abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 september 2026 @ 13:59:02 #101
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221746257
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 13:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Jij bent gewoon bang voor escalatie.

Als er geen afweerraketten zijn voor de ballistische raketten die Rusland op burgerdoelen afvuurt, is het inderdaad een goed idee om de logistiek daarachter, dus ook de lanceerplatforms, te slopen.

Onee, escalatie. :')
Het is gewoon een intens domme kip die niet weet waarover ze het heeft of hoe het werkt in de nternationale politiek. Zie haar tweets ook wel vaker voorbijkomen. Gekakel is het, niks meer. Niet eens zelf bedacht meestal.
The End Times are wild
pi_221746264
quote:
Kremlin: ‘Te vroeg voor vervolggesprekken Kyiv en VS’

Het Kremlin noemt het nog te vroeg voor concrete afspraken voor een vervolg aan de vredesonderhandelingen met Oekraïne en de Verenigde Staten. Dat zei Kremlinwoordvoerder Dmitri Peskov maandag in reactie op vragen van journalisten over het bezoek van het Amerikaanse onderhandelingsteam aan eerst Moskou en vervolgens Kyiv. Hij voegde eraan toe nog geen details te hebben gehoord over de besprekingen tussen de VS en Oekraïne van zondag in Kyiv.

'We waarderen de pogingen van de Amerikanen om vrede te bereiken ten zeerste', aldus Peskov maandag. 'Iedere poging daartoe is onmiskenbaar een kleine stap richting vrede.' Namens Poetin bedankte hij de VS voor hun inzet. Een mogelijk telefoongesprek in de nabije toekomst tussen de Amerikaanse president Donald Trump en Poetin sloot hij niet uit. Details daarover, zei Peskov, volgen te zijner tijd.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)oneaanval-op-de-krim

En we zijn weer terug bij af.
En een prettige scheut door de pielemuis.
  maandag 7 september 2026 @ 14:03:27 #103
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221746284
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 13:58 schreef LXIV het volgende:

[..]
Vooral die van moeder. Daar blinken ze in uit.
Klopt, hoewel ik zeker niet tegen actieve(re) participatie ben van mannen in het ouderschap.

Wat helemaal een foute combinatie is als iemand geen kinderen heeft. Dat doet iets met je risico-inschatting en gevolgenethiek.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221746287
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 13:59 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het is gewoon een intens domme kip die niet weet waarover ze het heeft of hoe het werkt in de nternationale politiek. Zie haar tweets ook wel vaker voorbijkomen. Gekakel is het, niks meer. Niet eens zelf bedacht meestal.
Het gaat wel een beetje de vrouwen-bash kant op. Ik stel toch ook niet dat jij je mond moet houden omdat je oud bent en steeds bij Rusland aan red-alert denkt.
  maandag 7 september 2026 @ 14:05:27 #105
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_221746292
Ja, vrouwenhaat tiert weer welig hierzo.

Aan de pro-rus kant, tenminste.
Scorched earth
  maandag 7 september 2026 @ 14:07:10 #106
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221746300
quote:
7s.gif Op maandag 7 september 2026 14:05 schreef ExTec het volgende:
Ja, vrouwenhaat tiert weer welig hierzo.

Aan de pro-rus kant, tenminste.
Er is hier niemand pro-rus.
Alleen maar pro-vrede.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
  maandag 7 september 2026 @ 14:08:32 #107
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_221746306
quote:
7s.gif Op maandag 7 september 2026 14:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Alleen maar pro-vrede.
Hard gelachen.
Scorched earth
pi_221746323
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 11:09 schreef LXIV het volgende:

[..]
Natuurlijk! Maar juist met dat in ogenschouw vind ik deze cijfers dus erg 'onopvallend'. En zoiets als de wisselkoers van de Roebel is gewoon een marktcijfer.
Er zullen ongetwijfeld allerlei problemen zijn binnen de Russissche economie, maar cijfermatig lijkt het mij niet dat ze op korte termijn op instorten staan. De cijfers van Frankrijk zijn verontrustender.
Rusland is natuurlijk wel een en al oorlogseconomie, dat laten de cijfers niet zien. De civiele economie zit in een recessie en de Russen hangen aan de tiet van China (meer dan 1/3e van de export gaat naar China, en andersom is het maar een aantal luttele procenten, triest).

Ik dacht eerst dat China een goede onderhandelingspartner voor Oekraine zou zijn om de oorlog te beslechten, maar ik kan mij ook heel goed voorstellen dat ze haar relatie met Rusland nu veel en veel te lekker vinden. Leuk zo'n economische vazalstaat.
  maandag 7 september 2026 @ 14:20:15 #109
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221746344
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 14:13 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Rusland is natuurlijk wel een en al oorlogseconomie, dat laten de cijfers niet zien. De civiele economie zit in een recessie en de Russen hangen aan de tiet van China (meer dan 1/3e van de export gaat naar China, en andersom is het maar een aantal luttele procenten, triest).
Rusland heeft de handel die het met de EU had gewoon naar het Oosten verlegd. Zo simpel is dat. En nog steeds een plus op de handelsbalans, dus wat dat betreft zullen ze zich geen zorgen hoeven te maken.
quote:
Ik dacht eerst dat China een goede onderhandelingspartner voor Oekraine zou zijn om de oorlog te beslechten, maar ik kan mij ook heel goed voorstellen dat ze haar relatie met Rusland nu veel en veel te lekker vinden. Leuk zo'n economische vazalstaat.
China is het beste af met de status die er nu is. Rusland vangt de klappen en de aandacht en hierdoor kan China ongestoord doorgaan met opbouwen, terwijl ze Oost-Rusland langzaam leegplunderen.
Als deze ellende op een nog menselijke manier tot een einde kan worden gebracht dan denk ik wel dat dit onder leiding van Trump en Xi moet gebeuren. Zij hebben de touwtjes in handen mbt voortzetting
The End Times are wild
pi_221746352
quote:
7s.gif Op maandag 7 september 2026 14:03 schreef phpmystyle het volgende:
Wat helemaal een foute combinatie is als iemand geen kinderen heeft.
Wat? :')
  maandag 7 september 2026 @ 14:25:31 #111
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221746363
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 14:20 schreef LXIV het volgende:

[..]
Rusland heeft de handel die het met de EU had gewoon naar het Oosten verlegd. Zo simpel is dat. En nog steeds een plus op de handelsbalans, dus wat dat betreft zullen ze zich geen zorgen hoeven te maken.
[..]
China is het beste af met de status die er nu is. Rusland vangt de klappen en de aandacht en hierdoor kan China ongestoord doorgaan met opbouwen, terwijl ze Oost-Rusland langzaam leegplunderen.
Als deze ellende op een nog menselijke manier tot een einde kan worden gebracht dan denk ik wel dat dit onder leiding van Trump en Xi moet gebeuren. Zij hebben de touwtjes in handen mbt voortzetting
Eens. En Trump is nogal ongeleid en lijkt niet binnen een kader te werken. Xi vind ik wat voorspelbaarder en lijkt te beschikken over een zeker moreel besef, of althans ziet een nucleaire oorlog niet zitten. En die heeft Rusland daar ook voor gewaarschuwd.

Zou Xi niet voor een doorbraak kunnen zorgen?
pi_221746365
quote:
7s.gif Op maandag 7 september 2026 14:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Alleen maar pro-vrede.
:D

"Say the line, pro-rus"
pi_221746370
quote:
7s.gif Op maandag 7 september 2026 14:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Eens. En Trump is nogal ongeleid en lijkt niet binnen een kader te werken. Xi vind ik wat voorspelbaarder en lijkt te beschikken over een zeker moreel besef, of althans ziet een nucleaire oorlog niet zitten. En die heeft Rusland daar ook voor gewaarschuwd.

Nee, China gaat zich daar verder niet mee bemoeien.
En Poetin heeft de VS laten weten geen interesse te hebben in vredesbeprekingen.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
  maandag 7 september 2026 @ 14:29:22 #114
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_221746378
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2026 14:27 schreef Wantie het volgende:

En Poetin heeft de VS laten weten geen interesse te hebben in vredesbeprekingen.
Ja, maar dat komt maar niet aan bij de usual suspects he?

Echt een krakende plaat, dat "onderhandelen!".
Scorched earth
pi_221746382
quote:
7s.gif Op maandag 7 september 2026 14:29 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, maar dat komt maar niet aan bij de usual suspects he?

Echt een krakende plaat, dat "onderhandelen!".
oOrLoGhItSeR!
  maandag 7 september 2026 @ 14:35:31 #116
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_221746402
quote:
Rusland heeft de handel die het met de EU had gewoon naar het Oosten verlegd. Zo simpel is dat.
Het is echt met plaatsvervangende schaamte dat ik telkens het etaleren van jouw volkomen onkunde op het hele thema lees, in combinatie met de zekerheid waarmee je jouw 'stellingen' poneert.qq

Scorched earth
  maandag 7 september 2026 @ 14:41:10 #117
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221746427
quote:
7s.gif Op maandag 7 september 2026 14:35 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het is echt met plaatsvervangende schaamte dat ik telkens het etaleren van jouw volkomen onkunde op het hele thema lees, in combinatie met de zekerheid waarmee je jouw 'stellingen' poneert.qq

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik heb het over het verleggen van de handel van de EU naar China:

AI-overzicht Door strenge westerse sancties na de inval in Oekraïne heeft Rusland zijn handel grotendeels verlegd van Europa naar China, dat inmiddels de grootste handelspartner van Moskou is geworden. Dit blijkt uit analyses van onder meer ESB.nu. [1] (https://esb.nu/china-verv(...)partner-van-rusland/), [2] (https://businessam.be/rus(...)er-handel-met-china/)

Dan ga jij het hebben over de export prijzen van Russische ruwe olie. Dat zijn 2 verschillende dingen en dat doe je telkens.

Ik zeg A, en dan ga jij heel driftig B weerleggen
The End Times are wild
  maandag 7 september 2026 @ 14:45:54 #118
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221746440
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2026 14:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, China gaat zich daar verder niet mee bemoeien.

Klopt. Maar China heeft wel de power om Rusland te laten stoppen, als zij dat wil. Zo bezien ligt de key misschien wel bij Xi. Een grote onderhandeling tussen Trump en Xi is zo bezien nog wel het meest kansrijk. Zeker omdat beide landen in staat zijn om de supply te stoppen.

quote:
Dat zou best kunnen. Die gesprekken zijn ook optioneel en hij kan ja of nee zeggen, USA verbindt daar geen consequentie aan.
pi_221746456
quote:
7s.gif Op maandag 7 september 2026 14:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Xi heeft geen moreel besef. Hoogstens een uitstekend besef hoe hij aan de macht kan blijven.
  maandag 7 september 2026 @ 14:51:30 #120
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_221746463
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 14:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

AI-overzicht Door strenge westerse sancties na de inval in Oekraïne heeft Rusland zijn handel grotendeels verlegd van Europa naar China, dat inmiddels de grootste handelspartner van Moskou is geworden. Dit blijkt uit analyses van onder meer ESB.nu. [1] (https://esb.nu/china-verv(...)partner-van-rusland/), [2] (https://businessam.be/rus(...)er-handel-met-china/)

Dan ga jij het hebben over de export prijzen van Russische ruwe olie. Dat zijn 2 verschillende dingen en dat doe je telkens.

Ik zeg A, en dan ga jij heel driftig B weerleggen
De noordelijke gasvelden in rusland liggen nagenoeg stil. Die hadden dikke pijpleidingen naar europa, maar die nemen amper meer af. Die velden hebben geen verbinding met china en india.

Dan rest gas omzetten naar LNG, maar dat tempo is natuurlijk belachelijk laag, ivm een pijplijn waar je gewoon gas indoet. En dat is als rus al LNG installaties/LNG schepen heeft.

En hetzelfde geld voor pijplijn olie. Dat hoef je weliswaar niet eerst te converteren, maar zelf volkomen onkundige mensen die met zekerheid hun foutieve stellingen hier poneren, snappen dat het volume van olie via scheepvaart volstrekt in het niet valt met een pijpleiding.

Hebben we het nog niet over dat china het e.e.a. koopt tegen kostprijs (soms onder), ipv het met een dikke marge naar europa te verschuiven.

Dus: volume is niet hetzelfde. Verre van. Opbrengsten? Not even close.

"Zo simpel is dat".
Scorched earth
pi_221746618
quote:

[..]
[..]
Zo simpel is het denk ik niet want volgens mij zijn in het algemeen de vooruitzichten voor de Russische economie negatief. Een piek is bereikt door forse investeringen in haar defensie, waarna (nu) stagnatie plaatsvindt, gevolgd door een dalende trend.

Oftewel het lijkt mij ergens logisch dat je dit ook in haar oorlogsvoering ziet terug komen. De ballon zou steeds meer en sneller moeten leeglopen.
pi_221746633
quote:
10s.gif Op maandag 7 september 2026 14:08 schreef ExTec het volgende:

[..]
Hard gelachen.
En gehuild.

Onthoudt Pipo=Clown.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221746717
quote:
7s.gif Op maandag 7 september 2026 14:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Klopt. Maar China heeft wel de power om Rusland te laten stoppen, als zij dat wil. Zo bezien ligt de key misschien wel bij Xi. Een grote onderhandeling tussen Trump en Xi is zo bezien nog wel het meest kansrijk. Zeker omdat beide landen in staat zijn om de supply te stoppen.
[..]
Gaat China niet doen.
China gaat Rusland niet onder druk zetten.

quote:
Dat zou best kunnen. Die gesprekken zijn ook optioneel en hij kan ja of nee zeggen, USA verbindt daar geen consequentie aan.
En China ook niet.

En iedereen die nu nog roept dat het Oekraïne is die deze oorlog onnodig lang laat duren zou dat even moeten laten bezinken: Rusland wil geen vredesbeprekingen en de VS en China dwingen dat niet af.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
pi_221746767
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 14:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zeg ChatGPT zegt A, en dan ga jij heel driftig B weerleggen
Even gefixt.
pi_221746802
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 11:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Je cijfers zijn selectief.

Het rentepercentage is in Rusland 14,25% (in de EU is het 2,25%). Gewoon omdat je geld stallen in Rusland als een dom idee gezien wordt, de kans dat je daar geld kwijtraakt is heel groot.

0,5% economische groei klinkt mooi, maar in het praktijk komt alle groei van militaire uitgaven. Wat op zich weinig relevant is als je nauwelijks producten of diensten maakt die men in het buitenland wil hebben.

Net als de lage werkloosheidscijfers, klinkt mooi, maar betekent ook dat oververhitting op de loer ligt.
Maar 'niemand' zal zeggen dat het met de Russische economie goed gaat. Alleen dat gaat het met die van Engeland ook niet. Frankrijk heeft een onwijze schuld enz.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')