Stoppen met Netflix en co, geen KFC/McDonalds maar lokaal of Febo, geen Lays/Coca-Cola/Pepsi enz enz.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 07:53 schreef incel het volgende:
Vanaf nu eet ik nooit meer bami of hamburgers
Netfix? Ik download allesquote:Op donderdag 27 augustus 2026 08:00 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Stoppen met Netflix en co, geen KFC/McDonalds maar lokaal of Febo, geen Lays/Coca-Cola/Pepsi enz enz.
En geen Chinese en Amerikaanse auto's, ook vanwege geopolitieke dreiging ervan (Xi: geef me de nieuwste ASML-machines, anders zet ik alle Chinese auto's in Europa stil).
Goed bezigquote:Op donderdag 27 augustus 2026 08:01 schreef incel het volgende:
[..]
Netfix? Ik download allesKFC en mcdonalds alleen soms met coupons en cola ik haal alleen huismerk cola die is maar 1 euro ipv 3 euro
Alleen maar omdat het voor mij persoonlijk goedkoper is hè, politiek kan me echt gestolen worden ik eerst dan de restquote:
Het is niet de eerste keer dat linksgestemde mensen bijna de ondergang van een beschaving betekenden. We mogen Timmermans en co hartelijk bedanken voor de netelige positie waarin Europa zich nu bevind.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 08:23 schreef quo_ het volgende:
Eindelijk vallen er wat schellen van de ogen.
Hopelijk is het nog niet te laat, de industrie is bijna kopje onder gegaan vanwege het milieugedram en getreiter.
En helaas is de aarde daar niet beter van geworden immers productie oo steenkool en gesleep met spullen in niet al te schone schepen.
Voor de eigen uitstoot cijfertjes was het uiteraard wel goed.
Uiteraard is Timmermans wederom de oorzaak van dit probleemquote:Op donderdag 27 augustus 2026 08:53 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Het is niet de eerste keer dat linksgestemde mensen bijna de ondergang van een beschaving betekenden. We mogen Timmermans en co hartelijk bedanken voor de netelige positie waarin Europa zich nu bevind.
Het is mij een raadsel waarom je links de schuld geeft terwijl de EU een neoliberaal (dus rechts) bolwerk is waar centrum rechts altijd het grootste machtblok is.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 08:52 schreef William_Papadin het volgende:
Wederom een bewijs dat Europa een zeer zwakke broeder is op het podium van wereldpolitiek. Zonder drastische hervormingen zoals dit rapport aangeeft zullen wij uitsluitend armoediger worden in de aankomende decennia. De dominante rol van Europa uit het verleden is uitgespeeld.
quote:Op donderdag 27 augustus 2026 08:53 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Het is niet de eerste keer dat linksgestemde mensen bijna de ondergang van een beschaving betekenden. We mogen Timmermans en co hartelijk bedanken voor de netelige positie waarin Europa zich nu bevind.
Links/rechts. Het maakt allemaal weinig uit, maar dat we jaarlijks achteruihollen in rap tempo is wel een feit. En dat is volledig onze eigen schuld als Europa. Maar links is bijvoorbeeld weer een aanjager van overdreven klimaatregels die veel teveel geld kosten waardoor bedrijven richting lagere loon landen gaan. Ook immigratie kost ons veel teveel geld en levert niks op behalve ontwrichting van de samenleving. 2 oorzaken voor een sneller verval die toch voornamelijk vanuit links komen en waar een China niet meet te maken heeft.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 10:14 schreef KreKkeR het volgende:
[..]![]()
Leg uit. Wat precies hebben zij (fout) gedaan om dit alles te veroorzaken?
Ons opgezadeld met milieuregels en moraalpolitiek waardoor een watt energie hier nu 5 a 6 maal duurder is dan in de VS waardoor geen enkel productiebedrijf hier nog concurrerend kan produceren .quote:Op donderdag 27 augustus 2026 10:14 schreef KreKkeR het volgende:
[..]![]()
Leg uit. Wat precies hebben zij (fout) gedaan om dit alles te veroorzaken?
Vooral bij D66 zie je dat de bestuurders die ze aannemen geen enkele ervaring hebben op het vakgebied.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 10:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Hier waarschuw ik al jaren voor. Langzaam maar zeker begint nu het besef door te dringen dat we ons land richting armoede aan het sturen zijn.
Maar ik verwacht geen enkele verbetering want bijna al onze bestuurders in Den Haag zijn aalgladde volledig incompetente nietskunners die alleen maar op die bestuurlijke positie zijn gekomen door lang genoeg lid te zijn van de juiste partij en de juiste konten te kussen.
In het hele kabinet zitten misschien 3 mensen met enige relevante ervaring opnhet gebied waarvoor ze verantwoordelijk zijn. Velen hebben nog geen dag een normale baan gehad.
En het resultaat mag er wezen:
Onbetaalbare energie
Rammelende infrastructuur
Knallende woningnood
Watertekort in het meest waterrijke land ter wereld
Stikstofwaanzin
Netcongestie
Wegrennende bedrijven
Wereldwijd het enige land waar pensioenfondsen een negatief rendement hebben gehaald.
Magneet voor asielzoekers en kansloos volk
Het is werkelijk om te huilen hoe dit land in 25 jaar tijd naar de filistijnen is geholpen en het eind is nog laaaang niet in zicht.
En we hadden wellicht een negatief rendement op de pensioenfondsen in een tijd waarin de indexen met 30% stegen, maar we hebben er wel mee kunnen deugenquote:Op donderdag 27 augustus 2026 10:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Hier waarschuw ik al jaren voor. Langzaam maar zeker begint nu het besef door te dringen dat we ons land richting armoede aan het sturen zijn.
Maar ik verwacht geen enkele verbetering want bijna al onze bestuurders in Den Haag zijn aalgladde volledig incompetente nietskunners die alleen maar op die bestuurlijke positie zijn gekomen door lang genoeg lid te zijn van de juiste partij en de juiste konten te kussen.
In het hele kabinet zitten misschien 3 mensen met enige relevante ervaring opnhet gebied waarvoor ze verantwoordelijk zijn. Velen hebben nog geen dag een normale baan gehad.
En het resultaat mag er wezen:
Onbetaalbare energie
Rammelende infrastructuur
Knallende woningnood
Watertekort in het meest waterrijke land ter wereld
Stikstofwaanzin
Netcongestie
Wegrennende bedrijven
Wereldwijd het enige land waar pensioenfondsen een negatief rendement hebben gehaald.
Magneet voor asielzoekers en kansloos volk
Het is werkelijk om te huilen hoe dit land in 25 jaar tijd naar de filistijnen is geholpen en het eind is nog laaaang niet in zicht.
Ieder plan loopt volledig vast door allerlei gepolder en ambtenarengeneuzel. Niemand met kennis van zaken heeft het totale overzicht en het falen wordt gemaskeerd door nog meer ambtenaren aan te nemen om daadkracht uit te stralen. Die extra ambtenaren geven we dan indrukwekkende en daadkrachtig klinkende namen zoals:quote:Op donderdag 27 augustus 2026 13:23 schreef bloodymary1 het volgende:
Denk dat ieder weldenkend mens zich hier in kan vinden en het eens is met wat hier wordt geschreven in de reacties. Maar dan vraag ik me altijd af, ja en nou? Er gebeurt nooit wat. Met alle plannen en uitvoeringen daarvan wordt het alleen maar steeds erger.
Maar wel weer duizenden coaches opgeleidt i.p.v. ingenieurs #prioriteiten.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 13:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ieder plan loopt volledig vast door allerlei gepolder en ambtenarengeneuzel. Niemand met kennis van zaken heeft het totale overzicht en het falen wordt gemaskeerd door nog meer ambtenaren aan te nemen om daadkracht uit te stralen. Die extra ambtenaren geven we dan indrukwekkende en daadkrachtig klinkende namen zoals:
- taskforce
- adviesraad
- commissie
- vliegend team
En het resultaart allemaal in hetzelfde:
- nog meer vergaderen
- nog meer kosten
- nog tragere besluitvorming
Problemen verholpen: 0
Je vergeet voor het gemak de staatssteun waarmee ze eerst alle globale concurrentie de markt uitdrukken en daarna ons afhankelijk hebben gemaakt.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 09:13 schreef LXIV het volgende:
Dat de Chinezen ons voorbij streven heeft niks met 'oneerlijkheid' te maken. Ze werken gewoon hard, motiveren hun kinderen om STEM te studeren, sparen en investeren hun geld. En hun overheid investeert in infrastructuur in plaats van in massale immigratie uit de Derde Wereld en CO2-reductie.
In Nederland hebben we een systeem van Nederlandse mannen met bullshitjobs, Nederlandse vrouwen die parttime komen kletsen, asielzoeker die helemaal niet mogen/willen werken en geimporteerde Polen die dan echt hun handen uit de mouwen steken. Maar die gaan terug naar hun eigen land, want ook Polen is Nederland aan het inhalen.
Waarom heeft de VVD hier niks aan gedaan? muv Lubbers 3 en Balkenende 4 zijn ze al 44 jaar aan de macht...quote:Op donderdag 27 augustus 2026 11:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ons opgezadeld met milieuregels en moraalpolitiek waardoor een watt energie hier nu 5 a 6 maal duurder is dan in de VS waardoor geen enkel productiebedrijf hier nog concurrerend kan produceren .
Omdat VVD niet voor de gewone burgers zijn. Maar voor de rijken en multinationalen.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 16:31 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Waarom heeft de VVD hier niks aan gedaan? muv Lubbers 3 en Balkenende 4 zijn ze al 44 jaar aan de macht...
Omdat de VVD een partij van opportunisten en windvanen is die alle kanten op buigt zo lang ze maar ergens bestuurdertje mogen spelen.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 16:31 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Waarom heeft de VVD hier niks aan gedaan? muv Lubbers 3 en Balkenende 4 zijn ze al 44 jaar aan de macht...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |