Last dergelijke dingen lekker ergens anders. Dit gaat over beha’s, maten en praktische zaken. Als je daar geen nuttige bijdrage aan hebt, kun je ook uit het topic wegblijven.quote:
Ligt een beetje voor de hand, maar heb je geprobeerd om de bandjes te verstellen?quote:Op dinsdag 1 september 2026 14:44 schreef Sorella het volgende:
Ik heb een beetje een schaamte om mijn borsten op te laten meten maar paar maanden terug toch maar gedaan, ik d8 dat ik qua omvang op de 100 zat en dan de b cup maar volgens hun is mijn omvang 90 met een d cup.
Ik hou niet van beugelbh's maar op aanraden van de lingerie Mevr. bh's gepast en er 2 meegenomen (rib uit mijn lijf)
Ze zitten goed maar als ik de bh uittrek dan doet de bovenkant van mijn even borsten zeer, ik denk dat ze te hoog gehouden worden ?
Langer maken bedoel je ? glijdt het van mijn schouders.quote:Op dinsdag 1 september 2026 17:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ligt een beetje voor de hand, maar heb je geprobeerd om de bandjes te verstellen?
Dat ziet er echt alleen leuk uit met cup Aquote:
Idem hier. Ik kan het nog sterker vertellen. Als ik een jurk of een combinatie bloes en rok draag, draag ik daar nog steeds een onderjurk onder. (sorry voor de lelijke zinsbouw).quote:Op dinsdag 1 september 2026 17:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik draag bh's vooral omdat ik zonder bovenkleding niet mooi vind zitten. Om nog maar te zwijgen over tepels die je door kleding steken
Ik meen me te herinneren dat dat ook veroorzaakt wordt door een te losse omtrek.quote:Op dinsdag 1 september 2026 17:57 schreef Sorella het volgende:
[..]
Langer maken bedoel je ? glijdt het van mijn schouders.
Dat buigen en schudden, dat wilde ik ook nog typen. Maar kreeg het niet onder woorden gebrachtquote:Op woensdag 2 september 2026 11:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat dat ook veroorzaakt wordt door een te losse omtrek.
Ik heb vroegah bij Marlies geleerd dat je bij het kopen van een bh, na het aantrekken en afstellen, voorover moet buigen en er even mee moet schudden.
Als ze daarna half eruit hangen, is het niet de goede maat of een verkeerd model.
Heel inzichtgevend. Zo'n bh kan echt net doen alsof ie perfect is maar enorm dubbele tieten geven als je even voorover schudt. Ik heb ook wel eens een bh toch gekocht omdat mooi, ondanks falen voor de schudtest. Die droeg ik dan vervolgens niet omdat ie uiteindelijk toch minder comfy was dan de exemplaren die wel slaagden.
Zoiets als dit zit volgens mij ook heerlijk met een vollere boezemquote:Op woensdag 2 september 2026 13:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zou ook wel van de beugel af willen. Ik draag alleen maar beugel.
Voor diegene met een wat grotere cup, merken jullie dat bh's zonder beugel ook goede ondersteuning biedt?
Scoop and swoop, dus echt de massa optillen en in de cup leggen. En daarna even voorover hangen.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:12 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Dat buigen en schudden, dat wilde ik ook nog typen. Maar kreeg het niet onder woorden gebracht
Ik dacht dat je dat ter plekke verzonnen had, maar die term bestaat echt! Leerzaam welquote:Op woensdag 2 september 2026 13:44 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Scoop and swoop, dus echt de massa optillen en in de cup leggen. En daarna even voorover hangen.
Ik heb 85E/85F bij Triumph (afhankelijk van het model)en die Fit Smart die ik linkte, ik heb maat 4, die geeft echt wel ondersteuning, ik zit echt ingepakt. Ik zie ‘m op Vinted ook nog wel eens bij de sportbh’s aangeboden worden ipv bij de reguliere bh’s. Voor echt sporten zou ik ‘m in die maat dan weer niet aanraden.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Voor diegene met een wat grotere cup, merken jullie dat bh's zonder beugel ook goede ondersteuning biedt?
Die onderste bedoel je toch? Ik ga eens kijken in de winkel of ze daar ook zoiets hebben. Mooi model bhquote:Op maandag 31 augustus 2026 15:11 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Er bestaan ook minimizers. Mocht dit model je goed passen, dan is dit echt een aanrader https://www.zalando.nl/tr(...)z-tr581a09p-q11.html
Ik zweer bij deze https://www.zalando.nl/tr(...)pEAQYAiABEgIXu_D_BwE
Ik vind dat alleen bij sportbeha's.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hier idem.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:12 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Dat buigen en schudden, dat wilde ik ook nog typen. Maar kreeg het niet onder woorden gebracht
Volgens mij is dat exacte model weer eens uit de collectie, maar dit is een van de opvolgers https://www.zalando.nl/tr(...)k-tr581a0ca-q11.htmlquote:Op woensdag 2 september 2026 14:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Die onderste bedoel je toch? Ik ga eens kijken in de winkel of ze daar ook zoiets hebben. Mooi model bh
Dat ziet er wel stevig en comfi uit! Denk dat ik dat ik ga starten met zoiets als dit en ik zag ook de term plunge bh voorbij komen. Nog nooit van gehoordquote:Op woensdag 2 september 2026 14:42 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Volgens mij is dat exacte model weer eens uit de collectie, maar dit is een van de opvolgers https://www.zalando.nl/tr(...)k-tr581a0ca-q11.html
Dat had ze dan wel even mogen uitleggen voor als je zelf verder op zoek gaat naar beha's.quote:Op vrijdag 4 september 2026 13:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben gegaan! Verkoopster zei dat ik 80FF heb, heb van die maat ook een bh aangeschaft. Ik wilde thuis online verder kijken naar bh's om dan naar de winkel te gaan, ik ben geen fan van een tijd in een winkel rondneuzen. Dus ik ging net even googlen maar ik kwam vaak niet verder dan cupmaat F of G, dus ik dacht... komen dubbele letters weinig voor ofzo? En toen zag ik dat dubbele letters de UK sizing is en FF de Europese cupmaat H isZoekt wel wat makkelijker zo.
Ben je bij superbra geweest? Die houden inderdaad de UK maten aan qua letters. Dat staat ook wel op hun website.quote:Op vrijdag 4 september 2026 13:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben gegaan! Verkoopster zei dat ik 80FF heb, heb van die maat ook een bh aangeschaft. Ik wilde thuis online verder kijken naar bh's om dan naar de winkel te gaan, ik ben geen fan van een tijd in een winkel rondneuzen. Dus ik ging net even googlen maar ik kwam vaak niet verder dan cupmaat F of G, dus ik dacht... komen dubbele letters weinig voor ofzo? En toen zag ik dat dubbele letters de UK sizing is en FF de Europese cupmaat H isZoekt wel wat makkelijker zo.
Ja, dat vond ik achteraf ook best raarquote:Op vrijdag 4 september 2026 13:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat had ze dan wel even mogen uitleggen voor als je zelf verder op zoek gaat naar beha's.
Ah dat verklaart. Ben wel prima geholpen verderquote:Op vrijdag 4 september 2026 13:13 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ben je bij superbra geweest? Die houden inderdaad de UK maten aan qua letters. Dat staat ook wel op hun website.
Maare, vertel eens, wat voor maat bh had je aan die je ooit zelf had bedacht?
Als dat voor jou werkt, gewoon doen! Scheelt ook een hoop geldquote:Op vrijdag 4 september 2026 13:54 schreef summer2bird het volgende:
Ik haat alle vormen en maten bhs. Ik hou niet van strakke kleding of kledingstukken in het algemeen.
Heb lang normale bhs gedragen maar tegenwoordig draag ik alleen sport bhs. En dan ook alleen als ik buiten het huis kom.
En dan ook niet de superstrakke variant maar meer de casual variant.
Die drie in een pak van de Primarkt
Ik kan het echt niet achter m’n rug vastmakenquote:Op vrijdag 4 september 2026 14:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Als dat voor jou werkt, gewoon doen! Scheelt ook een hoop geld![]()
Ik moet trouwens wel even werken aan bh's aan doen. Normaal doe ik ze aan de voorkant vast, draai het naar achter en dan armen door de bandjes en klaar. Ik klik nooit bh's aan de achterkant vast en dat gaat met de bh die ik heb gekocht lastig. Het is te strak om makkelijk te draaien.
Ik dacht eigenlijk dat hoe ik het deed was hoe heel veel vrouwen het doen, maar blijkbaar is dat niet het geval?
Als je eigenlijk 90C moet hebben dan zou je toch 85D als ‘zustermaat’ voor de cup moeten kiezen en niet 85C?quote:Op vrijdag 4 september 2026 15:01 schreef Housemus het volgende:
Draag bijna altijd beugel BH 85C. Moet eigenlijk 90C hebben, maar de strakheid van de band onder de borst is het belangrijkst in mijn ervaring. Veel BH's gaan na een paar keer wassen altijd iets ruimer vallen. Dan zitten ze dus goed bij mij. Ik heb geen hekel aan BH's. Ik vind mij silhouet ook gewoon mooier met BH.
Nooit geprobeerd. Heb wel eens gehad dat de cups te klein waren, maar nu heb ik een model dat goed past qua band en cup. Dan koop ik er direct meerdere.quote:Op vrijdag 4 september 2026 15:03 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Als je eigenlijk 90C moet hebben dan zou je toch 85D als ‘zustermaat’ voor de cup moeten kiezen en niet 85C?
Nee hoor, maar omdat het wat moeilijk ging zocht ik ernaar op internet en ik stuitte op een TikTok video waar iemand het deed zoals ons. Ze vertelde dat haar vriendinnen het anders doen (aan de achterkant vast klikken) en in de comments stond dat er veel veel vrouwen ook bh's op rug vast klikken. En nu lees ik dat jullie het ook zoals mij doen, dus misschien is het gewoon 50/50quote:Op vrijdag 4 september 2026 15:16 schreef Kanaroe het volgende:
Hier ook team vasthaken aan de voorkant en dan naar achteren draaien.
Wordt dat afgeraden dan?
Ooh, oké danquote:Op vrijdag 4 september 2026 15:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nee hoor, maar omdat het wat moeilijk ging zocht ik ernaar op internet en ik stuitte op een TikTok video waar iemand het deed zoals ons. Ze vertelde dat haar vriendinnen het anders doen (aan de achterkant vast klikken) en in de comments stond dat er veel veel vrouwen ook bh's op rug vast klikken. En nu lees ik dat jullie het ook zoals mij doen, dus misschien is het gewoon 50/50
Klopt inderdaad. Als de omtrek minder wordt, zou de cup groter moeten zijn.quote:Op vrijdag 4 september 2026 15:03 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Als je eigenlijk 90C moet hebben dan zou je toch 85D als ‘zustermaat’ voor de cup moeten kiezen en niet 85C?
Oh, ik wist helemaal niet dat cupmaat en omtrek gekoppeld waren. Blijkbaar ben ik geen echte vrouw. Maar dan heb ik dus bij aanschaf van 85C, na meerdere keren wassen, nu een 90B? Nja. Zolang het maar goed zit.quote:Op vrijdag 4 september 2026 16:24 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Als de omtrek minder wordt, zou de cup groter moeten zijn.
weet dat andere merken vaak andere maatvoering hebben en met dezelfde maat, heel anders kunnen zitten.quote:Op vrijdag 4 september 2026 13:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja, volgens mij had iemand dat hier al gezegd. Ik zag dat ze bij Livera 50% korting op Chantelle bh's gaven voor online verkoop. Vond het een mooie aanbieding en ik ik heb er één gekocht. Mocht ie niet passen dan gooi ik 'm wel op Vinted.quote:Op zaterdag 5 september 2026 18:22 schreef scrub_nurse het volgende:
[..]
weet dat andere merken vaak andere maatvoering hebben en met dezelfde maat, heel anders kunnen zitten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |