abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221706481
Ik draag bh's vooral omdat ik zonder bovenkleding niet mooi vind zitten. Om nog maar te zwijgen over tepels die je door kleding steken :N
pi_221706491
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 16:47 schreef CarbonC het volgende:

[..]
En dus:
[ afbeelding ]
Last dergelijke dingen lekker ergens anders. Dit gaat over beha’s, maten en praktische zaken. Als je daar geen nuttige bijdrage aan hebt, kun je ook uit het topic wegblijven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221706688
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 14:44 schreef Sorella het volgende:
Ik heb een beetje een schaamte om mijn borsten op te laten meten maar paar maanden terug toch maar gedaan, ik d8 dat ik qua omvang op de 100 zat en dan de b cup maar volgens hun is mijn omvang 90 met een d cup.
Ik hou niet van beugelbh's maar op aanraden van de lingerie Mevr. bh's gepast en er 2 meegenomen (rib uit mijn lijf)

Ze zitten goed maar als ik de bh uittrek dan doet de bovenkant van mijn even borsten zeer, ik denk dat ze te hoog gehouden worden ?
Ligt een beetje voor de hand, maar heb je geprobeerd om de bandjes te verstellen?
pi_221706861
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 17:31 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ligt een beetje voor de hand, maar heb je geprobeerd om de bandjes te verstellen?
Langer maken bedoel je ? glijdt het van mijn schouders.
  woensdag 2 september 2026 @ 10:57:19 #55
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221710494
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 16:47 schreef CarbonC het volgende:

[..]
En dus:
[ afbeelding ]
Dat ziet er echt alleen leuk uit met cup A :P
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_221710570
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2026 17:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik draag bh's vooral omdat ik zonder bovenkleding niet mooi vind zitten. Om nog maar te zwijgen over tepels die je door kleding steken :N
Idem hier. Ik kan het nog sterker vertellen. Als ik een jurk of een combinatie bloes en rok draag, draag ik daar nog steeds een onderjurk onder. (sorry voor de lelijke zinsbouw).

Zonder onderjurk of beha voel ik me niet echt (aan)gekleed.
pi_221710619
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 17:57 schreef Sorella het volgende:

[..]
Langer maken bedoel je ? glijdt het van mijn schouders.
Ik meen me te herinneren dat dat ook veroorzaakt wordt door een te losse omtrek.

Ik heb vroegah bij Marlies geleerd dat je bij het kopen van een bh, na het aantrekken en afstellen, voorover moet buigen en er even mee moet schudden.
Als ze daarna half eruit hangen, is het niet de goede maat of een verkeerd model.
Heel inzichtgevend. Zo'n bh kan echt net doen alsof ie perfect is maar enorm dubbele tieten geven als je even voorover schudt. Ik heb ook wel eens een bh toch gekocht omdat mooi, ondanks falen voor de schudtest. Die droeg ik dan vervolgens niet omdat ie uiteindelijk toch minder comfy was dan de exemplaren die wel slaagden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221710984
Er zijn zoveel verschillende modellen bh waarbij het ook echt verschil maakt waar de bandjes aan de cup en aan de achterzijde vastgemaakt zijn. Voor mij werkt het beter als ze zowel voor als achter niet zo ver richting de schouders zitten, dus geen balconette voor mij. En sommige modellen hebben haakjes zodat je er een racerback van kunt maken, maar daar raak ik mee in de knoop. Ik ben behoorlijk lenig/flexibel, maar dat krijg ik dus niet voor elkaar, net als van die strakke sportbh’s aantrekken. Ik denk dat ik daarvoor kracht in mijn handen mis.
Een bh achter m’n rug met 1 hand openmaken lukt me trouwens prima, maar bij het aantrekken doe ik toch echt de sluiting eerst naar de voorkant en draai ‘m daarna naar de achterkant.
pi_221711250
Oja het haakje voor een racerback, die heb ik er meteen af laten knippen. Dat is af en toe wel leuk als je vent die los en vast moet maken maar niet elke dag.

Ik heb het liefst een bh zonder beugel en gevuld i.v.m. kou :) hoef je bij livera of hunkemuller niet aan te komen.

Ik denk dat ik helemaal overstap op de sportbeha's, wel met een sluiting en vaste voorgevormde cups, over het hoofd lukt nu nog wel maarja ik wordt een dagje ouder.
pi_221711312
Ik zou ook wel van de beugel af willen. Ik draag alleen maar beugel.

Voor diegene met een wat grotere cup, merken jullie dat bh's zonder beugel ook goede ondersteuning biedt?
pi_221711325
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2026 11:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik meen me te herinneren dat dat ook veroorzaakt wordt door een te losse omtrek.

Ik heb vroegah bij Marlies geleerd dat je bij het kopen van een bh, na het aantrekken en afstellen, voorover moet buigen en er even mee moet schudden.
Als ze daarna half eruit hangen, is het niet de goede maat of een verkeerd model.
Heel inzichtgevend. Zo'n bh kan echt net doen alsof ie perfect is maar enorm dubbele tieten geven als je even voorover schudt. Ik heb ook wel eens een bh toch gekocht omdat mooi, ondanks falen voor de schudtest. Die droeg ik dan vervolgens niet omdat ie uiteindelijk toch minder comfy was dan de exemplaren die wel slaagden.
Dat buigen en schudden, dat wilde ik ook nog typen. Maar kreeg het niet onder woorden gebracht _O-
pi_221711356
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 13:10 schreef Sunshine1982 het volgende:

Voor diegene met een wat grotere cup, merken jullie dat bh's zonder beugel ook goede ondersteuning biedt?
Zoiets als dit zit volgens mij ook heerlijk met een vollere boezem
Van "Lincherie", daar ben ik sinds kort klant
pi_221711540
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 13:12 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Dat buigen en schudden, dat wilde ik ook nog typen. Maar kreeg het niet onder woorden gebracht _O-
Scoop and swoop, dus echt de massa optillen en in de cup leggen. En daarna even voorover hangen.
pi_221711557
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2026 13:44 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Scoop and swoop, dus echt de massa optillen en in de cup leggen. En daarna even voorover hangen.
Ik dacht dat je dat ter plekke verzonnen had, maar die term bestaat echt! Leerzaam wel :Y
pi_221711583
quote:

Ik heb 85E/85F bij Triumph (afhankelijk van het model)en die Fit Smart die ik linkte, ik heb maat 4, die geeft echt wel ondersteuning, ik zit echt ingepakt. Ik zie ‘m op Vinted ook nog wel eens bij de sportbh’s aangeboden worden ipv bij de reguliere bh’s. Voor echt sporten zou ik ‘m in die maat dan weer niet aanraden.
pi_221711758
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2026 15:11 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Er bestaan ook minimizers. Mocht dit model je goed passen, dan is dit echt een aanrader https://www.zalando.nl/tr(...)z-tr581a09p-q11.html
Ik zweer bij deze https://www.zalando.nl/tr(...)pEAQYAiABEgIXu_D_BwE
Die onderste bedoel je toch? Ik ga eens kijken in de winkel of ze daar ook zoiets hebben. Mooi model bh :Y
  woensdag 2 september 2026 @ 14:17:42 #67
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221711777
quote:

Ik vind dat alleen bij sportbeha's.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_221712003
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 13:12 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Hier idem. :D
pi_221712011
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 14:13 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Die onderste bedoel je toch? Ik ga eens kijken in de winkel of ze daar ook zoiets hebben. Mooi model bh :Y
Volgens mij is dat exacte model weer eens uit de collectie, maar dit is een van de opvolgers https://www.zalando.nl/tr(...)k-tr581a0ca-q11.html
pi_221717333
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2026 14:42 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Volgens mij is dat exacte model weer eens uit de collectie, maar dit is een van de opvolgers https://www.zalando.nl/tr(...)k-tr581a0ca-q11.html
Dat ziet er wel stevig en comfi uit! Denk dat ik dat ik ga starten met zoiets als dit en ik zag ook de term plunge bh voorbij komen. Nog nooit van gehoord :@ Ik vind dat een mooi model hebben, maar wel beugel :{

Bh's moeten in de eerste plaats goed passen, voldoende ondersteuning geven en lekker zitten maar ik vind het persoonlijk ook fijn als een bh ze mooi laat uitkomen. Zoiets als dit:
pi_221724125
Ik ben gegaan! Verkoopster zei dat ik 80FF heb, heb van die maat ook een bh aangeschaft. Ik wilde thuis online verder kijken naar bh's om dan naar de winkel te gaan, ik ben geen fan van een tijd in een winkel rondneuzen. Dus ik ging net even googlen maar ik kwam vaak niet verder dan cupmaat F of G, dus ik dacht... komen dubbele letters weinig voor ofzo? En toen zag ik dat dubbele letters de UK sizing is en FF de Europese cupmaat H is :') Zoekt wel wat makkelijker zo.
pi_221724165
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 13:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben gegaan! Verkoopster zei dat ik 80FF heb, heb van die maat ook een bh aangeschaft. Ik wilde thuis online verder kijken naar bh's om dan naar de winkel te gaan, ik ben geen fan van een tijd in een winkel rondneuzen. Dus ik ging net even googlen maar ik kwam vaak niet verder dan cupmaat F of G, dus ik dacht... komen dubbele letters weinig voor ofzo? En toen zag ik dat dubbele letters de UK sizing is en FF de Europese cupmaat H is :') Zoekt wel wat makkelijker zo.
Dat had ze dan wel even mogen uitleggen voor als je zelf verder op zoek gaat naar beha's.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221724248
quote:
Ben je bij superbra geweest? Die houden inderdaad de UK maten aan qua letters. Dat staat ook wel op hun website.
Maare, vertel eens, wat voor maat bh had je aan die je ooit zelf had bedacht?
pi_221724256
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 september 2026 13:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat had ze dan wel even mogen uitleggen voor als je zelf verder op zoek gaat naar beha's.
Ja, dat vond ik achteraf ook best raar :? Zeg gewoon dat ik cup H nodig heb :P
pi_221724356
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2026 13:13 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ben je bij superbra geweest? Die houden inderdaad de UK maten aan qua letters. Dat staat ook wel op hun website.
Maare, vertel eens, wat voor maat bh had je aan die je ooit zelf had bedacht?
Ah dat verklaart. Ben wel prima geholpen verder :Y

Had wel gedacht dat het meer was al D wat ik nu draag. F (of FF toen ik nog dacht dat het een maat tussen cup F en G was) klonk wel plausibel. Maar cup H had ik nooit gedacht. Bij zoiets als cup H dacht ik normaal gezien aan joekels van borsten en die heb ik niet echt (vind ik zelf). Heb nu wel weer een beugel bh gekocht (terwijl ik eigenlijk geen beugel meer wilde :')) Denk omdat dat soort van veilig is en weet welke ondersteuning dat biedt.
pi_221724510
Ik haat alle vormen en maten bhs. Ik hou niet van strakke kleding of kledingstukken in het algemeen.
Heb lang normale bhs gedragen maar tegenwoordig draag ik alleen sport bhs. En dan ook alleen als ik buiten het huis kom.
En dan ook niet de superstrakke variant maar meer de casual variant.
Die drie in een pak van de Primarkt :P
Twiddel
pi_221724932
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2026 13:54 schreef summer2bird het volgende:
Ik haat alle vormen en maten bhs. Ik hou niet van strakke kleding of kledingstukken in het algemeen.
Heb lang normale bhs gedragen maar tegenwoordig draag ik alleen sport bhs. En dan ook alleen als ik buiten het huis kom.
En dan ook niet de superstrakke variant maar meer de casual variant.
Die drie in een pak van de Primarkt :P
Als dat voor jou werkt, gewoon doen! Scheelt ook een hoop geld :P

Ik moet trouwens wel even werken aan bh's aan doen. Normaal doe ik ze aan de voorkant vast, draai het naar achter en dan armen door de bandjes en klaar. Ik klik nooit bh's aan de achterkant vast en dat gaat met de bh die ik heb gekocht lastig. Het is te strak om makkelijk te draaien.

Ik dacht eigenlijk dat hoe ik het deed was hoe heel veel vrouwen het doen, maar blijkbaar is dat niet het geval?
  vrijdag 4 september 2026 @ 14:57:39 #78
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221724948
Mijn moeder deed het ook altijd aan de voorkant maar ik doe het aan de achterkant.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221724959
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2026 14:52 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Als dat voor jou werkt, gewoon doen! Scheelt ook een hoop geld :P

Ik moet trouwens wel even werken aan bh's aan doen. Normaal doe ik ze aan de voorkant vast, draai het naar achter en dan armen door de bandjes en klaar. Ik klik nooit bh's aan de achterkant vast en dat gaat met de bh die ik heb gekocht lastig. Het is te strak om makkelijk te draaien.

Ik dacht eigenlijk dat hoe ik het deed was hoe heel veel vrouwen het doen, maar blijkbaar is dat niet het geval?
Ik kan het echt niet achter m’n rug vastmaken
  vrijdag 4 september 2026 @ 15:01:31 #80
513556 Housemus
"In my house"
pi_221724974
Draag bijna altijd beugel BH 85C. Moet eigenlijk 90C hebben, maar de strakheid van de band onder de borst is het belangrijkst in mijn ervaring. Veel BH's gaan na een paar keer wassen altijd iets ruimer vallen. Dan zitten ze dus goed bij mij. Ik heb geen hekel aan BH's. Ik vind mij silhouet ook gewoon mooier met BH.
pi_221724992
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 15:01 schreef Housemus het volgende:
Draag bijna altijd beugel BH 85C. Moet eigenlijk 90C hebben, maar de strakheid van de band onder de borst is het belangrijkst in mijn ervaring. Veel BH's gaan na een paar keer wassen altijd iets ruimer vallen. Dan zitten ze dus goed bij mij. Ik heb geen hekel aan BH's. Ik vind mij silhouet ook gewoon mooier met BH.
Als je eigenlijk 90C moet hebben dan zou je toch 85D als ‘zustermaat’ voor de cup moeten kiezen en niet 85C?
  vrijdag 4 september 2026 @ 15:05:06 #82
513556 Housemus
"In my house"
pi_221724998
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2026 15:03 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Als je eigenlijk 90C moet hebben dan zou je toch 85D als ‘zustermaat’ voor de cup moeten kiezen en niet 85C?
Nooit geprobeerd. Heb wel eens gehad dat de cups te klein waren, maar nu heb ik een model dat goed past qua band en cup. Dan koop ik er direct meerdere.
pi_221725059
Hier ook team vasthaken aan de voorkant en dan naar achteren draaien.
Wordt dat afgeraden dan?
pi_221725182
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 15:16 schreef Kanaroe het volgende:
Hier ook team vasthaken aan de voorkant en dan naar achteren draaien.
Wordt dat afgeraden dan?
Nee hoor, maar omdat het wat moeilijk ging zocht ik ernaar op internet en ik stuitte op een TikTok video waar iemand het deed zoals ons. Ze vertelde dat haar vriendinnen het anders doen (aan de achterkant vast klikken) en in de comments stond dat er veel veel vrouwen ook bh's op rug vast klikken. En nu lees ik dat jullie het ook zoals mij doen, dus misschien is het gewoon 50/50 :P
pi_221725285
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 15:38 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Nee hoor, maar omdat het wat moeilijk ging zocht ik ernaar op internet en ik stuitte op een TikTok video waar iemand het deed zoals ons. Ze vertelde dat haar vriendinnen het anders doen (aan de achterkant vast klikken) en in de comments stond dat er veel veel vrouwen ook bh's op rug vast klikken. En nu lees ik dat jullie het ook zoals mij doen, dus misschien is het gewoon 50/50 :P
Ooh, oké dan
Ik doe het al sinds mijn 14de zo haha, ik was al bang dat ik iets gemist had :D

Hoewel ik ooit ook bh's met voorsluiting heb gehad, vond ik ook erg prettig dragen
pi_221725459
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2026 15:03 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Klopt inderdaad. Als de omtrek minder wordt, zou de cup groter moeten zijn.

Ik kocht voor mijn zwangerschappen altijd maat 75A of B, vooral omdat 75 vaak het kleinste is bij winkels als H&M. Na de zwangerschappen en borstvoedingsperiode zat niks me meer lekker en heb ik een meting laten doen. Daar kwam 70C uit. Sindsdien draag ik graag bh's van Marie Jo met hartvorm. Mij is verteld dat die vorm vaak goed zit na borstvoeding, omdat de borsten dan een andere vorm krijgen waar deze bh's goed bij passen. Ze zijn helaas een heel stuk duurder dan H&M maar dat vind ik het wel waard.

Toen ik laatst nieuwe kocht bij de Lingerie, kwam de verkoopster een aantal opties brengen en als ik er dan 1 aan had vroeg ze of ze mocht kijken om de pasvorm te beoordelen. Dan stelde ze ook alle bandjes goed in, ik weet zelf nooit hoe strak het nou 'hoort'. Ik vind een beetje hulp wel fijn.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 4 september 2026 @ 22:17:13 #87
513556 Housemus
"In my house"
pi_221727479
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 16:24 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Klopt inderdaad. Als de omtrek minder wordt, zou de cup groter moeten zijn.
Oh, ik wist helemaal niet dat cupmaat en omtrek gekoppeld waren. Blijkbaar ben ik geen echte vrouw. Maar dan heb ik dus bij aanschaf van 85C, na meerdere keren wassen, nu een 90B? Nja. Zolang het maar goed zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Housemus op 04-09-2026 22:39:25 ]
  zaterdag 5 september 2026 @ 18:22:22 #88
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_221732229
quote:
weet dat andere merken vaak andere maatvoering hebben en met dezelfde maat, heel anders kunnen zitten.
pi_221742792
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 18:22 schreef scrub_nurse het volgende:

[..]
weet dat andere merken vaak andere maatvoering hebben en met dezelfde maat, heel anders kunnen zitten.
Ja, volgens mij had iemand dat hier al gezegd. Ik zag dat ze bij Livera 50% korting op Chantelle bh's gaven voor online verkoop. Vond het een mooie aanbieding en ik ik heb er één gekocht. Mocht ie niet passen dan gooi ik 'm wel op Vinted.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')