Extreme crisis vraagt om extreme maatregelen.quote:Op vrijdag 18 september 2026 00:02 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja rechts is op zijn zachts gezegd nogal extreem te noemen.
Er is geen extreme crisis.quote:Op woensdag 23 september 2026 11:42 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Extreme crisis vraagt om extreme maatregelen.
Zeker. FvD heult met de vijand en keert zich tegen de democratie.quote:Op donderdag 17 september 2026 20:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Je zou die club het liefst verbieden?
Deze is mss wel interessant voor je.quote:Op woensdag 23 september 2026 12:27 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Zeker. FvD heult met de vijand en keert zich tegen de democratie.
https://pca.st/episode/ee3fa3ac-7753-414d-a109-9e69dddf24e7quote:Forum voor Democratie wil niet pro-Russisch genoemd worden, maar in de Engelstalige podcast The Forum & Friends klinkt onversneden Kremlin-propaganda. Waarom maakt de partij zo'n podcast? En hoe zit het met de banden tussen Forum en Moskou? Luister naar onderzoeksjournalisten Sara Berkeljon en Ben Meindertsma.
Lidewij heeft haar master gehaald. Dan kan je best meekomen in het onderwijs.quote:
Sprak gisteren iemand die er vooral over viel dat ze een 'wit' kind heeft gekregen. Ik zei dat ik ook twee 'witte' kinderen heb, en vroeg wat daar het probleem mee was?quote:Op donderdag 17 september 2026 16:13 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb niets met de Vos, maar ik vind het wel idioot om over 'werpen' te spreken. Hoe denigrerend.
Yup. Ben je het niet met ze eens, dan wordt het ruzie. Want dan ben jij het probleem. Zij zitten nooit fout.quote:Op woensdag 23 september 2026 13:22 schreef Gia het volgende:
Er verder over discussieren wilde ze ook niet, want 'dan kreeg ze ruzie'.
Wat is er dan extreem aan? Dat we illegalen uit willen zetten? Dat we mensen die hier niet kunnen aarden willen stimuleren en helpen terug te keren? Dat we willen stoppen met de asielinstroom van vooral economische vluchtelingen? Wat?quote:Op vrijdag 18 september 2026 00:02 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is niet 'de linkse denkwijze' en het zegt niet 'veel over links'. Dat is de denkwijze van een persoon die jij hebt gesproken en het zegt iets over die persoon.quote:Op woensdag 23 september 2026 13:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Sprak gisteren iemand die er vooral over viel dat ze een 'wit' kind heeft gekregen. Ik zei dat ik ook twee 'witte' kinderen heb, en vroeg wat daar het probleem mee was?
Ze zei dat ze twee indonesische kinderen heeft en dat ze die al het geluk van de wereld toewenst, want volgens haar wil Lidewij iedereen met een kleurtje het land uitgooien.
En dat is dan de linkse denkwijze. Zwaar ongenuanceerd. Er verder over discussieren wilde ze ook niet, want 'dan kreeg ze ruzie'.
Zegt, m.i., veel over links.
Dat is niet extreem, maar dat weet je zelf ook wel. De moeite die veel mensen hebben met extreemrechts is de onmenselijke manier waarop, en de drang om alles weer “wit” te willen hebben. Dat is ook wat omvolking en remigratie beladen termen maakt, omdat extreemrechts ze maar wat graag letterlijk de grens over flikkert.quote:Op woensdag 23 september 2026 13:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat is er dan extreem aan? Dat we illegalen uit willen zetten? Dat we mensen die hier niet kunnen aarden willen stimuleren en helpen terug te keren? Dat we willen stoppen met de asielinstroom van vooral economische vluchtelingen? Wat?
quote:Op woensdag 23 september 2026 13:46 schreef miss_sly het volgende:
Misschien eens wat minder generaliseren alle kanten op.
Grappig, hier zeg je dan weer niets over.quote:Op vrijdag 18 september 2026 00:02 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Misschien heb ik dat niet gelezen, maar reageer ik op iemand die mijn quote?quote:Op woensdag 23 september 2026 13:57 schreef PurifieR het volgende:
[..]
[..]
Grappig, hier zeg je dan weer niets over.
Waar maak jij dat uit op? Ik zie dat nergens in de partijprogramma's van rechtse partijen staan.quote:Op woensdag 23 september 2026 13:55 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dat is niet extreem, maar dat weet je zelf ook wel. De moeite die veel mensen hebben met extreemrechts is de onmenselijke manier waarop, en de drang om alles weer “wit” te willen hebben.
Waar maak jij dat uit op? Ik zie dat nergens in de partijprogramma's van rechtse partijen staan.quote:Dat is ook wat omvolking en remigratie beladen termen maakt, omdat extreemrechts ze maar wat graag letterlijk de grens over flikkert.
Dit is vooral het gevolg van het feit dat onruststokers misbruik maken van dit soort demonstraties om te kunnen rellen. Die relschoppers mogen keihard worden aangepakt en daar is iedereen het over eens. Net zoals probleemjeugd niets te maken heeft met de islam, hebben deze relschoppers niets te maken met politiek.quote:Je anekdote over de denkwijze van links kunnen we ook doortrekken. Afgelopen weekend hebben er flink wat mensen op ‘t Malieveld rondgebanjerd. Hakenkruizen, Hitlergroeten, hondenfluitjes naar nazistische partijen en oproepen om weer terug naar “het mooie wit” te gaan. Zo rolt extreemrechts.
Nou, die dame die ik sprak zei dat ze misselijk werd als ze iemand van VVD tegenkwam. Het is de schuld van VVD dat het kabinet faalt.quote:Dat trek ik (en anderen hier) ook niet door naar iedereen die VVD stemt.
Miljoenen mensen riskeren huid en haar om zich te kunnen laven aan de pracht en praal van landen blanker dan het thuisland, lijkt mij sterk dat al die mensen extreemrechts zijn hoor.quote:Op woensdag 23 september 2026 13:55 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dat is niet extreem, maar dat weet je zelf ook wel. De moeite die veel mensen hebben met extreemrechts is de onmenselijke manier waarop, en de drang om alles weer “wit” te willen hebben. Dat is ook wat omvolking en remigratie beladen termen maakt, omdat extreemrechts ze maar wat graag letterlijk de grens over flikkert.
Je anekdote over de denkwijze van links kunnen we ook doortrekken. Afgelopen weekend hebben er flink wat mensen op ‘t Malieveld rondgebanjerd. Hakenkruizen, Hitlergroeten, hondenfluitjes naar nazistische partijen en oproepen om weer terug naar “het mooie wit” te gaan. Zo rolt extreemrechts. Dat trek ik (en anderen hier) ook niet door naar iedereen die VVD stemt.
Ik zei toch ook niet dat dat in partijprogramma's staat?quote:Op woensdag 23 september 2026 14:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar maak jij dat uit op? Ik zie dat nergens in de partijprogramma's van rechtse partijen staan.
[..]
Waar maak jij dat uit op? Ik zie dat nergens in de partijprogramma's van rechtse partijen staan.
Jouw anekdote heeft niets te maken met links, maar gebruik je wel om over heel links uit te smeren. Grappig dat je daar dan niet deze zelfde nuance voor op wil zoeken.quote:Dit is vooral het gevolg van het feit dat onruststokers misbruik maken van dit soort demonstraties om te kunnen rellen. Die relschoppers mogen keihard worden aangepakt en daar is iedereen het over eens. Net zoals probleemjeugd niets te maken heeft met de islam, hebben deze relschoppers niets te maken met politiek.
Dat is haar eigen mening, haar persoonlijke visie. Dat heeft niets te maken met links of rechts.quote:Nou, die dame die ik sprak zei dat ze misselijk werd als ze iemand van VVD tegenkwam. Het is de schuld van VVD dat het kabinet faalt.
Waar baseer jij die beweringen dan op? Je onderbuik? Of 'dat zegt iedereen'?quote:Op woensdag 23 september 2026 14:13 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik zei toch ook niet dat dat in partijprogramma's staat?
Waar heb ik het over 'links'?quote:[..]
Jouw anekdote heeft niets te maken met links, maar gebruik je wel om over heel links uit te smeren. Grappig dat je daar dan niet deze zelfde nuance voor op wil zoeken.
Dus de mening van een heleboel links geöriënteerde mensen zijn allemaal persoonlijke meningen en zeggen niets over links, maar de meningen en vooral daden van demonstranten mogen wel worden gezien als extreem rechts? Waarom?quote:[..]
Dat is haar eigen mening, haar persoonlijke visie. Dat heeft niets te maken met links of rechts.
"stimuleren"quote:Op woensdag 23 september 2026 13:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat is er dan extreem aan? Dat we illegalen uit willen zetten? Dat we mensen die hier niet kunnen aarden willen stimuleren en helpen terug te keren? Dat we willen stoppen met de asielinstroom van vooral economische vluchtelingen? Wat?
Ik zei volgens mij niet "dat zegt iedereen". Ik baseer die beweringen op publicaties erover, maar ook op discussies hier.quote:Op woensdag 23 september 2026 14:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar baseer jij die beweringen dan op? Je onderbuik? Of 'dat zegt iedereen'?
Jij zei: "dat zegt m.i. veel over links"quote:Waar heb ik het over 'links'?
Goeie poging het om te draaien. Demonstranten die op komen draven om te vechten voor een bepaalde visie is wel iets anders dan een persoonlijke mening. Als een groep demonstranten met hakenkruizen en hitlergroeten het Malieveld over gaat kun je die groep demonstranten wel zien als extreemrechts ja.quote:Dus de mening van een heleboel links geöriënteerde mensen zijn allemaal persoonlijke meningen en zeggen niets over links, maar de meningen en vooral daden van demonstranten mogen wel worden gezien als extreem rechts? Waarom?
Wil ze ook.quote:Op woensdag 23 september 2026 13:22 schreef Gia het volgende:
want volgens haar wil Lidewij iedereen met een kleurtje het land uitgooien.
Vond het helemaal niet lief van de Spaanse overheid dat ze zo dramatisch 500 kinderen zogenaamd moesten evacueren vanuit Ceuta, stukje demonisatie hoor. Alsof er op het Spaanse vasteland geen mannen zijn.quote:Op woensdag 23 september 2026 14:37 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
"stimuleren"
Die mensen worden weggezet als zondebok, krijgen op elk onderwerp overal de schuld van, er is een jarenlange dehumanisering gaande gericht op asielzoekers.
Heeft in het verleden ook prachtig gewerkt hoor.
Het begint bij vrijwillige remigratie. Prima wetend dat dat soort programma's maximaal een paar duizend mensen per jaar motiveert om uit eigen beweging te (r)emigreren. En dan moet het natuurlijk allemaal strenger want weinig effect. En tada, dan zitten we zo bij verplicht.quote:Op woensdag 23 september 2026 14:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wil ze ook.
Geef het nog wat tijd voordat ze die uitspraken gaat doen.
Met haar omvolkingsgezever.
Omvolking?quote:Op woensdag 23 september 2026 14:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wil ze ook.
Geef het nog wat tijd voordat ze die uitspraken gaat doen.
Met haar omvolkingsgezever.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |