abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_582720
Zijn er hier mensen die hun ervaringen met bandstemmen willen delen of hoe je erover denkt?

Zelf ben ik hier ruim een week mee aan het experimenteren, zonder resultaat, geduld is een goede zaak

pi_582732
quote:
Op 24 december 2000 23:04 schreef Oni het volgende:
Zijn er hier mensen die hun ervaringen met bandstemmen willen delen of hoe je erover denkt?

Zelf ben ik hier ruim een week mee aan het experimenteren, zonder resultaat, geduld is een goede zaak

zou je mischioen kunnen uitleggen wat je bedoeld.

ook ik snap niet waar je heen wilt.

en ik weet zeker dat er nog een stapel mensen meer zijn die geen idee hebben wat je bedoeld.

ben best benieuwd dus graag wat uitleg.

pi_582766
Sorry,

Ik was al weer te snel...

In plaats van dat hier hele lappen text komen te staan verwijs ik je door naar de volgende url:
web.inter.nl.net/hcc/Kent.U.zelve/bandstemmen.htm

(King,begrijp je het nu?)

pi_582848
bandstemmen zijn pogingen om de stemmen van overleden mensen, van hun 'geesten' dus, op de band te krijgen. vaak gedaan door een ruis op te nemen, en dan weer af te spelen, met evt. accentuering of demping van specifieke frequenties.

met name een zekere dr. konstantin raudive heeft er veel mee gewerkt.

mijn eigen idee hierover:
ik denk dat mensen vaak een katalysator nodig hebben om bij hun eigen onbewuste paranormale vemogens te kunnen komen.

directe waarneming is onmogelijk, wegens blokkades of ongeloof of wat dan ook.

wanneer men echter iets ziet of hoort waar niets in zit, een toevalspatroon, (zoals in ruis, of in botjes, of in kristallen bollen etc) kan je geest WEL bepaalde elementen in dat toevalsbeeld herinterpreteren tot een waarneembaar stuk informatie.

oftwel: de geest neemt iets waar; heeft echter geen toegang tot zintuigen om die waarneming te visualiseren of te horen (of die waarnemingen zijn van een totaal andere orde dan die bestreken kan worden door de zintuigen). maar kan wel in een later stadium van de waarneming, namelijk de interpretatie, invloed uitoefenen.

oftewel, de fysieke blokkade die is ingebouwd in onze zintuigen en de wijze waarop perifere hersenfunkties getraind zijn om te gaan met die informatie, wordt omzeild.

en dat de interpretatie van een waarneming de gehele waarneming bepaald is genoegzaam bekend.

ik heb ook veel van dergelijke experiemnetn gedaan (niet met geluid, maar met ultra-korte belichtingen van plaatjes of woorden) en de uitkomsten waren behalve controleebaar en reproduceerbaar ook nog es zeer verrassend.

pi_582931
thx voor de uitleg iteejer!
pi_582932
thx voor de uitleg iteejer!

==
huh? naja..foutje

[Dit bericht is gewijzigd door Oni op 24-12-2000 23:36]

pi_582967
Ja Tnx ik heb het nu gelezen en ook die site ff bekeken tussendoor.

maar ikzelf geloof niet dat het iets is voor mij.

denk zoals Iteejer al aangaf dat het een manier is om de dingen die in je zit naar boven te krijgen maar dit is voor mij niet de manier.

woensdag 3 januari 2001 @ 11:28:41 #8
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_613924
Ik heb net een KorgD16 (= digitaal opnameapparaat) gekocht en ben er nou twee weken mee aan het opnemen. Is nogal gevoelige apparatuur. Wat me nu al een paar keer overkomen is, is dat ik radiostations oppik als ik de microfooninput hoog zet. Nogal warrige zendertjes, als ik het mag zeggen. Een Rus, een Zweed en nog wat arabisch.
Vooralsnog kan ik ze makkelijk duiden als radiostemmen, maar ik kan me ook voorstellen dat wanneer je minder gevoelige apparatuur hebt, het radiosignaal zwakker doorkomt en je niet meteen aan een radiozender denkt.
Okee, deze mogelijke verklaring zal vast wel onderzocht zijn, maar er zweven natuurlijk meer 'man made' signalen door de ether. En residuën van signalen.
Is daar nog een verklaring uit te halen?
Dat verandert alles
pi_614344
Zoms, als ik bel (niet met UPC) hoor ik ook stemmen van een Engelse radiozender door mijn gesprek heen. Vreemd geno0eg hoort de tegenpartij dit niet. Daarom geloof ik niet in dit soort 'bandstemmen'. Het is gewoon frequentie modulatie. De frequentie van een bepaaldezender moduleert met hetgeen waar je op afstemt. De telefoonlijn is een grote antenne.
Ach, dat is ook zooo!
  woensdag 3 januari 2001 @ 22:26:51 #10
2550 Vleermuis
Brian Van Nazareth
pi_617194
Dit kan, maar niet door geesten.

in een casettedeck (vooral de oudere) zitten transistors en andere componenten die nogal breedbandig zijn en zo veel storingen en andere frequenties ontvangen.

je zal dus wel een russische radiozender op de achtergrond gehad hebben ofzoiets

Wie zegt dat ik ongelijk heb, kom ff naar eindhoven met je casettedeck en ik jeef je wel ff een demonstratie met m'n 27 mc bak.

ik praat op de bak en jij hoort het op je cassettedeck.

woensdag 3 januari 2001 @ 22:28:54 #11
2550 Vleermuis
Brian Van Nazareth
pi_617198
quote:
Op 03 januari 2001 11:28 schreef Kiegie het volgende:
Ik heb net een KorgD16 (= digitaal opnameapparaat) gekocht en ben er nou twee weken mee aan het opnemen. Is nogal gevoelige apparatuur. Wat me nu al een paar keer overkomen is, is dat ik radiostations oppik als ik de microfooninput hoog zet. Nogal warrige zendertjes, als ik het mag zeggen. Een Rus, een Zweed en nog wat arabisch.
Vooralsnog kan ik ze makkelijk duiden als radiostemmen, maar ik kan me ook voorstellen dat wanneer je minder gevoelige apparatuur hebt, het radiosignaal zwakker doorkomt en je niet meteen aan een radiozender denkt.
Okee, deze mogelijke verklaring zal vast wel onderzocht zijn, maar er zweven natuurlijk meer 'man made' signalen door de ether. En residuën van signalen.
Is daar nog een verklaring uit te halen?
post hierboven had ik al getikt voordat ik deze post had gezien van kiegie.

dit bedoel ik dus

donderdag 11 januari 2001 @ 10:03:32 #12
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_640937
Toch moet dat kunnen volgens mij. ik heb laaatst een boek gelezen van Friedrich Jurgensen, die ook per toeval stemmen van overledenen opnam via een bandrecorder. hij nam zelfs de stem op van Hitler.

Het boek heet trouwens "Gesprek met de doden"

[Dit bericht is gewijzigd door Darklight op 11-01-2001 10:04]

pi_642353
Heb zelf onder een sterke zender van een zendamateur geluid uit een strijkijzer gehoord. Wel zwaar vervormd, maar je kon het metaal horen 'zingen', zoals veel meer dingen in de buurt.. Het vervelende met die bandstemmen is dat het nauwelijks bewijsbaar is wat de bron is.

En de stemmen van overleden mensen ? Ooit het volgende (broodje aap?) verhaal gehoord van over een medewerker van het telefoonbedrijf. Man overleed, maar vrouw ontving periodiek telefoontjes van hem in de trend van "Met Jan Jansen.." en daarna werd de verbinding verbroken. De man bleek aan een computerprojectje van het telefoonbedrijf mee te werken, en had zelf een terugkerende 'wake up call' ingesproken onder zijn telefoonnr thuis.

_-L'avenir est déja là
pi_4198746
Ik heb net een boeiende site op Internet gevonden over stemmen van overleden mensen, moeite waard om eens te gaan luisteren (en griezelen)

http://www.ghostpix.com/gis/E.V.P.html

Geesten die dingen zeggen als "Hello, I'll come back" of die realiseren dat ze dood zijn. Klikken en luisteren

Wat denk je, echt of gewoon verschrikkelijk nep?

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_4199039
Ik geloof wel dat dit kan.
Ik weet ook dat radiosignalen vreemde gevolgen kunnen hebben.
Ben zelfs in een gebouw geweest waar je, als je je oor op de muur legde, geluiden hoorde. Dit was overduidelijk een radiozender (was een discussie met muziek er tussendoor) die je kon horen door de staalkabels in 't beton.
Dit gebouw stond vlakbij de zendmast in hilversum dus dan gaat 't hard.
Daarom is het belangrijk om vragen te stellen. Als je hier vervolgens antwoord op krijgt dan weet je of het een radiozender is of niet (tenzij diegene bij de radio telepathic is, maar das een compleet ander verhaal )
pi_4242717
Is het al eigenlijk iemand gelukt ?
  zondag 19 mei 2002 @ 18:36:20 #17
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_4242741
Als je echt pech heb... ontvang je radiozender op je vullingen!

Daar zijn meerdere gedocumenteerde gevallen van geweest... mensen die dachten dat ze gek werden of last van geesten hadden omdat ze stemmen hoorden... bleken ze gewoon radio 1 op hun vullingen te hebben... dat is nog eens slecht slapen!

Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_4242844
LOL!
pi_4254162
quote:
Op zondag 24 december 2000 23:04 schreef Oni het volgende:

Leg eens uit hoe jij dat dan doet
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_4254562
Inderdaad, is het gewoon opnemen van geluid ofzo?, want die fragmenten waar net een linkje van was gepost was best wel grappig. En volgens mij werd daar nieteens zulke moderne apparatuur voor gebruikt
A Predator is like a very dangerous bird with very sharp teeth.
pi_4254612
quote:
Op maandag 20 mei 2002 17:26 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Leg eens uit hoe jij dat dan doet

Bovenaan ergens heb ik een linkje gepost toch
pi_4254745
quote:
Op maandag 20 mei 2002 17:53 schreef Oni het volgende:

[..]

Bovenaan ergens heb ik een linkje gepost toch

had ik overzien....sorry
probeer het eens in een kamer waar je geen buitengeluiden kunt horen en zonder radio.....
een NIEUW bandje in de recorder
je moet niet teleurgesteld zijn als het de eerste paar keer niet lukt
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_4254981
quote:
Op maandag 20 mei 2002 18:05 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

had ik overzien....sorry
probeer het eens in een kamer waar je geen buitengeluiden kunt horen en zonder radio.....
een NIEUW bandje in de recorder
je moet niet teleurgesteld zijn als het de eerste paar keer niet lukt

Waarom zou je er dan een radio voor nodig hebben als het zonder ook kan?, het is dan toch veel "officieler". Als je het namelijk via de radio op neemt dan loop je altijd de kans op een "radiosignaal" op te vangen. En dan heb je dat probleem niet...

Maar ik probeer zoiets niet. Achter de computer zou dan zoiets ook moeten lukken, maar het lijkt me veels te eng

pi_4255513
quote:
Op maandag 20 mei 2002 18:30 schreef Preddie het volgende:

[..]

Waarom zou je er dan een radio voor nodig hebben als het zonder ook kan?, het is dan toch veel "officieler". Als je het namelijk via de radio op neemt dan loop je altijd de kans op een "radiosignaal" op te vangen. En dan heb je dat probleem niet...

Maar ik probeer zoiets niet. Achter de computer zou dan zoiets ook moeten lukken, maar het lijkt me veels te eng

zonder radio weet je zeker dat er (zoals je al zegt) geen andere geluiden (zenders) storen. en eng is het zeker in het begin
pi_4255527
quote:
Op maandag 20 mei 2002 19:10 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

zonder radio weet je zeker dat er (zoals je al zegt) geen andere geluiden (zenders) storen. en eng is het zeker in het begin

Oke, maar ik heb gelezen op wat die ene pagina erover schreef. En daar werkte ze met de radio..., waarom zou je dan hiermee werken als het niet hoeft?, heb je dan meer kans dat het lukt?

[edit]
Heeft iemand hier op het forum een geluidsfragment van zijn eigen opgenomen vragen ed?, het liefst een lang stukje op Mp3 formaat, zodat het iets overtuigender is...

Als ik het zo lees is het vrij eenvoudig dit uit te voeren namelijk...

pi_4255769
quote:
Op maandag 20 mei 2002 19:12 schreef Preddie het volgende:

[..]

Oke, maar ik heb gelezen op wat die ene pagina erover schreef. En daar werkte ze met de radio..., waarom zou je dan hiermee werken als het niet hoeft?, heb je dan meer kans dat het lukt?

[edit]
Heeft iemand hier op het forum een geluidsfragment van zijn eigen opgenomen vragen ed?, het liefst een lang stukje op Mp3 formaat, zodat het iets overtuigender is...

Als ik het zo lees is het vrij eenvoudig dit uit te voeren namelijk...

ik denk dat ieder z'n eige methode heeft
voor mij is het zonder radio echter

als je naar de link boven aan de pagina gaat dan kun je er naar geluidsfragmenten luisteren..

pi_4255827
quote:
Op maandag 20 mei 2002 19:32 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

ik denk dat ieder z'n eige methode heeft
voor mij is het zonder radio echter

als je naar de link boven aan de pagina gaat dan kun je er naar geluidsfragmenten luisteren..

Weet ik, maar die zijn erg kort vind ik, maar ik was benieuwd of er een fokker ook geluidsbestanden had...

[edit]
Ik zag je dat icq ging installen...

pi_4255868
quote:
Op maandag 20 mei 2002 19:36 schreef Preddie het volgende:

[..]

Weet ik, maar die zijn erg kort vind ik, maar ik was benieuwd of er een fokker ook geluidsbestanden had...

[edit]
Ik zag je dat icq ging installen...

Yep
  maandag 20 mei 2002 @ 22:40:26 #29
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_4258662
quote:
Op woensdag 03 januari 2001 13:06 schreef Larsvb het volgende:
Zoms, als ik bel (niet met UPC) hoor ik ook stemmen van een Engelse radiozender door mijn gesprek heen. Vreemd geno0eg hoort de tegenpartij dit niet. Daarom geloof ik niet in dit soort 'bandstemmen'. Het is gewoon frequentie modulatie. De frequentie van een bepaaldezender moduleert met hetgeen waar je op afstemt. De telefoonlijn is een grote antenne.
jeah.
pi_4258743
quote:
Op woensdag 03 januari 2001 13:06 schreef Larsvb het volgende:
Maar geeft die Engelse radiozender jouw ook antwoorden op je vragen?
  Admin zondag 26 mei 2002 @ 16:31:40 #31
2222 crew  iteejer
pi_4333263
quote:
Op maandag 20 mei 2002 22:45 schreef Preddie het volgende:
Maar geeft die Engelse radiozender jouw ook antwoorden op je vragen?
tja en toen bleef het still
pi_4341664
quote:

Al iets van resultaat?
pi_4421830
pi_4444996
Ik heb het niet geprobeerd, maar als je dat stuk leest is het erg lang proberen totdat je iets "vind". Ik houd daar niet zo van. Maar het blijft een interessant stuk.
pi_14618419
http://www.evp-voices.com

Een website van Henk en Alex over het bandstemmen fenomeen en meer

donderdag 13 november 2003 @ 23:47:28 #36
74150 Lexorcist
geesten praten,nu luisteren...
pi_14620266
quote:
Op maandag 20 mei 2002 19:38 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Yep

er zijn fokkers die ze hebben, klik even op de homepage van mij en ga naar "Links" stemopnemer Arthur of Patrick

greettz

The ghostvoices are out there, now only want to listen to them ...
pi_14620835
quote:
Vroeger wel eens wat geprobeerd.

We hadden gegeten en ik ging naar boven. Het was avond en dus lekker rustig. Ik plaatste een microfoon op tafel, stopte een cassettebandje in de recorder, zette een koptelefoon op, en zette het recordlevel op max en het volume op max. Het was heel eng, maar ik ging toch door. Ik drukte voorzichtig de knop in om op te nemen en sprong direct een meter naar achteren. Drie keer raden waarom.

It's easy... Nederland - Duitsland: 3-1
  vrijdag 26 november 2004 @ 16:43:26 #38
74150 Lexorcist
pi_23589839
het heet dan wel "bandstemmen" maar deze methode om stemmen van overledenen te laten horen op de door jou gestelde vraag kan ook met de MINIDISC of via de computer COOLEDIT zitten hier dan ook "transistors in die van alles kunnen ontvangen" ? ....

het heet bandstemmen maar eigenlijk is het een electronic stemmen(voice) fenomeen (phenomena)

www.evp-voices.com
  vrijdag 26 november 2004 @ 16:45:31 #39
74150 Lexorcist
pi_23589889
quote:
Op zondag 26 mei 2002 16:31 schreef iteejer het volgende:
juist engelse taal als je in het nederlands de vragen steld..

ik geef weer de pen aan iteejer...
  vrijdag 26 november 2004 @ 20:32:02 #40
108848 lecspeedramfreakass
fuckcuntassbitchwhorecrack
pi_23594537
bandstemmen zijn nep... punt
  vrijdag 26 november 2004 @ 20:43:54 #41
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_23594814
bandstemmen kunnen echt zijn.....punt
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_23601430
de techniek achter bandstemmen, heb ik ergens gelezen, is dat je een geluid afspeelt (ruis, of twee radiozenders door elkaar) en dat dan met een microfoon weer opneemt. Sommige mensen doen het ook met een lopende kraan (ook random ruisachtig geluid) . Eventuele geesten zouden dan via de al aanwezige geluidsgolven hun stemmen laten horen (geen idee hoe). Het totaal neemt de microfoon dan op. Heb het zelf nooit geprobeert, simpelweg omdat ik die geesten om me heen zat ben.
Remember the famous men, who had to fall to rise again.
They pick themselves up, dust themselves off
and start all over again.
(And the famous women 2, ofcourse)
  zaterdag 27 november 2004 @ 07:47:20 #43
106570 hardcorehooligans
No one likes us, but we don&am
pi_23602913
ik heb ervaringen met bandstemmen.
niet dat ik ze heb ontvangen maar ik ken de materie.
luisterde altijd het zwarte gat.
de meesters van bandstemmen zijn jurgenson,bramton de geus,hans kennis. enz.
maar wat ik weet is dat je een wobbel moet zoeken op je radio.
dan een vraag stellen.
je bandrecorder terug spoelen.
en dan moet er een andwoord zijn.
ik heb het ook geprobeert maar kreeg geen antwoord.
they not gonna get us
pi_23603151
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 00:07 schreef Keromane69 het volgende:
Drie keer raden waarom.
feedback?

piept mooi he?
  zaterdag 27 november 2004 @ 12:00:41 #45
64831 2NutZ
pi_23604444
http://www.evp-voices.com/WMV/adolfhomes.wmv

voor alle EVP mensen, check dit filmpje van een duitser die dit al jaren bestudeerd.
In dit filmpje hoor je de stem van de overleden schrijver Constantin Raudive.
Deze zelfde Raudive was ook 1 vd eersten samen met jurgenson die EVP per toeval vond.

Ik vond et egt adembenemend..... en jullie?

ps: hier een stukje over Raudive : http://www.evp-voices.com/WMV/raudive.wmv
klinkt wel raar met die computerstem

[ Bericht 18% gewijzigd door 2NutZ op 27-11-2004 12:06:26 ]
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  zondag 28 november 2004 @ 16:21:20 #46
64831 2NutZ
pi_23628510
Ook mensen op FOK! die het zelf ok hebben geprobeerd?
  maandag 29 november 2004 @ 22:34:32 #47
109323 Mivak
Mivak...The other site!
pi_23656415
Hallo allemaal,
Ook ik neem regelmatig bandstemmen op met goed resultaat. Er zijn vele methoden mogelijk. Op mijn site leg ik precies uit hoe je bandstemmen kunt opnemen. Ik weet dat het bandstemmen fenomeen echt is, en dat je antwoord krijgt op vragen die je stelt. Je moet wel geduld hebben om de stemmen te 'leren' luisteren. Na een tijdje gaat dat vanzelf. Neem maar eens een kijkje op mijn site:
http://home.planet.nl/~mivak

Groetjes,
Mivak
pi_23656814
als je iets wil horen hoor je het ook.
dat no doubt stukje kan je bijvoorbeeld heel simpel nazoeken:

'als er iemand dood is' (dacht jij) >>> I 'can't believe this could be' the end
als je je nu gaat focussen op de lyrics cant believe this would be, dan hoor je die ook... en die lijken mij hier logischer...
=)
pi_23657984
Mivak, hoe ben je er toe gekomen om bandopnames te maken eigenlijk? Ik heb ze beluistert en hoorde op sommige best wat verstaanbare stemmen. Maar zou het niet kunnen dat je gewoon een andere zender erdoorheen hoorde, ik zit - vooral in de auto- weleens wat te klungelen met de zenders en hoor dan ook van alles.

En, er zit 1 opname bij die gigahart uit mijn speakers kwam blèren, misschien kan je dat even aanpassen, ik zit nu namelijk nog te trillen :') ? Ik blijf het heel interessant vinden, maar met een vleugje terughoudendheid

Ik zit nu een stuk op je site te lezen HOE je daartoe gekomen bent, sorry, ik was wat al te snel met mijn vraag.

[ Bericht 13% gewijzigd door Morwen op 29-11-2004 23:33:49 (spuit elf) ]
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  dinsdag 30 november 2004 @ 11:15:19 #50
109323 Mivak
Mivak...The other site!
pi_23664528
Hoi Morwen,

Bedankt voor een bezoekje aan mijn site. Misschien dat je me even kunt mailen om welke stem het gaat die zo hard klinkt, dan kan ik hem aanpassen. Je werkt met zenders die je niet kan verstaan. Dus buitenlandse zenders. In Cooledit kun je er een mooie 'mengtaal' van maken. De stemmen die je hoort komen niet voor tijdens het afspelen van die 'mengtaal' en hebben vaak een hele andere klank dan de oorsprongkelijke stemmen. Mensen die overleden zijn hebben inderdaad geen stembanden en geen strottenhoofd meer zoals zoals sommige opmerken. Daarom gebruik je ook materiaal wat je de entiteiten aanbied als materiaal om de stemmen mee te vormen. Dit is niet altijd nodig zoals je misschien wel weet. Je kunt namelijk ook stemmen doorkrijgen zonder achtergrond materiaal.

Even voor KarmaniaK over het stukje van No Doubt. Ik ken de tekst en het nummer heel goed. Na goed onderzoek heb ik besloten om het nummer op mijn site te zetten. Een andere fan van die band heeft ook gezegt dat er iets wordt gezongen wat niet op het origineel staat. Zo draaide ik tijdens een opname eens het nummer Secret van The Beatles. Op een gegeven moment werd de muziek gewoon weggedrukt en zei een stem:'Jongen jij weet nog niet alles.' En zo is het ook, wij weten als mensen maar een heel klein beetje.

Groetjes,

Mivak

[ Bericht 4% gewijzigd door Mivak op 30-11-2004 11:20:18 (wat vergeten) ]
  dinsdag 30 november 2004 @ 11:17:34 #51
109323 Mivak
Mivak...The other site!
pi_23664572
Hoi Morwen,

Bedankt voor een bezoekje aan mijn site. Misschien dat je me even kunt mailen om welke stem het gaat die zo hard klinkt, dan kan ik hem aanpassen. Je werkt met zenders die je niet kan verstaan. Dus buitenlandse zenders. In Cooledit kun je er een mooie 'mengtaal' van maken. De stemmen die je hoort komen niet voor tijdens het afspelen van die 'mengtaal' en hebben vaak een hele andere klank dan de oorsprongkelijke stemmen. Mensen die overleden zijn hebben inderdaad geen stembanden en geen strottenhoofd meer zoals zoals sommige opmerken. Daarom gebruik je ook materiaal wat je de entiteiten aanbied als materiaal om de stemmen mee te vormen. Dit is niet altijd nodig zoals je misschien wel weet. Je kunt namelijk ook stemmen doorkrijgen zonder achtergrond materiaal.

Even voor KarmaniaK over het stukje van No Doubt. Ik ken de tekst en het nummer heel goed. Na goed onderzoek heb ik besloten om het nummer op mijn site te zetten. Een andere fan van die band heeft ook gezegt dat er iets wordt gezongen wat niet op het origineel staat. Zo draaide ik tijdens een opname eens het nummer Secret van The Beatles. Op een gegeven moment werd de muziek gewoon weggedrukt en zei een stem: 'Jongen jij weet nog niet alles.' En zo is het ook, wij weten als mensen maar een heel klein beetje.

Groetjes,
Mivak
  dinsdag 30 november 2004 @ 12:30:29 #52
64831 2NutZ
pi_23666006
leuke site mivak
  Moderator dinsdag 30 november 2004 @ 12:52:24 #53
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_23666466
quote:
Op zondag 19 mei 2002 18:36 schreef deGVR het volgende:
Dit is een broodje aap verhaal . Op discovery komt altijd op zondag het programma Mythbusters. Die gasten proberen allemaal mythes te bewijzen/ontkrachten. Zo hadden ze dus laatst de schedel van een mens genomen (dood uiteraard ), in de tanden door een tandarts vullingen aan laten brengen, en vervolgens met professionele apparatuur proberen een of ander signaal via die vullingen op te vangen. Ze hebben het dus ontkracht want er werd niets gemeten.

Voorstukje van die mythe was Lucille Ball die dat verhaal in een of andere show eens een keer verteld heeft, dat ze een radiozender in dr hoofd hoorde en dat dat door de vullingen kwam. Niet dus, het werd ontkracht. Is een heel interessant programma vind ik, dat Mythbusters, ik probeer er zo vaak mogelijk naar te kijken.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 30 november 2004 @ 20:12:00 #54
100586 Hiph0p2oo4
Waar zijn m'n 7500 posts?
pi_23677228
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 12:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dit is een broodje aap verhaal . Op discovery komt altijd op zondag het programma Mythbusters. Die gasten proberen allemaal mythes te bewijzen/ontkrachten. Zo hadden ze dus laatst de schedel van een mens genomen (dood uiteraard ), in de tanden door een tandarts vullingen aan laten brengen, en vervolgens met professionele apparatuur proberen een of ander signaal via die vullingen op te vangen. Ze hebben het dus ontkracht want er werd niets gemeten.

Voorstukje van die mythe was Lucille Ball die dat verhaal in een of andere show eens een keer verteld heeft, dat ze een radiozender in dr hoofd hoorde en dat dat door de vullingen kwam. Niet dus, het werd ontkracht. Is een heel interessant programma vind ik, dat Mythbusters, ik probeer er zo vaak mogelijk naar te kijken.
De tandpiloot

Ik heb ooit es een site gezien van zo'n psycho gast die dacht dat hij stemmen binnenkreeg via zijn kies .

Lachte me kapot, maar volgens mij was die man niet helemaal 100 %
Hier moet ik iets grappigs neerzetten.
Maar dan zouden jullie me nog vergeten, alsof ik hier helemaal niks stond.
Dus eigenlijk is deze signatuur nutteloos.
Had ik maar niks neergezet.
pi_23682615
Mivak, je eigen site (constant) noemen op dit forum is spam en dat is niet toegestaan hier. Je kan je homepage prima in je profiel kwijt, users kunnen dan op het huisje bij je berichten klikken en dan komen ze meteen bij jouw site uit.

Zou ook wel vriendelijk zijn om op z'n minst Fok + Truth op jouw site te linken. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  woensdag 1 december 2004 @ 17:13:06 #56
109323 Mivak
Mivak...The other site!
pi_23697546
Hi Muus,

Spam is volgens mijn idee het sturen van grote hoeveelheden ongewenste e-mail, maar kan er ook naast zitten en dan heb ik niet goed opgelet tijdens mijn opleiding. Ik heb geen 'huisje' gezien. Maar ik zal het niet meer doen hoor. Mijn site is uitsluitend een bandstemmen site. Daar komen dus uitsluitend links op naar bandstemmen sites. Als ik alle links moet gaan plaatsen naar forums waar ik in reageer, dan krijg ik het erg druk de komende dagen.

Groetjes zonder URL,
Mivak
  woensdag 1 december 2004 @ 17:23:41 #57
109323 Mivak
Mivak...The other site!
pi_23697790
Tjeetje Muus,
Heb het huisje gevonden...eindelijk!
Kwestie van goed invullen; m'n url stond een regel te laag :-(
Mivak
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 1 december 2004 @ 18:06:34 #58
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_23698681
tvp, hee mivak ik kan er vaak echt helemaal nix inhoren in die geluidsvoorbeeldjes op je site
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_23699240
quote:
Op woensdag 1 december 2004 18:06 schreef paultjuhhh het volgende:
tvp, hee mivak ik kan er vaak echt helemaal nix inhoren in die geluidsvoorbeeldjes op je site
LOL ja, ik kan er ook helemaal niets uithalen.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_23701340
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 11:17 schreef Mivak het volgende:

Misschien dat je me even kunt mailen om welke stem het gaat die zo hard klinkt, dan kan ik hem aanpassen.
Het is fragment nummer 5 gelijk op de eerste pagina. Het verschil met de andere fragmenten is best wel groot en als je met je oor al dichtbij je speaker zit om de stem te kunnen verstaan is dat best even schrikken
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  zondag 9 januari 2005 @ 12:44:09 #61
109323 Mivak
Mivak...The other site!
pi_24482186
Thomas Alva Edison maakte een speciaal apparaat, waarmee hij probeerde stemmen uit het hiernamaals te ontvangen. Hij had hiervoor een speciaal apparaat gemaakt. Dit apparaat was gevuld met een gemisch goedje genaamd: potassium permanganate. Weet iemand misschien wat voor spul dat is en waar dit normaal gesproken voor word gebruikt? Ben zeer benieuwd naar de antwoorden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mivak op 09-01-2005 13:15:00 ]
pi_24489106
We gaan verder in Bandstemmen \ EVP's .

Slotje.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')