Op die website van een gerenommeerde bank wordt in detail uitgelegd hoe banken geld scheppen. Jij gelooft niet dat banken geld scheppen.quote:Op woensdag 9 september 2026 10:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Lees het vooral zelf, dan snap je wellicht hoe het wel zit. Ik wrk zelf al mijn hele leven voor banken.
De woord schepping is niet echt correct, boven werd gepost alsof het is dat banken even aan het bijprinten zijn, het is meer een systeem waarbij je op basis van je vorderingen, die vorderingen kan omzetten naar geld, maar goed, het staat goed in het artikel uitgelegt, lees het dan vooral.quote:Op woensdag 9 september 2026 10:51 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Op die website van een gerenommeerde bank wordt in detail uitgelegd hoe banken geld scheppen. Jij gelooft niet dat banken geld scheppen.
Tsja.
Ik heb het gelezen en het gaat over geldschepping door banken, waarvan jij zegt dat het niet bestaat. Tsja.quote:Op woensdag 9 september 2026 10:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
De woord schepping is niet echt correct, boven werd gepost alsof het is dat banken even aan het bijprinten zijn, het is meer een systeem waarbij je op basis van je vorderingen, die vorderingen kan omzetten naar geld, maar goed, het staat goed in het artikel uitgelegt, lees het dan vooral.
quote:Op woensdag 9 september 2026 10:07 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jij gelooft niet dat banken geld kunnen scheppen?
Mooi.quote:Op woensdag 9 september 2026 10:42 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Hier staat wel aardig uitgelegd hoe het precies werkt:
quote:Die verontwaardiging betreft de bij sommigen levende indruk dat banken ‘hun eigen geld kunnen scheppen’. Die indruk is voor de volle honderd procent verkeerd, maar leidt desondanks een hardnekkig leven.
Daarom ga ik niet meer verder in discussie, ik vraag hem het zelf eens goed door te lezen, maar lang stuk enzo.quote:Op woensdag 9 september 2026 11:07 schreef Chillegast het volgende:
[..]
[..]
Mooi.
Uit de bron waar je zelf mee komt:
[..]
Ze scheppen ook niet 'hun eigen geld'. Ze scheppen geld voor anderen. En dit is aan allerlei regels verbonden.quote:Op woensdag 9 september 2026 11:07 schreef Chillegast het volgende:
[..]
[..]
Mooi.
Uit de bron waar je zelf mee komt:
[..]
Neequote:Op woensdag 9 september 2026 11:11 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ze scheppen ook niet 'hun eigen geld'. Ze scheppen geld voor anderen. En dit is aan allerlei regels verbonden.
Ja.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |