Totaal onverwacht toch nog, wat enorm triest.quote:Paulien Cornelisse is woensdag overleden aan de gevolgen van kanker. Dat heeft haar uitgeverij en management bekendgemaakt. De schrijfster en cabaretière werd 50 jaar.
Ze overleed in het Antoni van Leeuwenhoek-ziekenhuis in Amsterdam.
Cornelisse maakte in augustus 2024 bekend dat ze aan kanker leed, waardoor ze haar theatertour voor haar voorstelling Komma moest annuleren om zich op haar behandeling en herstel te kunnen richten.
‘Het is allemaal zwaar, maar mijn gezin en ik krijgen veel hulp van onze lieve vrienden en familie’, schreef ze destijds op Instagram.
Een woordvoerder van KRO-NCRV liet vorige week weten dat Cornelisse nog steeds onder behandeling stond en dat het goed ging met de schrijfster. Momenteel is ze te zien in het nieuwe seizoen van De slimste mens.
In 2009 publiceerde Cornelisse het boek Taal is zeg maar echt mijn ding waarin ze het dagelijkse moderne taalgebruik becommentarieert. Het boek werd een bestseller en werd in 2018 verfilmd.
Vorig jaar won ze voor het eerst de NS Publieksprijs met haar boek De verwarde cavia - Terug op kantoor. „Ik heb een heel erg zware anderhalf jaar achter de rug. Dit is ongelooflijk, ik word er emotioneel van. Ik vind het heel erg fijn”, zei ze met een brok in haar keel.
Bron: ad.nl
Ja idd mafquote:Op woensdag 30 september 2026 17:13 schreef Droopie het volgende:
Ik schrok hier ook van, uur geleden maakte het management nog bekend dat ze haar optredens zou annuleren.
50 jaar, triest.
https://www.rtl.nl/boulev(...)g-vanwege-gezondheidquote:Paulien Cornelisse annuleert theatervoorstelling vanwege gezondheid
Redactie RTL Boulevard·10 minuten geleden·Aangepast: 10 minuten geleden
Stap terug
Paulien Cornelisse (50) kan de komende tijd niet op het podium staan. Haar geplande theatervoorstelling in DeLaMar gaat vanwege haar gezondheid niet door, laat het theater weten aan bezoekers. Paulien maakte eerder bekend dat ze kanker heeft en nog altijd wordt behandeld.
Kunnen toch ook heel snelle complicaties kunnen zijn?quote:Op woensdag 30 september 2026 17:16 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
https://www.rtl.nl/boulev(...)g-vanwege-gezondheid
1 van de 2 heeft het niet goed, of ze gaan bij RTL voor understatement van het jaar.
In veel gevallen worden die in overleg met de familie wel gewoon uitgezonden. Gezien het feit dat ze daar ondanks behandelingen met een mutsje is gaan zitten kun je denk ik wel afleiden dat de kans dat de afleveringen doorgaan vrij groot isquote:Op woensdag 30 september 2026 17:16 schreef Firuze60 het volgende:
Och heden, wat gaan ze doen met de rest van het opgenomen programma "De slimste mens" .
Dit lijkt mij het geval dat het nieuws zich heeft ingehaald ja, op Nu.nl stonden ook beide berichten.quote:Op woensdag 30 september 2026 17:18 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Kunnen toch ook heel snelle complicaties kunnen zijn?
Inderdaad, met voorwoord van Hermanquote:Op woensdag 30 september 2026 17:19 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
In veel gevallen worden die in overleg met de familie wel gewoon uitgezonden. Gezien het feit dat ze daar ondanks behandelingen met een mutsje is gaan zitten kun je denk ik wel afleiden dat de kans dat de afleveringen doorgaan vrij groot is
Precies wat ik zou willen schrijven. Daarom quote ik het.quote:Op woensdag 30 september 2026 17:19 schreef miss_sly het volgende:
Ik wist dat ze ziek was. Bij De slimste mens draagt ze telkens een pet of muts omdat ze zo goed als kaal is na de chemo. Maar naief als ik ben, dacht ik dat het dan dus na de chemo vast weer een stuk beter zou gaan.
Ik vond haar zo leuk. Echt heel verdrietig dit.
Feitelijk klopt dit bericht volledigquote:Op woensdag 30 september 2026 17:16 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
1 van de 2 heeft het niet goed, of ze gaan bij RTL voor understatement van het jaar.
Een knuffel voor jouquote:Op woensdag 30 september 2026 17:24 schreef Knipoogje het volgende:
Arme Pauline! Ik vond het echt een leuk mens die grappige boekjes schreef ook!
Dan moet er ineens een complicatie of iets zijn opgetreden! Komt ineens wel dichtbij nu, gezien ik zelf ook op min of meer dezelfde leeftijd ben en sinds een aantal maandjes ook tegen kanker strijd.
Kutziekte
Ik snap de relevantie niet hier van.quote:Op woensdag 30 september 2026 17:25 schreef DrDentz het volgende:
Ik vond haar geen aantrekkelijke vrouw
Toch RIP
Is er ook niet, laat lekker gaan.quote:Op woensdag 30 september 2026 17:26 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik snap de relevantie niet hier van.
Ik vraag me af waarom haar management dit persbericht heeft uitgestuurd in de wetenschap dat er binnen enkele uren een "duidelijker" bericht komt.quote:Op woensdag 30 september 2026 17:16 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 30 september 2026 17:27 schreef Aventura het volgende:
Wat erg voor haar nabestaanden. Ze had een jong kind ook. Dit grijpt mij best aan, ik ben haar generatie en ze leek me altijd zo sympathiek.
Soms is het hopen tegen beter weten in, soms haalt de werkelijkheid het nieuws in en soms lopen dingen anders dan je kan bedenken.quote:Op woensdag 30 september 2026 17:28 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom haar management dit persbericht heeft uitgestuurd in de wetenschap dat er binnen enkele uren een "duidelijker" bericht komt.
quote:Op woensdag 30 september 2026 17:30 schreef Zipportal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik volgde haar zelf niet zo. Wist wel dat ze vaak bij DWDD zat en als jurylid bij De slimste mens. RIP.
mooi stukje van geenstijl "en dat misschien denk je dat het jouw humor niet is" Nou klopt voor mij wel.quote:Taal is zeg maar echt ons ding maar hier zoeken we toch een beetje naar woorden: Paulien Cornelisse is op 50-jarige leeftijd overleden aan kanker. Dat ze ziek was maakte ze in 2024 zelf bekend. Cornelisse begon als stand-up comedian, brak door met de onverbiddelijke bestseller Taal is zeg maar echt mijn ding en was de laatste jaren vooral bekend als omdedagelijkse columnist van de Volkskrant en jurylid in De Slimste Mens. Misschien denkt u dat haar humor niet de uwe was, maar dan hebt u waarschijnlijk niet onlangs een optreden van haar gezien waarin ze op een verlichte wijze over zichzelf en haar ziekte (gelukkig in die volgorde) sprak. Zoals de Fransen zeggen: damn.
Ik dacht ook dat ze nog volop in behandeling was.quote:Op woensdag 30 september 2026 17:19 schreef miss_sly het volgende:
Ik wist dat ze ziek was. Bij De slimste mens draagt ze telkens een pet of muts omdat ze zo goed als kaal is na de chemo. Maar naief als ik ben, dacht ik dat het dan dus na de chemo vast weer een stuk beter zou gaan.
Nou ja, chemo an sich maakt je niet beter. Die pakt de goede cellen net zo hard als de zieke cellen.quote:Op woensdag 30 september 2026 17:19 schreef miss_sly het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |