! Ook van anderen heb ik zeer lovende kritieken gehoord over vorige concerten.
Op Graspop hadden ze die nieuwe zanger en zangeres bij en deden ze drie nummers van Sirius B en die waren echt fantastisch. Ze begonnen er meteen al mee. Het was wel te merken dat al veel mensen het nieuwe album hadden aangeschaft.
Nog een paar klassiekers waaronder kwamen voorbij, ook To Mega Therion.
Kijk ook eens hier: Haggardquote:Op zaterdag 24 juli 2004 21:01 schreef Vectra het volgende:
Vind het echt een meesterlijke combi: metal meets classic!
Ik heb ook eerst Therion leren kennen, en toen Haggard. Het is echt ongelooflijk fijne muziek, zij het wat 'eenvoudiger' dan Therion. Dan heb ik het niet over de complexiteit of de samenstelling van de composities of over de muziek zelf, maar over hoe de 'bestandsdelen' worden gebruikt. Geen echte koren, maar sopranen en alten e.d. die solo zingen.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 21:20 schreef Vectra het volgende:
Thanks! Zit even een paar sampletjes te luisteren op hun website en dat klinkt ook erg goed![]()
Wat ik aan Haggard prefereer boven Therion, is dat het klassieke element een stuk organischer klinkt. De individuele instrumenten zijn beter te horen, spelen meer solo's en de productie is minder gelikt.quote:Op zondag 25 juli 2004 00:18 schreef Man_Made_God het volgende:
Dan heb ik het niet over de complexiteit of de samenstelling van de composities of over de muziek zelf, maar over hoe de 'bestandsdelen' worden gebruikt. Geen echte koren, maar sopranen en alten e.d. die solo zingen.
Dat is zeker waar. Maar af en toe vind ik het wel fijn dat Therion net even wat harder is af en toe, doordat er meerdere instrumenten worden gebruikt.quote:Op zondag 25 juli 2004 23:54 schreef Summoner het volgende:
[..]
Wat ik aan Haggard prefereer boven Therion, is dat het klassieke element een stuk organischer klinkt. De individuele instrumenten zijn beter te horen, spelen meer solo's en de productie is minder gelikt.
Misschien wil seborik ze wel van je overko.....quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 01:00 schreef Downer het volgende:
mocht iemand nog naar Therion in 013 willen a.s dinsdag...
2 kaartjes voor miniprijsje
zou zonde zijn om ze zo weg te gooien...![]()
Ik ga even erover mailen en nadenken.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 01:00 schreef Downer het volgende:
mocht iemand nog naar Therion in 013 willen a.s dinsdag...
2 kaartjes voor miniprijsje
ik heb het gelezen, laat het maar wetenquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 16:57 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik ga even erover mailen en nadenken.
net zo zonde als niet gaan, want het was echt gaaf.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 01:00 schreef Downer het volgende:
quote:Op zondag 31 oktober 2004 02:40 schreef Tokus het volgende:
[..]
net zo zonde als niet gaan, want het was echt gaaf.
en ik heb Therion bier!
Het wordt helaas niks.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 23:21 schreef Downer het volgende:
[..]
ik heb het gelezen, laat het maar weten![]()
Dat ziet er mooi uit tokus!quote:Op zondag 31 oktober 2004 19:53 schreef Tokus het volgende:
[afbeelding]
ToT en Tristania had ik toch al afgeschreven, dus er niet al teveel van verwacht.quote:Op woensdag 3 november 2004 13:29 schreef voodoolady het volgende:
Ik vond het concert ook erg gaaf, alleen jammer van trail of tears.
Downer nogmaals bedankt!!!
Voor zover ik weet is Therion maar met zijn 5-en, als je het koor niet meerekent.quote:Op woensdag 3 november 2004 18:33 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Kan iemand mij vertellen waar de toetsenisten (van alle bands!!!!!) gisteren waren?
Ik heb Therion anders vaak zat met een toetsenist gezien......quote:Op woensdag 3 november 2004 22:06 schreef Vectra het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is Therion maar met zijn 5-en, als je het koor niet meerekent.
De andere toetsenisten bevonden zich volgens mij op de geluidsband![]()
Dat is inderdaad een apart ventje. Deed me even denken aan die gozer van de Prodigy. Totdat ie begon te kreisen uiteraard.quote:Op donderdag 4 november 2004 21:50 schreef Tokus het volgende:
wat een Corky toch ook eigenlijk, dat zangertje van Trail Of Tears
Zit jij niet in de war met de zanger van Tristania? Oh enne, die zanger staat réchts op de fotoquote:Op donderdag 4 november 2004 22:01 schreef Man_Made_God het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een apart ventje. Deed me even denken aan die gozer van de Prodigy. Totdat ie begon te kreisen uiteraard.
Ik loop inderdaad weer te ijlen. Laat me maar even.quote:Op donderdag 4 november 2004 22:31 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Zit jij niet in de war met de zanger van Tristania? Oh enne, die zanger staat réchts op de foto![]()
Dacht bijna dat ik de enige was die het totaalplaatje wat mager vond. http://3voor12lokaal.vpro(...)nes=26396&news=63499quote:Op woensdag 3 november 2004 23:57 schreef kaleidoscoop het volgende:
ToT was een regelrechte aanfluiting, alle solootjes van de gitarist stonden zelfs op band!! En toen ie eenmaal één solootje speelde was het nog vals ook. Verder klopte er ritmisch geen donder van![]()
Maar ja, als je al niet in het juiste ritme kunt headbangen terwijl je speelt heeft dat zijn weerslag wel op het nummer dat je speelt ook
![]()
Tristania was niet veel beter!! Die dame kan maar één trucje, en dat is haar armen op het juiste ritme gekruisd boven haar hoofd gooien en dan langs haar lijf naar beneden 'slangen'. Grappig ook dat haar micro niet open stond in het begin. Toen die het eenmaal deed kreeg ze een luid applaus, luider dan op het einde van het optreden. Het zangertje leek op een cenobite uit Hellraiser en er kwam ook niet echt veel geluid uit. De blonde zanger met de basstem was dan wél weer beter, hoewel die het ook van heel veel galm op zijn micro moest hebben.
Therion was minder dan de vorige keer dat ik ze zag in 013. Zeker ook qua showelement. Vorige keer stond er vuur op het podium, dat doet het altijd goed!! De zangeres zorgde af en toe voor een kippenvelmomentje, het achtergrondkoortje deed wat het moest doen maar niet meer! De zanger was geweldig, wát een strot heeft die vent!! Een kruising tussen Ian Gillan en Bruce Dickinson!! De solootjes werden deze keer wél door de gitarist gespeeld, maar er stond ook nog wel een en ander op band. Ik mis in live concerten van Therion het bombastische geluid dat ze op de CD wel hebben, dat vind ik wel jammer. Ik zou de strijkers en de toetsenist graag live zien!!
Verder heb ik me goed vermaakt, zeker met de oude nummers!! Ook jammer dat ze O Fortuna niet meer mogen spelen van die rare erven van Orff!!
Tristania voor de kijker links, ToT rechts.quote:Op donderdag 4 november 2004 22:31 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Zit jij niet in de war met de zanger van Tristania? Oh enne, die zanger staat réchts op de foto![]()
Took nu ben je toch echt in de war hoor. Nog steeds zo van slag van die meid van Tristania dat je niet goed hebt gekeken wie naast haar stond?quote:Op donderdag 4 november 2004 21:50 schreef Tokus het volgende:
wat een Corky toch ook eigenlijk, dat zangertje van Trail Of Tears
Tja ik schrok al even, ben toch niet met iemand van Tristania op de foto gegaan hequote:Op vrijdag 5 november 2004 23:50 schreef Tokus het volgende:
sorry ik ben niet zo wakker de laatste tijd. je hebt gelijk.
Mannen....!quote:Op vrijdag 5 november 2004 23:57 schreef Tokus het volgende:
ik wel! Daar maak ik geen foutjes in de bandnaam over.
Wat zonde zeg.quote:Therion frontman Christofer Johnsson gaat alleen verder. Dit houdt niet in dat Therion ophoudt te bestaan, want het is juist Johnsson die onder de naam Therion doorgaat. De andere vier bandleden zijn dus opgestapt, en gaan nu hun eigen weg. De mannen kwamen gezamelijk tot dit besluit, na overleg over hoe ze met Therion verder wilden. Wel zullen ze nog samenwerken aan het samenstellen van een dvd, waar nog wat materiaal voor op de planken ligt.
quote:Op maandag 23 augustus 2010 23:38 schreef Susi het volgende:
Ik ben er bij in Groningen waarschijnlijk.
Ben benieuwd wie er van de band van de vorige tour overbijven trouwens.
*Zucht diep* Ik ben heel blij dat hij toch terug is.quote:Snowy rejoins Therion
Wednesday - 25th August 2010
Snowy rejoins Therion and will perform on the upcoming tour, as Christofer announces: "We are very happy to announce that Snowy has rejoined Therion. We welcomed him back with open arms, and we will now be making a mix between the new show we had planned, and the last one which involved Snowy. We think the merger between the two concepts will be incredible, and we look forward to taking the band's live performance to the next level."
Met je laatste zin ben ik het roerend eens.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:30 schreef Tokus het volgende:
ik heb de nieuwe cd nu een paar keer gehoord, maar ik word er niet echt meer warm of koud van. Maar goed, de laatste waar ik dat nog wel van werd was Lemuria / Sirius B. Ook Gothic Kaballa deed me niet echt veel meer. Live is het echter wel altijd erg gaaf.
ja, ik heb hier m'n promo exemplaar.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:47 schreef Phoenixbirdy het volgende:
[..]
Met je laatste zin ben ik het roerend eens.
Dus je hebt de nieuwe cd al gehoord? Als in, die nog uit moet komen? Als dat zo is: vertel, wat is er mis mee?
Perfectionisme heeft me nooit verveeld. Als ik onder de indruk ben, vind ik het prima.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:58 schreef Tokus het volgende:
[..]
ja, ik heb hier m'n promo exemplaar.
Wat er mis mee is, is dat Therion al enkele albums terug hun stijl geperfectioneerd heeft en ik het nu wel gehoord heb. Mijn voorkeur gaat echter uit naar Deggial en Theli, het is me nu teveel over-the-top.
Maar goed, anderen vinden het gelukkig nog wel altijd leuk.
ik heb niks tegen bombastisch. En ook niet bij therion, want dat hoort er bij. Maar het is gewoon _te_ bombastisch geworden. Op Theli en Deggial valt dat nog reuze mee, vooral over de hele platen genomen. Op de laatste paar cd's proberen ze zichzelf steeds te overtreffen, heb ik het idee. Ze hebben nu wel het nadeel dat als ze het een stuk minderen, de fans ook weer gaan klagen dat het niet zo bombastisch is.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:19 schreef Phoenixbirdy het volgende:
Op Theli staat To Mega Therion. Is dat niet bombastisch dan? Om even een voorbeeldje te geven. Ik heb Therion altijd al bombastisch gevonden. Behalve in den beginne dan, toen het meer doomy en gloomy was?![]()
Gezellig. Ik ga ook naar het concert in Tilburg zoals ik al zei. Handig he? In het centrum werken?quote:Op maandag 27 september 2010 10:46 schreef QM84 het volgende:
Ik ga naar Tilburg de 29e. Zit 200 meter van mijn werk vandaan, dus kan gelijk door
Ik moet zeggen, na het album nu heel vaak geluisterd te hebben (zit al ver over de 30 keer, zo niet meer :$ ) begint het toch wel goed te klinken. Al blijf ik van mening dat er niet echt een "hit" tussen zit, zoals op de vorige albums wel elke keer zat.
Ik ben van Snowy niet zo gecharmeerd, hij is té aanwezig in veel nummers, waarbij hij de meest vreemde stemmetjes opzet. Op sommige momenten kan dat best, maar er zijn ook momenten waarop het irritant wordt. Ik krijg ook het idee dat hij veel meer te horen is dan Thomas, terwijl hij juist de vaste zanger is van Therion tegenwoordig.. (Over hem overigens niets dan lof, ook live zeer goed).
En de mondharmonica in Land of Canaan vind ik zelf niet zo passen.. Toots Thielemans meets Therion vind ik niet zo'n geslaagde samenwerking't is gewoon te gedecimeerd op deze manier. Kreeg bij dit nummer overigens ook het idee dat het niet echt metal meer was, maar meer een mix van samples en klassieke muziek.. Te weinig gitaar imho.
Haha. Chris heeft in ieder geval wel zijn dooie punten af laten knippen. Zouden meer metalheads moeten doen. Die punten doen pijn als je die in je gezicht krijgt, ofzo. Eens in de 4 maanden is voldoende.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:24 schreef QM84 het volgende:
OMFG!! Wat ziet Chris er uit zeg.. :p
Ik betwijfel dat Snowy ooit iets van een shirt of jasje aantrekt dat niet makkelijk uitkan.. Volgens mij heeft hij het nog geen concert volgehouden zonder dat er kledingstukken uitgingen...
Vind het filmpje wel wat 'kalm' overkomen... Iedereen staat er maar wat, doet zijn stukje en staat er verder maar wat stil bij.. Alleen Chris probeert af en toe wat ruig te doen, traditioneel op de meest ongelukkige momenten.. lekker vertrouwd
Adelruna Rediviva heb ik gehoord toen ze in de Melkweg speelden een aantal jaar terug.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 15:05 schreef horned_reaper het volgende:
Ik ga ze vanavond zien!![]()
Speelden ze Sons of the Staves of Time ook?
En wat zou het een droom van me zijn als ze Alduruna Rediviva eens live zouden spelen.... maar dat is vast valse hoop!
^^
Die laatste waren ook echt hard. De eerste ook. In het midden hadden ze iets meer rust.quote:Op zondag 31 oktober 2010 09:09 schreef QM84 het volgende:
Ik kwam pas binnen tijdens de laatste 2 nummers van Lock Vostok. Deze vond ik persoonlijk niet echt super, maar dat komt deels ook doordat het niet echt mijn genre is.
Waarop zijn ze vooruit gegaan dan? Technisch was het meesterlijk met de band van '2007'. Je kon daar zo merken dat ze totaal wisten wat ze deden en daar nog ook nog wat aan toevoegden. Het is moeilijk om uit te leggen, maar voor mij kon deze band daar nog niet tegenop.quote:Therion:
Ik vraag me af waar Chris elke keer zijn muzikanten vandaan haalt. Ergens zat toch de vrees, dat het technische hoogstaande niveau van 'vroegah', met deze nieuwe lineup minder zou zijn, maar niets is minder waar. Ik heb genoeg momenten meegemaakt waarbij je duidelijk merkte dat ze er in de afgelopen tijd gewoon op vooruit zijn gegaan.
Toch viel Johan wel op. Omdat het een lieverd is volgens mij. En ook zo strak kan spelen dat het gaat opvallen. Hiero niets dan goeds over de gebroeders Niemann. Maar bij jou vast ook.quote:De bassist had van mij wel iets meer mogen bewegen, maar dat is bassisten eigen volgens mij.. Johan was ook nooit echt een springer op het podium.
Je hebt helemaal gelijk. Lol. Bij The rise was zelfs helemaal niets meer te zien.quote:De drummer was 9 vd 10x onzichtbaar doordat de rookmachines een paar tandjes te hoog stonden en het hele podium in een dikke mist was gehuld.
Ik heb ze in 2003 niet gezien. Maar Mats is ook God, wat wil je nou?quote:Ik vond zelf Siren ietwat tegenvallen, zeker in vergelijking met hun optreden van '03 waarin ze hem ook speelden (met Mats!). Het gevoel kwam hierbij naar boven, dat ze het nummer niet helemaal serieus namen, teveel probeerden om een toneelstukje erbij op te voeren.
Ik zie Chris daarnaast ook graag dirigeren. Met dat handje zo netjes op de maat van de muziek. Echt grappig.quote:Het was ook geinig om te zien dat Chris heel vaak (waarschijnlik onbewust) bezig was met het evalueren van de overige bandleden. Hoe vaak hij wel niet na een solootje of een moeilijke riff, even knikte naar de persoon in kwestie van 'goedzo', of ze juist aanmoedigde om nét ff dat beetje extra te geven.. Echt leuk om te zien.
Dat wist ik allang. Niet opgelet bij de Live Gothic tour?quote:Meest opvallende voor mij: Die grunts van Snowy tijdens Typhon... Ik dacht serieus dat zulke stemgeluiden alleen mogelijk waren met een stemvervormer... Serieus, wat die kerel kan met zijn stem is gewoon niet normaal meer..
Ik vond dit toch wel irritant. Haalde mij uit de muziek. In 2007 deed hij dit beter. Zoals ook op de dvd te zien is, trouwens.quote:Op zondag 31 oktober 2010 16:29 schreef m0672 het volgende:
Het (soms wat overdreven) mee krijgen van het publiek, ach... heb zoveel bands gezien die helemaal geen oog hadden voor het publiek...
Misschien eens kijken of ik weer ga.quote:MFVF9 LINE UP - BANDS
21 + 22 + 23 October 2011
THERION - DORO- DIABULUS IN MUSICA - STREAM OF PASSION - DEADLOCK - AMARANTHE - TRAIL OF TEARS - LEAVES EYES - SYSTEME DIVIDE - DRACONIAN - MIDNATTSOL - HANGING DOLL + VISIONS OF ATLANTIS
NEMHAIN - ECHOTERRA + BENEDICTUM
more tbc
Lekker late reactie. O nee, niet Kat weg! Ik ben dol op Kat. Haar zang en persoonlijkheid ga ik zeker missen. Zeker in dit nummer:quote:First the good news! Nalley has used his time well, sobered up and got his life back together. We're very happy to welcome him back and do all the upcoming shows with him again! : )
A BIG THANX to Waldemar Sorychta for filling Nalleys duties meanwhile!
Second news will make many* of you sad. Kat has decided to give it a second attempt to join the boring civil world and not be a cool rock star anymore. To sit at home with the boyfriend and just have a regular job. She gave that a try before after the Gothic Kabbalah Tour and she therefore wasn't with us for the Adulruna Redviva 20 year anniversary tour. Maybe it was the wrong boyfriend back then, or maybe it was the wrong job? Or both? Anyway, with a new boyfriend (and hopefully soon a new job), she's now up for giving BRLWBAR** (version 2,0) a try. But this time she have at least found a great boyfriend, so as much as we will miss her on stage and on the road, we wish her all the best and all the luck! : )
* We're writing down the names of those who dare not missing her and compile a list of names and give it to Kat (so she can beat you up)
** Boring Regular Life Without Being A Rockstar
.: Posted by Christofer Johnsson :: March 12, 2011 :.
Bronquote:We are happy to announce that Lori Lewis have obtained permanent status in Therion. She has been a fantastic partner of the band being a great friend and making the best operatic performace known to the metal world for several years. Now she will also be an active part of the creative process behind the making of our future releases. We know fans will agree when we say she is one of a kind and have a natural place in the band now and in the future.
.: Posted by Christofer Johnsson :: September 11, 2011
25 jarig bestaan van de band!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:02 schreef QM84 het volgende:
Ha, leuk dat ze weer naar NL komen.
Wat voor soort tour is dit dan? Een nieuw album zal het nog niet zijn gok ik.. 't is een Therion-concert, dus ik ga er sowieso wel bij zijn..
Nuclear Blast zegt ditquote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:02 schreef QM84 het volgende:
Ha, leuk dat ze weer naar NL komen.
Wat voor soort tour is dit dan? Een nieuw album zal het nog niet zijn gok ik.. 't is een Therion-concert, dus ik ga er sowieso wel bij zijn..
Bronquote:2012-02-14 - Swedish symphonic metal masters THERION have announced a European tour for September and October to celebrate their 25th year of existence. Accordingly, the tour will be called “Therion 25th Anniversary Tour” and will include the following dates:...
More shows to be announced later! Moreover, their new, yet untitled studio album will be released in September 2012, shortly before the tour kicks off. It’s gonna be one hell of an Autumn for all THERION fans out there!
Graag gedaan.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:18 schreef QM84 het volgende:
Ik moet nog kaarten bestellen ja.. Thanks voor de reminder
Dat de tour een andere naam had gekregen had ik een tijdje geleden al gezien. Ben benieuwd of dit dan ook de titel van het nieuwe album gaat worden.
Daar is eigenlijk nog weinig over bekend, gezien die in september al uit zou moeten komen... geen titel, geen art, geen nummers, geen stijl, geen niks....
Ten tijde van Blitzkrieg? Want daar doen ze weer een medley van (met Chris aan de mic):quote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:30 schreef L3viathan het volgende:
Vroegah..... toen ikzelf nog heel jong was.. vond ik Therion echt super mega ultra vet.
Totdat ik erachter kwam dat hun muziek eigenlijk enorm saai en repetitief is. En daarnaast een te hoge cheesiness factor heeft.
Sindsdien draai ik deze meuk bijna nooit meer, op Theli na.
Moet die nog goedgekeurd worden voor jullie site? Ik zie hem niet, of ik zoek niet goed. Of was het misschien een privegesprekje?quote:Op woensdag 26 september 2012 13:53 schreef Tokus het volgende:
zo, ik heb nu net ruim drie kwartier met Christopher aan de telefoon gehangen (bijna 2x zo lang als eigenlijk de bedoeling was), om te praten over de tour, het art project en de rock opera enzo.
in het kort: het art project is 1 groot experiment. Van het boeken van de tour tot het album tot de videoclips en nog diverse dingen.
o ja, en hij had nog wat moois over Les Fleurs Du Mal: it's an album performed by Therion, but it's not a Therion album.
Nee, ik vond het erg leuk hoor, maar als ik kijk naar mijn vorige concert (Patrick Watson) was het wel een aanslag op mijn oren. Wat betreft kapsel inderdaad een goede zet, maar toch jammer. Ik was wel benieuwd of hij de hedendaagse muziek een beetje volgt en zo ja wat zijn favoriete albums van dit jaar tot nu toe zijn.quote:Op zondag 30 september 2012 22:46 schreef Phoenixbirdy het volgende:
Lol, het is in 1 zin samengevat dus niet helemaal je ding.
Ik vond het geluid helemaal niet overdreven hard staan. Ik heb vaak nog veel erger meegemaakt.
Christofer stond in zijn eigen bandshirt bij de merch, ja. Dat zag er wel geloofwaardig uit. Lol. Ik vond het trouwens een goed idee van hem om zijn dooie haar af te knippen. Nu ziet hij er een beetje uit als de zakenman achter Therion, maar het staat hem wel veel beter.
Voor Nightside of Eden hebben ze echt Snowy nodig hoor, ik weet niet of je Live Gothic hebt gezien?
ik moet het nog altijd afmaken. Er gaat erg veel tijd zitten in het uitwerken, namelijkquote:Op zondag 30 september 2012 22:46 schreef Phoenixbirdy het volgende:
Moet die nog goedgekeurd worden voor jullie site? Ik zie hem niet, of ik zoek niet goed. Of was het misschien een privegesprekje?
Ik ken Watson alleen van naam. Dus even wat opgezocht. Dat is inderdaad een heel ander genre en andere zangtechniek. Goed voor een heel andere mood dus. Hij lijkt wel wat op mijn broertje, lol.quote:Op zondag 30 september 2012 23:24 schreef Thomas2301 het volgende:
[..]
Nee, ik vond het erg leuk hoor, maar als ik kijk naar mijn vorige concert (Patrick Watson) was het wel een aanslag op mijn oren. Wat betreft kapsel inderdaad een goede zet, maar toch jammer. Ik was wel benieuwd of hij de hedendaagse muziek een beetje volgt en zo ja wat zijn favoriete albums van dit jaar tot nu toe zijn.
Leuke recensie trouwens! Ik ben het afgelopen weekend helemaal die Franse chansonwereld ingedoken na ''Poupée de cire, poupée de son'' en zie al een aantal leuke bekende titels staan (Initials, Sucettes). Voor de rest nog veel onbekend gedoe, of zijn het niet alleen covers?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |