abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_595607
In het dorp waar ik woon (Vessem, vlak bij Eindhoven) is hardcore nog steeds een erg populaire muzieksoort, maar nou vraag ik me af hoe dat zit met de rest van Nederland en vooral de FOK!kers.
pi_595637
In Bergen op Zoom en omstreken(het gebied waar ik woon ) is hardcore zo UIT als het maar zijn kan en gelukkig ziet het ernaar uit dat deze muziekstijl nooit meer IN zal komen.

Ik vond het eigenlijk wel een apart verschijnsel; zo'n 3 jaar geleden was er een echte gabber-rage maar opeens van de ene op de andere dag was deze van de aardbodem verdwenen.

Persoonlijk ben ik hier heel blij mee; hardcore,gabber etc. is absoluut niet de muziek waar ik van houd.
Zelf geef ik meer de voorkeur aan wat alternatievere muziek(en rock) en af en toe wat rustige trance.
Maar nee, die muziek hoeft voor mij echt niet!!!!!

Verbaal genie in love!
pi_595717
nou ik ben gisteren nog naar een hardcore party geweest en hier in het zuiden van Limburg (Heerlen) leeft het nog. En dat was te merken want het was stampe vol!!

Er waren mensen van uit het hele land en ook veel duitsers dus ik kan niet echt zeggen dat het dood is.

I always tell the truth, even when I lie!
  donderdag 28 december 2000 @ 16:26:06 #4
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_595753
Geen idee eigenlijk, ik ben er zelf nooit zo'n liefhebber van geweest. Maar hier zie ik eigenlijk ook nooit meer kale hoofden met trainingspakken en Air Max-en op straat lopen, en dat was een paar jaar geleden wel anders. Of zou het 'imago' van de gabber gewoon veranderd zijn?
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_595761
hier hetzelfde
pi_595770
Het is inderdaad veranderd, vroeger waren er veel meelopers die in een groep wilden horen en hoe kan dat makkelijker dan allemaal hetzelfde eruit te zien. Deze meelopers zullen nu wel naar iets anders overgestapt zijn.

Nu zijn eigenlijk alleen de mensen nog over die het echt om de muziek gaat en dan is kleding/uiterlijk niet belangrijk.
Ja ok, er zijn wel nog mensen met kale koppen/trainingspakken maar minder als vroeger.

pi_595778
ik ben een groot liefhebber van gabber, maar de laatste jaren heb ik niets nieuws meer beluisterd of gekocht, omdat ik vond dat de nieuwe lichting producers en dj's een beetje aan het herhalen was van wat er al was. Misschien is dat nu wel weer verbeterd, maar ik ben er gewoon een beetje uit.
Sowieso was ik nooit onderdeel van de gabbercultuur, dat gedoe met kale koppen en campingsmokings vond ik maar vaag.
rafraîchissant pour la gorge et le pharynx
  donderdag 28 december 2000 @ 16:41:12 #8
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_595807
Eigenlijk is het zo dat er nog steeds veel mensen zijn die van Hardcore houden, maar dat niet "lijdend" doen. Ik koop nog regelmatig hardcoreplaten en ga zo nu en dan eens naar een feestje. De meeste mensen kleden zich gewoon mainstream en luisteren bijvoorbeeld naar gewone top 40 muziek, maar kunnen stevige platen op z'n tijd ook waarderen. Hardcore is nu zoals hardcore hoort te zijn; een muziekstijl die niet in de top 40 voorkomt en die toch veel mensen kunnen waarderen op z'n tijd. Net zoiets als de Heavy Metal en zo dus.... Rage Against The Machine en rammstein hoor je toch immers ook niet dagelijks op de radio. En harde rappers kom je ook niet tegen. Een heleboel muziekstijlen hebben een rustige en een undergroundkant. Ach zolang het niet 'commercieel' is, wordt er ook niet zeikerig over gedaan door de media of mensen die van een andere muziekstijl houden.
Kijk maar naar Eminem: als die gozer niet in de top 40 zou staan en dus niet interessant zou zijn voor de bladen, dan liepen er hier ook heel wat minder mensen te zeiken op hem...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_595867
de foto's van die party gisteren (eigenlijk vandaag) zijn te zien op de site van de peppermill
www.peppermill.nl/Pictures

daar kan je zien "wat voor soort mensen" daar waren

donderdag 28 december 2000 @ 17:10:51 #10
6610 Jer
www.superfeesten.tv
pi_595883
De meiden zijn er in iedergeval op vooruit gegaan

[url]http://www.superfeesten.tv[/url] videos - fotos - agenda [url]http://www.gratisfeesten.nl[/url] - vrijkaarten - gastenlijst - vip
pi_596323
Is er elk weekend een hardcoreparty in de Peppermill ofzo? op gabber.pagina.nl staan vaker aankondigingen!!
pi_596342
was het maar zo

maar om ff serieus te zijn, er is ongeveer om de twee maanden 1tje. Zaterdagen zijn gewoon avonden voor iedereen, dus in elke zaal andere muziek (top40/dance, trance/techno, r&b en oudere muziek uit 80's en eerder).
En op vrijdagen zijn er speciale optredens, deze maand zijn La Luna, McKenzie en zo'n soort optredens daar geweest.

Maar hardcore blijft ook nog regelmatig komen, ik denk dat de volgende keer in februari is.

pi_596358
Vraag je van een "leek";

is de hardcore-stijl nog steeds dezelfde als 3 jaar geleden( a la DarkRaver, BuzzFuzz, Gizmo etc.) of is het meer de hard-techno kant opgegaan?

Verbaal genie in love!
pi_596526
Laten we alsjeblieft geen dode muziek wakker maken zeg, straks komt er ooit nog een revival.
Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
pi_596555
wouterb blijf jij maar lekker in je eigen droomwereldje. Ik ga tenminste niet zeiken over muziek die ik nix vind.

En er zijn nu nieuwe newstyles, de hardcore stijl is dus inderdaad wat veranderd.

pi_596591
Noem je dat muziek dan? 280 bpm met wat geschreeuw erdoor. Nee, ik heb het een tijd aan moeten horen en ben nu zowaar blij dat mijn broertje alleen nog maar hiphop draait. Kejje nagaan.
  donderdag 28 december 2000 @ 22:38:31 #17
6610 Jer
www.superfeesten.tv
pi_596903
quote:
Op 28 december 2000 20:54 schreef WouterB het volgende:
Noem je dat muziek dan? 280 bpm met wat geschreeuw erdoor. Nee, ik heb het een tijd aan moeten horen en ben nu zowaar blij dat mijn broertje alleen nog maar hiphop draait. Kejje nagaan.
Weet waar je over praat of hou gewoon je mondje dicht.
eikel!
[url]http://www.superfeesten.tv[/url] videos - fotos - agenda [url]http://www.gratisfeesten.nl[/url] - vrijkaarten - gastenlijst - vip
pi_596913
quote:
Op 28 december 2000 20:54 schreef WouterB het volgende:
wat is er mis met hip/hop?
pi_596942
quote:
Op 28 december 2000 22:38 schreef Jer het volgende:
Weet waar je over praat of hou gewoon je mondje dicht.
eikel!
Ik heb het een hele lange tijd moeten aanhoren, dus ik weet heus wel waar het over gaat. Het is leuk om de buren mee te pesten maar al te veel creatieve processen gaan er niet aan vooraf. Als het al geen gejatte kreten zijn is het nogal vaak iets in de trant van "I wanna fuck you in the ass".
pi_596948
quote:
Op 28 december 2000 22:40 schreef Beezz het volgende:
wat is er mis met hip/hop?
Wat mij betreft een heleboel maar daar zijn al genoeg topics over geweest.
pi_596975
quote:
Op 28 december 2000 22:49 schreef WouterB het volgende:
Ik heb het een hele lange tijd moeten aanhoren, dus ik weet heus wel waar het over gaat. Het is leuk om de buren mee te pesten maar al te veel creatieve processen gaan er niet aan vooraf. Als het al geen gejatte kreten zijn is het nogal vaak iets in de trant van "I wanna fuck you in the ass".
Juist Wouter!

Want, Jer & de rest van de hardcore-gang.. geef nu toe; muzikaal zit het allemaal niet zo goed in elkaar ,die muziek.
En de "lyrics" zijn nou ook niet wat je noemt : diepzinnig.
Het is naar mijn mening allemaal iets te simpeltjes en van die 1000 BPM flip je ook in no-time(op de negatieve manier).

Verbaal genie in love!
pi_596984
nieuwe maken?
"wat is er mis met hip/hop"

sorry k'ga offtopic, ff mijn mening op het gabber gebeuren, je kan het toch geen muziek noemen, staks komt "gabbertje" terug of "gabber piet"... dat is toch 2x niks..!!

pi_597067
quote:
Op 28 december 2000 15:44 schreef thurminator het volgende:
In het dorp waar ik woon (Vessem, vlak bij Eindhoven) is hardcore nog steeds een erg populaire muzieksoort, maar nou vraag ik me af hoe dat zit met de rest van Nederland en vooral de FOK!kers.
hier in huis was het een paar jaar geleden erg in,
maar dat was de leeftijd denk ik 13 a14 jaar.

nu echt niks meer, maar toen vond ik het wel mooi.

en die kale gabber, weet je wel, die is er ook mee opgehouden, omdat de jeugd steeds jonger werd die naar die gabberpatry's ging, 12 tot14 jaar en aan de pillen, dat was niet zijn bedoeling

Menthal Theo bedoel ik.
woont in belgie
kicke manneke.

De Puta Madre
  donderdag 28 december 2000 @ 23:37:00 #24
8355 djjumbo
The one and Only :P
pi_597100
quote:
Op 28 december 2000 23:02 schreef Beezz het volgende:
nieuwe maken?
"wat is er mis met hip/hop"

sorry k'ga offtopic, ff mijn mening op het gabber gebeuren, je kan het toch geen muziek noemen, staks komt "gabbertje" terug of "gabber piet"... dat is toch 2x niks..!!

heb je de hele topic wel gelezen?
pi_597102
Weer een vraag aan de hardcore-liefhebber;

Bestaat de Thunderdome cd-reeks nog steeds en bij welk deel zitten ze?

Verbaal genie in love!
pi_597103
De muziek leeft nog steeds onder de liefhebbers... en ach ja, de muziek ontwikkelt zich ook.
pi_597158
quote:
Op 28 december 2000 19:43 schreef thurminator het volgende:
Is er elk weekend een hardcoreparty in de Peppermill ofzo? op gabber.pagina.nl staan vaker aankondigingen!!
In de peppermill is niet elk weekend een hardcore party, normaal gesproken is de vrijdag avond Club/Trance, belgische stijl en zaterdag is in de kleine zaal club/trance.

Hatcore parties in de peppermill worden georganiseer door Rige, houd dus hun site vooral in de gaten voor wat betreft hardcore parties

pi_597250
Sja ik ga niet meer posten in dit topic want er zijn weer mensen die niet weten waar ze over praten. En ik vind dit persoonlijk zeer triest!
pi_597256
Hoezo niet?
Ik vraag toch een normale vraag?
Bij welk deel zit de Thunderdome-serie momenteel?
Verbaal genie in love!
pi_597321
ja ok jouw vraag is normaal. Ik weet het zelf eigenlijk niet, ik heb hier wel thunderdome past, present, future liggen, dat is de nieuwste maar cd's met nummers zijn al lang niet meer uitgekomen. Ik dacht 22 of 23.
pi_597516
Wat betreft de kwaliteit van de muziek:

inderdaad, de meeste hardcore zit erg slecht en/of simpel in elkaar, maar ga maar eens luisteren naar een plaat van het Gangsta label. De nummers die ze produceren zitten echt superstrak in elkaar, ze weten echt een verhaal te vertellen, een sfeer te creëeren met hun muziek.
Nummers van Neophyte zijn, vooral die uit hun beginperiode, enorm simpel, maar ook puur bedoeld om op te feesten of uit je dak te gaan, niet voor de nauwkeurige luisteraar.
En dan kan je wel gaan zitten brullen dat er geen tekst in zit en dat het daarom geen muziek is:

"muziek aaneenschakeling van door de menselijke stem en/of muziekinstrumenten voortgebrachte klanken, als uiting van kunst, voor het genot van de toehoorders, om op te dansen e.d."

lijkt me duidelijk.

vrijdag 29 december 2000 @ 10:56:57 #32
6610 Jer
www.superfeesten.tv
pi_598387
quote:
Op 28 december 2000 22:59 schreef SkyMaster het volgende:
Juist Wouter!

Want, Jer & de rest van de hardcore-gang.. geef nu toe; muzikaal zit het allemaal niet zo goed in elkaar ,die muziek.
En de "lyrics" zijn nou ook niet wat je noemt : diepzinnig.
Het is naar mijn mening allemaal iets te simpeltjes en van die 1000 BPM flip je ook in no-time(op de negatieve manier).

Hier blijkt wel weer dat je niet weet waar je over praat !! Ik denk dat we hooguit tussen de 160 en 200 bpm zitten. Waar jullie over praten is terror... das toch net iets anders.
Daarbij zou je de hardcore nummers van nu eens moeten horen, die zitten muziekaal wel goed in elkaar (ik geef toe in 94 waren de nummers inderdaad aardig simpel)
Maar dan nog.. met een simpel nummer 25.000 mensen aan het springen krijgen.. dat is ook een kunstje.

Dat je het niet mooi vind, dat is te begrijpen.. ik vindt ook niet alles mooi.. maar weet wel wat je zegt.. en lul niet over 1000bpm en onzin.

pi_598569
Ik blijf er bij dat het luisteren naar Hellraiser 1 en 2 soms zeer verkwikkend kan werken. En dan met name de nummers van Miro
  vrijdag 29 december 2000 @ 12:46:19 #34
5089 thurminator
loves Troela!!!
pi_598706
quote:
Op 29 december 2000 11:50 schreef Markelientje het volgende:
Ik blijf er bij dat het luisteren naar Hellraiser 1 en 2 soms zeer verkwikkend kan werken. En dan met name de nummers van Miro
Ja dat klopt!! Als het ff tegenzit is dat een erg goeie remedie!!
pi_598901
Het is duidelijk dat de meeste mensen er hier weinig van snappen... Hardcore leeft namelijk nog! Welliswaar niet meer zo hard als vroeger, maar het is er nog wel. De dance/trance/club (whatever) wordt steeds harder, terwijl de hardcore allemaal wat "softer" wordt.
Luister bijv. maar is naar Da Boy Tommy, sommige nummers doen me echt weer terug denken aan die goede ouwe tijd
  vrijdag 29 december 2000 @ 14:17:19 #36
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_598937
Ik gun alle Fokkers hun muzieksmaak maar weet dat wat er ook veranderd is het nooit mijn muziek zal worden. Lekker belangrijk hoeveel bpm het is! Maargoed laat ons eens wat diepzinnige hardcore nummers horen
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_599192
beetje een ander onderwerp maar moet muziek diepzinnig zijn?

Want ik zat net aan muziek als Aqua te denken, wat een crap was dat
maarja sommige mensen zullen dat wel mooi vinden

pi_599429
quote:
Op 29 december 2000 14:17 schreef Machiel het volgende:
Maar goed laat ons eens wat diepzinnige hardcore nummers horen
probeer op napster maar:

Knightvision
D'Spyre
Nosferatu
Bio-Forge
Predator

vrijdag 29 december 2000 @ 17:27:02 #39
4208 Citroen
The Nightmare Of Holland
pi_599589
Hardcore is gelukkig weer wat minder grootschalig en wat meer underground geworden. De commercie heeft de grote gabberscene kapot gemaakt. Mede dankzij de media die een zondebok zochten en aan de andere kant door mensen als 'Zwabber Piet' en 'Hakkuhbar'.
Hardcore en alles eromheen werd commercieel en er stonden zelfs platen in de Top 40 (Rob Gee, Bodylotion/Neophyte etc.)

Die tijd is nu dus inderdaad voorbij. Maar regelmatig zijn er nog mega vette feesten. Neem bijvoorbeeld de Masters of Hardcore in Zaandam of Mysteryland. Dat laatse feest is dan ook wel trance, techno en dreamhouse maar vooral hardcore. Op zulke feesten zie dat de scene nog altijd bestaat.
Het grote verschil met vroeger is de kleding. Vroeger waren het Aussie's en bombers. En nu is het meer casual... Lonsdale, Fred Perry en Ben Sherman zijn de merken waar wij tegenwoordig in lopen. Gewoon een casual jas en vaak ook nette schoenen. (Maar aangezien maxies gewoon lekker lopen hou ik het daar bij)

Ook het druggebruik is veranderd. Daarmee wil ik overigens niet de media gelijk geven dat iedere gabber aan de drugs is, want dat ius vette onzin. Op mellowfeesten wordt meer gebruikt dan op HC feesten) maar ik wil dus aangeven dat de drug ook wat 'sjieker' is geworden. Was het eerst veelal speed wat er gesnoven werd, nu is het voornamenlijk sosa (coke).

Enm ja, de stijl van tegenwoordig is gewoon KUT te noemen. Veel DJ's draaien ook gewoon de iets oudere stijlen. Ik ben helemaal Oldskool en Old Style minded (hoewel een flinke Xtreme Terror party ook wel okej is) dus die nieuwe shit hoeft voor mij niet. Het is langzamer dan vroeger en lijkt een beetje op harde techno.

Maar goed, Hardcore is zeker NIET dood en dat zal ook niet gebeuren. Let maar op en je ziet weer steeds meer gabbers verschijnen...

HARDCORE WILL NEVER DIE!

-- "God schiep mens en dier, maar wie bracht de @msterd@##ers hier?" --

vrijdag 29 december 2000 @ 17:31:40 #40
4208 Citroen
The Nightmare Of Holland
pi_599607
quote:
Op 29 december 2000 10:56 schreef Jer het volgende:
Dat je het niet mooi vind, dat is te begrijpen.. ik vindt ook niet alles mooi.. maar weet wel wat je zegt.. en lul niet over 1000bpm en onzin.
Wacht ff... Was het niet DJ Dano met '9000' die een plaat maakte met 9000 bpm op het einde... Het enige wat je dan nog hoort is gezoem, maar dat ff terzijde Was een test om te kijken hoelang mensen het volhieden om te kunnen blijven bewegen op de beat.

pi_605478
Ff nog reageren:
Ga nou niet die hele reactie van "het waren veel minder dan 1000 bpm (ik had het zelf trouwens over 280) dus jullie weten niet waar jullie over praten" aan dat getalletje ophangen. Kijk eens in het woordenboek bij ironie.

En nog een reactie:
muziek heeft echt geen zang nodig om muziek te zijn. Melodie is veel essentieler en dat ontbrak meestal ook of werd volledig overstemd door de bass.

Ieder zijn mening maar ik heb het hele gabber-gebeuren altijd gezien als anti-muziek, maar goed, dat vind ik van "Yesterday" van de Beatles ook.

dinsdag 2 januari 2001 @ 02:00:03 #42
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_609269
quote:
Op 28 december 2000 15:51 schreef SkyMaster het volgende:
In Bergen op Zoom en omstreken(het gebied waar ik woon ) is hardcore zo UIT als het maar zijn kan
FOOOOOOOUUUUUUUT

in bergen op zoom en omstreken stikt het nog van de gabbers, het verschil met 3/4/5 jaar geleden is dat het nu ECHTE gabbers zijn en niet van die meeloop-ik-heb-een-aus-en-ik-ben-15 sukkeltjes.

opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
  dinsdag 2 januari 2001 @ 02:02:27 #43
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_609271
quote:
Op 29 december 2000 17:31 schreef Citroen het volgende:
Wacht ff... Was het niet DJ Dano met '9000' die een plaat maakte met 9000 bpm op het einde... Het enige wat je dan nog hoort is gezoem, maar dat ff terzijde Was een test om te kijken hoelang mensen het volhieden om te kunnen blijven bewegen op de beat.
volgens mij bedoel je "1000" van Moby. staat op thunderdome (ff zoeken) 2.

maar Dano kan ook behoorlijk tekeer gaan (maar drokz is leuker)

opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
pi_609282
"grinnik"
Wel geinig toch
anno 2001 nog steeds de discussie of Hardcore nu wel of niet muziek is

Persoonlijk zal het me worst wezen of het "muziek" is of niet

Hardcore rules

Is het te volgen nog? :* Isabeau
  dinsdag 2 januari 2001 @ 02:17:12 #45
5460 Afterlife
Beyond this life
pi_609292
quote:
Op 02 januari 2001 02:00 schreef speedcore het volgende:
FOOOOOOOUUUUUUUT

in bergen op zoom en omstreken stikt het nog van de gabbers, het verschil met 3/4/5 jaar geleden is dat het nu ECHTE gabbers zijn en niet van die meeloop-ik-heb-een-aus-en-ik-ben-15 sukkeltjes.

Bergen Op Zoom --> Haarlem, da's een flink eind doorstappen.
Scheelt weer!
Behind closed eyes some comfort lies
pi_609613
Ach...het is mijn muziek smaak niet...hoewel ik veel house luister (Techno/New-NRG/Hardhouse) die soms net zo snel is of misschien nog wel sneller.

Maar ieder zijn smaak! In Noord-Holland (Volendam/Zaandam/Purmerend), waar veel vrienden van mij wonen leeft de HardCore (Terror) nog wel degelijk!

[Dit bericht is gewijzigd door Godspeed op 03-01-2001 12:53]

I dream my life.................and live my dream!
pi_610707
quote:
Op 02 januari 2001 02:02 schreef speedcore het volgende:
volgens mij bedoel je "1000" van Moby. staat op thunderdome (ff zoeken) 2.
het is wel van Dano en het nummer heet "120-9000 BPM"

Staat o.a. op Rave the City V, cd 1, nummer 13

pi_610770
Dacht dat die van Dano 150-900 BPM was en die van Moby 1000, Moby staat er in elk geval mee in 't Guinnness book of records (snelste plaat ooit)
En hardcore geen muziek? Laat ik er maar niet eens op ingaan, wie denken de mensen die dat zeggen wel niet dat ze zijn om te gaan bepalen wat wel en wat geen muziek is? Van dat soort mensen moet ik echt
pi_610818
quote:
Op 02 januari 2001 14:40 schreef Reticulin het volgende:
Dacht dat die van Dano 150-900 BPM was en die van Moby 1000
hé, ik heb net gekeken in het cd-boekje van Rave.. en daar stond het toch echt zo in. En dat nummer van Moby zegt me weinig.
  dinsdag 2 januari 2001 @ 15:14:24 #50
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_610862
Dat nummer van Moby ken ik wel vind het zelf niet echt muziek maar je kan er wel op uit je dak gaan Moby vind ik dan ook wel gaaf!Het enige wat ik echt tegen hardcore heb is het soms aggresieve karakter van de muziek(vroeger iig) En Gabbers die zichzelf stoer vinden omdat ze gabber zijn Verder gabbert iedereen er maar lekker op los
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
  dinsdag 2 januari 2001 @ 22:45:21 #51
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_612541
aan mensen die lopen te zeuren over de diepzinnige inhoud:

a) Het is meer een muziek die zich baseerd op de melodielijnen zoals bijna iedere vorm van House. 95% is Instrumentaal of leunt op samples uit films en andere muziekstijlen. Dat maakt muziek niet plat, kijk immers maar naar het allom gerespecteerde klassieke muziek. Op Opera na, is deze stijl ook compleet sampleloos.

b) wat naar mijn mening leuk is, is dat mensen met wat apparatuur thuis al wat kunnen maken en er dus geen dure studios voor afgehuurd hoeven te worden, wat er voor zorgt dat mansen het maken met in het achterhoofd de gedachte "ik hoef er toch geen geld op te verdienen" i.t.t. dure studioartiesten, waardoor je al snel veel troep krijgt dat errug op elkaar lijkt.

c) voor degene die zoiets hebben van "het lijkt allemaal zo op elkaar": Dat heeftr elke stijl waarneer er door een leek tegenaan wordt gekeken. Een leek die naar Metal luistert hoort ook alleen maar geschreeuw en gerag op een gitaar en een leek die naar hiphop luistert hoort ook alleen maar gerijm met veel 'gefuck you' er in...

d) alle muziekstijlen zijn cool, alleen individuele nummers van een stijl kun je afkeuren of juist goedkeuren... Voorbeeld: een maat van me vond gabber takkeherrie, maar vond wel "The Beat Is Flow" van DJ Rob werelds... Tja...

e) inderdaad; buren kun je er fijn mee over de zeik helpen....

[..]
pi_614236
Elke muziekvorm is een kunstvorm. Als men het mooi vindt, is het muziek, vind men het niets, is het ook niets. Dus:

8)8)8) HARDCORE IS MUZIEK 8)8)8)

Hardcore blijft heersen, weliswaar op mindergrote schaal, maar Hardcore zal net als klassiek beluisterd blijven worden.
Hardcore Nederland zorgt er nog steeds voor dat vrijwel elke houseparty uitverkocht is. Op een multihouseparty (meerdere housestijlen bij elkaar, zoals bv. Mysteryland) is nog steeds het grote gros gabber. Afgelopen Mysteryland was maar 1 tent het grootst: Hardcore.

Mensen die zeggen dat Hardcore simpel is, hebben of dik 5 jaar geen Hardcoretrack meer gehoord OF lopen uit hun nek te kletsen. De Hardcore van tegenwoordig is (zeker vergelegen met 1995) vreselijk complex. Hardcore qua opbouw hetzelfde als bv. trance, techno en hardhouse.

Heb het over HOUSE, niet over de stijlen apart kletsen.

woensdag 3 januari 2001 @ 14:30:13 #53
5089 thurminator
loves Troela!!!
pi_614693
WAUW!! Zo te zien is de Hardcore nog steeds een erg groot begrip in Nederland (gelukkig) maar ik merk wel dat er nog steeds veel onbegrip over bestaat. Maar ja, ieder z'n mening!!

Ik ben inmiddels bezig aan een website waar ik mijn eigen creaties op ga zetten (ik ben tot een jaar geleden ook betrokken geweest in de scene) en ik hoop dat jullie mij laten weten wat jullie er van vinden!!

Het adres is (hij is nog niet af maar dan weten jullie het al vast): thurminator.homestead.com/home.html

pi_614796
quote:
Op 03 januari 2001 14:30 schreef thurminator het volgende:
WAUW!! Zo te zien is de Hardcore nog steeds een erg groot begrip in Nederland (gelukkig) maar ik merk wel dat er nog steeds veel onbegrip over bestaat. Maar ja, ieder z'n mening!!

Ik ben inmiddels bezig aan een website waar ik mijn eigen creaties op ga zetten (ik ben tot een jaar geleden ook betrokken geweest in de scene) en ik hoop dat jullie mij laten weten wat jullie er van vinden!!

Het adres is (hij is nog niet af maar dan weten jullie het al vast): thurminator.homestead.com/home.html

Maak dan een aparte pagina voor Tatjana want Tatjana op een hardcore-pagina is not done
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
pi_615347
Hardcore is dansmuziek

Ik zeg altijd:

Dansmuziek is plat
de dansvloer ook, op een vloer die niet plat is kun je niet dansen

en nog een keer dan:

HARDCORE RULES

Is het te volgen nog? :* Isabeau
pi_617816
quote:
Op 28 december 2000 16:12 schreef emerey het volgende:
nou ik ben gisteren nog naar een hardcore party geweest en hier in het zuiden van Limburg (Heerlen) leeft het nog. En dat was te merken want het was stampe vol!!

Er waren mensen van uit het hele land en ook veel duitsers dus ik kan niet echt zeggen dat het dood is.

Dat komt omdat in Aken de hardcore flink leeft en daar komen veel duitsers op af.

Het feit dat er veel mensen waren heeft waarschijnlijk te maken met de muzikale intelligentie van de gemiddelde limburgse boer die qua muziek niets anders accepteert dan wat door TMF naar binnen wordt geschoven.

Begrijp me niet verkeerd (ben zelf ook limbo) maar de peppermill is zo commercieel als de pest en echte undergroundgabber vind je alleen nog op illegale feestjes in Maastricht (of je moet naar de kleutertent eXclipse gaan om daar Paul Elstak voor de 28e keer op rij te zien draaien).

Wat ik me wel eens afvraag... Als in plaats van gabber drum & bass was doorgebroken, zouden alle meelopers dan met een Metalheadz shirt rondlopen, vette Bad Company in de autoradio draaien en schreeuwen dat gabberhouse voor zwevers en alto's is ???

"It's probably something to do with..." I look up today's excuse ".. clock speed"
pi_617876
'tuurlijk, meelopers die volgen alles wat doorbreekt...net zoals met gabber, alle meelopers die toendertijd gabber waren riepen om 't hardst dat je zwabber was als je trance ofzo leuk vond want "mellow" was voor mietjes...nou zijn ze bijna allemaal trance of weetikveel wat nou de nieuwste hype is
pi_618758
Kijk voor demo's van onze muziek op onze site!

Hardcore leeft, en zal nooit sterven...

6th Dimension Productions

vrijdag 5 januari 2001 @ 16:47:50 #59
4208 Citroen
The Nightmare Of Holland
pi_623693
Tof om te zien dat er toch nog best veel gasten hier Gabber zijn of anderszins in 'de scene' betrokken zijn.

Ach, en die meelopers van een jaar of wat terug zijn gelukkig zo goed als verdwenen. Dat zijn nu allemaal van die trancepootjes geworden die alleen maar lopen te zeiken op Gabbers en de scene. Zal wel komen doordat ze nooit in die scene zijn geaccepteerd ofzo.

Begrijp me goed, ik heb opzich niets tegen Trance, vind het af en toe wel leuk om naar een groot feest te gaan, maar geef mij maar gewoon de vette feesten van MoH. En vroeger de feesten van Thunderdome en Speedrazor! Helaas is de tijd van de massale feesten voorbij... Hoewel het aan de andere kant wel relax is dat de scene nu alleen nog bestaat uit de die-hards...

En nu iemand het toch over favorieten platen heeft:

1) Rob Gee - Raplhie Dee - Sex, Drugs and Gabberhouse
2) DJ Jappo & Lancinhouse - EX LX AX
3) Vinyl: Lost 9 kant 2 (titel ben ik ff kwijt)

vrijdag 5 januari 2001 @ 19:39:15 #60
5089 thurminator
loves Troela!!!
pi_624389
De laatste editie was 26
pi_624893
Gaan we over op het noemen van de lekkerste platen ?

Dan hier de mijne:
1. Crypt - the Mission
2. Beyonder - The wish
3. G.T.I. - Camel

Zijn wat oudere, maar het luisteren er naar doet me nog altijd goed

pi_625624
quote:
Op 05 januari 2001 19:39 schreef thurminator het volgende:
De laatste editie was 26
Euhmz..heb je 't nou over Thunderdome? Dan zit je er naast, want de laatste editie was officieel nr. 22..Hierna kwam nog Thunderdome - Hardcore rules the world (nr. 23 dus) en Thunderdome - Past, present & future (nr. 24)
Daarna verscheen nog de Hardcore Ressurection-cd, maar die is niet echt als een Thunderdome-cd te beschouwen

Mijn favoriete tracks allertijden:
1. Chosen Few - Name of the DJ (origineel en Buzz fuzz remix)
2. Wedlock - Ruffneck (sound of the drum 'n the bass)
3. Leviathan - We'll tear your soul apart

zaterdag 6 januari 2001 @ 02:48:25 #63
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_625672
stereomurder - marshall masters
nasenbluten - blows T` The Nose
reanimator -terminal care

eigenlijk alle terror/speedcore(well duh go figure met zo`n nick)

woensdag 10 januari 2001 @ 16:59:28 #64
4208 Citroen
The Nightmare Of Holland
pi_639472
quote:
Op 06 januari 2001 02:48 schreef speedcore het volgende:
stereomurder - marshall masters
nasenbluten - blows T` The Nose
reanimator -terminal care

eigenlijk alle terror/speedcore(well duh go figure met zo`n nick)

Leugenaar... Stereomurder = geen speedcore! Een van de weinige goede nummers van PCP/Marshall Masters/Inferno Bros. eigenlijk... 6 million ways to die is ook wel vet van ze...!

Valty me trouwens op dat voornamenljk de oudere platen favoriet zijn...

Nog ff eeen aanvullinkje op mijn vorige top 3:
Neophyte - Happy is voor ho"m"o's
... - Our Defenition of Old Style

woensdag 10 januari 2001 @ 22:34:43 #65
3797 666
Hope is a MF
pi_640245
Het is eigenlijk te triest dat er nog steeds mensen zijn die hardcore geen muziek noemen, hoe defineer je muziek dan..
ik hou ook niet van R&B, maar dan noem ik het nog wel muziek.

btw: beste nummers:
1) Party Animals - Have you ever been mellow (niet echt harde gabber, maar wel supermooi nummer)
2) Neophyte - Recession (DJ Paul mix)
3) Kesj & Donut - I'm god

Verder eigenlijk bijna alles van Neophyte/Bodylotion

FOK!fossiel woensdag 10 januari 2001 @ 22:52:59 #66
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_640285
Tsjah... Na het luisteren van dat nr Rob Gee - Sex, Drugs & Gabberhouse ben ik nog minder overtuigd. Ik zal straks de rest van de nummers binnekort es beluisteren, ff kijken wat ik daar van vind.

Maar de meeste vinnik gewoon bagger eigenlijk. Boem, boem.. klap,klap,klap. Soms wel een leuk melodietje wat compleet wordt verneukt door de bass+clap en/of de snelheid.

Ik bedoel, Party Animals vinnik ook niet zo. Maar opzich vinnik dat die best leuke deuntjes hebben. (jaja gecovered weet ik).. Ik bedoel, ik was destijds helemaal weg van Enquiries (ofzo).. Maarja, je bent 12 en je leeft eh. Als ik het nu luister vinnik het wel ok.. Behalve dat die ontzettende kut bass het altijd weer moet verneuken. Dat heb ik ook met Dune eigenlijk, geen hardcore vinnik of wel? Maargoed. Dat was ook iets in die tijd en had ook hardcore/techno? invloeden. Maar die hebben veel toffe nummers vind ik, alleen die bass weer eh. Echt zo'n 'gabberbassje' waarvan ik spontaan moet 'en. Bv Future is now.. CEWLIO nummer maar die bass.. ARGH.

Maargoed.. Geef mij maar echt goed inelkaar stekende muziek alla Rob D - Clubbed to death, Fatboy Slim - Right here Right now etc.. Of andere nummers met relaxte ritmes etc. Maar dan ga ik weer off-topic

Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  donderdag 11 januari 2001 @ 22:36:30 #67
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_643504
quote:
Op 10 januari 2001 16:59 schreef Citroen het volgende:
Leugenaar... Stereomurder = geen speedcore! Een van de weinige goede nummers van PCP/Marshall Masters/Inferno Bros. eigenlijk... 6 million ways to die is ook wel vet van ze...!

Valty me trouwens op dat voornamenljk de oudere platen favoriet zijn...

Nog ff eeen aanvullinkje op mijn vorige top 3:
Neophyte - Happy is voor ho"m"o's
... - Our Defenition of Old Style

ach ja misschien verkeerd omschreven dan die nummers waren me`n top 3 en m`n voorkeur gaat uit naar terror oha
zo duidelijker? Ga trouwens niet continue voor super veel bpm hoor (Kijkt eens naar z`n cd`s, ziet z`n totis amos en biosphere cd`s ligen..)
pi_643720
Ik hou niet zo van de kale koppen, ik krijg er altijd een asosiatie van met skinheads..
Daarnaast is de muziek en de gasten die er komen vaak toch al erg agressief. Ze snuifen en slikken, en daar word het vaak niet beter op. Ze fokken elkaar op en zo loopt het vaak uit de spuigaten...
Gelukkig zijn de "alto's" Hier in de meerderheid (heb een hekel aan dat woord)
  vrijdag 12 januari 2001 @ 03:16:56 #69
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_644442
[never mind...]

[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 12-01-2001 03:49]

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_646922
quote:
Op 11 januari 2001 23:26 schreef Aneurism het volgende:
Ik hou niet zo van de kale koppen, ik krijg er altijd een asosiatie van met skinheads..
Daarnaast is de muziek en de gasten die er komen vaak toch al erg agressief. Ze snuifen en slikken, en daar word het vaak niet beter op. Ze fokken elkaar op en zo loopt het vaak uit de spuigaten...
Gelukkig zijn de "alto's" Hier in de meerderheid (heb een hekel aan dat woord)
Hoe vaak ben jij naar hardcore-feesten geweest, aneurism? De sfeer is meestal juist heel erg goed, de agressievelingen zijn meer de toeristen die van mensen zoals jou horen dat er een agressieve sfeer hangt en dan komen om ff lekker te rellen.
Dat de muziek agressief is maakt helemaal niet uit, mensen kunnen daar hun agressie in kwijt...Als ik agressief ben dan zet ik graag ff een hardcore-plaat aan (of bijv. een nummer van Limp Bizkit) zodat ik me ff daar op af kan reageren ipv dat ik dat op anderen doe.
En waar slaat 't op om te zeggen dat 't goed is dat er hier meer alto's komen? Wat een bullshit zeg, kijk alsjeblieft naar de mensen zelf en niet naar hun muzikale voorkeur, er lopen namelijk genoeg klerelijers rond die "alto" zijn net als dat er klerelijers rondlopen die "gabber" zijn. Van dat kortzichtige gedoe krijg ik echt neigingen.

Kale koppen vind ik trouwens ook niet zo, maar dat even terzijde...

Edit: typo

[Dit bericht is gewijzigd door Reticulin op 12-01-2001 16:57]

pi_649905
quote:
Op 10 januari 2001 22:34 schreef 666 het volgende:
Het is eigenlijk te triest dat er nog steeds mensen zijn die hardcore geen muziek noemen, hoe defineer je muziek dan..
ik hou ook niet van R&B, maar dan noem ik het nog wel muziek.
Iets met melodie erin, zou ongeveer mijn definitie zijn. Nou zal die er bij hardcore ongetwijfeld inzitten, alleen hoorde ik niets dan bass en geschreeuw.
pi_649950
quote:
Op 13 januari 2001 16:48 schreef WouterB het volgende:
Iets met melodie erin, zou ongeveer mijn definitie zijn. Nou zal die er bij hardcore ongetwijfeld inzitten, alleen hoorde ik niets dan bass en geschreeuw.
Dat zal dan meer aan jou liggen dan aan hardcore denk ik...Download 't nummer Unknown - Fuck the rumours 's, als je gaat beweren dat daar geen melodie in zit dan ben ik de zoon van Paul de Leeuw

[Dit bericht is gewijzigd door Reticulin op 13-01-2001 17:12]

pi_654764
Sjeezz, wat een gelul...

Reticulin>> Al die gasten weten gewoon niet waar ze over praten... Laat ze lekker...

maandag 15 januari 2001 @ 14:46:04 #74
8416 Metalium666
Shall I Black Your Eyes Again?
pi_655526
ik ken wat gabbers en dat zijn best relaxte gasten

trouwens iedereen die een andere muzieksmaak
heeft dan top 40 en eminem shit ruled

ik ben zelf meer metal, industrial enzo
liefhebber

Before the bullets, Before the flies, before authorities take out my eyes, the only smiling are you dolls that I made but you are plastic and so are your brains
pi_655585
hardcore ruleert zwaar
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  dinsdag 16 januari 2001 @ 08:39:24 #76
4914 MeNTaL_TO
Been there, done that
pi_657786
Ben zelf een oldskool gabber, was verliefd op gabber sinds in ik 93 alles naar de klote hoorde (tja bijna rotterdammer he)
Hoop parties geweest, maar nadat newstyle in kwam, en de commercie vond ik het niet echt gezellig meer, hoop vrienden haakten af nadat er geen parties gegeven meer mochten worden in de Energiehal (best memories ever!)
En sinds de beste dj stopte (ruffneck, thnx xsv records )
top 3
1 neophyte recession (mysteryland1, maasvlakte)
2 pcp - 6 million ways to die
3 paul vs weet ik niet meer - anti procastination
Shibby dude! and then? and then? and then?.........and theeeeennnnn?
pi_658258
Jaaa, Nigtmare party's in Rotterdam, de eerste hellraiser party's in sporthallen zuid en de feesten in dat hocheystadium in Utrecht en dan nog vele kleine feesten. me heeft goede herinderingen aan 1991 -1994(begin)
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
pi_658721
Ruffneck draait trouwens af en toe nog wel eens. Hardcore bedoel ik dan. (Drum 'n Bass draait ie wel nog 'normaal') Maar bv. op Hardcore Resurrection draaide Ruffneck samen met Endymion.
De gegevens op deze pagina's zijn allen onder voorbehoud van (type)fouten.
  maandag 22 januari 2001 @ 11:22:03 #79
5089 thurminator
loves Troela!!!
pi_676848
quote:
Op 16 januari 2001 12:22 schreef Party-pooper het volgende:
Jaaa, Nigtmare party's in Rotterdam, de eerste hellraiser party's in sporthallen zuid en de feesten in dat hocheystadium in Utrecht en dan nog vele kleine feesten. me heeft goede herinderingen aan 1991 -1994(begin)
Absoluut the best!! Hele goeie herrineringen aan!!
pi_678486
Dit weekend luisterde ik weer eens een heel heel oude tape van de allereerste thunderdome in Thialf. Grappig om te horen dat er toen nog geen echte scheiding was tussen hardcore en mellow. Gooit zo'n Gizmo gewoon plaatjes op als Felix met Don't you want me. Errug leuk.
pi_711545
Weet iemand toevallig een (paar) cd's waar Felix - Don't U Want Me opstaat? Ik kan me herinneren dattie op Move The House-cd's staat en misschien op Houseparty-cd's? Wie oooo wie kan me dit vertellen, ik kan me nl. herinneren dat ik um had, net zoals Winx - Don't Laugh... Waar staat die op????
pi_712344
Zo'n jaartje of vier geleden,toen ik op de basisschool zat (ik ben een jong Fok!kertje)vond ik gabber wel goed,ik heb nog steeds wat cd's liggen hier,Thunderdome ed.Na een tijdje vond ik er niet veel meer aan,vond ik heavy metal beter,en nu vind ik ongeveer alle rockbandjes (lees bands met gitaren erin voorkomend)(van Sepultura tot K's choice) wel goed.

Toendertijd liep ik eerder mee met de massa,dan dat ik het echt goed vond (ik weet nog dat mijn ouders laaiend waren over dat ik 50 duurverdiende guldentjes uitgegeven had aan een Thunderdome cd(wel gave frontjes hadden die altijd) ) en nu...nu lijkt het of de meeste mensen (kinderen,pubers,adolescenten,leeftijdsgenoten) harde gitaar muziek goed vinden (Limpie...)maar ik loop nu niet mee,ik vind het nu echt goed.
En toendertijd vond ik die Hardcore goed omdat het cool was om die muziek goed te vinden.

Ennieweejs,misschien was dit een beetje off topic,ik weet niet of Hardcore nog leeft of dood is,ik weet wel dat de ozo beroemde hardcore mysteryland party's nu veranderd zijn in trance party's...(toch)

Scylla out

pi_712396
Hmm wat wel vreemd is...
Er is ook een andere soort muziek die hardcore wordt genoemd, maar dat klinkt heel anders, is met gitaar en drum enzo.
't Is IMO gewoon Hardcore Metal... en geen hardcore, hardcore is namelijk geen muzieksoort, hardcore staat voor een zgn "harde kern" en niet voor een bepaald soort muziek... hardcore metal staat dus voor harde metal gewoon... met alleen de harde kern die ernaar luistert (is inmiddels ook wel veranderd)

Maar om even terug te komen op hardcore waar hier over gesproken word... ik ben van mening dat 't hier niet om hardcore gaat maar om hardcore techno ofzo. of gabber hardcore... iig niet gewoon hardcore... want dat ik geen muziek, maar dat is meer een bepaalde stroming binnen een bepaalde muzieksoort denk ik...

Hmmm misschien beetje krom geschreven allemaal... als je 't niet snapt lees je 't nog maar een keer door

PS: ik heb zelf ook een hele tijd in de Gabber Hardcore gezeten... liep niet in trainingspakken want dat vond ik echt lelijk... maar luisterde veel naar Hellraiser en de iets oudere thunderdome CD's... allemaal verkocht laatst

pi_713141
Klopt Spike, maar hardcore ligt wat makkelijker in de mond dan hardcore-techno ofzo, de hardcore-metal liefyhebbers zeggen ook gewoon hardcore...ik heb een hekel aan 't woord gabber, vind ik te kinderachtig voor een muziekstijl die nou best wel volwassen begint te worden
  woensdag 7 februari 2001 @ 16:35:50 #85
5089 thurminator
loves Troela!!!
pi_727341
Weet iemand hier trouwens nog wat de voorloper van Thunderdome was? Ik dacht dat dat Rave the City ofzoiets was, maar 't kan ook iets anders zijn natuurlijk!!
pi_727396
volgens mij was rave the city niet echt een voorloper van thunderdome ofzo hoor.. zover ik weet kwamen die 2 ongeveer rond dezelfde tijd uit (welke eerder begonnen is weet ik niet).

[edit]
misschien was 't wel turn up the bass ofzo.. is wel geen hardcore o.i.d. maar dat was er toen ook nog niet zo veel denk ik (tenminste niet voor de grote massa).

[Dit bericht is gewijzigd door ZyRoX op 07-02-2001 16:48]

pi_785150
Hardcore komt terug! Zie de SP!TS van woensdag

Of kijk op http://www.thirdmovement.nl

maandag 5 maart 2001 @ 17:13:18 #88
10528 NMMV
EkkiEkkiEkkiPtangZoomBoing!
pi_793768
Bij Hardcore denk ík ook niet aan gabber maar aan Skinhead / Punk Hardcore..... sja Hardcore is gewoon een muzieksoort teruggebracht tot de basis volgens mij..
Every time I try to talk to someone it's "sorry this" and "forgive me that" and "I'm not worthy"...
pi_803237
Dj Promo, nu bij FF wat anders...
pi_815720
Hardcore komt terug... Snel als het aan mij ligt, maar hoe snel...??? Het is in iedergeval zeker dat het terugkomt, misschien commercieel (zal sowieso een andere naam krijgen), we zien het wel...
  woensdag 15 augustus 2001 @ 01:03:49 #91
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_1413613
Hardcore zal groter worden, maar ik zie het niet weer zo ontzettend commercieel worden als in 1996 etc...
Love will be my strongest weapon
pi_1413845
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 01:03 schreef Acathla het volgende:
Hardcore zal groter worden, maar ik zie het niet weer zo ontzettend commercieel worden als in 1996 etc...
maak je geen illusies.. hardcore is aan het afsterven..

die house en hardcore stromingen zijn allemaal tijdelijk en het ene moment is het 'in' en het andere moment uit.. metal bestaat al jaren en is eigenlijk altijd even populair gebleven

wat mij altijd opvalt is dat 90% van de mensen die naar house luistert op vbo niveau zit en dat ze altijd zeggen dat het niet uitmaakt of muziek diepgang heeft
maar ik denk dat dat gewoon komt doordat ze muzikaal gezien op een te laag niveau zitten op muziek met diepgang te begrijpen

[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_1413959
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 01:34 schreef Wisp het volgende:
wat mij altijd opvalt is dat 90% van de mensen die naar house luistert op vbo niveau zit en dat ze altijd zeggen dat het niet uitmaakt of muziek diepgang heeft
maar ik denk dat dat gewoon komt doordat ze muzikaal gezien op een te laag niveau zitten op muziek met diepgang te begrijpen
nee jouw opmerking getuigt van enige vorm van intelligentie
pi_1413961
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 02:20 schreef Reticulin het volgende:

[..]

nee jouw opmerking getuigt van enige vorm van intelligentie

inderdaad en die van jou niet

face the facts dude

[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
  woensdag 15 augustus 2001 @ 02:46:26 #95
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_1413991
losermuziek
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_1414022
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 02:21 schreef Wisp het volgende:

[..]

inderdaad en die van jou niet

face the facts dude

gelukkig voldoe ik niet aan jouw stereotype beeld met m'n HAVO-diploma...Acathla ook niet trouwens...En zo'n beetje 80% van de gabbers die ik ken...

Blij toe...zou toch geen VBO-er willen zijn, want een VBO-er is per definitie dom en snapt niks van muziek...

pi_1414076
quote:
Op het moment is het echt niet aan het afsterven. Dat iets niet in het nieuws of op tv komt betekent niet dat het dood is. Op mysteryland was de hardcore tent de enige die vanaf het begin al goed gevuld was en die op momenten zelfs te klein was. Bij Dj Promo en Neophyte live was alles vol en stonden veel mensen buiten de tent te kijken, de andere tenten waren nooit 100% vol.
quote:
Sja ik ga niet ontkennen dat de gemiddelde gabber een lage opleiding heeft maar ik denk toch dat het gemiddeld wel havo/mts zal zijn. Gelukkig vallen mijn vrienden buiten de boot en ik helemaal, heb op de universiteit gezeten en nu op HBO.

Ik vind eigenlijk niet dat muzikale smaak veel met opleiding te maken heeft, mijn klas op het HBO luistert grotendeels naar hardcore en black metal.

woensdag 15 augustus 2001 @ 10:25:41 #98
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_1414779
quote:

[..]

die house en hardcore stromingen zijn allemaal tijdelijk en het ene moment is het 'in' en het andere moment uit.. metal bestaat al jaren en is eigenlijk altijd even populair gebleven

Hardcore aan het afsterven?? Waarom worden er dan nog steeds Thunderdome's en diverse andere feesten gegeven?

Ik kan niet ontkennen dat er veel hardcore platen zijn die muzikaal gezien niet echt van hoog nivo zijn; NET ALS BIJ ALLE ANDERE MUZIEKSTIJLEN.

Waar je die 90% op baseert weet ik niet, volgens mij is het dat een gok uit het niets. Al behoorde ik tot de 0,01% van de (ex)VWO'ers die hardcore luistert; so be it! Ik luister waar ik zin in heb en dat moet iedereen doen.

Respecteer andere muziekstromingen voor wat ze zijn, als iedereen hetzelfde leuk zou moeten vinden als jij zou de wereld maar een saaie eentonige bedoening zijn vind je niet?

quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 02:46 schreef Vibromass het volgende:
losermuziek
Wat is het nut van dit soort opmerkingen?
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  woensdag 15 augustus 2001 @ 11:04:45 #99
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_1414997
quote:
Op zaterdag 13 januari 2001 17:10 schreef Reticulin het volgende:
...Download 't nummer Unknown - Fuck the rumours 's, als je gaat beweren dat daar geen melodie in zit dan ben ik de zoon van Paul de Leeuw
Dit is een typisch hardcore track van nu, die laat zien dat hardcore geen muziek is waar alleen maar in geschreeuwd wordt en waar geen melodie in zit.

Waar ik me ook helemaal *&%*^&%( aan erger, is dat sommige hardcore tracks heel goed worden bevonden als het plotseling 'hard house' wordt genoemd....

Zie ook Hardhouse nummers...

Dat slaat toch helemaal nergens op? Als een hardcore nummer hardcore wordt genoemd, wordt het uitgekotst, als het hard house wordt genoemd, dan vindt iedereen het helemaal te gek!?

Anyway... Unknown - Fuck The Rumours is verplichte kost voor iedereen die nog met de standaard vooroordelen rondloopt dat hardcore 324871 BPM met geschreeuw en zonder melodie is...

Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
  woensdag 15 augustus 2001 @ 12:11:43 #100
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_1415528
Sterker nog: Hardcore is tegenwoordig alleen nog maar melodie en geen geschreeuw...
[..]
pi_1416736
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 11:04 schreef terabyte het volgende:
Waar ik me ook helemaal *&%*^&%( aan erger, is dat sommige hardcore tracks heel goed worden bevonden als het plotseling 'hard house' wordt genoemd....

Zie ook Hardhouse nummers...

Dat slaat toch helemaal nergens op? Als een hardcore nummer hardcore wordt genoemd, wordt het uitgekotst, als het hard house wordt genoemd, dan vindt iedereen het helemaal te gek!?

In dat hardhouse topic word Bulldozer Project - Arise ook genoemd maar die staat onder andere op Thunderdome 2001 (track 10), Thunderdome 25 (track 10) en Hardcore 2001 (track 8).
Maar mensen hebben meestal hun vooroordeel al klaarliggen...
pi_1417359
De hardcore scene is veranderd qua uiterlijk...er zijn nog maar weinig gabbers die gekleed gaan zoals vroeger...qua muziek is hij wel aan het terugkomen. Ik ben op enkele impluzen, trance energies, massiv, mysterylands, sensation, dv geweest en veel dj's in discotheken zien draaien en het blijft harder aan het worden....een nummer als derb van Kai Tracid flipt iedereen op...echter het is een duitser dus duurt het lang voordat nl eraan wil..

ps. The DarkRaver is behoorlijk veranderd..ik heb hem dit jaar 3 of 4 keer gezien...hij treedt vaak in Horst op(Noord-Limburg en omstreken)...hij draait nog wel hard maar meer richting de hardhouse of wat jullie progressive noemen...maar die discussie hebben we lang genoeg gehad....

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')