Hij weet dat ik geen kinderwens heb en zegt “ik hoor het wel als je het wilt”. Mijn man heeft sowieso een veel te romantisch beeld ervan gehad. Zijn vrienden hebben een vrouw die al het huishouden doet en de zorg voor het kind op zich neemt, ook ouders en schoonouders die oppassen en ik vind dat eigenlijk best zwaar klinken. Hij probeert het wel positief te brengen van joh kijk die en die lukt het ook, zij werken er ook bij en het gaat goed allemaal. En dan denk ik: weet jij veel of het goed gaat? We hebben de moeders in kwestie niet gesproken. Ook vind ik niemand te vergelijken omdat we allemaal andere persoonlijkheden hebben en van verschillende dingen gelukkig worden en ook in verschillende maten dingen kunnen handelen (emotioneel of fysiek). Zowel als man en vrouw zijnde.quote:
Jij hebt duidelijk geen kinderen. Hoe ouder ze worden, hoe meer gedoe.quote:Op donderdag 3 september 2026 18:09 schreef Jahr00n het volgende:
De eerste twee jaar is een beetje behelpen. Daarna wordt het rap makkelijker.
^ Ditquote:Op donderdag 3 september 2026 18:09 schreef Jahr00n het volgende:
De eerste twee jaar is een beetje behelpen. Daarna wordt het rap makkelijker.
Hier hebben we al behoorlijk veel diepgaande gesprekken over de oerknal, het universum, het ontstaan van het leven, religie en veel andere dingen!quote:Op donderdag 3 september 2026 18:45 schreef Ridocar het volgende:
Ik ben veel gelukkiger met kinderen. Ze zijn nu 7 en 10, volgens mij nu de leeftijd dat je ze nog kunt knuffelen en gek doen zonder dat het awkward wordt. Later zul je vast meer diepgaande gesprekken mee kunnen voeren, maar voorlopig is het nog leuk en simpel.
Wacht maar tot ze gaan puberen, dan beginnen de problemen meestal pasquote:
Mee eens. Heb wel een relatie gehad met iemand die kinderen had. Niet ideaal.quote:Op donderdag 3 september 2026 19:01 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ik wil best kinderen maar geen stief kinderen.
Dat geloof ik wel, ja.quote:Op donderdag 3 september 2026 19:04 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Wacht maar tot ze gaan puberen, dan beginnen de problemen meestal pas
Als het niet uit mijn zak komt word er ook niet uit mijn zak voor betaald.quote:Op donderdag 3 september 2026 19:05 schreef ToT het volgende:
[..]
Mee eens. Heb wel een relatie gehad met iemand die kinderen had. Niet ideaal.
Ik heb sinds een halfjaar kinderen, maar vond juist mensen met kinderen altijd zo’n leeg bestaan hebbenquote:Op donderdag 3 september 2026 18:15 schreef C64 het volgende:
Ik vind dat mensen zonder kinderen altijd zo'n leeg bestaan lijkten te hebben
Tegelijk zijn kinderen duur, tijdrovend en ontzettend ingewikkeld in een ingewikkelde wereld dus ik begrijp helemaal dat je er geen zin in zou hebben.
Ik had een super leuke klik met die koters, maar het blijft een gedoe van dat je hun echte vader niet bent.quote:Op donderdag 3 september 2026 19:06 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Als het niet uit mijn zak komt word er ook niet uit mijn zak voor betaald.
quote:Op donderdag 3 september 2026 17:55 schreef miss_sly het volgende:
Als je voor het één kiest, zul je nooit weten of je met de andere keuze gelukkiger zou zijn geworden.Daar zit naar mijn idee wel de kern, dus eigenlijk is vraag van TS niet beantwoordbaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is en blijft een sprong in het duister, waarbij zowel veel pro's als contra's genoemd kunnen worden, die ik hier niet ga oplepelen. Eén ding is zeker: je leven verandert drastisch als je een kind krijgt. Veel mensen onderschatten dat, ik heb dat zelf ook onderschat.
Verder wil ik zeggen dat een kind niet kan voorzien in zingeving aan je leven. Dat is een romantische fictie waarmee het kind tekort wordt gedaan.
Als je een kind van jezelf zou willen begeleiden in het worden van een zelfstandig, onafhankelijk individu, dan kan je paradoxaal genoeg, daar wel weer een doel en een zin aan ontlenen.
Sorry, makkelijker of duidelijker kan ik het niet maken.And it's only the giving
That makes you
What you are
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |