abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221916277
Vanwaar toch die angst voor asielzoekers, het aantal asielzoekers loopt inmiddels al jaren weer terug en als je dat aantal laag wil houden dan lijkt het mij als rechts progressief verstandiger om te zorgen dat conservatieve haviken in het midden oosten, Rusland en de VS minder macht krijgen zodat we wat minder zinloze oorlogen krijgen die juist voor een grotere instroom zorgen.

En wil je meer economische groei dan is een Europees asielbeleid wenselijker dan in NL de grenzen dicht.
  Moderator maandag 5 oktober 2026 @ 11:23:40 #102
8781 crew  Frutsel
pi_221916284
Aangezien de uitslag van de vorige verkiezingen weer meteen teniet gedaan werd, aangezien de grootste partij voorbij ging aan de wens van de kiezer, heb ik er uberhaupt geen vertrouwen in dat dit de komende verkiezingen goed komt.

Op naar de kiesdrempel
4 of 5 zetels minimaal en daaronder is 'exit' voor deze verkiezing. Jammer joh

Verplichte tweede keuze opgeven op je stembiljet en die worden dan daarna geteld ofzo :P
  Moderator maandag 5 oktober 2026 @ 11:27:28 #103
8781 crew  Frutsel
pi_221916307
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2026 11:22 schreef EchteLiberaal het volgende:
Vanwaar toch die angst voor asielzoekers, het aantal asielzoekers loopt inmiddels al jaren weer terug en als je dat aantal laag wil houden dan lijkt het mij als rechts progressief verstandiger om te zorgen dat conservatieve haviken in het midden oosten, Rusland en de VS minder macht krijgen zodat we wat minder zinloze oorlogen krijgen die juist voor een grotere instroom zorgen.

En wil je meer economische groei dan is een Europees asielbeleid wenselijker dan in NL de grenzen dicht.
Denk dat asielzoekers nog niet eens het grootste probleem is. Je kan mensen best overtuigen dat asielzoekers welkom zijn met juist beleid, juiste integratie en met juiste eisen aan asielzoekers-/beleid. Maar ja, dat is al lastig genoeg.

Het is meer dat mensen vinden dat de criminele asielzoekers, buitenlanders en autochtonen veels te zacht worden aangepakt en misbruik maken van het systeem.
Agent zijn is tegenwoordig ook een zeer ondankbaar beroep geworden (net als Zorgpersoneel en Leraar)
pi_221916359
quote:

Omdat simpele mensen graag een zondebok willen hebben. En eenvoud is daarbij belangrijker dan juistheid. "Het gaat slecht in Nederland, want asielzoekers. Alle Turken terug naar Marokko!" Het is gewoon een gemakkelijk vehikel voor populisten.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  maandag 5 oktober 2026 @ 11:43:46 #105
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221916396
Ja21 is mij te rechts, op zich wel eens met hun anti-immigratie maar ik vind ze met name economisch wel erg rechts.

PVV is grote bek, weinig actie.

FvD vertrouw ik voor geen meter.

Mona Keijzer zou nog wel eens flink groot kunnen worden als ze echt haar eigen partij op gaat zetten, niet dat ik blij ben met weer versplintering onder rechts maar Mona zou wel eens flink van alle andere rechtse partijen kunnen afknabbelen.
Ze is een pientere vrouw met veel goede standpunten die een boel mensen wel aanspreken.

Als zij een serieuze en nette partij kan opbouwen zonder foute mensen en schandalen dan zou dat nog wel eens erg succesvol kunnen zijn.
pi_221916458
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2026 11:43 schreef Zoddie het volgende:
Ja21 is mij te rechts, op zich wel eens met hun anti-immigratie maar ik vind ze met name economisch wel erg rechts.

PVV is grote bek, weinig actie.

FvD vertrouw ik voor geen meter.

Mona Keijzer zou nog wel eens flink groot kunnen worden als ze echt haar eigen partij op gaat zetten, niet dat ik blij ben met weer versplintering onder rechts maar Mona zou wel eens flink van alle andere rechtse partijen kunnen afknabbelen.
Ze is een pientere vrouw met veel goede standpunten die een boel mensen wel aanspreken.

Als zij een serieuze en nette partij kan opbouwen zonder foute mensen en schandalen dan zou dat nog wel eens erg succesvol kunnen zijn.
Mona Keijzer wordt overal weggestuurd. Die kan echt geen eigen partij bij elkaar houden.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  maandag 5 oktober 2026 @ 11:58:15 #107
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221916476
quote:

Voor mij zijn asielzoekers niet zozeer het grote probleem.
Door arbeidsimmigratie is onze cultuur volledig naar de kloten, alles draaide om economische groei ten koste van cultuur en samenhang.
Het voelt alsof we in een bedrijf werken wat puur alleen om meer en meer winst gaat, dat is leuk voor het bedrijf maar de werksfeer is niet bepaald prettig.

Qua asielzoekers is mijn probleem:
Dat uitgeprocedeerde asielzoekers in Nederland blijven hangen.
Dat criminaliteit weinig tot geen invloed heeft op statushouderschap.
Er zijn teveel groeperingen die alles om alles doen om ervoor te zorgen dat er meer hierheen komen en dan afgewezen asielzoekers toch nog jarenlang kunnen procederen.
  maandag 5 oktober 2026 @ 12:01:29 #108
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_221916497
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 13:13 schreef Richestorags het volgende:
Het zou voor het rechtse blok beter zijn als de PVV zichzelf opheft (voor altijd uitgespeeld en bijna iedereen met enige kunde is daar weg inmiddels) en als Keijzer zich aansluit bij JA21. Het is een gotspe dat PRO de grootste partij is in een land dat snakt naar rechts beleid (hoewel je je ook moet afvragen of je rechts beleid op alle fronten wil...).

Beide gaat echter niet gebeuren omdat ego's en spelletjes belangrijker zijn dan het land.
Het is ook wel duidelijk dat FvD floreert bij de gratie van de Vos - zie wat er gebeurt bij haar afwezigheid
"Hoka Hey!"
pi_221916547
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2026 12:01 schreef matspontius het volgende:
Het is ook wel duidelijk dat FvD floreert bij de gratie van de Vos - zie wat er gebeurt bij haar afwezigheid
De energie/hype rond FVD is nu wat minder. Dat ervaar ik zelf ook. Maar zulke dingen kunnen snel weer oplaaien. Ik blijf in ieder geval loyaal en verander niet zomaar van partij.
greetings and salutations
  maandag 5 oktober 2026 @ 12:13:54 #110
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_221916565
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2026 12:09 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
De energie/hype rond FVD is nu wat minder. Dat ervaar ik zelf ook. Maar zulke dingen kunnen snel weer oplaaien. Ik blijf in ieder geval loyaal en verander niet zomaar van partij.
Dit heeft echt wel met het charisma van de Vos te maken!
"Hoka Hey!"
pi_221916784
quote:

Het loopt helemaal niet terug. Probeer op zijn minst geloofwaardig te trollen.

Verder niks mis mee als ze allemaal zouden werken, niet voor overlast zorgen of aan het staatsinfuus zitten. Het probleem zit hem er bij veel mensen in dat ze niemand krijgen uitgezet die zich misdraagt of uberhaupt geen recht heeft op asiel. Dan krijg je vanzelf een enorme weerstand. Want die mensen wil je helemaal niet in je land hebben.

[ Bericht 7% gewijzigd door DobbyDobby op 05-10-2026 12:56:08 ]
  maandag 5 oktober 2026 @ 13:06:06 #112
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221916892
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2026 12:01 schreef matspontius het volgende:

[..]
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als zij haar taak gedaan heeft, wie gaat er aan de onderhandelingstafel zitten, Vos? Of wordt die dan aan de kant geschoven en neemt Thierry weer haar plek in?
pi_221917448
Mona pienter en de Vos heeft charisma.. :? Weet niet of 't aan mij of aan de fok! ligt, maar ik leef iig in een ander bubbel.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_221917557
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2026 14:39 schreef Loohcs het volgende:
Mona pienter en de Vos heeft charisma.. :? Weet niet of 't aan mij of aan de fok! ligt, maar ik leef iig in een ander bubbel.
Lidewij heeft zeker een eigen uitstraling: intelligent, vastberaden en met een subtiel Russisch tintje.
greetings and salutations
pi_221918330
quote:

Laten we het eens helemaal omdraaien: waarom zou je asielzoekers toelaten?
  maandag 5 oktober 2026 @ 17:57:27 #116
323876 michaelmoore
begint U ook een voedselbos
pi_221918418
VVD is nog wel voor de hypotheekrenteaftrek voorlopig nog even aan te houden
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
  maandag 5 oktober 2026 @ 17:59:29 #117
323876 michaelmoore
begint U ook een voedselbos
pi_221918430
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2026 13:17 schreef RotatoR het volgende:
Snap niet waarom je Pro zou stemmen. Je krijgt de waanzin van Amsterdam maar dan landelijk. Nog meer belastingverhogingen, nog meer asieltokkiepaupers, nog meer Gaza aids.
nou ja het zijn wel je broeders he in Afrika en ze vluchten voor de agressor en vaak zijn het achtervolgde homo's
en ze hebben honger ook , lusten best wel een kop soep hoor, lijkt me

Geen mens is illegaal he
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
pi_221918496
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2026 17:59 schreef michaelmoore het volgende:
Geen mens is illegaal he
:')
pi_221920199
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2026 12:49 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Het loopt helemaal niet terug. Probeer op zijn minst geloofwaardig te trollen.
De cijfers laten toch echt een lichte daling zien de laatste paar jaar, al lijkt 2026 weer wat hoger uit te gaan vallen en dat is toch weer voornamelijk toe te schrijven aan zinloze oorlogen gestart door conservatieve haviken.

quote:
Verder niks mis mee als ze allemaal zouden werken, niet voor overlast zorgen of aan het staatsinfuus zitten. Het probleem zit hem er bij veel mensen in dat ze niemand krijgen uitgezet die zich misdraagt of uberhaupt geen recht heeft op asiel. Dan krijg je vanzelf een enorme weerstand. Want die mensen wil je helemaal niet in je land hebben.
Werken mag een asielzoeker pas als zijn zaak langer als 6 maanden in behandeling is, ook je stelling dat ze niemand uitgezet krijgen klopt van geen kant van 2020 t/m 2026 vertrekken er jaarlijks tussen de 9000 en 13000 asielzoekers weer, gedeeltelijk uit zichzelf maar ook gedwongen of onder toezicht.

En de voornamelijk Noord-Afrikaanse gelukszoekers heb je liever inderdaad niet in je land maar die misbruiken het systeem en die zou je als ze toch binnenkomen van de straat moeten houden tot je ze weer terug kunt schoppen naar hun eigen land
pi_221923449
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 06:22 schreef EchteLiberaal het volgende:

[..]
De cijfers laten toch echt een lichte daling zien de laatste paar jaar, al lijkt 2026 weer wat hoger uit te gaan vallen en dat is toch weer voornamelijk toe te schrijven aan zinloze oorlogen gestart door conservatieve haviken.
[..]
Werken mag een asielzoeker pas als zijn zaak langer als 6 maanden in behandeling is, ook je stelling dat ze niemand uitgezet krijgen klopt van geen kant van 2020 t/m 2026 vertrekken er jaarlijks tussen de 9000 en 13000 asielzoekers weer, gedeeltelijk uit zichzelf maar ook gedwongen of onder toezicht.

En de voornamelijk Noord-Afrikaanse gelukszoekers heb je liever inderdaad niet in je land maar die misbruiken het systeem en die zou je als ze toch binnenkomen van de straat moeten houden tot je ze weer terug kunt schoppen naar hun eigen land
Bron? In het meest recente onderzoek weten we van meer dan de helft niet eens waar ze uithangen. Je kan het nieuws niet openenen of een Syrier die zich misdraagt kan niet worden uitgezet. Misschien wat meegekregen van het groepje in Arnhem?

https://www.rekenkamer.nl(...)ordeur-van-nederland

https://www.ad.nl/binnenl(...)2F%2Fwww.bing.com%2F

Maar buiten dit allemaal hebben we ook nog het volgende:

MIljoenen aan dwangsommen omdat de IND te traag is.
Miljoen aan beroepsprocedures.
COA kosten
Etcetra

Zinloos weggegooid geld wat we voor nuttige zaken kunnen gebruiken.
pi_221923459
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 06:22 schreef EchteLiberaal het volgende:
Die hoeven we natuurlijk uberhaupt niet binnen te laten.
pi_221923468
Hier ga ik in ieder geval niet meer voor stemmen... Wat is het nut nog?
pi_221926420
quote:

Ik heb geen angst voor asielzoekers. Als het aan mij lag, dan zouden asielzoekers worden gedeporteerd naar Rwanda of een ander land dat ze op wil vangen voor een fractie van de kosten die wij moeten maken. Ik heb problemen met een overheid die zich geen raad weet met asielzoekers en miljarden besteed aan iets dat niet ons probleem is.

https://www.ad.nl/binnenl(...)kken-nodig~ad056328/

quote:
COA: acuut honderden extra opvangplekken nodig

Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) waarschuwt dat door het tekort aan opvangplekken steeds meer asielzoekers buiten de opvang in Ter Apel dreigen te moeten wachten.

Binnenlandredactie
7 oktober 2026, 07:58

Het wordt volgens de organisatie zelfs steeds moeilijker om kinderen, vrouwen en mensen met medische problemen direct onderdak te bieden.

Volgens het COA zijn acuut honderden extra opvangplekken nodig. Ook de extra noodopvang van het Rode Kruis voor asielzoekers die naar Ter Apel willen, is inmiddels vol.

Het tekort komt volgens het COA niet doordat meer mensen asiel aanvragen, maar doordat bewoners te lang in de opvang blijven. Procedures bij de IND en de rechtspraak duren lang en bijna 18.500 statushouders wachten op huisvesting in gemeenten.

De pas aangetreden bestuursvoorzitter Remco Bakker roept gemeenten op snel noodopvang en tijdelijke huisvesting voor statushouders te regelen. ,,We moeten met elkaar voorkomen dat mensen op straat belanden. Dat is onmenselijk", zegt hij.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_221926563
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2026 15:03 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Lidewij heeft zeker een eigen uitstraling: intelligent, vastberaden en met een subtiel Russisch tintje.
Een subtiel Russisch tintje _O-
|MUSE| - Live @ AMSTERDAM 29-11-2026
Ein Besonderes unter den Besten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')