quote:Gestolen mini-ezel Pleuntje dood gevonden in Baarle: ’Met schotwond in borst teruggegooid in de wei’
BAARLE-NASSAU - Bij Stichting Het Ezelpaleis in Baarle-Nassau is miniatuurezel Pleuntje dinsdagmiddag dood teruggevonden. Ze lag in de wei waar ze maandagavond was verdwenen. Oprichtster Marlhene Mouws is ervan overtuigd dat het veulen gestolen werd om te verkopen, en dat de dieven haar terugbrachten toen dat niet lukte.
Bij Het Ezelpaleis aan de Hoogstratensebaan in Baarle-Nassau worden ezels opgevangen die verwaarloosd, vereenzaamd of mishandeld zijn. Op dit moment staan er 58 ezels. Maandag was oprichtster Marlhene Mouws er zoals elke dag aan het werk. „Op een gegeven moment doen we alles op slot, want ik moest zelf ook gaan koken. Om 19.30 uur was ik terug bij de ezeltjes om ze eten te geven voor de nacht. En toen was Pleuntje weg”, vertelt de vrouw.
Van ontsnappen kon geen sprake zijn, zegt ze. Er waren geen sporen, geen gat in de omheining, niets. Met zes mensen kamden ze het terrein, de omgeving en het bos uit, eerst bij daglicht en daarna met lampen. „Je kunt het niet zo gek bedenken of we zijn er geweest. Tot 1.30 uur ’s nachts hebben we gezocht, gezocht, gezocht. Er lag nergens iets.”
Diezelfde nacht nog plaatste de stichting een oproep op sociale media en loofde ze een beloning van 1.000 euro uit voor de tip die Pleuntje zou terugbrengen. „Omdat wij een stichting zijn met zwaar mishandelde ezels, hebben we een heel groot netwerk”, vertelt Marlhene. „Een andere ezelopvang is erbij gesprongen en we hebben de oproep uitgezet in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. Op sociale media is dat gigantisch veel gedeeld. Ik ben echt heel blij dat mensen zo meedenken.”
Gevonden tijdens rondleiding
Dinsdag rond 13 uur was Marlhene bezoekers aan het rondleiden toen ze Pleuntje plots zag liggen in de wei. In diezelfde wei waarin ze de avond en de ochtend ervoor tientallen keren had gezocht. „Misschien zijn we daar wel vijftig keer geweest, vanmorgen nog. En ineens ligt ze daar, met een schotwond in de zijkant van haar borstkas.”
Volgens haar is de conclusie niet moeilijk. „Wij weten duizend procent zeker dat ze maandag over het hek zijn geklommen, de wei in zijn gegaan, het ezeltje hebben gepakt en het over het hek in een auto hebben gezet. Daarna konden ze er nergens mee naartoe, hebben ze haar neergeschoten en teruggegooid in de wei.” Camera’s hangen er wel op het terrein, maar niet bij de wei zelf.
https://www.telegraaf.nl/(...)e-wei/161159105.html
Nee, omdat mensen vlees willen eten (dat ook gezond voor ons is) en men eet nu eenmaal wel rundvlees, kip en varken en geen schattige ezeltjes. Kortom, rare poging dit topic te derailen.quote:Op dinsdag 8 september 2026 21:55 schreef Hyaenidae het volgende:
Nu wordt er een lief ezeltje uitgelicht. Maar laten we ook alle 5000 lieve koeien herdenken die dagelijks in Nederland een stalen pen door hun schedel krijgen. De 40.000 varkens die dagelijks worden vergast en schapen die worden geëlektrocuteerd, om nog maar te zwijgen over de kippen.
Niet hetzelfde maat en dat weet je ook wel.quote:Op dinsdag 8 september 2026 21:55 schreef Hyaenidae het volgende:
Nu wordt er een lief ezeltje uitgelicht. Maar laten we ook alle 5000 lieve koeien herdenken die dagelijks in Nederland een stalen pen door hun schedel krijgen geschoten. De 40.000 varkens die dagelijks worden vergast en 1500 schapen die worden geëlektrocuteerd, om nog maar te zwijgen over de kippen.
Dat is altijd al hypocriet geweest.quote:Op dinsdag 8 september 2026 21:55 schreef Hyaenidae het volgende:
Nu wordt er een lief ezeltje uitgelicht. Maar laten we ook alle 5000 lieve koeien herdenken die dagelijks in Nederland een stalen pen door hun schedel krijgen geschoten. De 40.000 varkens die dagelijks worden vergast en 1500 schapen die worden geëlektrocuteerd, om nog maar te zwijgen over de kippen.
Ezels zijn de schapen van de equestrians.quote:Op dinsdag 8 september 2026 22:05 schreef YoopY het volgende:
Waarom eten we eigenlijk geen ezels? Zal wat naar paarden vlees smaken, me dunkt?
Zijn ezeltjes net zo lekker dan?quote:Op dinsdag 8 september 2026 21:55 schreef Hyaenidae het volgende:
Tja blijkbaar weet jij de verschil niet.quote:Op dinsdag 8 september 2026 22:02 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is altijd al hypocriet geweest.
Zelfde met die dolfijn een paar dagen terug.
Mensen schreeuwden moord en brand vanwege een dolfijn, nu een ezel, terwijl ze net een xxl schnitzel in de pan hebben gegooid.
Oww...quote:Op dinsdag 8 september 2026 22:06 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ezels zijn de schapen van de equestrians.
We hadden het over eetbaarheid. Ik vind ezels fantastisch juist omdat we ze niet hoeven te eten.quote:Op dinsdag 8 september 2026 22:09 schreef YoopY het volgende:
[..]
Oww...
Ja dat veranderd alles natuurlijk.
Ja, maar er moeten toch mensen geweest zijn die dachten:quote:Op dinsdag 8 september 2026 22:10 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
We hadden het over eetbaarheid. Ik vind ezels fantastisch juist omdat we ze niet hoeven te eten.
EN dan halverwege...kut. we hadden meer aan de melk, dit smaakt niet ok.quote:Op dinsdag 8 september 2026 22:13 schreef YoopY het volgende:
[..]
Ja, maar er moeten toch mensen geweest zijn die dachten:
De koe is al geslacht, het is half winter, maar er staat nog een ezel? Kom op zeg. Dat moet zijn gebeurd. Ezel op de Bbq. Met saus.
(of misschien niet op de bbq midwinter, maar je snapt mijn punt toch?)
Ezels, man. pracht beesten . Waar paarden angsthazen zijn zijn ezels club bouncers.quote:Op dinsdag 8 september 2026 22:13 schreef tjoptjop het volgende:
Ezels![]()
M'n vroegere buurman had er een, tof dier, maar je moest er echt niet mee fucken dan nam ie je te grazen![]()
Vaag verhaal wel, waarom en doodschieten en dan op dezelfde plek terugleggen ipv gewoon willekeurige ergens? Of gewoon willekeurig ergens vrijlaten. Het is niet zo dat die ezel tegen je kan getuigen.
En dan stopt de trein en stappen er 40 sicarios uit die eens even cartel style gaan.quote:Op dinsdag 8 september 2026 22:39 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ik hoop dat die dieven met een auto tot stilstand komen te staan op een spoorweg op het moment dat er een trein aankomt en dat de portieren niet open gaan.
Dat AI plaatje is wel om te kotsen hoor ,quote:Op dinsdag 8 september 2026 21:47 schreef RotatoR het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat lopen er toch een zieke geesten rond. Hopelijk krijgen ze de dader te pakken.
Dood voor voedsel en dood voor plezier is heel wat anders he.quote:Op dinsdag 8 september 2026 21:55 schreef Hyaenidae het volgende:
"How can make this about me"quote:Op dinsdag 8 september 2026 21:55 schreef Hyaenidae het volgende:
Nou een klein ezeltje pak je vaak onder zijn poten in 1 keer op, en dan is het vrij makkelijk hem in te laden.quote:
Ha ha haquote:Op woensdag 9 september 2026 10:00 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Nou een klein ezeltje pak je vaak onder zijn poten in 1 keer op, en dan is het vrij makkelijk hem in te laden.
Sorry, je hebt gelijk. Wat mij betreft hangen ze de dader aan zijn ballen op.quote:Op woensdag 9 september 2026 10:04 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ha ha ha![]()
Ik bedoel natuurlijk dat neerknallen. Als je dat beestje niet kunt verkopen, waarom moet je het dan doodmaken?
Ja dat vraag ik me ook af.quote:Op woensdag 9 september 2026 00:00 schreef Muissnuitje het volgende:
Maar waarom doodschieten en dan alsnog terugbrengen?
Klinkt als een psychopaat. Maakt het nog pijnlijker.quote:Op woensdag 9 september 2026 00:00 schreef Muissnuitje het volgende:
Ze konden het blijkbaar niet verkopen en dan moest het doodquote:Op woensdag 9 september 2026 00:00 schreef Muissnuitje het volgende:
Faith in humanity is er niet echt meer bij de laatste jaren...quote:Op woensdag 9 september 2026 11:38 schreef KinKiJan het volgende:
Kennelijk zijn er van die achterlijke aasgieren die crowdfundingsacties opgestart hebben uit naam van die stichting.
De stichting zelf heeft geen acties opgestart en waarschuwt om niet te doneren.
Maar als het beestje al gechipt en geregistreerd is is het toch veel lastiger te verkopen? Dan weet elke koper immers direct: ha die hoort bij die- en die kinderboerderij.quote:Op woensdag 9 september 2026 11:44 schreef Kanaroe het volgende:
De eigenares van het Ezelpaleis denkt dat ze het mini-ezeltje gejat hebben om te verkopen.
Vervolgens erachter gekomen dat Pleuntje nog niet gechipt is en geregistreerd, dus (nog) geen geld op zou brengen. Toen doodgeschoten en teruggegooid over het weidehek.
Bah!
Klootzakken
Inderdaad, echt een baby nog, dieptriest dit. Maar ik vind het vooral vreemd dat de dader(s) uiteindelijk nog de moeite deden het kadaver terug te brengen naar de plek waar ze het dier gestolen hadden, dus een verhoogde kans om zelf betrapt te worden, ze hadden het sowieso niet dood hoeven schieten, ze hadden het net zo goed gewoon levend terug kunnen brengen!quote:Op woensdag 9 september 2026 11:48 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ze konden het blijkbaar niet verkopen en dan moest het doodHet was een beestje met een zeldzaam soort rode vacht, daar zijn ze op afgegaan.
Het beestje was twee weken oud, had nog niet eens tandjes. Ik kan er met mijn hoofd niet bij, word er verdrietig van
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |