Dat standpunt kun je mijns inziens best innemen. Maar het heeft wel bijgedragen aan de moderne Russische houding richting het westen. Waarvan we graag pretenderen dat deze volledig uit de lucht is komen vallen.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:03 schreef beefkeek het volgende:
[..]
En terecht toch, dat ze zich vernederd voelden? Door de manier waarop ze om zijn gegaan met Chernobyl hebben ze een hoop landen om zich heen grote risico's laten lopen. Het vertrouwen in de USSR was op een dieptepunt, en niet alleen internationaal.
Hou toch op. Het Westen is gewoon een bedreiging voor Rusland omdat het diens imperialisme en agressieve gedrag niet blieft. We hebben alles geprobeerd om iets van een normale relatie met ze op te bouwen, maar de Rus vindt grootmachtje spelen belangrijker dan economische groei en individuele welvaart. Dat mag, maar dan moet je ook niet gaan lopen zeiken dat je er geen vrienden mee maakt.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat standpunt kun je mijns inziens best innemen. Maar het heeft wel bijgedragen aan de moderne Russische houding richting het westen. Waarvan we graag pretenderen dat deze volledig uit de lucht is komen vallen.
Ja, dat is overgewaardeerd.quote:Op woensdag 2 september 2026 12:53 schreef inslagenreuring het volgende:
Democratie is overgewaardeerd.
Rusland ook voor het westen. Want ze staan spoedig voor de deur, aldus Mark Rutte en alle andere kornuiten van 'leiders'.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hou toch op. Het Westen is gewoon een bedreiging voor Rusland omdat het diens imperialisme en agressieve gedrag niet blieft. We hebben alles geprobeerd om iets van een normale relatie met ze op te bouwen, maar de Rus vindt grootmachtje spelen belangrijker dan economische groei en individuele welvaart. Dat mag, maar dan moet je ook niet gaan lopen zeiken dat je er geen vrienden mee maakt.
Rusland had allang op de vuilnisbelt van de geschiedenis moeten liggen, naast het Ottomaanse Rijk, Pruisen en Oostenrijk-Hongarije.
https://archives.nato.int(...)m_source=chatgpt.comquote:Op woensdag 2 september 2026 12:45 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je vergeet de jaren 90 toen de Russen zich vernederd voelden (niet uitsluitend door het westen). Amerikanen hielden toezicht op hun kernarsenaal en ontmanteling. Het bombardement van Joegoslavië door NAVO waar ze niets tegen konden doen. Amerika wat hielp met de herverkiezingen van Jeltsin.
Nog even los van de economische invloed zoals je gebruikelijke Amerikaanse meuk als Coca Cola, McDonald's etc. Wat er voet aan de grond kreeg.
(Lees: dan laat ik NAVO uitbreiding richting Warschaupactlanden bewust buiten de lezing).
Van dat sentiment heeft Poetin in de jaren 0 uitstekend gebruik gemaakt.
nou als het aan Poetin zelf ligt niet want dan gaat Ruzzia het niet overlevenquote:Op woensdag 2 september 2026 13:25 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Rusland ook voor het westen. Want ze staan spoedig voor de deur, aldus Mark Rutte en alle andere kornuiten van 'leiders'.
Dat zegt niet zozeer wat over democratie maar de onderliggende rechtsstaat.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, dat is overgewaardeerd.
Totdat er een geheime politie voor je deur staat, die je oppakt omdat je iets gezegd hebt wat de machthebbers niet bevalt.
Ik lees het hier dagelijks. De T90's staan toch aan NAVO grenzen?quote:Op woensdag 2 september 2026 13:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou als het aan Poetin zelf ligt niet want dan gaat Ruzzia het niet overleven
Poetin leed aan dat sentiment.quote:Op woensdag 2 september 2026 12:45 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je vergeet de jaren 90 toen de Russen zich vernederd voelden (niet uitsluitend door het westen). Amerikanen hielden toezicht op hun kernarsenaal en ontmanteling. Het bombardement van Joegoslavië door NAVO waar ze niets tegen konden doen. Amerika wat hielp met de herverkiezingen van Jeltsin.
Nog even los van de economische invloed zoals je gebruikelijke Amerikaanse meuk als Coca Cola, McDonald's etc. Wat er voet aan de grond kreeg.
(Lees: dan laat ik NAVO uitbreiding richting Warschaupactlanden bewust buiten de lezing).
Van dat sentiment heeft Poetin in de jaren 0 uitstekend gebruik gemaakt.
Poetin en Kiril (hoofd russische kerk) zeggen offiicieel dat het ruslands heilige oorlog is tegen het westen. Ze eggen dat rusland voorbestemd is om het grootste land te zijn en dat zij het kwaad moeten bestrijden. Wat is het kwaad? Iedereen die niet onder ruslandsd visie op de wereld wil leven, iedereen in het westen.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:25 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Rusland ook voor het westen. Want ze staan spoedig voor de deur, aldus Mark Rutte en alle andere kornuiten van 'leiders'.
quote:Op woensdag 2 september 2026 13:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat zegt niet zozeer wat over democratie maar de onderliggende rechtsstaat.
Nee dus.quote:Een rechtsstaat is een land waarin de macht van de overheid is vastgelegd en beperkt door wetten, zodat de rechten en vrijheden van burgers worden beschermd.
Volgens mij heb je niet goed gelezen. Dat onderwerp wil ik mijden zodat we niet weer in dat moeras terecht komen.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:26 schreef Korenfok het volgende:
[..]
https://archives.nato.int(...)m_source=chatgpt.com
“does not delay, limit or dilute NATO's opening for the accession of new members”
Dus wat zwets je nu precies. Gewoon getekend en opgesteld door Rusland.
Rusland is het grootste gevaar voor mijn veiligheid. Puur omdat zij zelf het door hun opgestelde verdrag verbreken. Sterker nog ze komen niet eens met een beter voorstel.
Voelen!quote:Op woensdag 2 september 2026 13:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Volgens mij heb je niet goed gelezen. Dat onderwerp wil ik mijden zodat we niet weer in dat moeras terecht komen.
Het gaat over gevoel.
Wat nee, ik stel geen vraag ofzo.quote:
Gevoel we gaan het nu over gevoelens hebbenquote:Op woensdag 2 september 2026 13:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Volgens mij heb je niet goed gelezen. Dat onderwerp wil ik mijden zodat we niet weer in dat moeras terecht komen.
Het gaat over gevoel.
Ja, we moeten rekening gaan houden met die imperialistische dwerg met grootheidswaanzin "zijn gevoel".quote:
"goeie morgen met vlad"quote:Op woensdag 2 september 2026 13:27 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dit is onversneden landverraad.
Alsof ik in een gesprek met Buster Fonteijn ben beland.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:30 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Gevoel we gaan het nu over gevoelens hebben
Wat doet Rusland zelf aan ons gevoel van onveiligheid?
Alleen als het over Rusland, China en Noord-Korea gaat niet.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:29 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Poetin leed aan dat sentiment.
Dat mag.
Mensen die helemaal niet aan dat sentiment leden waren er meer dan genoeg.
Die zijn en worden door Poetin & zijn vrinden (mond)dood gemaakt.
Want democratie wordt overgewaardeerd.
Je zit er weer eens naast.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat nee, ik stel geen vraag ofzo.
Hoe verder in de oorlog hoe meer we leren, hoe meer we er eigenlijk achter komen dat alle russische źorgen' niks meer dan excusses zijn. Omdat hun gevoel hun zegt dat ze een grote stem moeten hebben in hoe andere landen zich organiseren, leven etc. Omdat de realiteit niet overeenkomt met hun gevoel, zitten we nu met een oorlog. begrijp ik je nu?quote:Op woensdag 2 september 2026 13:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het gaat over gevoel.
Daar heb ik toch zo'n slecht gevoel bij!quote:Op woensdag 2 september 2026 13:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Alleen als het over Rusland, China en Noord-Korea gaat niet.
quote:Op woensdag 2 september 2026 13:30 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Gevoel we gaan het nu over gevoelens hebben
Wat doet Rusland zelf aan ons gevoel van onveiligheid?
Het zou prettig zijn als mijn reacties in het licht van de corresponderende context gelezen worden.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, we moeten rekening gaan houden met die imperialistische dwerg met grootheidswaanzin "zijn gevoel".
Gaat die dwerg dan ook rekening houden met "het gevoel" van anderen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |