Heerlijkquote:Op dinsdag 29 september 2026 08:32 schreef BE het volgende:
Vanochtend ineens na 6 dagen niks 6 ons eraf.
7wk na mijn eerste prik dus exact 7kg eraf
Daar zat ik ook al aan te denken.quote:Op dinsdag 29 september 2026 11:14 schreef PoesDoos het volgende:
Eigenlijk moeten we ook een apart plaatje/lijstje hebben voor de mensen die al klaar zijn.
Ik ben nu steady op -20kg en er hoeft niet meer af. Maar om elke keer uit te rekenen hoelang ik gestopt ben enzo..
Welkomquote:Op dinsdag 29 september 2026 17:22 schreef Ditislastig het volgende:
Ik heb me dus speciaal aangemeld in de hoop dat ik hier zo’n topic vond! En ja hoor gevonden.
Aantal jaar geleden flink afgevallen middels intensieve personal training en om m’n voeding letten. Helaas door een hoop stress weer aangekomen, tot ik (weer) 125 kg woog. Ik probeerde af te vallen, maar helaas wat ik ook deed; geen succes. Er ging vrijwel niks af.
Bloed geprikt en wederom bleek mijn TSH en T4 te laag, maar de vrije T4 was nog wel goed en dus zegt de huisarts; we doen er niks aan.
Terwijl ik weet dat afvallen met een trage schildklier echt heel erg moeilijk is.
Tegen beter weten in, begonnen aan ozempic laatste week december. Dit opgebouwd, voelde me telkens wel een dag goed brak na het prikken. Helaas viel ik niet perse heel goed af. Toch over gegaan op de Mounjaro, eerst 5-7,5 en nu 10mg.
Inmiddels dus al veel te veel geld betaald;)
Maar, vanmorgen woog ik 104,5 en ben ik de 20kg dus voorbij, en daar ontzettend blij mee.
BMI is nog steeds te hoog, maar ben van 36.8 naar 30.1 gegaan, en dus goed op weg.
Dankjewel =)quote:Op dinsdag 29 september 2026 17:52 schreef DarkNemesis. het volgende:
[..]
Welkom
En goed bezig!
Ik heb mij ook speciaal aangemeld hier omdat er geen andere forums zijn over medisch afvallen.
Ja Facebook maar daar zitten allemaal betweterige Karens....
Welkom. En ik vind -20 een geweldig resultaat. In wat is het? Minder dan 9 maanden tijd. Wouw.quote:Op dinsdag 29 september 2026 17:22 schreef Ditislastig het volgende:
Ik heb me dus speciaal aangemeld in de hoop dat ik hier zo’n topic vond! En ja hoor gevonden.
Aantal jaar geleden flink afgevallen middels intensieve personal training en om m’n voeding letten. Helaas door een hoop stress weer aangekomen, tot ik (weer) 125 kg woog. Ik probeerde af te vallen, maar helaas wat ik ook deed; geen succes. Er ging vrijwel niks af.
Bloed geprikt en wederom bleek mijn TSH en T4 te laag, maar de vrije T4 was nog wel goed en dus zegt de huisarts; we doen er niks aan.
Terwijl ik weet dat afvallen met een trage schildklier echt heel erg moeilijk is.
Tegen beter weten in, begonnen aan ozempic laatste week december. Dit opgebouwd, voelde me telkens wel een dag goed brak na het prikken. Helaas viel ik niet perse heel goed af. Toch over gegaan op de Mounjaro, eerst 5-7,5 en nu 10mg.
Maar, vanmorgen woog ik 104,5 en ben ik de 20kg dus voorbij, en daar ontzettend blij mee.
BMI is nog steeds te hoog, maar ben van 36.8 naar 30.1 gegaan, en dus goed op weg.
Welkom!quote:Op dinsdag 29 september 2026 17:22 schreef Ditislastig het volgende:
Hier weten weinig mensen het van mij. Mijn man, ouders, schoonouders en beste vriendin. Rest van familie en vrienden niet...quote:Op dinsdag 29 september 2026 18:17 schreef Ditislastig het volgende:
[..]
Dankjewel =)
Ja Karens, Gerda's en ik vind het anoniem toch wel fijn. Want ook om mij heen zullen de meningen niet mild zijn. Want 'je gaat toch niet betalen om af te vallen? Al zeker niet voor spuitjes!
Maar je gewichtsverlies gaat een keer opvallen en dan krijg je vragen. Ga je het dan wel zeggen? Ik denk dat heel veel mensen wel willen maar niet durven. Ik denk dat deze manier van afvallen al aardig aan het normaliseren is.quote:Op dinsdag 29 september 2026 20:56 schreef DarkNemesis. het volgende:
[..]
Hier weten weinig mensen het van mij. Mijn man, ouders, schoonouders en beste vriendin. Rest van familie en vrienden niet...
Omdat ik nu al hun meningen weet
Ze weten dat ik sportquote:Op dinsdag 29 september 2026 21:05 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Maar je gewichtsverlies gaat een keer opvallen en dan krijg je vragen. Ga je het dan wel zeggen? Ik denk dat heel veel mensen wel willen maar niet durven. Ik denk dat deze manier van afvallen al aardig aan het normaliseren is.
Ja hier idem. En ik ben wel echt veel meer gaan lopen. Momenteel is dat wel even wat gestagneerd, maar er zijn ook weken dat ik elke dag 30 minuten wandel. En HMV dieet.quote:Op dinsdag 29 september 2026 21:58 schreef DarkNemesis. het volgende:
[..]
Ze weten dat ik sportdus denk niet dat ik het ga zeggen
Ik zeg het gewoon en ik zie zoveel mensen in mijn omgeving die het gebruiken.quote:Op woensdag 30 september 2026 09:16 schreef MommyD het volgende:
Ja ik vind dit ook een fijne plek! Hier weet ook alleen mijn man het, gooi het ook op minder eten, wat waar is 😉 en ik wandel heel veel.
In mijn omgeving meerdere mensen aan het afvallen en pas zei iemand ook negatieve dingen over afvalmedicatie, slecht voor je, niet goed onderzocht etc… Nu gebruikt iemand het binnen mijn familie het voor diabetes. Dus ik zei nou dat valt vast mee.. maar het maakt het dan niet makkelijker. 🙈
Waar ben je op over gestapt?quote:Op woensdag 30 september 2026 10:21 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Ik zeg het gewoon en ik zie zoveel mensen in mijn omgeving die het gebruiken.
En die opmerkingen over slecht voor je en niet goed onderzocht komen uit ook onwetendheid.
Ik ben overgestapt op petities, kost me 1/20ste van dat Mounjaro me kostte, en dat zal idd minder onderzocht zijn, maar reguliere geneesmiddelen komen pas op de markt na erg veel onderzoek.
Peptides, gok ik. Heb ik ook.quote:Op woensdag 30 september 2026 12:58 schreef Ditislastig het volgende:
[..]
Waar ben je op over gestapt?
Ik denk retaquote:Op woensdag 30 september 2026 12:58 schreef Ditislastig het volgende:
[..]
Tirzapatide-peptide (dus zelfde als Mounjaro welk ik een jaar heb gebruikt) en die gebruik ik nu, zelfde resultaat als MJ.quote:Op woensdag 30 september 2026 12:58 schreef Ditislastig het volgende:
[..]
Heb je een DM gestuurd 😊quote:Op woensdag 30 september 2026 14:38 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Tirzapatide-peptide (dus zelfde als Mounjaro welk ik een jaar heb gebruikt) en die gebruik ik nu, zelfde resultaat als MJ.
Daar ben ik benieuwd naar. Ik zag nl wel iets anders voorbij komen, voor 199 voor 14 weken. Als ik wil overstappen vanaf 10mg MJ werd geadviseerd 2mg van dat te gebruiken en dan is het 7 weken voor ¤199 maar nu betaal ik 459 volgens mij voor een maand.quote:
Oeps. Bovenstaande bericht was voor jou.. maar quote de verkeerde persoon 🙈quote:Op woensdag 30 september 2026 14:38 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Tirzapatide-peptide (dus zelfde als Mounjaro welk ik een jaar heb gebruikt) en die gebruik ik nu, zelfde resultaat als MJ.
Een MJ pen van 10mg kost hier in België 333.9¤quote:Op woensdag 30 september 2026 19:41 schreef Ditislastig het volgende:
[..]
Daar ben ik benieuwd naar. Ik zag nl wel iets anders voorbij komen, voor 199 voor 14 weken. Als ik wil overstappen vanaf 10mg MJ werd geadviseerd 2mg van dat te gebruiken en dan is het 7 weken voor ¤199 maar nu betaal ik 459 volgens mij voor een maand.
Wat betaal jij?
Ik kreeg de tip om eind v d middag te spuiten, dan heb je al een hele nacht achter de rug van evt. eerste moeheid. Dat werkte voor mij prima, hoewel ik die eerste dag sws wel moe was toch. Maar ook dat wordt minder.quote:Op woensdag 30 september 2026 19:36 schreef Amsel het volgende:
Nou, de eerste mounjaro-spuit is binnen. Nu eens even bedenken wat een handig moment is om 'm te zetten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |