quote:
Op woensdag 16 september 2026 14:45 schreef User98182 het volgende:[..]
tsja ik denk dat we veel rijken mensen hebben in Nederland, of in ieder geval mensen die denken het goed te hebben op financieel vlak. Dan stem je automatisch op VVD.
Bizarre stelling. Totale waanzin natuurlijk, het merendeel van de VVD stemmers is helemaal niet rijk, een groot gedeelte is middenklasse.
Veel mensen stemmen ook niet voor enkel hun eigen belang, ik doe dat bijvoorbeeld niet. Rechts beleid is voor mij financieel in elk geval veel aantrekklijker. Maar voor mij doen de financien er dan weer weinig toe als ik het over stemkeuze heb. Ik heb geen bezwaar of probleem om hogere lasten te dragen, daar mag dan hopelijk wel iets tegenover staan. Waarmee ik bedoel iets waar de maatschappij wat aan heeft. Bijvoorbeeld fix dat achterstallige onderhoud aan de infra dan ook eens.
quote:
Ook al heb je iets ergs dat is gebeurd met kinderen (bijvoorbeeld toeslagenaffaire of jeugdzorg) en de verantwoordelijken van de VVD die vervolgens leuke posities krijgen, het doet de stemmer toch niks, enkel alleen op financieel vlak ieder voor zich. Die groep is best hecht en zo lang mensen VVD stemmen zit je in deze cirkel waar de gewone man keihard in de kont wordt gepakt. Van CDA kan je het misschien nog begrijpen, maar de mensen die D66 hebben gestemd zullen wel verrast zijn
Er zijn gewoon veel te veel mensen die zijn wijsgemaakt of zich hebben wijsgemaakt dat ze rechts moeten stemmen. Dus dan gaan ze bijvoorbeeld van VVD naar Ja21 alsof dat ook maar een iota verschil maakt.