abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221721669
In mijn tijd mocht dit gewoon vanaf 16.
pi_221721886
quote:
14s.gif Op donderdag 3 september 2026 18:25 schreef probeer het volgende:

[..]
Collectief straffen, de beste manier om tieners verantwoordelijkheid over hun gedrag te leren.
Zo ontzettend fout 'collectief straffen'.
Te idioot voor woorden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 3 september 2026 @ 23:44:26 #243
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221721891
Joh wat een gelul zeg. Wie heeft er niet gezopen met werkweek van de middelbare. Dat waren op de verplichte uitjes na gewoon zuipvakanties.

Goede tijden.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221724319
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 20:02 schreef Harvest89 het volgende:
Domme betutteling man.
Heb medelijden met de jeugd hoor.
Niets mag meer.
En dan moesten die stakkers, een half dagje eerder dan verwacht, ook nog terug naar Groningen.
Waar je echt aan geen druppel alcohol kunt komen.

Huilie huilie.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_221724402
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 19:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dit is sarcastisch neem ik aan?
Nee joh, natúúrlijk niet.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator vrijdag 4 september 2026 @ 13:42:18 #246
5428 crew  miss_sly
pi_221724425
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 13:25 schreef Toby56 het volgende:

[..]
En dan moesten die stakkers, een half dagje eerder dan verwacht, ook nog terug naar Groningen.
Waar je echt aan geen druppel alcohol kunt komen.

Huilie huilie.
Nou, daar zou ik niet al te zeker van zijn :D
Als ze echt willen, komen ze echt wel aan alcohol. Ook in Groningen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221724431
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 23:44 schreef inslagenreuring het volgende:
Joh wat een gelul zeg. Wie heeft er niet gezopen met werkweek van de middelbare. Dat waren op de verplichte uitjes na gewoon zuipvakanties.

Goede tijden.
Ze hebben inmiddels natuurlijk de leeftijd voor alcoholconsumptie verhoogd naar 18 jaar, dus officieel mogen ze allemaal niet drinken.
Of je moet naar Duitsland, want daar is de leeftijd nog 16. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 4 september 2026 @ 13:44:37 #248
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221724444
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 13:43 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ze hebben inmiddels natuurlijk de leeftijd voor alcoholconsumptie verhoogd naar 18 jaar, dus officieel mogen ze allemaal niet drinken.
Alleen wordt er ook zo krampachtig en dramatisch gereageerd als dat dan toch een keer gebeurt. Alsof ze dan meteen dood gaan ofzo.

Ik dronk op mijn 15e al biertjes en dat mocht toen ook nog niet officieel. Deed niemand moeilijk over.
  vrijdag 4 september 2026 @ 13:52:07 #249
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221724491
Soms lijkt het alsof we jongeren vooral willen bijbrengen hoe ze zonder risico's, misstappen of avontuur de kist kunnen bereiken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221724504
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 13:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Alleen wordt er ook zo krampachtig en dramatisch gereageerd als dat dan toch een keer gebeurt. Alsof ze dan meteen dood gaan ofzo.

Ik dronk op mijn 15e al biertjes en dat mocht toen ook nog niet officieel. Deed niemand moeilijk over.
Ik was geloof ik 14 toen ik voor het eerst dronken was en rookte ook, terwijl voor beiden de minimumleeftijd 16 is. Maar goed, men is daar ook wel veel strikter op gaan handhaven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 4 september 2026 @ 13:56:47 #251
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221724534
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 13:53 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik was geloof ik 14 toen ik voor het eerst dronken was en rookte ook, terwijl voor beiden de minimumleeftijd 16 is. Maar goed, men is daar ook wel veel strikter op gaan handhaven.
Ja en je mag de vraag stellen of dat niet helemaal is doorgeslagen door teveel hysterische artsen die invloed hebben op het beleid.
pi_221724544
quote:
9s.gif Op vrijdag 4 september 2026 13:52 schreef Perrin het volgende:
Soms lijkt het alsof we jongeren vooral willen bijbrengen hoe ze zonder risico's, misstappen of avontuur de kist kunnen bereiken.
Je vergeet belasting betalen en werken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221724550
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 13:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja en je mag de vraag stellen of dat niet helemaal is doorgeslagen door teveel hysterische artsen die invloed hebben op het beleid.
Strikter op de grens van 16 was logischer geweest. Want dit circus is opgetuigd omdat 13 jarigen gingen coma zuipen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 4 september 2026 @ 14:01:14 #254
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221724567
quote:
Och, deze kun je ook omdraaien. "Soms lijkt het wel alsof we jongeren vooral willen bijbrengen dat regels optioneel zijn en dat hun gedrag normaal is omdat het nu eenmaal bij de leeftijd hoort."

Echt niemand denkt of verwacht dat pubers nooit domme dingen doen, maar er horen ook consequenties bij als je je niet aan de afspraken houdt. Soms is de consequentie dat je compleet brak wakker wordt en je eigen kots mag opdweilen en dat is dan wel genoeg maar laten we ophouden met doen alsof zo'n groep scholieren niks fout kan doen want vertrutting.
pi_221724596
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 23:44 schreef inslagenreuring het volgende:

Goede tijden.
4e klas gymnasium, week naar Rome en Pompeï, jaren negentig _O_

Alcohol was niet toegestaan in de bus en op de kamers, maar iedereen flessen cola gemixt met rum en whisky en zuipen maar.

Tussen de excursies door lekker op het terras _O_

Maar dat mocht dan wel.
  vrijdag 4 september 2026 @ 14:05:25 #256
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221724602
quote:
Dit nieuwsbericht over een middelbare school in Gouda, met extra strenge kledingvoorschriften, past daar ook bij.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-werkvloer~ad2ff04b/

Als ik nu 11 was, in Gouda zou wonen, en een middelbare school zou moeten uitzoeken, werd het iig niet deze.
  vrijdag 4 september 2026 @ 14:06:21 #257
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221724610
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 13:43 schreef Monolith het volgende:

[..]
Of je moet naar Duitsland, want daar is de leeftijd nog 16. :P
Dat klopt dat was toen iets anders. Toen mochten de meesten wettelijk gezien licht alcoholische drank. Hoewel dat lichte niet altijd van toepassing was.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Moderator vrijdag 4 september 2026 @ 14:08:06 #258
5428 crew  miss_sly
pi_221724626
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 14:01 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Och, deze kun je ook omdraaien. "Soms lijkt het wel alsof we jongeren vooral willen bijbrengen dat regels optioneel zijn en dat hun gedrag normaal is omdat het nu eenmaal bij de leeftijd hoort."

Echt niemand denkt of verwacht dat pubers nooit domme dingen doen, maar er horen ook consequenties bij als je je niet aan de afspraken houdt. Soms is de consequentie dat je compleet brak wakker wordt en je eigen kots mag opdweilen en dat is dan wel genoeg maar laten we ophouden met doen alsof zo'n groep scholieren niks fout kan doen want vertrutting.
En dan maar verbaasd en verontwaardigd zijn als ouders als ze de regels van de ouders ook als optioneel zien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 4 september 2026 @ 14:08:33 #259
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221724630
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2026 14:04 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
4e klas gymnasium, week naar Rome en Pompeï, jaren negentig _O_

Alcohol was niet toegestaan in de bus en op de kamers, maar iedereen flessen cola gemixt met rum en whisky en zuipen maar.

Tussen de excursies door lekker op het terras _O_

Maar dat mocht dan wel.
Vergelijkbare ervaring maar dan in Milaan en Venetië :D
  vrijdag 4 september 2026 @ 14:42:36 #260
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221724866
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2026 14:06 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat klopt dat was toen iets anders. Toen mochten de meesten wettelijk gezien licht alcoholische drank. Hoewel dat lichte niet altijd van toepassing was.
Vanaf 16 mocht je toch gewoon hard liquir drinke, Shandy vanaf 14 jaar?
  vrijdag 4 september 2026 @ 14:47:10 #261
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221724902
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 14:42 schreef the-eye het volgende:

[..]
Vanaf 16 mocht je toch gewoon hard liquir drinke, Shandy vanaf 14 jaar?
Misschien 'vroeger'. Toen ik 16 was mocht ik bier/wijn/breezer of whatever, licht alcoholische dranken.

Geen whiskey of rum en dergelijke. Moest je officieel 18 voor zijn. Maar kon ik zonder problemen bestellen in het café.
  vrijdag 4 september 2026 @ 14:50:07 #262
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221724919
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 14:47 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Misschien 'vroeger'. Toen ik 16 was mocht ik bier/wijn/breezer of whatever, licht alcoholische dranken.

Geen whiskey of rum en dergelijke. Moest je officieel 18 voor zijn. Maar kon ik zonder problemen bestellen in het café.
Oh... misschien was dat zo maar heb ik dat nooit zo ervaren. Je kreeg wat je bestelde
  vrijdag 4 september 2026 @ 15:01:08 #263
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221724972
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 14:50 schreef the-eye het volgende:

[..]
Oh... misschien was dat zo maar heb ik dat nooit zo ervaren. Je kreeg wat je bestelde
Dat was de praktijk wel inderdaad :P
  vrijdag 4 september 2026 @ 16:20:02 #264
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221725433
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 13:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Strikter op de grens van 16 was logischer geweest. Want dit circus is opgetuigd omdat 13 jarigen gingen coma zuipen.
Nu krijg je 18 jarigen die gaan coma zuipen, verhoog je het naar 21 krijg je twintigers die coma zuipen.
Eerste biertje kan al prima onder toezicht. Ik ben opgegroeid in een café, eerste bier kreeg ik uit de tap op mijn 14e van mijn eigen vader. Ik leef gewoon nog hoor.

We zijn nogmaals gigantisch aan het doorslaan met betutteling van kinderen/tieners.
Niet alleen met roken/blowen/biertje, ook op andere vlakken. Kijk bijvoorbeeld naar oude Disneyfilms. Waren veel donkerder en realistischer qua beelden en verhaal. Nu is het allemaal te eng en heftig voor ze, en zijn ouders bang voor maar het kleine beetje angst/trauma bij het zogenaamde kleine tere kinderzieltje.

Gevolg, die kinderen zijn als ze volwassen zijn geen fuck gewend. En zo heb je dus een hele generatie van watjes opgevoed. Proficiat.

Doorgeslagen feminisme is een van de grote boosdoeners als je het mij vraagt. Overbezorgde moeders die een podium krijgen en zo invloed uit oefenen
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_221725464
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 september 2026 13:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Neem je me in de maling?
  vrijdag 4 september 2026 @ 16:25:31 #266
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221725465
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 september 2026 13:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Want dat is echt wat we willen.
Dat ze zich ergens stiekem zonder toezicht gaan klem zuipen. :')

In een café is dat moeilijk. Want daar kan een kastelein aan je zien dat je onderhand wel genoeg hebt gehad.

[ Bericht 5% gewijzigd door Harvest89 op 04-09-2026 16:39:20 ]
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_221725490
_O-

School vooraf: "als jullie dit geintje flikken, dan gaan de hele groep direct terug naar NL."
Het geintje wordt geflikt.

De groep gaat terug naar NL.

Sneu voor de blauwe knoopleerlingen, maar verder niet zo ingewikkeld.

Nogmaals: een GEEN nieuwsbericht.

Gebeurde vroeger ook, misschien niet bij een biertje, maar bij onze excursies mochten we bijvoorbeeld niet met blokkendozen spelen. Deden leerlingen dat wel, dan was het reisje voorbij.
pi_221730159
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 19:12 schreef Monolith het volgende:

[..]
Viel wel mee toch? Ik zat op een havo / vwo school waar men respectievelijk naar Berlijn en Parijs ging. Vrienden van me deden na de mavo mbo en gingen geloof ik naar Praag.
Al die reisjes liepen in die tijd wel redelijk uit de klauwen doorgaans. :P
En ze leven allemaal nog zonder (aanzienlijke) gezondheidsproblemen? :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')