abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221824199
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2026 10:03 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik ben het artikel aan het uitpluizen.
Ziet er wel erg goed uit.
Zelfs de namen en al worden genoemd.
Erg interessant.
Je hebt het nog niet gelezen dus.

En toch zeg je dit:

Als je het artikel leest kom je er achter wat er echt bedoeld wordt.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
pi_221824224
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2026 10:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het artikel spreekt van bloody staged performances by the Kiev Regime.

Maar dat ontken je dus.

Maar vertel: wat wordt er volgens jou echt bedoeld?
Ik ben benieuwd of je daar zonder omwegen antwoord op gaat geven.
Ga lekker zelf lezen in plaats van bijdehand doen.
pi_221824244
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2026 10:07 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ga lekker zelf lezen in plaats van bijdehand doen.
Ik heb het al gelezen en nagelopen.

Het is onmiskenbare Russische propaganda, waarbij op geraffineerde wijze de slachting in Bucha in de schoenen van Oekraïne wordt geschoven.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
pi_221824299
Het interessante is dat ik nu ook Oekraïense bronnen tegen kom die ook beweren dat burgers hun stad aan het beschermen waren tegen de Russen.
https://rusaggression.gov.ua/en/event-article.html

quote:
In Bucha, there was not enough time to organize a territorial defense unit. However, the people were ready to defend their hometown. They self-organized and, as much as possible, sought to resist the occupiers. Both veterans with combat experience and ordinary residents joined the informal unit.
Schijnbaar doen ze in Oekraïne minder aan geschiedenisvervalsing dan wij hier in het westen.
pi_221824444
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2026 10:33 schreef Candymannetje het volgende:
Het interessante is dat ik nu ook Oekraïense bronnen tegen kom die ook beweren dat burgers hun stad aan het beschermen waren tegen de Russen.
[..]
Schijnbaar doen ze in Oekraïne minder aan geschiedenisvervalsing dan wij hier in het westen.
Ah, dus het waren dan toch burgers die Bucha beschermden en daarvoor zijn afgeslacht door de Russen.

Het schiet weer alle kanten op.

Nu zijn het burgers die dood mochten.
pi_221824466
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2026 11:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ah, dus het waren dan toch burgers die Bucha beschermden en daarvoor zijn afgeslacht door de Russen.

Het schiet weer alle kanten op.

Nu zijn het burgers die dood mochten.
Yep dan klopt mijn theorie.
Dan nemen ze deel aan de gewapende strijd en daardoor zijn het legitieme doelen.
Een paar topics terug had ik het er ook over met iemand, ik weet niet meer wie, iets met php ofzo.
Die vond het een interessante theorie maar het lijkt steeds meer te gaan kloppen.

-edit- @phpmystyle was het

[ Bericht 6% gewijzigd door Candymannetje op 20-09-2026 11:12:55 ]
pi_221824520
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2026 11:07 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Yep dan klopt mijn theorie.
Dan nemen ze deel aan de gewapende strijd en daardoor zijn het legitieme doelen.
Een paar topics terug had ik het er ook over met iemand, ik weet niet meer wie, iets met php ofzo.
Die vond het een interessante theorie maar het lijkt steeds meer te gaan kloppen.
Het is een welkome theorie, omdat het Rusland in een beter daglicht zet.

De werkelijkheid is weerbarstiger.
Er zullen ongetwijfeld burgers zijn geweest die in verzet kwamen. Maar dat wordt vervolgens uitgesmeerd over alle slachtoffers.

Het is ook een teken van moreel verval: dat je als mens wordt gereduceerd tot een legitiem doelwit als je stad wordt aangevallen door een buitenlandse agressor.
Je recht op leven vervalt dan..

En dat wordt gewoon verdedigd in deze discussie.
Sterker nog: er wordt met alle macht geprobeerd om elk slachtoffer te bestempelen als een legitiem doelwit. Iemand die toch al geen recht meer had op leven.
pi_221824543
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2026 11:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is een welkome theorie, omdat het Rusland in een beter daglicht zet.

De werkelijkheid is weerbarstiger.
Er zullen ongetwijfeld burgers zijn geweest die in verzet kwamen. Maar dat wordt vervolgens uitgesmeerd over alle slachtoffers.

Het is ook een teken van moreel verval: dat je als mens wordt gereduceerd tot een legitiem doelwit als je stad wordt aangevallen door een buitenlandse agressor.
Je recht op leven vervalt dan..

En dat wordt gewoon verdedigd in deze discussie.
Sterker nog: er wordt met alle macht geprobeerd om elk slachtoffer te bestempelen als een legitiem doelwit. Iemand die toch al geen recht meer had op leven.
Volgens mij is dat gewoon vastgelegd in het oorlogsrecht.
pi_221824581
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2026 11:23 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Volgens mij is dat gewoon vastgelegd in het oorlogsrecht.
Het is een speciale militaire operatie.
pi_221824611
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2026 10:33 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Die link leidt overigens niet naar een artikel.
pi_221824636
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2026 11:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die link leidt overigens niet naar een artikel.
My bad
https://rusaggression.gov(...)4fab7f2d8dcd069d2be4
pi_221824645
quote:
Ik had hem al gevonden.
En uit die geschiedenis pak je 1 item dat gunstig voor Rusland kan worden uitgelegd.

Niet onverwacht.
pi_221824960
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2026 11:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik had hem al gevonden.
En uit die geschiedenis pak je 1 item dat gunstig voor Rusland kan worden uitgelegd.

Niet onverwacht.
Zo zie je maar hoe wij voor de gek worden gehouden door onze overheid en media.
pi_221825935
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2026 12:42 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Zo zie je maar hoe wij voor de gek worden gehouden door onze overheid en media.
Nee, dat blijkt daar niet uit.
pi_221825947
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2026 14:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, dat blijkt daar niet uit.
Laat dan maar zien waar deze informatie vermeld wordt in Nederlandse media.
pi_221826000
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2026 14:57 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Laat dan maar zien waar deze informatie vermeld wordt in Nederlandse media.
Hoezo?

Jij beweert dat de media ons voor de gek heeft gehouden.
Maar dat laat je niet zien.
Je laat ook niet zien dat het een leugen is dat onschuldige burgers slachtoffer zijn geworden van Russische agressie.
Het artikel waar volgens jou uit blijkt dat de Nederlandse pers ons voor de gek houdt spreekt juist duidelijk over Oekraïense burgers die slachtoffer zijn geworden.

Ik kan nog steeds enkel constateren dat er een kruistocht is tegen nieuws dat Rusland in een kwaad daglicht zet. En dat daarbij elk strohalmpje wordt vastgepakt.
Dus stel dat er 1 burger is geweest die op de Russen heeft geschoten en daarbij is omgekomen, dan wordt dat op een zilveren schaal met een satijnen kussentje gelegd als hèt bewijs dat Rusland slachtoffer is van de leugens van de westerse media...
pi_221826018
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2026 15:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hoezo?

Jij beweert dat de media ons voor de gek heeft gehouden.
Maar dat laat je niet zien.
Je laat ook niet zien dat het een leugen is dat onschuldige burgers slachtoffer zijn geworden van Russische agressie.
Het artikel waar volgens jou uit blijkt dat de Nederlandse pers ons voor de gek houdt spreekt juist duidelijk over Oekraïense burgers die slachtoffer zijn geworden.

Ik kan nog steeds enkel constateren dat er een kruistocht is tegen nieuws dat Rusland in een kwaad daglicht zet. En dat daarbij elk strohalmpje wordt vastgepakt.
Dus stel dat er 1 burger is geweest die op de Russen heeft geschoten en daarbij is omgekomen, dan wordt dat op een zilveren schaal met een satijnen kussentje gelegd als hèt bewijs dat Rusland slachtoffer is van de leugens van de westerse media...
Ik heb nooit beweerd dat Rusland het slachtoffer is.
Wij zijn het slachtoffer van de westerse media, ze liegen ons voor.
Dat is nu wel duidelijk.
Wat zich journalist noemt bij DPG media zijn in werkelijkheid niks meer dan influencers.
pi_221826158
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2026 15:07 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik heb nooit beweerd dat Rusland het slachtoffer is.
Wij zijn het slachtoffer van de westerse media, ze liegen ons voor.
Dat is nu wel duidelijk.
Wat zich journalist noemt bij DPG media zijn in werkelijkheid niks meer dan influencers.
Tja, dat blijkt nergens uit :')

Je laat totaal niet zien dat de gebeurtenissen in Butcha een hoax zijn waarover wij zijn voorgelogen door DPG media.
pi_221826164
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2026 15:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, dat blijkt nergens uit :')

Je laat totaal niet zien dat de gebeurtenissen in Butcha een hoax zijn waarover wij zijn voorgelogen door DPG media.
Ze liegen ons voor door informatie te verzwijgen.
Propaganda is niet enkel nep nieuws.
pi_221826280
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2026 15:17 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ze liegen ons voor door informatie te verzwijgen.
Propaganda is niet enkel nep nieuws.
Dat gaat toch helemaal nergens over _O-

Wat is volgens jou verzwegen dan?
En wat verandert dat aan wat er is voorgevallen in Butcha?
pi_221826988
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2026 15:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat gaat toch helemaal nergens over _O-

Wat is volgens jou verzwegen dan?
En wat verandert dat aan wat er is voorgevallen in Butcha?
Verzwegen is dat er burgers aan vechten waren.
De namen en al zijn bekend.
En dat veranderd het hele narratief dat de Russen lukraak burgers hebben vermoord.
pi_221827555
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2026 16:43 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Verzwegen is dat er burgers aan vechten waren.
De namen en al zijn bekend.
En dat veranderd het hele narratief dat de Russen lukraak burgers hebben vermoord.
Nee, dat verandert niets aan het narratief.

Dat bewijst wat ik eerder zei: dat het verzet van enkele burgers wordt uitgesmeerd over alle slachtoffers om zo het vermoorden van burgers goed te praten.
pi_221828957
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2026 18:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, dat verandert niets aan het narratief.

Dat bewijst wat ik eerder zei: dat het verzet van enkele burgers wordt uitgesmeerd over alle slachtoffers om zo het vermoorden van burgers goed te praten.
Nee dat is enkel jou mening.
Als burgers deel nemen aan een gewapende strijd wordt het erg lastig om het verschil tussen een burger en een strijder te zien.
pi_221829008
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2026 21:51 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nee dat is enkel jou mening.
Als burgers deel nemen aan een gewapende strijd wordt het erg lastig om het verschil tussen een burger en een strijder te zien.
Dus dan bind je hun handen achter de rug met een touw of een tiewrap en schiet je ze dood.
Of je martelt ze eerst even en schiet ze dan dood.

Immers: ze hebben geen recht op leven.
Want er zijn andere mensen die zich verzetten tegen het geweld dat ze wordt aangedaan.

Ik had niet verwacht dat BNW zo laag zou zinken in het verdedigen van Rusland.
pi_221829884
Meer dan 2000 drones en flamingo's op Rusland en vooral Moskou.
En het enige wat we zien is een wat beschadigde raffinaderij en flatgebouw.
Wat een afgang alweer.

Mooie PR stunt alweer, tot daar
Stel je voor dat ze deze middelen es militair strategisch verantwoord zouden gebruiken...
Maar ja het is hun geld niet dat verspild wordt he.

Voor zelensky is het weer succes ntl, hij imponeert zn westerse vriendjes nog es zodat het geld blijft komen
quote:
Zelensky spreekt van "zeer significante impact" na Oekraïense aanvallen in regio Moskou

De Oekraïense president Volodymyr Zelensky zegt dat de Oekraïense aanvallen van vannacht "een zeer significante impact" hadden in de regio Moskou. "Een van de belangrijkste olie-installaties van Rusland en een logistiek centrum van vijand werden getroffen. Dit zijn miljarden dollars die de oorlogsmachine in stand houden", schrijft hij op X.

https://www.hln.be/buiten(...)-de-oorlog~a93df6b5/
Zelfs hun hackpogingen hebben weinig opgeleverd
quote:
Rusland: "Meer dan duizend cyberaanvallen tegen verkiezingen"

Rusland meldt dat er de afgelopen dagen grootschalige cyberaanvallen uitgevoerd zijn. Die waren naar verluidt "gericht tegen de parlementsverkiezingen in het land".

De infrastructuur zou af te rekenen gekregen hebben met meer dan duizend zogenoemde DDoS-aanvalsgolven. Bij een DDoS-aanval wordt een systeem overspoeld met internetverkeer, waardoor het niet meer normaal kan functioneren. Vooral het systeem om op afstand te stemmen lag onder vuur.

Volgens de voorzitster van de kiescommissie zijn de daders hoogprofessionele en goed gecoördineerde groepen. "Ze maken gebruik van kunstmatige intelligentie en zijn voor het grootste deel afkomstig uit het buitenland", aldus Ella Pamfilova.

"Er zijn ook pogingen gedaan tot gerichte aanvallen op de gehele telecominfrastructuur van Rusland. Ze vertoonden allemaal kenmerken van Oekraïense inmenging", voegde ze er nog aan toe.

Het Russische persbureau Ria meldt dat het stemmen op de laatste dag van de verkiezingen normaal verloopt in Moskou, ondanks de "aanhoudende grootschalige hackpogingen".

https://www.hln.be/buiten(...)-de-oorlog~a93df6b5/
En nu wachten op de tegenreactie ntl.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')