quote:Als het aan jou ligt, staan er 11 ganzen in het veld
Op maandag 3 maart 2003 17:40 schreef methodmich het volgende:
Bouma is een nuttige clubspeler, maar absoluut geen international. Te weinig inzicht en te langzaam. Van Gaal heeft hem volledig ten onrechte laten debuteren.
quote:Als je hier doelt op langzaam qua snelheid zit je toch fout. Bouma is nl. vrij snel alleen door zijn fysiek zou je misschien snel denken dat ie langzaam is. Dat is echter onzin.
te langzaam
quote:Nee hoor, maar Bouma komt duidelijk te kort als international. Waarom B-garnituur opstellen als je beter hebt? En dat heb je, zowel centraal als voor de linksbackpositie.
Op maandag 3 maart 2003 17:41 schreef SCH het volgende:[..]
Als het aan jou ligt, staan er 11 ganzen in het veld
Je vindt zo'n beetje iedereen slecht.
En nuttige clubspeler is wat mij betreft positief. Dan hoor je bij de betere voetballers. 10 % van alle profvoetballers is wereldtop, 15 % is top, 30 % nuttige clubspeler, 25 % is redelijk, 20 % is een drama.
quote:Bouma heeft zich wat mij betreft bewezen - hij kan uitgroeien tot een waardevolle kracht voor Oranje - hij is zeker wel snel en als je bij de landskampioen speelt is het onzin om te praten over B-garnituur. Hij zal moeten concurreren met anderen voor die positie. Dat is alleen maar gezond, maar hij is zeker een kandidaat.
Op maandag 3 maart 2003 17:55 schreef methodmich het volgende:[..]
Nee hoor, maar Bouma komt duidelijk te kort als international. Waarom B-garnituur opstellen als je beter hebt? En dat heb je, zowel centraal als voor de linksbackpositie.
quote:Niet iedereen die bij de landskampioen speelt is automatisch goed genoeg voor Oranje. Bovendien is Ajax landskampioen. Die hadden vorig jaar van Halst, da's toch ook geen international?
Op maandag 3 maart 2003 18:02 schreef SCH het volgende:[..]
Bouma heeft zich wat mij betreft bewezen - hij kan uitgroeien tot een waardevolle kracht voor Oranje - hij is zeker wel snel en als je bij de landskampioen speelt is het onzin om te praten over B-garnituur. Hij zal moeten concurreren met anderen voor die positie. Dat is alleen maar gezond, maar hij is zeker een kandidaat.
quote:PSV is de komende landskampioen, ken je tt pagina 651 al? Ik zeg toch ook niet dat iedereen die bij de landskampioen speelt, automatisch goed is voor Oranje. Toch zal bij de landskampioen niet veel B-garnituur spelen. Maar wat lullen we: Bouma vindt zijn stekkie wel in Oranje.
Op maandag 3 maart 2003 19:11 schreef methodmich het volgende:[..]
Niet iedereen die bij de landskampioen speelt is automatisch goed genoeg voor Oranje. Bovendien is Ajax landskampioen. Die hadden vorig jaar van Halst, da's toch ook geen international?
quote:Inderdaad, hij ziet er niet snel uit, maar stiekem kan hij toch best wel hard rennen. Mijn mening over Bouma, zijn plaats achterin is beter voor hem dan linksvoor. De linkerkant met Heintze en Bouma werkte minder goed dan nu Bouma en Robben.
Op maandag 3 maart 2003 17:48 schreef Bobu het volgende:[..]
Als je hier doelt op langzaam qua snelheid zit je toch fout. Bouma is nl. vrij snel alleen door zijn fysiek zou je misschien snel denken dat ie langzaam is. Dat is echter onzin.
Maar of centraal een plaats in het Nederlands elftal gaat worden, daar zijn er al meer voor die positie. Ik ben trouwens wel benieuwd hoe Hofland van zijn blessure terug gaat komen, hij hoefde volgens Hiddink niet automatisch op een basisplaats te rekenen.
[Dit bericht is gewijzigd door Toewan op 03-03-2003 22:50]
quote:dat heet gespierd, unlike your webicon
Op dinsdag 4 maart 2003 17:21 schreef Kaalhei het volgende:
Bouma.....lelijk dikbil cavia dat het is
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 17:55 schreef Zapper het volgende:[..]
dat heet gespierd, unlike your webicon
quote:Gespierd of niet, het blijft een matige speler.
Op dinsdag 4 maart 2003 17:55 schreef Zapper het volgende:[..]
dat heet gespierd, unlike your webicon
quote:als dikbil bouma nou echt zo matig was geweest dan was fredje natuurlijk allang verhandeld door ome guus
Op dinsdag 4 maart 2003 19:12 schreef methodmich het volgende:[..]
Gespierd of niet, het blijft een matige speler.
quote:In het land der blinden is éénoog koning
Op dinsdag 4 maart 2003 19:17 schreef PAUPER het volgende:[..]
als dikbil bouma nou echt zo matig was geweest dan was fredje natuurlijk allang verhandeld door ome guus
quote:Nou, ome Guus heeft weinig opties he... Dan moet je wel. Want van het PSV dat hij aantrof is Guus geschrokken. Alleen van Bommel en Waterreus op CL-niveau.
Op dinsdag 4 maart 2003 19:17 schreef PAUPER het volgende:[..]
als dikbil bouma nou echt zo matig was geweest dan was fredje natuurlijk allang verhandeld door ome guus
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 14:32 schreef Dylan Dog het volgende:
Wilfred Bouma: van spits naar centrale verdediger. Sinds de blessure van Hofland is Bouma naar het centrum verhuisd en dat heeft hij zeer behoorlijk gedaan. De laatste wedstrijden is hij bezig aan een schitterende serie: hij begint zich echt te manifesteren. Ik zie in Bouma de ideale opvolger van Frank de Boer, nog veel meer dan Hofland. Hij heeft een goede cross pass, een prachtige vrije trap, is fysiek sterk en snel. Ook tegen Ajax speelde hij een puike wedstrijd.
quote:Nogmaals: was geen fout van Bouma, wel van de keeper. Als ie komt, moet ie em hebben (of een poging wagen de bal te pakken). Reus is dringend aan vervanging (of goede concurrentie) toe.
Op maandag 27 oktober 2003 15:46 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Op één foutje na speelde Bouma een goede wedstrijd, helaas was dat foutje wel beslissend. Afgelopen week tegen AEK bewees hij echter een goede leerling te zijn op Europees niveau
quote:Laat hem eerst maar eens 3 seizoenen op niveau spelen.
Op maandag 27 oktober 2003 15:52 schreef F1Bas het volgende:
Jammer alleen dat Heitinga op die plek in het nederlands elftal komt te spelen
quote:Als niet-psv'er zou ik toch zeggen, haal Gentenaar.
Op maandag 27 oktober 2003 15:52 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Reus is dringend aan vervanging (of goede concurrentie) toe.
quote:tsja je ziet bv aan sneijder hoe snel het kan gaan.
Op maandag 27 oktober 2003 15:54 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Laat hem eerst maar eens 3 seizoenen op niveau spelen.
quote:Ik vind Aerts beter.
Op maandag 27 oktober 2003 15:55 schreef F1Bas het volgende:[..]
Als niet-psv'er zou ik toch zeggen, haal Gentenaar.
quote:<repeat modus>
Op maandag 27 oktober 2003 16:24 schreef ASSpirine het volgende:
Bouma is gewoon goed bezig
alleen de 2-2 is wel een blunder van jewelste...
quote:Daar heb je voor een groot deel gelijk, maar ik vind dat hij de bal beter had moeten afschermen
Op maandag 27 oktober 2003 15:52 schreef Dylan Dog het volgende:
Nogmaals: was geen fout van Bouma, wel van de keeper. Als ie komt, moet ie em hebben (of een poging wagen de bal te pakken). Reus is dringend aan vervanging (of goede concurrentie) toe.
quote:wat ik zag van de herhalingen was het een fout van Bouma en Waterreus
Op maandag 27 oktober 2003 16:27 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Ik vind Aerts beter.
[..]<repeat modus>
NIET VAN BOUMA!
</repeat modus>
quote:Kijk nog maar eens wat hij doet. Hij schermt de bal af, ziet Reus aankomen. Hij houdt in om Waterreus niet omver te lopen en de kiep doet niks! Tsja, wat moet je dan? De volgende keer rost ie em gewoon weg, maar als Waterreus roept moet ie er vanaf blijven.
Op maandag 27 oktober 2003 16:30 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Daar heb je voor een groot deel gelijk, maar ik vind dat hij de bal beter had moeten afschermen
quote:Daar heb je idd gelijk in, maar op dat incidentje na heeft hij een goede wedstrijd gespeelt
Op maandag 27 oktober 2003 16:47 schreef Dylan Dog het volgende:Kijk nog maar eens wat hij doet. Hij schermt de bal af, ziet Reus aankomen. Hij houdt in om Waterreus niet omver te lopen en de kiep doet niks! Tsja, wat moet je dan? De volgende keer rost ie em gewoon weg, maar als Waterreus roept moet ie er vanaf blijven.
Willem II thuis kon je nog hebben, maar Depor uit en toch ook gisteren, in combi met Waterreus...
quote:En weer een goede wedstrijd. Schijnbaar zit ie in de voorlopige selectie van oranje, en terecht. Hij is erg goed bezig en nu zelfs (tijdelijk) aanvoerder!
Op maandag 27 oktober 2003 19:25 schreef methodmich het volgende:
Ik blijf Bouma een matige speler vinden, waar ik als PSV-fan niet blij mee zou zijn. Hij kan veel aardig, maar niks echt goed. Bovendien maakt ie toch al de nodige slippertjes dit seizoen, waaronder enkele fatale.Willem II thuis kon je nog hebben, maar Depor uit en toch ook gisteren, in combi met Waterreus...
quote:Normaal heb je een hele goede kijk op de zaken methodmich, maar deze keer ben ik het absoluut niet met je eens. Bouma is iedere week het rustpunt in de minst gepasseerde verdediging in de HCE. Hij is opbouwend sterk en z'n inzicht is zeker op de Nederlandse velden boven gemiddeld
Op maandag 3 november 2003 19:40 schreef methodmich het volgende:
Bouma in Oranje, het moet toch niet veel gekker worden... Gebrek aan alternatieven, schrijnend.
Ik vind het niet meer dan logisch dat hij een oproep krijgt omdat ik in hem in de aanloop naar het WK 2006 als leider van de verdediging zie
quote:Hahaha geweldig!
Op maandag 3 november 2003 23:27 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Normaal heb je een hele goede kijk op de zaken methodmich, maar deze keer ben ik het absoluut niet met je eens. Bouma is iedere week het rustpunt in de minst gepasseerde verdediging in de HCE. Hij is opbouwend sterk en z'n inzicht is zeker op de Nederlandse velden boven gemiddeld
Ik vind het niet meer dan logisch dat hij een oproep krijgt omdat ik in hem in de aanloop naar het WK 2006 als leider van de verdediging zie
quote:fijn dat je het met me eens bent
Op maandag 3 november 2003 23:31 schreef Speed1971 het volgende:
Hahaha geweldig!
quote:Skiete willie, skiete willie, skiete willie, ole ole!
Op maandag 3 maart 2003 15:37 schreef Dylan Dog het volgende:
Wilfred Bouma: begonnen als spits, later aanvallende middenvelder en vorige jaren de beoogde linksachter van PSV en zelfs betiteld als de nieuwe linksback van Oranje. Na de aankoop van Lee en de blessure van Hofland schoof hij, als experiment van Hiddink, door naar de centrale verdedigersplek. En wat blijkt: hij doet het boven verwachting goed! Hoe zijn jullie meningen over 'Skiete Willy' Bouma?
quote:Speed vertrouwt op 'echte mannen' zoals Heitinga, Stekelenburg en De Ridder...
Op maandag 3 november 2003 23:31 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Hahaha geweldig!
quote:Die zijn gezien hun leeftijd verder dan Bouma.
Op dinsdag 4 november 2003 07:07 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Speed vertrouwt op 'echte mannen' zoals Heitinga, Stekelenburg en De Ridder...
quote:Dat ga je toch niet menen he? Komop man: Heitinga?? De Ridder?? Stekelenburg?? Wara ben jij geweest?
Op dinsdag 4 november 2003 08:43 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Die zijn gezien hun leeftijd verder dan Bouma.
quote:laten we nou eens Heitinga nemen, die jongen is 19.......Bouma is?
Op dinsdag 4 november 2003 09:14 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Dat ga je toch niet menen he? Komop man: Heitinga?? De Ridder?? Stekelenburg?? Wara ben jij geweest?
quote:Komop joh, wat heeft die Heitinga laten zien dat je er zo lyrisch over bent? Tijdens PSV-Ajax viel ie vooral op door schoppen en positioneel waardeloos opstellen.
Op dinsdag 4 november 2003 09:25 schreef Speed1971 het volgende:[..]
laten we nou eens Heitinga nemen, die jongen is 19.......Bouma is?
quote:Als dat de enige wedstrijd is die jij hebt gezien van hem, ja dan is een verder discussie gedoemd te mislukken.
Op dinsdag 4 november 2003 09:34 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Komop joh, wat heeft die Heitinga laten zien dat je er zo lyrisch over bent? Tijdens PSV-Ajax viel ie vooral op door schoppen en positioneel waardeloos opstellen.
quote:Ik heb korte dingen van hem gezien plus de wedstrijd tegen Ajax. Hoeveel heb jij van hem gezien? En hoeveel heb jij van Bouma gezien (de laatste tijd)?
Op dinsdag 4 november 2003 09:36 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Als dat de enige wedstrijd is die jij hebt gezien van hem, ja dan is een verder discussie gedoemd te mislukken.
quote:Van Bouma heb ik natuurlijk te veel gezien.
Op dinsdag 4 november 2003 10:06 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Ik heb korte dingen van hem gezien plus de wedstrijd tegen Ajax. Hoeveel heb jij van hem gezien? En hoeveel heb jij van Bouma gezien (de laatste tijd)?
Heitinga is helaas lang uit de running geweest vanwege een blessure. Maar hij heeft met name met Jong Ajax in de Amstel Cup regelmatig leuke dingen laten zien. Ook in zijn debuut jaar, ik dacht 2001, heeft hij meteen een goede indruk gemaakt.
Weet zeker dat wij, maar jij waarschijnlijk niet , veel mooie wdstrijden van hem gaan zien. En als hij de leeftijd van een jaar of 24 heeft zal hij zeer waarschijnlijk bij een europese topclub spelen, iets waar Bouma alleen maar van kan dromen vrees ik.
quote:Oneens, maar de toekomst moet het uitwijzen. Vooralsnog zie ik van de genoemde spelers weinig afkomen. Maar goed, terug on topic: Bouma!
Op dinsdag 4 november 2003 10:16 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Van Bouma heb ik natuurlijk te veel gezien.
Heitinga is helaas lang uit de running geweest vanwege een blessure. Maar hij heeft met name met Jong Ajax in de Amstel Cup regelmatig leuke dingen laten zien. Ook in zijn debuut jaar, ik dacht 2001, heeft hij meteen een goede indruk gemaakt.
Weet zeker dat wij, maar jij waarschijnlijk niet
, veel mooie wdstrijden van hem gaan zien. En als hij de leeftijd van een jaar of 24 heeft zal hij zeer waarschijnlijk bij een europese topclub spelen, iets waar Bouma alleen maar van kan dromen vrees ik.
quote:Dat ie een rustpunt is in de PSV defensie in de competitie, okee. Maar ik ben bang dat dat geen maatstaf meer is. Net zoals het te gek zou zijn Heitinga op basis van een competitieduel te selecteren. Je moet die jongens minstens zien in topduels in Nederland en in de CL. Daar vind ik Bouma echt tekort schieten.
Normaal heb je een hele goede kijk op de zaken methodmich, maar deze keer ben ik het absoluut niet met je eens. Bouma is iedere week het rustpunt in de minst gepasseerde verdediging in de HCE. Hij is opbouwend sterk en z'n inzicht is zeker op de Nederlandse velden boven gemiddeld
De enige positie waarop ik Bouma als international bruikbaar vind is die van linksback. Dus als Dick dat wil proberen, okee, maar centraal toch echt niet hoor.
quote:
Bouma zit denk ik bij PSV aan zijn top. Echt hogerop zie ik hem niet komen.
quote:Vertel me dan eens wie je wel in staat ziet op de plaats van LV in te vullen? Bouma is in ieder geval veel verder momenteel dan Hofland. Over zijn toekomst heb ik meer twijfels.
Op dinsdag 4 november 2003 19:16 schreef methodmich het volgende:[..]
De enige positie waarop ik Bouma als international bruikbaar vind is die van linksback. Dus als Dick dat wil proberen, okee, maar centraal toch echt niet hoor.
En zagen jullie die aanvoerdersband bij Fredje? Staat em goed!
quote:Als je perse een linksbenige wil hebben dan is Bouma denk ik op dit moment het beste alternatief, tezamen met Frank de Boer. In de toekomst zie ik die plaats toch weggelegd voor Hofland.
Op woensdag 5 november 2003 13:57 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Vertel me dan eens wie je wel in staat ziet op de plaats van LV in te vullen? Bouma is in ieder geval veel verder momenteel dan Hofland. Over zijn toekomst heb ik meer twijfels.
Maar ik vind het belachelijk dat er perse een linksvoeter moet staan. Melchiot kan daar ook uitstekend uit de voeten.
quote:Je lijkt Derksen wel
Op woensdag 5 november 2003 13:59 schreef zjroentje het volgende:[..]
Melchiot kan daar ook uitstekend uit de voeten.
quote:Als overbrugging Cocu. Die speelt daar bij Barcelona nu ook goed. Dan kunnen jongens als Bouma, Hofland, Heitinga, Colin en al die anderen nog lekker een beetje rijpen en ook meer CL-ervaring krijgen.
Op woensdag 5 november 2003 13:57 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Vertel me dan eens wie je wel in staat ziet op de plaats van LV in te vullen? Bouma is in ieder geval veel verder momenteel dan Hofland. Over zijn toekomst heb ik meer twijfels.
Ben het wel met zjroentje eens dat je niet per sé 2 andersbenigen in het centrum neer hoeft te zetten. Kijk naar Milan, Maldini en Nesta zijn beiden links. Ajax deed het vroeger met Blind en Rijkaard, beiden rechts. Zo zijn er wel meer voorbeelden. De combinatie moet klikken en de verdedigers goed, dat is belangrijker.
quote:De laatste tijd toch minder en ik denk dat het Nederlands elftal meer aan Cocu op het middenveld heeft
Op woensdag 5 november 2003 16:13 schreef methodmich het volgende:Als overbrugging Cocu. Die speelt daar bij Barcelona nu ook goed.
quote:Correctie: Maldini is rechts.
Op woensdag 5 november 2003 16:13 schreef methodmich het volgende:[..]
Ben het wel met zjroentje eens dat je niet per sé 2 andersbenigen in het centrum neer hoeft te zetten. Kijk naar Milan, Maldini en Nesta zijn beiden links. Ajax deed het vroeger met Blind en Rijkaard, beiden rechts. Zo zijn er wel meer voorbeelden. De combinatie moet klikken en de verdedigers goed, dat is belangrijker.
quote:En ik dacht net dat Nesta rechts was.
Op donderdag 6 november 2003 10:18 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Correctie: Maldini is rechts.
quote:Dat zegt genoeg over PSV in de CL
Verder speelde Bouma weer uitstekend en maakte hij weer een goal. PSV's topscorer in de CL, niet slecht lijkt me.
[Dit bericht is gewijzigd door F1Bas op 06-11-2003 10:28]
quote:
Op donderdag 6 november 2003 10:21 schreef F1Bas het volgende:[..]
Dat zegt genoeg over PSV in de CL
quote:Oops, verkeerde gequote
Op donderdag 6 november 2003 10:21 schreef zjroentje het volgende:[..]
Het was een reactie op: Verder speelde Bouma weer uitstekend en maakte hij weer een goal. PSV's topscorer in de CL, niet slecht lijkt me.
Ik vind dat het ook niet noodzakelijk is om een linksbenige en rechtsbenige verdediger centraal te hebben staan, maar als het kan is het wel fijn. Ik vind Bouma momenteel de beste optie om naast Stam te spelen. Als je De Boer gisteren zag: het gebruikelijke foutje zijn er tegenwoordig minstens twee geworden. Daarnaast heeft Bouma veel zelfvertrouwen en speelt hij met flair.
quote:Hierbij jeuken m'n handen.
Op donderdag 6 november 2003 11:40 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Hij bewijst de laatste tijd steeds meer een zeer goede verdediger te worden
quote:Escudé en Pasanen, het droom duo
Op donderdag 6 november 2003 11:41 schreef zjroentje het volgende:Hierbij jeuken m'n handen.
quote:Ik zal Tony even terechtwijzen: Tony, hij is al een zeer goede verdediger!
Op donderdag 6 november 2003 11:41 schreef zjroentje het volgende:[..]
Hierbij jeuken m'n handen.
Asje Zjroentje...
quote:Sorry, je hebt gelijk
Op donderdag 6 november 2003 11:59 schreef Dylan Dog het volgende:
Ik zal Tony even terechtwijzen: Tony, hij is al een zeer goede verdediger!Asje Zjroentje...
quote:Mits in vorm.
Op donderdag 6 november 2003 11:59 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Escudé en Pasanen, het droom duo
quote:Ik heb hem tegen AEK inderdaad slechts op één miniscuul foutje kunnen betrappen. Meer van dit soort duels, dan kan je gaan denken aan Oranje. Dan graag ook tegen Monaco en Depor.
Op donderdag 6 november 2003 10:18 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Correctie: Maldini is rechts.
Verder speelde Bouma weer uitstekend en maakte hij weer een goal. PSV's topscorer in de CL, niet slecht lijkt me.
Overigens had ik gezworen dat Maldini linksbenig was...
-Frank de Boer die z'n eigen compleet belachelijk maakt in de CL en natuurlijk eigenlijk al lang had moeten stoppen...
-Paul Bosvelt die het meerendeel van zijn verblijf in Manchester op de tribune heeft doorgebracht.
-Marc Overmars die niet of nauwelijks speelt bij Barca..
Hugo Borst heeft gewoon gelijk, Advocaat is een laffe hond...
quote:Blijkbaar wel ja....
Op maandag 10 november 2003 17:29 schreef F1Bas het volgende:
Ik wil niet lullig zijn hoor, ik gun het Bouma wel maar zijn het niet alleen de psv'ers die hem in het nederlands elftal willen?...
Je zult mij ook niet meteen horen roepen dat Bouma in de basis moet maar hij was zeker bruikbaar geweest bij het eventueel falen/uitvallen van Stam of FdB....
Maar goed we zullen zien hoe het loopt, ik hou m'n hart vast iig
Ooijer is tenminste nog bruikbaar als pure mandekker. Cocu gaat gewoon op de plek van de Boer.
quote:het nadeel van Bouma is dat hij het stempel heeft dat het een matige linksachter is. Sinds hij centraal speelt, is hij de onverzettelijkheid zelve en zorgt hij voor rust en belangrijke goals (de 1-2 tegen Monaco, de 0-1 uit bij FCDH en de openingsgoal tegen AEK). Ik zie hem om de week spelen en hij is gewoon ongelooflijk gegroeid; Hofland loopt er echt bij als een figurant. Natuurlijk ben ik een fan van hem, maar als hij het echt slecht zou doen, zou ik dat ook toegeven. Iemand als Hofland is bijvoorbeeld mijlenver verwijderd van zijn goede vorm voor zijn blessure. Ik zie in Bouma ook de toekomstige centrale verdediger en opvolger van De Boer, al vrees ik dat dat niet zal gebeuren onder Advocaat.
Ik wil niet lullig zijn hoor, ik gun het Bouma wel maar zijn het niet alleen de psv'ers die hem in het nederlands elftal willen?...
quote:Misschien wel hoor, maar Frank de Boer oproepen is natuurlijk ook een lachertje. Die presteert zeer matig en is over z'n top heen. Advocaat blijft trouw aan een aantal voetballers die achteraf niet de wereldspelers waren als we met z'n allen dachten en dat lijkt me ook weer niet de bedoeling
quote:Als je hem hoort praten, hoor ik een Brabo en geen Surinamer... Bovendien heeft ie geen kettingen en dure dingen, volgens mij, dus dan mag je niet bij de Kabel. Dan moet je minstens de helft van de juwelen van Lex Goudsmit aka Bogarde bezitten.
Op woensdag 19 november 2003 15:09 schreef Devano het volgende:
Ik heb me altijd afgevraagd of Bouma moet worden gerekend tot de Surinamers of de blanke Nederlanders, hij is eigenlijk de ultieme oplossing voor de zwarte kabel. Hij heeft kroeshaar maar een lichte huid. Hulde!
maar beter dan niets
quote:
Op woensdag 19 november 2003 19:14 schreef methodmich het volgende:[..]
Als je hem hoort praten, hoor ik een Brabo en geen Surinamer... Bovendien heeft ie geen kettingen en dure dingen, volgens mij, dus dan mag je niet bij de Kabel. Dan moet je minstens de helft van de juwelen van Lex Goudsmit aka Bogarde bezitten.
Bouma was top gisteravond. Eigenlijk wel de grootste verrassing! Hopelijk kan hij FdeBoer uit de basis houden
quote:Ik ben er wel (lekker lang weekend he...
Op donderdag 20 november 2003 11:28 schreef Speed1971 het volgende:
Gelukkig is DD er niet vandaag
Bouma was top gisteravond. Eigenlijk wel de grootste verrassing! Hopelijk kan hij FdeBoer uit de basis houden
Bouma speeld eprima, deed niks raars en maakte nul fouten. Hulde
Told ya so...
quote:Slik
Op donderdag 20 november 2003 11:34 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Ik ben er wel (lekker lang weekend he...
)
Bouma speeld eprima, deed niks raars en maakte nul fouten. Hulde
Told ya so...
Hey DD jij ook hier
Bouma was/is voor mij eigenlijk wel het grootste plus punt van de wedstrijd van gisteren.
Niets anders dan lof.
Viel me alles mee met Fredje, hij werd meegetrokken in het niveau en liet zich ook goed gelden. Volgende duels dus maar een tijdje laten staan als linksback.
http://en.uclfantasy.uefa.com/M/stats.mc?stat=elements&type=5&sort=&group=
* Dylan Dog heeft Vetje Fredje Bouma natuurlijk al vanaf het begin gekozen...
quote:Komt ook omdat hij een verdediger is met 2 goals... Dat levert nogal wat punten op.
Op maandag 24 november 2003 15:02 schreef Dylan Dog het volgende:
Grappig: doe je mee aan het CL-spel van UEFA, dan is Bouma de beste verdediger mogelijk. Hij is zelfs de nummer 3 op de lijst met best presterende spelers (qua punten).http://en.uclfantasy.uefa.com/M/stats.mc?stat=elements&type=5&sort=&group=
* Dylan Dog heeft Vetje Fredje Bouma natuurlijk al vanaf het begin gekozen...
Vanavond Bouma aanvoerder. Guus verwacht een voortrekkersrol. We zullen hem eens goed analyseren.
quote:Jij voorop bedoel je...
Op dinsdag 25 november 2003 16:24 schreef methodmich het volgende:[..]
Komt ook omdat hij een verdediger is met 2 goals... Dat levert nogal wat punten op.
Vanavond Bouma aanvoerder. Guus verwacht een voortrekkersrol. We zullen hem eens goed analyseren.
quote:Uiteraard, we moeten toch kijken of Fredje Oranje-materiaal blijft of toch even moet wachten.
Op dinsdag 25 november 2003 17:20 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Jij voorop bedoel je...
quote:
Op woensdag 26 november 2003 11:28 schreef zjroentje het volgende:
Zijn lange bal is idd fenomenaal.
quote:Wat nou?
Op woensdag 26 november 2003 11:29 schreef SCH het volgende:[..]
![]()
Bouma begon wel wat voorzichtig, maar zeker in de tweede helft nam hij het voortouw, zoals Guus wilde. Hij maakte geen fouten en herstelde vaak fouten van met name Vogel.
Dit was de eerste CL wedstrijd waarin ik hem echt sterk vond spelen, dus wie weet... Ik denk echter wel dat hij nog wel een paar seizoenen bij PSV blijft hoor Tony.
maar daar moet hij meer aan werken
dan heb je iemand die met een mooie pass een scoringskans doet ontstaan
quote:Vond hem toch iets minder dan in eerdere duels.. Hij had het erg zwaar tegen Luque, toen die er net in kwam. Later herpakte hij zich wel, tegen het einde, dat was goed. Nu is Luque ook geen verkeerde spits...
Op donderdag 11 december 2003 17:51 schreef Dylan Dog het volgende:
Bouma was gisteren wederom ijzersterk. Kevin Hofland wordt er zelfs moedeloos van: hij geeft aan weg te willen. Als Bouma zo blijft spelen, zal er ook interesse voor hem komen.
Wat vind je er nu vanquote:Op maandag 3 maart 2003 20:40 schreef mitt het volgende:
Laat hem eerst maar eens een seizoen op die positie staan, want hij heeft er amper 5 wedstrijden gevoetbald.
Ik vind het een goede zaak voor Bouma, want het is een goede voetballer
Niemand was denderend, alleen Van Der Sarquote:Op zondag 27 juni 2004 14:59 schreef Da_Sandman het volgende:
Vond hem nou niet denderend hoor gisteren
Hallo, 't is Bouma......quote:Op zondag 27 juni 2004 14:59 schreef Da_Sandman het volgende:
Zou er voor mij ook nog een kans zijn?quote:Op zondag 27 juni 2004 15:39 schreef -Vaduz- het volgende:
Bouma viel er sterk in. Hij komt er nog wel. Jammer dat velen hier anders over denken. Zolang speelt hij nog niet centrale verdediger. Hij groeit in zn rol.
Aan je geboortedatum in je profiel te zien denk ik dat je al aardig op weg bent. Je bent al aardig mondig voor je leeftijd. Ik zie in de toekomst wel een aanvoerder in jou.quote:Op zondag 27 juni 2004 15:40 schreef pfaf het volgende:
[..]
Zou er voor mij ook nog een kans zijn?
quote:Op zondag 27 juni 2004 16:23 schreef methodmich het volgende:
Bouma is onze Rooney. Ieder van ons kan Bouma zijn.
Willem Kloos beschreef het in een ver verleden als eens mooiquote:Op maandag 28 juni 2004 00:12 schreef ASSpirine het volgende:
![]()
Bouma viel prima in. Iedereen lult maar over Heitinga dit, Heitinga dat, maar hij speelde gewoon prima.quote:Op zondag 27 juni 2004 14:59 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat zo'n beperkte voetballer het Oranje shirt aan mag. Hebben we nou echt niets beters?quote:Op donderdag 1 juli 2004 11:15 schreef Suijk het volgende:
Wat is er zo ongelooflijk?
Op die positie mag je voetballend beperkt zijn.quote:Op donderdag 1 juli 2004 12:56 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Dat zo'n beperkte voetballer het Oranje shirt aan mag. Hebben we nou echt niets beters?
En het resultaat van beperkt voetballende verdedigers zag je gisteren............quote:Op donderdag 1 juli 2004 12:58 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Op die positie mag je voetballend beperkt zijn.
Als je maar kunt verdedigen, en dat kan ie!
Als hij een redelijk toernooi achter de rug heeft, dan zegt dat veel over zijn (gebrek aan) kwaliteit. In mijn ogen een van de zwakste schakels. Na dit EK wordt het lastig met de alternatieven ja, maar dit EK had Heitinga centraal moeten spelen: betere verdediger en veel beter voetballer.quote:Op donderdag 1 juli 2004 13:00 schreef du_ke het volgende:
Hij heeft een heel redelijk toernooi achter de rug.
En heel veel alternatieven zijn er in de verdediging ook niet. Stam en van Bronckhorst zullen wel stoppen. Dan blijft Bouma als ervaren man over.
Heitnga heeft ook niet briljant gespeeld. Bouma heeft een degelijk toernooi gedraaid, maar is geen wereldtop. Maar dat is het Nederlands elftal op het moment ook niet. Is ook niet erg, het is slechts een nuchtere constatering. Beter dan Bouma heb je niet. Dat is dan niet de schuld van Bouma, maar van de rest, die dan dus nog minder goed isquote:Op donderdag 1 juli 2004 13:03 schreef aldostuta het volgende:
Als hij een redelijk toernooi achter de rug heeft, dan zegt dat veel over zijn (gebrek aan) kwaliteit. In mijn ogen een van de zwakste schakels. Na dit EK wordt het lastig met de alternatieven ja, maar dit EK had Heitinga centraal moeten spelen: betere verdediger en veel beter voetballer.
Heb jij Nesta en Cannavaro, naar verluidt het beste verdedigingsduo ter wereld, ooit een mannetje zien passeren? Of een splijtende pass zien geven?quote:Op donderdag 1 juli 2004 12:59 schreef aldostuta het volgende:
[..]
En het resultaat van beperkt voetballende verdedigers zag je gisteren............
En ik ben maar gestopt met het bijhouden van het aantal keren dat hij totaal verkeerd stond opgesteld. Misschien voor de HCE een leuke verdediger, maar internationaal absoluut niet.
ik vond hem positioneel toch nog steeds erg (te)zwak.quote:Op donderdag 1 juli 2004 13:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Eindelijk eens een goede wedstrijd van Bouma.
Heitinga pakt rood tegen de Tsjechen en mede daardoor verliezen we. Wat een topperquote:Op donderdag 1 juli 2004 13:03 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Als hij een redelijk toernooi achter de rug heeft, dan zegt dat veel over zijn (gebrek aan) kwaliteit. In mijn ogen een van de zwakste schakels. Na dit EK wordt het lastig met de alternatieven ja, maar dit EK had Heitinga centraal moeten spelen: betere verdediger en veel beter voetballer.
Schwalbe Nedved, overmacht.quote:Op donderdag 1 juli 2004 13:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heitinga pakt rood tegen de Tsjechen en mede daardoor verliezen we. Wat een topper.
Misschien ligt het ook een beetje aan de speelstijl van het desbetreffende team? Een verdediger van het Nederlande elftal zal moeten kunnen voetballen en het lef hebben om door te schuiven. Daar ligt just de kracht van Oranje (als is lag voortaan beter). Stam heeft dat niet, maar die compenseert dat wel aangezien hij onze beste verdediger is, ze hoeven het niet allemaal te kunnen. Dan moet de man naast hem dus de voetballende man zijn (passeren/ splijtende passes zijn weer een beetje overdreven hequote:Op donderdag 1 juli 2004 13:08 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Heb jij Nesta en Cannavaro, naar verluidt het beste verdedigingsduo ter wereld, ooit een mannetje zien passeren? Of een splijtende pass zien geven?
Voetballende verdedigers zijn juist typisch HCE. In 't internationale voetbal moet je een degelijk duo centraal achterin hebben. Meer dan een bal inspelen en een goede crosspass hoeven ze wat mij betreft niet te kunnen.
Als je je dan toch in een discussie mengt, kom dan met argumenten en niet met zulkte onzin als die volledig onterechte rode kaart. Feit is dat Heitinga een veel betere voetballer is en een minstens even goede verdediger. Opstellen dus.quote:Op donderdag 1 juli 2004 13:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heitinga pakt rood tegen de Tsjechen en mede daardoor verliezen we. Wat een topper.
Het is een goede verdediger maar hij is er nog niet helemaal. Bouma is geen wereldtopper maar voor het Nederlands elftal momenteel simpelweg eerste keus.
Misschien maar misschien ook wel gebrek aan ervaring.quote:Op donderdag 1 juli 2004 13:15 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Schwalbe Nedved, overmacht.
Jawel, maar het had ook te maken met onervarenheid. Kan hij ook niks aan doen, hij is nog erg jong, maar het toont aan dat hij nog steeds een talent is en geen gearriveerde topper zoals een enkeling heeft durven bewerenquote:Op donderdag 1 juli 2004 13:15 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Schwalbe Nedved, overmacht.
Neuh, Frank de boer staat altijd goed, kan je niet van Fredje zeggen.quote:Op donderdag 1 juli 2004 13:16 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Waar Frank de Boer voetballend beter is, is Bouma verdedigend beter.
Skiete Willie is fysiek ook sterker. Ook geen overbodige luxe als verdediger.quote:Op donderdag 1 juli 2004 13:17 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Neuh, Frank de boer staat altijd goed, kan je niet van Fredje zeggen.
Snelheid is het enige nadeel van Frank, maar dat is op te vangen.
Wat druk je je netjes uitquote:Op donderdag 1 juli 2004 13:20 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Maar Willie groeit ongetwijfeld, met de jaren.
Dus er is hoop, zelfs voor Harlinger Ajaciedjes.
Onervarenheid van de scheids, bedoel je?quote:Op donderdag 1 juli 2004 13:17 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Jawel, maar het had ook te maken met onervarenheid.
Misschien Hofland links, als 'ie zich weet te herpakken bij Gerets.quote:Op donderdag 1 juli 2004 13:51 schreef ASSpirine het volgende:
als stam dan toch stopt heb je ee ncentraal duo met Heitinga op rechts en Bouma op links
dus later spelen beiden, dan kunnen de ajacieden tevreden zijn
Nee, want in de voorgaande situatie stond hij niet goed gepositioneerd en moest dus achter Nedved aan. Nedved was een stuk slimmer in dat duel.quote:Op donderdag 1 juli 2004 13:54 schreef Sloggi het volgende:
Onervarenheid van de scheids, bedoel je?
Die had toch zeker moeten zien dat Nedved gewoon ging liggen?
Het gaat er niet om hoe hij gepositioneerd staat.quote:Op donderdag 1 juli 2004 14:15 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Nee, want in de voorgaande situatie stond hij niet goed gepositioneerd en moest dus achter Nedved aan. Nedved was een stuk slimmer in dat duel.
Dat maakt ook niets uit, in de toekomst kan hij het nog zeker leren
Als hij goed gepositioneerd had gestaan had hij dat duel nooit hoeven aangaan. Maar dit ging over Bouma, die een meer dan behoorlijk toernooi heeft gespeeld, dit tot groot verdriet van een enkeling en niet om Heitinga, die zeker niet beter was dan Bouma dit toernooiquote:Op donderdag 1 juli 2004 14:19 schreef Sloggi het volgende:
Het gaat er niet om hoe hij gepositioneerd staat.
Het was geen overtreding. Als Nedved gaat liggen en de scheids trekt geel is dat onprofessioneel van Nedved, slecht van de scheids en het heeft vrij weinig met Heitinga te maken.
gek he, als je hem rechtsback zet...............quote:Op donderdag 1 juli 2004 14:24 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Maar dit ging over Bouma, die een meer dan behoorlijk toernooi heeft gespeeld, dit tot groot verdriet van een enkeling en niet om Heitinga, die zeker niet beter was dan Bouma dit toernooi
Hij staat te vaak verkeerd opgesteld en van zijn passes komen er veel te veel niet aan. Die vrije trap hebben we niets aan, die wordt toch door anderen genomen.quote:Op donderdag 1 juli 2004 14:11 schreef Dylan Dog het volgende:
Kijk nu gewoon eens naar wat hij doet: koppend sterk, hij heeft een behoorlijke inspeelpass en een redelijke vrije trap.
Hellemunderquote:Op donderdag 1 juli 2004 15:00 schreef Mwanatabu het volgende:
Wat is Bouma eik? Een Surinamer?
Ook tegen Zweden, toen hij centraal speelde stond hij vaak niet goedquote:Op donderdag 1 juli 2004 14:50 schreef aldostuta het volgende:
gek he, als je hem rechtsback zet...............
Hij zal vast niet altijd goed staan nee, maar de vraag is of hij vaker fout staat dan Bouma.quote:Op donderdag 1 juli 2004 15:55 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Ook tegen Zweden, toen hij centraal speelde stond hij vaak niet goed
Een Helliemundse Glurinamer.quote:Op donderdag 1 juli 2004 15:00 schreef Mwanatabu het volgende:
Wat is Bouma eik? Een Surinamer?
Bouma kon tegen Tsjechie toch ook wel aardig koppen.quote:Op donderdag 1 juli 2004 18:22 schreef tong80 het volgende:
We misten Frank de Boer bij het eerste doelpunt, die kan wel koppen.
Gut wat flauw.quote:Op donderdag 1 juli 2004 19:57 schreef methodmich het volgende:
Dat was een Klose-goal: hee, toevallig krijg ik een bal tegen mijn hoofd en die gaat er nog in ook...
IDD, t was gewoon een goede kopgoal. Omdat het Bouma is is het zeker weer een mazzelbal.quote:Op donderdag 1 juli 2004 20:06 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Gut wat flauw.![]()
Method is bang iets positiefs over Bouma te zeggen...quote:Op donderdag 1 juli 2004 19:57 schreef methodmich het volgende:
Dat was een Klose-goal: hee, toevallig krijg ik een bal tegen mijn hoofd en die gaat er nog in ook...
Daar heb je wel gelijk in, alleen was die goal Bouma helemaal niet aan te rekenen, dan moet je toch echt bij Bronckhorst zijn.quote:Op donderdag 1 juli 2004 18:22 schreef tong80 het volgende:
We misten Frank de Boer bij het eerste doelpunt, die kan wel koppen.
Voor de kommaquote:Op vrijdag 2 juli 2004 10:04 schreef Sloggi het volgende:
Bouma is dan wel beter dan Heitinga (op het moment), maar De Boer had gewoon van begin af aan in de basis moeten staan.
Ik bedoel dat ik dat onzin vindquote:Op vrijdag 2 juli 2004 11:00 schreef Sloggi het volgende:
Je bedoelt dat ik opeens niet meer voor in de basis Heitinga ben?
Zeker wel, met het oog op de opbouw. Maar puur verdedigend gezien is Bouma misschien de betere.
Huh? Na de komma was ik het met je eens toch?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 11:05 schreef Sloggi het volgende:
De Boer in de basis?
Daar ben ik consequent in: hij is nog altijd de beste naast Stam.
Nu begrijp ik 'tquote:Op vrijdag 2 juli 2004 11:09 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Huh? Na de komma was ik het met je eens toch?
Ik vond dat over Heitinga en Bouma onzin........
Na het EK gaan beide heren gewoon samen het centrale duo vormen en dat prima doen. Ze zijn wmb complementair.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:23 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nu begrijp ik 't
Binnen één seizoen is Heitinga beter. Nu ontlopen ze elkaar nog niet zoveel in verdedigend opzicht imo.
Chargeren mag ook al niet meer... Deed Bouma dat maar vaker.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 09:32 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Method is bang iets positiefs over Bouma te zeggen...
Bouma is van nature een aanvaller.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 11:00 schreef Sloggi het volgende:
Maar puur verdedigend gezien is Bouma misschien de betere.
Maar dan zou hij wel voetballend beter moeten zijn.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 18:09 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Bouma is van nature een aanvaller.
Nogal wiedes dat die dan niet de betere verdediger is.
Eng dit hoor.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 18:48 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Maar dan zou hij wel voetballend beter moeten zijn.
Helaas is hij dat niet..........
Jawel maar zodra het een PSVer betreft ben je nogal negatief.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:45 schreef methodmich het volgende:
[..]
Chargeren mag ook al niet meer... Deed Bouma dat maar vaker.
Eng??????????????quote:Op vrijdag 2 juli 2004 18:51 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Eng dit hoor.
Heitinga is denk ik ook de betere voetballer idd. Straalt ook wat meer rust uit.
Ik vond Robben erg goed.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 18:51 schreef PyTh het volgende:
[..]
Jawel maar zodra het een PSVer betreft ben je nogal negatief.
Of dat is omdat je een voorliefde voor die club uit a'dam hebt laat ik in het midden.
Dat kan niet anders dan een grapje zijn.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 19:50 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ik vond Robben erg goed.
Je kan gewoon niet ontkennen dat de meeste PSV-spelers niet echt top zijn. Je kan Bouma toch kwalijk een topper noemen. Ik heb dan liever André Ooijer.
gut o gut je hebt echt wat tegen die jongen he?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:10 schreef methodmich het volgende:
Vind ik niet. Qua voetbal is Bouma weliswaar beter, maar Ooijer is de betere verdediger van de twee. Ooijer denkt wel als een verdediger, Fredje niet. Hij zal gewoon altijd foutjes blijven maken, die op topniveau beslissend kunnen zijn. Als je dat als ploeg incalculeert, okee. Ik zou er echter geen vrede mee hebben als ik ook meer wil dan leuk spelen in de HCE.
Ongetwijfeld, maar Heitinga is imo zowel voetballend als verdedigend beter. Als bouma dan nog op een ander front beter is, maakt mij dat niet zoveel uit. In de belangrijke zaken is heitinga superieurquote:Op vrijdag 2 juli 2004 23:50 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
En Bouma is op veel gebieden beter dan Heitinga, net zoals Heitinga op een paar gebieden beter kan worden dan Bouma, aldo...
verkeerde woordkeuze lijkt mij?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:37 schreef aldostuta het volgende:
[..]
superieur
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:34 schreef FireFox007 het volgende:
Wilfred bouma vind ik de slechtste speler van het nederlands elftal elke wedstrijd maakt ie wel een blunder met die leipe terug speel balletjes van hem.Hij leest zeker teveel knudde
(Tikkie terug jaap!)
Verkeerd staan is een blunder en hij helaas komen veel van zijn lange ballen niet goed aan.....quote:Op woensdag 7 juli 2004 20:25 schreef javiergarcia het volgende:
Misschien ben ik wel blind, maar welke blunders heeft hij gemaakt? En sinds wanneer is een bal over 60 meter naar Van der Meyde een terugspeelbal (je weet toch wel dat een terugspeelbal een bal naar achteren is?)
dan staan er velen verkeerd...quote:Op donderdag 8 juli 2004 10:27 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Verkeerd staan is een blunder en hij helaas komen veel van zijn lange ballen niet goed aan.....
en stam maakt geen foutjesquote:Op vrijdag 9 juli 2004 15:16 schreef methodmich het volgende:
Een gemaakte verdediger kan best aardig verdedigen, maar zal op cruciale momenten altijd kleine foutjes maken omdat hij niet denkt als verdediger. Dan loopt ie net even te veel naar voren. Zie Bouma tegen Pauleta 2 maal.
Iedereen maakt foutjes, de een alleen net iets meer dan de anderquote:Op vrijdag 9 juli 2004 15:22 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
en stam maakt geen foutjes
Heitinga ook niet zeker?
En sommigen maken minder fouten, zoals Bouma bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 9 juli 2004 15:55 schreef aldostuta het volgende:
Iedereen maakt foutjes, de een alleen net iets meer dan de ander
Bouma = God, dus dat kan wel kloppen ja.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 09:28 schreef ChAoZ het volgende:
may god beware us
Ik ben blij dat je je gevoel voor humor nog hebt in deze ongetwijfeld barre tijdenquote:Op maandag 12 juli 2004 20:59 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
En sommigen maken minder fouten, zoals Bouma bijvoorbeeld
Nee: dat is een prechtig en waarachtig vooruitzicht op de jaren die komen...quote:Op donderdag 15 juli 2004 14:28 schreef methodmich het volgende:
Is dat zo'n leuke ondertitel, net als bij Dit Was Het Nieuws?
Dat viel wel meequote:Op donderdag 15 juli 2004 14:29 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Nee: dat is een prechtig en waarachtig vooruitzicht op de jaren die komen...
Volgens mij gaat zijn carriere weer een beetje opwaarts, na een matig begin bij Villa.quote:Aston Villa wil verder met Bouma
Aston Villa is zo tevreden over de prestaties van Wilfred Bouma, dat de club de intentie heeft het contract van de Oranje-international met twee jaar te verlengen tot 2010.
Bouma’s zaakwaarnemer Ger Lagendijk: ,,De club wil zijn positieve ontwikkeling bekronen met een contractverlenging. De besprekingen daarover gaan we in september of oktober van dit jaar voeren.’’
quote:'Ik moest bijna huilen toen ik Bouma's blessure zag'
Dat Aston Villa zaterdag met 1-0 won van Odense BK, daar sprak haast niemand over. Zelfs aan het meespelen van Gareth Barry, die naar Liverpool wil, werd amper aandacht besteed. Het ging vooral over Wilfred Bouma.
De verdediger liep een zware enkelblessure op. Na een kwartier bleek zijn rechterenkel uit de kom te zijn na een onschuldig duel met Babe Djiby Fall. De Oranje-international schreeuwde het uit, en zijn ploeggenoten waren onder de indruk.
'Het was een weerzinwekkend incident', vertelde aanvoerder Nigel Reo Coker. 'Toen ik zijn blessure zag, moest ik bijna huilen. Ik moest echt even weg. Het is verschrikkelijk wanneer het een van je ploeggenoten overkomt. Hij is een fantastische gozer, hij is erg aanwezig, een van de belangrijkste spelers in de kleedkamer. Mijn gedachten gaan naar hem uit naar hem en zijn familie.'
Coach Martin O'Neill was opgelucht dat de enkel niet was gebroken, maar was allesbehalve gerustgesteld. 'Het is nog altijd een slechte blessure, dat kon je zien aan de reacties van de spelers. In het ziekenhuis hebben ze de enkel gezet en er gips omheen gedaan, maar het mag duidelijk zijn dat er tal van complicaties kunnen zijn.'
VI
lekkere artsen daar.. "niks gebroken"quote:Bouma vier tot zes maanden aan de kant
28 juli 2008
Wilfred Bouma heeft vier tot zes maanden nodig om te herstellen van zijn zware blessure. De verdediger van Aston Villa ontwrichtte zijn enkel tijdens de wedstrijd tegen Odense in de Intertoto. Daarnaast blijkt zijn kuitbeen te zijn gebroken.
De Oranje-international is inmiddels met succes onder het mes gegaan. Tijdens de operatie is een stalen plaatje in zijn onderbeen aangebracht. Door de ingreep mist Bouma niet alleen de competitiestart met Aston Villa. Hij ontbreekt ook in de WK-kwalificatiewedstrijden van Nederland tegen Macedonië, Noorwegen en IJsland.
http://www.dailymotion.co(...)uma-broken-leg_sportquote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:51 schreef Leso_Varen het volgende:
Is het filmpje nog ergens te zien? Het is van youtube afgehaald...
Thanx.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:55 schreef venomsnake het volgende:
[..]
http://www.dailymotion.co(...)uma-broken-leg_sport
quote:Eerste training Bouma na half jaar 'zeer hoopgevend'
20/01/2009 22:11
Het herstel van Wilfred Bouma vordert gestaag. Na een half jaar revalideren werkte de Nederlandse verdediger van Aston Villa zijn eerste groepstraining af.
Ook John Carew maakte na blessureleed zijn opwachting op het trainingsveld op Aston Villa. 'Ze hebben getraind met de A-selectie', vertelde manager Martin O'Neill. 'En ze hebben nog wat extra's gedaan. Het ziet er zeer hoopgevend uit.'
'Freddie heeft er een flinke tijd uitgelegen', aldus O'Neill. 'Het gaat dan ook allemaal nog wat stijfjes. Dat hoort erbij, hebben de artsen verteld. Dat gevoel zal hij de komende maanden nog wel houden.'
Bouma brak in juli tijdens het Intertoto Cup-duel met Odense BK zijn rechterenkel. Na een operatie stond voor zijn herstel een periode van vier tot zes maanden. Carew stond door een rugblessure sinds november aan de kant.
goed nieuws benieuwd of ie nog beslissend kan zijn dit seizoenquote:Bouma closes in on Villa comeback
Aston Villa defender Wilfred Bouma is close to making a return for the club after a six-month lay-off.
The 30-year-old has pencilled in a reserve-team clash with Chelsea on 2 March to make his comeback.
He had originally planned to turn out for the second string against Arsenal on 16 February, but withdrew on the morning of the game with a sore leg.
The Netherlands international dislocated his ankle in July's 1-0 Intertoto Cup win over Odense.
Manager Martin O'Neill confirmed that Bouma will miss out on Thursday's Uefa Cup second leg against CSKA Moscow as he eases back into action.
In Bouma's absence, Nicky Shorey, Luke Young and Carlos Cuellar have deputised in the left-back slot as Villa have launched a sustained challenge for a Champions League spot.
There will be more reorganisation to be done ahead of Thursday's visit to Luzhniki Stadium, as Cuellar and Nigel Reo-Coker are both ruled out for with hamstring problems.
The tie is finely poised after John Carew's header cancelled out Wagner Love's solo effort at Villa Park to level the scores at 1-1 heading into the second match.
En:quote:Succesvolle rentree Bouma in oefenduel met Chelsea
03/03/2009 09:22
Wilfred Bouma heeft maandag zijn rentree gemaakt in een oefenwedstrijd tegen het beloftenteam van Chelsea. De linksback van Aston Villa hield het de volledige negentig minuten vol.
Voor Bouma betekende het zijn eerste wedstrijd sinds de breuk in zijn rechterenkel, opgelopen tijdens de Intertoto-wedstrijd tegen het Deense Odense BK in juli vorig jaar.
Het oefenduel eindigde in een 4-3 overwinning voor The Villans, ondanks een vroege voorsprong voor het reserve-elftal van Chelsea. Voormalig PSV-verdediger Patrick van Aanholt opende al in de derde minuut van de wedstrijd de score namens de bezoekers.
De ook aanwezige Guus Hiddink zag aan de kant van Chelsea twee grote namen meespelen: Mickaël Essien en Ricardo Carvalho. Essien scheurde begin september de kruisbanden van zijn rechterknie af, Carvalho kampte sinds januari met een hamstringblessure.
Erg leuk voor Boumaquote:Bouma: 'Het is geweldig om terug te zijn'
03/03/2009 14:43
'Het was echt geweldig om terug te zijn', bekende Wilfred Bouma nadat hij maandagavond voor het eerst op het veld had gestaan na een zware blessure opgelopen tijdens een Intertoto Cup-duel met Odense BK.
Bouma voetbalde niet meer sinds juli 2008 vanwege een breuk in zijn rechterenkel. Maandag speelde hij negentig minuten tegen de beloften van Chelsea. 'Ik was opgelucht dat ik langer op het veld heb gestaan dan de vijftien minuten in juli tegen Odense', vertelde hij op de website van zijn club.
'Het was een goede wedstrijd, omdat het tempo hoog was. Ik heb al eens 45 en zeventig minuten gespeeld tijdens enkele partijtjes, maar dit was totaal anders. Het was een echte competitieve wedstrijd met toeschouwers', aldus de Oranje-international.
'Wat mij goed doet, is dat het heel natuurlijk aanvoelde dat ik weer voetbalde, ook al had ik een aantal maanden niet gespeeld. Het is een vervelende blessure om van terug te komen, en ik heb veel last gehad van mijn enkel, maar dat heeft mij er niet van weerhouden te trainen en te spelen. Het is geweldig terug te zijn.'
quote:Bouma: Het WK is mijn grote doel
Door TIJANI GOULLET
BIRMINGHAM - Wilfred Bouma lijkt na acht maanden blessureleed vergeten. Toch was de verdediger van Aston Villa lang vaste keus in de Oranje-selectie. Hij is nu hersteld en wil zijn plaats terugverdienen.
De selectie van het Nederlands elftal is vrijdag bekendgemaakt. Had je in het lange revalidatieproces gehoopt om er bij deze interlands al bij te zitten?
Wilfred Bouma: ,,Ik heb wel de hoop dat ik er in juni bij de WK-kwalificatiewedstrijden (Oranje speelt dan tegen IJsland en Noorwegen, red.) weer bij ben. En als dat niet lukt, dan maar in het volgende seizoen. Maar mijn eerste gedachte ligt bij Aston Villa. Ik moet eerst bij de club weer sterk spelen. Mijn grote doel is om toe te werken naar het WK in 2010. Daar wil ik dolgraag bij zijn. Ook al omdat mijn zware blessure kwam na een andere domper. Dat was namelijk bij het EK. Toen heb ik tegen mijn verwachting in weinig gespeeld.’’
Heb je nog contact gehad met bondscoach Bert van Marwijk?
,,Jazeker. Hij vroeg hoe het met me ging na die blessure. Van de medische staf van Oranje heb ik bloemen opgestuurd gekregen. Dus dat contact is nog wel warm.’’
[b]In Engeland sprak men van een 'horror injury'. Jouw stoere ploeggenoot Reo Coker bekende zelfs bijna te hebben moeten huilen na het zien van jouw dubbel geklapte enkel. Heb je zelf nog nachtmerries gehad van die blessure?[/b]
,,Ik had een tijdje op mijn netvlies staan hoe mijn voet stond. Toen het gips eraf ging, durfde ik niet te kijken. De laatste keer dat ik keek was toen ik de blessure opliep, in de Intertoto-wedstrijd tegen Odense, toen stond mijn voet op 45 graden. Uiteindelijk overtuigden de medici mij ervan om toch even te kijken. Gelukkig stond mijn voet niet meer scheef. Nachtmerries heb ik er niet aan overgehouden. De pijn was de eerste twee weken wel hevig. Ik had een iPod nodig om in slaap te doezelen. De beelden heb ik één keer teruggezien, om te kijken hoe het precies ging. Nu is het klaar. Ik wil er niet meer naar kijken.’’
Aston Villa speelt zondag de topper tegen Liverpool. Zit jij dan al bij de selectie?
,,Nee, dat is nog te vroeg. Ik ga er zelf van uit dat ik over twee weken weer bij de selectie zit. Dus het gaat de goede kant op.’’
Jouw trainer, Martin O’Neill, zei dat het met jouw terugkeer lijkt alsof Aston Villa een nieuwe speler heeft aangetrokken. Voel jij dat ook zo?
,,Voor mij is dat niet zo, omdat ik vooral de laatste tijd dagelijks met de jongens meetrain. Maar ik begrijp waarom de manager dat zegt. Ik heb op 26 juli voor het laatst gespeeld. Dat is alweer acht maanden geleden.’’
Ben je ooit zo lang eruit geweest?
,,Nee. Als profvoetballer moet je zo’n moeilijke fase wel een keer hebben meegemaakt. Sommige spelers met een soortgelijke blessure zijn er wel tien maanden uit. Het ligt er ook aan hoeveel pijn je kunt verdragen en ik kan aardig wat hebben. Je moet mentaal ook sterk zijn. Gelukkig ben ik in Engeland met mijn vrouw en twee kinderen. Aan hen heb ik veel steun gehad.’’
Er was eerder sprake van dat je al na zes maanden zou terugkeren.
,,Nee, dat klopt niet. Ik heb met deze termijn rekening gehouden. Vergeet niet dat ik al mijn enkelbanden heb afgescheurd. De chirurg die mij heeft behandeld, heeft ook spelers als Wayne Bridge, Abou Diaby en Eduardo geholpen. Bridge had vijf jaar geleden dezelfde kwetsuur. Hij vertelde dat hij nog steeds elke ochtend opstaat met een stijve enkel. Zelf heb ik ook wat pijntjes. Maar ach, dat is normaal voor een profvoetballer. ’’
Je bent aan jouw vierde seizoen bij Aston Villa bezig. Daarin eindigde de club als zestiende, elfde en zesde. Nu staat Villa vijfde, maar de laatste weken gaat het minder. Hoe is dat te verklaren?
,,Dat komt doordat alle ploegen in de Premier League heel dicht bij elkaar zitten. We hebben soms wedstrijden onterecht gewonnen, maar bijvoorbeeld drie weken geleden hadden we Stoke City moeten verslaan. Toch kunnen we nog vierde worden, zodat we de Champions League in kunnen.’’
André Ooijer keert terug bij PSV. Is dat voor jou ook een optie?
,,PSV is een club waar ik in de toekomst graag weer zou willen voetballen. Maar ik heb in september bijgetekend bij Aston Villa. En dat was toen ik nog geblesseerd was. Dat geeft aan hoeveel vertrouwen de coach in mij heeft. Het was ook een steuntje in de rug. Ik hoefde niet meer te piekeren of ik na mijn revalidatie nog wel een club zou hebben. Daar ben ik Aston Villa zeer dankbaar voor.’’
da's wel opvallend.......... dergelijke dingen hoorde je niet toen Van Basten nog bondscoach was volgens mijquote:Heb je nog contact gehad met bondscoach Bert van Marwijk?
,,Jazeker. Hij vroeg hoe het met me ging na die blessure. Van de medische staf van Oranje heb ik bloemen opgestuurd gekregen. Dus dat contact is nog wel war
quote:Bouma speelt 90 minuten mee met reserves Aston Villa
Wilfred Bouma heeft zijn rentree op een voetbalveld gemaakt. De 31-jarige verdediger stond lang aan de kant met een enkelblessure, maar speelde maandag 90 minuten mee in een duel van de reserves van Aston Villa tegen de beloftes van Chelsea.
‘Ik was erg blij dat ik na zo’n lange tijd weer een wedstrijd heb kunnen spelen,’ vertelde Bouma dinsdag tegenover Sky Sports. ‘Ik ben pas tien dagen in training dus ik was erg opgelucht dat ik alweer zoveel kon,’ vervolgde hij. ‘We hadden voor de wedstrijd afgesproken dat ik maar een uur zou spelen. Ik voel me geweldig.’
Bouma speelde zijn laatst wedstrijd voor de hoofdmacht van Villa in juli 2008. Toen speelden de Engelsen in de Intertoto Cup tegen Odense BK. Bouma probeerde al twee keer eerder zijn comeback te maken, maar werd toen getroffen door nieuw blessureleed. ‘Dit is mijn derde keer en ik hoop dat het scheepsrecht is.’
Dat gaat sws niet lukken, ben wel benieuwd wanneer hij daadwerkelijk een wedstrijd in het eerste speeltquote:Op zondag 28 juni 2009 00:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gewoon zorgen dat je fit wordt, dan is het WK ook binnen handbereik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |