quote:225 ofzoiets in een audi a3 1.8T. (duitse snelweg).
Ik wil wel eens weten hoe hard jullie hebben gereden.
En dan graag erbij zetten wat voor een auto je hebt met wat voor een motor.
Het is dus ook leuk als je bv. met een lada 130 heb gereden.
Ik zal beginnen, ik heb een opel corsa 1.6 GSI uit '96 en heb daarmee 210 gereden (was in Duitsland).(dat was in Duitsland dus niet gaan zeuren dat ik een aso ben want dat mag daar).
ben benieuwd.
quote:hmm...dat is dan een aardig snelle v40 wist niet dat die dingen zo hard gingen...heb zelf toch lang bij Budget gewerkt..........
Op maandag 10 maart 2003 16:30 schreef Kaaltie het volgende:
220 op de afsluit dijk in een v40 van Budget... De laguna achter mij vond dit echt nog een beetje te langszaam
140 km/h citroen c15d . midden op de dag op de a27, ging echt niet harder meer, wind mee, heuvel af
quote:
Op maandag 10 maart 2003 16:36 schreef deantoine het volgende:
220 in een Volvo V70, harder mocht ik niet van die politie agent op de motor....
Werd nog ingehaald door een Seat Leon, omdat ik van me gas af ging omdat ie me verdacht volgde
Nu ca 100KM met zo'n oude stoptrein (hondekop)......
Ik ben al druk op zoek naar een Toyota Supra Mark IV. Alleen in Duitsland zijn ze een beetje verkrijgbaar
Mijn pa is er trouwens nog steeds van overtuigd dat die Audi maar 170 rijdt....dat staat namelijk in de handleiding
[Dit bericht is gewijzigd door Kptelmo op 10-03-2003 16:45]
quote:ook niet hard, ik kan wel iets van 30 km/uur op mijn fietsje
Op maandag 10 maart 2003 16:31 schreef hallo_mensen het volgende:
20 dat was op me fiets ( bergaf)
quote:Dan heb jij nog nooit echt in een V40 gecroused. Die Volvo's blazen echt volop.
Op maandag 10 maart 2003 16:32 schreef _asterix_ het volgende:[..]
hmm...dat is dan een aardig snelle v40 wist niet dat die dingen zo hard gingen
en in een V70 250 (afgetopt op 250 van origine)
Ik reed bergaf met een mountainbike en me Pa reed met de auto achter me aan en hij meldde me dat ik 75 reed....
Alleen toen ik beneden was moest ik ook weer omhoog
[Dit bericht is gewijzigd door Dopekoe op 10-03-2003 16:51]
quote:Moet je eens een Volvo V40 T4 nemen, 200 PK.
Op maandag 10 maart 2003 16:47 schreef Maud_Dib het volgende:[..]
Dan heb jij nog nooit echt in een V40 gecroused. Die Volvo's blazen echt volop.
[ontopic] Hoogste snelheid wat ik zelf gereden heb was ook 130 km/h in m'n lesauto [/ontopic]
[Dit bericht is gewijzigd door -En4Cer- op 10-03-2003 16:57]
* syllaz durfde niet harder want het was druk op de weg
quote:280 met Volvo S60 T5 (tuned) vorig jaar september toen ik naar de Apple Expo ging in Parijs.
Moet je eens een Volvo V40 T4 nemen, 200 PK.
Had mijn baas eerst ook, dat rijd echt wel fijn hoor !
Met een Peugeot Partner Diesel (zonder turbo) 185 tussen blabla en lille vanaf een hoge berg 6% naar beneden
(Topsnelheid van die partner is normaal 140)
quote:Succes met zoeken, ze kosten je een aardige duit (ik kan het weten)
Op maandag 10 maart 2003 16:44 schreef Italiaan het volgende:
Ik ben al druk op zoek naar een Toyota Supra Mark IV. Alleen in Duitsland zijn ze een beetje verkrijgbaar
Maar mijn top was 260 km/uur op de A27 toen ik een Audi TT Quattro inhaalde die maar 240 km/uur ging...
quote:hoeveel moet die gaan kosten??
Op maandag 10 maart 2003 16:44 schreef Italiaan het volgende:
quote:Gaan we zo beginnen?
Op maandag 10 maart 2003 16:54 schreef CkY2k3 het volgende:
325 in een TGV-Atlantique
trein
938 km/h EXACT! Van Hong Kong naar A-dam.
Vet rap joh.
quote:wat zijn jullie een stelletje asooos
Op maandag 10 maart 2003 19:39 schreef Ballebek het volgende:
Ik heb nog geen moraalridder voorbij zien rijden op zijn witte paard
quote:Gereden of gevlogen?
938 km/h EXACT! Van Hong Kong naar A-dam.
[Dit bericht is gewijzigd door Fendy op 10-03-2003 21:34]
230 en 261 waren pieken, ik rij in Duitsland ook meestal niet harder dan 200. Als ik tenminste een auto bij me heb die dat kan en waar het ook nog relatief veilig mee te doen is.
En ik snap nog steeds niet hoe mensen zo hard durven rijden op een motor. Daar ben ik duidelijk te angstig voor denk ik
Heb zelf nog geen auto dus harder heb ik nog niet gereden tot nu toe. Wel 135 km/h in de Daihatsu Cuore van mn moeder
En als ik dan eens een keer te hard rijd in mijn eigen auto...
Meteen een bekeuring...
40 oeroes...
quote:Ik denk gooi dit topic is ff naar een andere dimensie. Wordt ook niet gewaardeerd
Op maandag 10 maart 2003 20:26 schreef Kreator het volgende:
Vlieginformatie is niet voor dit topic..
Maar gaan jullie rustig verder hoor. Het hardste wat ik ooit gereden heb was 215 tussen Luxemburg en Luik. Heerlijke blaaswegen...
221km/h in mijn eigen Honda CRX zonder cat, 154pk volgens meet rapport... niet slecht voor 1989 modeletje héhé menig golf, of ander
wanna be sportwagen ruikt nur noch rubber...
quote:De standaart vtec uitvoering van een civic crx (coupe) van 89 tot 92 had altijd al 150pk
Op dinsdag 11 maart 2003 00:22 schreef Jungster het volgende:
vrrrrrrrrmmmmmmmmmmmm221km/h in mijn eigen Honda CRX zonder cat, 154pk volgens meet rapport... niet slecht voor 1989 modeletje héhé menig golf, of ander
wanna be sportwagen ruikt nur noch rubber...
quote:En als je zelf hebt gevlogen?
Op maandag 10 maart 2003 20:26 schreef Kreator het volgende:
Vlieginformatie is niet voor dit topic..
quote:Nogmaals, vlieginformatie is niet voor dit topic
Op dinsdag 11 maart 2003 09:27 schreef Ultimora het volgende:
iets harder als dit...
in mijn vorige bmwtje.. (t is een mph teller)
Voor de pers. stats: 257 km/h in mijn (is niet meer ) 2.5 TDI Quattro Audi A4, gechipt, en zat ander dan originele turbo in.
quote:Begrenzer eruit laten halen
Op donderdag 13 maart 2003 11:03 schreef B4ron het volgende:
298 km/u Jaguar XKR
quote:die crx is dan wel dik getuned zeg
Op dinsdag 11 maart 2003 09:05 schreef cYbErTiM het volgende:[..]
De standaart vtec uitvoering van een civic crx (coupe) van 89 tot 92 had altijd al 150pk
en een top van 222km/h ...
quote:Als je in de 6 vlak voor de begrenzer zit, schakel je naar de 5, knalt over de begrenzer en dan in de 6 naar de 300+ (de werkelijke top)
Op donderdag 13 maart 2003 12:43 schreef Nachtapotheker het volgende:[..]
Begrenzer eruit laten halen
[Dit bericht is gewijzigd door VTec555 op 13-03-2003 14:52]
quote:Edit : misschien ook leuk om te vermelden :
Op donderdag 13 maart 2003 14:36 schreef renkie het volgende:
200 in een VW Passat TDI (90pk) van 1996 met onderhand een kleine 225.000 op de teller
Winschoten - Offenbach Am Main (nabij frankfurt) +- 475-500 in precies 3 uur
Gemiddelde is dat iets van 165km/uur
En een keertje een sprintje tegen een M5 met 3 mooie vrouwen erin. Toen ben ik afgehaakt bij 205 (overdag tussen Roosendaal en Bergen op Zoom, DRUK dat het was, oeioeioei)
Was beide overigens in een BMW 528i Exec '98
In een CarreraS wel eens dik over de 200 gegaan maar toen reed ik helaas niet zelf.
In een Mercedes ML 320 ook wel eens 210 gehaald, in een sprintje met een ML55 AMG van vrienden, toen moesten we ook afhaken (Duitse autobahn).
quote:Die nokt er standaard toch ook echt mee bij 250 hoor.
Op donderdag 13 maart 2003 11:03 schreef B4ron het volgende:
298 km/u Jaguar XKR
277 km/u BMW 535
55 km/u (zonder berg) Cannondale R600D
quote:En die kapt er standaard bij 190 ook toch echt mee hoor
Op donderdag 13 maart 2003 16:49 schreef Kamphuys het volgende:
Keertje 195 tussen Tilburg en Breda ('s nachts)En een keertje een sprintje tegen een M5 met 3 mooie vrouwen erin. Toen ben ik afgehaakt bij 205 (overdag tussen Roosendaal en Bergen op Zoom, DRUK dat het was, oeioeioei)
Was beide overigens in een BMW 528i Exec '98
In een CarreraS wel eens dik over de 200 gegaan maar toen reed ik helaas niet zelf.
In een Mercedes ML 320 ook wel eens 210 gehaald, in een sprintje met een ML55 AMG van vrienden, toen moesten we ook afhaken (Duitse autobahn).
quote:so what, dan sloop je die er uit...
Op donderdag 13 maart 2003 16:53 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
En die kapt er standaard bij 190 ook toch echt mee hoor
Die van mn ma rijdt 190 op de teller en dan schiet die snelheidsbegrenzer erin.
Die BMW's X5 die blazen ook gruwelijk hard...
quote:de X5 4.6is wel ja
Op donderdag 13 maart 2003 16:58 schreef SolidArt het volgende:[..]
so what, dan sloop je die er uit...
Die BMW's X5 die blazen ook gruwelijk hard...
met me pappa's auto durf ik niet zo goed
ivm risico ivm bekeuringen
En een ML320 die er bij 190 mee kapt
Wel eens terug gebracht naar de dealer?
Dit is een ML 270CDI
-edit- Die ML270cdi kan je beter terugbrengen naar de garage met die tellerafwijking -edit-
quote:Ik geloof je wel hoor
Op donderdag 13 maart 2003 17:27 schreef Kamphuys het volgende:
Dat ding reed toch ECHT harder dan 190 hoor, waarom zou ik dar verzinnen (maar er zal wel iets mee gedaan zijn ja, weet ik het)
quote:Goed ik zal er eens voor gaan rijden met een Cl Brabus , kijken of die teller echt zo afwijkt
Op donderdag 13 maart 2003 17:20 schreef j22flyingdownwind het volgende:
-edit- Die ML270cdi kan je beter terugbrengen naar de garage met die tellerafwijking-edit-
quote:220 kmph "Honda CRX met sportblok (geen V-tec)
Op donderdag 13 maart 2003 13:44 schreef stienus5gtturbo het volgende:[..]
die crx is dan wel dik getuned zeg
![]()
1e was een bmw316i......uit '00 ofzo.....
2e een 205je 1.4 trilt wel nasty dan zeker op een 2 baans weggetje met wat boggies der in
1e: nee was geen gevaarlijk situatie
quote:Das flink hard voor een fiets, zeker wielrenner?
Op donderdag 13 maart 2003 17:45 schreef M_a_T het volgende:
70.. op mn fietsje
90 km op een scooter..kep nog geen auto
quote:NIet gevaarlijk? 130 binnen de bebouwde kom is gewoon lomp....
Op zondag 23 maart 2003 22:19 schreef VanDread het volgende:
130 binne de bebouwde kom![]()
160 ofzo buiten....1e was een bmw316i......uit '00 ofzo.....
2e een 205je 1.4trilt wel nasty dan zeker op een 2 baans weggetje met wat boggies der in
1e: nee was geen gevaarlijk situatie
Het viel me overigens reuze mee met de herrie.
snelweg was op
quote:eej tis een weg met een middenberm van 5 meter breed en zij bermen van ook nog es 5 meter en aardig lang........en t was zondag ochten 8 uur op de heenweg was ik al niemand tegen gekomen en de terugweg was netzo rustig......zijn van die zeldzame momenten
Op maandag 24 maart 2003 15:43 schreef Xtreem het volgende:[..]
NIet gevaarlijk? 130 binnen de bebouwde kom is gewoon lomp....
In mijn eigen auto (Seat Ronda 1.2 '88) haal ik met heel veel moeite de 160km/u
quote:Ik neem aan dat ze sliepen? of in shock?
Op maandag 24 maart 2003 16:44 schreef Vitamientje het volgende:
180 met een ford galaxy. op zich niet erg overtuigend, maar als ik erbij vertel dat mijn ouders achterin zaten deed ik dat toch niet slecht
quote:Haha.
Op donderdag 13 maart 2003 13:45 schreef SuperwomanXXX het volgende:
Op de autobaan heb ik 140 gereden...vind ik toch al hard voor mij haha. Och ja..ben maar een meisje he haha
Oh ja en zo'n 185 in een 3 jaar oude Passat. Niet zo bijzonder, is een traag ding en mijn pa rijdt er erg rustig in. Als het sneller had gekund, graag
Hyundai Excel 1.3 160 op 80 km. weg en 170 (vanmorgen) op snelweg. Maar dan voel je je verre van optimaal...jezus, super onrustig. Fabriekstop van 175 is ruim haalbaar, had nog (ruim) gas over
Opel Astra 1.6 160+ op snelweg, maar moest in de ankers (einde autobaan)
quote:Beetje achterlijk ofzo?
Op zondag 6 april 2003 18:23 schreef Xtreem het volgende:
160 op 80 km. weg
En in de 306 xs van mn vader (nog 2 jaar dan mag ik lessen) de wonderbaarlijk hoge snelheid van 45 km/u.
Om toch maar iets leuks te vermelden: mn vader in onze oude Alfa 33 Sportswagon 1.7 IE --> 195 km/u
quote:Neen. Open weg, s nachts. Letterlijk volledig leeg. Alleen in de auto. Ik bracht niemand in gevaar buiten mezelf.
Op zondag 6 april 2003 18:42 schreef U-lerZzZ het volgende:[..]
Beetje achterlijk ofzo?
Edit: ik rij die weg vrijwel dagelijks
[Dit bericht is gewijzigd door Xtreem op 07-04-2003 15:11]
quote:stoere jongen
Op zondag 6 april 2003 21:39 schreef PteV het volgende:
180...fiat punto 1.2 bergje af wind mee
althans...dat gaf de teller aan
quote:porsch
Op zondag 6 april 2003 23:59 schreef woediewokkie het volgende:
met een porsch 911,arnhem oberhausen,265km/u......
quote:Is dat zo stoer dan
Op zondag 6 april 2003 21:46 schreef Plantenbak het volgende:[..]
stoere jongen
Volgens opgave in het boekje 160, maar deze jongenman heb er ff 10km/h meer uit geperst...
Duurde wel erg lang maar het is me wel gelukt...
Bergje af en wind flink mee
quote:Welk model was dat? De C200 K heeft weinig moeite met >200 km/h
Op maandag 7 april 2003 15:43 schreef Darknezz het volgende:
Pas 170km uit onze C200 geperst....
quote:Hij heeft het over een C200 diesel dacht ik uit ander topic te herrineren.
Op maandag 7 april 2003 17:48 schreef dr_bob het volgende:[..]
Welk model was dat? De C200 K heeft weinig moeite met >200 km/h
quote:Juist
Op maandag 7 april 2003 18:13 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Hij heeft het over een C200 diesel dacht ik uit ander topic te herrineren.
quote:Juist...
Op maandag 7 april 2003 18:38 schreef dr_bob het volgende:
Dat verklaart de topsnelheid
0-100 2.8sec.
0-200 7,6sec.
Ongeveer
top ligt trouwens rond de 250
Ik heb nog maar een maandje m'n rijbewijs dus dit record zullen we nog wel verbeteren
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 18:17 schreef RaTz het volgende:
Tot nu toe nog maar 160 km/u (op een 50 km/u weg, en voor de moraalridders: het was maar heel kort en die weg zou eigenlijk een 80-weg moeten zijn), in een Mazda Xedos 6 2.5 V6.
Maarja, ik heb dan ook nog maar 3 weken m'n rijbewijs. Sindsdien nog niet op de snelweg geweest.
Dat heeft weinig met moraalridders te maken. Je hebt 3 weken je rijbewijs en trapt vervolgens 160 km/h op een 50 km weg. Getuigd absoluut van inzicht En het was maar kort.... met een Mazda V6? Ik ben ooit zo stom geweest om een S55 AMG vol aan te trappen vlak voordat ik de bebouwde kom uitging, 95 km/h haalde ik omdat ik ff een VR6 wilde laten zien dat een Mercedes ook snel is. Nooit weer
En dat waren maar vier seconden. Je gaat me niet vertellen dat die Mazda zo snel op 160 staat.
Ik hoop dat je heel snel wat verstandiger wordt of je rijbewijs bij oom agent gaat inleveren.
[Dit bericht is gewijzigd door dr_bob op 08-04-2003 21:59]
Vriend van me had zo'n Gran Turismo wedstrijd gewonnen en we mochten toen meerijden in zo'n bak
quote:Een S55 AMG doortrappen en dan reed je heel ff 95 km/u terwijl je net de bebouwde kom verliet?
Op dinsdag 8 april 2003 21:55 schreef dr_bob het volgende:[..]
Dat heeft weinig met moraalridders te maken. Je hebt 3 weken je rijbewijs en trapt vervolgens 160 km/h op een 50 km weg. Getuigd absoluut van inzicht
En het was maar kort.... met een Mazda V6? Ik ben ooit zo stom geweest om een S55 AMG vol aan te trappen vlak voordat ik de bebouwde kom uitging, 95 km/h haalde ik omdat ik ff een VR6 wilde laten zien dat een Mercedes ook snel is. Nooit weer
En dat waren maar vier seconden. Je gaat me niet vertellen dat die Mazda zo snel op 160 staat.
Ik hoop dat je heel snel wat verstandiger wordt of je rijbewijs bij oom agent gaat inleveren.
Bovendien, het stuk wat ik reed had ik dus al in 15 min een paar keer op en neer gereden, en daar was dus werkelijk niemand te zien. Er ligt ook geen fietspad langs ofzo, ook geen zijwegen. Dan mag er best even doorgetrapt worden voor die tiental seconden.
In het algemeen hou ik me gewoon aan de snelheid hoor moraalridder.
quote:Je leest niet goed, er staat ook 4 seconden, en als je een S55 4 seconden onderin trapt zit je dus inmiddels dus bijna aan de 100....
Op dinsdag 8 april 2003 22:09 schreef RaTz het volgende:[..]
Een S55 AMG doortrappen en dan reed je heel ff 95 km/u terwijl je net de bebouwde kom verliet?
Volgens mij rij je dan wel iets harder als je echt doortrapt
. En wat dan nog, da's 15 km/u te hard, nooit weer
.
En hij was waarschijnlijk de bebouwd kom nog niet uit, en dan.... uhm ff denken rijd je uhhmm.... 45km/h te hard...
Het was wel degelijk binnen de bebouwde kom. Zoiets als.... verkeerslicht binnen bebouwde kom.....behoorlijk stuk asfalt.....verkeerslicht....bocht.... einde bebouwde kom. En bebouwde kom is bebouwde kom, ik blijf het daar dom vinden.
En ik doelde meer op dat ik vol optrok in plaats van doortrappen.....Ik weet heel goed waar zo'n ding op uit kan komen. Dat was mijn punt ook niet.
quote:Je hebt het dus niet eens begrepen hč..... Laat ook maar. Je hebt ook al zoveel kilometers erop zitten.
Op dinsdag 8 april 2003 22:09 schreef RaTz het volgende:
In het algemeen hou ik me gewoon aan de snelheid hoor moraalridder.
quote:En dan denk je... blij dat ik geen flits heb gezien. Ja mama ik heb er van geleerd en het was niet slim nee. Precies! Dat was mijn punt
Op dinsdag 8 april 2003 22:16 schreef Darknezz het volgende:
En hij was waarschijnlijk de bebouwd kom nog niet uit, en dan.... uhm ff denken rijd je uhhmm.... 45km/h te hard...
quote:jeumig das veel
Op dinsdag 8 april 2003 22:16 schreef Darknezz het volgende:[..]
Je leest niet goed, er staat ook 4 seconden, en als je een S55 4 seconden onderin trapt zit je dus inmiddels dus bijna aan de 100....
trouwens, ff voor Dr_bob die in de mercedes ging stampen.. dat heb ik ook een keer gedaan in een S600 (van het nieuwe model, na de facelift) sjeesus dat ding is pas snel (80-120 in 2.8 sec) maargoed, ik vind dat niet erg... blijkbaar anderen wel
quote:Betaal jij dan graag zo'n bekeuring? Ik word hier opgespeld aan de muur als er zo'n acceptgiro van het CJIB komt.
Op dinsdag 8 april 2003 22:23 schreef Ultimora het volgende:
jeumig das veel
Hallo die S600.... noem je ook net ff een model Meesterlijke wagen, hoewel ik er nog niet in heb gereden. Maar jij blijft natuurlijk liever bij de S6 van je
Maar ik trapte gewoon ff één moment door op een stuk wat volkomen veilig was en waar niemand te zien was, en waar de weg het toeliet. (Om maar niet te spreken over al deze lui die hier ver over de 200+ rijden, niet altijd natuurlijk )
En nu is onze discussie over en uit , en houden we ons lekker aan de snelheid .
Heb pas al 175 euro op één dag mogen ontvangen omdat ik 2x ben aangehouden met m'n scooter (door dezelfde agenten ja! ) Dat is weer lekker voor het CJIB
[Dit bericht is gewijzigd door RaTz op 08-04-2003 23:02]
quote:Wel een mooie grab gespongen? of een 360
Op woensdag 9 april 2003 11:23 schreef caris het volgende:
Met de Gazelle iets van 25 bergaf wind in de rug
Met mn vroegere scooter iets van 110
Bij ons pap in de 850 T5R iets van 260 geloof ik, in Duitsland. 9~
Motoren ben ik geen fan van, heb mn scooter ook verkocht nadat ik achterop een auto vloog met 85 toen ik een sprong maakte over een drempel![]()
quote:hehe 360 met een grind over de stoeprand en toen nog een 180, waarna ik achter op de auto belandde
Op woensdag 9 april 2003 14:10 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Wel een mooie grab gespongen? of een 360
![]()
Gemiddelde snelheid was daar 180 - ik reed eerst 170 en werd rechts ingehaald door een opaatje in zo'n boodschappenwagen - renaultje ofzo - toen leek het me verstandig / leuk om wat harder te gaan
Was laatste stukje snelweg richting den haag. Stukje van af voorburg naar den haag. Daar mag je eerst 100 en dan 80. Steken geen kinderen over. Dus geen paniek.
Utrecht - Flachau (Oostenrijk) > Gemiddelde! snelheid van 156 km/u. Check!
Heb bijna mijn rijbewijs, hoop ik..:) En ben niet van plan het zelf te testen, maar altijd leuk om te weten..
quote:_edit-- moest een edit zijn..
Op woensdag 16 april 2003 13:25 schreef poiuy het volgende:
Wat zou de topsnelheid zijn van mijn moeders opel kadet 1.6i uit 1992 3deurs...??En de 0-100 tijd...??Heb bijna mijn rijbewijs, hoop ik..
En ben niet van plan het zelf te testen, maar altijd leuk om te weten..
Vanmorgen in m'n 2 dagen oude seat leon cupra (topsport tegenwoordig) TDI 150 PK 220 (en nog vet gas over)
Maar meest waanzinnige/krankzinnige is nog steeds 183 met een twingo. Dan heb je echt zo'n "ready to lift-off" gevoel
Ikke zoiets van 25, schat ik (op de fiets)
quote:Jullie kunnen toch wel een gokje wagen..?
Op woensdag 16 april 2003 13:25 schreef poiuy het volgende:
Wat zou de topsnelheid zijn van mijn moeders opel kadet 1.6i uit 1992 3deurs...??En de 0-100 tijd...??Heb bijna mijn rijbewijs, hoop ik..:) En ben niet van plan het zelf te testen, maar altijd leuk om te weten..
quote:in 92 werd alleen nog de kadett cabrio gemaakt..
Op woensdag 16 april 2003 14:24 schreef poiuy het volgende:[..]
Jullie kunnen toch wel een gokje wagen..?
maar als het de 1.6i LS uit '91 is, heeft ie een top van 170 en gaat ie in 13,0 sec naar de 100, volgens de autogids.
[Dit bericht is gewijzigd door ToMaSZ op 16-04-2003 14:39]
quote:13,0 naar de 100
Op woensdag 16 april 2003 14:24 schreef poiuy het volgende:[..]
Jullie kunnen toch wel een gokje wagen..?
(autoweek )
En met de passat tdi 4motion van mn neefje 250 km/h... in recordtijd van den haag naar spielberg (oostenrijk)
quote:Héhé, zal hetmaar niet proberen ik denk dat dat ding uit elkaar valt..
Op woensdag 16 april 2003 14:38 schreef ToMaSZ het volgende:[..]
in 92 werd alleen nog de kadett cabrio gemaakt..
maar als het de 1.6i LS uit '91 is, heeft ie een top van 170 en gaat ie in 13,0 sec naar de 100, volgens de autogids.
quote:Zal wel meevallen denk ik, de kadett GSi 2.0 16v staat op hetzelfde chassis, dus wat dat betreft moet ie t kunnen hebben hoor
Op woensdag 16 april 2003 14:43 schreef poiuy het volgende:[..]
Héhé, zal hetmaar niet proberen ik denk dat dat ding uit elkaar valt..
quote:En toch doe ik het niet..
Op woensdag 16 april 2003 14:47 schreef ToMaSZ het volgende:[..]
Zal wel meevallen denk ik, de kadett GSi 2.0 16v staat op hetzelfde chassis, dus wat dat betreft moet ie t kunnen hebben hoor
quote:kan die wel hebben hoor... 205km/h in mijn kadett 1.4S... eitje
Op woensdag 16 april 2003 15:02 schreef poiuy het volgende:[..]
En toch doe ik het niet..
quote:zeker een opel mega super sport turbo boost getunede f1 kadett...?
Op woensdag 16 april 2003 15:06 schreef BroesWillems het volgende:[..]
kan die wel hebben hoor... 205km/h in mijn kadett 1.4S... eitje
quote:nee hoor... een standaard 1.4S met 75pk... in de slipstream van een BMW m3.... het leuke is dat ik er GSI bumpers onderhad (zonder logo) dus als ik achter iemand reed dachten ze dat het een GSI was... tot dat ik er voorbij ging... (als ze dus het gas los lieten) en ze het 1.4S achterop zagen staan....
Op woensdag 16 april 2003 15:25 schreef poiuy het volgende:[..]
zeker een opel mega super sport turbo boost getunede f1 kadett...?
quote:13 uur over Hengelo (Ov.) - Florence (Italie dus) = 1200 km incl Gotthard tunnel en andere opstoppingen.
Op woensdag 16 april 2003 13:21 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
Utrecht - Flachau (Oostenrijk) > Gemiddelde! snelheid van 156 km/u. Check!
Was BTW in een Golf Variant TDI 100pk (met italiaans kenteken )
inclusief tanken etc gem snelheid van 153 km/h in m'n alfa 146 1.6 16v twinspark top snelheid was 215.
met m'n huidige 1.6 16v 205 top van 195
quote:Berg af en wind mee zeker
Op zondag 4 mei 2003 21:55 schreef killerb het volgende:
[afbeelding]
205 XS 1.4i
Ik heb met mijn alfa33 205 gereden op de A15 bij geldermalsen/meteren. 205/210 in duitsland met een BMW 328 (model:E36)
quote:Nope, rechte weg, weinig wind en met 3 man in de auto. Misschien is die niet helemaal origineel ofzo, keb em nog niet zo lang
Op zondag 4 mei 2003 22:43 schreef jackson het volgende:[..]
Berg af en wind mee zeker
Ik heb met mijn alfa33 205 gereden op de A15 bij geldermalsen/meteren. 205/210 in duitsland met een BMW 328 (model:E36)
Jammer dat we met ze 5en in de auto zaten
quote:Ik heb ook ooit meegereden in een 205 XS 1.4 maar die dingen lopen toch best hard...
Op zondag 4 mei 2003 22:57 schreef killerb het volgende:[..]
Nope, rechte weg, weinig wind en met 3 man in de auto. Misschien is die niet helemaal origineel ofzo, keb em nog niet zo lang
Met mijn huidige auto (Kadett-E 1.6) heb ik ą 190 km/u gereden. Hij wilde heel langzaam nog wel iets harder, maar ik vond het welletjes. Je moet met dat soort snelheden niet geflitst worden. Ik heb van de vorige eigenaar begrepen dat hij er regelmatig de 200 km/u mee gehaald heeft, maar het beestje is al oud en ik heb mijn koppakking te lief dus dat probeer ik maar niet meer uit.
Snelste tijd. Culemborg <> Den Haag (deur tot deur, +- 90km in 33minuten
In de auto van mijn vader en moeder (Mondeo 1.8) --> ongeveer 210. Ook op de duitse autobaan.
Mn snelste ritje was overgens ook met een peugeotje 205 1.9 gti. Dat was ergens in frankrijk, heuveltje af wind mee..
ik zou graag willen zeggen 220, maar dat was het net niet.. 218 ongeveer. Wat had ik dat ding graag de teller uit zien lopen, maar het zat er niet in..
Ik heb eens 250 gereden, maar niet zelf en helaas niet met mijn auto. Dit was in een mercedes s 600 of c 600 of cl 600 kweeniemeer, maar wel takkesnmel voor zo'n grote wagen!
quote:Een climatronic is wat anders
Op maandag 5 mei 2003 01:40 schreef deff het volgende:
210 op de teller (TDI 130pk), volgens me climatronic was dit 195 in het echie.Snelste tijd. Culemborg <> Den Haag (deur tot deur, +- 90km in 33minuten
quote:Een climatronic is een electronische geregelde airco waar je als je een bepaalde knoppencombo gebruikt je in het menu van je boordcomputer komt (iedergeval bij mijn Golf). Hier kan je een heleboel dingen aflezen waaronder de werkelijke snelheid die je op dat moment rijdt, deze waarde is direct gemeten op de banden (ofzowiets). Er is hier een topic over geweest een maand of 2 geleden.
Op maandag 5 mei 2003 10:27 schreef jackson het volgende:[..]
Een climatronic is wat anders
quote:Jah gast dat snap ik ja ! Je zet em op 20graden en als het dan kouder is verwarmt ie en als het warmer is koelt ie. Mijn vader heeft ook een auto die dat heeft(S80)
Op maandag 5 mei 2003 13:45 schreef deff het volgende:[..]
Een climatronic is een electronische geregelde airco waar je als je een bepaalde knoppencombo gebruikt je in het menu van je boordcomputer komt (iedergeval bij mijn Golf). Hier kan je een heleboel dingen aflezen waaronder de werkelijke snelheid die je op dat moment rijdt, deze waarde is direct gemeten op de banden (ofzowiets). Er is hier een topic over geweest een maand of 2 geleden.
quote:
Op maandag 5 mei 2003 14:05 schreef RiddlerMark het volgende:
140 in een audi A3
gokje: rijles?
[Dit bericht is gewijzigd door slash_you op 05-05-2003 14:07]
quote:Haal de handrem er dan af
Op maandag 5 mei 2003 14:05 schreef RiddlerMark het volgende:
140 in een audi A3
quote:die was er af
Op maandag 5 mei 2003 14:06 schreef jackson het volgende:[..]
Haal de handrem er dan af
quote:
Op maandag 5 mei 2003 14:06 schreef slash_you het volgende:[..]
gokje: rijles?
quote:Dat begreep ik al
Op maandag 5 mei 2003 14:07 schreef RiddlerMark het volgende:[..]
die was er af
was lesauto
quote:
Op maandag 5 mei 2003 13:37 schreef j22flyingdownwind het volgende:
255km/h op de teller, nieuwe E320cdi van m'n buurman. Hij zat er naast, hij vond het prachtig![]()
Ik hoop nog eens 300 mee te maken ... het liefst zelf rijden natuurlijk
quote:Jah, meegereden ... maar dus niet zelf
Op maandag 5 mei 2003 14:25 schreef Man_Made_God het volgende:
220 km/h in een Calibra.
Was bijna te laat voor school, en m'n baas wou me wel even brengen...
quote:9,8 m/s is ook niet hard, dat is ongeveer 35 km/h. Ik denk dat je in vrije val wel wat harder gaat.
Op maandag 5 mei 2003 14:15 schreef egosho het volgende:
op eigen kracht, 9.8 m/s met parachute springenen anders 215 met audi a4 (harder ging dat ding niet, was wel een teleurstelling. 1.8)
quote:9,8 is de gravitatie -> de versnelling
Op maandag 5 mei 2003 15:14 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
9,8 m/s is ook niet hard, dat is ongeveer 35 km/h. Ik denk dat je in vrije val wel wat harder gaat.
quote:E320 CDI
Op maandag 5 mei 2003 13:37 schreef j22flyingdownwind het volgende:
255km/h op de teller, nieuwe E320cdi van m'n buurman. Hij zat er naast, hij vond het prachtig![]()
slaap lekker
quote:Dat is dus geen snelheid, maar een versnelling. Je kan niet zeggen dat je snelheid 9,8m/s2 is/was. Meer een item voor het "Hoe snel ben jij ooit van 0 naar 100 gegaan"-topic ?
Op maandag 5 mei 2003 15:17 schreef Xtreem het volgende:[..]
9,8 is de gravitatie -> de versnelling
quote:oh ja
Dat is dus geen snelheid, maar een versnelling. Je kan niet zeggen dat je snelheid 9,8m/s2 is/was. Meer een item voor het "Hoe snel ben jij ooit van 0 naar 100 gegaan"-topic ?
quote:
Op maandag 5 mei 2003 15:38 schreef Robbie_Roffa het volgende:[..]
E320 CDI
Cylinderaantal/-opstelling 6/Rij
Cilinderinhoud (cm3) 3222
Max. vermogen (kW (pk) bij t/min) 150(204) 4200
Max. koppel (Nm bij t/min) 500/1800-2600
Acceleratie 0 - 100 km/h (sec) 8,4
Topsnelheid ca km/h) 235
slaap lekker
quote:
255km/h op de teller
quote:klopt dus aardig
Op maandag 5 mei 2003 16:19 schreef Wokschotel het volgende:[..]
[..]
quote:Je zou geneigd zijn het volgende te berekenen:
Op maandag 5 mei 2003 16:05 schreef egosho het volgende:[..]
oh ja
je wilt niet weten hoe blij ik was toen ik klaar was met natuurkunde
maar goed, 50 seconden met versnelling van 9.8 m/s2 geeft...?
Vt=V0+a.t
Met:
- V0=0 m/s
- a=9,8 m/s2
- t=50 s
Dus V50 = 0 + 9,8*50 =490 m/s = 1764 km/h
In werkelijkheid is je snelheid echter een stuk lager geweest, omdat bovenstaande formule geen rekening houdt met de luchtweerstand, en die begint bij hoge snelheden erg relevant te worden.
De maximumsnelheid die je kan bereiken hangt af van o.a. de luchtdichtheid op de hoogte waar je bent en je frontaal oppervlak, dus de houding waarin je naar beneden suist. Hoofd naar beneden en armen strak langs je lijf gaat heel snel, maar bovengenoemde snelheid haal je niet. Iets tussen de 200 en 300 km/h is een stuk waarschijnlijker.
260 in een Lexus LS 430
250 in een Mercedes S600 en een S500 (oud model)
240 in een BMW 740i
235 in een Saab 9-5 3.0
215 in een Audi A6 2.5 TDI (met skibak)
oja......en 20 km/uur in een Ferrari 456 GT
En in eigen auto's
200 in een BX GTI
180 in een AX
210 in een 206 1.6 (heuvel af in de ardennen)
210 in m'n huidige 406 coupe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |