Twee weken interlandvoetbal in deze periode van het jaar. Doe dat alsjeblieft voortaan in januari.quote:
Ik heb die tijd ook bewust meegemaakt, en zo dramatisch was het niet. De knikker rolde net een paar keer de verkeerde kant uit, en we zaten steeds in sterke kwalificatiegroepen.quote:Op vrijdag 18 september 2026 09:09 schreef TweedeKlum het volgende:
Tussen Twee Finales is een Nederlandse sportpodcast over de dramatische jaren van het Nederlands elftal (Oranje) tussen 1978 en 1988.
Ik weet niet meer of ik dit al eens gepost heb maar dit luistert lekker weg, ik heb die tijd bewust meegemaakt en dacht dat ik het meeste wel wist maar ik hoorde toch heel wat verrassende zaken.
Staat gratis in elke podcastapp.
Luister die podcast, dat klaverjasverhaal is een prachtig verhaal maar totaal onwaar. Wist jij bijvoorbeeld dat we Spanje verdachten van omkoping bij die 12-1 maar dat het gewoon een vaststaand feit dat wijzelf Malta omgekocht hebben? En dat we toch wonnen van het sterke Hongarije en dus naar het EK gingen maar dat er een zweem van matchfixing rond die wedstrijd hangt? Dat er tonnen zijn verdwenen bij de KNVB die niemand kon verantwoorden?quote:Op vrijdag 18 september 2026 11:24 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik heb die tijd ook bewust meegemaakt, en zo dramatisch was het niet. De knikker rolde net een paar keer de verkeerde kant uit, en we zaten steeds in sterke kwalificatiegroepen.
Kees Rijvers was al lekker aan het klaverjassen met vrienden tijdens Spanje-Malta, omdat het al praktisch zeker was, dat we voor het EK 1984 geplaatst waren.
En Wim Kieft voor de plaatsing van het WK 1986 net niet, maar gelukkig op het EK 1988 net wel, want anders was het EK 1988 ook onsuccesvol geworden..
Je heb de klepel op de verkeerde plaats horen hangen.quote:Op vrijdag 18 september 2026 11:29 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Luister die podcast, dat klaverjasverhaal is een prachtig verhaal maar totaal onwaar. Wist jij bijvoorbeeld dat we Spanje verdachten van omkoping bij die 12-1 maar dat het gewoon een vaststaand feit dat wijzelf Malta omgekocht hebben? En dat we toch wonnen van het sterke Hongarije en dus naar het EK gingen maar dat er een zweem van matchfixing rond die wedstrijd hangt? Dat er tonnen zijn verdwenen bij de KNVB die niemand kon verantwoorden?
Ow ja, het was vroeg vanmorgen, maar luister joh, echt, geweldige verhalen. Maar dat wij Malta hebben omgekocht voor datzelfde EK in 1984 staat vast.quote:Op vrijdag 18 september 2026 11:36 schreef Zorro het volgende:
[..]
Je heb de klepel op de verkeerde plaats horen hangen.
We gingen niet naar het EK, daar was Spanje- Malta beslissend.
Hongarije werd verslagen maar dat leverde dus die beslissingswedstrijden tegen Belgie op voor het WK '86
Dat landen als Malta invloed hebben op een kwalificatie, vind ik sinds Spanje-Malta al onrechtvaardig.quote:Op vrijdag 18 september 2026 11:37 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ow ja, het was vroeg vanmorgen, maar luister joh, echt, geweldige verhalen. Maar dat wij Malta hebben omgekocht voor datzelfde EK in 1984 staat vast.
Gakpo is in vorm, Brobbey is in vorm en Malen is in vorm dus het valt nog mee.quote:Op vrijdag 18 september 2026 12:12 schreef TweedeKlum het volgende:
Logisch ja, zeker voorin is er niks beters dan dit.
Brubbey heeft nog geen goal gemaakt dit seizoen.quote:Op vrijdag 18 september 2026 12:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Gakpo is in vorm, Brobbey is in vorm en Malen is in vorm dus het valt nog mee.
Spitsen van middenmoters en daaronder, zeker in de premier league scoren helemaal niet zoveel en Brobbey sleurt houdt een verdediging flink bezig.quote:Op vrijdag 18 september 2026 12:18 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Brubbey heeft nog geen goal gemaakt dit seizoen.
Klopt maar Flemming maakte er vorig jaar twee keer zoveel en heeft inmiddels ook al voor Ipswich gescoord. Ik vond hem matig tegen AZ.quote:Op vrijdag 18 september 2026 12:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Spitsen van middenmoters en daaronder, zeker in de premier league scoren helemaal niet zoveel en Brobbey sleurt houdt een verdediging flink bezig.
Kees Smit vind ik echt zo’n onzin. Stijgt er niet eens bovenuit bij AZ.quote:Op vrijdag 18 september 2026 12:25 schreef -XOR- het volgende:
Had eerlijk gezegd ook gehoopt op Steur en Valente en eventueel Kees Smit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |