abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 augustus 2026 @ 14:45:03 #1
482094 Mikeytt
Zeewiersnack activist
pi_221667447
https://nos.nl/artikel/26(...)tels-in-tweede-kamer

Mona Keijzer mikt op 30 zetels in Tweede Kamer
Mona Keijzer gaat een nieuwe sociaal-conservatieve beweging beginnen. Dat zei ze vanmorgen in een interview met De Telegraaf en vanmiddag lichtte ze dat toe op een persconferentie.

Volgens Keijzer is het nog te vroeg voor een eigen politieke partij. Haar beweging krijgt de naam Project2029. Ze is nog op zoek naar donateurs en naar "deskundigen" die zich eraan willen verbinden.

Gevraagd naar het uiteindelijke doel, zegt Keijzer te mikken op 30 zetels in de Tweede Kamer "en de eerste vrouwelijke premier van Nederland".

Keijzer stapte dit jaar uit de BBB, nadat niet zij maar Henk Vermeer was aangewezen als partijleider. Ze was vicepremier voor die partij in het kabinet-Schoof. Ze heeft haar zetel in de Tweede Kamer behouden en vormt daar nu als Lid Keijzer een eenpersoonsfractie.

Als speerpunten noemt Keijzer onder meer terugdringen van bureaucratisering en regeldruk, meer woningen bouwen en immigratie beperken. "De meeste mensen stemmen rechts van het midden en wat krijgen ze? Links progressief beleid", aldus Keijzer.

Statenverkiezingen
Ze erkent dat er aan de rechterkant van het politieke spectrum al partijen zijn met soortgelijke ideeėn. Gevraagd naar het verschil tussen bijvoorbeeld BBB en JA21 aan de ene kant en haar beweging aan de andere kant, zegt Keijzer dat die partijen niks oplossen. "En als ik iets zeg, dan doe ik het."

Vorige week meldde een aantal media dat Keijzer een nieuwe partij wilde beginnen. Maar dat vereist "best veel geld", zegt ze. In november wil Keijzer de balans opmaken en als het meezit hoopt ze in maart mee te doen aan verkiezingen voor de Provinciale Staten.

:') Ik denk dat mevrouw blij mag zijn om mee te mogen doen met de verkiezingen in de helft van de provincies. _O-

Na de PVV, BBB, NSC, FvD, is het nu tijd voor Project2029. Nu gaat het tij echt keren!!!! :')
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
pi_221667450
_O- _O- _O-
Het beste adres voor al uw primeurs!
  donderdag 27 augustus 2026 @ 14:45:49 #3
482094 Mikeytt
Zeewiersnack activist
pi_221667454
quote:
Gevraagd naar het verschil tussen bijvoorbeeld BBB en JA21 aan de ene kant en haar beweging aan de andere kant, zegt Keijzer dat die partijen niks oplossen. "En als ik iets zeg, dan doe ik het."
:')
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
pi_221667511
Ach Mona Keijzer, net zo’n partijhopper als Eerdmans. Weer iemand die het NU echt gaat doen en regelen. Weer een plucheplakker die met mooie praatjes mensen zo gek krijgt op haar te stemmen en zo jaren in de kamer geld kan binnenharken
pi_221667555
Mag hopen dat project 2029 hooguit een ongelukkig gekozen naam is en niet een poging project 2025 te kopiėren maar ik vrees van niet.
pi_221667558
Lol! Dat haalde ze als premierskandidaat van het toen nog populaire BBB niet. Haar koers heeft die partij de afgrond in geholpen.
pi_221667631
quote:
'Rechtse file'

Politiek commentator Kees Boonman, denkt dat vooral de VVD dood nerveus wordt van een mogelijke nieuwe rechtse partij. "Uitgerekend de partij die tegen files is, die komt in een rechtse file." Volgens Boonman moeten partijen zich wel heel sterk profileren in het rechtse landschap om een graantje mee te pikken. En Mona Keijzer moet er wat Boonman betreft vooral voor waken dat haar nieuwe beweging niet een soort thuishaven gaat worden voor binnenlandse politieke vluchtelingen.
https://www.nporadio1.nl/(...)g-een-rechtse-partij

De VVD al doodnerveus, al hebben zij maar 22 zetels in de Tweede Kamer op dit moment :P
pi_221667711
pi_221667776
Ik verslikte me bijna in mijn conferencepeer toen ik 30 zetels las.
pi_221667814
Mona Keijzer wil meer woningbouw en minder regeltjes en bureaucratie.

Is dit dezelfde Mona die maar door bleef procederen tegen woningbouw omdat dat tegen allerlei natuurregelgeving in zou gaan? Ongekend wat een grap.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 27 augustus 2026 @ 16:01:56 #11
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_221667923
Tja, waarom niet? Niemand weet hoe de rechterkant hun drie-jaarlijkse verlosser kiest. Misschien valt het balletje dit keer op Keizer.
I am a black hole shitting into the void
pi_221667955
quote:
Mona overschat zich schromelijk.
Rita had destijds wel meer kans om eerste vrouwelijke premier te worden, maar verloor nipt van Mark.

Lidewij de Vos zie ik eerder wel als eerste vrouwelijke premier van Nederland.
pi_221667976
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 14:59 schreef Timwonnacott het volgende:
Mag hopen dat project 2029 hooguit een ongelukkig gekozen naam is en niet een poging project 2025 te kopiėren maar ik vrees van niet.
Zo conservatief zal Mona echt niet zijn. Nog even afgezien van dat je dat wenslijstje uit de VS niet zomaar op Nederland kan plakken.
pi_221667980
Mona gaat alles wel ff oplossen
pi_221667987
Mona heeft maar 1 zetel nodig. Stel je voor dat ze een echte baan moet zoeken
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_221667995
quote:
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_221668042
Mona Keijzer is een goed voorbeeld om te gebruiken als kinderen vragen wat megalomanie betekent.
  donderdag 27 augustus 2026 @ 16:29:04 #18
482094 Mikeytt
Zeewiersnack activist
pi_221668052
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 15:36 schreef Peppert het volgende:
Ik verslikte me bijna in mijn conferencepeer toen ik 30 zetels las.
De peer is echt zo'n fruitsoort die best lekker is, maar je nooit in de winkel koopt. ;(
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
  donderdag 27 augustus 2026 @ 16:30:56 #19
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_221668063
Dit wordt niets.
  donderdag 27 augustus 2026 @ 16:33:13 #20
482094 Mikeytt
Zeewiersnack activist
pi_221668077
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 16:01 schreef Gimmick het volgende:
Tja, waarom niet? Niemand weet hoe de rechterkant hun drie-jaarlijkse verlosser kiest. Misschien valt het balletje dit keer op Keizer.
Het zijn wel altijd mensen die echt een nieuw probleem aankaarten dat breed loopt, pf een nieuw gezicht heeft.

Omtzigt met betaanszekerheid i.c.m. de toeslagenaffaire
Caroline een nieuw gezicht met de ontevredenheid in de provincie
Thierry die kon meeliften met de coronaperiode

Met regeldruk verminderen en strenge immigratie ga je met een old school politicus als gezicht geen mensen en masse naar de stembus kunnen brengen.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
pi_221668092
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 16:14 schreef RM-rf het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Wat was dit goed _O_ _O-
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: