abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_595607
In het dorp waar ik woon (Vessem, vlak bij Eindhoven) is hardcore nog steeds een erg populaire muzieksoort, maar nou vraag ik me af hoe dat zit met de rest van Nederland en vooral de FOK!kers.
pi_595637
In Bergen op Zoom en omstreken(het gebied waar ik woon ) is hardcore zo UIT als het maar zijn kan en gelukkig ziet het ernaar uit dat deze muziekstijl nooit meer IN zal komen.

Ik vond het eigenlijk wel een apart verschijnsel; zo'n 3 jaar geleden was er een echte gabber-rage maar opeens van de ene op de andere dag was deze van de aardbodem verdwenen.

Persoonlijk ben ik hier heel blij mee; hardcore,gabber etc. is absoluut niet de muziek waar ik van houd.
Zelf geef ik meer de voorkeur aan wat alternatievere muziek(en rock) en af en toe wat rustige trance.
Maar nee, die muziek hoeft voor mij echt niet!!!!!

Verbaal genie in love!
pi_595717
nou ik ben gisteren nog naar een hardcore party geweest en hier in het zuiden van Limburg (Heerlen) leeft het nog. En dat was te merken want het was stampe vol!!

Er waren mensen van uit het hele land en ook veel duitsers dus ik kan niet echt zeggen dat het dood is.

I always tell the truth, even when I lie!
  donderdag 28 december 2000 @ 16:26:06 #4
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_595753
Geen idee eigenlijk, ik ben er zelf nooit zo'n liefhebber van geweest. Maar hier zie ik eigenlijk ook nooit meer kale hoofden met trainingspakken en Air Max-en op straat lopen, en dat was een paar jaar geleden wel anders. Of zou het 'imago' van de gabber gewoon veranderd zijn?
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_595761
hier hetzelfde
pi_595770
Het is inderdaad veranderd, vroeger waren er veel meelopers die in een groep wilden horen en hoe kan dat makkelijker dan allemaal hetzelfde eruit te zien. Deze meelopers zullen nu wel naar iets anders overgestapt zijn.

Nu zijn eigenlijk alleen de mensen nog over die het echt om de muziek gaat en dan is kleding/uiterlijk niet belangrijk.
Ja ok, er zijn wel nog mensen met kale koppen/trainingspakken maar minder als vroeger.

pi_595778
ik ben een groot liefhebber van gabber, maar de laatste jaren heb ik niets nieuws meer beluisterd of gekocht, omdat ik vond dat de nieuwe lichting producers en dj's een beetje aan het herhalen was van wat er al was. Misschien is dat nu wel weer verbeterd, maar ik ben er gewoon een beetje uit.
Sowieso was ik nooit onderdeel van de gabbercultuur, dat gedoe met kale koppen en campingsmokings vond ik maar vaag.
rafraîchissant pour la gorge et le pharynx
  donderdag 28 december 2000 @ 16:41:12 #8
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_595807
Eigenlijk is het zo dat er nog steeds veel mensen zijn die van Hardcore houden, maar dat niet "lijdend" doen. Ik koop nog regelmatig hardcoreplaten en ga zo nu en dan eens naar een feestje. De meeste mensen kleden zich gewoon mainstream en luisteren bijvoorbeeld naar gewone top 40 muziek, maar kunnen stevige platen op z'n tijd ook waarderen. Hardcore is nu zoals hardcore hoort te zijn; een muziekstijl die niet in de top 40 voorkomt en die toch veel mensen kunnen waarderen op z'n tijd. Net zoiets als de Heavy Metal en zo dus.... Rage Against The Machine en rammstein hoor je toch immers ook niet dagelijks op de radio. En harde rappers kom je ook niet tegen. Een heleboel muziekstijlen hebben een rustige en een undergroundkant. Ach zolang het niet 'commercieel' is, wordt er ook niet zeikerig over gedaan door de media of mensen die van een andere muziekstijl houden.
Kijk maar naar Eminem: als die gozer niet in de top 40 zou staan en dus niet interessant zou zijn voor de bladen, dan liepen er hier ook heel wat minder mensen te zeiken op hem...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_595867
de foto's van die party gisteren (eigenlijk vandaag) zijn te zien op de site van de peppermill
www.peppermill.nl/Pictures

daar kan je zien "wat voor soort mensen" daar waren

donderdag 28 december 2000 @ 17:10:51 #10
6610 Jer
www.superfeesten.tv
pi_595883
De meiden zijn er in iedergeval op vooruit gegaan

[url]http://www.superfeesten.tv[/url] videos - fotos - agenda [url]http://www.gratisfeesten.nl[/url] - vrijkaarten - gastenlijst - vip
pi_596323
Is er elk weekend een hardcoreparty in de Peppermill ofzo? op gabber.pagina.nl staan vaker aankondigingen!!
pi_596342
was het maar zo

maar om ff serieus te zijn, er is ongeveer om de twee maanden 1tje. Zaterdagen zijn gewoon avonden voor iedereen, dus in elke zaal andere muziek (top40/dance, trance/techno, r&b en oudere muziek uit 80's en eerder).
En op vrijdagen zijn er speciale optredens, deze maand zijn La Luna, McKenzie en zo'n soort optredens daar geweest.

Maar hardcore blijft ook nog regelmatig komen, ik denk dat de volgende keer in februari is.

pi_596358
Vraag je van een "leek";

is de hardcore-stijl nog steeds dezelfde als 3 jaar geleden( a la DarkRaver, BuzzFuzz, Gizmo etc.) of is het meer de hard-techno kant opgegaan?

Verbaal genie in love!
pi_596526
Laten we alsjeblieft geen dode muziek wakker maken zeg, straks komt er ooit nog een revival.
Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
pi_596555
wouterb blijf jij maar lekker in je eigen droomwereldje. Ik ga tenminste niet zeiken over muziek die ik nix vind.

En er zijn nu nieuwe newstyles, de hardcore stijl is dus inderdaad wat veranderd.

pi_596591
Noem je dat muziek dan? 280 bpm met wat geschreeuw erdoor. Nee, ik heb het een tijd aan moeten horen en ben nu zowaar blij dat mijn broertje alleen nog maar hiphop draait. Kejje nagaan.
  donderdag 28 december 2000 @ 22:38:31 #17
6610 Jer
www.superfeesten.tv
pi_596903
quote:
Op 28 december 2000 20:54 schreef WouterB het volgende:
Noem je dat muziek dan? 280 bpm met wat geschreeuw erdoor. Nee, ik heb het een tijd aan moeten horen en ben nu zowaar blij dat mijn broertje alleen nog maar hiphop draait. Kejje nagaan.
Weet waar je over praat of hou gewoon je mondje dicht.
eikel!
[url]http://www.superfeesten.tv[/url] videos - fotos - agenda [url]http://www.gratisfeesten.nl[/url] - vrijkaarten - gastenlijst - vip
pi_596913
quote:
Op 28 december 2000 20:54 schreef WouterB het volgende:
wat is er mis met hip/hop?
pi_596942
quote:
Op 28 december 2000 22:38 schreef Jer het volgende:
Weet waar je over praat of hou gewoon je mondje dicht.
eikel!
Ik heb het een hele lange tijd moeten aanhoren, dus ik weet heus wel waar het over gaat. Het is leuk om de buren mee te pesten maar al te veel creatieve processen gaan er niet aan vooraf. Als het al geen gejatte kreten zijn is het nogal vaak iets in de trant van "I wanna fuck you in the ass".
pi_596948
quote:
Op 28 december 2000 22:40 schreef Beezz het volgende:
wat is er mis met hip/hop?
Wat mij betreft een heleboel maar daar zijn al genoeg topics over geweest.
pi_596975
quote:
Op 28 december 2000 22:49 schreef WouterB het volgende:
Ik heb het een hele lange tijd moeten aanhoren, dus ik weet heus wel waar het over gaat. Het is leuk om de buren mee te pesten maar al te veel creatieve processen gaan er niet aan vooraf. Als het al geen gejatte kreten zijn is het nogal vaak iets in de trant van "I wanna fuck you in the ass".
Juist Wouter!

Want, Jer & de rest van de hardcore-gang.. geef nu toe; muzikaal zit het allemaal niet zo goed in elkaar ,die muziek.
En de "lyrics" zijn nou ook niet wat je noemt : diepzinnig.
Het is naar mijn mening allemaal iets te simpeltjes en van die 1000 BPM flip je ook in no-time(op de negatieve manier).

Verbaal genie in love!
pi_596984
nieuwe maken?
"wat is er mis met hip/hop"

sorry k'ga offtopic, ff mijn mening op het gabber gebeuren, je kan het toch geen muziek noemen, staks komt "gabbertje" terug of "gabber piet"... dat is toch 2x niks..!!

pi_597067
quote:
Op 28 december 2000 15:44 schreef thurminator het volgende:
In het dorp waar ik woon (Vessem, vlak bij Eindhoven) is hardcore nog steeds een erg populaire muzieksoort, maar nou vraag ik me af hoe dat zit met de rest van Nederland en vooral de FOK!kers.
hier in huis was het een paar jaar geleden erg in,
maar dat was de leeftijd denk ik 13 a14 jaar.

nu echt niks meer, maar toen vond ik het wel mooi.

en die kale gabber, weet je wel, die is er ook mee opgehouden, omdat de jeugd steeds jonger werd die naar die gabberpatry's ging, 12 tot14 jaar en aan de pillen, dat was niet zijn bedoeling

Menthal Theo bedoel ik.
woont in belgie
kicke manneke.

De Puta Madre
  donderdag 28 december 2000 @ 23:37:00 #24
8355 djjumbo
The one and Only :P
pi_597100
quote:
Op 28 december 2000 23:02 schreef Beezz het volgende:
nieuwe maken?
"wat is er mis met hip/hop"

sorry k'ga offtopic, ff mijn mening op het gabber gebeuren, je kan het toch geen muziek noemen, staks komt "gabbertje" terug of "gabber piet"... dat is toch 2x niks..!!

heb je de hele topic wel gelezen?
pi_597102
Weer een vraag aan de hardcore-liefhebber;

Bestaat de Thunderdome cd-reeks nog steeds en bij welk deel zitten ze?

Verbaal genie in love!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')