abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 januari 2004 @ 16:00:21 #1
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_16489969
"Die biggest and hardest Classic/Metal-band of the world". Aldus de Site.
Een band die metal en klassiek goed weet te combineren. Denk je naar een mooi klassiek muziekje te luisteren, opeens bouwt het op naar lekkere metal, met een fijne, rauw klinkende grunt. Aan afwisseling geen gebrek.
De band bracht de eerste demo al uit in 1992. Deze is door de band zelf geproduceerd, en bevatte 2 nummers. 2 Jaar later kwam Progressive, een mini-cd met 4 nummers, ook zelff geproduceerd.
Na nog enkele promo's kwam in 1997 de eerste full-length cd uit van deze Duitse band, op het label Last episode. In 2000 kwam Awaiking the Centuries, een nieuw label (Drakkar), dezelfde mooie kruising tussen klassiek en metal. De volledige discografie:

1992: Introduction, promo-tape.

1994: Progressive, mini-cd.

1995: Once upon a decembers dawn, promo-tape.

1996: And thou shalt trust the seer, promo-tape.

1997: And thou shalt trust the seer, cd.

1998: In a pale moon's shadow, VHS

2000: Awaking the centuries, cd

2001: Live in Mexico, DVD.

De band bestaat uit vele leden. Dit komt voornamelijk door het klassieke element. Voor de foto's van de mensen kun je hier klikken. Hier een foto van de hele band:

Enkele live foto's:

En nogmaals: de website.

Een erg goede band, met twee geweldige cd's!

Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_16490117
Bestaan die nog? Heb ze vroeger wel ns gezien in Rotterdam, was een leuk concert!
pi_16490633
*terugvindpost*

ik ga toch eens even op zoek naar deze muziek als ik thuisben..

pi_16490949
Inderdaad supergoede band, heb zelf die live cd.
Wil nog wel meer van ze aanschaffen! Gave grunt, vind ze ook beter dan therion, echt gave klassieke stukjes ertussendoor
Hoe ons leven echt kan zijn:
www.biopsychiatry.com
  donderdag 22 januari 2004 @ 16:36:42 #5
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_16491091
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 16:05 schreef Murazor4096 het volgende:
Bestaan die nog? Heb ze vroeger wel ns gezien in Rotterdam, was een leuk concert!
Ja, ze bestaan nog. Op 7 oktober is er zelfs nog een zangeres aan de band toegevoegd.
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 16:31 schreef Ambivalent het volgende:
Inderdaad supergoede band, heb zelf die live cd.
Awaking the Gods? Die heb ik, staat niet in de discografie op de site.
quote:
Wil nog wel meer van ze aanschaffen! Gave grunt, vind ze ook beter dan therion, echt gave klassieke stukjes ertussendoor
Inderdaad. Goede grunt, en erg leuk de afwisseling tussen klassiek en metal. Op And thou shalt trust the seer staat ook 3 minuten van het Requiem.
  donderdag 22 januari 2004 @ 22:19:38 #6
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_16501088
Ah leuk.

Ik vind de manier waarop Haggard klassiek en metal combineert ook leuker dan hoe Therion het doet, bij Haggard klinkt het allemaal wat spontaner en minder gelikt.

"And Thou Shalt Trust the Seer" kwam volgens mij op Serenades Records uit, en niet op Last Episode.

donderdag 22 januari 2004 @ 22:27:37 #7
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_16501376
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 22:19 schreef Summoner het volgende:
Ah leuk.

Ik vind de manier waarop Haggard klassiek en metal combineert ook leuker dan hoe Therion het doet, bij Haggard klinkt het allemaal wat spontaner en minder gelikt.

Maar Therion verschilt qua stijl wel veel meer per cd. Maar dat is natuurlijk ook wel begrijpelijk, want ze zijn veel langer bezig, dus ze hebben veel meer geprobeerd en gedaan.
quote:
"And Thou Shalt Trust the Seer" kwam volgens mij op Serenades Records uit, en niet op Last Episode.
Volgens Haggard.de niet.
  donderdag 22 januari 2004 @ 22:32:00 #8
18413 Summoner
pi_16501547
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 22:27 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Maar Therion verschilt qua stijl wel veel meer per cd. Maar dat is natuurlijk ook wel begrijpelijk, want ze zijn veel langer bezig, dus ze hebben veel meer geprobeerd en gedaan.
Gedeeltelijk mee eens. Therion heeft wel 'meer gedaan' qua stijlen, maar sinds ze echt met klassiek bezig zijn is het verschil per album minimaal. De laatste drie, "Vovin", "Deggial" en "Secret of the Runes" lijken erg veel op elkaar. Toen "Secret of the Runes" uitkwam was ik zelfs teleurgesteld. Haggard heeft nog maar twee studioalbums gemaakt, dus een goede vergelijking kun je nog niet maken. Bovendien vind ik dat Haggard meer variatie laat horen per album, Therion nummers van tegenwoordig volgen bijna een formule.
quote:
Volgens Haggard.de niet.
Hmmm, vaag. Staat toch echt op m'n cd.
pi_16501668
Whoa, dat heb ik lang niet gehoord - Haggard! Ik kende ze van een oude compilatie van jaren geleden, toen waren ze nog maar met zijn vieren en hadden ze alleen een demo of promo uit.
In Rotterdam heb ik ze ook gezien - was een verjaardagscadeautje voor mijn zusje dat we daar samen heengingen. Om het feest af te maken had ik geregeld dat ik voor een suf undergroundblaadje die zanger ging interviewen. Echt superaardige kerel, die Asis - heeft mijn zus een T-shirt gegeven voor haar verjaardag, een gesigneerde poster en ze speelden zelfs een nummer voor haar (aangekondigd dat het voor *** was die jarig was). Ze werd toen 14 ofzo, dat maakt dan wel heel veel indruk natuurlijk.
Ik vond het echt het toppunt van een relaxte houding tegenover je fans.
Sindsdien kan Haggard in mijn ogen geen kwaad meer doen, ookal heb ik sinds And thou shalt trust... geen CD meer van ze gehoord.

[Dit bericht is gewijzigd door Melusine op 22-01-2004 22:38]

donderdag 22 januari 2004 @ 22:38:10 #10
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_16501743
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 22:32 schreef Summoner het volgende:

[..]

Gedeeltelijk mee eens. Therion heeft wel 'meer gedaan' qua stijlen, maar sinds ze echt met klassiek bezig zijn is het verschil per album minimaal. De laatste drie, "Vovin", "Deggial" en "Secret of the Runes" lijken erg veel op elkaar. Toen "Secret of the Runes" uitkwam was ik zelfs teleurgesteld.

Ik ken van die nieuwe cd's eigenlijk alleen Vovin goed. Erg goede cd. Daarvoor zaten een paar erg lekkere death metal albums (de eerste 3 heb ik ooit in een box gekocht).
quote:
Haggard heeft nog maar twee studioalbums gemaakt, dus een goede vergelijking kun je nog niet maken. Bovendien vind ik dat Haggard meer variatie laat horen per album, Therion nummers van tegenwoordig volgen bijna een formule.
Niet helemaal mee eens. Ik vind de nummers op cd Haggard cd's best veel op elkaar lijken. In de nummers zelf zit veel afwisseling, maar in de nummers onderling zit toch een duidelijk te herkennen rode draad steeds.
quote:
Hmmm, vaag. Staat toch echt op m'n cd.
Misschien later nog eens op dat label uitgebracht?
  donderdag 22 januari 2004 @ 22:39:10 #11
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_16501778
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 22:36 schreef Melusine het volgende:
Sindsdien kan Haggard in mijn ogen geen kwaad meer doen, ookal heb ik sinds And thou shalt trust... geen CD meer van ze gehoord.
Awaking the centuries is zeker een aanrader.
  donderdag 22 januari 2004 @ 22:53:23 #12
18413 Summoner
pi_16502291
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 22:38 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Niet helemaal mee eens. Ik vind de nummers op cd Haggard cd's best veel op elkaar lijken. In de nummers zelf zit veel afwisseling, maar in de nummers onderling zit toch een duidelijk te herkennen rode draad steeds.
Natuurlijk is die rode draad aanwezig, maar die afwisseling die Haggard binnen nummers laat horen mist een beetje bij Therion. Het progressieve karakter van de band is na "Vovin" zo'n beetje opgegeven, en toen is Christopher begonnen met schrijven op basis van een succes-formule. Wat overigens meer tot uitting kwam op "Secret of the Runes" dan "Deggial", m'n favoriete Therion album. Haggard gooit er ook veel meer intermezzo's en korte nummers doorheen.
quote:
Misschien later nog eens op dat label uitgebracht?
Eerder later op Last Episode, aangezien dat (matige) label groter is.
  vrijdag 23 januari 2004 @ 13:15:27 #13
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_16514942
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 22:53 schreef Summoner het volgende:

[..]

Natuurlijk is die rode draad aanwezig, maar die afwisseling die Haggard binnen nummers laat horen mist een beetje bij Therion. Het progressieve karakter van de band is na "Vovin" zo'n beetje opgegeven, en toen is Christopher begonnen met schrijven op basis van een succes-formule.

Natuurlijk heeft Haggard meer afwisseling binnen nummers. Ze maken gebruik van 2 uitersten (om het zo maar even te stellen), dus het gaat van mooi, rustig klassiek naar harde metal met grunt. Therion doet dat minder, dus hebben ze binnen de nummers die afwisseling ook minder.
Maar ik vind niet dat Haggard meer gevarieerde albums maakt als je de nummers van bijvoorbeeld And thou shalt trust the seer vergelijkt. Dan is het toch ook veelal hetzelfde.
quote:
Eerder later op Last Episode, aangezien dat (matige) label groter is.
Och, dat mag ook hoor. Ik houd me niet zo bezig met labels (helemaal niet zelfs).
  vrijdag 23 januari 2004 @ 18:16:42 #14
18413 Summoner
pi_16524638
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 13:15 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Maar ik vind niet dat Haggard meer gevarieerde albums maakt als je de nummers van bijvoorbeeld And thou shalt trust the seer vergelijkt. Dan is het toch ook veelal hetzelfde.
Misschien moet je eerst maar wat meer van de huidige Therion horen. Bovendien heeft Haggard nog maar twee albums uitgebracht, dus wellicht wijkt de volgende plaat wel meer af van "Awaking the Centuries", een plaat die overigens minder death metal bevat dan de voorganger.
  vrijdag 23 januari 2004 @ 18:46:33 #15
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_16525301
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 18:16 schreef Summoner het volgende:

[..]

Misschien moet je eerst maar wat meer van de huidige Therion horen.

Misschien. Ik zal ze binnenkort even aanzetten.
quote:
Bovendien heeft Haggard nog maar twee albums uitgebracht, dus wellicht wijkt de volgende plaat wel meer af van "Awaking the Centuries", een plaat die overigens minder death metal bevat dan de voorganger.
Wie weet. Time will tell.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 20:26:46 #16
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_16636979
Guten Tag,

unser Logistikzentrum hat die unten aufgefuehrten Artikel soeben verschickt!

Unser Hinweis:

Ihre Bestellnummer 302-7145667-4921643 (eingegangen 25. Januar 2004 22.09 MET)
---------------------------------------------------------------------
Bestellt Titel Preis Versandt Zwischen-
summe
1 Awaking the Gods-Live [CD+DVD] EUR 15,37 1 EUR 15,37

1 Haggard - Awaking The Gods - L EUR 12,30 1 EUR 12,30

pi_16640231
Dat is dus niet duur
Hoe ons leven echt kan zijn:
www.biopsychiatry.com
  dinsdag 27 januari 2004 @ 22:13:32 #18
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_16640718
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 22:00 schreef Ambivalent het volgende:
Dat is dus niet duur
Jammer van de ruim 7 Euro verzendkosten.
pi_16641647
Ik heb hier ook nog twee cd's van. Maar die liggen al jaren stof te happen. Het doet me weinig meer eerlijk gezegd.
  woensdag 28 januari 2004 @ 21:48:40 #20
74081 Wickardia
nonsense puzzler
pi_16670179
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 20:26 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Guten Tag,

unser Logistikzentrum hat die unten aufgefuehrten Artikel soeben verschickt!

Unser Hinweis:

Ihre Bestellnummer 302-7145667-4921643 (eingegangen 25. Januar 2004 22.09 MET)
Bestellt Titel Preis Versandt Zwischen-
summe
1 Awaking the Gods-Live [CD+DVD] EUR 15,37 1 EUR 15,37

1 Haggard - Awaking The Gods - L EUR 12,30 1 EUR 12,30

Wat een Haggard-Hebberd!
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life. (George Bernard Shaw)
  woensdag 28 januari 2004 @ 21:52:51 #21
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_16670304
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 21:48 schreef Wickardia het volgende:

[..]

Wat een Haggard-Hebberd!

Dag Niels.

Ja, je moet iets met je geld he. Dit vond ik wel een leuke bestemming ervoor.

Wanneer kom je Slayer (en evt. als het binnen is ook Haggard) kijken?

vrijdag 30 januari 2004 @ 14:15:29 #22
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_16715017
En het is binnen! Ging lekker snel, zondag besteld in Duitsland, vandaag binnen. Eigenlijk gisteren al, maar toen was er blijkbaar niemand thuis, of heeft niemand de deurbel gehoord, dus er zat een briefje in de brievenbus (er moest namelijk even voor getekend worden).
De cd is dubbelzijdig. Kant a is audio en kant b is de dvd. Wist niet dat dat kon, maar het lijkt prima te werken.
Vanavond de dvd maar kijken.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 00:14:13 #23
74081 Wickardia
nonsense puzzler
pi_16835640
Kijk! Dat is het mooie van goede websites -spullen snel in huis! En de techniek van vandaag de dag! Dubbelzijdig is best wel cool, beetje het lp-gevoel.

Kom spoedig DVD maar eens kijken en een avondje Slayer/Haggard luisteren.

Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life. (George Bernard Shaw)
  dinsdag 3 februari 2004 @ 14:13:54 #24
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_16847280
Dat is een goed plan.

De bonusdvd was trouwens niet echt de moeite, het zijn gewoon 3 tracks van de dvd die ik ook besteld heb. Desalniettemin is het leuk om te hebben, al past de cd/dvd wat slecht in mijn discman, hij is wat dikker dan normale cd's.

De dvd is leuk. Soms zijn geluid en beeld alleen niet helemaal synchroon, dat is soms wel een beetje storend. De geluidskwaliteit is wel erg goed. Het concert is leuk, maar ze mogen wel een beetje aan hun presentatie gaan werken nog, vind ik. Het is een beetje een dode boel.

vrijdag 26 maart 2004 @ 20:08:28 #25
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_17990559
Wel verdomme. Haggard.de bestaat niet meer. Alle plaatjes weg. Hoop maar dat die van tijdelijke aard is (hoewel, niemand die dit topic leest ).

Hm, 'zur zeit', dus wel tijdelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')