abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8848064
Teletekst meldt net dat een Amerikaans verkenningsvliegtuig van het type RC-135 boven de Japanse Zee door 4 Noord-Koreaanse Mig's is onderschept.
Bronnen melden verder dat tenminste één van de Noord-Korenaanse straaljagers het Amerikaanse toestel in het vizier had met wapens op scherp.

Nou zullen een hoop mensen direct denken; So what, niks gebeurd, vermelden niet waard. Echter vind ík dit bericht verontrustend. Ik heb een heel vreemd gevoel over de situatie Noord-Korea. Je leest- en hoort niet zo veel over het conflict tussen hen en de Verenigde Staten. Elke krant opent immers met berichten over de Irak-situatie. Ik vind Noord-Korea erg dreigende, provocerende houding aannemen ondertussen en ze lijken totaal niet onder de indruk te zijn van de woorden van Bush en aanhang.
Het gevoel wat ik nu heb is dat dit wel eens verkeerd af kon gaan lopen, op een moment dat niemand dat verwacht. En op een moment dat de hele wereld zich op Irak richt.

dinsdag 4 maart 2003 @ 00:51:56 #2
47482 Grumbit
psychopaat uh-loog
pi_8848084
Hmm zou dit dan ook gaan eskaleren ?
pi_8848120
Ik heb eens een boek van Tom Clancey gelezen over deze situatie...
Erg beangstigend is het iig wel; Amerika dat zichzelf onoverwinnelijk waant en iedere tegenstander naar zijn hand wil zetten, en daar tegenover het trotse Noord-Korea, in het bezit van kernwapens en niet onder de indruk van de VS.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  dinsdag 4 maart 2003 @ 00:56:26 #4
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_8848155
Tja, als je een luchtruim schendt is dit te verwachten. Of zouden de Koreanen er makkelijker vanaf komen als ze in Amerikaans luchtruim gaan vliegen met een verkenningsvliegtuig.
pi_8848168
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 00:56 schreef AchJa het volgende:
Tja, als je een luchtruim schendt is dit te verwachten. Of zouden de Koreanen er makkelijker vanaf komen als ze in Amerikaans luchtruim gaan vliegen met een verkenningsvliegtuig.
Boven internationale wateren dacht ik.

(correct me if I'm wrong)

dinsdag 4 maart 2003 @ 00:58:00 #6
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_8848181
Dat staat iig wel op NOS teletekst...
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_8848194
U.S. military sources said Monday that the Air Force plane was in international airspace about 150 miles [240 kilometers] off the Korean peninsula when the MiGs approached and flew alongside for 20 minutes, at some points coming within less than 400 feet of the U.S. plane.

Officieel van Cnn.

pi_8848200
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 00:56 schreef AchJa het volgende:
Wat er op nu.nl staat:
quote:
Het incident was vroeg op zondag in internationaal luchtruim bij Korea.
Waar staat er nou weer dat die Amerikanen het Noord-Koreaanse luchtruim waren binnengedrongen ?
pi_8848209
Dit zou allemaal weleens kunnen eskaleren ja, en je kan je dan afvragen hoe dat gaat aflopen.

Toch maar eens een paar voorzorgsmaatregelen nemen.

(Kaarsen in huis haalt)

dinsdag 4 maart 2003 @ 01:00:07 #10
49109 toutunique
Winnaar Fok!Idols 3/2003
pi_8848215
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 00:49 schreef Chooselife het volgende:
..... Echter vind ík dit bericht verontrustend. Ik heb een heel vreemd gevoel over de situatie Noord-Korea. Je leest- en hoort niet zo veel over het conflict tussen hen en de Verenigde Staten. Elke krant opent immers met berichten over de Irak-situatie. Ik vind Noord-Korea erg dreigende, provocerende houding aannemen ondertussen en ze lijken totaal niet onder de indruk te zijn van de woorden van Bush en aanhang.
Het gevoel wat ik nu heb is dat dit wel eens verkeerd af kon gaan lopen, op een moment dat niemand dat verwacht. En op een moment dat de hele wereld zich op Irak richt.
Dat is dus precies wat ze willen aan tonen, zij kunnen alles doen zonder dat ze iets gebeurd, en de Irakezen komen zometeen onder bommentapijten terwijl zij niks gedaan hebben.
Noord Korea zet de VS gewoon goed voor lul.
Alles wat ik schrijf is slechts een uiting van mijn essentie. Gezien die niet beschrijfbaar is, kan ik moeilijk uitleggen waarom ik dit schrijf.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 01:00:40 #11
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_8848220
Gisteren stond ook op CNN tekst dat Noord-Korea had verklaard dat "the world will suffer horrifying nuclear disasters", indien de VS Korea mocht aanvallen.

Klinkt wel een beetje als een Doomsday Device.

EDIT: link op CNN.com: http://www.cnn.com/2003/WORLD/asiapcf/east/03/02/nkorea.warning/index.html

[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Strangelove op 04-03-2003 01:03]

"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_8848229
Dat locken van vliegtuigen staat gelijk aan het ultieme "OPROTTEN nu!",.. (neerschietn doen ze nooit omdat er dan binnen 6 weken een parkeerplaats bij wordt gebouwd)

Maar ik vind dit dus ook heel verontrustend, dit zijn echt situaties waarvan uit oorlogen ontstaan. VS wil verklaring, NK zeikt en verbreekt verbindingen.. Over en weer gedreig waardoor situatie op scherp komt te staan..en dan 1 enkel incidident! en t gaat mis

dinsdag 4 maart 2003 @ 01:02:14 #13
49109 toutunique
Winnaar Fok!Idols 3/2003
pi_8848242
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 01:00 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Gisteren stond ook op CNN tekst dat Noord-Korea had verklaard dat "the world will suffer horrifying nuclear disasters", indien de VS Korea mocht aanvallen.

Klinkt wel een beetje als een Doomsday Device.

Lekkere propaganda vind ik het. Iedereen maar bang maken voor bush. Vergeet niet dat macht bij angst begint.
Alles wat ik schrijf is slechts een uiting van mijn essentie. Gezien die niet beschrijfbaar is, kan ik moeilijk uitleggen waarom ik dit schrijf.
pi_8848269
quote:
Ik vind Noord-Korea erg dreigende, provocerende houding aannemen ondertussen en ze lijken totaal niet onder de indruk te zijn van de woorden van Bush en aanhang.
De houding van de VS lijkt mij wat dit betreft minstens zo provocerend door het die kant op sturen van een spionagevliegtuig. Waarom zou een land daar niet op mogen reageren door er wat Migs op af te sturen?

Geeft m.i. gewoon erg duidelijk weer "We hebben je gezien en we stellen dit niet op prijs.".

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_8848270
beter gaat iedereen zicht tegen amerika keren.
die geflipte bush mag van mij net zo goed dood als saddam hussein.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_8848281
Noord-Korea wil gewoon oorlog
quote:
North Korea intercepts U.S. reconnaissance plane

MiG locks weapons radar onto Air Force jet, which lands safely
From Barbara Starr and Mike Mount

WASHINGTON (CNN) --A U.S. Air Force RC-135 reconnaissance aircraft was intercepted over the Sea of Japan on Sunday by four armed North Korean MiG fighter jets, one of which locked its weapons-targeting radar onto the U.S. plane, U.S. military sources said.

At least two of the planes were MiG-29s. The two other fighters were thought to be MiG-23s.

U.S. military sources said Monday that the Air Force plane was in international airspace about 150 miles [240 kilometers] off the Korean peninsula when the MiGs approached and flew alongside for 20 minutes, at some points coming within less than 400 feet of the U.S. plane.

The RC-135 is a modified version of the military C-135 cargo plane, which is based on the Boeing 707 commercial airliner.

The Air Force plane returned to its base in Okinawa, Japan, without incident. U.S. officials say it was the first incident of a U.S. plane being intercepted by North Korean aircraft in more than 30 years.

The previous incident occurred in 1969, when a North Korean fighter shot down a U.S. EC-121 reconnaissance aircraft over the Sea of Japan, killing more than 30 U.S. airmen, according to a Pentagon official.

Tension has been rising on the Korean Peninsula since North Korea disclosed in October that it had renewed efforts to develop nuclear weapons it swore off in a 1994 agreement.

Last week, North Korea fired a short-range missile at sea during naval exercises, and on Friday, Japanese newspapers reported that Pyongyang had tested a rocket booster for its Taepo Dong ballistic missile at a launch site on the country's east coast in January.

Bron CNN.com

[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 04-03-2003 01:08]

Free people own guns! Slaves do not!
pi_8848297
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 01:04 schreef Vampier het volgende:
My point exactly.
pi_8848306
tuurlijk joh, ow w8 jij kwam uit vs hé Nah ze stellen zich gewoon zo opstandig op als nodig is zonder dat er iets echt gebeurt,..
  dinsdag 4 maart 2003 @ 01:06:45 #19
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_8848308
de VS zit constant met verkenningvliegtuigen boven Noord-Korea.
Van mij mag Korea om een voorbeeld te stellen er wel 1 uit de lucht knallen. Het moet over zijn met dat machtsvertoon van de VS.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 01:07:49 #20
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_8848327
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 01:02 schreef toutunique het volgende:
Vergeet niet dat macht bij angst begint.
"Deterrence is the art of producing in the mind of the enemy ...the fear to attack".
Aldus sprak Dr. Strangelove.

[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Strangelove op 04-03-2003 01:09]

dinsdag 4 maart 2003 @ 01:07:55 #21
46392 lala7
codename_orbitty
pi_8848329
quote:
Ik vind Noord-Korea erg dreigende, provocerende houding aannemen ondertussen en ze lijken totaal niet onder de indruk te zijn van de woorden van Bush en aanhang.
en zo hoort dat ..

we hebben je gezien ..
we vliegen met tig naast je ..
wat wou je doen ?
oprotten !
we luisteren niet naar je !

koekje van eigen deeg meer niet... pfff

i am a little alien ...
pi_8848332
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 01:04 schreef Vampier het volgende:
Mwah, ik denk eerder dat N-Korea hoog spel speelt. Ze proberen de VS uit de tent te lokken, maar tot dusver blijft het oorverdovend stil aan de kant van de VS. Waarom gebruikt Bush nu geen krachtige taal om N-Korea terecht te wijzen ? Ik denk dat Bush deze situatie helemaal niet had verwacht toen hij N-Korea bij de "axis of evil" schaarde.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 01:09:03 #23
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_8848343
Voortaan gewoon F15's meelaten vliegen en dat schroot uit de lucht schieten als ze in de buurt komen van verkenningsvliegtuigen.

War? jolly good.

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_8848351
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 01:07 schreef lala7 het volgende:

[..]

Wat denk je zelf, zou Amerika de verkenningsvluchten stop zetten? Nooit een keer hè, dat trotse Amerika van Bush niet.
En hoe reageren de Koreanen de volgende keer?
  dinsdag 4 maart 2003 @ 01:09:58 #25
8502 BAZZA
pi_8848355
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 01:08 schreef gelly het volgende:

Mwah, ik denk eerder dat N-Korea hoog spel speelt. Ze proberen de VS uit de tent te lokken, maar tot dusver blijft het oorverdovend stil aan de kant van de VS. Waarom gebruikt Bush nu geen krachtige taal om N-Korea terecht te wijzen ? Ik denk dat Bush deze situatie helemaal niet had verwacht toen hij N-Korea bij de "axis of evil" schaarde.

Noord-Korea is als een klein kind dat aandacht wil, soms moet je dat gewoon niet geven anders houden ze nooit op
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_8848360
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 01:09 schreef BAZZA het volgende:
Voortaan gewoon F15's meelaten vliegen en dat schroot uit de lucht schieten als ze in de buurt komen van verkenningsvliegtuigen.

War? jolly good.

Waarom zou de V.S. dat recht wel hebben boven terratoriale wateren ?
  dinsdag 4 maart 2003 @ 01:10:44 #27
8502 BAZZA
pi_8848370
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 01:10 schreef gelly het volgende:

Waarom zou de V.S. dat recht wel hebben boven terratoriale wateren ?

Omdat ze nog altijd in oorlog zijn met Noord-Korea?
pi_8848408
officieel ZK wel, maar VS?
pi_8848409
quote:

[..]

Noord-Korea is als een klein kind dat aandacht wil, soms moet je dat gewoon niet geven anders houden ze nooit op

Misschien. Maar het was zowiezo een domme zet van Bush om N-Korea gelijk te stellen met Irak en Afghanistan. Juist toen noord en zuid-Korea weer wat naar elkaar toe waren gekomen, kwam Bush met z'n uitspraken. Dat is hetzelfde als tijdens de periode vlak voor de val van de Sovjet staat Rusland beschuldigen van terrorisme. Ik snap trouwens nog steeds niet wat het doel van Bush was om N-Korea zo te bestempelen.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 01:17:04 #30
49109 toutunique
Winnaar Fok!Idols 3/2003
pi_8848451
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 01:07 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

"Deterrence is the art of producing in the mind of the enemy ...the fear to attack".
Aldus sprak Dr. Strangelove.

Afschrikwekkend is het beeld dat één land kan bepalen wat goed of slecht is. En dat ook nog zover te krijgen dat velen dat geloven. En deze velen ook angstig zijn om het oordeel aan te vallen. Precies wat je zegt.
pi_8848479
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 01:10 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Omdat ze nog altijd in oorlog zijn met Noord-Korea?

In dat geval heeft N. Korea dus evenveel recht om een spionagevliegtuig van de VS neer te halen.

Toch aardig van ze dat ze dat niet gedaan hebben .

dinsdag 4 maart 2003 @ 01:23:55 #32
8502 BAZZA
pi_8848547
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 01:19 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

In dat geval heeft N. Korea dus evenveel recht om een spionagevliegtuig van de VS neer te halen.

Toch aardig van ze dat ze dat niet gedaan hebben .

Tja op die manier:

De VS kan heel Noord-Korea vernietigen, toch aardig dat ze dat niet hebben gedaan

pi_8848566
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 01:23 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Tja op die manier:

De VS kan heel Noord-Korea vernietigen, toch aardig dat ze dat niet hebben gedaan

Volgens mij was er toen iets met China..

Staat me iig iets van bij

pi_8848572
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 01:23 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Een kwesite van geduld.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 01:26:58 #35
8502 BAZZA
pi_8848591
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 01:25 schreef gelly het volgende:

Volgens mij was er toen iets met China..

Staat me iig iets van bij

Die hielpen Noord-Korea.

Maar ik betwijfel of China ook volledig vernietigt wil worden alleen om Noord-Korea... zo goed zijn die banden nou ook weer niet (meer)

dinsdag 4 maart 2003 @ 01:27:44 #36
8502 BAZZA
pi_8848605
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 01:26 schreef Vampier het volgende:

Een kwesite van geduld.

Het zou iniedergeval goed zijn voor de kijkcijfers van CNN
pi_8848621
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 01:27 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Het zou iniedergeval goed zijn voor de kijkcijfers van CNN

live vuurwerk aan de kust van California
pi_8848632
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 01:26 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Die hielpen Noord-Korea.

Maar ik betwijfel of China ook volledig vernietigt wil worden alleen om Noord-Korea... zo goed zijn die banden nou ook weer niet (meer)

En ik betwijfel dan weer of de VS N-Korea de moeite waard vindt om met 1 miljard chinezen ruzie te krijgen.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 01:32:31 #39
46392 lala7
codename_orbitty
pi_8848668
quote:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op dinsdag 4 maart 2003 01:07 schreef lala7 het volgende:
[..]

--------------------------------------------------------------------------------

Wat denk je zelf, zou Amerika de verkenningsvluchten stop zetten? Nooit een keer hè, dat trotse Amerika van Bush niet.
En hoe reageren de Koreanen de volgende keer?

met een koekje van eigen deeg ben ik bang..

neerhalen.. wat doet america dan ??? dat is mayb wel het spel van nkorea.. freaky..

dwingt toch respect af denk ik .. weet niet of dat goed is hoor..

i am a little alien ...
pi_8848673
Inderdaad, China (en samen met N-K) is niet bepaald een land waar je ruzie mee wilt hebben.
"HEBBIE ME NIET VERSTAAN?! JE MOT JE GORE MUIL HOUWE!" - Neophyte
  dinsdag 4 maart 2003 @ 01:34:21 #41
8502 BAZZA
pi_8848692
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 01:29 schreef gelly het volgende:

En ik betwijfel dan weer of de VS N-Korea de moeite waard vindt om met 1 miljard chinezen ruzie te krijgen.

Ruzie? nee daar heeft China de VS veel te hard voor nodig en andersom.

China heeft andere prioriteiten, groeien en India etc

dinsdag 4 maart 2003 @ 01:35:03 #42
8502 BAZZA
pi_8848699
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 01:28 schreef Vampier het volgende:

live vuurwerk aan de kust van California

Da's wel mooi natuurlijk misschien woon ik dan ook al in Cali
  dinsdag 4 maart 2003 @ 01:37:53 #43
6941 APK
Factual, I think.
pi_8848725
Volgens mij hebben de strategen het behoorlijk druk in Amerika momenteel.

Gaat niet goed met de populariteit.....

En dan moet de Oscar-speech van Michael Moore nog komen.

Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_8848735
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 01:34 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Ruzie? nee daar heeft China de VS veel te hard voor nodig en andersom.

China heeft andere prioriteiten, groeien en India etc

China wil iig geen voetveeg worden van de V.S. Zeker gezien de publieke opinie omtrent Irak, zal China niet zonder pardon ja zeggen tegen een aanval op N-Korea. Ik denk zelfs dat ze tegen Bush zullen zeggen "flikker maar op, je hebt hier in deze regio niks te zoeken". En niet geheel onterecht lijkt mij, aangezien Bush het vredes proces tussen noord en zuid-Korea aardig gefrustreerd heeft.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 01:41:24 #45
18617 sam_the_man
is on it again.....
pi_8848749
quote:
....
En dan moet de Oscar-speech van Michael Moore nog komen.
Michael Moore !
Bedankt voor het in herinnering brengen van deze man, ik was er bijna van overtuigd dat er alleen maar rand-debielen in Amerika wonen...
Ennnnn Vast!
  dinsdag 4 maart 2003 @ 01:41:58 #46
46392 lala7
codename_orbitty
pi_8848754
quote:
ik hoop het voor je..
i am a little alien ...
  dinsdag 4 maart 2003 @ 01:47:05 #47
8502 BAZZA
pi_8848796
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 01:39 schreef gelly het volgende:

China wil iig geen voetveeg worden van de V.S. Zeker gezien de publieke opinie omtrent Irak, zal China niet zonder pardon ja zeggen tegen een aanval op N-Korea. Ik denk zelfs dat ze tegen Bush zullen zeggen "flikker maar op, je hebt hier in deze regio niks te zoeken". En niet geheel onterecht lijkt mij, aangezien Bush het vredes proces tussen noord en zuid-Korea aardig gefrustreerd heeft.

Natuurlijk, alleen geloof ik niet dat China een kernoorlog met de VS zou riskeren om Noord-Korea.

Kimmie wil gewoon aandacht en wil helemaal niet dood dus er zal niks gebeuren

dinsdag 4 maart 2003 @ 01:47:19 #48
8502 BAZZA
pi_8848799
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 01:41 schreef lala7 het volgende:

ik hoop het voor je..

Thanks
pi_8849318
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 01:35 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Moeten we elkaar een keer treffen en extreem foute Amerikaanse gedachten uitwissellen
  dinsdag 4 maart 2003 @ 05:15:35 #50
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_8849384
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 01:08 schreef gelly het volgende:
Mwah, ik denk eerder dat N-Korea hoog spel speelt. Ze proberen de VS uit de tent te lokken, maar tot dusver blijft het oorverdovend stil aan de kant van de VS.
integendeel, De VS heeft duidelijk te kennen gegeven dat ze best 2 oorlogen tegelijk kunnen voeren, dat de militaire planners er zelfs rekening mee hebben gehouden ( Lees: deze confrontatie is volledig gepland ), en dat na Irak Noord Korea aan de beurt is..

De VS heeft meer troepen gestuurd naar Zuid Korea, een vliegdekschip vorr de kust en 24 B52's en B1's naar Guam
ook Japan heeft 2 oorlogsschepen richting Noord-korea gestuurd..

De Vs schreeuwt het misschien niet van de daken maar de boodschap is duidelijk..

De VS heeft de oorlogen gepland volgens een bepaald tijdschema dat hun het beste uitkomt.. Maar Noord Korea zou stom zijn als ze dat af gaan wachten en gaan dus het tijdschema versnellen waardoor het voor de VS moeilijker word. het meest voordelige moment voor N.korea is wanneer de VS de oorlog tegen Irak start.

en ja China gaat ook mee doen. want de VS heeft dan moedwillig de VN en de internationale wetgeving om zeep geholpen en is de wereld vogelvrij verklaard

Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  dinsdag 4 maart 2003 @ 06:26:43 #51
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_8849425
Ach in principe heeft Noord-Korea net zoveel recht op een preventieve aanval dan de Verenigde Staten. Dat NK een preventieve aanval alleen met kernwapens kan uitvoeren is slechts een bijkomstigheid.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_8850339
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 01:06 schreef PLAE@ het volgende:
Van mij mag Korea om een voorbeeld te stellen er wel 1 uit de lucht knallen. Het moet over zijn met dat machtsvertoon van de VS.
Lezen! Het vliegtuig was boven internationale wateren en werd toen dus onderschept.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 09:26:26 #53
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_8850375
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 09:24 schreef Disorder het volgende:
Lezen! Het vliegtuig was boven internationale wateren en werd toen dus onderschept.
Dus hebben NK en de VS net zoveel rechten er te vliegen, toch?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  dinsdag 4 maart 2003 @ 09:27:28 #54
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_8850389
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 09:26 schreef Kaalhei het volgende:

Dat lijkt mij ook.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  dinsdag 4 maart 2003 @ 09:29:26 #55
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_8850427
Als het goed is, is er een grote ruimte in de Japanse zee waarvan Korea vindt dat het van Korea is en waarvan Japan zegt dat het van Japan is. De V.S. vinden het internationale wateren....
Maar lekker provocerend van de V.S...
  dinsdag 4 maart 2003 @ 09:36:59 #56
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_8850570
Een Amerikaans raketschild en de NK'en staan met lege handen.

Enge ventjes daar in dat Stalinistische land. Ze hadden geloof ik een leger van 1.2 Miljoen soldaten!

the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  dinsdag 4 maart 2003 @ 09:38:48 #57
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_8850606
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 09:36 schreef Ludwig het volgende:
Een Amerikaans raketschild en de NK'en staan met lege handen.

Enge ventjes daar in dat Stalinistische land. Ze hadden geloof ik een leger van 1.2 Miljoen soldaten!

1. Dat raketschild werkt nog (lang?) niet (goed?)
2. Dat raketschild beschermt uiteraard alleen de VS (toch?) en in Seoul, Tokio, etc. zitten ook een paar Ammi's
  dinsdag 4 maart 2003 @ 09:40:12 #58
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_8850630
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 09:36 schreef Ludwig het volgende:
Tja de VS hebben er dan wel iig relatief minder, maar ze geven er wel iets meer aan uit.
pi_8850647
quote:

War? jolly good.

Ik vraag me vaak af of jij nou gewoon van bijtend cynisme en sarcasme houdt, of dat je het meent en echt zo godvergeten dom bent.
Unox, the worst operating system.
pi_8850718
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 09:26 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Dus dan lock je maar voor de lol een Amerikaans vliegtuig?
Als beide landen er mogen vliegen, waarom dan een 'lock'?

[Dit bericht is gewijzigd door Disorder op 04-03-2003 09:44]

pi_8850724
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 09:41 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Ik vraag me vaak af of jij nou gewoon van bijtend cynisme en sarcasme houdt, of dat je het meent en echt zo godvergeten dom bent.

Ik gok op het 2e, er zit teveel regelmaat in.....
-------Practice Mindfulness-------
  dinsdag 4 maart 2003 @ 09:46:09 #62
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_8850755
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 09:44 schreef Disorder het volgende:

[..]

Is niet helemaal normaal nee, maar ze hebben in principe niets gedaan.

Buiten dit alles: Komt de info hierover uit de VS en niet uit NK?

dinsdag 4 maart 2003 @ 12:04:59 #63
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_8854146
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 09:24 schreef Disorder het volgende:

[..]

LEZEN! volg je het nieuws niet ofzo? de laatste tijd zitten de Amerikanen constant boven Noord-Korea met spionage vliegtuigen. Dat ze zo'n vliegtuig nu eens onderscheppen (maakt niet uit dat dat boven internationale wateren is) is alleen maar goed!
Noord Korea heeft vorige week bijvoorbeeld een aantal keren gemeldt dat ze Amerikaanse vliegtuigen op de radar hebben gespot..........en nee niet boven internationale wateren.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 12:07:35 #64
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_8854245
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 09:46 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Is niet helemaal normaal nee, maar ze hebben in principe niets gedaan.

Buiten dit alles: Komt de info hierover uit de VS en niet uit NK?

info komt uit de VS.

--------------------------------------------------------------------CNN

WASHINGTON (CNN) -- The Bush administration plans to formally protest North Korea's actions during a weekend incident in which four North Korean jet fighters intercepted a U.S. surveillance plane over the Sea of Japan, officials said Monday.

The administration also said the incident could persuade China and Russia to be more open to U.S. requests to apply pressure on Pyongyang.

"As they look at the facts of what happened here, it will be hard for Russia and China not to conclude, 'OK, now North Korea has gone too far,'" a senior administration official told CNN.

Tension has been rising on the Korean Peninsula since North Korea disclosed in October that it had renewed efforts to develop nuclear weapons it swore off of in a 1994 agreement.

The official said the forum for lodging a formal protest had not been settled on, but that one possible method would be to communicate with North Korean diplomats at the United Nations. Japan and South Korea are being consulted on the best approach, that official and others said.

"There is no question this is a higher-level provocation than what we have been seeing," the senior official said. "This is a type of situation where one miscalculation and people lose their lives, and then there is the risk of some counter-response where more people can lose their lives."

U.S. military sources said Monday that the RC-135S surveillance aircraft was in international airspace about 150 miles [240 kilometers] off the Korean peninsula when four armed North Korean MiGs approached and flew alongside for 20 minutes, at some points coming within 50 feet of the U.S. plane. The Air Force plane returned to its base in Okinawa, Japan, without further incident.

One of the North Korean fighters locked its acquisition radar onto the RC-135S, a method used by fighter aircraft to locate another plane in the air, a Pentagon official said. At least two of the planes were MiG-29s. The two other fighters were thought to be MiG-23s.

Pentagon: Intercept took coordination
Pentagon officials say the encounter was obviously well-planned and premeditated because the MiGs have a relatively short range, so for them to fly 150 miles offshore, shadow the U.S. plane and still have fuel to get back would require a coordinated plan that pre-positioned the planes to make the intercept.

"This was obviously ordered by higher-ups," one Pentagon official said.

Pentagon officials were trying to interpret the North Koreans' action Monday.

One theory is that North Korea was trying to engage the United States in order to provoke a response, much as China did in April 2001, when one of its fighter jets collided with an American EP-3 spy plane over international waters.

"They saw what the Chinese did with the EP-3," one senior administration official said.

The North Korean incident was "very deliberate," according to that official.

"If they get the U.S. to fire on them, that's 'proof' an invasion is right around the corner," he said.

Whatever the motivation, U.S. officials agree that the incident shows Pyongyang is taking "bigger and bigger risks."

The RC-135S Cobra Ball aircraft is a modified version of the military C-135S cargo plane, which is based on Boeing's 707 commercial airliner. The aircraft are used to monitor areas where missiles are tested.

Last week, North Korea fired a short-range missile at sea during naval exercises, and Friday, Japanese newspapers reported that Pyongyang had tested a rocket booster for its Taepo Dong ballistic missiles at a launch site on the country's east coast in January.

In 1998, North Korea test-fired a missile that flew over Japan, raising tensions in the region.

Sunday's incident marked the first time in more than 30 years that North Korean aircraft have intercepted a U.S. plane, the sources said.

The previous interception occurred in 1969, when a North Korean fighter shot down a U.S. EC-121 reconnaissance aircraft over the Sea of Japan, killing more than 30 U.S. airmen, according to a Pentagon official.

-----------------------------------------------------------------------------------
bron: CNN

en nu is volgens de Amerikanen meteen het gevaar van Noord-Korea aangetoont enzv blabla bla

je wordt er toch moe van he

dinsdag 4 maart 2003 @ 12:10:34 #65
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_8854343
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 12:07 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

info komt uit de Vs

en nu is volgens de Amerikanen meteen het gevaar van Noord-Korea aangetoont enzv blabla bla

je wordt er toch moe van he

ja en dan te bedenken dat vandaag Amerika en Z-Korea met een provocerende militaire oefening begint:
quote:
Zuid-Korea en VS beginnen gezamenlijke militaire oefening 04-03-2003

De Verenigde Staten en Zuid-Korea zijn dinsdag begonnen aan een gezamenlijke militaire oefening. Sinds 1961 wordt de 'Foal Eagle'-oefening, die een maand duurt, ieder jaar gehouden. Noord-Korea wil dat de VS en Zuid-Korea ermee stoppen omdat het een oefening zou zijn voor een invasie van het noorden en het schiereiland op de rand van een kernoorlog brengt.

Zondag hebben vier Noord-Koreaanse straaljagers boven de Japanse Zee een verkenningsvliegtuig van de Amerikaanse luchtmacht onderschept en enige tijd gevolgd. Een van de Noord-Koreaanse MiG's richtte ook zijn radar op het Amerikaanse toestel zodat het leek of hij zich opmaakte voor een aanval. De Amerikaanse RC-135S brak daarop zijn vlucht af en keerde terug naar zijn basis in Japan, aldus een woordvoerder van het Pentagon.

De Noord-Koreaanse jagers onderschepten het Amerikaanse toestel op ongeveer 240 kilometer uit de Noord-Koreaanse kust boven internationale wateren. Zij schaduwden het vliegtuig gedurende ongeveer twintig minuten, soms op vijftien meter afstand.

De woordvoerder van het ministerie van defensie zei niet te weten of er radiocontact was geweest tussen de Amerikaanse en Noord-Koreaanse piloten. Hij zei dat dit het eerste incident van deze aard tussen Amerikanen en Noord-Koreanen was sinds april 1969, toen een Amerikaans spionagetoestel met 31 inzittenden door een Noord-Koreaanse straaljager werd neergehaald.

[Copyright 2003, Novum Nieuws / Associated Press]

dinsdag 4 maart 2003 @ 12:19:49 #66
8502 BAZZA
pi_8854670
quote:

Ik vraag mij meestal af of jij gewoon een troll bent of echt een impotente SP'er maar heb besloten dat het antwoord jij mij wel altijd schuldig zal blijven.
pi_8854695
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 12:10 schreef Nyrem het volgende:

[..]

ja en dan te bedenken dat vandaag Amerika en Z-Korea met een provocerende militaire oefening begint:
[..]

Provocerend? Valt wel mee. Rakettests uitvoeren, de VS uitdagen, de wereld in een nucleaire holocaust dreigen te gooien en een reactor opstarten lijkt mij iets provocerender.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 12:22:55 #68
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_8854770
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 09:27 schreef robh het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook.

dan is het dus helemaal niet netjes van Noord Korea om een daar een beetje te gaan dreigen, en is in deze Noord Korea een hop te verwijten.

Jammer dat iedereen zo verblindt is door amerikahaat, dat ze er automatisch van uit gaan dat die wel weer de schuldige zullen zijn

Mijne dames en heren anti-usa, U denkt al gelijk een Nazi in ongeveer 1935. Het is allemaal de schuld van de joden amerikanen. Iwir hopen dass die amerikanen wass ernsitigs overkommt, denn sie sind nur schweinen und untermenschen.

opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
pi_8854847
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 09:44 schreef Disorder het volgende:

[..]

Dat doe je inderdaad als een verkenningsvliegtuig van een andere natie in de buurt van jouw grens komt. Wat denk je dat er gebeurd als een koreaans verkenningsvliegtuig in de buurt van de grens van de VS zou vliegen?
  dinsdag 4 maart 2003 @ 12:25:09 #70
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_8854850
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 12:20 schreef Disorder het volgende:

[..]

Provocerend? Valt wel mee. Rakettests uitvoeren, de VS uitdagen, de wereld in een nucleaire holocaust dreigen te gooien en een reactor opstarten lijkt mij iets provocerender.

Het gaat er niet om wat ik van die actie vind, het gaat erom hoe N-Korea die actie 'ontvangt'; als provocerend dus.

Maar ik wil je mijn mening ook nog wel geven hoor. Amerika en N-Korea provoceren. Maar N-Korea voelt zich aangetast in haar soevereiniteit, dus valt er nog wel wat voor te zeggen.

Amerika provoceert alleen maar om haar agenda uit te kunnen voeren.

pi_8854921
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 12:20 schreef Disorder het volgende:

[..]

Noord Korea tot de as van het kwaad rekenen is ook provocerend. Eenzijdig verdragen uit 1994 opzeggen is ook provocerend.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 12:27:35 #72
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_8854946
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 12:22 schreef speedcore het volgende:

[..]

Jammer dat iedereen zo verblindt is door amerikahaat, dat ze er automatisch van uit gaan dat die wel weer de schuldige zullen zijn

Mijne dames en heren anti-usa, U denkt al gelijk een Nazi in ongeveer 1935. Het is allemaal de schuld van de joden amerikanen. Iwir hopen dass die amerikanen wass ernsitigs overkommt, denn sie sind nur schweinen und untermenschen.

Amerika haat heb ik helemaal niet. Ik ben ook niet zo'n sp figuur of wat dan ook. Maar ik zie wel dat het de verkeerde kant opgaat. En dat er wat landen tegen Amerika durven in te gaan (zie ook frankrijk en duitsland) vindt ik een goeie zaak.

Kijk nou eens naar het grote geheel maar volgens mij kan je dat helemaal niet. Je zit zo onder de plak door Amerikaanse invloeden in alles dat je bent vergeten hoe objectief naar deze situatie te kijken. En velen met jou trouwens. (inclusief veel extreem linkse figuren)

de VS doet trouwens tijden lang niks anders dan dreigen btw

[Dit bericht is gewijzigd door PLAE@ op 04-03-2003 12:32]

dinsdag 4 maart 2003 @ 12:34:27 #73
16625 robh
pi_8855162
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 12:22 schreef speedcore het volgende:

dan is het dus helemaal niet netjes van Noord Korea om een daar een beetje te gaan dreigen, en is in deze Noord Korea een hop te verwijten.

naja, als je het niet wil lezen....

Zo zwart-wit als jij het nu brengt...

-edit-

Ook die vergelijking met het nazisme mag (lichtelijke dwang voorbehouden) je in het vervolg wel achterwege laten wmb.

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  dinsdag 4 maart 2003 @ 12:41:01 #74
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_8855361
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 12:34 schreef robh het volgende:

[..]

naja, als je het niet wil lezen....

Zo zwart-wit als jij het nu brengt...

-edit-

Ook die vergelijking met het nazisme mag (lichtelijke dwang voorbehouden) je in het vervolg wel achterwege laten wmb.

ik zie tegenwoordig niemand meer in grijs discussieren

heerlijk he, dat polariseren?

en leg maar eens uit waarom ik niet zo mogen vergelijken met de nazis. a fact is a fact is a fact

opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
  dinsdag 4 maart 2003 @ 12:48:23 #75
16715 Mylene
*schatje*
pi_8855552
Waarom wil Bush Noord Korea zo zacht aanpakken?
Kim is een veel ergere, en waarschijnlijk krankzinnige, dictator onder wiens bewind miljoenen Noord Koreanen zijn verdwenen of gestorven van de honger.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 12:54:48 #76
16625 robh
pi_8855735
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 12:41 schreef speedcore het volgende:

ik zie tegenwoordig niemand meer in grijs discussieren

heerlijk he, dat polariseren?

Je doet alsof je het hebt uitgevonden
quote:
en leg maar eens uit waarom ik niet zo mogen vergelijken met de nazis. a fact is a fact is a fact
Omdat er geen aanleiding toe is?

Het moet toch niet veel gekker worden nu. Je hele vergelijking is te gek voor woorden. Dat je dat zelf niet inziet

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  dinsdag 4 maart 2003 @ 12:59:11 #77
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_8855869
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 12:54 schreef robh het volgende:

[..]

Je doet alsof je het hebt uitgevonden
[..]

Omdat er geen aanleiding toe is?

Het moet toch niet veel gekker worden nu. Je hele vergelijking is te gek voor woorden. Dat je dat zelf niet inziet

dat heb ik nou ook bij 99,9999999% van de anti usa posts in oog
pi_8855872
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 12:48 schreef schatje het volgende:
Kim is een veel ergere, en waarschijnlijk krankzinnige, dictator onder wiens bewind miljoenen Noord Koreanen zijn verdwenen of gestorven van de honger.
Antwoord:

dinsdag 4 maart 2003 @ 13:02:28 #79
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_8855970
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 12:59 schreef speedcore het volgende:

[..]

En wie staat er dus het dichtst bij je eigen vergelijkingsmateriaal?
  dinsdag 4 maart 2003 @ 13:04:37 #80
16625 robh
pi_8856028
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 12:59 schreef speedcore het volgende:

Onderbouw het eens zou ik zeggen. Zonder gelijk de idiote vergelijking met nazi's te maken bijvoorbeeld.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  dinsdag 4 maart 2003 @ 13:05:27 #81
38507 Ronny2K
Hypocrite opportunist...
pi_8856045
quote:

[..]

Ach joh, als er ooit een oorlog komt (elke generatie heeft een oorlog meegemaakt) dan piept hij wel anders... Hij klinkt als een echt defensie mannetje.

In de jaren 80 werden er regelmatig Bear Foxtrots uit ons luchtruim ge-escorteerd door de Britten... Die Tupolevs werden ook 'gewoon' ge-locked.

... Don't infect me with your poison...
  dinsdag 4 maart 2003 @ 13:05:29 #82
8369 speknek
Another day another slay
pi_8856046
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 12:48 schreef schatje het volgende:
Dat vooral. Voor de mensen die dit als een reactie op de VS z'n spionage activiteiten schuiven, vergeet niet dat een week geleden ook voor het eerst in dertig jaar een Noord-Koreaanse straaljager in Zuid-Koreaans luchtruim gevlogen heeft. Noord-Korea wil inderdaad heel graag oorlog lijkt het.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 13:06:42 #83
8369 speknek
Another day another slay
pi_8856078
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 13:05 schreef Ronny2K het volgende:
In de jaren 80 werden er regelmatig Bear Foxtrots uit ons luchtruim ge-escorteerd door de Britten... Die Tupolevs werden ook 'gewoon' ge-locked.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 13:06:44 #84
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_8856080
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 13:02 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

En wie staat er dus het dichtst bij je eigen vergelijkingsmateriaal?

ik doe vrolijk mee hoor

Luisteren is tegenwoordig uit, polariseren en schreeuwen als een kip zonder kop naar mekaar is in. En aangezien ik best trendgevoelig ben schreeuw ik vrolijk mee.

dinsdag 4 maart 2003 @ 13:07:18 #85
8502 BAZZA
pi_8856091
En Noord-Korea die met zijn Mini-Subs de stranden van Zuid-Korea aldoor komt verkennen om vervolgens aan land te gaan met soldaten is nou ook niet echt een toonbeeld van vriendelijkheid...
  dinsdag 4 maart 2003 @ 13:09:10 #86
38507 Ronny2K
Hypocrite opportunist...
pi_8856129
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 13:06 schreef speknek het volgende:

[..]

Leg uit... 'ons'.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 13:10:33 #87
8369 speknek
Another day another slay
pi_8856166
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 13:09 schreef Ronny2K het volgende:
Leg uit... 'ons'.
Dit waren internationale wateren. Nou goed, je kunt beargumenteren dat Noord-Korea het als haar luchtruim zag, maar met de kennis hoe de rest daarover denkt blijft het een vreemde actie.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 13:10:58 #88
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_8856177
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 13:07 schreef BAZZA het volgende:
En Noord-Korea die met zijn Mini-Subs de stranden van Zuid-Korea aldoor komt verkennen om vervolgens aan land te gaan met soldaten is nou ook niet echt een toonbeeld van vriendelijkheid...
testraketje hier....testraketje daar

verdragje doormiddengeschuerd hier...verdragje door midden gescheurd daar....

Instalatietje opstarten hier.....nucleaire installatie opstarten daar..

maar ondertussen is het gewoon de schuld van de amerikane natuurlijk. dat noordkorea zich gedraagt als een ruzie zoekende hooligan.

Logisch toch?

dinsdag 4 maart 2003 @ 13:12:57 #89
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_8856226
Tis natuurlijk ook amerikas schuld dat Noordkorea Japanse burgers ontvoerde voor de intelligence. Ze konden niet anders,met al die amerikanen in de buurt

logisch toch?

dinsdag 4 maart 2003 @ 13:14:56 #90
38507 Ronny2K
Hypocrite opportunist...
pi_8856290
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 13:10 schreef speknek het volgende:

[..]

Dit waren internationale wateren. Nou goed, je kunt beargumenteren dat Noord-Korea het als haar luchtruim zag, maar met de kennis hoe de rest daarover denkt blijft het een vreemde actie.

Ja, ok. Maar zegt de "Westerse-Wereld" dat, -als het om dit soort zaken gaat-, ook dat de vliegtuigen van de VS het Noord-Koreaanse luchtruim schenden? Nee, dat zullen ze altijd ontkennen.

Ik weet niet wat ik er allemaal van moet vinden, je hoort er te weinig over.

dinsdag 4 maart 2003 @ 13:16:53 #91
16625 robh
pi_8856350
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 13:12 schreef speedcore het volgende:
Tis natuurlijk ook amerikas schuld dat Noordkorea Japanse burgers ontvoerde voor de intelligence. Ze konden niet anders,met al die amerikanen in de buurt

logisch toch?

Hou eens op met zieken speedcore. Ik zal de pot-ketel reactie maar achterwege laten, want dan ben ik anti-amerikaans bezig en dat willen we natuurlijk niet hebben hè
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  dinsdag 4 maart 2003 @ 13:17:00 #92
38507 Ronny2K
Hypocrite opportunist...
pi_8856353
Besides, wat valt er daar te "verkennen"? Het is toch al bekend dat daar heel veel water ligt...
  dinsdag 4 maart 2003 @ 13:18:45 #93
8502 BAZZA
pi_8856413
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 13:17 schreef Ronny2K het volgende:
Besides, wat valt er daar te "verkennen"? Het is toch al bekend dat daar heel veel water ligt...
De vraag is natuurlijk.... zit Free Willy daar en wat doen de Noord-Koreanen met hem?
pi_8856475
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 13:10 schreef speedcore het volgende:

verdragje doormiddengeschuerd hier...verdragje door midden gescheurd daar....

Die zin had je er beter uit kunnen laten......
Pot, ketel etc.

[Dit bericht is gewijzigd door Hawk op 04-03-2003 13:21]

-------Practice Mindfulness-------
  dinsdag 4 maart 2003 @ 13:21:12 #95
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_8856487
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 13:16 schreef robh het volgende:

[..]

Hou eens op met zieken speedcore. Ik zal de pot-ketel reactie maar achterwege laten, want dan ben ik anti-amerikaans bezig en dat willen we natuurlijk niet hebben hè

als jij er niet tegen kunt dat mijn mening niet met de jouwe strookt heb je pech gehad. Als jij mijn mening zieken noemt ben je het niet waard om mod te zijn.

m.a.w.: Nee.

dinsdag 4 maart 2003 @ 13:21:44 #96
38507 Ronny2K
Hypocrite opportunist...
pi_8856503
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 13:18 schreef BAZZA het volgende:

[..]

De vraag is natuurlijk.... zit Free Willy daar en wat doen de Noord-Koreanen met hem?

Hehe... Ze ondervragen 'm vast. Hoezo "Free"?!

Daar gaat het topic.

Het kan ook nooit serieus blijven...

dinsdag 4 maart 2003 @ 13:23:48 #97
16625 robh
pi_8856579
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 13:21 schreef speedcore het volgende:

als jij er niet tegen kunt dat mijn mening niet met de jouwe strookt heb je pech gehad. Als jij mijn mening zieken noemt ben je het niet waard om mod te zijn.

m.a.w.: Nee.

Ik respecteer je mening wel, alleen die idiote vergelijkingen van je niet. Kleine nuance, groot verschil. Dus.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  dinsdag 4 maart 2003 @ 13:29:14 #98
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_8856767
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 13:23 schreef robh het volgende:

[..]

Ik respecteer je mening wel, alleen die idiote vergelijkingen van je niet. Kleine nuance, groot verschil. Dus.

Hoe ik mijn mening verkondig moet ik ook zelf weten. Als jij je niet kan vinden in de manier waarop ik mijn mening verkondig: pech voor jou, ik was niet van plan m`n mening aan te passen of anders te formuleren voor een of andere mod. En de nuance is al heel lang bij zowat iedereen te zoeken (99,99999999%) dus als je zonodig een preek wilt af steken daarover, dan doe je dat maar naar iedereen, niet naar mij alleen.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 13:32:10 #99
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_8856866
conclusie:

het wordt weer eens tijd om globale ontwapeningsverdragen te sluiten/op te stellen (nb: Amerika was het eerste land dat begon met het opzeggen van dergelijke bedragen, daarop volgde een soort kettingreactie van landen als N-Korea etc).

dinsdag 4 maart 2003 @ 13:38:12 #100
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_8857043
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 13:32 schreef Nyrem het volgende:
conclusie:

het wordt weer eens tijd om globale ontwapeningsverdragen te sluiten/op te stellen (nb: Amerika was het eerste land dat begon met het opzeggen van dergelijke bedragen, daarop volgde een soort kettingreactie van landen als N-Korea etc).

nee

conclusie: Noord-korea gedraagt zich als een om aandacht vragend kind in een supermarkt, en het gejengel gaat vervelen. Dat wordt straks geen stukje worst bij de slager voor Noord-korea. Op z`n minst. En als het kind desondanks toch doorgaat met jengelen dan krijgt het kind straks een paarn opvoedkundige tikken om z`n noordkoreaanse oren van Papa. (de metafoor mag je er zelf bij verzinnen)

dinsdag 4 maart 2003 @ 13:39:16 #101
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_8857085
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 13:38 schreef speedcore het volgende:

[..]

nee

conclusie: Noord-korea gedraagt zich als een om aandacht vragend kind in een supermarkt, en het gejengel gaat vervelen. Dat wordt straks geen stukje worst bij de slager voor Noord-korea. Op z`n minst. En als het kind desondanks toch doorgaat met jengelen dan krijgt het kind straks een paarn opvoedkundige tikken om z`n noordkoreaanse oren van Papa. (de metafoor mag je er zelf bij verzinnen)

hoogmoed komt voor de val (je mag zelf verzinnen over welk land ik het heb)
  dinsdag 4 maart 2003 @ 13:43:12 #102
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_8857217
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 13:39 schreef Nyrem het volgende:

[..]

hoogmoed komt voor de val (je mag zelf verzinnen over welk land ik het heb)

volgens mij turkije
  dinsdag 4 maart 2003 @ 21:14:34 #103
8502 BAZZA
pi_8869068
  dinsdag 4 maart 2003 @ 22:46:43 #104
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_8871664
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 01:06 schreef PLAE@ het volgende:
maar niet in internationaal luchtruim, waar dat toestel zich nog bevond.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 23:43:49 #105
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_8873510
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 22:46 schreef Ultrawuft het volgende:

[..]

maar niet in internationaal luchtruim, waar dat toestel zich nog bevond.

hebben ze ook niet gedaan toch
pi_8874793
quote:
VS sturen troepenversterking richting Noord-Korea

WASHINGTON (ANP) - De Verenigde Staten sturen 24 B-1 en B-52 bommenwerpers naar het westelijk deel van de Stille Oceaan om hun troepen in de buurt van Noord-Korea te steunen. Dat heeft een woordvoerder van het Pentagon dinsdag gezegd.

De bommenwerpers worden naar het eiland Guam gestuurd, aldus woordvoerder Jeff Davis van het Pentagon. De opdracht volgt op een incident waarbij zondag vier Noord-Koreaanse Migs een Amerikaans verkenningsvliegtuig boven de Japanse Zee belaagden.

De vier gevechtsvliegtuigen vlogen tot op een afstand van 15 meter van het Amerikaanse toestel en vergezelden het gedurende 22 minuten. Volgens Davis is dat incident niet de aanleiding voor de troepenversterking. Die beslissing zou al eerder zijn genomen.

,,Deze zet is niet agressief van aard'', benadrukte de defensiewoordvoerder. ,,Het is een voorzorgsmaatregel om onze verdedigende houding te versterken als afschrikmiddel.''

bron: Trouw.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  woensdag 5 maart 2003 @ 00:43:30 #107
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_8874819
Alles wordt echt overdreven.....gisteren vlogen ze nog op enkele honderden meters afstand........toen werd het enkele tientallen meters en nu nog maar 15 meter.

Wat wordt de boel toch verdraaid!

woensdag 5 maart 2003 @ 00:44:59 #108
8502 BAZZA
pi_8874846
Noord-Korea beschiet de VS dus al met raketten!

Ik eis een vergelding.

NK Missile Warhead Found in Alaska

The warhead of a long-range missile test-fired by North Korea was found in the U.S. state of Alaska, a report to the National Assembly revealed yesterday.

``According to a U.S. document, the last piece of a missile warhead fired by North Korea was found in Alaska,¡¯¡¯ former Japanese foreign minister Taro Nakayama was quoted as saying in the report. ``Washington, as well as Tokyo, has so far underrated Pyongyang¡¯s missile capabilities.¡¯¡¯

The report was the culmination of monthlong activities of the Assembly¡¯s overseas delegation to five countries over the North Korean nuclear crisis. The Assembly dispatched groups of lawmakers to the United States, Japan, China, Russia and European Union last month to collect information and opinions on the international issue.

The team sent to Japan, headed by Rep. Kim Hak-won of the United Liberal Democrats, reported, ``Nakayama said Washington has come to put more emphasis on trilateral cooperation between South Korea, Japan and the United States since it recognized that the three countries are within the range of North Korean missiles.¡¯¡¯

According to the group dispatched to the U.S., American politicians had a wide range of opinions over the resolution of the nuclear issue, from ``a peaceful resolution¡¯¡¯ to ``military response.¡¯¡¯

Doves, such as Rep. Edward J. Markey, a Massachusetts Democrat and co-chairman of the Bipartisan Task Force on Nonproliferation, called for a peaceful settlement of the current confrontation, by offering food, energy and other humanitarian aid to the poverty-stricken country, while urging the North to give up its nuclear ambitions.

Rep. Markey also said the North should return to the nuclear Nonproliferation Treaty and the U.S. should make a nonaggression pact with the communist North.

Hardliners, however, warned that the North¡¯s possession of nuclear weapons will instigate a nuclear race in the region, provoking Japan to also acquire nuclear weapons. Rep. Mark Steven Kirk, an Illinois Republican, said the U.S. might have to bomb the Yongbyon nuclear complex should the North try to export its nuclear material to other countries.

Over the controversy concerning the withdrawal of U.S. forces stationed here, most American legislators that the parliamentary delegation met said U.S. troops should stay on the peninsula as long as the Korean people want, the report said.

http://times.hankooki.com/lpage/nation/200303/kt2003030417272311970.htm

Post het hele bericht toch maar.

woensdag 5 maart 2003 @ 00:46:13 #109
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_8874867
edit: ik geloof het

[Dit bericht is gewijzigd door PLAE@ op 05-03-2003 01:03]

woensdag 5 maart 2003 @ 00:47:09 #110
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_8874880
Wie is eigenlijk die Amerikaanse Goebbel? hij is flink bezig!
  woensdag 5 maart 2003 @ 00:50:10 #111
8502 BAZZA
pi_8874934
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 00:46 schreef PLAE@ het volgende:
lol geloof je het zelf ?
Jij niet? onderbouw het eens.
  woensdag 5 maart 2003 @ 01:02:47 #112
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_8875125
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 00:50 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Jij niet? onderbouw het eens.

foto?

ik zie nog geen breaking news bij cnn.

Ach waarom geloof ik het eigenlijk ook niet. Misschien is het wel waar maar wat is dan het probleem? Dat NK Alaska kan bereiken ? nouja de vs kan Noord-Korea ook plat gooien dus geen probleem zou ik zeggen.

pi_8875147
En hier graag verder zonder op de persoon te spelen .
  woensdag 5 maart 2003 @ 01:05:54 #114
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_8875167
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 01:04 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
En hier graag verder zonder op de persoon te spelen .
tja sorry. Er wordt telkens met een vingertje gewezen dat je links of rechts bent enzo. Er zijn nou eenmaal ook mensen die het gewoon objectief willen bekijken zonder meteen als links te worden bestempelt omdat ze tegen een oorlog zijn
  woensdag 5 maart 2003 @ 07:24:27 #115
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_8876299
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 00:47 schreef PLAE@ het volgende:
Wie is eigenlijk die Amerikaanse Goebbel? hij is flink bezig!
Kissingers petekindje Richard Perle die tevens geliëerd is aan de Israëlische Likud partij ..
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  donderdag 6 maart 2003 @ 10:22:24 #116
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_8904707
Als je er goed over nadenkt is het gewoon een beetje rare situatie. Die Amerikanen wanen zich het recht te hebben overal en altijd met hun vliegtuigen te komen. Hoewel dit misschien in internationaal luchtruim is gebeurd, komt Amerika ook gewoon doodleuk met verkenningsvliegtuigen boven landen als Irak. De VS gooien voor de kust van elk willekeurig land op aarde een vliegdekschip met een ongekende hoeveelheid jachtvliegtuigen en kruisrakketten neer als zij daar zin in hebben. Volgens mij zou de pleuris echt uitbreken wanneer een land als Noord-Korea of Irak een vliegtuig boven Amerika zou laten vliegen, of een militair schip voor de kust zou plaatsen. Ik vind het gewoon een beetje hypocriet allemaal, naar mijn mening maakt de VS met dit soort arrogant gedrag het zichzelf alleen maar steeds moeilijker. Maar dat staat los van dit incident natuurlijk, maar dan heb ik weer zoiets, als die Amerikanen daar zouden mogen komen, waarom die Noord Koreanen niet? Ik denk dat Noord Korea echt niet zo stom is dat ze werkelijk boven internationale wateren een vliegtuig van de VS zullen neerhalen, dus ik alleen daarom al vind ik het incident niet zo spannend. Als die Amerikanen ooit in boven Noord Koreaans luchtruim komen, hebben die Noord Koreaanen groot gelijk als ze dat vliegtuig naar de grond halen. Omgekeerd zou het ook gebeuren.

Persoonlijk denk ik dat er 2 redenen aan het niet optreden van de VS kunnen zitten:
A. Ze zijn bang voor Noord Korea, dat het van woorden daden gaat maken mochten ze optreden.
B. In Noord Korea zit geen (of niet genoeg) olie. Dus wat is dan het nut van oorlogsvoering nog?

Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
  donderdag 6 maart 2003 @ 12:45:23 #117
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_8907749
China: druk op Noord-Korea werkt averechts

PEKING (ANP) - China heeft donderdag de VS opnieuw opgeroepen directe gesprekken met Noord-Korea te beginnen. Het uitoefenen van druk op het land of het opleggen van sancties veroorzaakt alleen ,,complicaties'', aldus de Chinese minister van Buitenlandse Zaken Tang Jiaxuan.

De relatie tussen Noord-Korea en de VS is zeer gespannen, nadat Pyongyang onder meer het verdrag tegen de verspreiding van kernwapens had opgezegd en een kerncentrale opnieuw heeft opgestart. Washington heeft er bij China op aangedrongen zijn invloed uit te oefenen op Noord-Korea, opdat dat land zijn nucleaire ambities bijstelt.

De VS hebben China eerder gevraagd zijn invloed aan te wenden in Noord-Korea, maar Peking wil dat de VS zelf een dialoog met Pyongyang aangaan. Een woordvoerder van de Zuid-Koreaanse president Roh liet donderdag overigens weten dat er eind februari in Peking een ontmoeting is geweest tussen een hoge adviseur van Roh en een Noord-Koreaanse functionaris.
(spits.nl)

vrijdag 7 maart 2003 @ 11:28:12 #118
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_8929782
Pyongyang: VS willen Noord-Korea aanvallen 07-03-2003

De Verenigde Staten zijn van plan Noord-Korea aan te vallen. Dat heeft Pyongyang opgemaakt uit de woorden van president George Bush, die donderdag op een persconferentie zei een militaire optie om het conflict over het Noord-Koreaanse kernwapenprogramma op te lossen niet uit te sluiten.

Het is een onverhulde openbaring van de Amerikaanse plannen om een preventieve aanval uit te voeren op de nucleaire installaties van Noord-Korea, berichtte het staatspersbureau KCNA vrijdag naar aanleiding van de uitlatingen van de Amerikaanse president.

Pyongyang had geen commentaar op de opmerking van Bush dat een multilaterale dialoog de beste oplossing was voor het conflict. In de persconferentie die Bush donderdagavond in het Witte Huis hield, verklaarde hij dat er gewerkt wordt aan een diplomatieke oplossing waaraan mogelijk ook China, Rusland, Zuid-Korea en Japan zullen meewerken omdat die landen het dichtst betrokken zijn bij het conflict. Als die diplomatieke pogingen niet slagen is een militaire optie onze laatste keus, zei Bush. Maar ik ben van mening dat we dit diplomatiek kunnen afhandelen. Echt waar, aldus de president.

Noord-Korea benadrukte vrijdag nogmaals dat de hervatting van zijn nucleaire programma de internationale gemeenschap niet hoeft te verontrusten. Het communistische land zei opnieuw daartoe te hebben besloten om elektriciteit te kunnen opwekken.

De spanningen rondom het nucleaire conflict met Noord-Korea, dat in oktober begon toen Pyongyang aankondigde zijn nucleaire programma te hebben hervat, zijn recentelijk weer opgelopen. Vorige maand werd een Amerikaans spionagevliegtuig net buiten het Noord-Koreaanse luchtruim onderschept door Noord-Koreaanse MiG-gevechtsvliegtuigen. Een van de MiG's hield het Amerikaanse toestel in het vizier, maar vuurde niet. De VS hebben in antwoord op het incident een aantal zware bommenwerpers naar het nabijgelegen eiland Guam gestuurd.

Zuid-Korea uitte vrijdag zijn ongerustheid over de laatste militaire ontwikkelingen, die een gevaarlijke situatie creëren op het Koreaanse schiereiland. We maken ons ernstig zorgen omdat de activiteiten van het Koreaanse Volksleger, die de spanningen doen oplopen, de pogingen ondermijnen van onze regering en de internationale gemeenschap om de nucleaire kwestie met Noord-Korea vreedzaam op te lossen, schreef het Zuid-Koreaanse ministerie van defensie vrijdag in een verklaring. Het ministerie zei daarin ook bezorgd te zijn over een incident vorige maand waarbij een Noord-Koreaans gevechtsvliegtuig kortstondig het Zuid-Koreaanse luchtruim was binnengevlogen.

In Zuid-Korea zijn sinds het eind van de Koreaanse oorlog in 1953 zo'n 37.000 Amerikaanse militairen gestationeerd. Minister van buitenlandse zaken Colin Powell kondigde donderdag aan de troepenmacht weg te willen halen van de grens tussen het Noorden en het Zuiden en de militairen eventueel te willen verspreiden over andere landen in de regio. Volgens Powell is het Zuid-Koreaanse leger heel goed in staat het land zelf te verdedigen en kunnen de Amerikaanse troepen in de huidige opstelling niet flexibel genoeg worden ingezet. De veranderingen, die volgens een verklaring van het Pentagon in goed overleg met Zuid-Korea gebeuren, moeten wel voorzichtig worden aangepakt met het oog op de algehele veiligheidsomstandigheden, waaronder de militaire dreiging uit Noord-Korea.

[Copyright 2003, Novum Nieuws / Associated Press]

vrijdag 7 maart 2003 @ 12:24:33 #119
8369 speknek
Another day another slay
pi_8931194
Noord-Korea stuurt dus aan op een preemptive strike.
pi_8931315
Wereldoorlog III in aantocht?!
  vrijdag 7 maart 2003 @ 12:35:24 #121
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_8931463
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 12:24 schreef speknek het volgende:
Noord-Korea stuurt dus aan op een preemptive strike.
en nu in het nederlands
  vrijdag 7 maart 2003 @ 12:47:02 #122
8502 BAZZA
pi_8931751
U.S. Considers Withdrawing Troops from South Korea

Defense Secretary Donald Rumsfeld said on Thursday the stationing of U.S. troops near the border with North Korea has become intrusive to South Korea, and said forces could be moved southward or out of South Korea altogether.

Rumsfeld said Army Gen. Leon LaPorte, commander of U.S. forces in South Korea, and others are considering ways to realign American forces on the Korea Peninsula. This comes as the United States is engaged in an increasingly tense crisis over North Korea's nuclear ambitions.

The United States has about 37,000 U.S. troops stationed in South Korea near the Demilitarized Zone separating that democracy from communist North Korea.

During a town hall-style meeting with Defense Department employees at the Pentagon, Rumsfeld said that to some extent the location of U.S. forces in South Korea and in Europe is a leftover from the Cold War.

"We still have a lot of forces in Korea arranged very far forward where it's intrusive in their lives and where they really aren't very flexible or usable for other things," Rumsfeld said.

Rumsfeld said South Korea possesses an economy probably 25 to 35 times greater than North Korea's, adding that the South Koreans have "all the capability in the world of providing the kind of up-front deterrent that's needed."

"And I suspect that what we'll do is we'll end up making some adjustments there," Rumsfeld said. "Whether the forces would come home or whether they'd move farther south on the peninsula or whether they'd move to some neighboring area are the kinds of things that are being sorted out. The same thing's true with our forces in Western Europe."

Rumsfeld's comments amplified remarks he made in Feb. 13 testimony before the Senate Armed Services Committee.

Rumsfeld said U.S. officials are consulting with the South Korean government ahead of making a final decision.

STABILIZING PRESENCE

The United States for half a century has maintained a stabilizing military presence in South Korea, since the Korean War.

New South Korean President Roh Moo-hyun has asked the United States to study the bilateral relationship. The presence of American troops has become increasingly controversial in the past year, with some critics in South Korea saying the Bush administration has hindered closer ties with North Korea. There also is concern in South Korea about alleged crimes committed by U.S. troops.

White House and defense officials last month said the United States was considering shifts in global military deployments, including the thousands of U.S. troops in Europe. About 70,000 of the nearly 110,000 U.S. troops in Europe are in Germany, a vocal foe of a possible U.S.-led war against Iraq.

Rumsfeld did not state when a decision would be made, but said the Pentagon is "almost through the process of looking at our force structure" around the world. He added that whatever changes would not change that "we are engaged in the world (and) we care about assisting our friends and allies."

http://reuters.com/newsArticle.jhtml?type=worldNews&storyID=2338622

pi_8931990
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 12:47 schreef BAZZA het volgende:
U.S. Considers Withdrawing Troops from South Korea
Gelukkig maar, dat zou mooi zijn. Praten lijkt me voorlopig de beste oplossing. Voor een land als Noord-Korea zal het sturen van VS-troepen alleen maar als provocerend worden gezien.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 12:58:52 #124
8502 BAZZA
pi_8932054
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 12:56 schreef Disorder het volgende:

Gelukkig maar, dat zou mooi zijn. Praten lijkt me voorlopig de beste oplossing. Voor een land als Noord-Korea zal het sturen van VS-troepen alleen maar als provocerend worden gezien.

Precies, en Zuid-Korea kan het op de grond wel alleen af... de VS kan altijd nog de hele zooi platgooien met vliegtuigen uit de regio.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 17:40:00 #125
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_8939103
Noord-Korea is een wreed land en het regime in Noord-Korea moet om zeep worden geholpen. De Amerikanen zouden een gerechtvaardigde oorlog tegen Noord-Korea voeren in mijn ogen, al sta ik niet achter een oorlog tegen Irak. Saddam levert niet zoveel trouble als die Noord-Koreaanse dictator en wel vanwege de volgende feiten: Noord-Korea heeft kernwapens, Irak niet; Saddam is bang, Noord-Korea niet; Saddam bedreigt zijn buurlanden niet meer; Noord-Korea wel. Bovendien is Saddam te verdrijven door zijn eigen volk, zij moeten zelf opstaan. In Noord-Korea is dit niet mogelijk omdat de bevolking daar dom wordt gehouden; 90% van de bevolking is analfabeet, zelfs kannibalisme komt er veelvuldig voor (ja ik heb bronnen). De bevolking komt om van de honger en de dictator heeft de grootste verzameling Daffy Duck tekenfilms in de wereld en rijdt iedere dag rond in een andere sportwagen. Maar dan denk je wellicht, waarom wil Bush Irak zo graag pakken en niet Noord-Korea. Dit is eenvoudig te verklaren: Waar papa gefaald heeft, zal zoonlief het afmaken; Irak heeft oliebronnen en Noord-Korea is een armenhuis; Irak heeft nu een relatief klein leger, Noord-Korea heeft een leger van over de miljoen soldaten + kernwapens. Dus Amerika denkt, laat Noord-Korea maar zoals het nu is wij pakken Irak wel en verdoezelen zo onze binnenlandse problemen zodat we er weer 4 jaar tegenaan kunnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')