Het is een landelijk probleemquote:Op zondag 30 augustus 2026 18:00 schreef RotatoR het volgende:
Dit is de verantwoordelijkheid van het stadsbestuur, maarja die zijn te druk met buitenlandse zaken. Typisch Halsema om de schuld bij anderen te leggen.
Want? Alsof de uitgedeelde boetebedragen direct in de zakken van het korps belanden, natuurlijk niet. Beetje aparte opmerking.quote:In een notitie van de politie staat: ‘De politie signaleert dat er ook mensen van buiten de stad naar Amsterdam komen, omdat ze hier buiten mogen slapen.’ Dat gaat over een aanzuigende werking.
“Dat kan absoluut niet hard worden gemaakt. De politie is de politie en had die boete natuurlijk graag gehad. Maar ook in Leiden, Almere en Utrecht wordt niet beboet, hè? Laten we niet doen alsof wij zo uitzonderlijk zijn.”
Zeker. Misschien heeft ze nog wat onwelgevallige rapporten in een bureaula weggestopt liggen om haar verhaal kracht bij te zetten in den Haagquote:Op zondag 30 augustus 2026 18:15 schreef Kickinalfa het volgende:
Ze wilde toch ze graag een vrijhaven zijn waar iedereen mocht blijven en recht had op bed bad brood.
Ga nu maar lekker op de blaren zitten.
Het is vooral een stedelijk probleem. Leg het voor de lol maar eens naast de laatste verkiezingsuitslag.quote:Op zondag 30 augustus 2026 18:19 schreef Cupfighter het volgende:
Nogmaals het is een landelijk probleem wat blijkbaar in Amsterdam wel het ergste is
Dit probleem is niet alleen in Amsterdam maar bijna in elke redelijke grote stadquote:Op zondag 30 augustus 2026 18:20 schreef Charles33 het volgende:
[..]
Het is vooral een stedelijk probleem. Leg het voor de lol maar eens naast de laatste verkiezingsuitslag.
Dat zeg ik toch?quote:Op zondag 30 augustus 2026 18:22 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dit probleem is niet alleen in Amsterdam maar bijna in elke redelijke grote stad
En de hoofdoorzaak is niet dit kabinet maar de vorige kabinetten die bezuinigingen op de GGZ en opvang, en ja nu lopen de mensen op straat en hebben de burgers er last vanquote:
Nee, dat is te makkelijk.quote:Op zondag 30 augustus 2026 18:25 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
En de hoofdoorzaak is niet dit kabinet maar de vorige kabinetten die bezuinigingen op de GGZ en opvang, en ja nu lopen de mensen op straat en hebben de burgers er last van
Dit.quote:Op zondag 30 augustus 2026 18:00 schreef RotatoR het volgende:
Dit is de verantwoordelijkheid van het stadsbestuur, maarja die zijn te druk met buitenlandse zaken. Typisch Halsema om de schuld bij anderen te leggen.
Nee het is een probleem van bepaalde steden, waar alles is toegestaan. Illegaliteit, overlast, afval op straat, drugs gebruik en ga zo maar door. En waar nooit wordt ingegrepen. Laat daarom de dorpen met rust met beleid vanuit Den Haag. Anders zijn dat straks ook enorme shit holes. Het beleid in Amsterdam heeft gezorgd voor de huidige situatie. Los het lekker zelf op. Want waarom voelde ik mij in Madrid, Polen, Budapest 100x veiliger dan in Amsterdam/Rotterdam? Allemaal beleid. Het is niet van de een of andere dag uit de lucht komen vallen. Het is jarenlang wanbeleid geweest.quote:Op zondag 30 augustus 2026 18:19 schreef Cupfighter het volgende:
Nogmaals het is een landelijk probleem wat blijkbaar in Amsterdam wel het ergste is
Den Haag is aan zet om in te grijpen
Oh hoe maakt ze daklozen dan?quote:Op zondag 30 augustus 2026 18:34 schreef DobbyDobby het volgende:
Boontje komt op zijn loontje. Geen medelijden mee. Zelf de grootste aanstichter van alle problemen die momenteel spelen.
quote:
Misschien kan die muts eens luisteren naar deskundigen.quote:Op zondag 30 augustus 2026 18:11 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Halsema is notabene zelfverklaard expert op dit gebied, ze weet het allemaal beter dan degene die dagelijks te maken hebben met deze problematiek. Laat ze het zelf dan lekker oplossen ipv bij de landelijke overheid te gaan bedelen.
Maar ze maakt geen nieuwe dus.quote:Op zondag 30 augustus 2026 18:51 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
[..]
Misschien kan die muts eens luisteren naar deskundigen.
Zou het radicaal links beleid zijn dan had ieder mens toch een ruime vrijstaande woning met alle voorzieningen?quote:Op zondag 30 augustus 2026 18:12 schreef HowardRoark het volgende:
Dit krijg je in elke stad waar radicaal links beleid wordt gevoerd.
Als verkrachtingen niet meer strafbaar zijn dankzij Halsema, komen er ook meer. Maar nee Halsema is dan niet de verkrachter.quote:
En wie bouwt en betaalt dan al die ruime vrijstaande woningen met alle voorzieningen torentje?quote:Op zondag 30 augustus 2026 18:57 schreef torentje het volgende:
[..]
Zou het radicaal links beleid zijn dan had ieder mens toch een ruime vrijstaande woning met alle voorzieningen?
Arbeiders 144 t/m 250 in fabriek 8801 natuurlijk!quote:Op zondag 30 augustus 2026 19:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En wie bouwt en betaalt dan al die ruime vrijstaande woningen met alle voorzieningen torentje?
Nou ja, in principe wel. Amsterdam is er wel goed in om de rode loper uit te rollen voor dak- en thuislozen en andere probleemgevallen. Door bovenwettelijke opvang, extra voorzieningen, extra hulpprogramma's etc etc komen véél meer van dit soort gevallen naar Amsterdam dan naar andere (grote) steden. Dus een goed deel van de daklozen is wel toe te schrijven aan de beleidsmatige keuzes van Amsterdam.quote:
Het aantal daklozen is onder haar leiderschap fors toegenomen. Halsema is hiervoor verantwoordelijk maar schuift het af op anderen. Dat zou jij toch moeten veroordelen zoals je dat ook bij Faber deed.quote:
De mensen die zich het lot aantrekken van de medemensen.quote:Op zondag 30 augustus 2026 19:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En wie bouwt en betaalt dan al die ruime vrijstaande woningen met alle voorzieningen torentje?
Ah, jij trekt je het lot van medemensen hier altijd erg aan, dus ik neem aan dat je al begonnen bent met bouwen. Top!quote:Op zondag 30 augustus 2026 19:23 schreef torentje het volgende:
[..]
De mensen die zich het lot aantrekken van de medemensen.
Ik vind het schaamteloos. Een groter gebrek aan zelfreflectie had ze hier niet kunnen laten zien.quote:Op zondag 30 augustus 2026 19:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind het goed dat ze aan de bel trekt. Zou Carola Schouten ook moeten doen.
Nouja, hier in Rotterdam hebben we hetzelfde probleem. Misschien niet zo groot als in Amsterdam, maar het is problematisch. Veel daklozen, drugsgebruikers die knetterhigh op een bankje een beetje voor zich uit aan het kijken zijn overdag tussen het winkelend publiek... Het is hier vooral VVD en Leefbaar Rotterdam die het afgelopen jaren flink verkloot hebben op dat vlak en daar zien we nu het resultaat van. Uiteraard speelt de landelijke huizen crisis ook mee.quote:Op zondag 30 augustus 2026 19:34 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Ik vind het schaamteloos. Een groter gebrek aan zelfreflectie had ze hier niet kunnen laten zien.
Waar ze nu over klaagt is puur het gevolg van jarenlang beleid van haar partij en dat van D66 in die stad. Ze heeft het ook al die tijd verdedigd. Nee. Zij is, net als ieder partijlid dat in die raad heeft gezeten al die jaren, en zelfs iedereen die met het volle verstand ooit op een van die partijen heeft gestemd, minstens medeverantwoordelijk
Het lijkt me dat de schoenmaker bij z'n leest moet blijven. Amsterdam bemoeit zich met Hongarije, bemoeit zich met Oekraine en nu moet DenHaag zeker de gemeentelijke taken daar op zich gaan nemen?quote:Op zondag 30 augustus 2026 19:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind het goed dat ze aan de bel trekt. Zou Carola Schouten ook moeten doen.
Ik ben lichamelijk niet 100%, dus zelf bouwen lukt niet meer zo goed.quote:Op zondag 30 augustus 2026 19:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ah, jij trekt je het lot van medemensen hier altijd erg aan, dus ik neem aan dat je al begonnen bent met bouwen. Top!
Wat er allemaal politiek gezien in Amsterdam gebeurt, daar hou ik me niet zo mee bezig. Feit is dat het daklozenprobleem een landelijk probleem aan het worden is, niet alleen Amsterdam. Geld en middelen om daar wat aan te doen moet toch echt uit Den Haag komen.quote:Op zondag 30 augustus 2026 19:40 schreef the-eye het volgende:
[..]
Het lijkt me dat de schoenmaker bij z'n leest moet blijven. Amsterdam bemoeit zich met Hongarije, bemoeit zich met Oekraine en nu moet DenHaag zeker de gemeentelijke taken daar op zich gaan nemen?![]()
Wat is dit voor waanzin?
Amsterdam zet zich actief in de markt als plek waar daklozen naartoe moeten; want daar hebben ze het goed.quote:Op zondag 30 augustus 2026 20:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wat er allemaal politiek gezien in Amsterdam gebeurt, daar hou ik me niet zo mee bezig. Feit is dat het daklozenprobleem een landelijk probleem aan het worden is, niet alleen Amsterdam. Geld en middelen om daar wat aan te doen moet toch echt uit Den Haag komen.
Ze laat ze alleen allemaal graag naar Amsterdam komen om vervolgens in Den Haag een potje te gaan janken. Mooi zo’n linkse bestuurder die niet durft op te treden.quote:
He zou beter zijn als ze daklozen naar boerenschijthol zou sturen zodat het andermans probleem is?quote:Op zondag 30 augustus 2026 20:23 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ze laat ze alleen allemaal graag naar Amsterdam komen om vervolgens in Den Haag een potje te gaan janken. Mooi zo’n linkse bestuurder die niet durft op te treden.
Is dat mens veel te arrogant voor. Denkt dat ze boven alles en iedereen staat.quote:Op zondag 30 augustus 2026 18:51 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
[..]
Misschien kan die muts eens luisteren naar deskundigen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |