Dat dit geen NWS isquote:
Dat klopt, NWS is idd een twitterdump.quote:Op vrijdag 18 september 2026 15:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat dit geen NWS is
En zodra iets negatief kan zijn voor Rusland behandel je dat wel op die manier.
En je doet dat verdekt, want je bestrijdt wat ik stel, zonder daarbij te zeggen wat volgens jou niet klopt.
Meedoen met pro Russisch onderzoek?quote:Op vrijdag 18 september 2026 15:52 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat klopt, NWS is idd een twitterdump.
Hier doen we onderzoek.
Misschien kan je een keer mee doen, dan sta je minder voor schut en hoef je geen uitvluchten te zoeken.
Welk pro Russisch onderzoek?quote:Op vrijdag 18 september 2026 16:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Meedoen met pro Russisch onderzoek?
Ik vind hem grappig.
Welk onderzoek kun je beter vragen.quote:Op vrijdag 18 september 2026 16:23 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Welk pro Russisch onderzoek?
Dat waren guerrilla oorlogen waarbij de landen die je noemt op ander grondgebied opereerden.quote:Op vrijdag 18 september 2026 13:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoeft niet, Afghanistan heeft ook van de Sovjet Unie gewonnen zonder dat ze het land binnen zijn gevallen.
En Vietnam is ook niet met troepen naar de VS gegaan.
Dus nu is er weer geen onderzoek?quote:Op vrijdag 18 september 2026 16:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Welk onderzoek kun je beter vragen.
Hij twijfelt eerder aan het “onderzoek” wat je doet en je conclusies.quote:Op vrijdag 18 september 2026 16:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus nu is er weer geen onderzoek?
Wat wil je nou?
Dit is idd geen simpele oorlog tussen Rusland en Oekraïne.quote:Op vrijdag 18 september 2026 16:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat waren guerrilla oorlogen waarbij de landen die je noemt op ander grondgebied opereerden.
In dit geval voelen beide machtsblokken een existentiële dreiging. Dat laat geen vergelijk.
En die twijfel komt dan van iemand die nep nieuws van Twitter zo maar over neemt en hier dumpt?quote:Op vrijdag 18 september 2026 16:32 schreef Questular het volgende:
[..]
Hij twijfelt eerder aan het “onderzoek” wat je doet en je conclusies.
Nou, Vietnam en Afghanistan voerden die oorlogen op eigen grondgebied.quote:Op vrijdag 18 september 2026 16:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat waren guerrilla oorlogen waarbij de landen die je noemt op ander grondgebied opereerden.
Nou, toen ook, met een enorme wapenwedloop en vele proxy oorlogen als gevolg.quote:In dit geval voelen beide machtsblokken een existentiële dreiging. Dat laat geen vergelijk.
Wie is dat?quote:Op vrijdag 18 september 2026 16:34 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En die twijfel komt dan van iemand die nep nieuws van Twitter zo maar over neemt en hier dumpt?
De koude oorlog inderdaad niet...quote:Op vrijdag 18 september 2026 16:33 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dit is idd geen simpele oorlog tussen Rusland en Oekraïne.
Deze oorlog heeft grote geopolitieke gevolgen.
Nou, jij begint over onderzoek.quote:Op vrijdag 18 september 2026 16:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus nu is er weer geen onderzoek?
Wat wil je nou?
Je beseft toch dat als je het over BNW hebt dat je het over jezelf hebt?quote:Op vrijdag 18 september 2026 17:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
De koude oorlog inderdaad niet...
Tot zover BNW.
Oh, ik wist niet dat er maar 2 topics liepen op BNW.quote:Op vrijdag 18 september 2026 18:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Je beseft toch dat als je het over BNW hebt dat je het over jezelf hebt?
Je bent 1 van de meest actieve users hier.
Wat denk jij dat de rol van China is in het gehele spel?quote:Op vrijdag 18 september 2026 16:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
In dit geval voelen beide machtsblokken een existentiële dreiging. Dat laat geen vergelijk.
De Chinezen zijn traditioneel lastig te peilen. Aan de ene kant zou ik zeggen dat ze gebaat zijn bij een rustige wereldkoers zodat ze over de hele globe hun staatsgefinancierde meuk kunnen verkopen.quote:Op vrijdag 18 september 2026 19:22 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wat denk jij dat de rol van China is in het gehele spel?
Ik zie ze wel als een potentiële dreiging voor onze welvaart.quote:Op vrijdag 18 september 2026 19:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De Chinezen zijn traditioneel lastig te peilen. Aan de ene kant zou ik zeggen dat ze gebaat zijn bij een rustige wereldkoers zodat ze over de hele globe hun staatsgefinancierde meuk kunnen verkopen.
Aan de andere kant zou het me niet verbazen als dat allemaal een opmaat was naar het grijpen van de wereldmacht
Wat wel een slecht teken is, is dat ze Rusland en Iran bevoorraden.
Maar waarom is China als economische supermacht een bedreiging voor onze welvaart?quote:Op vrijdag 18 september 2026 19:43 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik zie ze wel als een potentiële dreiging voor onze welvaart.
Rusland is nu best afhankelijk van China die daar op zijn beurt goed misbruik van kan maken.
De Chinese technologie gecombineerd met Russische grondstoffen.
De BRICS landen kunnen zo echt wel een supermacht worden met China aan de top.
Omdat ze dan macht over ons hebben.quote:Op vrijdag 18 september 2026 20:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar waarom is China als economische supermacht een bedreiging voor onze welvaart?
China is nu al een economische grootmacht.quote:Op vrijdag 18 september 2026 20:52 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Omdat ze dan macht over ons hebben.
En om die macht te behouden moeten ze ons klein houden.
Vergeet ook niet dat er nog behoorlijk wat oud zeer in China leeft tegen met name USA en het VK.
De eeuw van de vernedering zit daar nog vers in het geheugen en het bombarderen van de ambassade in Joegoslavië ook.
China die de rol van de USA gaat overnemen gaan we zeker wel wat van merken.quote:Op vrijdag 18 september 2026 20:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
China is nu al een economische grootmacht.
Die in de EU een enorme afzetmarkt heeft.
Oud zeer tegen VK en VS hebben we als EU verder niets mee.
Los van dat ik dat argument onzinnig vindt gezien het feit dat China en Rusland nu worden gezien als 2 bondgenoten die elkaar versterken tegen het westen, terwijl China een heel complex verleden heeft met Rusland.
Dus hoe zit het met dat oud zeer?
China is ook afhankelijk van de VS als afzetmarkt.quote:Op vrijdag 18 september 2026 21:01 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
China die de rol van de USA gaat overnemen gaan we zeker wel wat van merken.
De rol van de dollar als wereldreservemunt gaat verdwijnen.
Maar ik verwacht geen horror scenario's.
Daar heeft China ook geen voordeel bij.
China heeft Rusland ook bij de ballen en maakt misbruik van Rusland.
Maar ze hebben een gezamenlijke tegenstander.
En die afzetmarkten blijven wel.quote:Op vrijdag 18 september 2026 21:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
China is ook afhankelijk van de VS als afzetmarkt.
En waar de VS met oorlog zijn hegemonie probeert te behouden pakt China dat heel anders aan.
Het enge aan China, maar ook Rusland, is dat ze een ijzeren greep op de bevolking hebben.
Dat moeten we niet hier naartoe importeren.
In ieder geval zien we momenteel een sterke verschuiving in de wereldorde.
En dat is vooral ten nadele van de VS en Rusland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |