abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 oktober 2026 @ 19:57:29 #1
482094 Mikeytt
Zeewiersnack activist
pi_221923863
https://www.themirror.com(...)pennsylvania-2055221

Vrouw uit Pennsylvania was ‘boos’ op haar man omdat hij een pistool had laten liggen en schoot hem dood om hem ‘een lesje te leren’ over wapenveiligheid

Dawn Marie Freeman zou haar man Bradley Freeman thuis dodelijk hebben neergeschoten nadat de twee ruzie hadden gekregen over wapenveiligheid. Ze zou hem daarbij “een lesje hebben willen leren”.

Een vrouw uit Pennsylvania die ervan wordt beschuldigd haar man te hebben gedood, zou hem tijdens een ruzie hebben neergeschoten om hem “een lesje” te leren over wapenveiligheid.

Dawn Marie Freeman (44) werd afgelopen weekend gearresteerd en aangeklaagd voor één geval van doodslag in verband met de dood van haar man, Bradley Freeman (40), zo blijkt uit rechtbankdocumenten.

Haar arrestatie volgde nadat agenten van de Pennsylvania State Police door een lokale politieafdeling waren gevraagd om te helpen bij een onderzoek naar een overlijden in een woning in Adams Township, rond 4 oktober.

Agenten kwamen rond 18.37 uur bij de woning aan. Tijdens het onderzoek stelde de politie vast dat Dawn en haar man een “verbale ruzie” hadden gehad, die eindigde met “het afgaan van een vuurwapen” en de dood van Bradley.

Dawn vertelde onderzoekers over de ruzie. Volgens een verklaring waarin de vermoedelijke toedracht wordt beschreven, vertelde ze dat haar man al minstens twee jaar regelmatig zijn 9mm-handvuurwapen op onbeveiligde plekken liet liggen waar kinderen erbij konden.

Zondag zou Dawn thuis zijn gekomen en het pistool op een salontafel in de woonkamer hebben zien liggen. Ze sprak Bradley daarop aan over de gevaarlijke plek waar hij het had neergelegd. Volgens haar weigerde hij het pistool op een veilige plek te leggen.

Dawn vertelde de onderzoekers dat ze “boos” op haar man werd, het pistool pakte, het op hem richtte en de trekker overhaalde om hem “een lesje te leren”.

Het pistool ging af en Dawn zei dat haar man met zijn gezicht naar beneden op de vloer van de woonkamer viel. Ze zei dat ze “schreeuwde” en het vuurwapen door de kamer gooide.

De zoon van Dawn, die tijdens de schietpartij thuis was, begon Bradley te reanimeren terwijl zij 911 belde. Hulpverleners kwamen snel ter plaatse, maar Bradley werd dood verklaard.

Jeff Lees, lijkschouwer van Cambria County, concludeerde dat Bradley was overleden aan één schotwond in de borst.

Dawn werkte vrijwillig mee aan een verhoor door rechercheurs. Daarbij beweerde ze dat ze Bradley jarenlang had “gesmeekt” om zijn pistool niet langer op onveilige plekken achter te laten, omdat ze bang was dat “er iets ergs zou gebeuren”.

Dawn wordt daarnaast aangeklaagd voor zware mishandeling en het roekeloos in gevaar brengen van een ander persoon. Maandagochtend verscheen ze voor de rechter voor haar voorgeleiding.

Volgens rechtbankdocumenten wordt ze momenteel zonder mogelijkheid tot borgtocht vastgehouden in de gevangenis van Cambria County.

Heeft iemand een theorie over waarom dit soort gevallen altijd in de VS afspelen? Kan me niet herinneren dat wij in Nederland zulke moorden zien, of het komt gewoon niet in het nieuws :?

Lopen wel gekken rond op deze aardbol..

Denk wel dat de man nooit meer een pistool laat liggen. :+
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
pi_221923868
Daar leert ie wel van af, poeh hee.
  dinsdag 6 oktober 2026 @ 19:58:21 #3
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221923869
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 19:57 schreef Mikeytt het volgende:

:X
The name is Putler, Vladimir Putler
  dinsdag 6 oktober 2026 @ 20:02:21 #4
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_221923900
Prima les voor de kinderen.
Drop you like an ill, bad habit
  dinsdag 6 oktober 2026 @ 20:08:42 #5
512523 SimonB.
Voorheen Bargehassus.
pi_221923969
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 19:58 schreef The-BFG het volgende:

[..]
:X
_O-
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  dinsdag 6 oktober 2026 @ 20:09:57 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_221923976
quote:
Heeft iemand een theorie over waarom dit soort gevallen altijd in de VS afspelen? Kan me niet herinneren dat wij in Nederland zulke moorden zien, of het komt gewoon niet in het nieuws :?
Omdat in de VS vrijwel elke gek een wapen kan kopen en in Nederland niet.
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
  dinsdag 6 oktober 2026 @ 20:10:53 #7
482094 Mikeytt
Zeewiersnack activist
pi_221923985
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 20:09 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Omdat in de VS vrijwel elke gek een wapen kan kopen en in Nederland niet.
Nouja, in de VK heb je dit soort gevallen ook, maar dan met messen.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
pi_221924013
Volgens mij is haar motief dat ze hem een lesje wilde leren.
  FOK!mycroftheld dinsdag 6 oktober 2026 @ 20:18:22 #9
128465 Wrapster
pi_221924040
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 20:13 schreef potjecreme het volgende:
Volgens mij is haar motief dat ze hem een lesje wilde leren.
Daar heeft een dooie niet veel aan...
Maakt de lekkerste wraps :9
pi_221924076
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 20:18 schreef Wrapster het volgende:

[..]
Daar heeft een dooie niet veel aan...
Er is ook nog een leven hierna.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_221924090
Dit is waarom het westen in verval leeft. China gaat een nieuwe wereldmacht worden, omdat dat land goeie deugden, normen en waarden cultiveert.

De westerse wereld heeft zichzelf kapot gemaakt met kapitalistische hebzucht en een neo-liberaal wereldbeeld dat slechte deugden, normen en waarden harder laat groeien dan mijn penis groeit van Lana Rhodes.
  FOK!mycroftheld dinsdag 6 oktober 2026 @ 20:24:40 #12
128465 Wrapster
pi_221924092
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 20:22 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Er is ook nog een leven hierna.
Geen idee, dat is jouw mening.
Maakt de lekkerste wraps :9
  dinsdag 6 oktober 2026 @ 20:25:46 #13
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221924108
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 19:57 schreef Mikeytt het volgende:

Denk wel dat de man nooit meer een pistool laat liggen. :+
Het aantal mensen wat in de VS woont is simpelweg vele malen meer als hier in bijvoorbeeld Nederland. De kans dat daar dus een gek rondloopt op het verste eind van het spectrum is daarom veel groter. Wij hebben ze op zit ook maar minder.

In Rusland kwam een soortgelijk voorval op FOK! over een Rus die zijn vriend had doodgeschoten omdat hij niet wilde dat hij in huis rookte. Toen hij toch een keer alsnog een sigaretje opstak werd hij vervolgens afgeknald.

Maar het heeft vooral met schaalgrootte te maken. Hoe groter de populatie, hoe meer extreme gekken.
  dinsdag 6 oktober 2026 @ 20:26:58 #14
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221924119
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 20:24 schreef Hetekip het volgende:
Dit is waarom het westen in verval leeft. China gaat een nieuwe wereldmacht worden, omdat dat land goeie deugden, normen en waarden cultiveert.

De westerse wereld heeft zichzelf kapot gemaakt met kapitalistische hebzucht en een neo-liberaal wereldbeeld dat slechte deugden, normen en waarden harder laat groeien dan mijn penis groeit van Lana Rhodes.
Ja, je houdt straks nog twee grootmachten over; China en Israel.
pi_221924135
quote:
Dawn Marie Freeman
Bij het zien van de foto vraag ik mij af of ze haar naam niet per ongeluk met een "a" ipv een "o" geschreven hebben en "ie" erachter weggevallen is.

:@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_221924136
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 20:26 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ja, je houdt straks nog twee grootmachten over; China en Israel.
Israël is geen grootmacht, je gaat dadelijk China als wereldleider hebben die blijft concurreren met de VS, maar de VS gaat grond verliezen.
pi_221924286
quote:
Doe mij maar kapitalisme ipv communisme, dictatuur en gespioneer op de gehele bevolking. Fuck china.
  Spellchecker dinsdag 6 oktober 2026 @ 20:58:57 #18
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221924319
quote:
88s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 20:10 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Nouja, in de VK heb je dit soort gevallen ook, maar dan met messen.
Gelukkig kun je hier nergens messen kopen. :')
pi_221924367
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 20:58 schreef maily het volgende:

[..]
Gelukkig kun je hier nergens messen kopen. :')
Ik luister veel UK rap.
Wij hebben geen postcode oorlogen.

Headie one was buiten zijn eigen postcode: Nizz (N17)
Mensen van Wood Green (N22) kwamen....
Bekijk deze YouTube-video

Toen is dit nummer uitgekomen:

Snelle recap:

Januari 2018: Headie One werd bij de University of Bedfordshire door rivalen aangevallen. Beelden van de aanval werden via Snapchat verspreid.

Kort daarna: er ontstond een escalatie tussen groepen uit Tottenham en Wood Green.

“Know Better” verscheen eind januari/begin februari 2018 als reactie op die gebeurtenissen. De BBC beschrijft dat de track door mensen uit de omgeving werd geïnterpreteerd als een verwijzing naar de aanval en een daaropvolgende dubbele schietpartij.

De BBC beschreef vervolgens dat de gebeurtenissen onderdeel waren van een bredere geweldsspiraal waarin meerdere mensen werden gedood.

De NOS berichtte ook over Headie one, maar niet zo groots.
https://nos.nl/artikel/22(...)-snapchat-en-youtube

En later is dit nummer uitgekomen:

De intro van dat lied:
In this episode of Violent Four
We'll focus on one particularly violent ten-week period which left three young people dead

De outro:
Headie One has always insisted his songs are full of what he describes as, "Observations of society"
And his lyrics don't incite people to do bad things
On YouTube, there's even a disclaimer saying the lyrics are based on fictional events and people
Whatever the truth, it's little doubt "Know Better" took the dispute between the rival gangs to another level
  dinsdag 6 oktober 2026 @ 21:17:02 #20
512523 SimonB.
Voorheen Bargehassus.
pi_221924408
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 21:09 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ik luister veel UK rap. Bladibla.
Volkomen logische reactie. 8)7 8)7 8)7
pi_221924417
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 21:17 schreef SimonB. het volgende:

[..]
Volkomen logische reactie. 8)7 8)7 8)7
Natuurlijk, wij hebben geen messen probleem zoals de UK dat heeft. Omdat de UK postcode oorlogen heeft. Zoek maar eens op Peckham vs Ghetto Boys.

Dit zijn allemaal gangs en wat gebruiken die? Juist ja, messen.
Jeugd groeit er mee op, en gaat het ook doen op school etc.

Kun je niet vergelijken met Nederland.
pi_221924632
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 20:24 schreef Wrapster het volgende:

[..]
Geen idee, dat is jouw mening.
Is geen eens een mening, maar puur napraten.
  dinsdag 6 oktober 2026 @ 22:01:10 #23
512523 SimonB.
Voorheen Bargehassus.
pi_221924678
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 21:51 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Is geen eens een mening, maar puur napraten.
Freek de Jonge zegt het dus het is zo. :)
pi_221924682
En wij hier in Nederland maar klagen als vrouwen ons uitkleden via een advocaat.
pi_221924719
Misschien wordt het tijd om een groot hek om de VSA heen te bouwen en alles en iedereen dat eruit probeert te ontsnappen af te schieten, om te voorkomen dat het gestoord de rest van de wereld besmet?
pi_221924722
quote:

Klopt, ik ben eigenlijk ook wel een beetje teleurgesteld in wat blanke europeanen er van hebben weten te maken zonder dat monarchieën en de katholieke kerk ze onderdrukten. Misschien verdienen we gewoon niet beter. Dat hele VS is één grote mislukking.
pi_221924735
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 22:09 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Klopt, ik ben eigenlijk ook wel een beetje teleurgesteld in wat blanke europeanen er van hebben weten te maken zonder dat monarchieën en de katholieke kerk ze onderdrukten. Misschien verdienen we gewoon niet beter. Dat hele VS is één grote mislukking.
De paus moet weer machtig worden
  dinsdag 6 oktober 2026 @ 22:32:44 #28
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221924852
Ik denk dat het advies wel aangekomen is.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_221924934
Duur lesje voor beide partijen. Wel opgeruimd staat netjes, dat dan wel weer. Blijkbaar. Problem solved! Check.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_221925107
Hij leert een lesje, zij leert een lesje, en wij lachen erom. Iedereen gelukkig.
  woensdag 7 oktober 2026 @ 00:10:21 #31
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221925152
Nou, hij is cum laude geslaagd.
  donderdag 8 oktober 2026 @ 07:46:00 #32
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221931065
Zij heeft hem maar mooi even een koekje van eigen deeg gegeven. Há, suits him right!
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')