abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 augustus 2026 @ 19:06:02 #26
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221701501
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 18:50 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Nope, gaarkeukens, de kerk, ngo's en tenten dat is het wel zo'n beetje. Bijstand kennen hoofdzakelijk de rijker noord-europese landen. Gehandicapten vallen doorgaans niet onder bijstandsregelingen.
wijsneus , eigenwijs

onderbuikgereutel is weer de baas
quote:
AI-overzicht
Ja, nagenoeg alle Europese landen (en alle EU-lidstaten) kennen een vorm van sociale bijstand of een gegarandeerd minimuminkomen als vangnet voor mensen die geen ander inkomen hebben.
Hoe de sociale zekerheid is geregeld, verschilt echter sterk per land. De Europese Unie schrijft de hoogte of inrichting hiervan niet dwingend voor; elk land bepaalt dit zelf.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221701514
quote:
0s.gif [b]Op maandag 31 augustus 2026 16:15 schreef gwn_een_user het volgende:
geld moet rollen, niet rotten
Precies, want na je dood heb je niks aan gespaard geld.
pi_221701553
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 18:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
sparen is gewoon dom op essentiële bedragen na zoals voor vervanging apparatuur etc.
Dit ja. Een goede buffer aanhouden op spaarrekeningen, de rest gaat in ETFs en fondsen.
pi_221701814
quote:
5s.gif Op maandag 31 augustus 2026 18:31 schreef vosss het volgende:
Schudt mij maar lek, naar is 4,3% van je inkomen sparen niet juist belachelijk weinig???

Ik zou nogal zenuwachtig worden als ik maar zo weinig kon sparen.
Sommige mensen hebben niet zo'n hoge inkomen. Maar wel hoge lasten. Lijkt me wel logisch toch?
Als jij 2500 netto verdiend en je spaart maar ca 100 euro per maand, dan is dat wel te verklaren.
pi_221701852
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 16:52 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ik hou het wel bij VALL/SPYI, ik ga niet op een specifieke sector (AI) gokken :P
Ik dus ook.

Maar met de Vermogenaanwasbelasting straks worden we kontverkracht.
pi_221701873
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 19:50 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Sommige mensen hebben niet zo'n hoge inkomen. Maar wel hoge lasten. Lijkt me wel logisch toch?
Als jij 2500 netto verdiend en je spaart maar ca 100 euro per maand, dan is dat wel te verklaren.
Ja dan woon je te duur. Of geef je te veel uit.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
  maandag 31 augustus 2026 @ 20:07:33 #32
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221701915
quote:
Gemiddeld 3,1% van het inkomen.
Nou Nou Poeh Poeh

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221702207
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 18:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ga maar eens in de WIA, dat is gewoon minder dan bijstand in de praktijk, kent ook nog kostendelersnorm, afhankelijk van wat je verdiende voor je ziek werd.
Ik hoop uit de WIA te blijven en ben alleenstaand dus een kostendelersnorm is dan niet van toepassing.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_221702218
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 19:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wijsneus , eigenwijs

onderbuikgereutel is weer de baas
[..]

wat is je prompt?

Prompt: how many countries in the world have a welfare system comparable to the dutch bijstand?
quote:
AI Overview
Roughly 30 to 40 developed countries in the world--primarily across Western/Northern Europe and select OECD member nations--have a last-resort social assistance or guaranteed minimum income system comparable to the Dutch bijstand (Participatiewet).The Dutch bijstand is a legal safety net providing a statutory social minimum (sociaal minimum) for basic living costs to any legal resident lacking sufficient income or assets. Globally, comparable means-tested safety nets function under different names:Germany: Bürgergeld (formerly Arbeitslosengeld II / Hartz IV)France: Revenu de Solidarité Active (RSA)United Kingdom: Universal CreditDenmark: KontanthjælpSweden: Ekonomiskt biståndAustralia / New Zealand: Means-tested working-age income support paymentsWhile virtually all 38 OECD member countries maintain some form of last-resort social assistance on paper, the comparability varies heavily based on benefit adequacy, duration limits, and strictness of obligations. True structural peers with high-standard, tax-funded social minimums are generally restricted to advanced economies in the EU, Scandinavia, and select Anglo-Saxon developed nations.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_221702224
Sinds ik chronisch ziek ben kan er weinig gespaard worden.
Maargoed, dat is voor iedereen anders. Zolang we rond kunnen komen en wat geld achter de hand hebben voor onvoorziene uitgaven (en dat is achter de hand) is het ok.
pi_221702370
quote:
7s.gif Op maandag 31 augustus 2026 20:00 schreef vosss het volgende:

[..]
Ja dan woon je te duur. Of geef je te veel uit.
Betaalbaar wonen is niet meer vanzelfsprekend in Nederland. Als je 2500 euro verdiend en je huur is bijvoorbeeld al 1200 of 1300 euro. Dan gaat het hard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')