Onder geen enkele voorwaarde.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
accepteren "we" het van iemand dat diegene in priveberichten wil loeren, de partner ook op het werk wil kunnen controleren, enzovoort omdat die in een eerdere relatie bedrogen is?
Dat is lastig als je geen Arabisch spreekt.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Onzin?
Wekelijks komen berichten voorbij van vrouwen die door hun (ex) partner om het leven zijn gebracht.
Zeg dat eens tegen hun vrienden en familie.
Er is geen enkel verband dat het alleen in bepaalde culturen voorkomt.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 17:29 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Dat is lastig als je geen Arabisch spreekt.
Ik vermoed toch dat er op het strafblad van deze daders geen moord te vinden was.....quote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Onzin?
Wekelijks komen berichten voorbij van vrouwen die door hun (ex) partner om het leven zijn gebracht.
Zeg dat eens tegen hun vrienden en familie.
Niet in mijn cultuur.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 17:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er is geen enkel verband dat het alleen in bepaalde culturen voorkomt.
Het komt bij alle culturen voor, en alle lagen van de bevolking.
Ja dit vraag ik me ook af. Zelf zou ik het namelijk dan wel willen opvragen bij elke man die ik begin te daten. Dan kun je zo'n hele situatie, waar je meestal per ongeluk en langzaam in terecht komt, voorkomen. Maar ben je dan al partner?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Hoe toets je dan of iemand partner is? Omdat het zo is opgeven bij de jaarlijkse belastingaangifteOf ben je dan alleen partner als je getrouwd bent, een samenlevingscontract hebt of een geregistreerd partnerschap?
Ik zou daar eerst maar iets aan doen voordat we gaan praten over strafdossiers op straat gooienquote:
Dat is niet echt hoe het werkt. Daar hebben we in Nederland bijvoorbeeld de VOG voor om aan te tonen dat jij geen verleden hebt van bijvoorbeeld financiële of zedendelicten waardoor jij ongeschikt bent om een bepaalde functie uit te oefenen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 18:08 schreef SebbeSwensje het volgende:
Hoewel ik volledig voor het recht om te weten ben (waarin ik blijkbaar van alles en iedereen afwijk) vind ik dit toch wel te ver gaan. Het hele idee is toch juist dat als je de straf hebt uitgezeten, je toch weer een nieuwe kans krijgt? Straf ze dan langer als de indruk bestaat dat de recidive hoog is en diegene er niets van heeft geleerd.
Maar die kunnen (of mogen) ook niet onbeperkt terugkijken. Is maximaal 5 jaar geloof ik.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 18:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is niet echt hoe het werkt. Daar hebben we in Nederland bijvoorbeeld de VOG voor om aan te tonen dat jij geen verleden hebt van bijvoorbeeld financiële of zedendelicten waardoor jij ongeschikt bent om een bepaalde functie uit te oefenen.
"Right to ask" is niet "right to get an answer" natuurlijk. Er gaat nog steeds toetsing overheen om te kijken of risico en gegronde reden aanwezig zijn.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 18:36 schreef inslagenreuring het volgende:
Ja, en wie heeft er dan precies inzicht?
Clare's Law bestaat in het Verenigd Koninkrijk uit twee onderdelen: een 'recht om te vragen' (burgers, waaronder partners, kunnen bij de politie informatie opvragen over een mogelijke dader)
Als ik dit lees dan kan buurvrouw Ria de dossiers ook af voor haar dagelijkse juice. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Weer zo'n Trojaans paard onder de noemer veiligheid.
Ja dit.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 18:44 schreef the-eye het volgende:
Ik heb vaak genoeg vrouwen zien vallen voor klootzakken en flapdrollen maar vrouwen zouden dan met zo'n wet hun verliefdheid opzij zetten en verstandig gaan handelen?
Geloof er geen hol van
Klinkt als een hoop rompslomp voor twijfelachtige meerwaarde.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 18:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
"Right to ask" is niet "right to get an answer" natuurlijk. Er gaat nog steeds toetsing overheen om te kijken of risico en gegronde reden aanwezig zijn.
quote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:31 schreef Jippie het volgende:
Clare en George hadden enkele maanden een relatie, die ze in oktober 2008 beëindigde vanwege zijn dwingende gedrag en zijn ontrouw. Daarna werd George steeds gewelddadiger: Clare deed meerdere aangiften tegen hem wegens intimidatie, vandalisme, doodsbedreigingen en seksuele aanranding. Kort voor haar dood was hij al gearresteerd nadat hij haar voordeur had ingetrapt en had geprobeerd haar te verkrachten. Maar de politie greep niet in.
Exact.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 18:54 schreef littlemindy het volgende:
Toch fijn zeg, dat je als partner in zo'n register mag kijken, om vervolgens tot de conclusie te komen dat je dat graag geweten had vóórdat je de relatie aanging![]()
Dit gaat het in elk geval niet oplossen:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |