SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
Uhm... hoe weet jij dat? Ik heb andere verhalen gehoord en gezien.quote:Op donderdag 3 september 2026 18:43 schreef MoreDakka het volgende:
Lijkt me niet nodig, de meeste van deze patienten genezen vrij spontaan weer. Hoe dat allemaal kan weet niemand.
Ehm, er waren al honderduizenden besmettingen voor het vaccin er was en genoeg post-covid gevallen die daaruit zijn voorgekomen.quote:Op donderdag 3 september 2026 18:38 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
maar dat is op zo'n groot aantal gevaccineerden een minimale groep. Daaruit kunnen nooit zo veel post-covid zieken rondlopen.
Hier bijvoorbeeld: https://www.zonmw.nl/nl/n(...)s-jarenlang-klachtenquote:Op donderdag 3 september 2026 18:53 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Uhm... hoe weet jij dat? Ik heb andere verhalen gehoord en gezien.
Ik zeg niet dat er geen mogelijkheid is, jij impliceert dat die er altijd isquote:Op donderdag 3 september 2026 19:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hier bijvoorbeeld: https://www.zonmw.nl/nl/n(...)s-jarenlang-klachten
We hebben geen idee hebben wat dit veroorzaakt of hoe genezing mogelijk is verder.
zomgquote:Op donderdag 3 september 2026 18:38 schreef epicbeardman het volgende:
Met het vaccin krijg je nl. ook covid geïnjecteerd.
Die implicatie is niet te vinden in wat ik zeg. Maar de cijfers geven een indicatie die je mee moet nemen in de afweging, euthenasie is nogal drastisch namelijk.quote:Op donderdag 3 september 2026 19:18 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er geen mogelijkheid is, jij impliceert dat die er altijd is
Het is zeker geen lichtzinnig besluit.quote:Op donderdag 3 september 2026 19:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die implicatie is niet te vinden in wat ik zeg. Maar de cijfers geven een indicatie die je mee moet nemen in de afweging, euthenasie is nogal drastisch namelijk.
Precies. Ik zie bijvoorbeeld dat er op 17 december 2020 alleen al ruim 12.000 besmettingen waren. En dat zijn alleen maar de officiële testen. Ik denk dat er in 2020 misschien wel een miljoen mensen het virus hebben gekregen, ook veel zonder dat ze het doorhadden.quote:Op donderdag 3 september 2026 19:01 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ehm, er waren al honderduizenden besmettingen voor het vaccin er was en genoeg post-covid gevallen die daaruit zijn voorgekomen.
Als je het virus hebt en het niet eens in de gaten hebt, zet ik zo mijn vraagtekens rondom de hysterie die hieruit voortkwam.quote:Op donderdag 3 september 2026 19:22 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Precies. Ik zie bijvoorbeeld dat er op 17 december 2020 alleen al ruim 12.000 besmettingen waren. En dat zijn alleen maar de officiële testen. Ik denk dat er in 2020 misschien wel een miljoen mensen het virus hebben gekregen, ook veel zonder dat ze het doorhadden.
Nee efkes niet zo flauw. Ik ben 3 mensen kwijt aan dat suffe virus en wat ik van de echte long covids heb gezien is dat echt geen leven maat.quote:Op donderdag 3 september 2026 19:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als je het virus hebt en het niet eens in de gaten hebt, zet ik zo mijn vraagtekens rondom de hysterie die hieruit voortkwam.
Op de website van Sanquin (bloedbank) zie ik dat in de periode 7-31 dec 2020 zo'n 10.3% van de donoren anti stoffen had. Dus 1 a 2 miljoen zullen het in 2020 wel gehad hebben, 10.3% van de populatie was toen ong 1,8 miljoen.quote:Op donderdag 3 september 2026 19:22 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Precies. Ik zie bijvoorbeeld dat er op 17 december 2020 alleen al ruim 12.000 besmettingen waren. En dat zijn alleen maar de officiële testen. Ik denk dat er in 2020 misschien wel een miljoen mensen het virus hebben gekregen, ook veel zonder dat ze het doorhadden.
Me neither. pas aan het eind toen ik naar het vliegveld moet. weet zeker dat ik het al gehad had. #blessed_genesquote:Op donderdag 3 september 2026 20:05 schreef enmanuel het volgende:
Ik heb me nooit laten vaccineren, 1 keer de ziekte opgelopen, een dag in bed gelegen. Dat was het eigenlijk.
De vraag is of het te genezen is. Ik ga er van uit dat het geen aanstellerij is en de persoon echt lijdt.quote:Op donderdag 3 september 2026 20:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Vind niemand het gek dat je op je 23ste bij je moeder het al opgeeft dan. Oké je ligt al 2,5jaar te niksen maar je bent jong en je organen en lichaam werkt gewoon, dan moet je toch hoop hebben op beter? Of een revalidatiecentrum opzoeken waar ze je gewoon erdoor helpen.
Maar dan nog, het is ook bewezen dat het na een x tijd ook weer kan omslaan en het ineens veel beter met je gaat.quote:Op donderdag 3 september 2026 20:27 schreef Oud_student het volgende:
[..]
De vraag is of het te genezen is. Ik ga er van uit dat het geen aanstellerij is en de persoon echt lijdt.
Wat voor de een draagbaar is, bijv kanker in het eindstadium, is voor een ander ondraagbaar lijden.
Zoals ik al zei, meer onderzoek zou uitsluitsel kunnen geven.
Dat is niet echt waar. Er zijn onderzoeken gedaan naar sterfterisico en risico op ernstige aandoeningen, bijvoorbeeld aan hart, longen en andere organen, algehele malaise, etc. langere tijd na een covidbesmetting.quote:Op donderdag 3 september 2026 19:42 schreef Oud_student het volgende:
Omdat het onderwerp nog steeds politiek gevoelig is, ondanks dat de wappies in bijna alles gelijk hebben gekregen, wordt er niet echt onderzoek gedaan en gegevens achtergehouden, bijv. hoeveel van de long Covid patienten hebben 1 of meer vaccinaties gehad en om welke leveranciers en batches gaat het![]()
Zou het zelf wrs. ook niet doen, zeker niet als er hoop op verbetering is.quote:Op donderdag 3 september 2026 20:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar dan nog, het is ook bewezen dat het na een x tijd ook weer kan omslaan en het ineens veel beter met je gaat.
Dan ga je niet na krap een jaar een euthenasie traject in?
Daar klopt iets niet.
Nou ja niet klopt, hij moet het zelf weten, maar het is een roep om aandacht denk ik, of er waren toch al psychische problemen die enorm versterkt zijn.quote:Op donderdag 3 september 2026 20:34 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Zou het zelf wrs. ook niet doen, zeker niet als er hoop op verbetering is.
Maar iedereen is anders.
Je suggereert dat er niet iets klopt, wat bedoel je daar mee?
Hierover zijn de meningen en feiten verschillend. In de VS zijn nu processen bezig die Big Farma aanklagen en ook Fauci staat in de vuurlinie. Wat officieel naar buiten gebracht was en is verschilt nogal van wat er zich achter de schermen heeft afgespeeld.quote:Op donderdag 3 september 2026 20:32 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Dat is niet echt waar. Er zijn onderzoeken gedaan naar sterfterisico en risico op ernstige aandoeningen, bijvoorbeeld aan hart, longen en andere organen, algehele malaise, etc. langere tijd na een covidbesmetting.
Hierbij is dan gekeken naar de risico's op langere termijn waarbij mensen met een covidinfectie na vaccinatie vergeleken werden met een controlegroep waarbij geen covidinfectie werd vastgesteld. Dan blijkt dat de mensen die een infectie kregen na vaccinatie een wat grotere kans op overlijden en gezondheidsklachten hebben dan de controlegroep.
Maar als vergeleken wordt tussen een groep gevaccineerden met een besmetting, en een groep ongevaccineerden met een besmetting dan blijkt dat de groep ongevaccineerden een grotere risico op overlijden en gezondheidsklachten op langere termijn heeft dan de groep ongevaccineerden.
Kortom: vaccinatie neemt het risico op overlijden en gezondheidsklachten op langere termijn (=long/post covid) niet weg maar vermindert het wel. Een herhaalde vaccinatie vermindert het risico nog meer. Met vaccinatie loop je minder risico op long covid dan zonder vaccinatie.
Zie bijvoorbeeld https://www.nature.com/articles/s41591-022-01840-0
Zou kunnen, hij geeft ook zelf aan dat hij in een isolement is geraakt.quote:Op donderdag 3 september 2026 20:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ja niet klopt, hij moet het zelf weten, maar het is een roep om aandacht denk ik, of er waren toch al psychische problemen die enorm versterkt zijn.
Dat gevoel krijg ik er bij in ieder geval.
Och och de wappies nog steeds niet begrijpend lezen dan wel horen.quote:Op donderdag 3 september 2026 20:43 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Zou kunnen, hij geeft ook zelf aan dat hij in een isolement is geraakt.
Dat is ook een van de ernstige gevolgen van de Corona maatregelen, psychische schade bij jongeren.
Meningen ja, feiten nee. De (peer-reviewed) feiten zijn heel duidelijk en de data zijn openbaar.quote:Op donderdag 3 september 2026 20:39 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Hierover zijn de meningen en feiten verschillend. In de VS zijn nu processen bezig die Big Farma aanklagen en ook Fauci staat in de vuurlinie. Wat officieel naar buiten gebracht was en is verschilt nogal van wat er zich achter de schermen heeft afgespeeld.
De parlementaire enquete Corona is een lachertje.
Ja dat is best wel impactvol geweest voor veel jongeren, sowieso als je mensen lang zonder echt contact thuis gaat zetten kan dat schadelijk zijn.quote:Op donderdag 3 september 2026 20:43 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Zou kunnen, hij geeft ook zelf aan dat hij in een isolement is geraakt.
Dat is ook een van de ernstige gevolgen van de Corona maatregelen, psychische schade bij jongeren.
Dat de maatschappij zo geworden is, is mede aan de Corona maatregelen te danken. Uiteraard ook door sociale media, Facebook, X, TikTok en ja ook FOKquote:Op donderdag 3 september 2026 20:46 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Och och de wappies nog steeds niet begrijpend lezen dan wel horen.
Hij zit in een isolement omdat ie NIETS meer kan door een Covid infectie. Want tjah.. vriendschap is een illusie.
Artsen melden al sinds het begin dat ze nevenschade aantreffen in andere organen. Dus ze vinden wel degelijk wat. Alleen is het nog niet helemaal duidelijk of die schade long covid geeft of dat er nog iets anders speelt.quote:Op donderdag 3 september 2026 20:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dat is best wel impactvol geweest voor veel jongeren, sowieso als je mensen lang zonder echt contact thuis gaat zetten kan dat schadelijk zijn.
Daarom vraag ik me bij dit soort gevallen af hoeveel procent van de problemen geestelijk zijn.
De medische wereld kan bij uitgebreide onderzoeken aan organen en dergelijke namelijk niks vinden wat de klachten kan veroorzaken.
Daarom zijn de meeste onderzoeken inmiddels ook gestopt
En jij denkt dat dat voor Covid niet allang het geval was?quote:Op donderdag 3 september 2026 20:54 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dat de maatschappij zo geworden is, is mede aan de Corona maatregelen te danken. Uiteraard ook door sociale media, Facebook, X, TikTok en ja ook FOKMen ging naar sociale media omdat direct contact ongewenst was:
De tijd dat ik en jij achter het keyboard doorbrengen wordt niet besteed aan direct contact met familie en vrienden (die, druk druk, druk, ook geen tijd hebben, stuur maar een Wattsappje)
In mijn familie ook een persoon maar die was al bijna 90, dus dan ben je sowieso meer kwetsbaar. Ik ber er van overtuigd dat ik ook covid heb gehad, maar het deed me weinig moet ik zeggen.quote:Op donderdag 3 september 2026 19:31 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Nee efkes niet zo flauw. Ik ben 3 mensen kwijt aan dat suffe virus en wat ik van de echte long covids heb gezien is dat echt geen leven maat.
Klopt. En de een heeft het heftiger gehad dan de ander. Ik ben bijv. nooit mijn smaak kwijt geweest, maar merkte wel zeker maanden later dat vooral mijn middellange termijn geheugen veel minder scherp was, in vergelijking met voor ik covid kreeg. later wel bij getrokken gelukkig, maar heeft wel een tijd geduurd.quote:Op donderdag 3 september 2026 19:01 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ehm, er waren al honderduizenden besmettingen voor het vaccin er was en genoeg post-covid gevallen die daaruit zijn voorgekomen.
Klopt;quote:Op donderdag 3 september 2026 20:54 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Artsen melden al sinds het begin dat ze nevenschade aantreffen in andere organen. Dus ze vinden wel degelijk wat. Alleen is het nog niet helemaal duidelijk of die schade long covid geeft of dat er nog iets anders speelt.
Dat is wat kort door de bocht. Ik werk in de revalidatie, we zien hier regelmatig mensen met postcovid. Het gebeurt echter regelmatig dat we het revalidatietraject gebruiken om iemand te helpen leren leven met zijn of haar klachten, omdat de klachten niet of maar zeer beperkt weg te nemen zijn. Dat maakt het vooral mentaal ook een zwaar traject. Ik zou graag zien dat iedereen na een revalidatietraject weer helemaal de oude is, maar dat gebeurt zelden.quote:Op donderdag 3 september 2026 20:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Vind niemand het gek dat je op je 23ste bij je moeder het al opgeeft dan. Oké je ligt al 2,5jaar te niksen maar je bent jong en je organen en lichaam werkt gewoon, dan moet je toch hoop hebben op beter? Of een revalidatiecentrum opzoeken waar ze je gewoon erdoor helpen.
Maar zie jij daar dan ook 23 jarigen die na zo’n traject maar dood willen?quote:Op donderdag 3 september 2026 22:22 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat is wat kort door de bocht. Ik werk in de revalidatie, we zien hier regelmatig mensen met postcovid. Het gebeurt echter regelmatig dat we het revalidatietraject gebruiken om iemand te helpen leren leven met zijn of haar klachten, omdat de klachten niet of maar zeer beperkt weg te nemen zijn. Dat maakt het vooral mentaal ook een zwaar traject. Ik zou graag zien dat iedereen na een revalidatietraject weer helemaal de oude is, maar dat gebeurt zelden.
Er is wel altijd winst te boeken, maar in perspectief zijn dat soms maar hele kleine stapjes.
We hebben wel revalidanten van die leeftijd (of jonger) gehad, maar ik heb het nog niet meegemaakt dat ze actief euthanasie overwegen. Ik vraag me af of die mensen in dat stadium überhaupt een revalidatietraject overwegen. Als ik de omstandigheden van de jongen in het artikel zo lees vraag ik me ergens ook af hoeveel ruimte er is om te revalideren, mogelijk een langdurig klinisch traject. Maar dat kan nog wel eens een moeilijk en duur verhaal worden.quote:Op donderdag 3 september 2026 22:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar zie jij daar dan ook 23 jarigen die na zo’n traject maar dood willen?
Geen nevenschade maar in sommige gevallen kunnen ze afwijkingen meten aan organen.quote:Op donderdag 3 september 2026 20:54 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Artsen melden al sinds het begin dat ze nevenschade aantreffen in andere organen. Dus ze vinden wel degelijk wat. Alleen is het nog niet helemaal duidelijk of die schade long covid geeft of dat er nog iets anders speelt.
Jij hebt makkelijk praten. Ben benieuwd wat jij zou doen als je bij de overheid zou werken en je moet ad hoc iets doen.quote:Op donderdag 3 september 2026 19:42 schreef Oud_student het volgende:
Een van de oorzaken van long Covid kan zijn (volgens AI)
Aanhoudende viruspersistentie: Er blijven restanten van het coronavirus (zoals het spike-eiwit) of virusdeeltjes achter in bepaalde organen en weefsels, wat zorgt voor aanhoudende schade en prikkeling.
Dit klinkt als neven effect van vaccinatie, maar kan ook liggen aan een te zwak imuunsysteem.
Omdat het onderwerp nog steeds politiek gevoelig is, ondanks dat de wappies in bijna alles gelijk hebben gekregen, wordt er niet echt onderzoek gedaan en gegevens achtergehouden, bijv. hoeveel van de long Covid patienten hebben 1 of meer vaccinaties gehad en om welke leveranciers en batches gaat het![]()
De gevolgen van Covid, maar vooral de genomen maatregelen hebben een gigantische impact (gehad) op de geestelijke en lichamelijke gezondheid van veel mensen, met name jongeren en ouderen.
En dan hebben we het nog niet eens over de financieel economische gevolgen.
Corona aanpak: een voorbeeld hoe het niet moet
Heel naar idd.quote:Op vrijdag 4 september 2026 12:59 schreef Nattekat het volgende:
Ik gun iedereen hier die denkt dat die mensen zich aanstellen wel even een week of twee ervaren waar die mensen mee te dealen hebben. Van harte zelfs. Walgelijke reacties.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |