quote:Die is Kicken!!
Op zaterdag 8 maart 2003 00:41 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Goed he? Ik heb net 'Selected Ambient works 85-92' op bol.com besteld
Die man is
[Dit bericht is gewijzigd door haaahaha op 08-03-2003 00:44]
Lang, traag, donker, melancholisch, maar o zo mooi
Door de vele grungekloonbands lag de grunge op sterven.Gelukkig is daar jerry cantrell de reanimator.
geweldige tekst,muziek alles klopt er gewoon aan.
In dit topic kun je plaatsen welk nummer je beluistert. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest.
Postopkrikken wordt niet gewaardeerd en beloond met een waarschuwing of erger.
zal dit ook maar even posten
They are the King of Power Metal.
Daar moet je dan ook geen woorden aan vuil maken.
quote:
In dit topic kun je plaatsen welk nummer je beluistert. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest.
tool-pushit(salival versie)
geweldig emotioneel nummer
Niet echt een hele diepgaande reden.
Een klasgenoot stelde voor dat ik dit album eens zou luisteren. Dit vind ik tot nu toe het mooiste nummer van het album dus die staat ff op repeat
quote:excuses (en o ja, ik wil ook echt mijn aantal posts opkrikken anders hoor ik er natuurlijk niet bij en ben ik niet stoer)
Op zaterdag 8 maart 2003 01:01 schreef Seborik het volgende:[..]
nog een keer
Fatboy Slim - Sunset (Bird Of Prey)
wat een heerlijk relaxxxt nummer. Net Everybody needs a 303, van het eerste album. Tis veel Fatboy Slim en Chemical Bro's hier today (laatste tijd wel eigenlijk)
Van de soundtrack van Underworld. Die film heb ik gister weer gezien en ja.. wat kun je zeggen..
gewoon een erg lekkere beat, perfect om op vrijdag avond te relaxen met een biertje
Aphex twin - Heliosphan
Dit nummer staat op de cd die ik net besteld heb en dit nummer haalde me net over de streep het album te kopen. Dit is werkelijk waar echt oorstrelende ambient...
quote:Die cd is werkelijk kicken!! 15 jaar oud, maar hij kon zo gisteren uitgebracht zijn. Pulsewidth is ook kicken....skeit, die hele cd is fucking lekker!!
Op zaterdag 8 maart 2003 01:30 schreef SEMTEX het volgende:
Zo mooi...Aphex twin - Heliosphan
Dit nummer staat op de cd die ik net besteld heb en dit nummer haalde me net over de streep het album te kopen. Dit is werkelijk waar echt oorstrelende ambient...
Ik luister nu Robert Owens - I'll Be Your Friend....die gast heeft me een fucking lekkere stem
quote:Ik heb het album No World Order ook maar weer eens opgezet, was alweer een tijdje geleden.
Op zaterdag 8 maart 2003 01:00 schreef Pardonlul het volgende:
Gamma Ray - New World OrderThey are the King of Power Metal.
Daar moet je dan ook geen woorden aan vuil maken.
Er zit wel een duidelijke vooruitgang in bij hen, het lijkt nog wel veel op het vorige album, maar is toch alweer een stukje beter en minder standaard powermetal.
quote:Als we het toch over oorstrelende ambient hebben:
Op zaterdag 8 maart 2003 01:30 schreef SEMTEX het volgende:
Zo mooi...Aphex twin - Heliosphan
Hij is eerder uitgekomen dan verwacht(10 maart) maar hij is lekker,wel eentje die je een paar keer moet luisteren want hij is duidelijk complexer dan Midian en Bitter Suites To Succubi
quote:
The Summer of '95 was the festival summer in the annals of psycho-lore. The International Tussler Society did C&W (Country & Western) festival Down On The Farm in Halden (N) on June the 2nd, and the very next day Motorpsycho played Dynamo Open Air - a humongous metal bash in Eindhoven (NL). Weird as that experience was, things got really strange when, a few weeks later, we were asked by a freebag jazz group from Trondheim called The Source to do a "double concert" (i.e. two bands on stage at the same time) at the Kongsberg Jazzfestival.At the time the collective Motorpsychodelic knowledge of jazz was - to say the least - limited. Back then Motorpsycho was still more or less a metal band with delusions of grandeur; Deathprod didn't play live with us anymore, and our psychedelic/kraut/prog-leanings hadn't taken us as far as Jazz yet, not to mention Ornette Coleman stylee freejazz these guys were playing... but we were game. Hell, with a Country & Western album under our belt, what could we possibly lose? Our audience was probably so confused by our genre-hopping already that a lil' bit o'sax wouldn't hurt!
So, with 3 hrs of rehearal, and DP back on board, we went to it. The basic idea was that we'd do some of ours, they'd do some of theirs - at the same time, mind you - and for the remainder we'd just let it flow and take the music where it needed to go. And this is the result; some 70 mins of music - some is sheer metal overkill, some is free to the extent of (almost) incoherence, some has that early 70s cryptofunkfeel to it, some is soundsculpting from analog synth hell, most of it is loud, confused and oddly persistent, but all of it is fun!
If you like the stranger side of motorpsychodelia, you'd probably love it, but this is not an album for either jazz- or rock purists. Listened to as an adventure in psuperpsonic mayhem or seen as an attempt to join the two genres without straying into the dreaded sphere of fusion, though, it's an interesting document. All the music recorded that evening is here' unedited and mastered straight from the soundboard DAT.
[verplichte omschrijving:]
De Beatles zijn een pop-bandje dat aan het eind van de jaren 50 werd opgericht in Liverpool, Engeland. Misschien kent iemand ze hier?
quote:Ik zie ze af en toe nog wel liggen bij de betere platenzaken hier... Dus ik vermoed van wel. Hier in Eindhoven is ie nog wel te vinden, in ieder geval.
Op zaterdag 8 maart 2003 15:24 schreef Zander het volgende:
Ik heb die Roadworks-cd's helemaal niet, zijn die nog gewoon in de winkel te koop? Vooral die deel 2 past wel in mijn muzikale straatje, zo te lezen.
Die SRV-Männer ft. Meister Proper - Hölle
Héérlijk (al zeg ik het zelf)
Dubbel-CD en DVD met daarop het reünieconcert van Black Sabbath met de vier originele leden opgenomen in Birmingham.
Digeridoo
Analogue Bubblebath
Phloam
Popcorn
AFX II
Cordialotron
Italic Eyeball
Hoor je niet meer van um, dit soort geile nummers.
Luister nu veel naar Luke Slater...
If is it's not love then it's the Bomb that will bring us together... zegt genoeg denk ik... prachtig
Een zeldzaam goed geolied machientje deze cd.
En ja, ook goed geoliede machines kunnen in de mist tegen een berg knallen (farewell Stevie Ray).
Ik ken niemand die van dik hout zulke fijne planken zaagt. In het nummer Cold Shot kun je het asfalt horen smelten.
Volgens de Allmusic Guide maken de Radar Brothers zgn. "slo-core", maar voor mij klinkt het gewoon als licht psychedelische lo-fi singer-songwriter muziek.
damn,ik moet toch echt een keer wat van hun kopen(als ik weer geld heb )
M'n vriendin had weer eens wat rare nummers gedownload
Die vent blijft me verbazen
Een fucking lekker electronisch achtig jazz nummer, wat lekker hard eindigt
mooi,beetje melancholisch nummer van het meesterwerk Closing Time, album paar maand geleden gekocht en geen spijt van...
Een heerlijk nummer, met een geweldig refrijn!!!! Het eeuwige respect gaat uit naar deze rock legendes
Eerste nummer van het een beetje (onterecht) vergeten Springsteen-album The Wild, Innocent & The E Street Shuffle. Als je alleen The River of The Rising van Bruce kent moet je dit nummer maar eens downloaden...Een beetje funky net als de rest van het album. Opgenomen met een oude versie van The E Street Band (zonder Weinberg, Van Zandt en Bittan)
De live versie op Rock in Rio. Gewoon kippenvel!!! 250.000 mensen die mee brullen, een van de beste live nummers ooit, samen met Knocking On Heaven's Door van GN'R
Voor wie van extreem geschoolde zangtechnieken houdt een must.
De meestergitarist van Genesis laat weer eens horen waarom de band na zijn vertrek vrij weinig diepgang meer overhad. Meesterlijke uitvoering (met saxofonist) van de laatste track van A Trick of the Tail, Genesis' eerste album zonder Peter Gabriel.
Het debuutalbum van de band Halford onder leiding van, jawel, Rob Halford! De enige echte metalgod, de echte succesband sinds zijn vertrek bij Judas Priest, na twee min of meer mislukte pogingen genaamd Fight en Two.
Ze zijn nu bezig met een wereldtour, dus ik hoop dat ze Nederland of België ook aandoen.
De sfeer van dit nummer geeft precies aan hoe ik me voel. Somber maar er klinkt toch enige hoop door. Runaway, Turnaway, damned wat zou ik dat graag doen. Vertrekken met de noorderzon en nooit meer terugkeren... (ijdele hoop vrees ik )
quote:Excuseer? Ik zie breezersletjes nog niet echt genieten van Drukqs. Als hij veel geld zou willen verdienen met top40 ofzo had hij wel een cd vol leuke deuntjes gemaakt, wat hij vast ook kan.
Op zaterdag 8 maart 2003 18:02 schreef ArmaniMania het volgende:
Ook voor Aphex Twin geldt weer, jammer dat ie Commercieel is gegaan.
Wat moet je ervan zeggen? Alles wat ie gedaan is heeft is natuurlijk geweldig maar dit stukje is toch wel van zo'n ongelovelijk geniale absurditeit, dat kan gewoon nooit meer overtroffen worden denk ik. Schrijnende melancholie en ongekende grofheid samengesmolten in een werkelijk meesterlijke anekdote. En ook deel II met de pianobegeleiding is echt fantastisch. "Waarom hebben jullie geen rooster?". Whahaha!
Naar aanleiding van het singer songwriter-topic weer eens uit de kast getrokken, wat een heerlijke muzikant is het toch!!! Ik denk na Nick Drake toch wel mijn meest favoriete artiest. Het fijne van hem is dat hij in ieder geval nog leeft
Omdat mijn computer deze mp3 heeft uitgekozen. Een mooi nummer, wel een beetje eentonig, maar live natuurlijk nog mooier door het publiek dat blijft doorzingen
Iron Maiden cover, minder sterk dan het origineel, maar het blijft een lekker nummer
quote:
Op zondag 9 maart 2003 21:32 schreef Seborik het volgende:
Halford - InsurrectionHet debuutalbum van de band Halford onder leiding van, jawel, Rob Halford! De enige echte metalgod, de echte succesband sinds zijn vertrek bij Judas Priest, na twee min of meer mislukte pogingen genaamd Fight en Two.
Ze zijn nu bezig met een wereldtour, dus ik hoop dat ze Nederland of België ook aandoen.
Nu je het over Two hebt: Ik geniet momenteel van het Industrial Rocknummer I am a pig van hun cd Voyeurs uit 1997
quote:*proest*
Op maandag 10 maart 2003 10:35 schreef hoppe het volgende:Rob Halford in TWO
Ik geniet hier nu van het zonnetje met op de achtergrond Kakusei van DJ Krush.
Tja, Japanse triphop lounge ofzo? Weet ik veel hoe dit genre heet. Hiphop beats met jazzy dingen er doorheen, zoiets klinkt het. Erg relaxed in ieder geval.
En daar daarheen hoor ik Linkin Park - Faint (DVD Quality)
quote:
quote:Ik luister nu naar Linkin Park - Don't Stay (DVD Quality), dit is een nieuw nummer van Linkin Park die op de cd Meteora komt te staan die 24 maart 2003 uit komt. Zeer goed nummer
Op maandag 10 maart 2003 13:18 schreef Seborik het volgende:[..]
Wat valt er aan toe te voegen? Geniale intro, goede opbouw, melodie en zang kloppen als een bus. Een van de beste rock nummers die ik ken
Lekker Rustig en ontspannend nummertje , felle gitaren en een heerlijke rauwe stem. Aanrader voor iedereen die van rustige nummers houdt
Jezus, wat een energie komt er uit bij dit nummer. Ook een mooi voorbeeld van een Tea Party nummer waar experimenten met oosterse 'geluiden' niet geschuwt wordt.
Watchtower - Control and Resistance
Technometal uit de begindagen. Lekkernij voor de kenner.
Tygers of Pan Tang - Spellbound
New Wave Of British Heavy Metal, hun beste album. Niet zo bekend geworden als Maiden of Def Leppard, maar deze mag er zijn.
Warrior Soul - Classics
Verzamelcd van boze Kory Clarke en zijn maten. Punkachtig, maar meer gitaargericht. Had meer aandacht mogen krijgen indertijd!
Kevin Coyne is een singer/songwriter. Dit nummer komt van een album uit 1973 genaamd Marjory Razorblade. Het rockt en swingt echt aan alle kanten, maar wel een serieuze spottende tekst.
Pas geleden deze groep ontdekt en ben nu totaal verkocht. Wat heeft die vrouw een mooie stem! Absolute aanrader. In dit nummer wordt geen Grunts, maar het is zo mooi
Afgelopen week (alweer) de gehele trilogie van Tolkien's meesterwerk gelezen en moest direct weer denken aan dit nummer. Klinkt nog geweldig ook. Ik kan niet wachten tot de nieuwe cd van Demons & Wizards uitkomt!!!
Een samenwerking tussen Robert Fripp en mevr. Fripp, zangeres/actrice Toyah Willcox. De muziek begeeft zich een beetje op het pad van de new-wave uit de jaren '80 en lijkt bij vlagen ook wel op het project van Robert Fripp met David Sylvian. En door het markante gitaarspel van Fripp komt King Crimson natuurlijk ook regelmatig om de hoek kijken. De huidige KC-bassist Trey Gunn doet trouwens ook mee.
Duits electronicaproject waarvan de invloed te horen is in zo'n beetje elk hedendaags nummer met electronische instrumenten. Heerlijk om bij te programmeren voor het zen-gevoel ("Eén met de computer") .
[Dit bericht is gewijzigd door Litpho op 10-03-2003 20:07]
nog gevonden op audiogalaxy, nooit geluisterd, kwijt geraakt en (helaas) teruggevonden en nu wel beluisterd...Wanstaltige eurohousemix met een erg foute zanger...
Hij verdwijnt met een mooie worp in de prullenbak
Wat iedereen ook beweert, voor mij blijft het een geweldig nummer. Biggie's flow is heel strak, de beat is lekker. Klinkt een beetje old school. Tot mijn verbazing ken ik de text ook nog eens uit m'n hoofd, heerlijk nummertje dus
Een dub-reggea versie van het legendarische Pink Floyd album, Dark Side Of The Moon. En g dverd
mme, het klinkt als een beest. Briljant!!!
3e track van de Red Queen single van het nieuwe album. Zware industrial the way I like it!
Brute bass... lekkere synths en een compleet overtrokken vocorder die "Jesus Hates You... Jesus Hates Your Fucking Life" blèrt.
Kortom... lekker beuk no-nonsens herrie
Club-mix door Funker Vogt van deze EBM-klassieker.
Het swingt harder dan het origineel zonder er structureel veel aan te veranderen... goeie mix!
Geweldig nummer, ik heb er een soort jeud sentiment bij want vroeger werden de Eagles erg veel gedraaid thuis.Ik draai ze nog steeds maar minder dan voorheen. Dat neemt niet weg dat dit een lekker nummer is.
De Scharlaken Koning flikt het weer! Bijna 35 jaar na het debuutalbum nog steeds vooruitstrevend en vernieuwend. Mischien wel het hardste album ooit van de heren. En dat in combinatie met minder alledaagse ritmes en arrangementen maakt het minder geschikt voor al te lieve oortjes...
De standaardopener van een liveset van Manowar. Knalt er gelijk heerlijk in, als ik dit nummer hoor kan ik alleen maar hopen dat ze snel weer in Nederland komen optreden.
Heb Deliverance nog niet vandaar dat ik het met enkele mp3's moet doen. Deze heb ik juist binnengehaald. Binnen enkele minuten!
Het klinkt erg goed in elk geval!
Geweldige new wave of british heavy metal uit de jaren '80. In januari nog live gezien, spelen nog altijd even goed en de zanger is nog zeer goed bij stem.
quote:Zo ook maar weer eens opzetten, het eerste album is nog altijd m'n favoriet.
Op maandag 10 maart 2003 22:13 schreef Man_In_The_Mirror het volgende:
Manowar - Manowar (live)De standaardopener van een liveset van Manowar. Knalt er gelijk heerlijk in, als ik dit nummer hoor kan ik alleen maar hopen dat ze snel weer in Nederland komen optreden.
Joe Jackson is een van de meest veelzijdige componisten die uit de New Wave naar voren is gekomen en heeft vorig jaar zijn toenmalige band voor het eerst sinds 1980 weer bij elkaar gebracht voor een nieuwe tour en album.
Spontane ontdekking, geen idee waar ze vandaan komt maar ze blijkt al 2 cd's gemaakt te hebben... pure pop, beetje dance, wat keyboard geweld, lekker nummer.
Debuutalbum van Judas Priest met een langharige Rob Halford. Met wel een aantal leuke nummers zoals het titelnummer, maar ook een paar vage. Plaat is uit 1974.
Ik hoef jullie natuurlijk niet uit te leggen wat voor muziek dit is.
Heb voor het eerst ooit over deze band gelezen in een Smash Hits jaren geleden (de Smash Hits ja.....), maar omdat het geen populair popbandje is (lees Spice girls), nooit meegekregen wat deze band inhield.
En nu, jaren later toch maar eens een cd gekocht van deze legendarische band
En ik moet zeggen dat ik het echt hele leuke muziek vind.
I love the eighties !
Lekker agressieve garage-rock.
Niet uniek, niet orgineel meer wel heerlijk om m'n adrenaline in kwijt te kunnen i.v.m. de wedstrijd van Ajax van vanavond.
De laatste grote hype uit Engeland.
Beetje VU, beetje punk-rock, beetje Stooges.
Maar dan net even iets veiliger.
Erg leuk, maar zoals gewoonlijk bij Engelse bandjes : don't believe the hype.
Naar aanleiding van het Acda & De Munnik tournament beide finalisten aan het luisteren om tot een goed oordeel te komen...De andere finalist is Henk
Damn, goed nummer! Nummers van de eerste cd kende ik onder hand wel.
Ben een peux nerveux vanwegen het voetballen, en wat is dan een betere remedie dan een potje herrie ?
Misschien is na afloop m'n stem net zo schor als die van de zanger.
Gewoon erg mooie muziek en tekst, de hele groep vind ik erg goed.
"There's a house built out in space."
Live registratie van een concert in het Amsterdamse Concertgebouw uit '73. Sommige nummers van deze opname kwamen terecht op het studio(!)album "Starless And Bible Black". Een goed concert, niet magisch, maar gewoon goed, hoewel de improvisatie "Trio" hartverscheurend mooi is.
Het langverwachte nieuwe album, en hij is goed... Carol is goed op dreef als zangeres, gitaar houdt zich meestal in maar af en toe krijgt-ie de ruimte om flink tekeer te gaan... ik herken een aantal nummers van hun concert, altijd leuk.
Ik ben nu bij kant 3 trouwens.
In het kader van een algehele Judas Priest luisterbeurt met alle albums, heb ik nu Screaming for Vengeance opstaan. Hun 9de studio-album uit 1982. Misschien wel hun beste plaat met klassiekers als Hellion/Electric Eye, Screaming for Vengeance, Riding on The Wind, You've Got Another Thing Comin'.
Zo'n nummer wat zich iedere keer wat meer aan je blijkt te hechten. Melancholie ten top.
Juweeltje afkomstig van Soundbombig II. Een extreem funky beat, een relaxte flow, kortom een nummer om heerlijk alles weer een half uurtje uit te stellen
ben in romatische bui *whoej*
luister normaal bijna niet naar top40 ofzow maar tis nu wel eventjes leuk... lekker rustig
Ik verlang terug naar 'wat draai je nu ouwe stijl'.
Tong heeft zin in Feel good-music.
Dropkick Murphys doet het dan altijd goed.
Sing loud and proud dus maar van deze Bostonse punk/rock/brulapen/meezing-band met Ierse invloeden.
The Toasters - Don't let the bastards grind you down
20-koppige Ska band uit New York.
Zag ze ooit op Lowlands, party-time. En een zanger van 200 honderd kilo die een voetbal hooghoudt kan bij mij geen fout doen.
ff deprie muziek.
Yo la Tengo - I can hear the heart beating as one
Seam, meets Slint, meets my bloody valentine.
Weet je waarom ik nu it's for your own good van The Living End draai ?
DAAROM !
Een brilliant gevoelig en goed in het gehoor liggend nummer
Ik vond een mooi bootlegje van de CC op inet. Helaas is de kwaliteit een beetje buggy
quote:Start maar oude stijl dan, ik sluit niets.
Op donderdag 13 maart 2003 22:49 schreef tong80 het volgende:
Wat een kut-topic is dit geworden.Weet je waarom ik nu it's for your own good van The Living End draai ?
DAAROM !
Ik heb vandaag eindelijk The Two Towers gezien in de bios.
En op 1 of ander manier doet dit nummer mij toch denken aan die film.
I wonder why.......
acoustische versie van de Iron Maiden klassieker. Vreemd om te horen, want het was nog nooit gedaan door de band zelf of door ex bandleden. Maar wel erg mooi.
Daarom, en wie me tegespreekt is een lul.
Of een kutje, als ze lief is.
Gisteren nieuw en nu al grijs.
Erg mooie plaat, het nummer dat mij het meeste aanspreekt is het derde nummer "Epitaph", zo triest en melancholisch, maar de rest is ook erg mooi. Het titelnummer kende ik al langer door een cover van Saxon. Plaat is uit 1969.
Een nummer van de Soundtrack van Donnie Darko. Wat een mooi nummer! Een beetje in de stijl van R.E.M.. Heel erg rustig, maar zo,zo,zo verschrikkelijk mooi, ik heb gewoon een brok in m'n keel...
Een nummer van de nieuwe cd met een leuke basintro. Dit is ook meteen een van de hardere nummers van de cd. En meteen ook een van de beste. Geweldige zang, refrein, wat wil je nog meer?
Primal Fear - Thunderdome
lekkere ouderwetse metal plaat. Met lekkere stemmen en strakke drums, gewoon een lekker nummer dus zonder al moeilijkheden
Het debuut van deze avantgarde-rockers uit '69. Hoewel het een "echt" sixties geluid heeft is op TAGM wel al de experimenteerdrift te horen. En de markante stem van Peter Hammill is al zeer prominent aanwezig. Leuk plaatje al haalt 'ie het niet bij hun latere werk.
Geweldig nummer.King crimson staat nu officieel op mijn "nog aan te schaffen"lijst(alhoewel die lijst al vrij lang is)
ben oude U2-mp3's aan het luisteren...Dit nummer komt uit de Boy-tijd heeft nog een redelijke kwaliteit, anderen zijn er slechter aan toe. De pre-Boy nummers zijn vrij droog maar wel herkenbaar vooral dankzij de stem van Bono
Zag het laatst hier staan (geloof door Seborik) en eens ff gezocht op Kazaa. Klinkt erg goed, een beetje mysterieus, maar erg mooi. Moet me hier maar eens meer in verdiepen geloof ik
op dit moment: Van der Graaf Generator - H to He Who Am The Only One (cd)
Deze zondagavond heb ik maar omgedoopt in een Van Der Graaf Generator avondje. En waarom? Pure zelfkastijding waarschijnlijk want echt vrolijk word ik er niet van. Maar de muziek is zo mooi en apart dat ik er wel een maniakaal humeur voor over heb...
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 15:57 schreef Seborik het volgende:
King Crimson - In The Court of The Crimson King
quote:
Op zondag 16 maart 2003 20:15 schreef dantes_inferno86 het volgende:
king crimson-21th century schizoid man
quote:De Crimheads schieten plots als paddestoelen uit de grond
Op zondag 16 maart 2003 21:22 schreef Tony_Montana67 het volgende:
King Crimson - Epitaph
quote:Tja, soms ben je wat laat met het ontdekken van goede muziek
Op zondag 16 maart 2003 21:38 schreef MuadDib het volgende:
De Crimheads schieten plots als paddestoelen uit de grond
Nu trouwens Deep Purple - Child In Time
Puur genieten! Qua opbouw zit dit nummer zo verschrikkelijk goed in elkaar en de zang is ook erg goed, voor de rest kent iedereen dit nummer wel, dus lijkt verdere informatie me overbodig
Het laatste album voordat de groep er in '71 mee kapte. Een mooie plaat om de VDGG avond mee te besluiten. Een van hun beste albums, met MuadDib's persoonlijke favoriet, Man-Erg en een heus "epic" van ruim 20 minuten, A Plague Of The Lighthouse keepers.
Overigens werd VDGG in '75 weer nieuw leven ingeblazen, die albums doen we dan maar morgen
Snel, Hard, Lekker. Goed om even bij wakker te blijven
Heerlijk drein nummer om lekker mee te neurien, gewoon een feel good nummer
ehm uitleg.. ?
*speaking of an eargasm*
;-)
Van Der Graaf Generator - Godbluff (cd)
In het kader van m'n VDGG-recap-sessies. Eerste album ('75) nadat VDGG ruim 3 jaar was gestopt, mede door de solocarriere van zanger Peter Hammill. En het geluid is ook wel anders; nog steeds complex maar dat zit 'm meer in de songstructuren dan in de techniek. En vooral intenser, mede door het fantastische zangwerk van Hammill.
Na aanleiding van de nominaties in het grote hiphop tournament heb ik echt weer eens zin in goede old skool hiphop. Dit is een heel opgewekt en toegankelijk nummer zonder gescheld en stoerdoenerij. De boodschap is misschien niet bijzonder diepgaand (iedereen heeft wel eens een break nodig uit een rot tijd) maar de beats zijn zo lekker. eigenlijk zou iedereen die een "hekel" heeft aan de hiphop van vandaag de dag dit eens moeten proberen
Noord-Ierse alternative metalband, qua geluid ooit beschreven als "zo zouden de Cranberries klinken als ze metal zouden spelen".
quote:Compleet met jodelende zangeres?
Op maandag 17 maart 2003 20:01 schreef Litpho het volgende:
Scheer - SometimesNoord-Ierse alternative metalband, qua geluid ooit beschreven als "zo zouden de Cranberries klinken als ze metal zouden spelen".
np: Van Der Graaf Generator - Still Life (cd)
Waarom ik de laatste dagen alleen maar VDGG draai? Misschien is het een gevoel van naderend onheil. Dat wekt de muziek iig wel op. Of een onbedwingbare drang naar zelfkastijding, want de stem van Peter Hammill voor je plezier op je laten inwerken is natuurlijk niet normaal...
quote:In ieder geval compleet met noord-Iers accent en dezelfde neiging als Dolores O'Riordan om alle backing vocals ook zelf te doen. Dat levert een heel poppy accent over de metal riffjes op.
Op maandag 17 maart 2003 20:07 schreef MuadDib het volgende:
Compleet met jodelende zangeres?
Absolute aanrader: Wish you were dead
* Litpho Scheer - Wish you were dead opzetten gaat *
quote:Absoluut! Tijdloze plaat eigenlijk. Heb ook nog ergens een ander nummer van 'm wat begint met 'why has it got to be so damn tuff'; enorm veel gebruikt .. o.a. in 'my part of town' van Tuff Crew en 'so damn tuff' van Prime Time.
Op maandag 17 maart 2003 20:00 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Kurtis Blow - The Breaks
ik zal binnenkort 's ff wat oldschool krakers op m'n site zetten
Een oud Amerikaans soul-plaatje dat nog uit de tijd van President Nixon stamt, vermoed ik. Gezien de actualiteit leek het me wel passend om deze weer eens te draaien. Het originele singletje is trouwens aardig wat geld waard op E-bay, vermoedelijk omdat de beat door Jan en alleman gesampled is. Leuk plaatje.
Het is sowieso een mooi nummer vind ik, maar deze live-versie na haar overwinning is helemaal kippenvel. Ze is een beetje geëmotioneerd en ze zingt het zo goed. Echt super. Vooral op het einde, als ze met 2 andere finalisten de laatste zinnen doet. Prachtig .
quote:Metal?? Eh... ze zitten bij 4ad, dat is echt geen metal
Op maandag 17 maart 2003 20:01 schreef Litpho het volgende:
Scheer - SometimesNoord-Ierse alternative metalband, qua geluid ooit beschreven als "zo zouden de Cranberries klinken als ze metal zouden spelen".
quote:Allmusic plaatst ze als alternatieve metal, en daar was ik het niet mee oneens dus heb ik dat maar overgenomen. Uiteraard zitten ze al geruime tijd niet meer bij 4AD (dat was ook de reden dat het zo lang duurde voordat de toepasselijk geheten "And Finally" uitkwam), maar dan nog, 4AD is een indielabel waarbij ik nou niet de indruk had dat Scheer de hardste band was. Op het punt van Scheer waren we elkaar trouwens al eerder tegengekomen in Muziek
Op maandag 17 maart 2003 22:04 schreef ranja het volgende:
Metal?? Eh... ze zitten bij 4ad, dat is echt geen metalWel supergoed, mar dat verbaast je vast niet
Ik deel ze gewoon in het shoegazer hokje in
Shoegazer ben ik als term wel tegengekomen, maar ben ik niet voldoende mee vertrouwd om toe te passen. Ben er ook net zo min enthousiast over als bijv. emo-nogwat of hardcore (voor minimaal 3 verschillende soorten muziek).
Echt enorme humor. Mp3'tje van Tijn gehad, klinkt letterlijk als een supercliché cowboy die een leuk nummertje zingt in de kroeg met een hees koor erachter, echt ontzettend grappig. Van de cd 200 Motels en het is kennelijk een soundtrack uit 1971.
quote:Seborik, check een Zappa-nummer dat 'Rhymin' Man' heet, ik weet zeker dat je die helemaal leuk gaat vinden.
Op maandag 17 maart 2003 22:15 schreef Seborik het volgende:
Frank Zappa - Lonesome Cowboy BurtEcht enorme humor. Mp3'tje van Tijn gehad, klinkt letterlijk als een supercliché cowboy die een leuk nummertje zingt in de kroeg met een hees koor erachter, echt ontzettend grappig. Van de cd 200 Motels en het is kennelijk een soundtrack uit 1971.
Hebben jullie weleens...
...dat je droomt dat je iemand, iemand die je niet mag, iemand die je intens haat eigenlijk, iemand die parkieten houdt bijvoorbeeld, of een liefhebber van Schlagers, voor je ziet liggen op de grond, in een plas bloed, terwijl het langzaam door het stinkende tapijt van zijn gore, met afschuwelijk eiken ingerichte appartement, via de kieren in de houten vloer naar de ondergelegen etage sijpelt, waar een vergeten bejaarde in staat van ontbinding al vijf maanden ligt weg te rotten in zijn gemakkelijke stoel voor de de televisie waarop dat moment een monsterachtige verschijning verhaald over zijn geslaagde transformatie tot zombie, terwijl JIJ onophoudelijk en stoïcijns, met een afgezaagde tafelpoot voorzien van een enorme schroef aan het uiteinde, op de restanten van wat eens een schedel was, maar nu nog slechts een pulperige grijze brei, staat in te beuken, met het zweet op je voorhoofd, ondertussen de troep ratten in een hoek van de kamer negerend, als ze de laatste restjes rottend vlees van het karkas van een blauwe Siamees kluiven, en het loeiende geluid van naderende politiesirenes overstemd wordt door twee wrakke maar maximaal volume uitbrakende luidsprekerboxen van het merk Akai, en plots mannen in witte jassen met stroomstokken en schuim om de bek de deur in trappen en je...
nou, ik wel,
soms.
En dan is het dus altijd dit nummer dat ik hoor.
quote:Hmm, kazaa wil niet echt, maar is het van het album "Broadway The Hard Way" ?
Op maandag 17 maart 2003 22:16 schreef Zander het volgende:[..]
Seborik, check een Zappa-nummer dat 'Rhymin' Man' heet, ik weet zeker dat je die helemaal leuk gaat vinden.
Dan probeer ik die wel te vinden in de cd-winkel.
quote:oh shoegazer is heel simpel te herkennen. Klinkt het alsof er een stofzuiger op de achtergrond (of voorgrond) staat te blazen, dan is het dat
Op maandag 17 maart 2003 22:09 schreef Litpho het volgende:[..]
Allmusic plaatst ze als alternatieve metal, en daar was ik het niet mee oneens dus heb ik dat maar overgenomen. Uiteraard zitten ze al geruime tijd niet meer bij 4AD (dat was ook de reden dat het zo lang duurde voordat de toepasselijk geheten "And Finally" uitkwam), maar dan nog, 4AD is een indielabel waarbij ik nou niet de indruk had dat Scheer de hardste band was. Op het punt van Scheer waren we elkaar trouwens al eerder tegengekomen in Muziek
.
Shoegazer ben ik als term wel tegengekomen, maar ben ik niet voldoende mee vertrouwd om toe te passen. Ben er ook net zo min enthousiast over als bijv. emo-nogwat of hardcore (voor minimaal 3 verschillende soorten muziek).
Zangeres in de stijl van Alanis Morissette, in Nederland bekend van het hitje "It's alright, it's OK". Dit nummer komt van haar veel gevariëerdere tweede album en kan mijns inziens de vergelijking met Morissette's topwerk uitstekend weerstaan. Op dit album ondersteund door John Lowery, die enige tijd later opdook als John 5 in Marilyn Manson's begeleidingsband.
Het laatste nummer ooit van Bis
Te downloaden vanaf hun site, als ik dit hoor snap ik echt niet waarom ze gestopt zijn
Live-dubbel cd van deze Duitse gothic/gothicmetal band met veel klassieke invloeden, hoewel dat op hun eerdere albums nog niet zo superduidelijk is. Deze live-cd is geloof ik uit 1999 van de Stille-tour, hun vijde studio-album.
Ik weet het, het is niet vernieuwend, de nieuwe Metallica zuigt, etc. Maar ik vind dit echt zo'n lekkere CD, de muziek klinkt zoveel "voller" dan op de normale platen.
Britse stand-up comedy
Benjamin Charles Elton was already a successful stand-up comedian when he began writing sit-coms. The alternative comedy movement of the 1980s provided the perfect home for his anti-Thatcher material, (Oooh! Little bit of politics there) and he made regular sparkly-suited appearances on the legendary Saturday and Friday Night Live.
Geweldig nummer van Young. Op dit moment luister ik weer wat meer naar zijn versterkte dan zijn akoestische songs, ik vind dit nummer misschien nog wel beter dan like a hurricane (zometeen ook maar eens luisteren), in ieder geval vliegen de 10 minuten van het liedje voorbij
puur genieten
Ik hoorde het liedje in een soulwax remix, en vond het schandalig dat ik het origineel nooit bewust had gehoord... Snel even gefixt, maar ik luister hem hierna weer gewoon in die remix hoor
Nummer 355 in de laatste Top 2000 van Radio 2, die ik sinds een paar dagen eindelijk compleet heb (*hijg*). Overbekende klassieker natuurlijk, van de groep ik eigenlijk het beste ken door de vliegtuigcrash (in 1977) waarbij 3 leden van de band om het leven kwamen. Dat soort tragische zaken blijven meestal wel in het geheugen hangen. Was best verbaasd te lezen op Allmusic.com dat de band nog steeds lijkt te bestaan. Ik heb na dit nummer weinig meer van ze vernomen (maar dat kan aan mij liggen natuurlijk ).
quote:Arrow Classic Rock Festival!
Op dinsdag 18 maart 2003 13:38 schreef Jane het volgende:
Lynyrd Skynyrd - Sweet Home AlabamaWas best verbaasd te lezen op Allmusic.com dat de band nog steeds lijkt te bestaan.
Ze spelen in juni zelfs nog in Nederland.
Verzamel-dubbel-cd van de speedmetal band Overkill. Met zowel live als studionummers, in totaal 24 stuks. Lekker hard. Alvast als voorbereiding voor Graspop dit jaar.
quote:Zoals ik al zei, het zal wel aan mij liggen.
Op dinsdag 18 maart 2003 13:40 schreef Seborik het volgende:Ze spelen in juni zelfs nog in Nederland.
The Doors - LA Woman
Eén van mijn favoriete Doors-nummers.
Well, I just got into town about an hour ago
Took a look around, see which way the wind blow
Op een of andere manier heeft het nummer een beangstigende sfeer (maar ook dat kan aan mij liggen ) en vreemd genoeg misschien heb ik er ook altijd een soort Manson-Family-vermoordt-Sharon-Tate gevoel bij. Wellicht doordat 'Murder Madness' in de tekst voorkomt en de broeierige zomeravond sfeer. Perfect nummer voor in de auto in de zomer met het raampje open.
The Rolling Stones - Jumpin' Jack Flash
Sinds de gelijknamig film met Whoopi Goldberg en haar uitleg van het nummer, hoor ik in de tekst nog altijd de zin 'I was raised by two lesbians'. Terwijl ik weet dat het niet zo is (hij zingt 'I was raised by a toothless, bearded hag' - ik heb 't ff opgezocht).
Om met Whoopi te spreken: 'Mick, Mick, talk English!'
Ook uit mijn Top 2000 lijst. Nooit wat aan gevonden en op dit moment vind ik het nog walgelijker dan anders. Hup, weg ermee!
quote:Voor mij wel het hoogtepunt van Trijntje haar Poldernederlandse uitspraak. Mijn oren doen spontaan weer pijn als ik er aan denk.
Op dinsdag 18 maart 2003 14:45 schreef Jane het volgende:
Marco Borsato en Trijntje Oosterhuis - Wereld zonder jouOok uit mijn Top 2000 lijst. Nooit wat aan gevonden en op dit moment vind ik het nog walgelijker dan anders. Hup, weg ermee!
typisch oud nummer maar wel erg fijn, de beste man is volges mij papa van één van de Strokes
Wat liiiiieeeef vind ik dit!! Krijg er geen genoeg van. Ik weet verder niks van hem maar ik smelt van de zin "I'll never let your head hit the bed without my hand behind it"
Toevallig uitgezocht door de shuffle van WinAmp. Ooit gedownload omdat een oud-collega hem zo leuk kon nadoen.
Nog nooit eerder goed naar de tekst geluisterd eigenlijk. Dacht op één of andere manier altijd dat het een liefdesliedje was, maar de zin 'Nu ben jij de doodverklaarde' doet al vermoeden dat het toch iets anders in elkaar zit.
Geinig. Past wel bij mijn stemming.
B-kantje van de single Hi Hi Hi en een typisch McCartney niemandalletje. Maar ik kan zo ongelooflijk vrolijk worden van die nummer, he? En waar gaat het over? Geen idee!
Volgens mij met z'n eigen kids als achtergrondkoortje.
Heeft lang geduurd voordat ik doorhad dat dit prachtige - overbekende - nummer geschreven is door de gebroeders Gibb. Stom eigenlijk, maar het is ook echt zowat door alles en iedereen gecoverd. The Animals, Janis Joplin, Tom Jones, Bronski Beat, noem maar op. Heerlijk nummer, met een geweldige spanning er in. Die Bee Gees hebben echt meer mooie nummers geschreven dan je denkt.
'You don't know what it's like...'
Lang nummer met goede afwisseling
De glorieuze terugkeer in '94 van het Beest na een afwezigheid van 10 jaar. En wat voor een terugkeer! In de zgn. dubbeltrio formatie, oftewel 2 drummers, 2 bassisten/stick-bespelers en 2 gitaristen. En hoe dat klinkt? Vol, vol en supervol. Een perfecte combinatie van het werk uit de jaren '70 en uit de jaren '80. 3 decennia onnavolgbaar, je moet maar kunnen (en ondertussen al 4 decennia...)
Legendarische girlband uit de jaren 80 brengt na 14 jaar uit elkaar geweest te zijn weer een nieuw album uit. Klinkt als een volwassen(er) voortzetting van Everything, hun voorlaatste studioalbum, en was wat mij betreft de wachttijd ruimschoots waard.
14 April spelen ze in de Melkweg .
Na aanleiding van een tip in het Crowded House topic gedownload, erg mooi nummer met vooral piano
Heerlijk vrolijk, typisch Brits, zonnig, zomermiddag nummer uit 1968. Met pier-/strandgeluiden, vogeltjes, een kazoo(?) en gezongen met een geweldig Cockney accent. Het nummer werd destijds als single uitgebracht door hun toenmalige platenmaatschappij zeer tegen de wens van zanger/componist Steve Marriott, omdat hij het nummer eigenlijk als grapje had opgenomen. Toch kwam het op nr. 2 van de Britse charts.
Hierna ook nog even Itchycoo Park draaien. Psychedelischer, maar met hetzelfde zomergevoel, wat mij betreft. It's all too beautiful...
Naar aanleiding van het Soft Machine-topic heb ik deze plaat maar weer eens uit de kast getrokken aangezien deze muziek wel enigszins daarmee te vergelijken valt. Eigenlijk laat dit soort muziek zich nogal moeilijk in woorden vangen, het is eehm.. eehm.. een soort kamermuziek voor een rock-bezetting met blazers, afgewisseld met een flinke dosis avantgardistisch gepriegel. In ieder geval muziek waar je de doorsnee luisteraar binnen vijf minuten acute haaruitval mee bezorgt, maar ik mag het zelf graag horen. Naar het schijnt waren de bandleden ook nogal rabiate communisten, en in het enige nummer waarin gezongen wordt, wordt dan ook opgeroepen tot georganiseerde klassenstrijd en nog meer van dat fraais.
Dit nummer heb ik ooit nog als Donateur Beheerder in het Avondspits Steunfonds gestort in 1986.
En voor de mensen die denken 'Waar heeeft ze het over??': het steunfonds was een tijdje een onderdeel van de Avondspits (populair programma op Radio 3 in de jaren 80). Dit nummer van de Talking Heads was net die week uitgekomen en ik had hem nog maar een paar keer gehoord, op BBC Radio One en 1x bij Frits Spits zelf. Kan me herinneren dat ik erg trots was dat ik zo'n niewe plaat te pakken had. En nog een leuk nummer ook!
Cover van het nummer Overkill oorspronkelijk van Motörhead, nu dus door de speedmetalband Overkill. Nummer komt van het album Coverkill. Een album met, de naam zeg het al, allemaal covers.
Hoe meer ik deze cd beluister hoe zaliger hij wordt
alleen duurt hij een beetje te kort.
Op dit moment zit ik nogsteeds in de into-fase.. die is op z'n zachts gezegd best vaag, het wachten is op de structuur en de burenpesterige cross-ver van jazz en psychedelische rock.
Dit maakt een muziek-moderator blij!
quote:Ik luister die nu ook. Vork douwde in januari die cd in m'n handen dat ik die per se moest hebben.
Op dinsdag 18 maart 2003 23:07 schreef Vork het volgende:
The Soft Machine - Facelift
Afkomstig van het Album Third, uit 1970 als ik me niet vergis.Op dit moment zit ik nogsteeds in de into-fase.. die is op z'n zachts gezegd best vaag, het wachten is op de structuur en de burenpesterige cross-ver van jazz en psychedelische rock.
Dit maakt een muziek-moderator blij!
quote:En heb je er al spijt van?
Op dinsdag 18 maart 2003 23:13 schreef Seborik het volgende:
Ik luister die nu ook. Vork douwde in januari die cd in m'n handen dat ik die per se moest hebben.
Oja ik luister hetzelfde nummer nu nogsteeds, dat duurt ook nog wel even. Ze zijn nu wel al flink op dreef iig
quote:Nee, ik vind het tof.
Op dinsdag 18 maart 2003 23:14 schreef Vork het volgende:[..]
En heb je er al spijt van?
Een bewerking van een klassiek stuk van een of andere componist (kan nu even niet op z'n naam komen), het typische orgeltje zit ook weer in dit nummer en Jim Morrison klinkt ook weer erg goed op deze plaat (jaja, gewoon op plaat zoals het hoort) Vooral de brug in dit nummer is het beluisteren meer dan waard
Nieuwe band van Limbonic Art mastermind Morfeus. Geen black metal deze keer, maar een veel rustiger geheel, wat af en toe wel neigt naar de extreme hoek maar tegelijkertijd ook weer het tegenovergestelde is.
Veel melodie, cleane zang, en redelijk wat electronica.
quote:Het is wel sneller dan de andere nummers, maar ik denk dat ik toch voor nummer drie ga als beoordeling van het beste nummer, vooral omdat ik bijna instant-vrolijk wordt zodra de zang begint.
Op woensdag 19 maart 2003 00:08 schreef Vork het volgende:
Soft Machine - Out-Bloody-Rageous
Na het doorworstelen van de vrij hindelrijke intro van 5 minuten krijg je daar toch wel een stukje zeer swingende en zeer koele muziek voor je kiezen. Eigenlijk denk ik dat het ondanks het intro misschien nog wel het beste nummer van de cd is
Live-opname van een reunieconcert uit 2002 wat bewijst dat de Joe Jackson band absoluut nog recht van bestaan heeft.
* Litpho gaat 21 mei in Vredenburg Joe Jackson kijken *
Nee, heeft niks met Stallone te maken.
lekker punkrock achtig nummer van Dog Eat Dog, natuurlijk met blazers erin, die hier best goed in passen overigens.
Een mooi melancholiek nummer voor een mooi Moment in de nacht.
Live spoken-word nummer geschreven vlak na de gebeurtenissen van 11 september 2001 met een kritische noot over de propaganda van de Bush-regering. Deze quote geeft het geheel wel redelijk weer:
quote:
get our government to pull its big dick out of the sand of someone else's desert
put it back in its pants
and quit the hypocritical chants of freedom forever
quote:Is inderdaad erg mooi!
Op woensdag 19 maart 2003 03:39 schreef plunk het volgende:
Elliott Smith - Waltz #2 (XO).Een mooi melancholiek nummer voor een mooi Moment in de nacht.
Zelf draai ik nu Emiliana Torrini - The Boy Who Giggled So Sweet
Ik werd verliefd op haar stem bij LOTR2's Gollum's song, bleek al tijdenlang Wednesday's Child van haar op de PC te hebben staan maar ben meer gaan zoeken. Ze zweeft ergens qua zang en stijl tussen Björk, Dido en Tori Amos, in één woord: geweldig.
Goed nummer, erg goede tekst. Wordt vaak overgeslagen op Smash en is volgens vele niet van het niveau als Self Esteem en Come Out and Play. Ben ik het niet mee eens maar ja...
Iig een lekker nummer.
In '97 was, na de glorieuze comeback van King Crimson met THRAK, de inspiratie op. Om weer een beetje in vorm te komen gingen de heren in kleine deelgroepjes, ProjeKcts genaamd, korte series optredens doen. Alles geimproviseerd en zonder de druk van de naam "King Crimson". En het niveau was zonder uitzondering hoog. P1 (Levin, Gunn, Bruford en Fripp) was het eerst aan de beurt en liet een soort avantgarde/jazzrock horen (waarbij de meeste baspartijen door Fripp op z'n gitaar werden gespeeld!). Dit was ook meteen het einde van de samenwerking tussen Fripp en drummer Bill Bruford. Muzikale meningsverschillen heet dat, maar een beetje muziekkenner weet dan wel beter...
Ik ben zo blij dat ik het album nu heb! Ik luister nu (voor de 2e keer vandaag) naar track #4 Nirvana Blue. Een hele mooie ballad. De volgende track wordt The World Is Mine, dat was de eerste single van het album. De huidige single is Sometimes en ik kan niet vaak genoeg zeggen dat hij briljant is! Voor meer info: http://www.hooverphonic.com!
Ik heb net gelezen dat de drummer is opgestapt dus een muziek wat bij de stemming past.
Niet het debuut van Pulp, wel de eerste volwaardige cd, uit 1994. Opvallend: op de LP-versie staat niet het nummer Babies, dat wel op de cd en cassette staat. Babies is het beste nummer dat Pulp ooit heeft gemaakt, snel, blij, sexy. Als ik zou kunnen dansen, zou ik op dat nummer willen dansen.
Jarvis Cocker zelf over het album: 'This was just a great big sigh of relief really, because for the first time ever in our long tortuous history we had enough time and money to do a record as we wanted to do it. It was really good because, having waited so long for that kind of opportunity, we weren't going to mess it up.'
quote:Oei! Is dat album al uit? Zo nee wanneer?
Op dinsdag 18 maart 2003 17:13 schreef Z het volgende:
Le Tigre - Frienship Station. Leuk en semi vrolijk liedje van het nieuwe album!
quote:Nu heb ik de 2e CD met remixen van andere Hooverphonic nummers. De tracklist:
Op woensdag 19 maart 2003 21:17 schreef Tom_Tom- het volgende:
Hooverphonic presents Jackie CaneIk ben zo blij dat ik het album nu heb! Ik luister nu (voor de 2e keer vandaag) naar track #4 Nirvana Blue. Een hele mooie ballad. De volgende track wordt The World Is Mine, dat was de eerste single van het album. De huidige single is Sometimes en ik kan niet vaak genoeg zeggen dat hij briljant is! Voor meer info: http://www.hooverphonic.com!
Ik ben nu bij #2: Inhaler. Klinkt ook goed.
Ik kijk en luister nu naar een concertregistratie van de Stones van 5 jaar terug met onder andere gastzang van Dave Matthews. Veel klassiekers zoals Gimme Shelter, Wild Horses, Sympathy for The Devil, I Can't Get No Satisfaction en Brown Sugar.
Als voorbereiding op het concert 16 augustus.
Lang nummer van het nieuwe album (Nocturama) wat niet overal even goed gerecenseerd wordt (ikzelf hebben hem nog niet) maar dit nummer klinkt erg lekker, nogal opgefokt met een fijn orgeltje. Het heeft 43 coupletten dus de tekst ken ik nog niet uit me kop, maar het refrein gaat al wel
Erg toepasselijk in deze tijd. Een nummer van de geweldige cd Paranoid. Ozzy gaat lekker te keer op dit nummer en het gitaar spel is ook dik in orde. Vooral bedoeld om afkeer uit te spreken tegen oorlog en daar sluit ik me van harte bij aan!
eindelijk nieuwe gekocht, vorige was guur grijs inmiddels
blijft fijn
N.a.v. dit topic Zenuwen-muziek! en de herhaling van het spelprogramma Per Seconde Wijzer waarin een muziekvraag terug kwam met dit nummer nog maar eens draaien. Een nummer dat al uit de zeventiger jaren stamt, gemaakt door keyboardspeler Stan Free.
Iedereen kent het vast wel, vroeger zat het in ieder geval ook bij een computerspelletje.
Geweldige CD. Erg fijn om een vak als ANW
mee te leren. Ik heb nu even een pauze (want het is slaapverwekkend), maar Tori maakt het aangenaam.
Geweldige concertregistratie van Deep Purple mk III (met David Coverdale en Glenn Hughes) als headliners op de California Jam, een eenmalig festival in 1974 met oa Deep Purple, Black Sabbath, the Eagles en Emerson, Lake and Palmer. Gitarist Ritchie Blackmore gaat aan het eind van het concert een televisiecamera te lijf, wat door Deep Purples management werd rechtgezet met de volgende brief:
"In the enthusiasm of the moment at the California Jam last night in Ontari, the Deep Purple leadguitarist clearly, we understand, damaged one of your onstage television cameras".
Een vrij underground hiphop nummer van 2 van mijn favoriete hiphop groepen. De beats zijn vrij soft, maar de flows van Pharoahe Monch en Prince Paul zijn erg lekker. Valt in de catogerie "headnodder"
Hoe kan ik dit omschrijven...? Dit is vlaamse hiphop in een onverstaanbaar dialect. Het komt uit Izzegem (in de buurt van Gent). Fries is hierbij ABN. Echt geen woord van te verstaan, maar toch klinkt het erg lekker, een aanrader voor iedereen die eens wat nieuws wil proberen!
lekker in de mediatheek chillen met muziek van de peppers, maatschappijleer komt nog wel
Dit nummer schoot spontaan in mijn hoofd toen ik vanochtend wakker werd met het bericht op de radio dat het de Amerikaanse troepen in Irak op zwaardere tegenstand stuiten dan verwacht. In tegenstelling tot de meeste anti-oorlognummers is dit geen ingetogen, serieuze ballade, maar een vrolijk ragtime deuntje en komt daardoor des te harder aan. Whoopee!
Yeah, come on all of you, big strong men,
Uncle Sam needs your help again.
He's got himself in a terrible jam
Way down yonder in Vietnam
So put down your books and pick up a gun,
We're gonna have a whole lotta fun.
And it's one, two, three,
What are we fighting for?
Don't ask me, I don't give a damn,
Next stop is Vietnam;
And it's five, six, seven,
Open up the pearly gates,
Well there ain't no time to wonder why,
Whoopee! we're all gonna die.
Geinspireerd door het Siouxie & The Banshees topic. Over de cover kan ik niet zo veel vertellen, maar van het origineel weet ik wel het Verhaal Achter De Plaat. Het is vrij bekend, maar goed:
John Lennon schreef het tijdens het verblijf van de Beatles en anderen in India bij de Maharishi voor de zus van Mia Farrow. Daar waar de rest meedeed aan groepsactiviteiten, bleef Prudence dagenlang achter elkaar in haar kamer om te mediteren. Vandaar de vraag 'Dear Prudence, won't you come out to play?'.
Goed verhaal Jane. Kan vrij bekend zijn, voor mij niet.
quote:Hehehe, John wilde zeker wel vader en moedertje spelen met Prudence?
Op vrijdag 21 maart 2003 11:08 schreef Jane het volgende:
Vandaar de vraag 'Dear Prudence, won't you come out to play?'.
Van Green, een erg fijn R.E.M. album met een mix van rustige nummers en wat hardere. Dit is een wat rustigere en erg mooi. Ook de enige song van Green met de tekst in het boekje bij de Cd.
Eigenlijk ook naar aanleiding van het Siouxie-topic heb ik een aantal versies van Helter Skelter gedownload, ter vergelijking. Soms wel een leuke bezigheid om een aantal interpretaties van hetzelfde nummer achter elkaar te horen.
Wat opvalt is dat de covers - in tegenstelling je wellicht zou denken - het origineel qua 'hardheid' niet overtreffen. Geldt voorval voor de zang en dat terwijl het origineel toch gezongen wordt door 'softie' McCartney. Alleen Bon Jovi komt er wat dat betreft in de buurt. De versies van Soundgarden en Siouxie wijken het meest af van het origineel, maar als ik van deze mijn favoriete cover moet aanwijzen dat kies ik denk ik toch voor U2.
Ook achter deze plaat zit een verhaal en omdat ik hier een mooie samenvatting vond, bespaar ik me maar de moeite om het zelf te schrijven.
quote:
Unfortunately, the song Helter Skelter, just like Piggies, has been linked to Charles Manson in the killings of Sharon Tate and others in 1969, but has nothing at all to do with anything like that. On July 18, 1968, Paul and the other three Beatles were in the studio at Abbey Road, and Paul wanted to write a real rockin' song that would shock everyone. He got the idea from a newspaper review of a new song by "The Who," where their song received great reviews. Wanting to compete, Paul wrote this one. The name Helter Skelter is a roller coaster in England, described there as a spiral slide. If one knows this information, the song makes perfect sense - how Mansion misinterpreted the lyrics again is a mystery, except for the fact that he was indeed quite deranged. In Mansion's mind, the phrase, "coming down fast," meant to him that the American radical conflict was soon to arrive. The murderers, as they did with the words "pig" and "piggy," wrote "Helter Skelter" on the walls with the victims blood. It also didn't help the song much when the Los Angeles District Attorney, Vincent Bugliosi, who prosecuted the case, named his best-selling book Helter Skelter.
Oftewel de Zingende Non.
Naar verluidt is dit het enige Belgische nummer dat ooit op nummer 1 van de Amerikaanse hitlijsten heeft gestaan (in december 1963). We zullen maar zeggen dat de Amerikanen nog een beetje in de war waren na de moord op Kennedy een maand ervoor.
Maar het verhaal achter Souer Sourire, oftewel Jeannine Deckers uit Brussel (een echte non, BTW) is wel een beetje triest. Ze viel van haar geloof af, trad uit het klooster en pleegde in 1985 samen met haar vriendin zelfmoord.
Gracia deed mee aan Deutschland Sucht den Superstar en zong het nummer Memory uit de musical Cats. Het origineel is (dacht ik) van Barbra Streisand. Ik vind Gracia's versie toch mooier. Geheel terecht had ze na dit optreden ook de grote meerderheid van de stemmen gekregen. Helaas is ze niet Deutschland's Superstar geworden.
Van haar geweldige Tapestry-album. Het nummer is geschreven door Carole King, maar de versie van Aretha Franklin is veel bekender (is ook volgens mij eerder opgenomen en uitgebracht). En al vind ik de versie van Aretha erg mooi, deze gaat me echt door merg en been (op een goede manier ). Ingetogener, breekbaarder en met een prachtige sobere begeleiding van alleen piano. Blijkt maar weer dat degene die een nummer geschreven heeft er vaak (niet altijd) nét iets extra's aan kan toevoegen.
niet echt bekent , maar echt een goed nummer.
(altern rock!)
Heerlijk nummer van symfo-dino. Alleen al voor de openingsriff de moeite waard en, zoals het Yes betaamt, schiet het nummer alle kanten op. Het duurt zo rond de 10 minuten, precies lang genoeg om ff te douchen...
Momenteel draai ik 'Picknick' van Boudewijn de Groot.
Duidelijk geinspireerd door de 'psychedelische' periode van de Beatles, Stones en andere Britse grootheden maakten Boudewijn de Groot en Lennaert Nijgh in 1968 deze plaat. De hippie-achtige teksten over bloemen en vogels doen tegenwoordig ietwat gedateerd aan, maar dat mag de pret niet drukken.
quote:Hey, dan hebben wij praktisch samen gedoucht!
Op vrijdag 21 maart 2003 16:09 schreef MuadDib het volgende:
precies lang genoeg om ff te douchen...
quote:Ik vond het al zo'n opwindende douchepartij
Op vrijdag 21 maart 2003 16:17 schreef Jane het volgende:[..]
Hey, dan hebben wij praktisch samen gedoucht!
quote:Sterkte.
Op vrijdag 21 maart 2003 16:24 schreef MuadDib het volgende:
En dan weg om 2 dagen Fok!-loos door het leven te gaan
Oh ja Sisters of Mercy - Temple of Love
De superhit van gothicrockband SoM, zo populair dat volgens Allmusic een van de gitaristen is opgestapt. Tja. Spelen 30 maart in de HMH.
Beetje langzaam nummer, 2 stemmige zang, en een gitaar die z'n distortion daar voor overheen uitstort. En het past er heerlijk bij, al zullen veel dit niet snappen
quote:Wist niet dat er een film stond die Underworld heet..
Op zaterdag 8 maart 2003 01:30 schreef twiFight het volgende:
Underworld - Dark & LongVan de soundtrack van Underworld. Die film heb ik gister weer gezien en ja.. wat kun je zeggen..
gewoon een erg lekkere beat, perfect om op vrijdag avond te relaxen met een biertje
Ben geen oasis-fan, ik hou niet van Liam's stem, maar dit nummer wordt gedraaid op het onlineradio station waar ik naar luister. Nu ik het zo beluister niet eens zo heel slecht maar wel wat sloom. Staat volgens mij op het album Standing On The Shoulder Of Giant (2000).
Het oudere werk is beter...
quote:Die thunderbirds sample hè
Op zaterdag 22 maart 2003 22:35 schreef Frggl het volgende:
Bad Company (of )E|B( ) - TorpedoKan er maar geen genoeg van krijgen
Roni Size / Trust Me
Oudje, maar oh zo lekker...
Op online radio, ik kan de mp3 niet vinden en ook allmusic.com kent er weinig van. Mooi akoestisch liedje. Ik ga op zoek naar meer informatie want dit klinkt erg fijn...
Een van de vele klassiekers die deze oer-progrockers maakten. En de beschrijving van "Awaken" kan met een woord worden afgedaan: Hemels!
Van de Hemelse samenzang in het begin (wat mij altijd erg doet denken aan het begin van de Mattheus Passion), het Hemelse kerkorgel van Rick Wakeman, tot de Hemelse harp van Jon Anderson in het middenstuk. Dus nogmaals: 15 minuten Hemels!
Ik weet niks van deze band, allmusic.com des te meer. Dit nummer is van de Cd Survival (met ook Stones-cover Gimme Shelter). Erg leuk nummer, classic rock achtig maar niet met van die vreselijk lange solo's (waar overigens niks mis mee is maar niet bij dit nummer past). Ik ga denk ik es wat meer zoeken van deze band.
Joe Jackson met een nieuw album met oude band (klasseplaat trouwens), nieuwe tour met oude band, en bij het nieuwe album een bonus cd met oude nummers, live gespeeld tijdens de nieuwe tour met oude band. Klinkt lekker ouderwets goed.
Super nummer, lang niet het beste dat op Grace staat, maar dat zijn stuk voor stuk toppers!
Humor, goede weergave van het zondagmorgen gevoel zoals dat is na een nacht goed stappen....
quote:Ik douche de laatste tijd altijd met And Then There Was Silence van Blind Guardian, 14 minuten, helemaal perfect!
Op vrijdag 21 maart 2003 16:09 schreef MuadDib het volgende:
Yes - Heart Of The SunriseHeerlijk nummer van symfo-dino. Alleen al voor de openingsriff de moeite waard en, zoals het Yes betaamt, schiet het nummer alle kanten op. Het duurt zo rond de 10 minuten, precies lang genoeg om ff te douchen...
Het titelnummer van de nieuwe cd. Een van de rustige niet balladachtige nummers. Erg mooi allemaal. Ik denk een van de betere van Souvenirs.
quote:Dus jij doucht altijd 4 minuten langer dan ik? Schandalig!!! * MuadDib gaat een ander douchenummer uitzoeken!
Op zondag 23 maart 2003 19:21 schreef Stranger het volgende:[..]
Ik douche de laatste tijd altijd met And Then There Was Silence van Blind Guardian, 14 minuten, helemaal perfect!
np: The Beatles - Abbey Road
...en wel vanaf "You Never Give Me Your Money". Een van de mooiste stukken muziek, een aaneenschakeling van korte nummersjes die zo prachtig bij elkaar passen. Hulde voor de Fab Four!!!!!!
alweer een tijdje niet gehoord, stond ook ergens nog op een cd'tje met wat andere oude nummers. Ik word er in elk geval wel vrolijk van
Een geweldig nummer van de band waarin oa Jan Akkerman (gitaar) en Thijs van Leer (fluit) zaten.
Ik hoorde hem gisteren tijdens een autoritje op de radio, kende ze wel van naam, maar had nog nooit een nummer van ze gehoord. Meteen gedownload dus. Geweldige, ouderwetse gitaarrock met een heleboel vage, psychedelische invloeden en orgels.
quote:Geweldig nummer!!!!! Hollands Glorie op z'n best!!!! Je moet de live versie eens zien te vinden, die is nog maniakaler...
Op zondag 23 maart 2003 19:43 schreef SEMTEX het volgende:
Focus - Hocus Pocus
[afbeelding]Een geweldig nummer van de band waarin oa Jan Akkerman (gitaar) en Thijs van Leer (fluit) zaten.
Ik hoorde hem gisteren tijdens een autoritje op de radio, kende ze wel van naam, maar had nog nooit een nummer van ze gehoord. Meteen gedownload dus. Geweldige, ouderwetse gitaarrock met een heleboel vage, psychedelische invloeden en orgels.
np: The Gathering - Souvenirs (cd)
Over dit album is ondertussen al genoeg gezegd op Fok! dus dat ga ik niet ook allemaal doen. Alleen wil ik nog even vermelden dat het een weergaloos mooi album is
quote:Heee, je hebt je fokloze dagen overleefd!
Op zondag 23 maart 2003 19:32 schreef MuadDib het volgende:
np: The Beatles - Abbey Road
Zelf draai ik nu:
Rupert Holmes - Escape (The Pina Colada Song)
Sinds ik de Radio 2 Top 2000 compleet heb (een weekje nu), ben ik in het bezit van nog meer jeugdsentiment dat je nooit echt zou aanschaffen, maar wel herinneringen oproept. Volgens mij was Rupert een tekstschrijver die op een dag dacht 'Kom, laat ik ook eens gaan zingen'. En het resultaat was een gigantische hit met dit nummer (ik dacht in 1979 of zo) over een man die op zijn vrouw uitgekeken is, een advertentie plaatst waar zijn vrouw dan weer op reageert en ze leefden nog lang en gelukkig. Ik kan me herinneren dat hij optrad in een show van Mies Bouwman (Telebingo?) en in die tijd betekende dat dat het hele land je de dag erna kende. Bijkomend resultaat was dat heel Nederland werkelijk massaal aan de Pina Colada ging! Ik had iig daarvoor nog nooit van gehoord, maar ja, ik had ook nog niet echt de leeftijd om aan de drank te gaan.
quote:Met moeite, maar 2 dagen in het gezelschap van een knappe dame vergoedt heel erg veel
Op zondag 23 maart 2003 20:40 schreef Jane het volgende:
Heee, je hebt je fokloze dagen overleefd!
np:Kate Bush - Live At The Hammersmith Odeon (cd)
Waar Kate Bush laat horen dat ze ook live een fantastische zangeres is. Zo fantastisch dat ik altijd twijfel aan de echtheid van deze live-zang. Nu lijkt Kate Bush mij niet een fake-type maar dit klinkt allemaal een beetje te perfect. Maar misschien is ze wel gewoon heel erg goed....
Btw, weet er iemand wie die andere twee kerels waren op TweeMeterSessies vandaag, een magere knakker achter de piano en een wat gezette vent zang en gitaar... Was ook erg mooi...
quote:Van het nummer Hammer Horror heeft ze ook toegegeven dat haar vocals van een bandje kwamen, omdat de bijbehorende choreografie te druk was om bij te kunnen zingen (zie video Live at Hammersmith
Op zondag 23 maart 2003 20:52 schreef MuadDib het volgende:
Waar Kate Bush laat horen dat ze ook live een fantastische zangeres is. Zo fantastisch dat ik altijd twijfel aan de echtheid van deze live-zang. Nu lijkt Kate Bush mij niet een fake-type maar dit klinkt allemaal een beetje te perfect. Maar misschien is ze wel gewoon heel erg goed....
Dit is een leuke en mooie cd waarop de muziek van componist Kurt Weill (1900-1950), vooral bekend van de Driestuiveropera, wordt uitgevoerd door allerhande moderne artiesten uit pop, rock, opera en jazz. Zo'n allstar-project is meestal gedoemd om te falen of op zijn best wisselvallig, maar dit is een erg geslaagde cd die laat horen dat sommige composities gewoon tijdloos zijn. Fraaie bijdrages van onder andere Nick Cave, P.J. Harvey en Lou Reed. De bijbehorende televisieuitzending was ook erg de moeite waard, hoop dat 'ie weer eens herhaald wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |