Zelf ben ik hier ruim een week mee aan het experimenteren, zonder resultaat, geduld is een goede zaak
quote:zou je mischioen kunnen uitleggen wat je bedoeld.
Op 24 december 2000 23:04 schreef Oni het volgende:
Zijn er hier mensen die hun ervaringen met bandstemmen willen delen of hoe je erover denkt?Zelf ben ik hier ruim een week mee aan het experimenteren, zonder resultaat, geduld is een goede zaak
ook ik snap niet waar je heen wilt.
en ik weet zeker dat er nog een stapel mensen meer zijn die geen idee hebben wat je bedoeld.
ben best benieuwd dus graag wat uitleg.
Ik was al weer te snel...
In plaats van dat hier hele lappen text komen te staan verwijs ik je door naar de volgende url:
web.inter.nl.net/hcc/Kent.U.zelve/bandstemmen.htm
(King,begrijp je het nu?)
met name een zekere dr. konstantin raudive heeft er veel mee gewerkt.
mijn eigen idee hierover:
ik denk dat mensen vaak een katalysator nodig hebben om bij hun eigen onbewuste paranormale vemogens te kunnen komen.
directe waarneming is onmogelijk, wegens blokkades of ongeloof of wat dan ook.
wanneer men echter iets ziet of hoort waar niets in zit, een toevalspatroon, (zoals in ruis, of in botjes, of in kristallen bollen etc) kan je geest WEL bepaalde elementen in dat toevalsbeeld herinterpreteren tot een waarneembaar stuk informatie.
oftwel: de geest neemt iets waar; heeft echter geen toegang tot zintuigen om die waarneming te visualiseren of te horen (of die waarnemingen zijn van een totaal andere orde dan die bestreken kan worden door de zintuigen). maar kan wel in een later stadium van de waarneming, namelijk de interpretatie, invloed uitoefenen.
oftewel, de fysieke blokkade die is ingebouwd in onze zintuigen en de wijze waarop perifere hersenfunkties getraind zijn om te gaan met die informatie, wordt omzeild.
en dat de interpretatie van een waarneming de gehele waarneming bepaald is genoegzaam bekend.
ik heb ook veel van dergelijke experiemnetn gedaan (niet met geluid, maar met ultra-korte belichtingen van plaatjes of woorden) en de uitkomsten waren behalve controleebaar en reproduceerbaar ook nog es zeer verrassend.
==
huh? naja..foutje
[Dit bericht is gewijzigd door Oni op 24-12-2000 23:36]
maar ikzelf geloof niet dat het iets is voor mij.
denk zoals Iteejer al aangaf dat het een manier is om de dingen die in je zit naar boven te krijgen maar dit is voor mij niet de manier.
in een casettedeck (vooral de oudere) zitten transistors en andere componenten die nogal breedbandig zijn en zo veel storingen en andere frequenties ontvangen.
je zal dus wel een russische radiozender op de achtergrond gehad hebben ofzoiets ![]()
Wie zegt dat ik ongelijk heb, kom ff naar eindhoven met je casettedeck en ik jeef je wel ff een demonstratie met m'n 27 mc bak.
ik praat op de bak en jij hoort het op je cassettedeck.
quote:post hierboven had ik al getikt voordat ik deze post had gezien van kiegie.
Op 03 januari 2001 11:28 schreef Kiegie het volgende:
Ik heb net een KorgD16 (= digitaal opnameapparaat) gekocht en ben er nou twee weken mee aan het opnemen. Is nogal gevoelige apparatuur. Wat me nu al een paar keer overkomen is, is dat ik radiostations oppik als ik de microfooninput hoog zet.Nogal warrige zendertjes, als ik het mag zeggen. Een Rus, een Zweed en nog wat arabisch.
Vooralsnog kan ik ze makkelijk duiden als radiostemmen, maar ik kan me ook voorstellen dat wanneer je minder gevoelige apparatuur hebt, het radiosignaal zwakker doorkomt en je niet meteen aan een radiozender denkt.
Okee, deze mogelijke verklaring zal vast wel onderzocht zijn, maar er zweven natuurlijk meer 'man made' signalen door de ether. En residuën van signalen.
Is daar nog een verklaring uit te halen?
dit bedoel ik dus
Het boek heet trouwens "Gesprek met de doden"
[Dit bericht is gewijzigd door Darklight op 11-01-2001 10:04]
En de stemmen van overleden mensen ? Ooit het volgende (broodje aap?) verhaal gehoord van over een medewerker van het telefoonbedrijf. Man overleed, maar vrouw ontving periodiek telefoontjes van hem in de trend van "Met Jan Jansen.." en daarna werd de verbinding verbroken. De man bleek aan een computerprojectje van het telefoonbedrijf mee te werken, en had zelf een terugkerende 'wake up call' ingesproken onder zijn telefoonnr thuis.
http://www.ghostpix.com/gis/E.V.P.html
Geesten die dingen zeggen als "Hello, I'll come back" of die realiseren dat ze dood zijn. Klikken en luisteren ![]()
Wat denk je, echt of gewoon verschrikkelijk nep?
Daar zijn meerdere gedocumenteerde gevallen van geweest... mensen die dachten dat ze gek werden of last van geesten hadden omdat ze stemmen hoorden... bleken ze gewoon radio 1 op hun vullingen te hebben... dat is nog eens slecht slapen!
quote:Leg eens uit hoe jij dat dan doet
Op zondag 24 december 2000 23:04 schreef Oni het volgende:
Zijn er hier mensen die hun ervaringen met bandstemmen willen delen of hoe je erover denkt?Zelf ben ik hier ruim een week mee aan het experimenteren, zonder resultaat, geduld is een goede zaak
quote:Bovenaan ergens heb ik een linkje gepost toch
Op maandag 20 mei 2002 17:26 schreef -CRASH- het volgende:[..]
Leg eens uit hoe jij dat dan doet
quote:had ik overzien....sorry
Op maandag 20 mei 2002 17:53 schreef Oni het volgende:[..]
Bovenaan ergens heb ik een linkje gepost toch
quote:Waarom zou je er dan een radio voor nodig hebben als het zonder ook kan?, het is dan toch veel "officieler". Als je het namelijk via de radio op neemt dan loop je altijd de kans op een "radiosignaal" op te vangen. En dan heb je dat probleem niet...
Op maandag 20 mei 2002 18:05 schreef -CRASH- het volgende:[..]
had ik overzien....sorry
probeer het eens in een kamer waar je geen buitengeluiden kunt horen en zonder radio.....
een NIEUW bandje in de recorder
je moet niet teleurgesteld zijn als het de eerste paar keer niet lukt
Maar ik probeer zoiets niet. Achter de computer zou dan zoiets ook moeten lukken, maar het lijkt me veels te eng
quote:zonder radio weet je zeker dat er (zoals je al zegt) geen andere geluiden (zenders) storen. en eng is het zeker in het begin
Op maandag 20 mei 2002 18:30 schreef Preddie het volgende:[..]
Waarom zou je er dan een radio voor nodig hebben als het zonder ook kan?, het is dan toch veel "officieler". Als je het namelijk via de radio op neemt dan loop je altijd de kans op een "radiosignaal" op te vangen. En dan heb je dat probleem niet...
Maar ik probeer zoiets niet. Achter de computer zou dan zoiets ook moeten lukken, maar het lijkt me veels te eng
quote:Oke, maar ik heb gelezen op wat die ene pagina erover schreef. En daar werkte ze met de radio..., waarom zou je dan hiermee werken als het niet hoeft?, heb je dan meer kans dat het lukt?
Op maandag 20 mei 2002 19:10 schreef -CRASH- het volgende:[..]
zonder radio weet je zeker dat er (zoals je al zegt) geen andere geluiden (zenders) storen. en eng is het zeker in het begin
[edit]
Heeft iemand hier op het forum een geluidsfragment van zijn eigen opgenomen vragen ed?, het liefst een lang stukje op Mp3 formaat, zodat het iets overtuigender is...
Als ik het zo lees is het vrij eenvoudig dit uit te voeren namelijk...
quote:
Op maandag 20 mei 2002 19:12 schreef Preddie het volgende:[..]
Oke, maar ik heb gelezen op wat die ene pagina erover schreef. En daar werkte ze met de radio..., waarom zou je dan hiermee werken als het niet hoeft?, heb je dan meer kans dat het lukt?
[edit]
Heeft iemand hier op het forum een geluidsfragment van zijn eigen opgenomen vragen ed?, het liefst een lang stukje op Mp3 formaat, zodat het iets overtuigender is...Als ik het zo lees is het vrij eenvoudig dit uit te voeren namelijk...
als je naar de link boven aan de pagina gaat dan kun je er naar geluidsfragmenten luisteren..
quote:Weet ik, maar die zijn erg kort vind ik, maar ik was benieuwd of er een fokker ook geluidsbestanden had...
Op maandag 20 mei 2002 19:32 schreef -CRASH- het volgende:[..]
ik denk dat ieder z'n eige methode heeft
voor mij is het zonder radio echterals je naar de link boven aan de pagina gaat dan kun je er naar geluidsfragmenten luisteren..
[edit]
Ik zag je dat icq ging installen...
quote:Yep
Op maandag 20 mei 2002 19:36 schreef Preddie het volgende:[..]
Weet ik, maar die zijn erg kort vind ik, maar ik was benieuwd of er een fokker ook geluidsbestanden had...
[edit]
Ik zag je dat icq ging installen...
quote:jeah.
Op woensdag 03 januari 2001 13:06 schreef Larsvb het volgende:
Zoms, als ik bel (niet met UPC) hoor ik ook stemmen van een Engelse radiozender door mijn gesprek heen. Vreemd geno0eg hoort de tegenpartij dit niet. Daarom geloof ik niet in dit soort 'bandstemmen'. Het is gewoon frequentie modulatie. De frequentie van een bepaaldezender moduleert met hetgeen waar je op afstemt. De telefoonlijn is een grote antenne.
quote:Maar geeft die Engelse radiozender jouw ook antwoorden op je vragen?
Op woensdag 03 januari 2001 13:06 schreef Larsvb het volgende:
Zoms, als ik bel (niet met UPC) hoor ik ook stemmen van een Engelse radiozender door mijn gesprek heen. Vreemd geno0eg hoort de tegenpartij dit niet. Daarom geloof ik niet in dit soort 'bandstemmen'. Het is gewoon frequentie modulatie. De frequentie van een bepaaldezender moduleert met hetgeen waar je op afstemt. De telefoonlijn is een grote antenne.
quote:tja en toen bleef het still
Op maandag 20 mei 2002 22:45 schreef Preddie het volgende:
Maar geeft die Engelse radiozender jouw ook antwoorden op je vragen?
quote:Al iets van resultaat?
quote:er zijn fokkers die ze hebben, klik even op de homepage van mij en ga naar "Links" stemopnemer Arthur of Patrick
Op maandag 20 mei 2002 19:38 schreef -CRASH- het volgende:[..]
Yep
greettz
quote:Vroeger wel eens wat geprobeerd.
Zijn er hier mensen die hun ervaringen met bandstemmen willen delen of hoe je erover denkt?
We hadden gegeten en ik ging naar boven. Het was avond en dus lekker rustig. Ik plaatste een microfoon op tafel, stopte een cassettebandje in de recorder, zette een koptelefoon op, en zette het recordlevel op max en het volume op max. Het was heel eng, maar ik ging toch door. Ik drukte voorzichtig de knop in om op te nemen en sprong direct een meter naar achteren. Drie keer raden waarom.
juist engelse taal als je in het nederlands de vragen steld..quote:Op zondag 26 mei 2002 16:31 schreef iteejer het volgende:
feedback?quote:Op vrijdag 14 november 2003 00:07 schreef Keromane69 het volgende:
Drie keer raden waarom.
Dit is een broodje aap verhaalquote:Op zondag 19 mei 2002 18:36 schreef deGVR het volgende:
quote:Op dinsdag 30 november 2004 12:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit is een broodje aap verhaal. Op discovery komt altijd op zondag het programma Mythbusters. Die gasten proberen allemaal mythes te bewijzen/ontkrachten. Zo hadden ze dus laatst de schedel van een mens genomen (dood uiteraard
), in de tanden door een tandarts vullingen aan laten brengen, en vervolgens met professionele apparatuur proberen een of ander signaal via die vullingen op te vangen. Ze hebben het dus ontkracht want er werd niets gemeten.
Voorstukje van die mythe was Lucille Ball die dat verhaal in een of andere show eens een keer verteld heeft, dat ze een radiozender in dr hoofd hoorde en dat dat door de vullingen kwam. Niet dus, het werd ontkracht. Is een heel interessant programma vind ik, dat Mythbusters, ik probeer er zo vaak mogelijk naar te kijken.
LOL ja, ik kan er ook helemaal niets uithalen.quote:Op woensdag 1 december 2004 18:06 schreef paultjuhhh het volgende:
tvp, hee mivak ik kan er vaak echt helemaal nix inhoren in die geluidsvoorbeeldjes op je site
Het is fragment nummer 5 gelijk op de eerste pagina. Het verschil met de andere fragmenten is best wel groot en als je met je oor al dichtbij je speaker zit om de stem te kunnen verstaan is dat best even schrikkenquote:Op dinsdag 30 november 2004 11:17 schreef Mivak het volgende:
Misschien dat je me even kunt mailen om welke stem het gaat die zo hard klinkt, dan kan ik hem aanpassen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |