Ik weet dat ik een gevoelige snaar heb geraakt en dat mensen die slecht praten over crypto/bitcoins niet leuk voor je zijn omdat jij er in geinvesteerd hebt en hoopt dat er nieuwe mensen zijn die na jou ook crypto/bitcoins kopen zodat die van jou meer waard worden.quote:Op woensdag 9 september 2026 09:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je hoeft me helemaal niks te noemen, zoals ik je vorige keer al rustig uitgelegt heb is dat je misschien eens moet inlezen op zaken hoe die werken, in plaats van alleen maar bagger topics te openen, je zou bijvoorbeeld ook naar de dagbesteding kunnen gaan bijvoorbeeld.
Waarom denk je dat ik hoop dat ze meer waard worden? Dat is namelijk helemaal niet de reden dat ik Bitcin heb, daarnaast geef ik andere mensen helemaal geen advies, ik leg met name uit wat er mis is met het huidige monetaire systeem en waarom het nooit lang stand houd, daarnaast zit het merendeel van mijn geld gewoon in Cash en mijn huis, Bitcoin is misschien 2% daarvan.quote:Op woensdag 9 september 2026 09:12 schreef incel het volgende:
[..]
Ik weet dat ik een gevoelige snaar heb geraakt en dat mensen die slecht praten over crypto/bitcoins niet leuk voor je zijn omdat jij er in geinvesteerd hebt en hoopt dat er nieuwe mensen zijn die na jou ook crypto/bitcoins kopen zodat die van jou meer waard worden.
Ah oke, als jij het zegt. Ja ik ben ook gek op aandelen die ik zelf niet bezit puur omdat ik van het bedrijf hou.quote:Op woensdag 9 september 2026 09:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik hoop dat ze meer waard worden? Dat is namelijk helemaal niet de reden dat ik Bitcin heb, daarnaast geef ik andere mensen helemaal geen advies, ik leg met name uit wat er mis is met het huidige monetaire systeem en waarom het nooit lang stand houd, daarnaast zit het merendeel van mijn geld gewoon in Cash en mijn huis, Bitcoin is misschien 2% daarvan.
Bidcoinquote:Op woensdag 9 september 2026 08:25 schreef incel het volgende:
Hunter Biden start een crypto currency (bitcoin)
Dat is geen vergelijking, ik bezit Bitcoin wat geen bedrijf is, geen aandeel, maar een cryptografische munteenheid gebaseerd op een wiskundig algorithme waar consensus over is.quote:Op woensdag 9 september 2026 09:20 schreef incel het volgende:
[..]
Ah oke, als jij het zegt. Ja ik ben ook gek op aandelen die ik zelf niet bezit puur omdat ik van het bedrijf hou.
Mensen die geen enkel benut hebben hoe een financieel systeem werktquote:
Hou toch op man.quote:Op woensdag 9 september 2026 09:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mensen die geen enkel benut hebben hoe een financieel systeem werkt![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Al vaker gezegt: Mensen met de minste kennis hebben altijd het grootste woord over Bitcoin, hebben er keer wat over gehoord op een verjaardag, maar ontbreekt het aan fundamentele kennis wat Bitcoin is, weten niet hoe het monetair systeem werkt, geloven nog steeds dat banken geld kunnen scheppen, en ga zo maar door.quote:
Jij gelooft niet dat banken geld kunnen scheppen?quote:Op woensdag 9 september 2026 10:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Al vaker gezegt: Mensen met de minste kennis hebben altijd het grootste woord over Bitcoin, hebben er keer wat over gehoord op een verjaardag, maar ontbreekt het aan fundamentele kennis wat Bitcoin is, weten niet hoe het monetair systeem werkt, geloven nog steeds dat banken geld kunnen scheppen, en ga zo maar door.
Nee hoe zie je dat precies voor je?quote:Op woensdag 9 september 2026 10:07 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jij gelooft niet dat banken geld kunnen scheppen?
Ehmmmquote:Op woensdag 9 september 2026 10:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee hoe zie je dat precies voor je?
Oke.quote:
Jij doet een stelling, ik vraag hoe je dat geldscheppen exact ziet? Hebben ze een printer in de kelder staan?quote:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Fractioneel_bankierenquote:Op woensdag 9 september 2026 10:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jij doet een stelling, ik vraag hoe je dat geldscheppen exact ziet? Hebben ze een printer in de kelder staan?
Korte termijn denkenquote:Op woensdag 9 september 2026 09:00 schreef incel het volgende:
[..]
Succes met je ¤4000, ik zie nu dat het ¤3000 waard is dus die ¤2000 uitcashen zal ik niet te lang mee wachten want er is een ¤1000 withdraw limit
Dat is heel wat anders, en daar zit de denkfout, bij fractioneel bankieren leent de bank geld uit van haar houders, dus als de klanten 100 miljoen bij de bank hebben, staan, en ze lenen er 80 miljoen uit, dan is 20 miljoen bij de bank, en 80 miljoen elders, dit is dus geen geldschepping. Waar het iets ingewikkelder word is als de bank haar assets inzet om die in geld om te zetten, daar zou je kunnen betwisten of dat geldschepping is, maar balans technisch gezien is dat niet zo.quote:Op woensdag 9 september 2026 10:30 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Fractioneel_bankieren
Okay, je komt niet verder dan kroegpraat. Duidelijk.quote:Op woensdag 9 september 2026 08:52 schreef incel het volgende:
[..]
Ik heb in het verleden vaak genoeg discussies gehad met cryptobro's.
Je wil ongetwijfeld een rookgordijn opwerpen door met allemaal technische termen te komen.
Maar het principe van crypto of bitcoins of meme coins blijft allemaal hetzelfde: Gebakken lucht wat meer waard wordt als er greater fools zijn die hetzelfde kopen. Wat dat betreft maakt het dus geen hol uit welke crypto's je koopt.
Hier staat wel aardig uitgelegd hoe het precies werkt:quote:Op woensdag 9 september 2026 10:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jij doet een stelling, ik vraag hoe je dat geldscheppen exact ziet? Hebben ze een printer in de kelder staan?
Lees het vooral zelf, dan snap je wellicht hoe het wel zit. Ik wrk zelf al mijn hele leven voor banken.quote:Op woensdag 9 september 2026 10:42 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Hier staat wel aardig uitgelegd hoe het precies werkt:
Op die website van een gerenommeerde bank wordt in detail uitgelegd hoe banken geld scheppen. Jij gelooft niet dat banken geld scheppen.quote:Op woensdag 9 september 2026 10:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Lees het vooral zelf, dan snap je wellicht hoe het wel zit. Ik wrk zelf al mijn hele leven voor banken.
De woord schepping is niet echt correct, boven werd gepost alsof het is dat banken even aan het bijprinten zijn, het is meer een systeem waarbij je op basis van je vorderingen, die vorderingen kan omzetten naar geld, maar goed, het staat goed in het artikel uitgelegt, lees het dan vooral.quote:Op woensdag 9 september 2026 10:51 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Op die website van een gerenommeerde bank wordt in detail uitgelegd hoe banken geld scheppen. Jij gelooft niet dat banken geld scheppen.
Tsja.
Ik heb het gelezen en het gaat over geldschepping door banken, waarvan jij zegt dat het niet bestaat. Tsja.quote:Op woensdag 9 september 2026 10:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
De woord schepping is niet echt correct, boven werd gepost alsof het is dat banken even aan het bijprinten zijn, het is meer een systeem waarbij je op basis van je vorderingen, die vorderingen kan omzetten naar geld, maar goed, het staat goed in het artikel uitgelegt, lees het dan vooral.
quote:Op woensdag 9 september 2026 10:07 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jij gelooft niet dat banken geld kunnen scheppen?
Mooi.quote:Op woensdag 9 september 2026 10:42 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Hier staat wel aardig uitgelegd hoe het precies werkt:
quote:Die verontwaardiging betreft de bij sommigen levende indruk dat banken ‘hun eigen geld kunnen scheppen’. Die indruk is voor de volle honderd procent verkeerd, maar leidt desondanks een hardnekkig leven.
Daarom ga ik niet meer verder in discussie, ik vraag hem het zelf eens goed door te lezen, maar lang stuk enzo.quote:Op woensdag 9 september 2026 11:07 schreef Chillegast het volgende:
[..]
[..]
Mooi.
Uit de bron waar je zelf mee komt:
[..]
Ze scheppen ook niet 'hun eigen geld'. Ze scheppen geld voor anderen. En dit is aan allerlei regels verbonden.quote:Op woensdag 9 september 2026 11:07 schreef Chillegast het volgende:
[..]
[..]
Mooi.
Uit de bron waar je zelf mee komt:
[..]
Neequote:Op woensdag 9 september 2026 11:11 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ze scheppen ook niet 'hun eigen geld'. Ze scheppen geld voor anderen. En dit is aan allerlei regels verbonden.
Ja.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |