Mwoh, qua hachelijke momenten in de verdediging is dat toch niet onverdedigbaar? Al gebeurde er voor het Ajax-doel natuurlijk ook het eea. Ik heb m'n telraam er niet bij gepakt helaas.quote:Op zaterdag 5 september 2026 22:29 schreef VEM2012 het volgende:
Bij espn was ajax de eerste helft de bovenliggende partij…
Gelachen!
Na de 0-1 krijgt PSV 2 grote kansen op de 0-2 (vrije bal voor Fernandez en Bommel die Pepi over het hoofd ziet en zelf over schiet). Eerste 20 minuten duidelijk voor PSV.quote:Op zaterdag 5 september 2026 23:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mwoh, qua hachelijke momenten in de verdediging is dat toch niet onverdedigbaar? Al gebeurde er voor het Ajax-doel natuurlijk ook het eea. Ik heb m'n telraam er niet bij gepakt helaas.
Wij van WC-Eendquote:Op zondag 6 september 2026 00:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Na de 0-1 krijgt PSV 2 grote kansen op de 0-2 (vrije bal voor Fernandez en Bommel die Pepi over het hoofd ziet en zelf over schiet). Eerste 20 minuten duidelijk voor PSV.
Daarna valt de 1-1 en krijgt ajax momentum, resulterend in 2 grote kansen voor Brandt/Berghuis en daarna Klaassen. Kwartier lang PSV grip kwijt.
Laatste 10 minuten krijgt OSV weer grip. Dit resulteert in een grote kans voor Perisic en de 1-2.
Tweede helft heeft PSV alles onder controle en zijn er nauwelijks kansen. Meer aan het einde komen er weer wat kansen voor PSV (Mijnans) en valt de 1-3.
Ajax is dus een kwartier de bovenliggende partij geweest, PSV minimaal een uur.
Maar we hadden het specifiek over de eerste helft toch? Tweede helft was het allemaal wat minder van beide kanten, al had het ook toen qua score nog alle kanten op gekund. Boeien, lekkere 1-3 gehaald in wat op papier de moeilijkste uitwedstrijd van het seizoen isquote:Op zondag 6 september 2026 00:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Na de 0-1 krijgt PSV 2 grote kansen op de 0-2 (vrije bal voor Fernandez en Bommel die Pepi over het hoofd ziet en zelf over schiet). Eerste 20 minuten duidelijk voor PSV.
Daarna valt de 1-1 en krijgt ajax momentum, resulterend in 2 grote kansen voor Brandt/Berghuis en daarna Klaassen. Kwartier lang PSV grip kwijt.
Laatste 10 minuten krijgt OSV weer grip. Dit resulteert in een grote kans voor Perisic en de 1-2.
Tweede helft heeft PSV alles onder controle en zijn er nauwelijks kansen. Meer aan het einde komen er weer wat kansen voor PSV (Mijnans) en valt de 1-3.
Ajax is dus een kwartier de bovenliggende partij geweest, PSV minimaal een uur.
mwaw. Uiteindelijk kwam ajax tekort. We hadden nog wel een uur kunnen doorgaan, ook dan zou er geen goal vallen denk.quote:
Ah ja, dat komt omdat jullie samen altijd voor plek 2 strijden toch?quote:Op zaterdag 5 september 2026 09:36 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Het blijft toch wel mooi hè, die zucht naar erkenning
@:Caland
Als PSV ooit zou degraderen zou men een beetje gniffelen in de hoofdstad en Rotterdam. Verder maakt niemand zich echt druk.
Als de aartsrivaal zou degraderen breken er volksfeesten uit en zijn mensen drie dagen volledig van slag.
Dat is het verschil.
Obeestpo is lekker bezigquote:Op zondag 6 september 2026 01:10 schreef PSVCL het volgende:
Genoten van de werklust van held Van Bommel en Sano![]()
Ook goed om te zien dat Obispo mondjes begint te snoeren, das ik met Geert een complementair koppeltje. Heb je eindelijk weer eens een sterk centrum na een jaar of 15
Blessure aan de borst. Loopt met een gigantisch ei onder zijn oog van het veld. Goed verhaal met je Nos samenvatting.quote:Op zondag 6 september 2026 07:28 schreef Zorro het volgende:
Even de NOS samenvatting gekeken.
Die scheids bakt er echt helemaal niks van.
Ik zie nu pas dat Bouwman zelf duidelijk aangeeft dat het een blessure aan de borst is. Dan mag er helemaal geen extra wissel komen. Wat een prutser.
En de overtreding van Amrabat werd daar ook duidelijk benoemd als fout van de scheidsrechter om er niks aan te doen.
Dat moet je Bouwman verwijten, niet mij. Die geeft aan dat het aan de borst is.quote:Op zondag 6 september 2026 07:58 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Blessure aan de borst. Loopt met een gigantisch ei onder zijn oog van het veld. Goed verhaal met je Nos samenvatting.
Die geeft daarmee meermaals aan dat hij moeilijk adem kan halen ongelofelijke dropveter.quote:Op zondag 6 september 2026 08:00 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat moet je Bouwman verwijten, niet mij. Die geeft aan dat het aan de borst is.
Ja dat krijg je met een borstblessure, dokter.quote:Op zondag 6 september 2026 08:01 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Die geeft daarmee meermaals aan dat hij moeilijk adem kan halen ongelofelijke dropveter.
Oh, stom. Met een borstblessure kan er natuurlijk geen sprake zijn van een hoofdblessure.quote:Op zondag 6 september 2026 08:02 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ja dat krijg je met een borstblessure, dokter.
Jammer dat ESPN in het begin van de wedstrijd en bij de 1-1 steeds inzoomde op die vader en kind maar dat naliet bij de 1-2 en 1-3.quote:Op zondag 6 september 2026 07:55 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Hahaha alle Ajacieden weer boos. Wat is het leven toch oneerlijk voor ze.
Mooie overwinning. Werd weer eens tijd, lekker!
Weet je wie pas moeilijk adem kan halen bij Ajax?!?quote:Op zondag 6 september 2026 08:01 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Die geeft daarmee meermaals aan dat hij moeilijk adem kan halen ongelofelijke dropveter.
Bij de welbekende rode kaart van Veerman had Meerdink ook een hoofdblessure. Die speelde gewoon door.quote:Op zondag 6 september 2026 08:07 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Oh, stom. Met een borstblessure kan er natuurlijk geen sprake zijn van een hoofdblessure.
Bedankt, dokter.
Het is zondag 8:00 en Zorro zet zichzelf bewust maar wat graag voor lul voor wat aandacht. Erg schattig.quote:Op zondag 6 september 2026 08:10 schreef Zorro het volgende:
[..]
Bij de welbekende rode kaart van Veerman had Meerdink ook een hoofdblessure. Die speelde gewoon door.
Hoofdblessure betekent niet dat je daardoor niet verder kan. Wat wel een vereiste is voor zo'n extra wissel. Bouwman kon niet verder door zijn borst. Niet zijn hoofd. Ook al had ie daar ook een beetje auw.
Doe dit maar niet.quote:Op zondag 6 september 2026 08:10 schreef Zorro het volgende:
[..]
Bij de welbekende rode kaart van Veerman had Meerdink ook een hoofdblessure. Die speelde gewoon door.
Hoofdblessure betekent niet dat je daardoor niet verder kan. Wat wel een vereiste is voor zo'n extra wissel. Bouwman kon niet verder door zijn borst. Niet zijn hoofd. Ook al had ie daar ook een beetje auw.
Blijft een leuke rubriek, ajax fans die de scheidsrechter slecht vonden maar hem dan toch gaan verdedigen.quote:Op zondag 6 september 2026 08:13 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Het is zondag 8:00 en Zorro zet zichzelf bewust maar wat graag voor lul voor wat aandacht. Erg schattig.
Als je zo wild om je heen begint te slaan zonder enige logica vind ik het niet meer schattig hoor.quote:Op zondag 6 september 2026 08:15 schreef Zorro het volgende:
[..]
Blijft een leuke rubriek, ajax fans die de scheidsrechter slecht vonden maar hem dan toch gaan verdedigen.
Vind het vooral zorgwekkend hoe jij en William (wie?) elkaar circle jerken rondom het onderwerp ‘van Bommel en de overtreding’. Trek elkaar af als je nog zoveel spanning hebt na de wedstrijd.quote:Op zondag 6 september 2026 08:13 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Het is zondag 8:00 en Zorro zet zichzelf bewust maar wat graag voor lul voor wat aandacht. Erg schattig.
Ook in de eerste helft is ajax maar een kwartier de bovenliggende partij geweest en had een echt effectief PSV de wedstrijd in het eerste kwart al in het slot geduwd.quote:Op zondag 6 september 2026 00:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Maar we hadden het specifiek over de eerste helft toch? Tweede helft was het allemaal wat minder van beide kanten, al had het ook toen qua score nog alle kanten op gekund. Boeien, lekkere 1-3 gehaald in wat op papier de moeilijkste uitwedstrijd van het seizoen is
Ach Zorro.quote:Op zondag 6 september 2026 08:10 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik zou als ik Steward was dan ook Geertruida gewoon snel proberen vast te leggen. Duidelijke aanwinst om ook de komende jaren het vreemdelingenlegioen van Temu Cruijff te veroordelen tot een bijrol, net zo lang tot de financiële boemerang hem in de nek raakt.quote:Op zondag 6 september 2026 01:10 schreef PSVCL het volgende:
Ook goed om te zien dat Obispo mondjes begint te snoeren, das ik met Geert een complementair koppeltje. Heb je eindelijk weer eens een sterk centrum na een jaar of 15
Het probleem met Obispo is nooit geweest dat hij niet kan voetballen/verdedigen. Zijn probleem zat hem in een combinatie van concentratie en oliedomme overtredingen.quote:Op zondag 6 september 2026 01:10 schreef PSVCL het volgende:
Zoals ik al zei; meteen de beste verdediger van de Eredivisie. Heeft de Nederlandse competitie al eerder uitgespeeld.quote:Op zondag 6 september 2026 09:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zou als ik Steward was dan ook Geertruida gewoon snel proberen vast te leggen. Duidelijke aanwinst om ook de komende jaren het vreemdelingenlegioen van Temu Cruijff te veroordelen tot een bijrol, net zo lang tot de financiële boemerang hem in de nek raakt.
Van minuut 15 tot 35 Ajax wel écht beter en PSV vond ik alleen het eerste kwartier dominant. Daarna was PSV de gehele wedstrijd licht beter, maar in die 20 minuten had je er ook wel echt 3 kunnen slikken.quote:Op zondag 6 september 2026 09:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ook in de eerste helft is ajax maar een kwartier de bovenliggende partij geweest en had een echt effectief PSV de wedstrijd in het eerste kwart al in het slot geduwd.
Klopt. Daarnaast was dat doelpunt van Geertruida of een wereldbal, of een zondagsschot. Die van Bajaktarevic was klasse. De uitslag had ook heel anders kunnen zijn en in het voordeel van Ajax kunnen vallen.quote:Op zondag 6 september 2026 09:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Van minuut 15 tot 35 Ajax wel écht beter en PSV vond ik alleen het eerste kwartier dominant. Daarna was PSV de gehele wedstrijd licht beter, maar in die 20 minuten had je er ook wel echt 3 kunnen slikken.
Die van Bajrak gaat er bij een goede keeper natuurlijk nooit in.quote:Op zondag 6 september 2026 09:41 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Klopt. Daarnaast was dat doelpunt van Geertruida of een wereldbal, of een zondagsschot. Die van Bajaktarevic was klasse. De uitslag had ook heel anders kunnen zijn en in het voordeel van Ajax kunnen vallen.
Als je dit ziet vraag je je toch af hoe dat een van de beste keepers van de wereld is geweest ja.quote:Op zondag 6 september 2026 09:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die van Bajrak gaat er bij een goede keeper natuurlijk nooit in.
Dat schot was wel echt heel hard en perfect in de hoek toch. Wellicht dat een topkeeper die heeft maar ook geen foutquote:Op zondag 6 september 2026 09:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als je dit ziet vraag je je toch af hoe dat een van de beste keepers van de wereld is geweest ja.
Ik denk dat Ter Stegen iets te veel gepositioneerd stond voor de korte hoek en dat hij vroeger dan de verre hoek ook wel kon bereiken, maar nu niet meer.quote:Op zondag 6 september 2026 09:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat schot was wel echt heel hard en perfect in de hoek toch. Wellicht dat een topkeeper die heeft maar ook geen fout
De tweede van de twee grote kansen op 0-2 kwam op vrijwel exact 20 minuten. Dus ik heb geen idee waarom jij denkt dat het vanaf minuut 15 was.quote:Op zondag 6 september 2026 09:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Van minuut 15 tot 35 Ajax wel écht beter en PSV vond ik alleen het eerste kwartier dominant. Daarna was PSV de gehele wedstrijd licht beter, maar in die 20 minuten had je er ook wel echt 3 kunnen slikken.
Dat was een wereldbal.quote:Op zondag 6 september 2026 09:41 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Klopt. Daarnaast was dat doelpunt van Geertruida of een wereldbal, of een zondagsschot. Die van Bajaktarevic was klasse. De uitslag had ook heel anders kunnen zijn en in het voordeel van Ajax kunnen vallen.
Ze hebben allebei goede en minder goede fases gehad. Wat mensen ook makkelijk vergeten is dat kansen afmaken ook een kwaliteit is. Leuk dat je ze creëert, maar het is minstens zo moeilijk om die kansen om te zetten in doelpunten, daar vind ik PSV sowieso wel vrij goed in over het algemeen.quote:Op zondag 6 september 2026 10:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De tweede van de twee grote kansen op 0-2 kwam op vrijwel exact 20 minuten. Dus ik heb geen idee waarom jij denkt dat het vanaf minuut 15 was.
PSV maakt twee goede doelpunten en 1 ziet de doelman er niet zo best uit. Ajax maakt een frommelgoal.quote:Op zondag 6 september 2026 10:10 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ze hebben allebei goede en minder goede fases gehad. Wat mensen ook makkelijk vergeten is dat kansen afmaken ook een kwaliteit is. Leuk dat je ze creëert, maar het is minstens zo moeilijk om die kansen om te zetten in doelpunten, daar vind ik PSV sowieso wel vrij goed in over het algemeen.
Iedereen heeft het over Ajax, maar PSV kan/gaat ook nog beter worden. Daar staan ook jongens in de basis die net 3 potten hebben gespeeld (Geertruida zelfs zijn eerste volledige wedstrijd).quote:Op zondag 6 september 2026 10:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
PSV maakt twee goede doelpunten en 1 ziet de doelman er niet zo best uit. Ajax maakt een frommelgoal.
Tegen Telstar had ajax ook het gelukt dat de zoon van Ronald als een slappe vaatdoek stond te keepen.
(Eens dus)
Maar ik ben blij dat ze in Amsterdam denken dat het lek boven is. Ze hebben een paar goede spelers, maar ook best veel figuren die helemaal het niveau niet hebben. Dat gaat ze in de tweede seizoenshelft opbreken, tenzij ze in de wintermaanden nog 4-5 goede spelers kunnen aantrekken.
Lek boven is wat overdreven, maar het gaat wel de goeie kant op, hele aardige eerste helft ook tactisch gezien, dat zo'n zondagsschot van Geertruida er in valt is dan lullig, 2e helft had PSV de controle wel terug.quote:Op zondag 6 september 2026 10:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
PSV maakt twee goede doelpunten en 1 ziet de doelman er niet zo best uit. Ajax maakt een frommelgoal.
Tegen Telstar had ajax ook het gelukt dat de zoon van Ronald als een slappe vaatdoek stond te keepen.
(Eens dus)
Maar ik ben blij dat ze in Amsterdam denken dat het lek boven is. Ze hebben een paar goede spelers, maar ook best veel figuren die helemaal het niveau niet hebben. Dat gaat ze in de tweede seizoenshelft opbreken, tenzij ze in de wintermaanden nog 4-5 goede spelers kunnen aantrekken.
Defensief was het prima verzorgd, maar door hoog druk zetten heb je inderdaad dat het bij PSV af en toe open staat.quote:Op zondag 6 september 2026 10:19 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Iedereen heeft het over Ajax, maar PSV kan/gaat ook nog beter worden. Daar staan ook jongens in de basis die net 3 potten hebben gespeeld (Geertruida zelfs zijn eerste volledige wedstrijd).
Ik ben wel tevreden met wat we nu hebben gezienDie defensieve onzekerheid is misschien toch (helaas) wat inherent aan het spel van Bosz i.c.m. met het aankoopbeleid wat vooral op middenvelders/aanvallers is gericht. Prima, het zijn in elk geval leuke potten om te zien de afgelopen jaren.
Als je 28 punten achter PSV eindigt kan je eigenlijk ook alleen maar de goede kant op gaan.quote:Op zondag 6 september 2026 10:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lek boven is wat overdreven, maar het gaat wel de goeie kant op, hele aardige eerste helft ook tactisch gezien, dat zo'n zondagsschot van Geertruida er in valt is dan lullig, 2e helft had PSV de controle wel terug.
Eens. En hoe sterker de nationale competitie, hoe meer weerstand het team krijgt en hoe sneller ze beter worden.quote:Op zondag 6 september 2026 10:30 schreef VEM2012 het volgende:
En dat is een zegen voor de competitie.
Totale flauwekul mbt van Bommel. Ja, rood was prima geweest en later had hij ook nog zijn tweede geel moeten krijgen. Maar dat hij alleen oog heeft voor Bouwman is echt volstrekte onzin.quote:Op zondag 6 september 2026 10:05 schreef Solispolar het volgende:
Vermakelijke wedstrijd die ik helaas maar deels heb kunnen zien. Uiteindelijk wel een (licht) verdiende overwinning voor PSV vind ik, al had Ajax met name vlak voor rust de kans om de wedstrijd definitief naar zich te te trekken met een aantal grote kansen.
En laten we gewoon eerlijk zijn: van Bommel had er gewoon met rood af gemoeten. Dit is precies wat ik bedoel met 'wat is de intentie' en tevens exact de reden waarom iemand die zelf nooit heeft gevoetbald nooit een goede scheidsrechter kan worden. Bouwman kijkt naar de bal en van Bommel heeft maar 1 doelwit: Bouwman. Ik denk dat hij in een replay niet eens kan aanwijzen waar de bal zich op dat moment bevond![]()
Jammer, want nu gaat het natuurlijk alleen maar over wel of geen rood; ik heb het liever over dat PSV gewoon zeer verdienstelijk staat te voetballen en dat je gewoon deze 6 puntenwedstrijd hebt gewonnen
Kijk de beelden nog even terug zou ik zeggen. Let op zijn blik, lichaamstaal, intensiteit etc. Gooi al die dingen in de blender en dan is er maar 1 conclusie: een rode kaart. Die zijn echt acties in de lijn van bukken terwijl iemand anders een kopduel aangaat; gewoon gevaarlijke acties voor je tegenstander.quote:Op zondag 6 september 2026 10:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Totale flauwekul mbt van Bommel. Ja, rood was prima geweest en later had hij ook nog zijn tweede geel moeten krijgen. Maar dat hij alleen oog heeft voor Bouwman is echt volstrekte onzin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |