QFTquote:Op maandag 21 september 2026 19:49 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja idd, alsof ik met een debiel in gesprek ben.
Ja, dan ga je op de man spelen.quote:Op maandag 21 september 2026 19:49 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En als er een Rus over de grens probeert te schijten bij Estland heeft Amsterdam wel luchtafweer nodig.quote:Op maandag 21 september 2026 20:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, dan ga je op de man spelen.
Amsterdam heeft geen luchtafweer nodig zoals Moskou die nu nodig heeft.
En ondanks die luchtafweer weet het veel zwakkere Oekraïne nog steeds de hoofdstad te raken.
Amerikaanse bases in het midden oosten worden kapot geschoten door Iran inderdaad.
Net zoals olieraffinaderijen en logistieke knooppunten tot 3000 km in Rusland worden getroffen door Oekraïense drones.
En beide hadden niet gehoeven hè?
Maar dat mag op BNW niet gezegd worden.
Want dat is negatief ten aanzien van Rusland.
Rusland kan Oekraïne al niet aan, laat staan dat ze Estland aanvallen en vervolgens uit 27 Europese hoofdsteden ervoor kiezen Amsterdam te gaan bombarderen...quote:Op maandag 21 september 2026 20:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
En als er een Rus over de grens probeert te schijten bij Estland heeft Amsterdam wel luchtafweer nodig.
Beetje naïef wel.
En voor het hypothetische geval dat het wel gebeurt kun je beter geen patriots meer hebben?quote:Op maandag 21 september 2026 20:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Rusland kan Oekraïne al niet aan, laat staan dat ze Estland aanvallen en vervolgens uit 27 Europese hoofdsteden ervoor kiezen Amsterdam te gaan bombarderen...
Nou nou beetje minder kan ook wel.quote:Op maandag 21 september 2026 19:49 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nederland heeft een gelaagd luchtafweersysteem.quote:Op maandag 21 september 2026 21:12 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
En voor het hypothetische geval dat het wel gebeurt kun je beter geen patriots meer hebben?
quote:Topgeneraal Vansina over mogelijke Russische aanval op NAVO-grondgebied: “Wij horen dat het niet zo lang zal duren als 2029-2030”
Zijn we sneller in oorlog met Rusland dan we denken? Europese spionagediensten zijn er alvast van overtuigd dat Moskou drastische acties plant tegen de NAVO. Ook legerbaas Frederik Vansina zegt in VTM NIEUWS dat er aanwijzingen zijn dat het “niet tot 2029-2030 zal duren” vooraleer Rusland een NAVO-land aanvalt. Volgens BIS, de doorgaans goed ingelichte geheime dienst van Tsjechië, is dat zelfs iets voor de komende maanden. Dit is wat de inlichtingendiensten écht weten.
quote:Poolse premier vreest dat Rusland NAVO-landen viseert: ‘Wie ons aanvalt, zal op krachtige reactie stuiten’
Vlak voor hij afreist naar Oekraïne beschuldigt de Poolse minister Donald Tusk Rusland opnieuw van hybride oorlogsvoering. ‘Het doel is om de integriteit van de NAVO te ondermijnen.’
https://www.tijd.be/dossi(...)tuiten/10686490.html
quote:Macron wil kritieke infrastructuur beter beschermen tegen Russische aanvallen
President Macron heeft de Franse regering opdracht gegeven om een plan te maken om kritieke infrastructuur en defensielocaties beter te beschermen. Volgens Macron is de dreiging van hybride aanvallen door Rusland op Frankrijk en Europa de afgelopen weken toegenomen.
https://nos.nl/artikel/26(...)-russische-aanvallen
quote:The UK government wants families to stock up on food. Here’s what to buy
People will be urged to prepare for extreme weather, cyber attacks, and war
https://www.independent.c(...)attack-b3053965.html
We kunnen tegenwoordig wel dagelijks een bloemlezing posten over de oorlogstaal in Europa.quote:De Duitse strijdkrachten bereiden ziekenhuizen voor op oorlogstijd – voor “tot wel 1.000 gewonden per dag”.
Duitsland bereidt zijn gezondheidszorgsysteem voor op een mogelijke “oorlog” met Rusland, ondanks dat Moskou herhaaldelijk heeft ontkend een aanval op NAVO-landen te plannen.
https://dissident.one/de-(...)000-gewonden-per-dag
Och, kennelijk is de kans reëeler dan we denken.quote:Op dinsdag 22 september 2026 08:36 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
We kunnen tegenwoordig wel dagelijks een bloemlezing posten over de oorlogstaal in Europa.
Lijkt wel "wishfull thinking"
Iedereen heeft de mond vol van Patriots tegenwoordig.quote:Op maandag 21 september 2026 21:12 schreef inslagenreuring het volgende:
En voor het hypothetische geval dat het wel gebeurt kun je beter geen patriots meer hebben?
Meestal is die terreinwinst ook weer maar tijdelijk. Ze zetten extra mankracht in op een bepaald gebied, die ze dan weer wegnemen uit ander gebied waar de russen dan weer terrein winnen. Nadien valt het oekr veroverd terrein dan ook weer en hebben ze dubbel verlies.quote:Op maandag 21 september 2026 19:48 schreef Candymannetje het volgende:
Nou idd, ik volg de berichten een beetje om de ontwikkelingen te volgen.
Die paar km die Oekraïne of Rusland wint of verliest op het slagveld is totaal niet boeiend.
Stuivertje wisselen noemenen ze dat.
Maar Rusland heeft zowat vrij spel in Oekraïne, er is amper luchtafweer.
Ja dat is nog een cadeautje van de russen. VS helpt oekr schieten op Rusland, Rusland helpt Iran schieten op amerikaanse bases. En het doet de VS pijn daar. Ze staan daar echt in hun blootje als superieure militaire macht die bescherming biedt aan de Golfstaten. Volgens mij zelfs onherstelbare imagoschade en bedreiging voor hun verdere aanwezigheid aldaar, nog maar te zwijgen van de kostprijs van vernietigde apparatuur.quote:Net zoals Iran de Amerikaanse basissen naar de klote schiet in het MO.
Waardeloze bescherming.
Aan het front is er niet echt een overwicht volgens mij.quote:Op dinsdag 22 september 2026 09:09 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Meestal is die terreinwinst ook weer maar tijdelijk. Ze zetten extra mankracht in op een bepaald gebied, die ze dan weer wegnemen uit ander gebied waar de russen dan weer terrein winnen. Nadien valt het oekr veroverd terrein dan ook weer en hebben ze dubbel verlies.
Maar verdediging in Donbass schuift steeds maar achteruit. Het zijn de laatste versterkte verdedigingslinies. Totnutoe konden oekr troepen steeds nog terugtrekken naar achterliggende versterkingen, dat is binnenkort gedaan.
Benieuwd hoe het dan verder gaat evolueren.
[..]
Ja dat is nog een cadeautje van de russen. VS helpt oekr schieten op Rusland, Rusland helpt Iran schieten op amerikaanse bases. En het doet de VS pijn daar. Ze staan daar echt in hun blootje als superieure militaire macht die bescherming biedt aan de Golfstaten. Volgens mij zelfs onherstelbare imagoschade en bedreiging voor hun verdere aanwezigheid aldaar, nog maar te zwijgen van de kostprijs van vernietigde apparatuur.
Komt harder aan dat wat vernietigde WildBerries magazijnen of beschadigde raffinaderijen ( met drones beschadig je industriele insttalaties, niet vernietigen. Olieopslag raken geeft dan ook meeste vuur/rook ... voor de fotos hé)
In het midden oosten bleken de Golfstaten er niet mee om te kunnen gaan.quote:Op dinsdag 22 september 2026 08:57 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Iedereen heeft de mond vol van Patriots tegenwoordig.
Maar als je het "succesverhaal" in Iran bekijkt, mag je je gerust vragen stellen hierbij.
Bekijk deze YouTube-video
Patriots zullen/kunnen hun nut bewijzen tegen vliegtuigen, maar in moderne oorlogsvoering (raketten en drones)...
En zoals eerder gezegd kan je als land wel Patriot installaties plaatsen maar enkele Oreshniks (of andere supersonic/hypersonics) en je zit zonder luchtafweer nog voor je het in gebruik kon nemen.
Maar het blijft een verdienmodel voor de VS MIC ntl.
Alles gaat enorm traag vanwege de drones. Het is niet meer oprukken zoals vroegere oorlogsvoering. Alles wordt gezien en gecountered. En als je eigen verliezen wil beperken moet je anders te werk gaan.quote:Op dinsdag 22 september 2026 09:27 schreef Candymannetje het volgende:
Aan het front is er niet echt een overwicht volgens mij.
Het aantal manschappen is ongeveer gelijk.
Oekraine heeft de EU achter zicht staan en Rusland heeft China.
USA doet ook nog wel wat voor Oekraine en er zijn ook meer landen die Rusland helpen maar ik heb de belangrijkste even opgenoemd.
Het is gewoon een uitputtingsslag, kijken wie de strijd het langste vol kan houden en wie de nieuwste snufjes heeft om elkaar dood te maken.
Idd, PR-stunts zoals meermaals gezegd. Het haalt krantekoppen en maakt westerse investeerders happy. In Rusland krijg je echter tegengesteld resultaat van hetgeen je hoopte te bereiken.quote:En die wildberries en raffinaderijen bestoken is wel leuk voor Oekraine maar ze winnen er de oorlog niet mee.
Ze krijgen de schade enkel 3x zo hard terug want ze hebben geen luchtafweer meer.
"Het enige wat ze wij bereiken..."quote:Ik zie ook niet in hoe Oekraine dit kan winnen.
Het enige wat ze bereiken is meer ellende, meer escalatie en grotere demografische problemen,
En het enige wat we bereiken is dat China en Rusland meer gaan samenwerken en dus een groter gevaar worden voor de westerse wereld.quote:Op dinsdag 22 september 2026 10:05 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Alles gaat enorm traag vanwege de drones. Het is niet meer oprukken zoals vroegere oorlogsvoering. Alles wordt gezien en gecountered. En als je eigen verliezen wil beperken moet je anders te werk gaan.
Propaganda-mode[ON]: de russen niet ntl, die sturen nog steeds dagelijks vleesaanvallen naar de meatgrinder[OFF]
Plus het is allemaal urban terrein. Een stad neem je niet zomaar in. En al zeker geen versterkte defensielinies. Maar soit, ieder zijn gedacht.
[..]
Idd, PR-stunts zoals meermaals gezegd. Het haalt krantekoppen en maakt westerse investeerders happy. In Rusland krijg je echter tegengesteld resultaat van hetgeen je hoopte te bereiken.
[..]
"Het enige wat ze wij bereiken..."
Wij faciliteren het eindeloos verderzetten van de oorlog, de vernietiging van levens en het verlies van grondgebied en mss zelfs het voortbestaan van oekraine. Zoals prof Mearsheimer zegt : ukraine will become a rumpstate.
Dat was een foutje van de VS natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 september 2026 10:16 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En het enige wat we bereiken is dat China en Rusland meer gaan samenwerken en dus een groter gevaar worden voor de westerse wereld.
Ik denk dat China het vuile werk laat opknappen door Rusland.quote:Op dinsdag 22 september 2026 10:40 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dat was een foutje van de VS natuurlijk.
Ipv haar vijanden nog meer op te splitsen zodat ze ze 1 voor 1 kon aanpakken, hebben ze ze samen gebracht. Daarom wordt nu ook alles op alles gezet en krijgen we totale chaos.
Benieuwd wat de ontmoeting Trump-Xi binnenkort gaat brengen. China lijkt mij zo onvoorspelbaar. Ze lijken geweld en oorlog (voorlopig) nog uit de weg te gaan en zie ze mss nog bereid compromissen met de VS te sluiten. Echter ieder weldenkend mens/land zou ondertussen toch al moeten beseffen dat de VS allesbehalve een betrouwbare partner is om overeenkomsten mee te sluiten.
Zit zeker wat in.quote:Op dinsdag 22 september 2026 10:43 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik denk dat China het vuile werk laat opknappen door Rusland.
Zoals ze ook in Afrika doen.
China gaat gewoon de nieuwe wereldmacht worden.
De vraag is niet of maar wanneer.
Ene kant lijkt me dat wel positief omdat ze niet oorlogszuchtig zijn maar aan de andere kant onderdrukken ze wel de bevolking.
En een wapenfabriek geraakt...quote:Op maandag 21 september 2026 19:13 schreef Wantie het volgende:
Een stukje Zelensky PR: terwijl de lucht rood en zwart kleurt door de branden op de Moskouse raffinaderij komt de volgende drone eraan die zich op de Raffinaderij stort. Ondanks een muur van luchtverdedigingswapens.
Rusland is fucked als ze een tweede front tegen de NAVO openen...
[ x ]
[..]
De raffinaderij is stilgelegd na de aanval van afgelopen weekend.
[ x ]
Het was maar een klein brandje.
Een PR stunt.
Desondanks komen er steeds meer berichten dat de raffinaderij stil gelegd is vanwege de aanval.
[ x ]
Elders is het niet veel beter..
[ x ]
Aah vandaag mag ook de zeemacht es aan de beurt.quote:First Sea Lord van het Verenigd Koninkrijk waarschuwt voor het gevaar van Rusland op zeeFirst Sea Lord van het Verenigd Koninkrijk waarschuwt voor het gevaar van Rusland op zee
Key takeaways
-Rusland vormt de belangrijkste maritieme bedreiging voor de nationale veiligheid van het Verenigd Koninkrijk.
-De geallieerde strijdkrachten moeten de Joint Expeditionary Force versterken om de Noord-Atlantische Oceaan te beveiligen.
-Het Verenigd Koninkrijk bouwt aan een hybride marine door autonome drones te integreren met bemande schepen.
Tijdens een recente toespraak bij het Department of Naval Research in Londen noemde admiraal Sir Gwyn Jenkins, de First Sea Lord, Rusland het grootste gevaar voor de nationale veiligheid van het Verenigd Koninkrijk. Hij benadrukte dat deze dreiging het meest prominent aanwezig is in de maritieme sector, met name in het Hoge Noorden en de Noord-Atlantische Oceaan.
https://www.msn.com/nl-be(...)91b8e34d3675bd&ei=23
Begrijpelijk, Rusland vormt steeds meer een bedreiging.quote:Op woensdag 23 september 2026 08:34 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Aah vandaag mag ook de zeemacht es aan de beurt.
Continue stroom oorlogstaal ...
Ik denk ook dat de confrontatie tussen westerse landen en Rusland op zee gaat beginnen.quote:Op woensdag 23 september 2026 08:34 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Aah vandaag mag ook de zeemacht es aan de beurt.
Continue stroom oorlogstaal ...
Bwa op zee ? Ik denk het niet.quote:Op woensdag 23 september 2026 09:16 schreef Candymannetje het volgende:
Ik denk ook dat de confrontatie tussen westerse landen en Rusland op zee gaat beginnen.
Al is het maar dat Rusland de schaduwvloot gaat beveiligen.
Ja eventueel zouden ze de export en import van China over zee kunnen lam leggen maar dat zou een oorlogsverklaring zijn.quote:Op woensdag 23 september 2026 09:36 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Bwa op zee ? Ik denk het niet.
Je hoort steeds minder over westerse piraterij vind ik. Ik denk dat de recente waarschuwing aan Engeland wel binnen gekomen is.
En verder terecht ntl dat ze schepen zouden beveiligen. Piraterij moet bestreden worden.
Verder heb je mss ergens wel een punt want de VS wil de globale energiehandel onder haar controle krijgen, en dan vooral die via zee. Daar kunnen ze met hun machtige marine nog iets in de pap te brokken krijgen. Energiehandel over land ligt moeilijker, daarom oa ook oorlog Iran.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |