Naar welk concert ga je?
Wat ik van het album vind? Ik heb het maar weer in een 'review' gezet.
1.Introduction/Sitra Ahra
Deze heb ik inmiddels al heel vaak beluisterd. Goed te horen dat ze meteen gebruik hebben gemaakt van Thomas zijn amazing tenorstem. Sowieso is deze stemmencombo the bomb. Snowy zorgt voor een glimlach op mijn gezicht. Een Therion nummer waar het koor belangrijker is dan de muziek. Gaat tijdens het concert voor dezelfde kick zorgen als Deggial in de GK-tour.
2.Kings of Edom
Zo… en toen was ik weer wakker. Daarna een leuk stukje voor Kat om te zingen. Die stemmenwisseling werkt wel in dit nummer. Ik begreep trouwens dat Kat niet op de cd te horen is? Tof gitaartje! Dat koor klinkt alsof er een leger op je af komt stormen. I like. Het andere koor zijn de vrouwen van… In mijn beleving dan. De ahhhhh-s hier vind ik wel mooi, hoor. Grappige versnelling. Die gitaar hier klinkt zo vet. Jummie Spaans. Echt, de nieuwe gitaardude scoort bij mij punten met dit nummer.
3.Unguentum Sabbati
Klinkt meer metal-metal dan de vorige twee. Wel lekker theatraal. De gitaar klinkt hier weer lekker. Ook geen straf om te beluisteren.
4.Land of Canaan
Intrigerende intro. Spooky en werelds binnen een paar minuten. Knap hoor. Ik vind Lori hier goed klinken. Op de 2e minuut zit even een vreemde wissel. Oh, wat een gezellige mondharmonica. En een fluitje. Peace!

Rond de 5e minuut gaan we ook nog even de tango dansen. Dit is echt zo’n nummer waar Snowy live veel beter uitkomt, denk ik. Op cd klinkt hij niet geweldig.
5.Hellequin
Aanstekelijk nummer waar de chorus zich nogal vaak herhaalt. Die klinkt dan ook erg strak, met Thomas & Lori.
6.2012

Waar is Mats als je hem nodig hebt? Het koor klinkt hier ook alsof ze net de marathon hebben gelopen en geen energie meer over hebben. Vanaf 3 minuut zoveel klinkt het dan weer wat beter.
7.Cú Chulainn
Het koor is ok. De muziek ook. Ik zie Snowy op het eind al helemaal lalala zingen met een tutu aan, om een een of andere reden. Behalve het begin vind ik dit nummer niet zo’n verschrikking als ik eerder heb gelezen.
8.Kali Yuga Part 3
O ja, ik moet Indiana Jones weer eens gaan kijken. The Temple of Doom was het, geloof ik? Thomas had hier wel zin in. Ik zie hem al een hoop enge koppen trekken. Die piano in de outro is ook wel mooi.
9.The Shells Are Open
Wat een valse viool. Is dat om het extra freaky te maken? Dit is een van de minste nummers op de cd. Zelfs slaapverwekkend.
10.Din
The headbang song of this album. Voor mij, net als nummer 9, een van de saaiste nummers op de cd. Ik was blij toen de 2 en een halve minuut voorbij was.
11.Children of the Stone: After the Inquisition
Rustgevende finale. Mooi gebruik gemaakt van instrumenten en met name het volwassenenkoor.
Even tellen…. Ik tel 8 nummers die ik vaker wil horen. Waarvan 3 uitblinkers. Koopwaardig dus.