abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24517852
24 juni 2005. Club Lucky Rijssen.

To be confirmed, oftewel: nog niet zeker, maar het plan is er.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 19:40:56 #127
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_24674372
Zijn nog een aantal Therion covers te downloaden die best de moeite waard zijn:

Judas Priest - The Green Manalishi
http://storage.megatherion.com/mp3/therion-judaspriest-gm.mp3

Metallica - Figh fire with fire
http://storage.megatherion.com/mp3/therion-metallica-ffwf.mp3

Thin Lizzy - Southbound
http://storage.megatherio(...)lizzy-southbound.mp3
  zondag 4 maart 2007 @ 23:17:43 #128
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_46925389
Wat ik net ontdekt heb terwijl ik weer eens van Lepaca Kliffoth aan het genieten ben:

Onder de cd-tray staan stukjes uit allerlei artikelen in diverse talen over Therion. Er staan ook wat Nederlandse artikelen tussen. De heren van Therion hebben echter niet gecheckt welke stukjes ze gebruikt hebben, want in het stukje rechtsonder staat namelijk:

'Na de geldklopperij met de mini-cd "The beauty in black" is Christoffer Johnsson...

Niet heel handig om dit in je eigen cd te zetten lijkt me zo.
  zaterdag 19 april 2008 @ 21:20:34 #129
202348 Susi
Temple of Love
pi_58166341
http://www.metalfan.nl/article.php?sid=7409
quote:
Therion frontman Christofer Johnsson gaat alleen verder. Dit houdt niet in dat Therion ophoudt te bestaan, want het is juist Johnsson die onder de naam Therion doorgaat. De andere vier bandleden zijn dus opgestapt, en gaan nu hun eigen weg. De mannen kwamen gezamelijk tot dit besluit, na overleg over hoe ze met Therion verder wilden. Wel zullen ze nog samenwerken aan het samenstellen van een dvd, waar nog wat materiaal voor op de planken ligt.
Wat zonde zeg.
pi_72920683
Wat is dat Miskolc gebeuren ontzettend fucking geniaal!

http://v.youku.com/v_show/id_XMTE3MjM2OTAw.html
pi_85570519
Binnenkort komt er weer een nieuw album bij. Genaamd Sitra Ahra.

01.Sitra Ahra
02.Kings Of Edom
03.Unguentum Sabbati
04.Land Of Canaan
05.Hellequin
06.2012
07.Cu Chulain
08.Kali Yoga III
09.The Shells Are Open
10.Din
11.After The Inquisition/Children Of The Stone

Christofer Johnsson (Guitars/Keyboards)
Christian Vidal (Guitar)
Nalle "Grizzly" Påhlsson (Bass)
Johan Koleberg (Drums)
Thomas Vikström (vocals)
Snowy Shaw (vocals)
Lori Lewis (Vocals)

En bovendien komen ze in oktober weer in 013 spelen. Waar ik uiteraard bij ben. Wordt waarschijnlijk weer een topavond. 8-)
  maandag 23 augustus 2010 @ 23:38:08 #132
202348 Susi
Temple of Love
pi_85630216
Ik ben er bij in Groningen waarschijnlijk.

Ben benieuwd wie er van de band van de vorige tour overbijven trouwens.
pi_85682148
Waarom staat dit topic niet in MyAt? Ik heb er 6 jaar geleden nog in gepost!
pi_85711446
Waar zou hij moeten staan?

quote:
Op maandag 23 augustus 2010 23:38 schreef Susi het volgende:
Ik ben er bij in Groningen waarschijnlijk.

Ben benieuwd wie er van de band van de vorige tour overbijven trouwens.
quote:
Snowy rejoins Therion
Wednesday - 25th August 2010
Snowy rejoins Therion and will perform on the upcoming tour, as Christofer announces: "We are very happy to announce that Snowy has rejoined Therion. We welcomed him back with open arms, and we will now be making a mix between the new show we had planned, and the last one which involved Snowy. We think the merger between the two concepts will be incredible, and we look forward to taking the band's live performance to the next level."
*Zucht diep* Ik ben heel blij dat hij toch terug is.

Vat mij betreft had heel de Live Gothic line up mogen blijven. Allemaal goede mensen. Verder ben ik erg nieuwsgierig naar Vikström, die ik nog niet met hen heb gezien. Behalve het live materiaal van Therion hoop ik dat hij ook meer met deze techniek mag zingen:

Indrukwekkend.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 augustus 2010 @ 23:30:35 #135
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_85711572
ik heb de nieuwe cd nu een paar keer gehoord, maar ik word er niet echt meer warm of koud van. Maar goed, de laatste waar ik dat nog wel van werd was Lemuria / Sirius B. Ook Gothic Kaballa deed me niet echt veel meer. Live is het echter wel altijd erg gaaf.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_85712232
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:30 schreef Tokus het volgende:
ik heb de nieuwe cd nu een paar keer gehoord, maar ik word er niet echt meer warm of koud van. Maar goed, de laatste waar ik dat nog wel van werd was Lemuria / Sirius B. Ook Gothic Kaballa deed me niet echt veel meer. Live is het echter wel altijd erg gaaf.
Met je laatste zin ben ik het roerend eens.
Dus je hebt de nieuwe cd al gehoord? Als in, die nog uit moet komen? Als dat zo is: vertel, wat is er mis mee?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 augustus 2010 @ 23:58:13 #137
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_85712581
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:47 schreef Phoenixbirdy het volgende:

[..]

Met je laatste zin ben ik het roerend eens.
Dus je hebt de nieuwe cd al gehoord? Als in, die nog uit moet komen? Als dat zo is: vertel, wat is er mis mee?
ja, ik heb hier m'n promo exemplaar.
Wat er mis mee is, is dat Therion al enkele albums terug hun stijl geperfectioneerd heeft en ik het nu wel gehoord heb. Mijn voorkeur gaat echter uit naar Deggial en Theli, het is me nu teveel over-the-top.
Maar goed, anderen vinden het gelukkig nog wel altijd leuk.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 13:48:45 #138
202348 Susi
Temple of Love
pi_85728708
Oooh Snowy terug *O*
Ik was hevig gecharmeerd van die man, *;
pi_85812800
Hij maakt een optreden in ieder geval een stuk humoristischer. ^O^ Ik heb uit de reacties begrepen dat hij het wel beter doet bij de dames dan bij de heren in het publiek. Ik lees veel irritaties. ;) Zelf vond ik de aankleding van de laatste tour ook gaaf om te zien. Met de ever burning candles. (Hoe hard ze er ook langs renden, ze gingen niet uit. _O- ) Ben benieuwd wat voor nieuws hij verzonnen heeft.

quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:58 schreef Tokus het volgende:

[..]

ja, ik heb hier m'n promo exemplaar.
Wat er mis mee is, is dat Therion al enkele albums terug hun stijl geperfectioneerd heeft en ik het nu wel gehoord heb. Mijn voorkeur gaat echter uit naar Deggial en Theli, het is me nu teveel over-the-top.
Maar goed, anderen vinden het gelukkig nog wel altijd leuk.
Perfectionisme heeft me nooit verveeld. Als ik onder de indruk ben, vind ik het prima.
Therion is in mijn optiek nog niet perfect, want op cd zijn ze nog steeds minder dan live. Vat mij betreft mogen ze daar nog aan werken.

Op Theli staat To Mega Therion. Is dat niet bombastisch dan? Om even een voorbeeldje te geven. Ik heb Therion altijd al bombastisch gevonden. Behalve in den beginne dan, toen het meer doomy en gloomy was? :P

Ik ben trouwens erg benieuwd of iemand van de zangers ooit nog Mats kan overtreffen in zijn versie van Son of the staves of time. (Uiteraard van de laatste cd. En op cd veel minder cool.) Dat is toch echt wel zijn ding.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:40:03 #140
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_85813359
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 19:19 schreef Phoenixbirdy het volgende:
Op Theli staat To Mega Therion. Is dat niet bombastisch dan? Om even een voorbeeldje te geven. Ik heb Therion altijd al bombastisch gevonden. Behalve in den beginne dan, toen het meer doomy en gloomy was? :P
ik heb niks tegen bombastisch. En ook niet bij therion, want dat hoort er bij. Maar het is gewoon _te_ bombastisch geworden. Op Theli en Deggial valt dat nog reuze mee, vooral over de hele platen genomen. Op de laatste paar cd's proberen ze zichzelf steeds te overtreffen, heb ik het idee. Ze hebben nu wel het nadeel dat als ze het een stuk minderen, de fans ook weer gaan klagen dat het niet zo bombastisch is.
Misschien kunnen ze een middenweg vinden, zoals Blind Guardian gelukt is. De vorige twee albums daarvan leken ook steeds de voorgaande te moeten overtreffen qua complexiteit en bombasme, maar gelukkig hebben ze dat nu wat veranderd op de nieuwe cd.
pi_85992917
Hmmm, je kan er gelijk in hebben dat ze steeds bombastischer willen. Toch waren wat nummers van Sitra blijkbaar al veel eerder geschreven als ik Christofer's verhaal zo op myspace lees.
Ik vind het goed dat Therion, net als vele bands, wat nummers heeft om rustpunten in een optreden te brengen, Lemuria, The Perennial Sophia en toch ook wel Deggial waren daar in 2007 een goed voorbeeld van.
pi_86607976
De website is eindelijk eens vernieuwd. Werd tijd.

Een slimmerik heeft de nieuwe cd op youtube gezet. Ik ga eens luisteren. :)
pi_86753405
En, wat vind je er van?

Ik weet het nog niet zo... Het is wel, dat hoe vaker ik het luister, hoe beter het wordt.. Maar er zit niet echt een nummer tussen die er uitspringt, zoals je die op de vorige albums wel had.. Een echte knaller om het zo maar te noemen.

Ook vind ik het een beetje onsamenhangend af en toe, alsof de teksten en de muziek los van elkaar zijn geschreven, opgenomen en helemaal op het laatst, zonder dat iemand ernaar geluisterd heeft, over elkaar heen zijn gemixt. Voelt niet echt aan als een geheel..
De hoeveelheid "tekst" die alleen uit 'oehs' en 'ahs' bestaat (dus geen woorden), vind ik wat te hoog..

Nu maar hopen op een knaller van een concert over een goede maand..
dat dus.
pi_86794970
Naar welk concert ga je?

Wat ik van het album vind? Ik heb het maar weer in een 'review' gezet.

1.Introduction/Sitra Ahra
Deze heb ik inmiddels al heel vaak beluisterd. Goed te horen dat ze meteen gebruik hebben gemaakt van Thomas zijn amazing tenorstem. Sowieso is deze stemmencombo the bomb. Snowy zorgt voor een glimlach op mijn gezicht. Een Therion nummer waar het koor belangrijker is dan de muziek. Gaat tijdens het concert voor dezelfde kick zorgen als Deggial in de GK-tour.

2.Kings of Edom
Zo… en toen was ik weer wakker. Daarna een leuk stukje voor Kat om te zingen. Die stemmenwisseling werkt wel in dit nummer. Ik begreep trouwens dat Kat niet op de cd te horen is? Tof gitaartje! Dat koor klinkt alsof er een leger op je af komt stormen. I like. Het andere koor zijn de vrouwen van… In mijn beleving dan. De ahhhhh-s hier vind ik wel mooi, hoor. Grappige versnelling. Die gitaar hier klinkt zo vet. Jummie Spaans. Echt, de nieuwe gitaardude scoort bij mij punten met dit nummer.

3.Unguentum Sabbati
Klinkt meer metal-metal dan de vorige twee. Wel lekker theatraal. De gitaar klinkt hier weer lekker. Ook geen straf om te beluisteren.

4.Land of Canaan
Intrigerende intro. Spooky en werelds binnen een paar minuten. Knap hoor. Ik vind Lori hier goed klinken. Op de 2e minuut zit even een vreemde wissel. Oh, wat een gezellige mondharmonica. En een fluitje. Peace! :7 Rond de 5e minuut gaan we ook nog even de tango dansen. Dit is echt zo’n nummer waar Snowy live veel beter uitkomt, denk ik. Op cd klinkt hij niet geweldig.

5.Hellequin
Aanstekelijk nummer waar de chorus zich nogal vaak herhaalt. Die klinkt dan ook erg strak, met Thomas & Lori.

6.2012
:'( Waar is Mats als je hem nodig hebt? Het koor klinkt hier ook alsof ze net de marathon hebben gelopen en geen energie meer over hebben. Vanaf 3 minuut zoveel klinkt het dan weer wat beter.

7.Cú Chulainn
Het koor is ok. De muziek ook. Ik zie Snowy op het eind al helemaal lalala zingen met een tutu aan, om een een of andere reden. Behalve het begin vind ik dit nummer niet zo’n verschrikking als ik eerder heb gelezen.

8.Kali Yuga Part 3
O ja, ik moet Indiana Jones weer eens gaan kijken. The Temple of Doom was het, geloof ik? Thomas had hier wel zin in. Ik zie hem al een hoop enge koppen trekken. Die piano in de outro is ook wel mooi.

9.The Shells Are Open
Wat een valse viool. Is dat om het extra freaky te maken? Dit is een van de minste nummers op de cd. Zelfs slaapverwekkend.

10.Din
The headbang song of this album. Voor mij, net als nummer 9, een van de saaiste nummers op de cd. Ik was blij toen de 2 en een halve minuut voorbij was.

11.Children of the Stone: After the Inquisition
Rustgevende finale. Mooi gebruik gemaakt van instrumenten en met name het volwassenenkoor.

Even tellen…. Ik tel 8 nummers die ik vaker wil horen. Waarvan 3 uitblinkers. Koopwaardig dus.
  maandag 27 september 2010 @ 10:46:22 #145
50298 QM84
Het Orakel
pi_86892584
Ik ga naar Tilburg de 29e. Zit 200 meter van mijn werk vandaan, dus kan gelijk door :D

Ik moet zeggen, na het album nu heel vaak geluisterd te hebben (zit al ver over de 30 keer, zo niet meer :$ ) begint het toch wel goed te klinken. Al blijf ik van mening dat er niet echt een "hit" tussen zit, zoals op de vorige albums wel elke keer zat.

Ik ben van Snowy niet zo gecharmeerd, hij is té aanwezig in veel nummers, waarbij hij de meest vreemde stemmetjes opzet. Op sommige momenten kan dat best, maar er zijn ook momenten waarop het irritant wordt. Ik krijg ook het idee dat hij veel meer te horen is dan Thomas, terwijl hij juist de vaste zanger is van Therion tegenwoordig.. (Over hem overigens niets dan lof, ook live zeer goed).

En de mondharmonica in Land of Canaan vind ik zelf niet zo passen.. Toots Thielemans meets Therion vind ik niet zo'n geslaagde samenwerking ;) 't is gewoon te gedecimeerd op deze manier. Kreeg bij dit nummer overigens ook het idee dat het niet echt metal meer was, maar meer een mix van samples en klassieke muziek.. Te weinig gitaar imho.
dat dus.
pi_87127066
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:46 schreef QM84 het volgende:
Ik ga naar Tilburg de 29e. Zit 200 meter van mijn werk vandaan, dus kan gelijk door :D

Ik moet zeggen, na het album nu heel vaak geluisterd te hebben (zit al ver over de 30 keer, zo niet meer :$ ) begint het toch wel goed te klinken. Al blijf ik van mening dat er niet echt een "hit" tussen zit, zoals op de vorige albums wel elke keer zat.

Ik ben van Snowy niet zo gecharmeerd, hij is té aanwezig in veel nummers, waarbij hij de meest vreemde stemmetjes opzet. Op sommige momenten kan dat best, maar er zijn ook momenten waarop het irritant wordt. Ik krijg ook het idee dat hij veel meer te horen is dan Thomas, terwijl hij juist de vaste zanger is van Therion tegenwoordig.. (Over hem overigens niets dan lof, ook live zeer goed).

En de mondharmonica in Land of Canaan vind ik zelf niet zo passen.. Toots Thielemans meets Therion vind ik niet zo'n geslaagde samenwerking ;) 't is gewoon te gedecimeerd op deze manier. Kreeg bij dit nummer overigens ook het idee dat het niet echt metal meer was, maar meer een mix van samples en klassieke muziek.. Te weinig gitaar imho.
Gezellig. Ik ga ook naar het concert in Tilburg zoals ik al zei. Handig he? In het centrum werken?

Wanneer worden Snowy zijn stemmetjes irritant voor je?
Land of Canaan is gewoon als episch nummer bedoeld denk ik, minder als metal-metal (zoals ik dat graag noem).

Van het optreden op 1 okt. O+
Jammer dat Lori's mic het niet doet. Thomas is _O_. En Kat looks cute in vergelijking met de promopics. ^O^ Zou Snowy zijn jasje ook nog uit kunnen? :+ Ik vond zijn kostuumwijzigingen de vorige keer wel verassend. ;)
pi_87194721
Ik ben er in Groningen ook bij! :)
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 12:24:41 #148
50298 QM84
Het Orakel
pi_87203359
OMFG!! Wat ziet Chris er uit zeg.. :p
Ik betwijfel dat Snowy ooit iets van een shirt of jasje aantrekt dat niet makkelijk uitkan.. Volgens mij heeft hij het nog geen concert volgehouden zonder dat er kledingstukken uitgingen...

Vind het filmpje wel wat 'kalm' overkomen... Iedereen staat er maar wat, doet zijn stukje en staat er verder maar wat stil bij.. Alleen Chris probeert af en toe wat ruig te doen, traditioneel op de meest ongelukkige momenten.. lekker vertrouwd :D
dat dus.
pi_87320642
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 12:24 schreef QM84 het volgende:
OMFG!! Wat ziet Chris er uit zeg.. :p
Ik betwijfel dat Snowy ooit iets van een shirt of jasje aantrekt dat niet makkelijk uitkan.. Volgens mij heeft hij het nog geen concert volgehouden zonder dat er kledingstukken uitgingen...

Vind het filmpje wel wat 'kalm' overkomen... Iedereen staat er maar wat, doet zijn stukje en staat er verder maar wat stil bij.. Alleen Chris probeert af en toe wat ruig te doen, traditioneel op de meest ongelukkige momenten.. lekker vertrouwd :D
Haha. Chris heeft in ieder geval wel zijn dooie punten af laten knippen. Zouden meer metalheads moeten doen. Die punten doen pijn als je die in je gezicht krijgt, ofzo. Eens in de 4 maanden is voldoende. ;)
Ik denk dat je gelijk hebt. Er zijn alweer genoeg filmpjes op youtube te vinden waar hij minder aan heeft.

Hmmm. Ik vind Therion sowieso een van de meest statische metalbands. Maar ik heb dat nooit erg gevonden.

Weer wat filmmateriaal van de concerten. *O*

Van Sitra Ahra
Uit je dak platen
He, deze kennen we niet. :P Dat theekransje van de vocalisten. c_/
Slaapliedjes
De rest van de setlist is volgens mij ook via deze users te vinden.
Zo, hoeven jullie ook niet meer naar het concert. :Y)
pi_88141070
Zo, ik ben ook weer wakker. Net zoals een aantal users die al wat filmmateriaal op Youtube hebben gepost zag ik.

Voorprogramma 1: Loch Vostok
Zijn goed in wat ze doen. Het was mij alleen net iets te hard. Muziek stond ook tering hard trouwens. Het is te merken dat deze kerels allemaal volwassen zijn. Staan zeer relaxed op het podium hun ding te doen. Ik heb iets met drummers in voorprogramma's. Daar let ik op een een of andere manier altijd het meeste op. Deze was kick ass. Heel erg snel. Sowieso speelden ze allemaal erg strak. Zoals dat hoort bij een metal concert. De zanger heeft ook een top stem. Veel plussen dus, alleen is het mijn muziek niet zo.

Voorprogramma 2: Leprous
Ook een goede keus als voorprogramma. Ze mogen dan jong zijn, (het zijn ook allemaal van die dunne mannekes trouwens, zeker nog te weinig bier gezopen) ook zij speelden best strak. De frontman/toetsenist was dan wat minder met de toetsen. Werd af en toe best rommelig. Daar tegenover staat dat hij heel veel kan met zijn stem en daarmee ook snel kan overschakelen. Wij waren blij dat zij ook wat meer variatie in hetzelfde nummer hadden. Af en toe rust is wel lekker, namelijk. Het viel me ook op hoe springerig de gitarist was. Grappig om te zien. Dit keer was zelfs de bassist opvallend. Omdat hij dus ook erg strak speelde. Fijn om hen eens gezien te hebben.

Therion.
Was gewoon top. Veel pluspunten voor het vocalisten kwartet. Lori is nog steeds een droom om te horen zingen. Thomas is minstens even geweldig. Kippenvel. Hun duet in Siren of the woods was geweldig.
Kat was net als het youtube fimpje die ik poste geweldig in Nox. Alweer kippenvel. Met haar en Thomas was bij ons het meeste interactie.
Snowy was weer very entertaining (in Typhon liep hij in een paar sec. backstage van de ene naar de andere kant. Was grappig om te zien. Niets mis met zijn conditie dus, daarna klonk zijn stem nog steeds prima.). En in samenzang nog steeds heel goed. Ik had expres geen youtube gepost van Lemuria en The perennial Sophia omdat ik hem daar behoorlijk vals in vond klinken. In het echie was het gelukkig beter.

Aan de nieuwe band, Chris niet dus, moet ik nog steeds wennen. En ik heb het idee dat ze dat zelf ook hebben. Behalve gitarist Vidal, die is vat ons betreft met vlag en wimpel geslaagd. Het zal nog wel even duren voordat hij de muziek even goed voelt als Kristian _O_ , maar hij kon zich het meeste veroorloven om ook te genieten ipv puur te spelen.

Ik ben blij dat ze alle nummers hebben gespeeld ik ik eerder heb gepost. Dit maakte het feestje voor mij compleet. Alles wat ze verder nog speelden is mooi meegenomen. O, en ze speelden Unguentum Sabbati voor het eerst live!

Minpunt aan het decor waren die stalen hekken. Je kon daarachter niets zien waardoor geregeld het onderlichaam van de vocalisten wegviel. Toch een beetje jammer. Ik vond de kerkhekken van 2007 een stuk sfeervoller. Een ander minpunt was dat bij hen ook de muziek te hard stond. En daarom vind ik het zeer knap dat de vocalisten daar met zoveel volume en zuiverheid bovenuit kwamen. Voor youtube lijkt het geluid, zo te horen, wel goed te staan. Laatste minpunt is de blijvende vraag van de band om interactie. En de manier waarop. Ik begrijp dat ze even een cultuurschok hebben na Zuid Amerika, waar iedereen iedere sec. meegilt enzo. Ik vond Snowy dat nog het meest irritant doen, eigenlijk.

Verder was het dus weer een feestje. Vond jij dat ook QM84?

Therion 013 Youtube

[ Bericht 0% gewijzigd door Phoenixbirdy op 30-10-2010 14:52:53 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')