abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8947826
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 00:41 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Goed he? Ik heb net 'Selected Ambient works 85-92' op bol.com besteld
Die man is

Die is Kicken!! Mijn favoriet van Aphex.
Ik heb net Classics op LP besteld *genieten*

[Dit bericht is gewijzigd door haaahaha op 08-03-2003 00:44]

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 maart 2003 @ 00:44:45 #2
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_8947844
Queensr˙che - Promised Land

Lang, traag, donker, melancholisch, maar o zo mooi

Nothing lasts forever but the certainty of change
  zaterdag 8 maart 2003 @ 00:48:10 #3
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_8947897
jerry cantrell-locked on

Door de vele grungekloonbands lag de grunge op sterven.Gelukkig is daar jerry cantrell de reanimator.

Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
He had a black case in his hands
Went through the back door and pulled out his gold companion
He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
  zaterdag 8 maart 2003 @ 00:56:31 #4
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_8948037
tool-aenema

geweldige tekst,muziek alles klopt er gewoon aan.

In dit topic kun je plaatsen welk nummer je beluistert. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest.
Postopkrikken wordt niet gewaardeerd en beloond met een waarschuwing of erger.

zal dit ook maar even posten

pi_8948099
Gamma Ray - New World Order

They are the King of Power Metal.
Daar moet je dan ook geen woorden aan vuil maken.

pi_8948115
quote:
In dit topic kun je plaatsen welk nummer je beluistert. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest.
  zaterdag 8 maart 2003 @ 01:03:56 #7
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_8948148
was al geplaatst hoor seborik

tool-pushit(salival versie)

geweldig emotioneel nummer

zaterdag 8 maart 2003 @ 01:09:26 #8
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_8948239
A Perfect Circle - Mer de Noms\05 - Orestes.mp3

Niet echt een hele diepgaande reden.
Een klasgenoot stelde voor dat ik dit album eens zou luisteren. Dit vind ik tot nu toe het mooiste nummer van het album dus die staat ff op repeat

He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_8948276
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 01:01 schreef Seborik het volgende:

[..]

excuses (en o ja, ik wil ook echt mijn aantal posts opkrikken anders hoor ik er natuurlijk niet bij en ben ik niet stoer)

nog een keer
Fatboy Slim - Sunset (Bird Of Prey)
wat een heerlijk relaxxxt nummer. Net Everybody needs a 303, van het eerste album. Tis veel Fatboy Slim en Chemical Bro's hier today (laatste tijd wel eigenlijk)

zaterdag 8 maart 2003 @ 01:30:36 #10
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_8948570
Underworld - Dark & Long

Van de soundtrack van Underworld. Die film heb ik gister weer gezien en ja.. wat kun je zeggen..

gewoon een erg lekkere beat, perfect om op vrijdag avond te relaxen met een biertje

He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zaterdag 8 maart 2003 @ 01:30:46 #11
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8948574
Zo mooi...

Aphex twin - Heliosphan

Dit nummer staat op de cd die ik net besteld heb en dit nummer haalde me net over de streep het album te kopen. Dit is werkelijk waar echt oorstrelende ambient...

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_8951532
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 01:30 schreef SEMTEX het volgende:
Zo mooi...

Aphex twin - Heliosphan

Dit nummer staat op de cd die ik net besteld heb en dit nummer haalde me net over de streep het album te kopen. Dit is werkelijk waar echt oorstrelende ambient...

Die cd is werkelijk kicken!! 15 jaar oud, maar hij kon zo gisteren uitgebracht zijn. Pulsewidth is ook kicken....skeit, die hele cd is fucking lekker!! Net Classics 12" besteld...Digeridoo is een goed nummertje, net al Polynomial-C
Misschien net iets anders, maar Vangelis - Bladerunner ligt ook in net zo'n soort straatje als selected ambient works. Ook van die muziek waardoor je je klein voelt

Ik luister nu Robert Owens - I'll Be Your Friend....die gast heeft me een fucking lekkere stem

zaterdag 8 maart 2003 @ 12:15:16 #13
36923 Wodan
Hond van de donder.
pi_8951558
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 01:00 schreef Pardonlul het volgende:
Gamma Ray - New World Order

They are the King of Power Metal.
Daar moet je dan ook geen woorden aan vuil maken.

Ik heb het album No World Order ook maar weer eens opgezet, was alweer een tijdje geleden.

Er zit wel een duidelijke vooruitgang in bij hen, het lijkt nog wel veel op het vorige album, maar is toch alweer een stukje beter en minder standaard powermetal.

pi_8951994
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 01:30 schreef SEMTEX het volgende:
Zo mooi...

Aphex twin - Heliosphan

Als we het toch over oorstrelende ambient hebben:
The Future Sound Of London - Vertical Pig
das pas het toppunt van lekkere lichaam en geest strelende ambient. heel dat album trouwens (Lifeforms)
  zaterdag 8 maart 2003 @ 14:50:19 #15
42858 Stormblast
Executeerd u mij.
pi_8954321
Cradle of Filth-Damnation And A Day.

Hij is eerder uitgekomen dan verwacht(10 maart) maar hij is lekker,wel eentje die je een paar keer moet luisteren want hij is duidelijk complexer dan Midian en Bitter Suites To Succubi

Turn My Eyes From This World, This Dying Place Is So Absurd.
  zaterdag 8 maart 2003 @ 15:18:29 #16
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_8954930
Roadworks volume 2: The MotorSourceMassacre van Motorpsycho maar weer eens opgezet... Een registratie van een concert uit '95 dat ze samen met het Noorse jazzcollectief The Source hielden op het Kongsberg Jazzfestival 1995. De band hierover zelf:
quote:
The Summer of '95 was the festival summer in the annals of psycho-lore. The International Tussler Society did C&W (Country & Western) festival Down On The Farm in Halden (N) on June the 2nd, and the very next day Motorpsycho played Dynamo Open Air - a humongous metal bash in Eindhoven (NL). Weird as that experience was, things got really strange when, a few weeks later, we were asked by a freebag jazz group from Trondheim called The Source to do a "double concert" (i.e. two bands on stage at the same time) at the Kongsberg Jazzfestival.

At the time the collective Motorpsychodelic knowledge of jazz was - to say the least - limited. Back then Motorpsycho was still more or less a metal band with delusions of grandeur; Deathprod didn't play live with us anymore, and our psychedelic/kraut/prog-leanings hadn't taken us as far as Jazz yet, not to mention Ornette Coleman stylee freejazz these guys were playing... but we were game. Hell, with a Country & Western album under our belt, what could we possibly lose? Our audience was probably so confused by our genre-hopping already that a lil' bit o'sax wouldn't hurt!

So, with 3 hrs of rehearal, and DP back on board, we went to it. The basic idea was that we'd do some of ours, they'd do some of theirs - at the same time, mind you - and for the remainder we'd just let it flow and take the music where it needed to go. And this is the result; some 70 mins of music - some is sheer metal overkill, some is free to the extent of (almost) incoherence, some has that early 70s cryptofunkfeel to it, some is soundsculpting from analog synth hell, most of it is loud, confused and oddly persistent, but all of it is fun!

If you like the stranger side of motorpsychodelia, you'd probably love it, but this is not an album for either jazz- or rock purists. Listened to as an adventure in psuperpsonic mayhem or seen as an attempt to join the two genres without straying into the dreaded sphere of fusion, though, it's an interesting document. All the music recorded that evening is here' unedited and mastered straight from the soundboard DAT.

pi_8955070
Ik heb die Roadworks-cd's helemaal niet, zijn die nog gewoon in de winkel te koop? Vooral die deel 2 past wel in mijn muzikale straatje, zo te lezen.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_8955312
Oh ja, ik luister nu "Magical Mystery Tour" van de Beatles.

[verplichte omschrijving:]
De Beatles zijn een pop-bandje dat aan het eind van de jaren 50 werd opgericht in Liverpool, Engeland. Misschien kent iemand ze hier?

zaterdag 8 maart 2003 @ 15:42:51 #19
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_8955459
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 15:24 schreef Zander het volgende:
Ik heb die Roadworks-cd's helemaal niet, zijn die nog gewoon in de winkel te koop? Vooral die deel 2 past wel in mijn muzikale straatje, zo te lezen.
Ik zie ze af en toe nog wel liggen bij de betere platenzaken hier... Dus ik vermoed van wel. Hier in Eindhoven is ie nog wel te vinden, in ieder geval.
Tijdens concerten zijn ze ook altijd te koop trouwens... En anders kun je altijd de Stickman Records site nog proberen (een link die je me volgens mij zelf nog ooit gegeven hebt ).
pi_8955586
Op de een of andere manier dacht ik dat ze alleen in gelimiteerde oplage waren verschenen, maar Plato heeft iig. deel 2 ook nog in de catalogus staan, zie ik net. Gelijk deze week maar even halen.
  zaterdag 8 maart 2003 @ 15:53:39 #21
29986 Maleh
Plug'N'Play
pi_8955676
Aphex Twin - Meltphace 6 Aphex Twin ownes, maar dat wisten de meeste wel..
Aphex Twin - Icct Hedral (Philip Glass Orchestration) blijft een van mn favo's, mooi nr op mn begravenis..
"Computer games don't affect kids, I mean if Pac Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive music."
pi_8956683
Als je even lekker uit je dak wil gaan, luister hier dan eens naar:

Die SRV-Männer ft. Meister Proper - Hölle

Héérlijk (al zeg ik het zelf)

zaterdag 8 maart 2003 @ 16:56:40 #23
36923 Wodan
Hond van de donder.
pi_8956699
Black Sabbath - Last Supper

Dubbel-CD en DVD met daarop het reünieconcert van Black Sabbath met de vier originele leden opgenomen in Birmingham.

pi_8957653
Naar aanleiding van het Black Sabbath-topic heb ik mijn Sabbath-vinyl ook maar weer eens afgestoft. Momenteel draai ik de "Paranoid"-lp.
  † In Memoriam † zaterdag 8 maart 2003 @ 18:02:02 #25
47213 ArmaniMania
pi_8958252
Ook voor Aphex Twin geldt weer, jammer dat ie Commercieel is gegaan.
Nummers zoals,

Digeridoo
Analogue Bubblebath
Phloam
Popcorn
AFX II
Cordialotron
Italic Eyeball

Hoor je niet meer van um, dit soort geile nummers.

Luister nu veel naar Luke Slater...

pi_8958405
Ask - The Smiths

If is it's not love then it's the Bomb that will bring us together... zegt genoeg denk ik... prachtig

zaterdag 8 maart 2003 @ 18:09:36 #27
19105 Noayla_
Love me tender
pi_8958458
Stevie Ray Vaughan and Double Trouble - Live Alive

Een zeldzaam goed geolied machientje deze cd.
En ja, ook goed geoliede machines kunnen in de mist tegen een berg knallen (farewell Stevie Ray).

Ik ken niemand die van dik hout zulke fijne planken zaagt. In het nummer Cold Shot kun je het asfalt horen smelten.

For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
pi_8960554
Radar Bros. - The Singing Hatchet

Volgens de Allmusic Guide maken de Radar Brothers zgn. "slo-core", maar voor mij klinkt het gewoon als licht psychedelische lo-fi singer-songwriter muziek.

zaterdag 8 maart 2003 @ 20:44:48 #29
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_8962465
king crimson-moonchild

damn,ik moet toch echt een keer wat van hun kopen(als ik weer geld heb )

zondag 9 maart 2003 @ 01:50:40 #30
46794 Berkery
Fat bastard
pi_8971209
Ozzy Osbourne & Miss Piggy - Born to be Wild

M'n vriendin had weer eens wat rare nummers gedownload

Die vent blijft me verbazen

No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_8974588
The Cranberries - Zombie

Zo'n mooi nummer is dat

Who knew?
pi_8986734
Squarepusher & Aphex Twin - Freeman Hardy & Willis Acid van We Are Reasonable People

Een fucking lekker electronisch achtig jazz nummer, wat lekker hard eindigt

zondag 9 maart 2003 @ 19:49:48 #33
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_8987017
Tom Waits - I Hope That I Don't Fall In Love With You

mooi,beetje melancholisch nummer van het meesterwerk Closing Time, album paar maand geleden gekocht en geen spijt van...

De Narcis van Gabon
pi_8987483
Iron Maiden - The Clairvoyant

Een heerlijk nummer, met een geweldig refrijn!!!! Het eeuwige respect gaat uit naar deze rock legendes

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_8987689
Autechre - 444

pi_8987724
Patty Griffin - Rain

Kippenvel, kippenvel, kippenvel.

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 9 maart 2003 @ 20:11:35 #37
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_8987725
Bruce Springsteen - The E Street Shuffle

Eerste nummer van het een beetje (onterecht) vergeten Springsteen-album The Wild, Innocent & The E Street Shuffle. Als je alleen The River of The Rising van Bruce kent moet je dit nummer maar eens downloaden...Een beetje funky net als de rest van het album. Opgenomen met een oude versie van The E Street Band (zonder Weinberg, Van Zandt en Bittan)

De Narcis van Gabon
pi_8987972
Iron Maiden - Fear Of The Dark

De live versie op Rock in Rio. Gewoon kippenvel!!! 250.000 mensen die mee brullen, een van de beste live nummers ooit, samen met Knocking On Heaven's Door van GN'R

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_8988351
Cecilia Bartholi 2001 Gluck Italian Areas cd verschenen bij Decca Music
Een dijk van een mezzo soprano zangeres die hier wat klassieke werken van Gluck vocaal ten gehore brengt.

Voor wie van extreem geschoolde zangtechnieken houdt een must.

salva cum reverentia
pi_8988361
Steve Hackett - Los Endos (live in Buenos Aires)

De meestergitarist van Genesis laat weer eens horen waarom de band na zijn vertrek vrij weinig diepgang meer overhad. Meesterlijke uitvoering (met saxofonist) van de laatste track van A Trick of the Tail, Genesis' eerste album zonder Peter Gabriel.

"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 9 maart 2003 @ 21:32:00 #41
9613 Seborik
I, Voyager
pi_8990645
Halford - Insurrection

Het debuutalbum van de band Halford onder leiding van, jawel, Rob Halford! De enige echte metalgod, de echte succesband sinds zijn vertrek bij Judas Priest, na twee min of meer mislukte pogingen genaamd Fight en Two.

Ze zijn nu bezig met een wereldtour, dus ik hoop dat ze Nederland of België ook aandoen.

pi_8993956
Paradise Lost - Smalltown Boy

De sfeer van dit nummer geeft precies aan hoe ik me voel. Somber maar er klinkt toch enige hoop door. Runaway, Turnaway, damned wat zou ik dat graag doen. Vertrekken met de noorderzon en nooit meer terugkeren... (ijdele hoop vrees ik )

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_8994072
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 18:02 schreef ArmaniMania het volgende:
Ook voor Aphex Twin geldt weer, jammer dat ie Commercieel is gegaan.
Excuseer? Ik zie breezersletjes nog niet echt genieten van Drukqs. Als hij veel geld zou willen verdienen met top40 ofzo had hij wel een cd vol leuke deuntjes gemaakt, wat hij vast ook kan.
pi_8997194
Hans Teeuwen - De Bereden Politie (Deel I & II)

Wat moet je ervan zeggen? Alles wat ie gedaan is heeft is natuurlijk geweldig maar dit stukje is toch wel van zo'n ongelovelijk geniale absurditeit, dat kan gewoon nooit meer overtroffen worden denk ik. Schrijnende melancholie en ongekende grofheid samengesmolten in een werkelijk meesterlijke anekdote. En ook deel II met de pianobegeleiding is echt fantastisch. "Waarom hebben jullie geen rooster?". Whahaha!

“Everybody's got plans...until they get hit.” - Mike Tyson
  maandag 10 maart 2003 @ 08:04:55 #45
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_8998106
Elliott Smith - Sons Of Sam

Naar aanleiding van het singer songwriter-topic weer eens uit de kast getrokken, wat een heerlijke muzikant is het toch!!! Ik denk na Nick Drake toch wel mijn meest favoriete artiest. Het fijne van hem is dat hij in ieder geval nog leeft

maandag 10 maart 2003 @ 10:18:29 #46
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_8999717
U2 - 40 (live at Red Rocks)

Omdat mijn computer deze mp3 heeft uitgekozen. Een mooi nummer, wel een beetje eentonig, maar live natuurlijk nog mooier door het publiek dat blijft doorzingen

De Narcis van Gabon
pi_8999886
Nocturnal Rites - Wasted Years

Iron Maiden cover, minder sterk dan het origineel, maar het blijft een lekker nummer

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_8999954
Freaks - Live

Secret Samadhi vandaag weer eens uit de kast gehaadl en ik zit hier te genieten

maandag 10 maart 2003 @ 10:34:59 #49
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_9000077
Ry Cooder - Yellow Roses

Fijn nummer van een lekkere zomerse plaat

De Narcis van Gabon
pi_9000078
quote:
Op zondag 9 maart 2003 21:32 schreef Seborik het volgende:
Halford - Insurrection

Het debuutalbum van de band Halford onder leiding van, jawel, Rob Halford! De enige echte metalgod, de echte succesband sinds zijn vertrek bij Judas Priest, na twee min of meer mislukte pogingen genaamd Fight en Two.

Ze zijn nu bezig met een wereldtour, dus ik hoop dat ze Nederland of België ook aandoen.

Rob Halford in TWO

Nu je het over Two hebt: Ik geniet momenteel van het Industrial Rocknummer I am a pig van hun cd Voyeurs uit 1997

salva cum reverentia
pi_9003638
quote:
Op maandag 10 maart 2003 10:35 schreef hoppe het volgende:

[afbeelding]

Rob Halford in TWO

*proest*

Ik geniet hier nu van het zonnetje met op de achtergrond Kakusei van DJ Krush.

Tja, Japanse triphop lounge ofzo? Weet ik veel hoe dit genre heet. Hiphop beats met jazzy dingen er doorheen, zoiets klinkt het. Erg relaxed in ieder geval.

maandag 10 maart 2003 @ 12:48:40 #52
43778 NeoDweezil
Full-Time 0_o
pi_9003856
ik luister nu naar een set van Seb Fontaine @ homelands van juni vorig jaar
  maandag 10 maart 2003 @ 13:17:27 #53
37559 VinceCarter
ban attraction
pi_9004750
Ik luister nog steeds naar m'n VENTILATOR van m'n pc

En daar daarheen hoor ik Linkin Park - Faint (DVD Quality)

Als je dan toch op een forum aan het spammen ben, doe het dan goed!!! [b][url=http://www.forumspam.tk]http://www.forumspam.tk/[/url][/b][br] Shoarma? JA! In [b][url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/245449/4/25]Het Grote Shoarma Topic[/url][/b]
  maandag 10 maart 2003 @ 13:18:40 #54
9613 Seborik
I, Voyager
pi_9004806
quote:
  maandag 10 maart 2003 @ 13:21:10 #55
37559 VinceCarter
ban attraction
pi_9004888
quote:
Op maandag 10 maart 2003 13:18 schreef Seborik het volgende:

[..]

Ik luister nu naar Linkin Park - Don't Stay (DVD Quality), dit is een nieuw nummer van Linkin Park die op de cd Meteora komt te staan die 24 maart 2003 uit komt. Zeer goed nummer
Als je dan toch op een forum aan het spammen ben, doe het dan goed!!! [b][url=http://www.forumspam.tk]http://www.forumspam.tk/[/url][/b][br] Shoarma? JA! In [b][url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/245449/4/25]Het Grote Shoarma Topic[/url][/b]
pi_9005671
Iron Maiden - The Number Of The Beast

Wat valt er aan toe te voegen? Geniale intro, goede opbouw, melodie en zang kloppen als een bus. Een van de beste rock nummers die ik ken

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_9006452
Suidakra - Pendragon's Fall

Lekker Rustig en ontspannend nummertje , felle gitaren en een heerlijke rauwe stem. Aanrader voor iedereen die van rustige nummers houdt

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_9006507
The Tea Party - Coming Home

Jezus, wat een energie komt er uit bij dit nummer. Ook een mooi voorbeeld van een Tea Party nummer waar experimenten met oosterse 'geluiden' niet geschuwt wordt.

maandag 10 maart 2003 @ 14:32:08 #59
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_9007005
Overzichtje van vandaag, eigenlijk allemaal onbekend bij het grote publiek:

Watchtower - Control and Resistance
Technometal uit de begindagen. Lekkernij voor de kenner.

Tygers of Pan Tang - Spellbound
New Wave Of British Heavy Metal, hun beste album. Niet zo bekend geworden als Maiden of Def Leppard, maar deze mag er zijn.

Warrior Soul - Classics
Verzamelcd van boze Kory Clarke en zijn maten. Punkachtig, maar meer gitaargericht. Had meer aandacht mogen krijgen indertijd!

We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_9007050
Tori Amos - Past the Mission

Tori Amos in duet met Trent Reznor...

maandag 10 maart 2003 @ 14:36:19 #61
9613 Seborik
I, Voyager
pi_9007146
Kevin Coyne - Eastbourne Ladies

Kevin Coyne is een singer/songwriter. Dit nummer komt van een album uit 1973 genaamd Marjory Razorblade. Het rockt en swingt echt aan alle kanten, maar wel een serieuze spottende tekst.

pi_9013351
The Simple Minds - the Best of (2002)

Heerlijk voor in deze donkere tijden.

pi_9013683
Flea - Pea (live)

Slaat nergens op, maar de bas en het einde klinken erg lekker.

pi_9013844
The Sins Of Thy Beloved - Until The Dark

Pas geleden deze groep ontdekt en ben nu totaal verkocht. Wat heeft die vrouw een mooie stem! Absolute aanrader. In dit nummer wordt geen Grunts, maar het is zo mooi

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_9014118
The Simple Minds - Mandela Day

Gewoon een prachtige ode aan de beste man.

pi_9014315
Radiohead - No Surprises

Zo'n mooi nummer..

pi_9014736
Blind Guardian - The Lord Of The Rings

Afgelopen week (alweer) de gehele trilogie van Tolkien's meesterwerk gelezen en moest direct weer denken aan dit nummer. Klinkt nog geweldig ook. Ik kan niet wachten tot de nieuwe cd van Demons & Wizards uitkomt!!!

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_9016920
Sunday All Over The World - Kneeling At The Shrine (cd)

Een samenwerking tussen Robert Fripp en mevr. Fripp, zangeres/actrice Toyah Willcox. De muziek begeeft zich een beetje op het pad van de new-wave uit de jaren '80 en lijkt bij vlagen ook wel op het project van Robert Fripp met David Sylvian. En door het markante gitaarspel van Fripp komt King Crimson natuurlijk ook regelmatig om de hoek kijken. De huidige KC-bassist Trey Gunn doet trouwens ook mee.

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_9017048
Kraftwerk - Metropolis

Duits electronicaproject waarvan de invloed te horen is in zo'n beetje elk hedendaags nummer met electronische instrumenten. Heerlijk om bij te programmeren voor het zen-gevoel ("Eén met de computer") .

[Dit bericht is gewijzigd door Litpho op 10-03-2003 20:07]

maandag 10 maart 2003 @ 20:07:11 #70
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_9017052
With Or Without You (Double U Mix)

nog gevonden op audiogalaxy, nooit geluisterd, kwijt geraakt en (helaas) teruggevonden en nu wel beluisterd...Wanstaltige eurohousemix met een erg foute zanger...

Hij verdwijnt met een mooie worp in de prullenbak

De Narcis van Gabon
pi_9017790
Notorious B.I.G. - Juicy

Wat iedereen ook beweert, voor mij blijft het een geweldig nummer. Biggie's flow is heel strak, de beat is lekker. Klinkt een beetje old school. Tot mijn verbazing ken ik de text ook nog eens uit m'n hoofd, heerlijk nummertje dus

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_9018074
Easy Star All-Stars - Dub Side Of The Moon (cd)

Een dub-reggea versie van het legendarische Pink Floyd album, Dark Side Of The Moon. En g dverd mme, het klinkt als een beest. Briljant!!!

pi_9018222
Funker Vogt - Chessmen's Square

3e track van de Red Queen single van het nieuwe album. Zware industrial the way I like it!
Brute bass... lekkere synths en een compleet overtrokken vocorder die "Jesus Hates You... Jesus Hates Your Fucking Life" blèrt.

Kortom... lekker beuk no-nonsens herrie

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_9018420
Cd 1 van het album van Dj paul [Ready For Judgement Day]

kortom lekkere hardcore

pi_9019245
Front 242 - Headhunter 2000 [Funker Vogt Remix]

Club-mix door Funker Vogt van deze EBM-klassieker.
Het swingt harder dan het origineel zonder er structureel veel aan te veranderen... goeie mix!

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_9020023
Eagles - New Kid In Town

Geweldig nummer, ik heb er een soort jeud sentiment bij want vroeger werden de Eagles erg veel gedraaid thuis.Ik draai ze nog steeds maar minder dan voorheen. Dat neemt niet weg dat dit een lekker nummer is.

Blackball, the new disease!
pi_9020517
King Crimson - The Power to Believe (cd)

De Scharlaken Koning flikt het weer! Bijna 35 jaar na het debuutalbum nog steeds vooruitstrevend en vernieuwend. Mischien wel het hardste album ooit van de heren. En dat in combinatie met minder alledaagse ritmes en arrangementen maakt het minder geschikt voor al te lieve oortjes...

maandag 10 maart 2003 @ 22:13:37 #78
41837 Man_In_The_Mirror
There is no use in disguising
pi_9021757
Manowar - Manowar (live)

De standaardopener van een liveset van Manowar. Knalt er gelijk heerlijk in, als ik dit nummer hoor kan ik alleen maar hopen dat ze snel weer in Nederland komen optreden.

Throw back your hair and let the wind rush by
pi_9021912
Opeth - A Fair Judgement

Heb Deliverance nog niet vandaar dat ik het met enkele mp3's moet doen. Deze heb ik juist binnengehaald. Binnen enkele minuten!
Het klinkt erg goed in elk geval!

maandag 10 maart 2003 @ 22:23:44 #80
9613 Seborik
I, Voyager
pi_9022063
Saxon - Heavy Metal Thunder

Geweldige new wave of british heavy metal uit de jaren '80. In januari nog live gezien, spelen nog altijd even goed en de zanger is nog zeer goed bij stem.

maandag 10 maart 2003 @ 22:32:12 #81
36923 Wodan
Hond van de donder.
pi_9022309
quote:
Op maandag 10 maart 2003 22:13 schreef Man_In_The_Mirror het volgende:
Manowar - Manowar (live)

De standaardopener van een liveset van Manowar. Knalt er gelijk heerlijk in, als ik dit nummer hoor kan ik alleen maar hopen dat ze snel weer in Nederland komen optreden.

Zo ook maar weer eens opzetten, het eerste album is nog altijd m'n favoriet.
pi_9022419
Joe Jackson - One more time (live reunion gig 2002)

Joe Jackson is een van de meest veelzijdige componisten die uit de New Wave naar voren is gekomen en heeft vorig jaar zijn toenmalige band voor het eerst sinds 1980 weer bij elkaar gebracht voor een nieuwe tour en album.

maandag 10 maart 2003 @ 23:59:45 #83
13973 ranja
image means nothing
pi_9024932
Lorie - Ma meilleure amie

Spontane ontdekking, geen idee waar ze vandaan komt maar ze blijkt al 2 cd's gemaakt te hebben... pure pop, beetje dance, wat keyboard geweld, lekker nummer.

dinsdag 11 maart 2003 @ 00:09:59 #84
45914 DJ-Sebbo
Metalmod at 180 Bpm.
pi_9025210
Judas Priest - Rocka Rolla

Debuutalbum van Judas Priest met een langharige Rob Halford. Met wel een aantal leuke nummers zoals het titelnummer, maar ook een paar vage. Plaat is uit 1974.

Official http://forum.fok.nl/listtopics.php/30 Seborik-fan DJ
pi_9036984
Erasure - A Little respect

Ik hoef jullie natuurlijk niet uit te leggen wat voor muziek dit is.
Heb voor het eerst ooit over deze band gelezen in een Smash Hits jaren geleden (de Smash Hits ja.....), maar omdat het geen populair popbandje is (lees Spice girls), nooit meegekregen wat deze band inhield.
En nu, jaren later toch maar eens een cd gekocht van deze legendarische band
En ik moet zeggen dat ik het echt hele leuke muziek vind.
I love the eighties !

Trouwste user 2022 dinsdag 11 maart 2003 @ 17:51:26 #86
7889 tong80
Spleenheup
pi_9042047
The Hives - Veni, Vidi, Vicious.

Lekker agressieve garage-rock.

Niet uniek, niet orgineel meer wel heerlijk om m'n adrenaline in kwijt te kunnen i.v.m. de wedstrijd van Ajax van vanavond.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 11 maart 2003 @ 18:14:42 #87
7889 tong80
Spleenheup
pi_9042569
The Libertines - Up the Bracket.

De laatste grote hype uit Engeland.

Beetje VU, beetje punk-rock, beetje Stooges.

Maar dan net even iets veiliger.

Erg leuk, maar zoals gewoonlijk bij Engelse bandjes : don't believe the hype.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 11 maart 2003 @ 19:43:56 #88
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_9044961
Acda & De Munnik - Lopen Tot De Zon Komt

Naar aanleiding van het Acda & De Munnik tournament beide finalisten aan het luisteren om tot een goed oordeel te komen...De andere finalist is Henk

De Narcis van Gabon
pi_9045626
Linkin Park - Somewhere I Belong

Damn, goed nummer! Nummers van de eerste cd kende ik onder hand wel.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  Trouwste user 2022 dinsdag 11 maart 2003 @ 20:09:15 #90
7889 tong80
Spleenheup
pi_9045703
Sick of it all - Call to Arms.

Ben een peux nerveux vanwegen het voetballen, en wat is dan een betere remedie dan een potje herrie ?

Misschien is na afloop m'n stem net zo schor als die van de zanger.

pi_9045716
Our Lady Peace - Thief

Gewoon erg mooie muziek en tekst, de hele groep vind ik erg goed.

"There's a house built out in space."

Zoals een groot man ooit zei: "Are you really that insensitive, or just abusing the fact that I don't hit women?"
pi_9045979
King Crimson - The Nightwatch (cd1), en daarna cd2...

Live registratie van een concert in het Amsterdamse Concertgebouw uit '73. Sommige nummers van deze opname kwamen terecht op het studio(!)album "Starless And Bible Black". Een goed concert, niet magisch, maar gewoon goed, hoewel de improvisatie "Trio" hartverscheurend mooi is.

dinsdag 11 maart 2003 @ 20:29:06 #93
13973 ranja
image means nothing
pi_9046287
Bettie serveert - Log 22 (lp)

Het langverwachte nieuwe album, en hij is goed... Carol is goed op dreef als zangeres, gitaar houdt zich meestal in maar af en toe krijgt-ie de ruimte om flink tekeer te gaan... ik herken een aantal nummers van hun concert, altijd leuk.
Ik ben nu bij kant 3 trouwens.

dinsdag 11 maart 2003 @ 23:30:19 #94
9613 Seborik
I, Voyager
pi_9051284
Judas Priest - Screaming for Vengeance (cd)

In het kader van een algehele Judas Priest luisterbeurt met alle albums, heb ik nu Screaming for Vengeance opstaan. Hun 9de studio-album uit 1982. Misschien wel hun beste plaat met klassiekers als Hellion/Electric Eye, Screaming for Vengeance, Riding on The Wind, You've Got Another Thing Comin'.

pi_9053925
The Gathering - Broken Glass

Zo'n nummer wat zich iedere keer wat meer aan je blijkt te hechten. Melancholie ten top.

pi_9060846
Mos Def - Next Universe

Juweeltje afkomstig van Soundbombig II. Een extreem funky beat, een relaxte flow, kortom een nummer om heerlijk alles weer een half uurtje uit te stellen

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  woensdag 12 maart 2003 @ 13:18:11 #97
49695 NemesisDivina
The Queen of Darkness
pi_9060946
Shakira - Underneath your clothes

ben in romatische bui *whoej*
luister normaal bijna niet naar top40 ofzow maar tis nu wel eventjes leuk... lekker rustig

KippKoRN I love you!
  Trouwste user 2022 donderdag 13 maart 2003 @ 20:28:45 #98
7889 tong80
Spleenheup
pi_9100611
Is dit topic ooit zover weggezakt ?

Ik verlang terug naar 'wat draai je nu ouwe stijl'.

Tong heeft zin in Feel good-music.

Dropkick Murphys doet het dan altijd goed.

Sing loud and proud dus maar van deze Bostonse punk/rock/brulapen/meezing-band met Ierse invloeden.

Trouwste user 2022 donderdag 13 maart 2003 @ 21:04:39 #99
7889 tong80
Spleenheup
pi_9101660
Tong gaat nog even door met feestmuziek.

The Toasters - Don't let the bastards grind you down

20-koppige Ska band uit New York.

Zag ze ooit op Lowlands, party-time. En een zanger van 200 honderd kilo die een voetbal hooghoudt kan bij mij geen fout doen.

donderdag 13 maart 2003 @ 21:06:29 #100
38406 el_bario
Soul Patrol
pi_9101723
mr. scruff - sweet smoke
hier kan je een stukje streamen
  Trouwste user 2022 donderdag 13 maart 2003 @ 22:06:56 #101
7889 tong80
Spleenheup
pi_9103491
Genoeg gefeest.

ff deprie muziek.

Yo la Tengo - I can hear the heart beating as one

Seam, meets Slint, meets my bloody valentine.

Trouwste user 2022 donderdag 13 maart 2003 @ 22:43:13 #102
7889 tong80
Spleenheup
pi_9104668
Wat een kutplaat.

Trouwste user 2022 donderdag 13 maart 2003 @ 22:49:08 #103
7889 tong80
Spleenheup
pi_9104839
Wat een kut-topic is dit geworden.

Weet je waarom ik nu it's for your own good van The Living End draai ?

DAAROM !

pi_9104994
Raining in Baltimore - counting crows

Een brilliant gevoelig en goed in het gehoor liggend nummer

Ik vond een mooi bootlegje van de CC op inet. Helaas is de kwaliteit een beetje buggy

We couldn't all be cowboys so some of us are clowns
pi_9105907
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 22:49 schreef tong80 het volgende:
Wat een kut-topic is dit geworden.

Weet je waarom ik nu it's for your own good van The Living End draai ?

DAAROM !

Start maar oude stijl dan, ik sluit niets.
  donderdag 13 maart 2003 @ 23:31:47 #106
29986 Maleh
Plug'N'Play
pi_9106084
Artificial Funk - Together
"Computer games don't affect kids, I mean if Pac Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive music."
pi_9106088
Blind Guardian - Excalibur

Ik heb vandaag eindelijk The Two Towers gezien in de bios.
En op 1 of ander manier doet dit nummer mij toch denken aan die film.
I wonder why.......

donderdag 13 maart 2003 @ 23:41:37 #108
38406 el_bario
Soul Patrol
pi_9106359
ff springen dan....

Drumattic twins - feeling kinda strange

I think it's my vidal signs

vrijdag 14 maart 2003 @ 00:06:48 #109
38406 el_bario
Soul Patrol
pi_9107032
Primus- Wynona's big brown beaver

en dan naar bed

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 maart 2003 @ 00:08:24 #110
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_9107072
Paul Di'Anno - Strange World

acoustische versie van de Iron Maiden klassieker. Vreemd om te horen, want het was nog nooit gedaan door de band zelf of door ex bandleden. Maar wel erg mooi.

Trouwste user 2022 vrijdag 14 maart 2003 @ 01:15:10 #111
7889 tong80
Spleenheup
pi_9108417
Hüsker dü - New day rising.

Daarom, en wie me tegespreekt is een lul.

Of een kutje, als ze lief is.

zaterdag 15 maart 2003 @ 15:57:23 #112
9613 Seborik
I, Voyager
pi_9138427
King Crimson - In The Court of The Crimson King

Gisteren nieuw en nu al grijs.

Erg mooie plaat, het nummer dat mij het meeste aanspreekt is het derde nummer "Epitaph", zo triest en melancholisch, maar de rest is ook erg mooi. Het titelnummer kende ik al langer door een cover van Saxon. Plaat is uit 1969.

pi_9138919
Gary Jules - Mad World

Een nummer van de Soundtrack van Donnie Darko. Wat een mooi nummer! Een beetje in de stijl van R.E.M.. Heel erg rustig, maar zo,zo,zo verschrikkelijk mooi, ik heb gewoon een brok in m'n keel...

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_9139102
The Gathering - Monsters

Een nummer van de nieuwe cd met een leuke basintro. Dit is ook meteen een van de hardere nummers van de cd. En meteen ook een van de beste. Geweldige zang, refrein, wat wil je nog meer?

pi_9161551
Kick

Primal Fear - Thunderdome

lekkere ouderwetse metal plaat. Met lekkere stemmen en strakke drums, gewoon een lekker nummer dus zonder al moeilijkheden

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  zondag 16 maart 2003 @ 20:02:56 #116
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_9162552
Van Der Graaf Generator - The Grey Aerosol Machine (cd)

Het debuut van deze avantgarde-rockers uit '69. Hoewel het een "echt" sixties geluid heeft is op TAGM wel al de experimenteerdrift te horen. En de markante stem van Peter Hammill is al zeer prominent aanwezig. Leuk plaatje al haalt 'ie het niet bij hun latere werk.

zondag 16 maart 2003 @ 20:15:41 #117
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_9162807
king crimson-21th century schizoid man

Geweldig nummer.King crimson staat nu officieel op mijn "nog aan te schaffen"lijst(alhoewel die lijst al vrij lang is)

zondag 16 maart 2003 @ 20:43:25 #118
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_9163418
U2 - Things To Make And Do

ben oude U2-mp3's aan het luisteren...Dit nummer komt uit de Boy-tijd heeft nog een redelijke kwaliteit, anderen zijn er slechter aan toe. De pre-Boy nummers zijn vrij droog maar wel herkenbaar vooral dankzij de stem van Bono

De Narcis van Gabon
pi_9164493
King Crimson - Epitaph

Zag het laatst hier staan (geloof door Seborik) en eens ff gezocht op Kazaa. Klinkt erg goed, een beetje mysterieus, maar erg mooi. Moet me hier maar eens meer in verdiepen geloof ik

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  zondag 16 maart 2003 @ 21:35:21 #120
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_9164898
afgelopen drie kwartier: Van der Graaf Generator - The Least We Can Do Is Wave To Each Other (cd)

op dit moment: Van der Graaf Generator - H to He Who Am The Only One (cd)

Deze zondagavond heb ik maar omgedoopt in een Van Der Graaf Generator avondje. En waarom? Pure zelfkastijding waarschijnlijk want echt vrolijk word ik er niet van. Maar de muziek is zo mooi en apart dat ik er wel een maniakaal humeur voor over heb...

zondag 16 maart 2003 @ 21:38:07 #121
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_9164968
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 15:57 schreef Seborik het volgende:
King Crimson - In The Court of The Crimson King
quote:
Op zondag 16 maart 2003 20:15 schreef dantes_inferno86 het volgende:
king crimson-21th century schizoid man
quote:
Op zondag 16 maart 2003 21:22 schreef Tony_Montana67 het volgende:
King Crimson - Epitaph
De Crimheads schieten plots als paddestoelen uit de grond
pi_9165096
quote:
Op zondag 16 maart 2003 21:38 schreef MuadDib het volgende:

De Crimheads schieten plots als paddestoelen uit de grond

Tja, soms ben je wat laat met het ontdekken van goede muziek

Nu trouwens Deep Purple - Child In Time

Puur genieten! Qua opbouw zit dit nummer zo verschrikkelijk goed in elkaar en de zang is ook erg goed, voor de rest kent iedereen dit nummer wel, dus lijkt verdere informatie me overbodig

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  zondag 16 maart 2003 @ 22:26:33 #123
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_9166537
Van Der Graaf Generator - Pawn Hearts (cd)

Het laatste album voordat de groep er in '71 mee kapte. Een mooie plaat om de VDGG avond mee te besluiten. Een van hun beste albums, met MuadDib's persoonlijke favoriet, Man-Erg en een heus "epic" van ruim 20 minuten, A Plague Of The Lighthouse keepers.
Overigens werd VDGG in '75 weer nieuw leven ingeblazen, die albums doen we dan maar morgen

pi_9166656
Suidakra - Gates Of Nevermore

Snel, Hard, Lekker. Goed om even bij wakker te blijven

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_9169075
Steve Miller Band - Serenade

Heerlijk drein nummer om lekker mee te neurien, gewoon een feel good nummer

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  maandag 17 maart 2003 @ 02:06:01 #126
16842 PsYcHeDeLiC
HaaizeideHaaiHooizeihetHooi
pi_9170694
hehe sorry.. maar toch wéér Tool...

ehm uitleg.. ?

*speaking of an eargasm*

;-)

Geef mij maar een joint, zei de goudvis, dan word ik haai.
  maandag 17 maart 2003 @ 19:19:57 #127
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_9186816
Omdat ik niet mee wil doen aan het wereldrecord post-opkrikken maar weer een schopje voor "nieuwe stijl".

Van Der Graaf Generator - Godbluff (cd)

In het kader van m'n VDGG-recap-sessies. Eerste album ('75) nadat VDGG ruim 3 jaar was gestopt, mede door de solocarriere van zanger Peter Hammill. En het geluid is ook wel anders; nog steeds complex maar dat zit 'm meer in de songstructuren dan in de techniek. En vooral intenser, mede door het fantastische zangwerk van Hammill.

maandag 17 maart 2003 @ 19:36:38 #128
9613 Seborik
I, Voyager
pi_9187292
Ik luister nu naar het eerste cd'tje van een serie van vijf met daarop de complete pianosonates van Mozart. Een stuk lichter van opzet dan de sonates van Beethoven, maar toch erg prettig om te horen, sommige melodieën zijn echt juweeltjes. Het is muziek die erg typerend is voor de klassieke periode. Allemaal netjes opgebouwd volgens traditionele vormen zoals ook terug te vinden zijn bij Haydn en in mindere mate bij Beethoven.
pi_9188018
Kurtis Blow - The Breaks

Na aanleiding van de nominaties in het grote hiphop tournament heb ik echt weer eens zin in goede old skool hiphop. Dit is een heel opgewekt en toegankelijk nummer zonder gescheld en stoerdoenerij. De boodschap is misschien niet bijzonder diepgaand (iedereen heeft wel eens een break nodig uit een rot tijd) maar de beats zijn zo lekker. eigenlijk zou iedereen die een "hekel" heeft aan de hiphop van vandaag de dag dit eens moeten proberen

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_9188051
Scheer - Sometimes

Noord-Ierse alternative metalband, qua geluid ooit beschreven als "zo zouden de Cranberries klinken als ze metal zouden spelen".

maandag 17 maart 2003 @ 20:07:21 #131
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_9188259
quote:
Op maandag 17 maart 2003 20:01 schreef Litpho het volgende:
Scheer - Sometimes

Noord-Ierse alternative metalband, qua geluid ooit beschreven als "zo zouden de Cranberries klinken als ze metal zouden spelen".

Compleet met jodelende zangeres?

np: Van Der Graaf Generator - Still Life (cd)

Waarom ik de laatste dagen alleen maar VDGG draai? Misschien is het een gevoel van naderend onheil. Dat wekt de muziek iig wel op. Of een onbedwingbare drang naar zelfkastijding, want de stem van Peter Hammill voor je plezier op je laten inwerken is natuurlijk niet normaal...

pi_9188711
quote:
Op maandag 17 maart 2003 20:07 schreef MuadDib het volgende:
Compleet met jodelende zangeres?
In ieder geval compleet met noord-Iers accent en dezelfde neiging als Dolores O'Riordan om alle backing vocals ook zelf te doen. Dat levert een heel poppy accent over de metal riffjes op.

Absolute aanrader: Wish you were dead

* Litpho Scheer - Wish you were dead opzetten gaat *

maandag 17 maart 2003 @ 20:31:14 #133
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_9188901
quote:
Op maandag 17 maart 2003 20:00 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Kurtis Blow - The Breaks
Absoluut! Tijdloze plaat eigenlijk. Heb ook nog ergens een ander nummer van 'm wat begint met 'why has it got to be so damn tuff'; enorm veel gebruikt .. o.a. in 'my part of town' van Tuff Crew en 'so damn tuff' van Prime Time.

ik zal binnenkort 's ff wat oldschool krakers op m'n site zetten

maandag 17 maart 2003 @ 20:35:55 #134
2889 Zander
He's gone
pi_9189023
'Impeach the President' van the Honeydrippers

Een oud Amerikaans soul-plaatje dat nog uit de tijd van President Nixon stamt, vermoed ik. Gezien de actualiteit leek het me wel passend om deze weer eens te draaien. Het originele singletje is trouwens aardig wat geld waard op E-bay, vermoedelijk omdat de beat door Jan en alleman gesampled is. Leuk plaatje.

maandag 17 maart 2003 @ 20:50:39 #135
6536 dwerg
chagrijn
pi_9189363
Badly Drawn Boy - The hour of bewilderbeast
Het debuut van Darren Gough aka Badly Drawn Boy uit de zomer van 2000. Naast de single Disillusion staan er nog 17 nummers op deze cd, sommigen kort, sommigen lang, maar eigenlijk zijn het stuk voor stuk juweeltjes,
I intend to live forever, or die trying.
pi_9189503
Dusty springfield - son of a preacher man
geweldig nummer
marieke van idols heeft het ook gezongen
pi_9189877
Kelly Clarkson - A Moment Like This (live op de American Idol finale, nadat ze heeft gewonnen)

Het is sowieso een mooi nummer vind ik, maar deze live-versie na haar overwinning is helemaal kippenvel. Ze is een beetje geëmotioneerd en ze zingt het zo goed. Echt super. Vooral op het einde, als ze met 2 andere finalisten de laatste zinnen doet. Prachtig .

pi_9189891
Counting Crows (feat Vanessa Carlton) - Big Yellow Taxi.mp3

Topnummer! Topband!

maandag 17 maart 2003 @ 22:04:24 #139
13973 ranja
image means nothing
pi_9191316
quote:
Op maandag 17 maart 2003 20:01 schreef Litpho het volgende:
Scheer - Sometimes

Metal?? Eh... ze zitten bij 4ad, dat is echt geen metal Wel supergoed, mar dat verbaast je vast niet
Ik deel ze gewoon in het shoegazer hokje in
pi_9191474
quote:
Op maandag 17 maart 2003 22:04 schreef ranja het volgende:
Metal?? Eh... ze zitten bij 4ad, dat is echt geen metal Wel supergoed, mar dat verbaast je vast niet
Ik deel ze gewoon in het shoegazer hokje in
Allmusic plaatst ze als alternatieve metal, en daar was ik het niet mee oneens dus heb ik dat maar overgenomen. Uiteraard zitten ze al geruime tijd niet meer bij 4AD (dat was ook de reden dat het zo lang duurde voordat de toepasselijk geheten "And Finally" uitkwam), maar dan nog, 4AD is een indielabel waarbij ik nou niet de indruk had dat Scheer de hardste band was. Op het punt van Scheer waren we elkaar trouwens al eerder tegengekomen in Muziek .

Shoegazer ben ik als term wel tegengekomen, maar ben ik niet voldoende mee vertrouwd om toe te passen. Ben er ook net zo min enthousiast over als bijv. emo-nogwat of hardcore (voor minimaal 3 verschillende soorten muziek).

maandag 17 maart 2003 @ 22:10:40 #141
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_9191521
Lord Finesse - track the movement

Dope samples... rake cuts... helemaal goed

maandag 17 maart 2003 @ 22:15:18 #142
9613 Seborik
I, Voyager
pi_9191654
Frank Zappa - Lonesome Cowboy Burt

Echt enorme humor. Mp3'tje van Tijn gehad, klinkt letterlijk als een supercliché cowboy die een leuk nummertje zingt in de kroeg met een hees koor erachter, echt ontzettend grappig. Van de cd 200 Motels en het is kennelijk een soundtrack uit 1971.

maandag 17 maart 2003 @ 22:16:14 #143
2889 Zander
He's gone
pi_9191682
quote:
Op maandag 17 maart 2003 22:15 schreef Seborik het volgende:
Frank Zappa - Lonesome Cowboy Burt

Echt enorme humor. Mp3'tje van Tijn gehad, klinkt letterlijk als een supercliché cowboy die een leuk nummertje zingt in de kroeg met een hees koor erachter, echt ontzettend grappig. Van de cd 200 Motels en het is kennelijk een soundtrack uit 1971.

Seborik, check een Zappa-nummer dat 'Rhymin' Man' heet, ik weet zeker dat je die helemaal leuk gaat vinden.
pi_9191972
Shellac - My Black Ass

Hebben jullie weleens...

...dat je droomt dat je iemand, iemand die je niet mag, iemand die je intens haat eigenlijk, iemand die parkieten houdt bijvoorbeeld, of een liefhebber van Schlagers, voor je ziet liggen op de grond, in een plas bloed, terwijl het langzaam door het stinkende tapijt van zijn gore, met afschuwelijk eiken ingerichte appartement, via de kieren in de houten vloer naar de ondergelegen etage sijpelt, waar een vergeten bejaarde in staat van ontbinding al vijf maanden ligt weg te rotten in zijn gemakkelijke stoel voor de de televisie waarop dat moment een monsterachtige verschijning verhaald over zijn geslaagde transformatie tot zombie, terwijl JIJ onophoudelijk en stoïcijns, met een afgezaagde tafelpoot voorzien van een enorme schroef aan het uiteinde, op de restanten van wat eens een schedel was, maar nu nog slechts een pulperige grijze brei, staat in te beuken, met het zweet op je voorhoofd, ondertussen de troep ratten in een hoek van de kamer negerend, als ze de laatste restjes rottend vlees van het karkas van een blauwe Siamees kluiven, en het loeiende geluid van naderende politiesirenes overstemd wordt door twee wrakke maar maximaal volume uitbrakende luidsprekerboxen van het merk Akai, en plots mannen in witte jassen met stroomstokken en schuim om de bek de deur in trappen en je...

nou, ik wel,
soms.

En dan is het dus altijd dit nummer dat ik hoor.

maandag 17 maart 2003 @ 22:26:29 #145
9613 Seborik
I, Voyager
pi_9191991
quote:
Op maandag 17 maart 2003 22:16 schreef Zander het volgende:

[..]

Seborik, check een Zappa-nummer dat 'Rhymin' Man' heet, ik weet zeker dat je die helemaal leuk gaat vinden.

Hmm, kazaa wil niet echt, maar is het van het album "Broadway The Hard Way" ?

Dan probeer ik die wel te vinden in de cd-winkel.

maandag 17 maart 2003 @ 22:35:43 #146
13973 ranja
image means nothing
pi_9192275
quote:
Op maandag 17 maart 2003 22:09 schreef Litpho het volgende:

[..]

Allmusic plaatst ze als alternatieve metal, en daar was ik het niet mee oneens dus heb ik dat maar overgenomen. Uiteraard zitten ze al geruime tijd niet meer bij 4AD (dat was ook de reden dat het zo lang duurde voordat de toepasselijk geheten "And Finally" uitkwam), maar dan nog, 4AD is een indielabel waarbij ik nou niet de indruk had dat Scheer de hardste band was. Op het punt van Scheer waren we elkaar trouwens al eerder tegengekomen in Muziek .

Shoegazer ben ik als term wel tegengekomen, maar ben ik niet voldoende mee vertrouwd om toe te passen. Ben er ook net zo min enthousiast over als bijv. emo-nogwat of hardcore (voor minimaal 3 verschillende soorten muziek).

oh shoegazer is heel simpel te herkennen. Klinkt het alsof er een stofzuiger op de achtergrond (of voorgrond) staat te blazen, dan is het dat
Van scheer ken ik eigenlijk alleen Infliction en wat b-kantjes uit dezelfde tijd... wist niet eens dat ze meer hebben
pi_9193328
Leah Andreone - Dive In

Zangeres in de stijl van Alanis Morissette, in Nederland bekend van het hitje "It's alright, it's OK". Dit nummer komt van haar veel gevariëerdere tweede album en kan mijns inziens de vergelijking met Morissette's topwerk uitstekend weerstaan. Op dit album ondersteund door John Lowery, die enige tijd later opdook als John 5 in Marilyn Manson's begeleidingsband.

dinsdag 18 maart 2003 @ 00:17:45 #148
13973 ranja
image means nothing
pi_9194575
Bis - Today of all days

Het laatste nummer ooit van Bis
Te downloaden vanaf hun site, als ik dit hoor snap ik echt niet waarom ze gestopt zijn

dinsdag 18 maart 2003 @ 00:35:54 #149
36923 Wodan
Hond van de donder.
pi_9194943
Lacrimosa - Live (cd)

Live-dubbel cd van deze Duitse gothic/gothicmetal band met veel klassieke invloeden, hoewel dat op hun eerdere albums nog niet zo superduidelijk is. Deze live-cd is geloof ik uit 1999 van de Stille-tour, hun vijde studio-album.

dinsdag 18 maart 2003 @ 00:53:56 #150
9776 FLIPNEUS
Let's rawk!
pi_9195262
Metallica - S&M

Ik weet het, het is niet vernieuwend, de nieuwe Metallica zuigt, etc. Maar ik vind dit echt zo'n lekkere CD, de muziek klinkt zoveel "voller" dan op de normale platen.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
pi_9195949
Ben Elton - Motormouth LP 1987

Britse stand-up comedy

Benjamin Charles Elton was already a successful stand-up comedian when he began writing sit-coms. The alternative comedy movement of the 1980s provided the perfect home for his anti-Thatcher material, (Oooh! Little bit of politics there) and he made regular sparkly-suited appearances on the legendary Saturday and Friday Night Live.

rafraîchissant pour la gorge et le pharynx
  dinsdag 18 maart 2003 @ 10:24:54 #152
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_9199067
Neil Young - Cowgirl In The Sand

Geweldig nummer van Young. Op dit moment luister ik weer wat meer naar zijn versterkte dan zijn akoestische songs, ik vind dit nummer misschien nog wel beter dan like a hurricane (zometeen ook maar eens luisteren), in ieder geval vliegen de 10 minuten van het liedje voorbij

puur genieten

De Narcis van Gabon
pi_9199522
Dolly Parton - 9 to 5

Ik hoorde het liedje in een soulwax remix, en vond het schandalig dat ik het origineel nooit bewust had gehoord... Snel even gefixt, maar ik luister hem hierna weer gewoon in die remix hoor

dinsdag 18 maart 2003 @ 13:38:21 #154
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_9203791
Lynyrd Skynyrd - Sweet Home Alabama

Nummer 355 in de laatste Top 2000 van Radio 2, die ik sinds een paar dagen eindelijk compleet heb (*hijg*). Overbekende klassieker natuurlijk, van de groep ik eigenlijk het beste ken door de vliegtuigcrash (in 1977) waarbij 3 leden van de band om het leven kwamen. Dat soort tragische zaken blijven meestal wel in het geheugen hangen. Was best verbaasd te lezen op Allmusic.com dat de band nog steeds lijkt te bestaan. Ik heb na dit nummer weinig meer van ze vernomen (maar dat kan aan mij liggen natuurlijk ).

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  dinsdag 18 maart 2003 @ 13:40:22 #155
9613 Seborik
I, Voyager
pi_9203846
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 13:38 schreef Jane het volgende:
Lynyrd Skynyrd - Sweet Home Alabama

Was best verbaasd te lezen op Allmusic.com dat de band nog steeds lijkt te bestaan.

Arrow Classic Rock Festival!

Ze spelen in juni zelfs nog in Nederland.

dinsdag 18 maart 2003 @ 13:42:51 #156
9613 Seborik
I, Voyager
pi_9203917
Overkill - Hello from The Gutter (cd)

Verzamel-dubbel-cd van de speedmetal band Overkill. Met zowel live als studionummers, in totaal 24 stuks. Lekker hard. Alvast als voorbereiding voor Graspop dit jaar.

dinsdag 18 maart 2003 @ 13:49:09 #157
1986 Jane
pi_9204103
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 13:40 schreef Seborik het volgende:

Ze spelen in juni zelfs nog in Nederland.

Zoals ik al zei, het zal wel aan mij liggen.

The Doors - LA Woman

Eén van mijn favoriete Doors-nummers.

Well, I just got into town about an hour ago
Took a look around, see which way the wind blow

Op een of andere manier heeft het nummer een beangstigende sfeer (maar ook dat kan aan mij liggen ) en vreemd genoeg misschien heb ik er ook altijd een soort Manson-Family-vermoordt-Sharon-Tate gevoel bij. Wellicht doordat 'Murder Madness' in de tekst voorkomt en de broeierige zomeravond sfeer. Perfect nummer voor in de auto in de zomer met het raampje open.

dinsdag 18 maart 2003 @ 14:02:42 #158
1986 Jane
pi_9204539
ff dit topic volspammen (hoef MuadDib het niet alleen te doen ).

The Rolling Stones - Jumpin' Jack Flash

Sinds de gelijknamig film met Whoopi Goldberg en haar uitleg van het nummer, hoor ik in de tekst nog altijd de zin 'I was raised by two lesbians'. Terwijl ik weet dat het niet zo is (hij zingt 'I was raised by a toothless, bearded hag' - ik heb 't ff opgezocht).
Om met Whoopi te spreken: 'Mick, Mick, talk English!'

dinsdag 18 maart 2003 @ 14:45:31 #159
1986 Jane
pi_9205915
Marco Borsato en Trijntje Oosterhuis - Wereld zonder jou

Ook uit mijn Top 2000 lijst. Nooit wat aan gevonden en op dit moment vind ik het nog walgelijker dan anders. Hup, weg ermee!

pi_9206220
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 14:45 schreef Jane het volgende:
Marco Borsato en Trijntje Oosterhuis - Wereld zonder jou

Ook uit mijn Top 2000 lijst. Nooit wat aan gevonden en op dit moment vind ik het nog walgelijker dan anders. Hup, weg ermee!

Voor mij wel het hoogtepunt van Trijntje haar Poldernederlandse uitspraak. Mijn oren doen spontaan weer pijn als ik er aan denk.
  dinsdag 18 maart 2003 @ 15:17:58 #161
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_9206790
Albert Hammond - Free Electric Band

typisch oud nummer maar wel erg fijn, de beste man is volges mij papa van één van de Strokes

De Narcis van Gabon
pi_9208022
Cradle of filth - Damnation and a day

Deze cd roelez!!

dinsdag 18 maart 2003 @ 16:09:00 #163
48575 Scandalous
pew pew pew
pi_9208103
John Mayer-Your Body Is A Wonderland

Wat liiiiieeeef vind ik dit!! Krijg er geen genoeg van. Ik weet verder niks van hem maar ik smelt van de zin "I'll never let your head hit the bed without my hand behind it"

"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
  dinsdag 18 maart 2003 @ 16:37:45 #164
1986 Jane
pi_9208808
Herman van Veen - Blauwe plekken

Toevallig uitgezocht door de shuffle van WinAmp. Ooit gedownload omdat een oud-collega hem zo leuk kon nadoen.
Nog nooit eerder goed naar de tekst geluisterd eigenlijk. Dacht op één of andere manier altijd dat het een liefdesliedje was, maar de zin 'Nu ben jij de doodverklaarde' doet al vermoeden dat het toch iets anders in elkaar zit.
Geinig. Past wel bij mijn stemming.

dinsdag 18 maart 2003 @ 17:09:10 #165
1986 Jane
pi_9209606
Paul McCartney & Wings - C-Moon

B-kantje van de single Hi Hi Hi en een typisch McCartney niemandalletje. Maar ik kan zo ongelooflijk vrolijk worden van die nummer, he? En waar gaat het over? Geen idee!
Volgens mij met z'n eigen kids als achtergrondkoortje.

pi_9209706
Le Tigre - Frienship Station. Leuk en semi vrolijk liedje van het nieuwe album!
Aldus.
  dinsdag 18 maart 2003 @ 17:43:27 #167
1986 Jane
pi_9210373
The Bee Gees - To love somebody

Heeft lang geduurd voordat ik doorhad dat dit prachtige - overbekende - nummer geschreven is door de gebroeders Gibb. Stom eigenlijk, maar het is ook echt zowat door alles en iedereen gecoverd. The Animals, Janis Joplin, Tom Jones, Bronski Beat, noem maar op. Heerlijk nummer, met een geweldige spanning er in. Die Bee Gees hebben echt meer mooie nummers geschreven dan je denkt.

'You don't know what it's like...'

pi_9211035
Deep Purple - Child In Time

Lang nummer met goede afwisseling

[url=http://specs.tweak.to/4218]Specs[/url] | [url=http://www.tweakers.net/gallery/70715]Profile[/url] | [url=http://www.jeroenlukas.host.sk]Site[/url] | [url=http://www.xezium.nl]Xezium[/url] | [b][url=http://www.lan-xperience.nl]TLX[/url][/b]
  dinsdag 18 maart 2003 @ 19:21:08 #169
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_9212738
King Crimson - THRAK (cd)

De glorieuze terugkeer in '94 van het Beest na een afwezigheid van 10 jaar. En wat voor een terugkeer! In de zgn. dubbeltrio formatie, oftewel 2 drummers, 2 bassisten/stick-bespelers en 2 gitaristen. En hoe dat klinkt? Vol, vol en supervol. Een perfecte combinatie van het werk uit de jaren '70 en uit de jaren '80. 3 decennia onnavolgbaar, je moet maar kunnen (en ondertussen al 4 decennia...)

pi_9212826
The Bangles - I Will Take Care Of You

Legendarische girlband uit de jaren 80 brengt na 14 jaar uit elkaar geweest te zijn weer een nieuw album uit. Klinkt als een volwassen(er) voortzetting van Everything, hun voorlaatste studioalbum, en was wat mij betreft de wachttijd ruimschoots waard.
14 April spelen ze in de Melkweg .

dinsdag 18 maart 2003 @ 19:54:39 #171
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_9213709
Split Enz - I Hope I Never

Na aanleiding van een tip in het Crowded House topic gedownload, erg mooi nummer met vooral piano

De Narcis van Gabon
  dinsdag 18 maart 2003 @ 20:50:40 #172
1986 Jane
pi_9215338
The Small Faces - Lazy Sunday Afternoon

Heerlijk vrolijk, typisch Brits, zonnig, zomermiddag nummer uit 1968. Met pier-/strandgeluiden, vogeltjes, een kazoo(?) en gezongen met een geweldig Cockney accent. Het nummer werd destijds als single uitgebracht door hun toenmalige platenmaatschappij zeer tegen de wens van zanger/componist Steve Marriott, omdat hij het nummer eigenlijk als grapje had opgenomen. Toch kwam het op nr. 2 van de Britse charts.
Hierna ook nog even Itchycoo Park draaien. Psychedelischer, maar met hetzelfde zomergevoel, wat mij betreft. It's all too beautiful...

dinsdag 18 maart 2003 @ 20:55:56 #173
2889 Zander
He's gone
pi_9215492
Henry Cow - Leg-end

Naar aanleiding van het Soft Machine-topic heb ik deze plaat maar weer eens uit de kast getrokken aangezien deze muziek wel enigszins daarmee te vergelijken valt. Eigenlijk laat dit soort muziek zich nogal moeilijk in woorden vangen, het is eehm.. eehm.. een soort kamermuziek voor een rock-bezetting met blazers, afgewisseld met een flinke dosis avantgardistisch gepriegel. In ieder geval muziek waar je de doorsnee luisteraar binnen vijf minuten acute haaruitval mee bezorgt, maar ik mag het zelf graag horen. Naar het schijnt waren de bandleden ook nogal rabiate communisten, en in het enige nummer waarin gezongen wordt, wordt dan ook opgeroepen tot georganiseerde klassenstrijd en nog meer van dat fraais.

dinsdag 18 maart 2003 @ 21:44:55 #174
1986 Jane
pi_9216881
Talking Heads - And She Was

Dit nummer heb ik ooit nog als Donateur Beheerder in het Avondspits Steunfonds gestort in 1986.
En voor de mensen die denken 'Waar heeeft ze het over??': het steunfonds was een tijdje een onderdeel van de Avondspits (populair programma op Radio 3 in de jaren 80). Dit nummer van de Talking Heads was net die week uitgekomen en ik had hem nog maar een paar keer gehoord, op BBC Radio One en 1x bij Frits Spits zelf. Kan me herinneren dat ik erg trots was dat ik zo'n niewe plaat te pakken had. En nog een leuk nummer ook!

dinsdag 18 maart 2003 @ 22:31:22 #175
36923 Wodan
Hond van de donder.
pi_9218403
Overkill - Overkill

Cover van het nummer Overkill oorspronkelijk van Motörhead, nu dus door de speedmetalband Overkill. Nummer komt van het album Coverkill. Een album met, de naam zeg het al, allemaal covers.

pi_9219077
Pink Floyd - Wish You Were Here (cd)

Hoe meer ik deze cd beluister hoe zaliger hij wordt
alleen duurt hij een beetje te kort.

dinsdag 18 maart 2003 @ 23:07:58 #177
3878 Vork
Manisch creatief
pi_9219622
The Soft Machine - Facelift
Afkomstig van het Album Third, uit 1970 als ik me niet vergis.

Op dit moment zit ik nogsteeds in de into-fase.. die is op z'n zachts gezegd best vaag, het wachten is op de structuur en de burenpesterige cross-ver van jazz en psychedelische rock.

Dit maakt een muziek-moderator blij!

dinsdag 18 maart 2003 @ 23:13:27 #178
9613 Seborik
I, Voyager
pi_9219758
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 23:07 schreef Vork het volgende:
The Soft Machine - Facelift
Afkomstig van het Album Third, uit 1970 als ik me niet vergis.

Op dit moment zit ik nogsteeds in de into-fase.. die is op z'n zachts gezegd best vaag, het wachten is op de structuur en de burenpesterige cross-ver van jazz en psychedelische rock.

Dit maakt een muziek-moderator blij!

Ik luister die nu ook. Vork douwde in januari die cd in m'n handen dat ik die per se moest hebben.
  dinsdag 18 maart 2003 @ 23:14:16 #179
3878 Vork
Manisch creatief
pi_9219772
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 23:13 schreef Seborik het volgende:
Ik luister die nu ook. Vork douwde in januari die cd in m'n handen dat ik die per se moest hebben.
En heb je er al spijt van?

Oja ik luister hetzelfde nummer nu nogsteeds, dat duurt ook nog wel even. Ze zijn nu wel al flink op dreef iig

dinsdag 18 maart 2003 @ 23:14:54 #180
9613 Seborik
I, Voyager
pi_9219792
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 23:14 schreef Vork het volgende:

[..]

En heb je er al spijt van?

Nee, ik vind het tof.
  dinsdag 18 maart 2003 @ 23:24:57 #181
3878 Vork
Manisch creatief
pi_9220052
en we zijn nu aanbeland bij nummertje 2 van de de cd:
Soft Machine - Slightly All The Time
weer zo'n fijne vage jazzy plaat, die gelijk al lekker begint met een fijn bassloopje waar de mensen in de kamer hiernaast nog gillend gek van zullen worden
pi_9220175
The Doors - Spannish Caravan

Een bewerking van een klassiek stuk van een of andere componist (kan nu even niet op z'n naam komen), het typische orgeltje zit ook weer in dit nummer en Jim Morrison klinkt ook weer erg goed op deze plaat (jaja, gewoon op plaat zoals het hoort) Vooral de brug in dit nummer is het beluisteren meer dan waard

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 maart 2003 @ 23:31:03 #183
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_9220204
Dimension F3H - In A Dreamlike State Of Mind

Nieuwe band van Limbonic Art mastermind Morfeus. Geen black metal deze keer, maar een veel rustiger geheel, wat af en toe wel neigt naar de extreme hoek maar tegelijkertijd ook weer het tegenovergestelde is.
Veel melodie, cleane zang, en redelijk wat electronica.

dinsdag 18 maart 2003 @ 23:42:09 #184
9613 Seborik
I, Voyager
pi_9220422
En nu al het derde nummertje van Third van Soft Machine, het begint met zweverige zang en een orgeltje. Het doet erg dromerig aan. Het nummer heet: Moon in June.
  dinsdag 18 maart 2003 @ 23:42:44 #185
3878 Vork
Manisch creatief
pi_9220434
Soft Machine - Moon in June
het vooglende nummer van de cd (sebbo luister je nog mee? ah ja dus ). Ditmaal voorzien van de typische softmachine zang
  woensdag 19 maart 2003 @ 00:08:13 #186
3878 Vork
Manisch creatief
pi_9220970
Soft Machine - Out-Bloody-Rageous
Na het doorworstelen van de vrij hindelrijke intro van 5 minuten krijg je daar toch wel een stukje zeer swingende en zeer koele muziek voor je kiezen. Eigenlijk denk ik dat het ondanks het intro misschien nog wel het beste nummer van de cd is
pi_9220988
"Young Lust" van Pink Floyd kwam net langs op Arrow. Lekker!
  woensdag 19 maart 2003 @ 00:09:39 #188
9613 Seborik
I, Voyager
pi_9220997
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 00:08 schreef Vork het volgende:
Soft Machine - Out-Bloody-Rageous
Na het doorworstelen van de vrij hindelrijke intro van 5 minuten krijg je daar toch wel een stukje zeer swingende en zeer koele muziek voor je kiezen. Eigenlijk denk ik dat het ondanks het intro misschien nog wel het beste nummer van de cd is
Het is wel sneller dan de andere nummers, maar ik denk dat ik toch voor nummer drie ga als beoordeling van het beste nummer, vooral omdat ik bijna instant-vrolijk wordt zodra de zang begint.
pi_9221117
Joe Jackson - Is she really going out with him?

Live-opname van een reunieconcert uit 2002 wat bewijst dat de Joe Jackson band absoluut nog recht van bestaan heeft.

* Litpho gaat 21 mei in Vredenburg Joe Jackson kijken *

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 maart 2003 @ 00:22:40 #190
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_9221247
Dog Eat Dog - Rocky

Nee, heeft niks met Stallone te maken.
lekker punkrock achtig nummer van Dog Eat Dog, natuurlijk met blazers erin, die hier best goed in passen overigens.

woensdag 19 maart 2003 @ 03:39:42 #191
19139 plunk
einfach negieren.
pi_9223267
Elliott Smith - Waltz #2 (XO).

Een mooi melancholiek nummer voor een mooi Moment in de nacht.

Alles hat ein Ende, nur die Wurst hat zwei.
pi_9231924
Ani diFranco - Self Evident

Live spoken-word nummer geschreven vlak na de gebeurtenissen van 11 september 2001 met een kritische noot over de propaganda van de Bush-regering. Deze quote geeft het geheel wel redelijk weer:

quote:
get our government to pull its big dick out of the sand of someone else's desert
put it back in its pants
and quit the hypocritical chants of freedom forever
  woensdag 19 maart 2003 @ 20:00:37 #193
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_9240400
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 03:39 schreef plunk het volgende:
Elliott Smith - Waltz #2 (XO).

Een mooi melancholiek nummer voor een mooi Moment in de nacht.

Is inderdaad erg mooi!

Zelf draai ik nu Emiliana Torrini - The Boy Who Giggled So Sweet

Ik werd verliefd op haar stem bij LOTR2's Gollum's song, bleek al tijdenlang Wednesday's Child van haar op de PC te hebben staan maar ben meer gaan zoeken. Ze zweeft ergens qua zang en stijl tussen Björk, Dido en Tori Amos, in één woord: geweldig.

pi_9242191
Offspring - Something To Believe In

Goed nummer, erg goede tekst. Wordt vaak overgeslagen op Smash en is volgens vele niet van het niveau als Self Esteem en Come Out and Play. Ben ik het niet mee eens maar ja...
Iig een lekker nummer.

pi_9242481
ProjeKct One - Live At The Jazz Cafe (cd)

In '97 was, na de glorieuze comeback van King Crimson met THRAK, de inspiratie op. Om weer een beetje in vorm te komen gingen de heren in kleine deelgroepjes, ProjeKcts genaamd, korte series optredens doen. Alles geimproviseerd en zonder de druk van de naam "King Crimson". En het niveau was zonder uitzondering hoog. P1 (Levin, Gunn, Bruford en Fripp) was het eerst aan de beurt en liet een soort avantgarde/jazzrock horen (waarbij de meeste baspartijen door Fripp op z'n gitaar werden gespeeld!). Dit was ook meteen het einde van de samenwerking tussen Fripp en drummer Bill Bruford. Muzikale meningsverschillen heet dat, maar een beetje muziekkenner weet dan wel beter...

pi_9242774
Hooverphonic presents Jackie Cane

Ik ben zo blij dat ik het album nu heb! Ik luister nu (voor de 2e keer vandaag) naar track #4 Nirvana Blue. Een hele mooie ballad. De volgende track wordt The World Is Mine, dat was de eerste single van het album. De huidige single is Sometimes en ik kan niet vaak genoeg zeggen dat hij briljant is! Voor meer info: http://www.hooverphonic.com!

pi_9242917
Offspring - Denial Revisted

Ik heb net gelezen dat de drummer is opgestapt dus een muziek wat bij de stemming past.

pi_9243108
Pulp - His 'n hers

Niet het debuut van Pulp, wel de eerste volwaardige cd, uit 1994. Opvallend: op de LP-versie staat niet het nummer Babies, dat wel op de cd en cassette staat. Babies is het beste nummer dat Pulp ooit heeft gemaakt, snel, blij, sexy. Als ik zou kunnen dansen, zou ik op dat nummer willen dansen.

Jarvis Cocker zelf over het album: 'This was just a great big sigh of relief really, because for the first time ever in our long tortuous history we had enough time and money to do a record as we wanted to do it. It was really good because, having waited so long for that kind of opportunity, we weren't going to mess it up.'

I intend to live forever, or die trying.
  woensdag 19 maart 2003 @ 21:45:53 #199
13973 ranja
image means nothing
pi_9243601
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 17:13 schreef Z het volgende:
Le Tigre - Frienship Station. Leuk en semi vrolijk liedje van het nieuwe album!
Oei! Is dat album al uit? Zo nee wanneer?
pi_9243886
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 21:17 schreef Tom_Tom- het volgende:
Hooverphonic presents Jackie Cane

Ik ben zo blij dat ik het album nu heb! Ik luister nu (voor de 2e keer vandaag) naar track #4 Nirvana Blue. Een hele mooie ballad. De volgende track wordt The World Is Mine, dat was de eerste single van het album. De huidige single is Sometimes en ik kan niet vaak genoeg zeggen dat hij briljant is! Voor meer info: http://www.hooverphonic.com!

Nu heb ik de 2e CD met remixen van andere Hooverphonic nummers. De tracklist:
01 2 Wicky / DJ Pulse remix
02 Inhaler / Mr. Pink remix
03 This Strange Effect / Thievery Corporation Remix
04 Eden / Cobble Stone Garden mix
05 Vinegar & Salt / Llorca's Half Truth mix
06 Out Of Sight / Al Stone mix
07 Shades / Original Soundtrack 'Shades'

Ik ben nu bij #2: Inhaler. Klinkt ook goed.

woensdag 19 maart 2003 @ 23:13:58 #201
36923 Wodan
Hond van de donder.
pi_9246314
Rolling Stones - Bridges to Babylon tour '97 - '98 (dvd)

Ik kijk en luister nu naar een concertregistratie van de Stones van 5 jaar terug met onder andere gastzang van Dave Matthews. Veel klassiekers zoals Gimme Shelter, Wild Horses, Sympathy for The Devil, I Can't Get No Satisfaction en Brown Sugar.

Als voorbereiding op het concert 16 augustus.

donderdag 20 maart 2003 @ 08:48:58 #202
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_9251915
Nick Cave & The Bad Seeds - Babe, I'm On Fire

Lang nummer van het nieuwe album (Nocturama) wat niet overal even goed gerecenseerd wordt (ikzelf hebben hem nog niet) maar dit nummer klinkt erg lekker, nogal opgefokt met een fijn orgeltje. Het heeft 43 coupletten dus de tekst ken ik nog niet uit me kop, maar het refrein gaat al wel

De Narcis van Gabon
pi_9256081
Black Sabbath - War Pigs

Erg toepasselijk in deze tijd. Een nummer van de geweldige cd Paranoid. Ozzy gaat lekker te keer op dit nummer en het gitaar spel is ook dik in orde. Vooral bedoeld om afkeer uit te spreken tegen oorlog en daar sluit ik me van harte bij aan!

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_9256552
Een dubbelceedee uit 1998 Hex files Vol.3 (div) The Goth Bible (2CD). Een vooraadje Gothicmuziek van diverse bands waarmee ik ruim anderhalf uur zoet ben. Prima verzamelaar met sfeervolle voorkant.
salva cum reverentia
  donderdag 20 maart 2003 @ 13:03:21 #205
51117 154
Je bent een vadsige trol
pi_9256717
My life in the bush of ghosts-Byrne/Eno

eindelijk nieuwe gekocht, vorige was guur grijs inmiddels

blijft fijn

"The magical, the mystical"
pi_9267214
Hot Butter - Popcorn

N.a.v. dit topic Zenuwen-muziek! en de herhaling van het spelprogramma Per Seconde Wijzer waarin een muziekvraag terug kwam met dit nummer nog maar eens draaien. Een nummer dat al uit de zeventiger jaren stamt, gemaakt door keyboardspeler Stan Free.

Iedereen kent het vast wel, vroeger zat het in ieder geval ook bij een computerspelletje.

pi_9267502
Tori Amos - Scarlet's Walk (album)

Geweldige CD. Erg fijn om een vak als ANW mee te leren. Ik heb nu even een pauze (want het is slaapverwekkend), maar Tori maakt het aangenaam.

pi_9271775
Een cd'tje van Chopin met daarop wat Mazurka's. Dat zijn Poolse dansen in driekwartsmaat, door Chopin vaak gebaseerd op een Pools volkswijsje waarmee hij ere doet aan zijn Poolse wortels, terwijl hij in Frankrijk woonde.
pi_9272284
Deep Purple - Burn (live at the California Jam)

Geweldige concertregistratie van Deep Purple mk III (met David Coverdale en Glenn Hughes) als headliners op de California Jam, een eenmalig festival in 1974 met oa Deep Purple, Black Sabbath, the Eagles en Emerson, Lake and Palmer. Gitarist Ritchie Blackmore gaat aan het eind van het concert een televisiecamera te lijf, wat door Deep Purples management werd rechtgezet met de volgende brief:
"In the enthusiasm of the moment at the California Jam last night in Ontari, the Deep Purple leadguitarist clearly, we understand, damaged one of your onstage television cameras".

pi_9272432
Cella Dwellas Ft. Organized Konfusion - Ill Collabo

Een vrij underground hiphop nummer van 2 van mijn favoriete hiphop groepen. De beats zijn vrij soft, maar de flows van Pharoahe Monch en Prince Paul zijn erg lekker. Valt in de catogerie "headnodder"

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_9272548
Pearl Jam / Live @ Soldier Field 07/11/1995 / Blood
Geweldige bootleg van een geweldige show
pi_9275105
'T Hof Van Commerce - .Herman

Hoe kan ik dit omschrijven...? Dit is vlaamse hiphop in een onverstaanbaar dialect. Het komt uit Izzegem (in de buurt van Gent). Fries is hierbij ABN. Echt geen woord van te verstaan, maar toch klinkt het erg lekker, een aanrader voor iedereen die eens wat nieuws wil proberen!

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  vrijdag 21 maart 2003 @ 09:16:03 #213
48821 EchoBrain
Psychedelic Frequency
pi_9277031
Red Hot Chili Peppers - I Could Die For You

lekker in de mediatheek chillen met muziek van de peppers, maatschappijleer komt nog wel

It's a circular vortex, spinning.... spinning.... spinning....
  vrijdag 21 maart 2003 @ 09:36:59 #214
1986 Jane
pi_9277300
Country Joe and the Fish - I-Feel-Like-I'm-Fixin'-To-Die Rag (live op Woodstock)

Dit nummer schoot spontaan in mijn hoofd toen ik vanochtend wakker werd met het bericht op de radio dat het de Amerikaanse troepen in Irak op zwaardere tegenstand stuiten dan verwacht. In tegenstelling tot de meeste anti-oorlognummers is dit geen ingetogen, serieuze ballade, maar een vrolijk ragtime deuntje en komt daardoor des te harder aan. Whoopee!

Yeah, come on all of you, big strong men,
Uncle Sam needs your help again.
He's got himself in a terrible jam
Way down yonder in Vietnam
So put down your books and pick up a gun,
We're gonna have a whole lotta fun.

And it's one, two, three,
What are we fighting for?
Don't ask me, I don't give a damn,
Next stop is Vietnam;
And it's five, six, seven,
Open up the pearly gates,
Well there ain't no time to wonder why,
Whoopee! we're all gonna die.

vrijdag 21 maart 2003 @ 11:08:50 #215
1986 Jane
pi_9278781
Siouxie & The Banshees - Dear Prudence

Geinspireerd door het Siouxie & The Banshees topic. Over de cover kan ik niet zo veel vertellen, maar van het origineel weet ik wel het Verhaal Achter De Plaat. Het is vrij bekend, maar goed:
John Lennon schreef het tijdens het verblijf van de Beatles en anderen in India bij de Maharishi voor de zus van Mia Farrow. Daar waar de rest meedeed aan groepsactiviteiten, bleef Prudence dagenlang achter elkaar in haar kamer om te mediteren. Vandaar de vraag 'Dear Prudence, won't you come out to play?'.

pi_9278854

Goed verhaal Jane. Kan vrij bekend zijn, voor mij niet.

In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_9278967
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 11:08 schreef Jane het volgende:
Vandaar de vraag 'Dear Prudence, won't you come out to play?'.
Hehehe, John wilde zeker wel vader en moedertje spelen met Prudence?
  vrijdag 21 maart 2003 @ 11:24:42 #218
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_9279111
R.E.M. - World Leader Pretend

Van Green, een erg fijn R.E.M. album met een mix van rustige nummers en wat hardere. Dit is een wat rustigere en erg mooi. Ook de enige song van Green met de tekst in het boekje bij de Cd.

De Narcis van Gabon
  vrijdag 21 maart 2003 @ 12:04:25 #219
1986 Jane
pi_9280043
Helter Skelter - Siouxy & The Banshees/U2/Soundgarden/Oasis/Bon Jovi/Beatles

Eigenlijk ook naar aanleiding van het Siouxie-topic heb ik een aantal versies van Helter Skelter gedownload, ter vergelijking. Soms wel een leuke bezigheid om een aantal interpretaties van hetzelfde nummer achter elkaar te horen.
Wat opvalt is dat de covers - in tegenstelling je wellicht zou denken - het origineel qua 'hardheid' niet overtreffen. Geldt voorval voor de zang en dat terwijl het origineel toch gezongen wordt door 'softie' McCartney. Alleen Bon Jovi komt er wat dat betreft in de buurt. De versies van Soundgarden en Siouxie wijken het meest af van het origineel, maar als ik van deze mijn favoriete cover moet aanwijzen dat kies ik denk ik toch voor U2.

Ook achter deze plaat zit een verhaal en omdat ik hier een mooie samenvatting vond, bespaar ik me maar de moeite om het zelf te schrijven.

quote:
Unfortunately, the song Helter Skelter, just like Piggies, has been linked to Charles Manson in the killings of Sharon Tate and others in 1969, but has nothing at all to do with anything like that. On July 18, 1968, Paul and the other three Beatles were in the studio at Abbey Road, and Paul wanted to write a real rockin' song that would shock everyone. He got the idea from a newspaper review of a new song by "The Who," where their song received great reviews. Wanting to compete, Paul wrote this one. The name Helter Skelter is a roller coaster in England, described there as a spiral slide. If one knows this information, the song makes perfect sense - how Mansion misinterpreted the lyrics again is a mystery, except for the fact that he was indeed quite deranged. In Mansion's mind, the phrase, "coming down fast," meant to him that the American radical conflict was soon to arrive. The murderers, as they did with the words "pig" and "piggy," wrote "Helter Skelter" on the walls with the victims blood. It also didn't help the song much when the Los Angeles District Attorney, Vincent Bugliosi, who prosecuted the case, named his best-selling book Helter Skelter.
  vrijdag 21 maart 2003 @ 12:53:23 #220
1986 Jane
pi_9281196
Soeur Sourire - Dominique

Oftewel de Zingende Non.
Naar verluidt is dit het enige Belgische nummer dat ooit op nummer 1 van de Amerikaanse hitlijsten heeft gestaan (in december 1963). We zullen maar zeggen dat de Amerikanen nog een beetje in de war waren na de moord op Kennedy een maand ervoor.
Maar het verhaal achter Souer Sourire, oftewel Jeannine Deckers uit Brussel (een echte non, BTW) is wel een beetje triest. Ze viel van haar geloof af, trad uit het klooster en pleegde in 1985 samen met haar vriendin zelfmoord.

pi_9282471
Gracia - Memory

Gracia deed mee aan Deutschland Sucht den Superstar en zong het nummer Memory uit de musical Cats. Het origineel is (dacht ik) van Barbra Streisand. Ik vind Gracia's versie toch mooier. Geheel terecht had ze na dit optreden ook de grote meerderheid van de stemmen gekregen. Helaas is ze niet Deutschland's Superstar geworden.

vrijdag 21 maart 2003 @ 15:33:12 #222
1986 Jane
pi_9285425
Carole King - (You make me feel like a) Natural Woman

Van haar geweldige Tapestry-album. Het nummer is geschreven door Carole King, maar de versie van Aretha Franklin is veel bekender (is ook volgens mij eerder opgenomen en uitgebracht). En al vind ik de versie van Aretha erg mooi, deze gaat me echt door merg en been (op een goede manier ). Ingetogener, breekbaarder en met een prachtige sobere begeleiding van alleen piano. Blijkt maar weer dat degene die een nummer geschreven heeft er vaak (niet altijd) nét iets extra's aan kan toevoegen.

pi_9285536
Feeder - just a day

niet echt bekent , maar echt een goed nummer.
(altern rock!)

this is my story , and I have to end it
  vrijdag 21 maart 2003 @ 16:09:57 #224
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_9286223
Yes - Heart Of The Sunrise

Heerlijk nummer van symfo-dino. Alleen al voor de openingsriff de moeite waard en, zoals het Yes betaamt, schiet het nummer alle kanten op. Het duurt zo rond de 10 minuten, precies lang genoeg om ff te douchen...

vrijdag 21 maart 2003 @ 16:16:16 #225
2889 Zander
He's gone
pi_9286358
Ik heb een kaartje voor het concert van Yes in de Ahoy, ben benieuwd of ze 't nog kunnen. Sowieso moet ik weer eens wat meer symfo gaan luisteren.

Momenteel draai ik 'Picknick' van Boudewijn de Groot.

Duidelijk geinspireerd door de 'psychedelische' periode van de Beatles, Stones en andere Britse grootheden maakten Boudewijn de Groot en Lennaert Nijgh in 1968 deze plaat. De hippie-achtige teksten over bloemen en vogels doen tegenwoordig ietwat gedateerd aan, maar dat mag de pret niet drukken.

vrijdag 21 maart 2003 @ 16:17:28 #226
1986 Jane
pi_9286384
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 16:09 schreef MuadDib het volgende:
precies lang genoeg om ff te douchen...
Hey, dan hebben wij praktisch samen gedoucht!
  vrijdag 21 maart 2003 @ 16:24:05 #227
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_9286560
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 16:17 schreef Jane het volgende:

[..]

Hey, dan hebben wij praktisch samen gedoucht!

Ik vond het al zo'n opwindende douchepartij
Special voor de gelegenheid dan maar: The Beatles - A Day In The Life, het mooiste nummer van onze Beatle-vrienden.
En dan weg om 2 dagen Fok!-loos door het leven te gaan
  vrijdag 21 maart 2003 @ 16:59:15 #228
9613 Seborik
I, Voyager
pi_9287326
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 16:24 schreef MuadDib het volgende:
En dan weg om 2 dagen Fok!-loos door het leven te gaan
Sterkte.

Oh ja Sisters of Mercy - Temple of Love

De superhit van gothicrockband SoM, zo populair dat volgens Allmusic een van de gitaristen is opgestapt. Tja. Spelen 30 maart in de HMH.

vrijdag 21 maart 2003 @ 18:03:03 #229
50314 Tuana
Turkse Troel
pi_9288456
"Im nin' alu "
Hebreeuws nummer gezongen door Ofra Haza... Misschien kennen jullie het nummer "In the name of love" van Touriya ? Im nin' alu is dan het origineel...
I will permit no man to narrow and degrade my soul by making me hate him ...
"I never did give anybody hell. I just told them the truth and they thought it was hell." - Harry Truman
pi_9294168
Catasexual Urge Motivation - The Man who aimed at Maximum Murder to the Greatest Pleasure
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  zaterdag 22 maart 2003 @ 16:48:12 #231
13973 ranja
image means nothing
pi_9303465
The raveonettes - Bowels of the beast

Beetje langzaam nummer, 2 stemmige zang, en een gitaar die z'n distortion daar voor overheen uitstort. En het past er heerlijk bij, al zullen veel dit niet snappen

zaterdag 22 maart 2003 @ 17:23:16 #232
20546 Kornovichvb
groove is in the heart
pi_9304018
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 01:30 schreef twiFight het volgende:
Underworld - Dark & Long

Van de soundtrack van Underworld. Die film heb ik gister weer gezien en ja.. wat kun je zeggen..

gewoon een erg lekkere beat, perfect om op vrijdag avond te relaxen met een biertje

Wist niet dat er een film stond die Underworld heet..
Moet ik dan maar snel gaan bekijken.. want een film met muziek van Underworld moet wel een top film zijn
No hydro, it's nice and ripe, speak in communication in bold type
  zaterdag 22 maart 2003 @ 18:45:34 #233
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_9305428
Oasis - Who Feels Love

Ben geen oasis-fan, ik hou niet van Liam's stem, maar dit nummer wordt gedraaid op het onlineradio station waar ik naar luister. Nu ik het zo beluister niet eens zo heel slecht maar wel wat sloom. Staat volgens mij op het album Standing On The Shoulder Of Giant (2000).
Het oudere werk is beter...

De Narcis van Gabon
  zaterdag 22 maart 2003 @ 22:35:35 #234
24964 Frggl
ğğ ğğ
pi_9309529
Bad Company (of )E|B( ) - Torpedo

Kan er maar geen genoeg van krijgen

zaterdag 22 maart 2003 @ 22:43:16 #235
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_9309627
Euromasters - Everybody clap your hands
(hierna Buzz Fuzz - Vienna Bass)
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_9311513
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 22:35 schreef Frggl het volgende:
Bad Company (of )E|B( ) - Torpedo

Kan er maar geen genoeg van krijgen

Die thunderbirds sample hè

Roni Size / Trust Me
Oudje, maar oh zo lekker...

zondag 23 maart 2003 @ 12:06:14 #237
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_9314616
Paul Kaplan - Vietnam

Op online radio, ik kan de mp3 niet vinden en ook allmusic.com kent er weinig van. Mooi akoestisch liedje. Ik ga op zoek naar meer informatie want dit klinkt erg fijn...

De Narcis van Gabon
  zondag 23 maart 2003 @ 17:29:35 #238
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_9320127
Yes - Awaken

Een van de vele klassiekers die deze oer-progrockers maakten. En de beschrijving van "Awaken" kan met een woord worden afgedaan: Hemels!
Van de Hemelse samenzang in het begin (wat mij altijd erg doet denken aan het begin van de Mattheus Passion), het Hemelse kerkorgel van Rick Wakeman, tot de Hemelse harp van Jon Anderson in het middenstuk. Dus nogmaals: 15 minuten Hemels!

zondag 23 maart 2003 @ 18:21:52 #239
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_9321250
Grand Funk Railroad - Comfort Me

Ik weet niks van deze band, allmusic.com des te meer. Dit nummer is van de Cd Survival (met ook Stones-cover Gimme Shelter). Erg leuk nummer, classic rock achtig maar niet met van die vreselijk lange solo's (waar overigens niks mis mee is maar niet bij dit nummer past). Ik ga denk ik es wat meer zoeken van deze band.

De Narcis van Gabon
  zondag 23 maart 2003 @ 19:03:23 #240
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_9321996
Joe Jackson Band - Volume 4(Bonus Disc) (cd)

Joe Jackson met een nieuw album met oude band (klasseplaat trouwens), nieuwe tour met oude band, en bij het nieuwe album een bonus cd met oude nummers, live gespeeld tijdens de nieuwe tour met oude band. Klinkt lekker ouderwets goed.

pi_9322096
Jeff Buckley - Mojo Pin

Super nummer, lang niet het beste dat op Grace staat, maar dat zijn stuk voor stuk toppers!

zondag 23 maart 2003 @ 19:10:17 #242
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_9322115
Osdorp Posse - 10 jaar O.P.
Wel een lekker nummer met een lekker muziekje er onder, doet het altijd wel lekker
For great justice!
  zondag 23 maart 2003 @ 19:12:05 #243
30479 MidnightMotion
Ain't Life a B!TCH
pi_9322148
Limp Bizkit - No Sex

Humor, goede weergave van het zondagmorgen gevoel zoals dat is na een nacht goed stappen....

~ Some rules can be bent, some can be broken ~
pi_9322288
Ik luister nu naar een prachtige akkoestische piano balladversie van I'm Like A Bird van Nelly Furtado. Het is gewoon echt supermooi. Het is ineens een dramatisch nummer geworden en ik heb ook niet visioenen van velden vol met zacht groen gras en lieve bloempjes, vlinders en grote bomen met schommels eronder. Nee, nu is het dramatisch. En prachtig.
pi_9322314
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 16:09 schreef MuadDib het volgende:
Yes - Heart Of The Sunrise

Heerlijk nummer van symfo-dino. Alleen al voor de openingsriff de moeite waard en, zoals het Yes betaamt, schiet het nummer alle kanten op. Het duurt zo rond de 10 minuten, precies lang genoeg om ff te douchen...

Ik douche de laatste tijd altijd met And Then There Was Silence van Blind Guardian, 14 minuten, helemaal perfect!
pi_9322420
The Gathering - Souvenirs

Het titelnummer van de nieuwe cd. Een van de rustige niet balladachtige nummers. Erg mooi allemaal. Ik denk een van de betere van Souvenirs.

zondag 23 maart 2003 @ 19:32:39 #247
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_9322574
quote:
Op zondag 23 maart 2003 19:21 schreef Stranger het volgende:

[..]

Ik douche de laatste tijd altijd met And Then There Was Silence van Blind Guardian, 14 minuten, helemaal perfect!

Dus jij doucht altijd 4 minuten langer dan ik? Schandalig!!! * MuadDib gaat een ander douchenummer uitzoeken!

np: The Beatles - Abbey Road

...en wel vanaf "You Never Give Me Your Money". Een van de mooiste stukken muziek, een aaneenschakeling van korte nummersjes die zo prachtig bij elkaar passen. Hulde voor de Fab Four!!!!!!

zondag 23 maart 2003 @ 19:42:48 #248
51278 Eon
&%*(-^%#^
pi_9322855
Ayla - Liebe

alweer een tijdje niet gehoord, stond ook ergens nog op een cd'tje met wat andere oude nummers. Ik word er in elk geval wel vrolijk van

Stef Vrolijk - Rebirth
Portishead - Roads (Sultan & The Greek Remix)
  zondag 23 maart 2003 @ 19:43:49 #249
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_9322892
Focus - Hocus Pocus

Een geweldig nummer van de band waarin oa Jan Akkerman (gitaar) en Thijs van Leer (fluit) zaten.
Ik hoorde hem gisteren tijdens een autoritje op de radio, kende ze wel van naam, maar had nog nooit een nummer van ze gehoord. Meteen gedownload dus. Geweldige, ouderwetse gitaarrock met een heleboel vage, psychedelische invloeden en orgels.

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zondag 23 maart 2003 @ 19:48:57 #250
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_9323040
quote:
Op zondag 23 maart 2003 19:43 schreef SEMTEX het volgende:
Focus - Hocus Pocus
[afbeelding]

Een geweldig nummer van de band waarin oa Jan Akkerman (gitaar) en Thijs van Leer (fluit) zaten.
Ik hoorde hem gisteren tijdens een autoritje op de radio, kende ze wel van naam, maar had nog nooit een nummer van ze gehoord. Meteen gedownload dus. Geweldige, ouderwetse gitaarrock met een heleboel vage, psychedelische invloeden en orgels.

Geweldig nummer!!!!! Hollands Glorie op z'n best!!!! Je moet de live versie eens zien te vinden, die is nog maniakaler...

np: The Gathering - Souvenirs (cd)

Over dit album is ondertussen al genoeg gezegd op Fok! dus dat ga ik niet ook allemaal doen. Alleen wil ik nog even vermelden dat het een weergaloos mooi album is

zondag 23 maart 2003 @ 20:40:16 #251
1986 Jane
pi_9324391
quote:
Op zondag 23 maart 2003 19:32 schreef MuadDib het volgende:
np: The Beatles - Abbey Road
Heee, je hebt je fokloze dagen overleefd!

Zelf draai ik nu:

Rupert Holmes - Escape (The Pina Colada Song)

Sinds ik de Radio 2 Top 2000 compleet heb (een weekje nu), ben ik in het bezit van nog meer jeugdsentiment dat je nooit echt zou aanschaffen, maar wel herinneringen oproept. Volgens mij was Rupert een tekstschrijver die op een dag dacht 'Kom, laat ik ook eens gaan zingen'. En het resultaat was een gigantische hit met dit nummer (ik dacht in 1979 of zo) over een man die op zijn vrouw uitgekeken is, een advertentie plaatst waar zijn vrouw dan weer op reageert en ze leefden nog lang en gelukkig. Ik kan me herinneren dat hij optrad in een show van Mies Bouwman (Telebingo?) en in die tijd betekende dat dat het hele land je de dag erna kende. Bijkomend resultaat was dat heel Nederland werkelijk massaal aan de Pina Colada ging! Ik had iig daarvoor nog nooit van gehoord, maar ja, ik had ook nog niet echt de leeftijd om aan de drank te gaan.

zondag 23 maart 2003 @ 20:52:18 #252
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_9324651
quote:
Op zondag 23 maart 2003 20:40 schreef Jane het volgende:
Heee, je hebt je fokloze dagen overleefd!
Met moeite, maar 2 dagen in het gezelschap van een knappe dame vergoedt heel erg veel

np:Kate Bush - Live At The Hammersmith Odeon (cd)

Waar Kate Bush laat horen dat ze ook live een fantastische zangeres is. Zo fantastisch dat ik altijd twijfel aan de echtheid van deze live-zang. Nu lijkt Kate Bush mij niet een fake-type maar dit klinkt allemaal een beetje te perfect. Maar misschien is ze wel gewoon heel erg goed....

pi_9326192
John Cale / (I Keep a) Close Watch
Wow! Wat een nummer! Heb 't origineel en de 2metersessies versie gedownload nadat ik 'em aanschouwde op TV
En ik maar denken dat Cale alleen maar noise/avant garde maakte...

Btw, weet er iemand wie die andere twee kerels waren op TweeMeterSessies vandaag, een magere knakker achter de piano en een wat gezette vent zang en gitaar... Was ook erg mooi...

pi_9326298
quote:
Op zondag 23 maart 2003 20:52 schreef MuadDib het volgende:
Waar Kate Bush laat horen dat ze ook live een fantastische zangeres is. Zo fantastisch dat ik altijd twijfel aan de echtheid van deze live-zang. Nu lijkt Kate Bush mij niet een fake-type maar dit klinkt allemaal een beetje te perfect. Maar misschien is ze wel gewoon heel erg goed....
Van het nummer Hammer Horror heeft ze ook toegegeven dat haar vocals van een bandje kwamen, omdat de bijbehorende choreografie te druk was om bij te kunnen zingen (zie video Live at Hammersmith ).
  maandag 24 maart 2003 @ 01:26:49 #255
2889 Zander
He's gone
pi_9330516
September Songs - The Music of Kurt Weill

Dit is een leuke en mooie cd waarop de muziek van componist Kurt Weill (1900-1950), vooral bekend van de Driestuiveropera, wordt uitgevoerd door allerhande moderne artiesten uit pop, rock, opera en jazz. Zo'n allstar-project is meestal gedoemd om te falen of op zijn best wisselvallig, maar dit is een erg geslaagde cd die laat horen dat sommige composities gewoon tijdloos zijn. Fraaie bijdrages van onder andere Nick Cave, P.J. Harvey en Lou Reed. De bijbehorende televisieuitzending was ook erg de moeite waard, hoop dat 'ie weer eens herhaald wordt.

maandag 24 maart 2003 @ 01:32:28 #256
9613 Seborik
I, Voyager
pi_9330553
De muziek van Kurt Weill is echt super. Lekker spottend en de zangstemmen zijn zo puur vaak.
  maandag 24 maart 2003 @ 11:42:09 #257
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_9335373
The Band - Chest Fever

Op online-radio, kende het nummer niet, begint in ieder geval zeer lekker met een stevig orgel, verder typisch Band-nummer met veel aandacht voor het orgel. komt van het album Music From The Big Pink.

Zwaar ondergewaardeerde band dit.

De Narcis van Gabon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')