Nederland is een diplomaland. Het is vooral een papieren werkelijkheid: de doelstelling is zo veel mogelijk 5,5-en genereren. Dan heb je nog steeds geen kennis.quote:Op woensdag 30 september 2026 08:31 schreef Captain_Ghost het volgende:
Bezuinigen op onderwijs is domste wat je kan doen. Nederland is een kennisland,
quote:Op woensdag 30 september 2026 08:31 schreef Captain_Ghost het volgende:
Bezuinigen op onderwijs is domste wat je kan doen. Nederland is een kennisland, dus zonder onderwijs geen economie, investeringen en innovatie meer. Zijn we veroordeeld als België en of Frankrijk. Zelfs Defenise kan niet zonder onderwijs.
Dat willen we het niet. We moeten wel meer aan doen met onze onderwijs en grote klassen.
Dat was het ooit.quote:Op woensdag 30 september 2026 08:31 schreef Captain_Ghost het volgende:
Bezuinigen op onderwijs is domste wat je kan doen. Nederland is een kennisland, dus zonder onderwijs geen economie, investeringen en innovatie meer. Zijn we veroordeeld als België en of Frankrijk. Zelfs Defenise kan niet zonder onderwijs.
Dat willen we het niet. We moeten wel meer aan doen met onze onderwijs en grote klassen.
Dat ligt idd in het verlengde ervan, maar aan de andere kant moeten jongeren natuurlijk ook wel ervaring krijgen met informatica.quote:Op woensdag 30 september 2026 08:20 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Of met pen op papier schrijven ipv die dure laptops.
Idem, al heb ik gelukkig geen kinderen, dus nog minder belemmeringen. Tot die tijd nog even max gebruik maken van mijn vrije- en reserveringsruimte om m'n belastbaar inkomen zo ver mogelijk te verlagen, en dan kan het me inderdaad de zee in zakken. Klaver als eerste.quote:Op woensdag 30 september 2026 08:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het maakt me geen reet meer uit. Mijn kind is over een paar jaar klaar met het onderwijs. Doek het hele systeem daarna maar op en maak alles over naar klimaat of asiel. Tegen die tijd heb ik toch mijn koffers al gepakt. Laat Nederland in de zee zakken. Helemaal klaar mee.
quote:Op woensdag 30 september 2026 08:34 schreef Charles33 het volgende:
[..]
Nederland is een diplomaland. Het is vooral een papieren werkelijkheid: de doelstelling is zo veel mogelijk 5,5-en genereren. Dan heb je nog steeds geen kennis.
Daarom is onderwijs ook belangrijk. Wie niet basis Nederlandse kan lezen, spreken en schrijven, moet uit land gaan. Zelfs als zijn kind goed Nederlands kan. Hoe minder immigrant, minder kinderen op school... enzo..quote:Op woensdag 30 september 2026 08:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat was het ooit.
Nu is het een land van parasieten en profiteurs en iedereen die daar niet bij hoort zoekt naar mogelijkheden om hier zo snel mogelijk weg te komen.
De hamvraag is: wat gaat rendement opleveren? We zien hier in AUS een schreeuwend tekort aan elektriciens (schijnbaar speelt dit vooral in Brisbane, waar men koortsachtig bezig is met de Olympische Spelen), waardoor beginnende elektriciens nu A$200k/jaar verdienen.quote:Op woensdag 30 september 2026 08:33 schreef Charles33 het volgende:
[..]
Je moet investeren in het deel van het onderwijs dat rendement op gaat leveren voor de BV Nederland, en bezuinigingen op het stuk dat weinig meer is dan veredelde dagopvang.
Dit vooral, in 2015 nog ¤36 miljard, inmiddels zitten wel op ¤57 miljard!quote:Op woensdag 30 september 2026 04:56 schreef Lyrebird het volgende:
Het budget voor onderwijs is gigantisch gegroeid, zonder dat daar een verbetering in de prestaties van de leerlingen tegenover staat. Men heeft het paard achter de wagen gespannen door meer geld uit te geven, zonder meer te vragen van de mensen in het onderwijs. In Finland wordt bijvoorbeeld een MSc geeist, wil je voor de klas staan. Daar selecteren ze aan de poort, en daar wordt ook voor betaald, en dat werkt. Het Finse onderwijs is wel goed, ze behoren tot de besten (pisa scores).
...waarbij het aantal kinderen dat onderwijs krijgt krimpt.quote:Op woensdag 30 september 2026 09:54 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dit vooral, in 2015 nog ¤36 miljard, inmiddels zitten wel op ¤57 miljard!
Prima plek dus om eens wat te gaan snijdenquote:Op woensdag 30 september 2026 09:55 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
...waarbij het aantal kinderen dat onderwijs krijgt krimpt.
quote:Al 2 miljard euro naar beter lezen en rekenen, maar CPB ziet geen effect: ‘Dat valt uiteraard tegen’
De ambities van het kabinet zijn enorm: met miljarden aan subsidie moeten kinderen weer fatsoenlijk leren lezen en rekenen. Maar terwijl scholen blij zijn met het extra geld, zijn onderzoekers van het Centraal Planbureau (CPB) uiterst kritisch in hun oordeel: de miljarden hebben tot nu toe geen enkel effect.
https://www.ad.nl/politie(...)aard-tegen~ad9c1fc0/
Dat geld hier gaat naar coaches die de leraren voor veeld geld in huren (lees: het geld verdwijnt in de zak van een vriend).quote:Op woensdag 30 september 2026 04:56 schreef Lyrebird het volgende:
Het budget voor onderwijs is gigantisch gegroeid, zonder dat daar een verbetering in de prestaties van de leerlingen tegenover staat. Men heeft het paard achter de wagen gespannen door meer geld uit te geven, zonder meer te vragen van de mensen in het onderwijs. In Finland wordt bijvoorbeeld een MSc geeist, wil je voor de klas staan. Daar selecteren ze aan de poort, en daar wordt ook voor betaald, en dat werkt. Het Finse onderwijs is wel goed, ze behoren tot de besten (pisa scores).
Nu ja op de zorg wordt niet bezuinigd. We zijn al jaren in het verleden aan het investeren en vergeten daarbij de toekomst.quote:Op dinsdag 29 september 2026 22:58 schreef Cockwhale het volgende:
Dit had niemand aan zien komen![]()
Het is in Nederland inmiddels een traditie om elk jaar te bezuinigen op onderwijs en zorg en dan te doen alsof het een grote verrassing is.
Waar wil jij naartoe?quote:Op woensdag 30 september 2026 08:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat was het ooit.
Nu is het een land van parasieten en profiteurs en iedereen die daar niet bij hoort zoekt naar mogelijkheden om hier zo snel mogelijk weg te komen.
Nou, ik wacht nog even tot we in geopolitiek rustiger vaarwater zitten en de kinderen het huis uit zijn maar dan denk ik aan Letland.quote:
Ja klopt, voldoende kennis van gym is wel heel belangrijk.quote:Op woensdag 30 september 2026 06:54 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Begin maar eens met een stevige focus op taal, rekenen en gym en kijk daarna waar nog ruimte voor is. Het is namelijk van de zotten dat kinderen de basisschool verlaten met onvoldoende kennis op die gebieden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |