abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221899437
Ik zit al enige tijd op een datingsite. Wat mij is opgevallen is dat vrouwen één bepaald iets verreweg het meest belangrijk vinden: reisafstand. Beter gezegd, woon je ook maar een fractie te ver weg dan hoeven de dames je niet meer. Zelfs niet als werkelijk alles in je profiel matcht met dat van haar.

Mannen die centraal in het land wonen zijn enorm in het voordeel, ben ik inmiddels achter. Wie daarentegen, net als ik, in een uithoek van het land woont kan fluiten naar een vrouw. De berichten die ik stuur naar dames worden ofwel niet gelezen, of ze reageren wel maar laten meteen weten geen vent te willen die verder dan een kilometer of 50 van ze vandaan woont. Het feit dat ik freelancer ben en werkelijk op elk adres in het land mijn werk voor langere tijd kan uitvoeren, laat ze helemaal koud. Al heb je werkelijk precies dezelfde hobby's, houd je van precies dezelfde sport, eten, muziek, het maakt allemaal niet uit. En nee, ik heb niet bepaald een onaantrekkelijk uiterlijk, in tegendeel zelfs (al doet mijn gebruikersnaam wellicht anders vermoeden, haha)

Welke mannen die net als ik in een uithoek van Nederland wonen (Friesland, Groningen, Zeeland, Limburg) ervaren hetzelfde, dat ze alleen vanwege de reisafstand volstrekt kansloos zijn op datingsites?
pi_221899468
of je zoekt iemand die ook in een uithoek woont? (bij voorkeur dezelfde uithoek als jij)

Ik snap dat mensen niet happen op iemand die 50 km of verder woont.

Tenzij echt leuk natuurlijk, maar dat zal wel tegenvallen.
pi_221899481
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 oktober 2026 16:55 schreef koemleit het volgende:
of je zoekt iemand die ook in een uithoek woont? (bij voorkeur dezelfde uithoek als jij)

Ik snap dat mensen niet happen op iemand die 50 km of verder woont.

Tenzij echt leuk natuurlijk, maar dat zal wel tegenvallen.
Verreweg de meeste dames wonen in de midden-provincies. Werkelijk elke dame die ik leuk vind woont in Utrecht, Gelderland, Overrijssel, Zuid-Holland of Noord-Holland. Het pakt steeds weer zo uit. Statistisch gezien ook niet zo verwonderlijk als je de lijst van inwoners per provincie erbij neemt.
  vrijdag 2 oktober 2026 @ 17:03:00 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221899496
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2026 16:59 schreef TokkieFamilie het volgende:

[..]
Verreweg de meeste dames wonen in de midden-provincies. Werkelijk elke dame die ik leuk vind woont in Utrecht, Gelderland, Overrijssel, Zuid-Holland of Noord-Holland. Het pakt steeds weer zo uit. Statistisch gezien ook niet zo verwonderlijk als je de lijst van inwoners per provincie erbij neemt.
Ga verhuizen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_221899520
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2026 16:49 schreef TokkieFamilie het volgende:
Ik zit al enige tijd op een datingsite. Wat mij is opgevallen is dat vrouwen één bepaald iets verreweg het meest belangrijk vinden: reisafstand. Beter gezegd, woon je ook maar een fractie te ver weg dan hoeven de dames je niet meer. Zelfs niet als werkelijk alles in je profiel matcht met dat van haar.

Mannen die centraal in het land wonen zijn enorm in het voordeel, ben ik inmiddels achter. Wie daarentegen, net als ik, in een uithoek van het land woont kan fluiten naar een vrouw. De berichten die ik stuur naar dames worden ofwel niet gelezen, of ze reageren wel maar laten meteen weten geen vent te willen die verder dan een kilometer of 50 van ze vandaan woont. Het feit dat ik freelancer ben en werkelijk op elk adres in het land mijn werk voor langere tijd kan uitvoeren, laat ze helemaal koud. Al heb je werkelijk precies dezelfde hobby's, houd je van precies dezelfde sport, eten, muziek, het maakt allemaal niet uit. En nee, ik heb niet bepaald een onaantrekkelijk uiterlijk, in tegendeel zelfs (al doet mijn gebruikersnaam wellicht anders vermoeden, haha)

Welke mannen die net als ik in een uithoek van Nederland wonen (Friesland, Groningen, Zeeland, Limburg) ervaren hetzelfde, dat ze alleen vanwege de reisafstand volstrekt kansloos zijn op datingsites?
Voor het geval je het nog niet weet, Afstand is een smoesje omdat ze je gewoon niet zien zitten. Vrouwen zijn namelijk niet zo erg direct in het zeggen dat je hun type niet bent.
Als je dat wel bent is afstand namelijk nooit een probleem.
Jouw echte probleem is dat je profiel niet aantrekkelijk is, wat eigenlijk nog niks zegt over jou zelf.
pi_221899523
Want in uithoeken wonen verder ook alleen maar mannen?
pindazakje
  vrijdag 2 oktober 2026 @ 17:10:32 #7
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221899528
Je doet alsof alle vrouwen in Amsterdam of Utrecht wonen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 2 oktober 2026 @ 17:14:12 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221899539
Afstand is ook wel een nadeel. Een van beiden moet altijd een lange reis maken. Spontaan afspreken is heel lastig. Je zit al snel misschien langer opgescheept met iemand dan je wil (omdat je bijv. elkaar bent in de weekends of de bezoekende minstens wel een nacht blijft om toch en omdat die anders laat nog terug moet) en dan komen voor beiden de andere bezigheden in het gedrang.

Je zegt dat je overal kunt werken, maar je hebt bij haar in de buurt natuurlijk niet zomaar een woning gevonden. Dus je kan met je type werk welk vrij makkelijk haar kant op komen, maar ga je dan bij haar op de lip zitten?
pi_221899550
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2026 17:08 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Voor het geval je het nog niet weet, Afstand is een smoesje omdat ze je gewoon niet zien zitten. Vrouwen zijn namelijk niet zo erg direct in het zeggen dat je hun type niet bent.
Jouw echte probleem is dat je profiel niet aantrekkelijk is, wat eigenlijk nog niks zegt over jou zelf.
Dat is jouw mening. Ik meen dat mijn profiel het nodige te bieden heeft en neem ook altijd flink de tijd om mezelf te presenteren. Het is verder een tamelijk bekend gegeven dat de meeste vrouwen als een berg op zien tegen een te lange reisafstand. Hoe vaak heb ik al niet gehoord: "Ik heb al eens een relatie gehad met een man die nogal ver weg woonde. Dat werkte gewoonweg niet."
pi_221899552
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2026 17:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ga verhuizen?
Als ik je nu vertel dat ik zowat standaard in mijn berichten aan een dame erbij zet dat ik ook bereid ben te verhuizen, omdat ik in die luxe positie verkeer dat ik dit binnen een week kan regelen. Het maakt allemaal geen drol uit. Ze luisteren er niet eens naar.
  Moderator vrijdag 2 oktober 2026 @ 17:20:06 #11
146299 crew  laforest
pi_221899566
Dating apps :N
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
pi_221899575
Lange afstandsrelaties zijn kut. En er dan eentje aangaan via een dating-app, nou dan moet je wel een beetje masochistisch zijn.

Datingapps vind ik al echt helemaal niks, maar het is natuurlijk het laagdrempelige en simpele ervan wat het makkelijk maakt. Dan is grote reistijd wel een aardige handicap, ik snap dat wel. Twee uur treinen om een willekeurig iemand te leren kennen, je moet er maar zin in hebben.
-nee-
pi_221899576
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2026 17:17 schreef TokkieFamilie het volgende:

[..]
Als ik je nu vertel dat ik zowat standaard in mijn berichten aan een dame erbij zet dat ik ook bereid ben te verhuizen, omdat ik in die luxe positie verkeer dat ik dit binnen een week kan regelen. Het maakt allemaal geen drol uit. Ze luisteren er niet eens naar.
Op welk type mim je eigenlijk? als je van die vrouwen hebt die bij hun werk in de buurt wonen en hun carrière voor laten gaan dan ben je eigenlijk al kansloos ja.
Misschien moet je eens een boerentrien proberen die houdt van rust en kalmte.
pi_221899586
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2026 17:14 schreef Lienekien het volgende:
Afstand is ook wel een nadeel. Een van beiden moet altijd een lange reis maken. Spontaan afspreken is heel lastig. Je zit al snel misschien langer opgescheept met iemand dan je wil (omdat je bijv. elkaar bent in de weekends of de bezoekende minstens wel een nacht blijft om toch en omdat die anders laat nog terug moet) en dan komen voor beiden de andere bezigheden in het gedrang.

Je zegt dat je overal kunt werken, maar je hebt bij haar in de buurt natuurlijk niet zomaar een woning gevonden. Dus je kan met je type werk welk vrij makkelijk haar kant op komen, maar ga je dan bij haar op de lip zitten?
Daar heb je natuurlijk een punt. Maar ja, dames die zelf aangeven een zo vast mogelijke relatie te willen hebben, zouden dit avontuur - na eerst een paar dates te hebben gehad met me - toch aan moeten durven. En klikt dat niet, dan mogen ze mij er dezelfde dag nog uit schoppen.
pi_221899594
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 oktober 2026 17:22 schreef Marsenal het volgende:
Lange afstandsrelaties zijn kut. En er dan eentje aangaan via een dating-app, nou dan moet je wel een beetje masochistisch zijn.

Datingapps vind ik al echt helemaal niks, maar het is natuurlijk het laagdrempelige en simpele ervan wat het makkelijk maakt. Dan is grote reistijd wel een aardige handicap, ik snap dat wel. Twee uur treinen om een willekeurig iemand te leren kennen, je moet er maar zin in hebben.
Je moet het anders zien, 2 uur reizen voor hete knetterseks met een bloedgeile meid is het meer dan waard.
pindazakje
pi_221899612
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2026 17:26 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Je moet het anders zien, 2 uur reizen voor hete knetterseks met een bloedgeile meid is het meer dan waard.
Dit is de leven.
-nee-
pi_221899615
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2026 17:22 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Op welk type mim je eigenlijk? als je van die vrouwen hebt die bij hun werk in de buurt wonen en hun carrière voor laten gaan dan ben je eigenlijk al kansloos ja.
Misschien moet je eens een boerentrien proberen die houdt van rust en kalmte.
Ik val op de meest uiteenlopende types. Voor mijn part een boerentrien als die toevallig op soortgelijke manier in het leven staat als ik. En inderdaad, vrouwen die carrière maken zullen die niet willen verliezen. Die zijn het lastigst te krijgen.
  vrijdag 2 oktober 2026 @ 17:34:20 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221899648
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2026 17:08 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Dit denk ik ook.

Wel zijn in sommige regio's meer aantrekkelijke vrouwen te vinden dan in andere.
The End Times are wild
pi_221899658
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2026 17:17 schreef TokkieFamilie het volgende:

[..]
Nee dat werkt ook niet. Je moet het niet zeggen maar doen.

Verhuis naar de randstad en pas de woonplaats op je dating-profiel aan.

Dan heb een mooi nieuw stekje, en heb je de vrouwen voor het uitzoeken.
pi_221899683
Klopt, aanbod is wel vele malen minder. Ik denk niet dat het reisafstand is, maar bevolkingssamenstelling.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221899691
Ja dit is een bekend probleem, in Groningen en Zeeland vooral, daar sterft de mensheid uit omdat ze elkaar niet meer kunnen vinden.
pi_221899699
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2026 17:42 schreef Masberum het volgende:
Ja dit is een bekend probleem, in Groningen en Zeeland vooral, daar sterft de mensheid uit omdat ze elkaar niet meer kunnen vinden.
_O-
pi_221899700
Je bent gewoon niet chad genoeg :N
-XOXO-
  vrijdag 2 oktober 2026 @ 17:46:10 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221899713
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2026 17:25 schreef TokkieFamilie het volgende:

[..]
Daar heb je natuurlijk een punt. Maar ja, dames die zelf aangeven een zo vast mogelijke relatie te willen hebben, zouden dit avontuur - na eerst een paar dates te hebben gehad met me - toch aan moeten durven. En klikt dat niet, dan mogen ze mij er dezelfde dag nog uit schoppen.
Tja, die eerste paar dates kosten dan dus te veel moeite.

Jij zou zelf ook de makkelijke weg kiezen, denk ik zo.

Het verhaal wordt anders als er na een paar dates echt potentieel in blijkt te zitten, dan kan er ineens best veel en best snel, weet ik uit ervaring (200 km.). Alleen wij kenden elkaar via hier en ik heb geen ervaring met de apps. Dat lijkt me sowieso heel lastig, want het is dan zo makkelijk om te denken: ik kijk nog even verder.
pi_221899720
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2026 17:44 schreef datismijnmening het volgende:
Je bent gewoon niet chad genoeg :N
Ik zal je eens een foto van mezelf sturen. Wedden dat je meteen met je trillend apparaatje je slaapkamer induikt. :-)
  vrijdag 2 oktober 2026 @ 17:47:57 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221899725
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2026 17:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Tja, die eerste paar dates kosten dan dus te veel moeite.

Jij zou zelf ook de makkelijke weg kiezen, denk ik zo.

Het verhaal wordt anders als er na een paar dates echt potentieel in blijkt te zitten, dan kan er ineens best veel en best snel. Alleen wij kenden elkaar via hier en ik heb geen ervaring met de apps. Dat lijkt me sowieso heel lastig, want het is dan zo makkelijk om te denken: ik kijk nog even verder.
De keuze is té groot en daarom wordt er zo vaak steeds nóg een klik verder gekeken of dat misschien de perfecte match is.

Het rare is dat juist daardoor sommige mensen nooit tot een match komen.
The End Times are wild
pi_221899729
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2026 17:47 schreef LXIV het volgende:

[..]
De keuze is té groot en daarom wordt er zo vaak steeds nóg een klik verder gekeken of dat misschien de perfecte match is.

Het rare is dat juist daardoor sommige mensen nooit tot een match komen.
Een goed uitziende vrouw krijgt gemiddeld 100 berichten per dag. Ze moet dus wel zo selectief mogelijk zijn. Wij mannen mogen al blij zijn met 1 bericht per maand.
pi_221899750
Mjah, hoe snel geef je in berichten aan dat je wel wil verhuizen? En geef je dat heel expliciet aan? Of laat je dat subtieler merken?

Persoonlijk, als er echt een goede klik is online, zou afstand mij niet uitmaken. En dan bespreken we later het eventuele verhuizen wel. However, bij een gemiddelde of matige klik, zou een dichtbij wonend persoon wel meer kans maken.

Jouw logica volgende zouden er trouwens ook genoeg vrouwen moeten zijn die niet hordes mannen vlakbij hebben wonen. :+
pi_221899756
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2026 17:47 schreef TokkieFamilie het volgende:

[..]
Ik zal je eens een foto van mezelf sturen. Wedden dat je meteen met je trillend apparaatje je slaapkamer induikt. :-)
Heb je tieten?
-XOXO-
pi_221899758
Als je Groningen, 1: als een uithoek van Nederland beschouwt, waar 2: geen aantrekkelijke vrouwen te vinden zijn, dan ben je een hopeloos geval.
And it's only the giving
That makes you
What you are
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')