quote:Beveiliger was ingehuurd door familie
De omgekomen beveiliger is ingehuurd door de familie. Dit om de woning te beveiligen na eerdere beschietingen.
Ze hebben dit ook gedaan om de burgemeester en voorzieningenrechter ervan te overtuigen dat ze veilig konden terug keren nadat hun woning werd gesloten.
Betreft het een drugspand dan?quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is dan weer sneu, maargoed als je 'beveiliger' wordt van een bekend drugspand waar vaker geschoten is missen we er vermoedelijk ook niet gek veel aan.
Jaquote:Op dinsdag 1 september 2026 12:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Betreft het een drugspand dan?
quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Eerst een beginnen met het accepteren dat het Nederlandse drugsbeleid de samenleving ontwricht.quote:
Nederlands of mondiaal?quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Eerst een beginnen met het accepteren dat het Nederlandse drugsbeleid de samenleving ontwricht.
quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Iets preciezer: de burgemeester heeft het pand een aantal keren laten ontruimen en sluiten. Maar niet op grond van drugsoverlast, maar met een verordening die dat mogelijk omdat er gevaar is voor de omgeving. Een paar jaar terug zijn er ook twee tot de tanden toe bewapende kerels opgepakt die dat pand een bezoekje kwamen brengen.quote:
Bron:https://www.gelderlander.(...)~a6c2274c/?slug_rd=1quote:12:23
Hulpdiensten schalen verder op
De hulpdiensten hebben opgeschaald naar GRIP 2 voor de situatie in Overasselt. Dat betekent dat het incident zo groot is dat verschillende hulpdiensten en andere betrokken organisaties nauw moeten samenwerken. De gevolgen van het incident kunnen bovendien ook buiten de directe omgeving merkbaar zijn.
12:19
Buren zijn al weggevlucht
Het afgelopen jaar zijn al twee buren uit de straat verhuisd omdat ze bang zijn dat ze per ongeluk worden beschoten
12:18
Politieactie A76
De politiehelikopter vloog zojuist lang boven de snelweg A76 bij het Limburgse Stein, vlak voor de Belgische grens. Er is daar momenteel een politieactie gaande. Een woordvoerder wilt er nog niets verder over kwijt. Deel van de snelweg is dicht.
Legaliseren van een aantal soorten is een eerste stap.quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Eerst een beginnen met het accepteren dat het Nederlandse drugsbeleid de samenleving ontwricht.
Vermoedelijk gaan ze een grote criminele organisatie vandaag flink aanpakken.quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:32 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Bron:https://www.gelderlander.(...)~a6c2274c/?slug_rd=1
Prima post, ik vroeg het ook omdat dit soort geweld zich lang niet altijd richt op mensen in drugshandel zelf, maar ook familie, kennissen of vrienden.quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:32 schreef Chillegast het volgende:
[..]
[..]
Iets preciezer: de burgemeester heeft het pand een aantal keren laten ontruimen en sluiten. Maar niet op grond van drugsoverlast, maar met een verordening die dat mogelijk omdat er gevaar is voor de omgeving. Een paar jaar terug zijn er ook twee tot de tanden toe bewapende kerels opgepakt die dat pand een bezoekje kwamen brengen.
De bewoners houden bij hoog en laag vol dat zij niets ermee te maken hebben en ook niets met drugs te maken hebben. Er is op hun terrein wel een drugslab in een container gevonden, maar ze verhuren allerlei ruimte aan derden, o.a. voor opslag. Ze beweren dat ze van dat drugslab niets afwisten, en ze zijn ook nooit voor betrokkenheid veroordeeld. Volgens mij hadden ze op dit moment nog een zaak tegen de gemeente lopen vanwege de sluiting van het pand.
Dat is een hele slimme keus geweest van die buren. Als dit soort situaties in je nabije omgeving plaatsvinden kun je maar beter een verhuizing overwegen want zoiets kan enorm uit de hand lopen.quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:32 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Bron:https://www.gelderlander.(...)~a6c2274c/?slug_rd=1
Dat lijkt me niet.quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vermoedelijk gaan ze een grote criminele organisatie vandaag flink aanpakken.
De A2 is nogal een stukkie snelweg, benieuwd waar op de A2 dit was.quote:
12:19 | Op een ingestuurde foto is te zien dat op de A2 een voertuig door de Dienst Speciale Interventies (DSI) is klemgezet. Boven de locatie vloog enige tijd een politiehelikopter.
Volgens de inzender zou het gaan om een taxi die door de DSI tot stoppen is gedwongen. Dit is vooralsnog niet officieel bevestigd.
https://www.gelrenieuws.n(...)-schietincident.html
Liveblog van de T. zit achter betaalmuur dus daarom via gelrenieuws.quote:12:11 | Het vermoedelijke doelwit van de schietpartij in Overasselt zou Jan G. zijn, een bekende van de politie. Dat meldt De Telegraaf.
Volgens de krant zou Jan G. de aanval ternauwernood hebben overleefd. Hij zou in zijn onderbroek, met een jong kind op zijn arm, aan de achterzijde van de boerderij zijn gevlucht. Vervolgens zou hij zich hebben verborgen, telefonisch een familielid hebben gewaarschuwd en later in de omgeving zijn opgehaald.
https://www.gelrenieuws.n(...)-schietincident.html
Dat komt omdat het niet hard genoeg wordt aangepakt en betrokkenen vaak met fopstrafjes zo weer op straat staan.quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:37 schreef Mortaxx het volgende:
Ook gewoon met tientallen personen dit doen. De staat is totaal de controle kwijt
We hebben al drank en wiet. Wat kan een mens nog meer willen? Toevallig zijn het altijd van die hoogopgeleide carrieretijgers die hun neus kapot snuiven. Lekker weinig bijwerkingen zodat ze optimaal kunnen blijven presteren toch? En onderhand moet Jan met de pet steeds meer accijns betalen voor een flesje Johnnie Walkers.quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:32 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Legaliseren van een aantal soorten is een eerste stap.
Limburg, politieheli's vlogen daar naar toequote:Op dinsdag 1 september 2026 12:37 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
De A2 is nogal een stukkie snelweg, benieuwd waar op de A2 dit was.
Limboland. Dat kan nooit pluis zijn.quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:39 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Limburg, politieheli's vlogen daar naar toe
Denk ik ook maar wordt vooralsnog niets over gezegd.quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:39 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Limburg, politieheli's vlogen daar naar toe
Nee, dat maakt het alleen maar erger.quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:32 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Bij Jan met de Pet wordt er vermoedelijk meer gesnoven dan op de Zuidas.quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:39 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
We hebben al drank en wiet. Wat kan een mens nog meer willen? Toevallig zijn het altijd van die hoogopgeleide carrieretijgers die hun neus kapot snuiven. Lekker weinig bijwerkingen zodat ze optimaal kunnen blijven presteren toch? En onderhand moet Jan met de pet steeds meer accijns betalen voor een flesje Johnnie Walkers.![]()
Pure klassejustitie dat de mocro maffia niet wordt aangepakt, ze hebben elkaar immers nodig.
GTA VI is nog niet uit, en dan moet je toch wat.quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ze hadden ook thuis kunnen zitten gamen![]()
Juist minder normaliseren van drugs. Zorgen dat populariteit van drugs afneemt. Meer inzetten op preventie en behandeling van drugsgebruik. Als er minder drugsgebruikers zijn zal het aantal dealers ook afnemen.quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:32 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ja want de legalisatie van drank heeft het in Amerika ook veel slechter gemaakt.quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dat maakt het alleen maar erger.
Vroeger werden ze gevierendeeld op het dorpsplein terwijl de menigte toekeek, ik heb niet de indruk dat dat echt hielp.quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:36 schreef Mortaxx het volgende:
Zou het een oplossing zijn om de daders op het dorpsplein op te hangen? Ter afschrikking? Want een taakstraf gaat niemand tegenhouden dit te doen
Zullen we beginnen met koffie, sigaretten en alcohol?quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:41 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Juist minder normaliseren van drugs. Zorgen dat populariteit van drugs afneemt. Meer inzetten op preventie en behandeling van drugsgebruik. Als er minder drugsgebruikers zijn zal het aantal dealers ook afnemen.
Rioolwateronderzoek onderzoek bewijst het tegendeel. Amsterdam staat steevast in de top drie. Het zijn echt niet de arme arbeiders die voor miljarden wegsnuiven. Dat zijn die D66 gastjes in Amsterdam.quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Bij Jan met de Pet wordt er vermoedelijk meer gesnoven dan op de Zuidas.
En Facebook?quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:41 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Zullen we beginnen met koffie, sigaretten en alcohol?
GTA Hollandquote:Op dinsdag 1 september 2026 12:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
GTA VI is nog niet uit, en dan moet je toch wat.
Ja, blijf dat vooral denken.quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:42 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Rioolwateronderzoek onderzoek bewijst het tegendeel. Amsterdam staat steevast in de top drie. Het zijn echt niet de arme arbeiders die voor miljarden wegsnuiven. Dat zijn die D66 gastjes in Amsterdam.
Onvergelijkbaar.quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:41 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ja want de legalisatie van drank heeft het in Amerika ook veel slechter gemaakt.
Is geen DSI/AT. Maar Ondersteuningsgroep. (OG)quote:Op dinsdag 1 september 2026 11:37 schreef onlogisch het volgende:
[ x ]
DSIgoden
@:Zipportal
@:Rambodirk
@:Wereldgozer
Politieheli PH-PXX heeft in zuid Limburg (tussen Thorn en Stein) boven de A2 gevlogen.quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:37 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Typisch weer deze reactie. Het kan écht niet aan ons D66 volk liggen, het móét wel de schuld van de gewone arbeider zijn. Gewoon stug het tegendeel blijven beweren ondanks dat de cijfers je tegenspreken.quote:
Ja er hangt zo paal met meerdere camera’s.quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:19 schreef Chillegast het volgende:
Als dat het pand is dat ik denk dat het is (vlakbij Overasseltse Boys) dan hing dat de laatste keer dat ik er langs kwam nog vol met camera's en zijn er een hoop beelden.
In sommige contreien zouden ze dit kind een humanshield noemenquote:Op dinsdag 1 september 2026 12:38 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Liveblog van de T. zit achter betaalmuur dus daarom via gelrenieuws.
Ah ja, de beruchte Brabantse koffieboonoorlogen. Ik zie inderdaad wekelijks explosies bij koffiebarretjes en geliquideerde barista's op het journaal vanwege illegale espresso-import.quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:41 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Zullen we beginnen met koffie, sigaretten en alcohol?
Ja als jij denkt dat alleen D66 grachtengordelvolk snuift in Nederland dan houdt elke vorm van discussie wel op inderdaad. Kom eens buiten, zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:46 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Typisch weer deze reactie. Het kan écht niet aan ons D66 volk liggen, het móét wel de schuld van de gewone arbeider zijn. Gewoon stug het tegendeel blijven beweren ondanks dat de cijfers je tegenspreken.
BREAKING: Stemgedrag kan worden teruggevonden in rioolwater.quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:42 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Rioolwateronderzoek onderzoek bewijst het tegendeel. Amsterdam staat steevast in de top drie. Het zijn echt niet de arme arbeiders die voor miljarden wegsnuiven. Dat zijn die D66 gastjes in Amsterdam.
Voel je je aangesproken, jochie?quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja als jij denkt dat alleen D66 grachtengordelvolk snuift in Nederland dan houdt elke vorm van discussie wel op inderdaad. Kom eens buiten, zou ik zeggen.
Ik heb ook nooit geweten dat Urk en Volendam van die D66-bolwerken zijn. Weer wat geleerd.quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:51 schreef Chillegast het volgende:
[..]
BREAKING: Stemgedrag kan worden teruggevonden in rioolwater.
https://www.l1nieuws.nl/n(...)tincident-overasseltquote:Op de A73 en A76 heeft de politie dinsdag net voor het middaguur meerdere aanhoudingen verricht vanwege de dodelijke schietpartij in Overasselt.
De verbindingsweg van de A2 richting de A76 werd dinsdag net na het middaguur afgesloten vanwege een politieactie.
quote:Partij van 812 kilo cocaïne
Ingewijden laten aan Het Parool weten dat de schietpartij het gevolg is van een conflict over vele honderden kilo’s cocaïne die zouden toebehoren aan de groepering rond de voortvluchtige crimineel ‘Bolle Jos’ Leijdekkers.
Het conflict zou samenhangen met een partij van 812 kilo cocaïne die op 29 augustus in beslag werd genomen bij de Frans-Spaanse grens. De drugs werden gevonden in een vrachtwagen die in Nederland stond geregistreerd. De drugs zouden vanuit Afrika via Portugal naar Nederland onderweg zijn geweest.
Of de 812 kilo de complete zending was of dat er nog meer onderweg was, is niet duidelijk. Volgens ingewijden zou een ander deel wel zijn aangekomen in Nederland. Omdat de transporteur niet meer bereikbaar was, zou de groep investeerders in de partij er vanuit zijn gegaan dat de partij gestolen was. Anderen denken dat ook de tweede partij in beslag is genomen, maar dat de autoriteiten dat nog niet naar buiten hebben gebracht.
Paniek nadat beveiliger werd doodgeschoten
Uiteindelijk zou de groep verhaal zijn gaan halen bij de tussenpersoon die verantwoordelijk zou worden gehouden voor het transport. Die tussenpersoon is een bekende in het criminele circuit en werd volgens ingewijden eerder aan de organisatie van Leijdekkers gelinkt. In het criminele milieu wordt aangenomen dat het plan was om de drugs terug te halen. Om dat te kunnen tillen waren er zoveel mensen ingeschakeld.
Er zou paniek zijn ontstaan nadat de beveiliger werd doodgeschoten. Daarop zou een deel van de groep het op een lopen hebben gezet.
Doelwit was Jan G. Hij wordt al veel langer in verband gebracht met drugshandel. Hij zou hebben samengewerkt met Bolle Jos Leijdekkers. Hij was op het moment van de aanval niet thuis. Zijn ouders waren wel thuis, zij zijn in veiligheid gebracht.
Hele artikel: https://www.parool.nl/mis(...)-bolle-jos~baf5fcb9/
Oei, zonder proces zelfs!quote:Inmiddels verschijnen er beelden van de arrestatie bij het ROC in Nijmegen, ook meldt De Gelderlander Een woordvoerder van het ROC zegt dat drie Franstalige mannen het gebouw via de hoofdingang waren binnengelopen. In het Frans vroegen zij de receptioniste waar het station was.
Zij sprak toevallig Frans en wees de mannen de weg. Buiten werden zij vervolgens direct tegen de muur gezet
Jazekerquote:Op dinsdag 1 september 2026 12:52 schreef kibo het volgende:
Is de term "onacceptabel" al ergens gevallen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was het maar zo'n feest.quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Oei, zonder proces zelfs!
Meer info:quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:37 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
'jongen jongens'quote:
Nou hoop dat die beter georganiseerd zijn en niet meteen omdraaien en wegrennen. En dan een ook nog rustig er achteraan weglopen.quote:Op dinsdag 1 september 2026 10:55 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wat een bizar beeld dit, lijkt wel een soort legereenheid
quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:56 schreef Chillegast het volgende:
Is dit de betreffende woning?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@StateOfMind ?? 😱quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:59 schreef ootjekatootje het volgende:
User Stateofmind woont daar toch om de hoek?
Lijkt wel Mexico dit.quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:42 schreef Regilio_ het volgende:
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk loopt er een slootje dat niet op de foto staat (en prikkeldraad wat maar net zichtbaar is), maar geweldige foto wel.
Dat denk ik wel, aangezien ze nu uitbreiden naar zuid Limburg.quote:
Ik denk dat het gewoon om een normale beveiliger gaat. Zo eentje die ook ingehuurd wordt om bv een bedrijventerrein 's nachts een oogje in het zeil te houden.quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is dan weer sneu, maargoed als je 'beveiliger' wordt van een bekend drugspand waar vaker geschoten is missen we er vermoedelijk ook niet gek veel aan.
Niet zo gek, zijn allemaal van die kindertjes van hooguit jaar of 18, amateurtjesquote:Op dinsdag 1 september 2026 13:21 schreef TheVulture het volgende:
Wel goed staaltje van de politie dat ze een groot deel van die gasten hebben weten te pakken
Marokkanen komen altijd in groepenquote:Op dinsdag 1 september 2026 13:22 schreef Zoddie het volgende:
Ik vind het wel een beetje vreemd allemaal.
Volgens mij zijn dit nou niet echt profesisonals.
Je gaat met 30+ man waarschijnlijk vanuit Frankrijk naar NL, met zware wapens waar je echt niet makkelijk aan komt lijkt me.
Hele organisatie met Vrachtwagen en busje om je te droppen op locatie en dan schiet je een beveiliger neer en dan vlucht iedereen willekeurige kanten op.
Dan had je ook 1 of 2 personen kunnen sturen..
Ook de onderwereld doet aan snuffelstages.quote:Op dinsdag 1 september 2026 13:22 schreef Zoddie het volgende:
Je gaat met 30+ man waarschijnlijk vanuit Frankrijk naar NL, met zware wapens waar je echt niet makkelijk aan komt lijkt me.
Hele organisatie met Vrachtwagen en busje om je te droppen op locatie en dan schiet je een beveiliger neer en dan vlucht iedereen willekeurige kanten op.
Ja wtf, waarom?quote:Op dinsdag 1 september 2026 13:25 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Is ook op anoniem gegaan zag ik gisteren
Geen idee, maar wel jammer idd, vond het altijd wel een leuke user.quote:
Het is geen operatie van de CIA nee.quote:Op dinsdag 1 september 2026 13:22 schreef Zoddie het volgende:
Oh maar ze pakken alleen wat straatsoldaten op de vlucht, het voetvolk.quote:Op dinsdag 1 september 2026 13:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat denk ik wel, aangezien ze nu uitbreiden naar zuid Limburg.
Dat het vluchtplan zo slecht is voorbereid dat enkele van de schutters in een vreemde taal moeten navragen waar het station nou eigenlijk is zegt ook wel eea. Maar ja, de echte opdrachtgevers zal het een worst wezen of de loopjochies gepakt worden.quote:Op dinsdag 1 september 2026 13:22 schreef Zoddie het volgende:
Tering.. hij ook al.quote:Op dinsdag 1 september 2026 13:25 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Is ook op anoniem gegaan zag ik gisteren
Een normale beveiliger neemt zo'n klus niet aan hoor. Als ik die beelden zo zie sluit ik ook niet uit dat hij teruggeschoten heeft.quote:Op dinsdag 1 september 2026 13:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk dat het gewoon om een normale beveiliger gaat. Zo eentje die ook ingehuurd wordt om bv een bedrijventerrein 's nachts een oogje in het zeil te houden.
Althans dat is mijn gok, want die hadden ze juist ingehuurd om aan te tonen richting gemeente/burgemeester dat ze veilig terug konden naar hun huis las ik ergens. Dus dat zal gewoon zuivere koffie zijn lijkt mij.
quote:Ook explosie bij woning
De schietpartij was niet het enige incident vannacht. Verderop in het dorp was er een explosie bij een hoekwoning te horen, enkele minuten vóór het schieten begon.
Volgens meerdere bronnen gaat het om familie van het gezin aan de Ewijkseweg waarbij de schietpartij plaatsvond. De politie doet op dit moment in de straat buurtonderzoek. Door de explosie is de deurklink helemaal ontzet.
Enkele minuten na het incident zagen buurtbewoners hier opnieuw mensen door de straat rennen, vermoedelijk verdachten van de schietpartij.
Bron: De Gelderlander
Jamaaaaaaaahr Holleder was ook een NLer!!quote:Op dinsdag 1 september 2026 13:13 schreef HowardRoark het volgende:
Ook de drugscriminaliteit is ten dele inmiddels een geïmporteerd probleem.
Dat lijkt er wel op, ze schieten als hazen weg.quote:Op dinsdag 1 september 2026 13:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Een normale beveiliger neemt zo'n klus niet aan hoor. Als ik die beelden zo zie sluit ik ook niet uit dat hij teruggeschoten heeft.
Geen idee. Het leek mij logisch. Ik heb geen verstand van beveiliging want ik ben een zeer brave burger.quote:Op dinsdag 1 september 2026 13:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Een normale beveiliger neemt zo'n klus niet aan hoor. Als ik die beelden zo zie sluit ik ook niet uit dat hij teruggeschoten heeft.
Oh echt? Dan hoop ik dat hij ok is.quote:Op dinsdag 1 september 2026 13:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nou dit lees hier echt wel mee, dit gebeurt letterlijk nu in zijn achtertuin.
Tja, die kiezen er toch echt zelf voor om dit te doen. Dat het slechts loopjongens zijn maakt niet uit.quote:Op dinsdag 1 september 2026 13:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh maar ze pakken alleen wat straatsoldaten op de vlucht, het voetvolk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |