Verreweg de meeste dames wonen in de midden-provincies. Werkelijk elke dame die ik leuk vind woont in Utrecht, Gelderland, Overrijssel, Zuid-Holland of Noord-Holland. Het pakt steeds weer zo uit. Statistisch gezien ook niet zo verwonderlijk als je de lijst van inwoners per provincie erbij neemt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 16:55 schreef koemleit het volgende:
of je zoekt iemand die ook in een uithoek woont? (bij voorkeur dezelfde uithoek als jij)
Ik snap dat mensen niet happen op iemand die 50 km of verder woont.
Tenzij echt leuk natuurlijk, maar dat zal wel tegenvallen.
Ga verhuizen?quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 16:59 schreef TokkieFamilie het volgende:
[..]
Verreweg de meeste dames wonen in de midden-provincies. Werkelijk elke dame die ik leuk vind woont in Utrecht, Gelderland, Overrijssel, Zuid-Holland of Noord-Holland. Het pakt steeds weer zo uit. Statistisch gezien ook niet zo verwonderlijk als je de lijst van inwoners per provincie erbij neemt.
Voor het geval je het nog niet weet, Afstand is een smoesje omdat ze je gewoon niet zien zitten. Vrouwen zijn namelijk niet zo erg direct in het zeggen dat je hun type niet bent.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 16:49 schreef TokkieFamilie het volgende:
Ik zit al enige tijd op een datingsite. Wat mij is opgevallen is dat vrouwen één bepaald iets verreweg het meest belangrijk vinden: reisafstand. Beter gezegd, woon je ook maar een fractie te ver weg dan hoeven de dames je niet meer. Zelfs niet als werkelijk alles in je profiel matcht met dat van haar.
Mannen die centraal in het land wonen zijn enorm in het voordeel, ben ik inmiddels achter. Wie daarentegen, net als ik, in een uithoek van het land woont kan fluiten naar een vrouw. De berichten die ik stuur naar dames worden ofwel niet gelezen, of ze reageren wel maar laten meteen weten geen vent te willen die verder dan een kilometer of 50 van ze vandaan woont. Het feit dat ik freelancer ben en werkelijk op elk adres in het land mijn werk voor langere tijd kan uitvoeren, laat ze helemaal koud. Al heb je werkelijk precies dezelfde hobby's, houd je van precies dezelfde sport, eten, muziek, het maakt allemaal niet uit. En nee, ik heb niet bepaald een onaantrekkelijk uiterlijk, in tegendeel zelfs (al doet mijn gebruikersnaam wellicht anders vermoeden, haha)
Welke mannen die net als ik in een uithoek van Nederland wonen (Friesland, Groningen, Zeeland, Limburg) ervaren hetzelfde, dat ze alleen vanwege de reisafstand volstrekt kansloos zijn op datingsites?
Dat is jouw mening. Ik meen dat mijn profiel het nodige te bieden heeft en neem ook altijd flink de tijd om mezelf te presenteren. Het is verder een tamelijk bekend gegeven dat de meeste vrouwen als een berg op zien tegen een te lange reisafstand. Hoe vaak heb ik al niet gehoord: "Ik heb al eens een relatie gehad met een man die nogal ver weg woonde. Dat werkte gewoonweg niet."quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 17:08 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Voor het geval je het nog niet weet, Afstand is een smoesje omdat ze je gewoon niet zien zitten. Vrouwen zijn namelijk niet zo erg direct in het zeggen dat je hun type niet bent.
Als je dat wel bent is afstand namelijk nooit een probleem.
Jouw echte probleem is dat je profiel niet aantrekkelijk is, wat eigenlijk nog niks zegt over jou zelf.
Als ik je nu vertel dat ik zowat standaard in mijn berichten aan een dame erbij zet dat ik ook bereid ben te verhuizen, omdat ik in die luxe positie verkeer dat ik dit binnen een week kan regelen. Het maakt allemaal geen drol uit. Ze luisteren er niet eens naar.quote:
Op welk type mim je eigenlijk? als je van die vrouwen hebt die bij hun werk in de buurt wonen en hun carrière voor laten gaan dan ben je eigenlijk al kansloos ja.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 17:17 schreef TokkieFamilie het volgende:
[..]
Als ik je nu vertel dat ik zowat standaard in mijn berichten aan een dame erbij zet dat ik ook bereid ben te verhuizen, omdat ik in die luxe positie verkeer dat ik dit binnen een week kan regelen. Het maakt allemaal geen drol uit. Ze luisteren er niet eens naar.
Daar heb je natuurlijk een punt. Maar ja, dames die zelf aangeven een zo vast mogelijke relatie te willen hebben, zouden dit avontuur - na eerst een paar dates te hebben gehad met me - toch aan moeten durven. En klikt dat niet, dan mogen ze mij er dezelfde dag nog uit schoppen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 17:14 schreef Lienekien het volgende:
Afstand is ook wel een nadeel. Een van beiden moet altijd een lange reis maken. Spontaan afspreken is heel lastig. Je zit al snel misschien langer opgescheept met iemand dan je wil (omdat je bijv. elkaar bent in de weekends of de bezoekende minstens wel een nacht blijft om toch en omdat die anders laat nog terug moet) en dan komen voor beiden de andere bezigheden in het gedrang.
Je zegt dat je overal kunt werken, maar je hebt bij haar in de buurt natuurlijk niet zomaar een woning gevonden. Dus je kan met je type werk welk vrij makkelijk haar kant op komen, maar ga je dan bij haar op de lip zitten?
Je moet het anders zien, 2 uur reizen voor hete knetterseks met een bloedgeile meid is het meer dan waard.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 17:22 schreef Marsenal het volgende:
Lange afstandsrelaties zijn kut. En er dan eentje aangaan via een dating-app, nou dan moet je wel een beetje masochistisch zijn.
Datingapps vind ik al echt helemaal niks, maar het is natuurlijk het laagdrempelige en simpele ervan wat het makkelijk maakt. Dan is grote reistijd wel een aardige handicap, ik snap dat wel. Twee uur treinen om een willekeurig iemand te leren kennen, je moet er maar zin in hebben.
Dit is de leven.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 17:26 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Je moet het anders zien, 2 uur reizen voor hete knetterseks met een bloedgeile meid is het meer dan waard.
Ik val op de meest uiteenlopende types. Voor mijn part een boerentrien als die toevallig op soortgelijke manier in het leven staat als ik. En inderdaad, vrouwen die carrière maken zullen die niet willen verliezen. Die zijn het lastigst te krijgen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 17:22 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Op welk type mim je eigenlijk? als je van die vrouwen hebt die bij hun werk in de buurt wonen en hun carrière voor laten gaan dan ben je eigenlijk al kansloos ja.
Misschien moet je eens een boerentrien proberen die houdt van rust en kalmte.
Dit denk ik ook.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 17:08 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Voor het geval je het nog niet weet, Afstand is een smoesje omdat ze je gewoon niet zien zitten. Vrouwen zijn namelijk niet zo erg direct in het zeggen dat je hun type niet bent.
Als je dat wel bent is afstand namelijk nooit een probleem.
Jouw echte probleem is dat je profiel niet aantrekkelijk is, wat eigenlijk nog niks zegt over jou zelf.
Nee dat werkt ook niet. Je moet het niet zeggen maar doen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 17:17 schreef TokkieFamilie het volgende:
[..]
Als ik je nu vertel dat ik zowat standaard in mijn berichten aan een dame erbij zet dat ik ook bereid ben te verhuizen, omdat ik in die luxe positie verkeer dat ik dit binnen een week kan regelen. Het maakt allemaal geen drol uit. Ze luisteren er niet eens naar.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 17:42 schreef Masberum het volgende:
Ja dit is een bekend probleem, in Groningen en Zeeland vooral, daar sterft de mensheid uit omdat ze elkaar niet meer kunnen vinden.
Tja, die eerste paar dates kosten dan dus te veel moeite.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 17:25 schreef TokkieFamilie het volgende:
[..]
Daar heb je natuurlijk een punt. Maar ja, dames die zelf aangeven een zo vast mogelijke relatie te willen hebben, zouden dit avontuur - na eerst een paar dates te hebben gehad met me - toch aan moeten durven. En klikt dat niet, dan mogen ze mij er dezelfde dag nog uit schoppen.
Ik zal je eens een foto van mezelf sturen. Wedden dat je meteen met je trillend apparaatje je slaapkamer induikt. :-)quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 17:44 schreef datismijnmening het volgende:
Je bent gewoon niet chad genoeg
De keuze is té groot en daarom wordt er zo vaak steeds nóg een klik verder gekeken of dat misschien de perfecte match is.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 17:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Tja, die eerste paar dates kosten dan dus te veel moeite.
Jij zou zelf ook de makkelijke weg kiezen, denk ik zo.
Het verhaal wordt anders als er na een paar dates echt potentieel in blijkt te zitten, dan kan er ineens best veel en best snel. Alleen wij kenden elkaar via hier en ik heb geen ervaring met de apps. Dat lijkt me sowieso heel lastig, want het is dan zo makkelijk om te denken: ik kijk nog even verder.
Een goed uitziende vrouw krijgt gemiddeld 100 berichten per dag. Ze moet dus wel zo selectief mogelijk zijn. Wij mannen mogen al blij zijn met 1 bericht per maand.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 17:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
De keuze is té groot en daarom wordt er zo vaak steeds nóg een klik verder gekeken of dat misschien de perfecte match is.
Het rare is dat juist daardoor sommige mensen nooit tot een match komen.
Heb je tieten?quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 17:47 schreef TokkieFamilie het volgende:
[..]
Ik zal je eens een foto van mezelf sturen. Wedden dat je meteen met je trillend apparaatje je slaapkamer induikt. :-)
Ik snap je redenatie maar ben vooral benieuwd naar wat reacties van mannen uit de door mij genoemde doelgroep om zeker te weten deze redenatie klopt. Of zij dit kunnen bevestigen of toch anders ervaren.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 17:54 schreef DJKoster het volgende:
Mjah, hoe snel geef je in berichten aan dat je wel wil verhuizen? En geef je dat heel expliciet aan? Of laat je dat subtieler merken?
Persoonlijk, als er echt een goede klik is online, zou afstand mij niet uitmaken. En dan bespreken we later het eventuele verhuizen wel. However, bij een gemiddelde of matige klik, zou een dichtbij wonend persoon wel meer kans maken.
Jouw logica volgende zouden er trouwens ook genoeg vrouwen moeten zijn die niet hordes mannen vlakbij hebben wonen.
In het westen heb je 1) meer vrouwen dan mannen en 2) een groot deel van de mannen daar zijn ook kansloze paupers en allochtonen, terwijl de regio zelf juist hoogopgeleide vrouwen aantrekt. Groningen stad is na een bepaalde leeftijd ook een stuk minder interessant en in de provincie zelf wonen vrijwel alleen maar lelijke tokkie wijven.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 17:56 schreef OllieA het volgende:
Als je Groningen, 1: als een uithoek van Nederland beschouwt, waar 2: geen aantrekkelijke vrouwen te vinden zijn, dan ben je een hopeloos geval.
Eindelijk, de eerste reactie van een vrouw die toegeeft dat afstand WEL het probleem is.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 18:14 schreef Koettie het volgende:
Ik zou ook niet ver weg willen daten. Gewoon geen zin in. Als je verliefd bent, geen probleem want dan doe je sowieso moeite. Maar in dat voorstadia, nah.
Ex woonde ver weg maar die zag ik vaker bij gedeelde vrienden. Begon als een ons en toen ook gezegd dat ik geen behoefte had aan afstand daten. Die is gewoon nooit meer teruggegaan naar zn ouders. Maar andere tijden, toen waren we 20 ofzo. Als hij 'vanuit huis' had willen daten was t klaar.
Als je nou gewoon even een lijstje maakt van wat je graag wil horen, dan kan men daar rekening mee houden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 18:25 schreef TokkieFamilie het volgende:
[..]
Eindelijk, de eerste reactie van een vrouw die toegeeft dat afstand WEL het probleem is.
Je geeft er nu je eigen interpretatie aan. Ik heb volstrekt niet gezegd dat vrouwen niet deugen. En ikzelf zal heus mijn tekortkomingen hebben. Alleen het eerste is waar: afstand is de by far grootste bottleneck. Dat is althans mijn ervaring en feitelijk ook overtuiging. Maar om hier honderd procent zeker van te zijn verneem ik graag de mening van mannen die net als ik in zo'n uithoek wonen, wat nog steeds niet is gebeurd. Ik heb het idee alleen antwoorden van Randstad-inwoners te krijgen, die gemakkelijk praten hebben.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 18:34 schreef OllieA het volgende:
[..]
Als je nou gewoon even een lijstje maakt van wat je graag wil horen, dan kan men daar rekening mee houden.
Ik doe avast een voorzetje:
Afstand is HET probleem.
Aan jou ligt het niet.
Veel vrouwen deugen gewoon niet.
Veel succes.
Zou het dan, ik gok maar wat hoor, misschien helemaal niet aan de afstand liggen? Of reageer je toevallig misschien steeds op vrouwen die alleen een makkelijk avontuurtje willen?quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 17:17 schreef TokkieFamilie het volgende:
[..]
Ik heb volstrekt niets met vluggertjes. Ben juist hard toe aan een stabiele, liefdevolle relatie.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 18:47 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zou het dan, ik gok maar wat hoor, misschien helemaal niet aan de afstand liggen? Of reageer je toevallig misschien steeds op vrouwen die alleen een makkelijk avontuurtje willen?
Dat zou mij ook niets doen, meteen beetje heftig allemaal. Wil gewoon iemand die al in de buurt woont.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 17:17 schreef TokkieFamilie het volgende:
[..]
Dat is nou juist helemaal niet raar. De perfecte match bestaat niet. Zeker niet in het begin van een relatie (als het iemand te doen is om een relatie, en niet om wat geneuk).quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 17:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
De keuze is té groot en daarom wordt er zo vaak steeds nóg een klik verder gekeken of dat misschien de perfecte match is.
Het rare is dat juist daardoor sommige mensen nooit tot een match komen.
Eh, hallo.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 18:25 schreef TokkieFamilie het volgende:
[..]
Eindelijk, de eerste reactie van een vrouw die toegeeft dat afstand WEL het probleem is.
Ik bedoelde eigenlijk dat het paradoxaal was dat mensen juist met extreem veel keuze niet tot een keuze kunnen komen. Vroeger op een dorp had je misschien de keuze uit 30 vrouwen. Nu uit 30.000 en dan is het veel lastiger om een geschikte te vinden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 19:00 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dat is nou juist helemaal niet raar. De perfecte match bestaat niet. Zeker niet in het begin van een relatie (als het iemand te doen is om een relatie, en niet om wat geneuk).
Je kan je best doen om nader tot elkaar te komen, nieuwsgierig zijn naar elkaar, en daardoor steeds beter gaan 'matchen'. Dat heeft tijd nodig en je moet ook gewoon geluk hebben.
Helemaal prima hoor, maar eerst moeten jullie beiden door de kennismakingfase heen. Dus die verhuisplannen van jou zeggen de dames niet zoveel.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 17:17 schreef TokkieFamilie het volgende:
[..]
8 uur reizen voor een kat?quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 19:48 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Helemaal prima hoor, maar eerst moeten jullie beiden door de kennismakingfase heen. Dus die verhuisplannen van jou zeggen de dames niet zoveel.
Paar jaar geleden moest ik ook eens naar Groningen (om een katje op te halen). Ik woon in Brabant.
Ik heb die dag 8 uur in de trein gezeten. Vier uur heen en vier uur terug.
Weet niet eens meer hoevaak ik moest overstappen.
Je zult dat elke week moeten doen.
Er zullen toch ook wel leuke vrouwen in jouw regio zijn? Of nog beter, ga eerst verhuizen en begin dan met daten.
Ja, maar toen wist ik dat nog niet. Was via een ander forum. Dit katje was kort na nieuwjaar aan komen lopen en die Groningers wisten niet goed wat ze er mee moesten.quote:
Zoals ik het zie is als volgt:quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 19:48 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Helemaal prima hoor, maar eerst moeten jullie beiden door de kennismakingfase heen. Dus die verhuisplannen van jou zeggen de dames niet zoveel.
Paar jaar geleden moest ik ook eens naar Groningen (om een katje op te halen). Ik woon in Brabant.
Ik heb die dag 8 uur in de trein gezeten. Vier uur heen en vier uur terug.
Weet niet eens meer hoevaak ik moest overstappen.
Je zult dat elke week moeten doen.
Er zullen toch ook wel leuke vrouwen in jouw regio zijn? Of nog beter, ga eerst verhuizen en begin dan met daten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |