1992: Introduction, promo-tape.
1994: Progressive, mini-cd.
1995: Once upon a decembers dawn, promo-tape.
1996: And thou shalt trust the seer, promo-tape.
1997: And thou shalt trust the seer, cd.
1998: In a pale moon's shadow, VHS
2000: Awaking the centuries, cd
2001: Live in Mexico, DVD.
De band bestaat uit vele leden. Dit komt voornamelijk door het klassieke element. Voor de foto's van de mensen kun je hier klikken. Hier een foto van de hele band:
Enkele live foto's:
En nogmaals: de website.
Een erg goede band, met twee geweldige cd's!
quote:Ja, ze bestaan nog. Op 7 oktober is er zelfs nog een zangeres aan de band toegevoegd.
Op donderdag 22 januari 2004 16:05 schreef Murazor4096 het volgende:
Bestaan die nog? Heb ze vroeger wel ns gezien in Rotterdam, was een leuk concert!
quote:Awaking the Gods? Die heb ik, staat niet in de discografie op de site.
Op donderdag 22 januari 2004 16:31 schreef Ambivalent het volgende:
Inderdaad supergoede band, heb zelf die live cd.
quote:Inderdaad. Goede grunt, en erg leuk de afwisseling tussen klassiek en metal. Op And thou shalt trust the seer staat ook 3 minuten van het Requiem.
Wil nog wel meer van ze aanschaffen! Gave grunt, vind ze ook beter dan therion, echt gave klassieke stukjes ertussendoor
Ik vind de manier waarop Haggard klassiek en metal combineert ook leuker dan hoe Therion het doet, bij Haggard klinkt het allemaal wat spontaner en minder gelikt.
"And Thou Shalt Trust the Seer" kwam volgens mij op Serenades Records uit, en niet op Last Episode.
quote:Maar Therion verschilt qua stijl wel veel meer per cd. Maar dat is natuurlijk ook wel begrijpelijk, want ze zijn veel langer bezig, dus ze hebben veel meer geprobeerd en gedaan.
Op donderdag 22 januari 2004 22:19 schreef Summoner het volgende:
Ah leuk.Ik vind de manier waarop Haggard klassiek en metal combineert ook leuker dan hoe Therion het doet, bij Haggard klinkt het allemaal wat spontaner en minder gelikt.
quote:Volgens Haggard.de niet.
"And Thou Shalt Trust the Seer" kwam volgens mij op Serenades Records uit, en niet op Last Episode.
quote:Gedeeltelijk mee eens. Therion heeft wel 'meer gedaan' qua stijlen, maar sinds ze echt met klassiek bezig zijn is het verschil per album minimaal. De laatste drie, "Vovin", "Deggial" en "Secret of the Runes" lijken erg veel op elkaar. Toen "Secret of the Runes" uitkwam was ik zelfs teleurgesteld. Haggard heeft nog maar twee studioalbums gemaakt, dus een goede vergelijking kun je nog niet maken. Bovendien vind ik dat Haggard meer variatie laat horen per album, Therion nummers van tegenwoordig volgen bijna een formule.
Op donderdag 22 januari 2004 22:27 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Maar Therion verschilt qua stijl wel veel meer per cd. Maar dat is natuurlijk ook wel begrijpelijk, want ze zijn veel langer bezig, dus ze hebben veel meer geprobeerd en gedaan.
quote:Hmmm, vaag. Staat toch echt op m'n cd.
Volgens Haggard.de niet.
[Dit bericht is gewijzigd door Melusine op 22-01-2004 22:38]
quote:Ik ken van die nieuwe cd's eigenlijk alleen Vovin goed. Erg goede cd. Daarvoor zaten een paar erg lekkere death metal albums (de eerste 3 heb ik ooit in een box gekocht).
Op donderdag 22 januari 2004 22:32 schreef Summoner het volgende:[..]
Gedeeltelijk mee eens. Therion heeft wel 'meer gedaan' qua stijlen, maar sinds ze echt met klassiek bezig zijn is het verschil per album minimaal. De laatste drie, "Vovin", "Deggial" en "Secret of the Runes" lijken erg veel op elkaar. Toen "Secret of the Runes" uitkwam was ik zelfs teleurgesteld.
quote:Niet helemaal mee eens. Ik vind de nummers op cd Haggard cd's best veel op elkaar lijken. In de nummers zelf zit veel afwisseling, maar in de nummers onderling zit toch een duidelijk te herkennen rode draad steeds.
Haggard heeft nog maar twee studioalbums gemaakt, dus een goede vergelijking kun je nog niet maken. Bovendien vind ik dat Haggard meer variatie laat horen per album, Therion nummers van tegenwoordig volgen bijna een formule.
quote:Misschien later nog eens op dat label uitgebracht?
Hmmm, vaag. Staat toch echt op m'n cd.
quote:Awaking the centuries is zeker een aanrader.
Op donderdag 22 januari 2004 22:36 schreef Melusine het volgende:
Sindsdien kan Haggard in mijn ogen geen kwaad meer doen, ookal heb ik sinds And thou shalt trust... geen CD meer van ze gehoord.
quote:Natuurlijk is die rode draad aanwezig, maar die afwisseling die Haggard binnen nummers laat horen mist een beetje bij Therion. Het progressieve karakter van de band is na "Vovin" zo'n beetje opgegeven, en toen is Christopher begonnen met schrijven op basis van een succes-formule. Wat overigens meer tot uitting kwam op "Secret of the Runes" dan "Deggial", m'n favoriete Therion album. Haggard gooit er ook veel meer intermezzo's en korte nummers doorheen.
Op donderdag 22 januari 2004 22:38 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Niet helemaal mee eens. Ik vind de nummers op cd Haggard cd's best veel op elkaar lijken. In de nummers zelf zit veel afwisseling, maar in de nummers onderling zit toch een duidelijk te herkennen rode draad steeds.
quote:Eerder later op Last Episode, aangezien dat (matige) label groter is.
Misschien later nog eens op dat label uitgebracht?
quote:Natuurlijk heeft Haggard meer afwisseling binnen nummers. Ze maken gebruik van 2 uitersten (om het zo maar even te stellen), dus het gaat van mooi, rustig klassiek naar harde metal met grunt. Therion doet dat minder, dus hebben ze binnen de nummers die afwisseling ook minder.
Op donderdag 22 januari 2004 22:53 schreef Summoner het volgende:[..]
Natuurlijk is die rode draad aanwezig, maar die afwisseling die Haggard binnen nummers laat horen mist een beetje bij Therion. Het progressieve karakter van de band is na "Vovin" zo'n beetje opgegeven, en toen is Christopher begonnen met schrijven op basis van een succes-formule.
quote:Och, dat mag ook hoor. Ik houd me niet zo bezig met labels (helemaal niet zelfs).
Eerder later op Last Episode, aangezien dat (matige) label groter is.
quote:Misschien moet je eerst maar wat meer van de huidige Therion horen. Bovendien heeft Haggard nog maar twee albums uitgebracht, dus wellicht wijkt de volgende plaat wel meer af van "Awaking the Centuries", een plaat die overigens minder death metal bevat dan de voorganger.
Op vrijdag 23 januari 2004 13:15 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Maar ik vind niet dat Haggard meer gevarieerde albums maakt als je de nummers van bijvoorbeeld And thou shalt trust the seer vergelijkt. Dan is het toch ook veelal hetzelfde.
quote:Misschien. Ik zal ze binnenkort even aanzetten.
Op vrijdag 23 januari 2004 18:16 schreef Summoner het volgende:[..]
Misschien moet je eerst maar wat meer van de huidige Therion horen.
quote:Wie weet. Time will tell.
Bovendien heeft Haggard nog maar twee albums uitgebracht, dus wellicht wijkt de volgende plaat wel meer af van "Awaking the Centuries", een plaat die overigens minder death metal bevat dan de voorganger.
unser Logistikzentrum hat die unten aufgefuehrten Artikel soeben verschickt!
Unser Hinweis:
Ihre Bestellnummer 302-7145667-4921643 (eingegangen 25. Januar 2004 22.09 MET)
---------------------------------------------------------------------
Bestellt Titel Preis Versandt Zwischen-
summe
1 Awaking the Gods-Live [CD+DVD] EUR 15,37 1 EUR 15,37
1 Haggard - Awaking The Gods - L EUR 12,30 1 EUR 12,30
quote:Jammer van de ruim 7 Euro verzendkosten.
Op dinsdag 27 januari 2004 22:00 schreef Ambivalent het volgende:
Dat is dus niet duur
quote:Wat een Haggard-Hebberd!
Op dinsdag 27 januari 2004 20:26 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Guten Tag,unser Logistikzentrum hat die unten aufgefuehrten Artikel soeben verschickt!
Unser Hinweis:
Ihre Bestellnummer 302-7145667-4921643 (eingegangen 25. Januar 2004 22.09 MET)
Bestellt Titel Preis Versandt Zwischen-
summe
1 Awaking the Gods-Live [CD+DVD] EUR 15,37 1 EUR 15,371 Haggard - Awaking The Gods - L EUR 12,30 1 EUR 12,30
quote:Dag Niels.
Op woensdag 28 januari 2004 21:48 schreef Wickardia het volgende:[..]
Wat een Haggard-Hebberd!
Ja, je moet iets met je geld he. Dit vond ik wel een leuke bestemming ervoor.
Wanneer kom je Slayer (en evt. als het binnen is ook Haggard) kijken?
Kom spoedig DVD maar eens kijken en een avondje Slayer/Haggard luisteren.
De bonusdvd was trouwens niet echt de moeite, het zijn gewoon 3 tracks van de dvd die ik ook besteld heb. Desalniettemin is het leuk om te hebben, al past de cd/dvd wat slecht in mijn discman, hij is wat dikker dan normale cd's.
De dvd is leuk. Soms zijn geluid en beeld alleen niet helemaal synchroon, dat is soms wel een beetje storend. De geluidskwaliteit is wel erg goed. Het concert is leuk, maar ze mogen wel een beetje aan hun presentatie gaan werken nog, vind ik. Het is een beetje een dode boel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |