abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 augustus 2026 @ 14:08:37 #26
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221699608
Mijn vriendinnen kunnen niet zonder een beha. Ik merk wel dat de laatste tijd sportbeha's het beste en mooiste zitten. Ik vind beha's te vaak mijn voorgevel benadrukken, teveel wiebelen en daar heb ik geen zin in, dus waarschijnlijk draag ik ook vanwege die reden een te kleine maat (mijn beha's zijn vaker een harnas dan een display).

Ik heb trouwens bralettes ook geprobeerd, maar die geven mijn tieten echt geen ondersteuning (ik heb een C-cup).
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_221699734
quote:
2s.gif Op maandag 31 augustus 2026 14:08 schreef SEMTEX het volgende:
Mijn vriendinnen kunnen niet zonder een beha. Ik merk wel dat de laatste tijd sportbeha's het beste en mooiste zitten. Ik vind beha's te vaak mijn voorgevel benadrukken, teveel wiebelen en daar heb ik geen zin in, dus waarschijnlijk draag ik ook vanwege die reden een te kleine maat (mijn beha's zijn vaker een harnas dan een display).

Ik heb trouwens bralettes ook geprobeerd, maar die geven mijn tieten echt geen ondersteuning (ik heb een C-cup).
Bh's wiebelen? Dan zit er iets niet goed denk ik?

Bralettes moest ik even googlen, nog nooit van gehoord. Zou ook niks voor mij zijn. Ik heb sowieso een bh nodig, alleen 's nachts doe ik 'm uit. Slapen met een bh zit gewoon niet. Ik draag nu een D cup maar ik gok dat ik groter heb aangezien ze nogal tegen elkaar drukken in een bh. Net alsof ik Pamela Anderson tieten heb, dat idee (wat uiteraard niet zo is).
  maandag 31 augustus 2026 @ 14:31:57 #28
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221699758
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 14:27 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Bh's wiebelen? Dan zit er iets niet goed denk ik?

Bralettes moest ik even googlen, nog nooit van gehoord. Zou ook niks voor mij zijn. Ik heb sowieso een bh nodig, alleen 's nachts doe ik 'm uit. Slapen met een bh zit gewoon niet.
Een bralette is een meestal stoffen beha zonder beugels, weinig ondersteuning. Leuk voor thuis als je in je pyjama hangt, maar ergens anders werkt het voor mij niet.

quote:
k draag nu een D cup maar ik gok dat ik groter heb aangezien ze nogal tegen elkaar drukken in een bh. Net alsof ik Pamela Anderson tieten heb, dat idee (wat uiteraard niet zo is).
Ja maar de kans bestaat dus dat wanneer je ze laat opmeten en ze je een grotere cumaat aanraden, het geheel ook veel meer naar voren komt/op display ligt. Ik vind dat zelf niet fijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 31-08-2026 15:19:21 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 31 augustus 2026 @ 14:54:58 #29
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_221699910
Heb me ook ooit paar laten aanmeten en die vond ik veel te strak zitten, heel irritant.

Als ik thuis kom van mn werk gaat die lekker uit.
To BG or not to BG!
pi_221699994
quote:
2s.gif Op maandag 31 augustus 2026 14:31 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Een bralette is een meestal stoffen beha zonder beugels, weinig ondersteuning. Leuk voor thuis als je in je pyajama hangt, maar ergens anders werkt het voor mij niet.
[..]
Ja maar de kans bestaat dus dat wanneer je ze laat opmeten en ze je een grotere cumaat aanraden, het geheel ook veel meer naar voren komt/op display ligt. Ik vind dat zelf niet fijn.
Er bestaan ook minimizers. Mocht dit model je goed passen, dan is dit echt een aanrader https://www.zalando.nl/tr(...)z-tr581a09p-q11.html
Ik zweer bij deze https://www.zalando.nl/tr(...)pEAQYAiABEgIXu_D_BwE
  maandag 31 augustus 2026 @ 20:28:16 #31
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221702067
Een bralette werkt ook buitenshuis als je een bescheiden cupmaat hebt.

Ik prefereer beugelloze bh’s omdat het en lekkerder zit en bh’s met voorgevormde cup bij ongelijke grootte nooit helemaal goed zitten. Er zit altijd eentje niet mooi aansluitend. Maar goed bescheiden genoeg om ook zonder bh te kunnen dus ik vind bh’s inderdaad een functioneel iets waar ik niet al teveel geld aan uitgeef.

Ik herken me wel in het het aan laten meten verhaal en dat het dan te strak zit. Ik vind de omvang die ze in de winkel adviseren echt niet fijn.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221702181
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2026 20:28 schreef laziness het volgende:
Een bralette werkt ook buitenshuis als je een bescheiden cupmaat hebt.

Ik prefereer beugelloze bh’s omdat het en lekkerder zit en bh’s met voorgevormde cup bij ongelijke grootte nooit helemaal goed zitten. Er zit altijd eentje niet mooi aansluitend. Maar goed bescheiden genoeg om ook zonder bh te kunnen dus ik vind bh’s inderdaad een functioneel iets waar ik niet al teveel geld aan uitgeef.

Ik herken me wel in het het aan laten meten verhaal en dat het dan te strak zit. Ik vind de omvang die ze in de winkel adviseren echt niet fijn.
Hoe gaat zoiets dan? Je laat een meting doen en de verkoopster komt daarna niet meer bij je kijken tijdens het passen?
pi_221702205
Ik kan mij voorstellen dat vrouwen met redelijke borsten toch wel graag een BH dragen, maar vrouwen met kleine borsten? die wat dat betreft geen 'ondersteuning' nodig hebben?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_221702212
quote:
2s.gif Op maandag 31 augustus 2026 14:08 schreef SEMTEX het volgende:
(mijn beha's zijn vaker een harnas dan een display)
Hij is fraai! :)

Verder kan het ondersteunen van 2 halve bollen geen ruimtevaarttechnologie zijn zou men zeggen. Dus dat dit anno 2026 nog steeds een probleem kan zijn / is... Er zijn veel knappere dingen gedaan dan dat.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_221702223
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 20:54 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Hoe gaat zoiets dan? Je laat een meting doen en de verkoopster komt daarna niet meer bij je kijken tijdens het passen?
Naar mijn ervaring meten ze eerst en komen dan met een aantal beha’s om te passen. Want zoals gezegd is niet elk merk hetzelfde en kan de soort beha ook nog verschil maken.

De omvang is goed als je de beha op het eerste setje haakjes sluit en er dan nog een goede vinger gemakkelijk tussen kan achter.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221702238
quote:
7s.gif Op maandag 31 augustus 2026 21:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Naar mijn ervaring meten ze eerst en komen dan met een aantal beha’s om te passen. Want zoals gezegd is niet elk merk hetzelfde en kan de soort beha ook nog verschil maken.

De omvang is goed als je de beha op het eerste setje haakjes sluit en er dan nog een goede vinger gemakkelijk tussen kan achter.
Ahja, dat klinkt logisch inderdaad :Y
pi_221702378
Goed bezig @Sunshine1982
Meten = Weten ;)

Zelf droeg ik jaren beugelbeha's met vulling vanwege een kleine cupmaat. Zat me zo niet lekker uiteindelijk.
Dus toch eens een keer zo'n dame erbij gehaald in het pashokje. Ik vond dat een zeer prettige ervaring!

Beugels weg, vulling weg en toch een leuke voorgevel weten te behouden :D
Ik draag bralette's tegenwoordig, zonder knellende bandjes en dergelijke ongemakken
  maandag 31 augustus 2026 @ 22:15:26 #38
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221702558
quote:

[..]
Jawel maar als dat wat qua cup goed zit qua omvang niet lekker zit dan houdt het al gauw op want dat past niet binnen het systeem 😉

Ik vind de omvang die volgens hen goed zit gewoon niet prettig.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221702592
Ik ben tegenwoordig groot fan van hemdjes met ingebouwde cups.
https://www.hema.nl/dames/lingerie/hemd/bh-hemd

Dat is echt veel beter geworden dan wat je vroeger had als je zo'n hemdje had met een vangbak er in. Nu zijn het echt prima cups en de maatvoering steekt een stuk minder nauw dan bij een bh. Ik draag altijd beugelbh's met stevige cups, maar dit soort hemdjes zijn daarvoor dus een prima alternatief (tot mijn verbazing, ik kocht er eentje met het idee voor thuis rondhangen).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221705206
quote:
7s.gif Op maandag 31 augustus 2026 22:23 schreef sigme het volgende:
Ik ben tegenwoordig groot fan van hemdjes met ingebouwde cups.
https://www.hema.nl/dames/lingerie/hemd/bh-hemd

Dat is echt veel beter geworden dan wat je vroeger had als je zo'n hemdje had met een vangbak er in. Nu zijn het echt prima cups en de maatvoering steekt een stuk minder nauw dan bij een bh. Ik draag altijd beugelbh's met stevige cups, maar dit soort hemdjes zijn daarvoor dus een prima alternatief (tot mijn verbazing, ik kocht er eentje met het idee voor thuis rondhangen).
Dit klinkt interessant. Ondersteunt het ook een beetje? Heb je een grotere cupmaat (D of meer)? :)
Is dat zo?
pi_221705299
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2026 18:23 schreef Magica het volgende:
Oh breek me de bek niet open. Zelf ook laten meten maar die zaten ook allemaal kut :(
Nu 1 van Marlies dekkers ja ik weet :')
Maar die zit tot nu toe het beste
Dat zijn ook gewoon goeie, fijne bhs. En als er touwtjes aan zitten die je niet wil, zijn ze er ook zo afgeknipt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 01-09-2026 13:44:18 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221705343
quote:

[..]
Hoe strak een omtrekband moet zitten om daadwerkelijk steun te geven, is behoorlijk strak. Bij grote borsten weegt dat ruimschoots op tegen hoe irritant die zitten als je band niet strak genoeg is. Als je kleinere borsten hebt en de steun op zich niet nodig hebt, kom je prima weg met eigenlijk net te losse omtrek. Maar het advies van de dames in de winkel is er in principe wel op gebaseerd dat die band wél steun geeft.

Eerlijk gezegd zitten ook kleinere borsten wel mooier in de bh als ze steun krijgen vanuit de band.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 01-09-2026 14:08:34 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221705698
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 13:21 schreef Smallish het volgende:

[..]
Dit klinkt interessant. Ondersteunt het ook een beetje? Heb je een grotere cupmaat (D of meer)? :)
Het ondersteunt zeker mijn C.
Bij een grotere cupmaat zou ik zeggen dat je voor 16 euro wel een gokje kan wagen, maar bij de HEMA kan je niet passen. Wel ruilen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221705705
Ik heb een beetje een schaamte om mijn borsten op te laten meten maar paar maanden terug toch maar gedaan, ik d8 dat ik qua omvang op de 100 zat en dan de b cup maar volgens hun is mijn omvang 90 met een d cup.
Ik hou niet van beugelbh's maar op aanraden van de lingerie Mevr. bh's gepast en er 2 meegenomen (rib uit mijn lijf)

Ze zitten goed maar als ik de bh uittrek dan doet de bovenkant van mijn even borsten zeer, ik denk dat ze te hoog gehouden worden ?
pi_221705724
Zo'n hemdje lijkt mij ook wel wat :! Heb een B-cupje, dus moet kunnen als ik het zo lees
  dinsdag 1 september 2026 @ 15:04:12 #46
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221705789
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 21:01 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Hij is fraai! :)

Verder kan het ondersteunen van 2 halve bollen geen ruimtevaarttechnologie zijn zou men zeggen. Dus dat dit anno 2026 nog steeds een probleem kan zijn / is... Er zijn veel knappere dingen gedaan dan dat.
het is bljkbaar niet lucratief om te investeren in vrouwen, we gaan weer terug naar de jaren '50 op allerlei vlakken. Misschien kunnen we AI inzetten om je behamaat in te schatten (maar dan is er vast wel weer een creepy database van tieten die ergens opgeslagen worden).

[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 01-09-2026 15:45:09 ]
  dinsdag 1 september 2026 @ 15:04:38 #47
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221705792
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 21:00 schreef Chandler het volgende:
Ik kan mij voorstellen dat vrouwen met redelijke borsten toch wel graag een BH dragen, maar vrouwen met kleine borsten? die wat dat betreft geen 'ondersteuning' nodig hebben?
Die kunnen ook gaan hangen als ze niet ondersteund worden.
pi_221705986
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 september 2026 15:04 schreef SEMTEX het volgende:
Ja, dat geloof ik, al zal dat niet zo lastig zijn als de grotere cup, lijkt mij (maar hé ik ben een man).

Al zou ik verwachten dat bij vrouwen met een A of AA cup het niet nodig is maar vaak gebruikt wordt voor opvulling (niet negatief bedoeld).
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_221706083
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 september 2026 15:04 schreef SEMTEX het volgende:
Klopt. Het hangt van veel factoren af. Ouderdom, genen, zwaartekracht en of je zwangerschappen hebt gehad. En het schijnt zelfs beter te zijn om geen beha te dragen...
quote:
Wel of geen beha dragen? 'Het is nergens voor nodig'

Eens in de zoveel tijd duikt de kwestie op op internet: is het dragen van een beha nu wel of niet nodig? Wij vroegen het aan borstweefseltherapeut Leen Steyaert. "Er wordt gezegd dat je borsten gaan hangen zonder beha, maar dat is helemaal niet waar."

Ze bestaan in allerlei soorten en maten en er komt steeds meer gebruiksvriendelijke lingerie bij. En nog altijd dragen veel vrouwen een beha om hun borsten te ondersteunen. Maar is dat ook écht nodig? Borstweefseltherapeut Leen Steyaert, auteur van het boek Over borsten, legt het uit.

Nergens voor nodig
"De meeste vrouwen dragen een beha omdat dat hen zo aangeleerd is", begint Leen Steyaert. "Er wordt gezegd dat je borsten gaan hangen als je er geen draagt, maar dat is helemaal niet waar. Integendeel zelfs: door minder vaak een beha te dragen, worden je borsten net stéviger, omdat je bindweefsel en ondersteunende ligamenten zich beter kunnen ontwikkelen. Een beha dragen is dus nergens voor nodig."

Waar de beugels van een beha zitten, bevinden zich lymfevaten. Die lymfevaten worden afgekneld door je beha. Als je je beha uit laat, verbetert de doorbloeding van je borsten. Borsten moeten wiebelen om de doorbloeding te stimuleren en een stagnatie van toxische stoffen tegen te gaan. Je borstweefsel bestaat uit veel vetweefsel en daar kunnen toxische stoffen in zitten.

Stevig ingepakt
Steyaert legt uit: "Als je een beha draagt, zijn je borsten stevig ingepakt, ondersteund en lekker warm. Die toxische stoffen blijven daar ook zitten. Laat je je borsten bewegen, dan kunnen deze stoffen afgevoerd worden. Die kleine, pijnlijke plekken of spanningen in de borsten kunnen op deze manier ook opgelost raken."

Waarom kiezen zo veel vrouwen dan toch voor een beha? Steyeart: "We zijn het gewend. Vrouwen voelen zich aantrekkelijker, omdat hun borsten mooi op hun plaats blijven. Het ziet er net wat mooier uit onder kleding. Natuurlijk is iedere borst ook anders. Vrouwen met zware borsten kunnen het enorm oncomfortabel en zelfs pijnlijk vinden om zonder beha de deur uit te gaan. Dat is uiteraard ook niet de bedoeling. Om rugklachten tegen te gaan, kunnen zij kiezen voor een spannend topje of bralette om toch nog iets van ondersteuning te hebben."
"Common sense is not so common" --Voltaire
pi_221706371
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 september 2026 16:06 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Klopt. Het hangt van veel factoren af. Ouderdom, genen, zwaartekracht en of je zwangerschappen hebt gehad. En het schijnt zelfs beter te zijn om geen beha te dragen...
[..]

En dus:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')