abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221681378
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 11:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wanneer ik zie wat voor een hoeveelheden drukwerk iedere week verspreid wordt aan huis aan huis bladen, reclamedrukwerk, gratis tijdschriften op hoogglans, dan denk ik dat daar meer milieu en duurzaamheid mee te winnen is dan dopjes vast aan flesjes en rietjes verbod.
Dat lijkt me goed naast elkaar kunnen bestaan.

Ik heb een ja/nee sticker. Incidenteel zit er in het wekelijkse dorpskrantje een folder. Nooit relevant voor mij maar de krant wordt er mee gesteund en dat is dan ook wel weer goed.

Ik moet wel nog eens aan Dela doorgeven dat ik hun magazine niet meer wil ontvangen, dat lees ik toch nooit.

Volgens mij krijg je die wekelijkse folderpakketten alleen nog in de bus als je je aanmeldt.
Spoilers!
  Moderator zaterdag 29 augustus 2026 @ 11:24:47 #152
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221681468
Over wasmachines en duurzaamheid gesproken. Ik gebruikte eerste het eco programma op m'n wasmachine. Duurde bijna drie uur en na afloop vond ik vuil (stof, haar) op de ruit en onopgelost wasmiddel (poeder maar ook bij wijze van experiment een stuk capsule)

Nu overgeschakeld naar katoen/bont, kort programma van 1:11 met waterbesparing. Geen rotzooi meer op de deur en wasmiddel (gebruik nu weer poeder) lost gewoon op.
Geen idee of dat alsnog veel meer energie kost dan het eco programma maar vraag me af wat uiteindelijk duurzamer is, het andere programma duurt 1:40u langer, dat is toch ook een stuk mechanische belasting van je kleding waardoor ze sneller slijten...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_221681542
www.maptap.gg August 29
100🎯 90👑 90👑 83😁 80👏
Final score: 859

Ik geloof dat dit een diepterecord is.

#Polderprikker nummer 89 • 4910/5000
🟦1000 🟩989 🟩981 🟩989 🟩951
https://polderprikker.nl/
Moeilijk vandaag.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 29 augustus 2026 @ 11:46:32 #154
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221681582
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 11:24 schreef derLudolf het volgende:
Over wasmachines en duurzaamheid gesproken. Ik gebruikte eerste het eco programma op m'n wasmachine. Duurde bijna drie uur en na afloop vond ik vuil (stof, haar) op de ruit en onopgelost wasmiddel (poeder maar ook bij wijze van experiment een stuk capsule)

Nu overgeschakeld naar katoen/bont, kort programma van 1:11 met waterbesparing. Geen rotzooi meer op de deur en wasmiddel (gebruik nu weer poeder) lost gewoon op.
Geen idee of dat alsnog veel meer energie kost dan het eco programma maar vraag me af wat uiteindelijk duurzamer is, het andere programma duurt 1:40u langer, dat is toch ook een stuk mechanische belasting van je kleding waardoor ze sneller slijten...
Ja dat is een veelgehoorde klacht bij de eco en kort wasprogramma’s.
pi_221681600
www.maptap.gg August 29
94🏅 98🎯 69🙃 94🏅 93🏆
Final score: 891

#Polderprikker nummer 89 • 3879/5000
🟩902 🟨894 🟩912 🟧547 🟨624
We have far more in common than that which devides us..
pi_221681621
Wasmachines en vaatwassers en ecoprogramma’s…😇inderdaad.
Er is een uitleg te vinden via google.
Alles gaat hier op eco 60o met poeder ( en dan 1/3 van het schepje vol) dus 3 uur met extra water of kleding op Quick wash 20‘ evt op 30’ met vloeibaar. w/
Voorheen ging de laatste op fijn wasprogramma, is bijna 2 uur.
In de droger slijt kleding meer: zie het pluizenfilter.
Dit is globaal wat miele in de manual over verbruik aangeeft:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook goeiemorgen verder. Vanavond een kring verjaardag.
Eind van de dag gaat het ook regenen.

Goed weekend @all. 🍀

[ Bericht 2% gewijzigd door AnneX op 29-08-2026 11:55:37 ]
pi_221681649
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 10:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vorige week overleed mijn Bosch wasmachine, na 18 jaar trouwe dienst. De vorige hield het 26 jaar vol. De printplaat was overleden, en niet meer leverbaar. Een nieuwe Miele gekocht, Draai net mijn eerste was. Ik dacht dat mijn Bosch stil was, maar nu hoor je alleen het lopen van het water en het platsch platsch geluid van de was die op elkaar valt tijdens het draaien. Ik wordt een ouwe sok, dat een nieuwe wasmachine voor opwinding zorgt
/lief dagboek.
Nieuwerwetse dingen *G*
pi_221681666
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 11:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goedemorgen allemaal. Ik heb er alweer een hele happening op zitten.

We zijn naar het dorpsontbijt gegaan met aansluitend een rondje braderie. De kaasboerderij en de aardappelhandel stond er ook dus dat kwam goed uit. Ik heb bloembollen gewonnen bij de gemeentelijke duurzaamheidskraam en een folder meegenomen van een lokaal goed doel dat we overwegen te steunen.

Normaal ben ik niet zo sociaal en actief op de vroege zaterdagochtend.

Het is prachtig weer hier. Ik had dat niet verwacht. Dan ga ik toch de tuin maar in, nadat ik de degen en was heb geregeld.
Wat een verrassende, leuke (?) ochtend *G*
Ga je ook nog schermen? 8-)

Ik kwam niet verder dan floret.
pi_221681719
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 11:24 schreef derLudolf het volgende:

Dat had ik 2x op die eco-stand. Dat doe ik ook niet meer, duurt veel te lang en niet erg schoon.
pi_221681726
Na een bijna doorwaakte nacht waarbij mijn hoofd niet uitwilde, ook niet na alle ontspanningsoefeningen 8)7 ben ik opmerkelijk fit.
Was het volle maan of zo?
Nu eten bestellen en wasjes en een rustig dagje verder O+
pi_221681756
Wasjes O+ Hier regulier programma van 1 uur met extra rondje er achteraan. Alles op 40 graden.

Net maar eens uit bed gekomen :O Om 7 uur al even wakker en om de voorkomen dat kater me met een klauw op mijn neus aan mijn plichten herinnert de ontbijtbar vast gevuld. Daarna afwisseling van dutten, lezen, knorrende kat knuffelen (af en toe zoentje op hoofd want nu zijn moeder er niet meer is moet hij dat maar gaan doorstaan. Ik kreeg een BONK met katerhoofd terug O+ Normaal haat hij alle bemoeienis met/aan zijn hoofd! ). And repeat.

Misschien vandaag muziek uitzoeken voor inleveren klapper bij koorleden waar ik stop en evt wat papierwerk van ander vrijwilligerswerk afleveren. Maar eigenlijk geen zin de deur uit te gaan dus ik zie wel.
Morgen weer zo'n dagje. Dan wel bezoek aan rollator-pa erbij.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221681817
Middag!
Ik ben weer bijgetrokken na gisteren.
Vanochtend al hardgelopen. Zone 2 inderdaad losgelaten @Tele6, dat doe ik wel als ik weer kan hockeyen voor de duurconditie ernaast. Nu zei fysio terecht dat ik in een hockeywedstrijd ook niet in zone 2 zit, dus dat het juist goed is om in mijn hardlopen de belasting vergelijkbaar te hebben met in een wedstrijd. Ik heb nu de rust tussen intervallen door wel wat langer gemaakt, 3 minuten ipv 1 minuut, zodat mn conditie de langere loopblokken ook aan kan. Maar ik merk zeker wel verbetering, ik liep vandaag 4x 6 minuten, en ik keek steeds pas na een minuut of 3 op mn horloge hoe ver ik al was. Terwijl ik de eerste keren na een minuut al keek of mijn 2 minuten al om waren, en bij daarna langer maken vd intervallen 3 en 4 minuten ook al hardstikke lang voelden. Dus dat is echt fijn om te merken! In totaal 3.98km vandaag, met 7:47, 7:42, 8:11 en 8:10 als gemiddelde tempo in de ren-blokken. Ben ik best tevreden mee!

Volgende keer is 4x 7 minuten, daarna 3x 9, dan 2x10 + 1x5, en dan naar 2x15. En dan ben ik al op het eindpunt waar mn fysio me wil hebben! *O*
pi_221681840
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 12:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wasjes O+ Hier regulier programma van 1 uur met extra rondje er achteraan. Alles op 40 graden.

Net maar eens uit bed gekomen :O Om 7 uur al even wakker en om de voorkomen dat kater me met een klauw op mijn neus aan mijn plichten herinnert de ontbijtbar vast gevuld. Daarna afwisseling van dutten, lezen, knorrende kat knuffelen (af en toe zoentje op hoofd want nu zijn moeder er niet meer is moet hij dat maar gaan doorstaan. Ik kreeg een BONK met katerhoofd terug O+ Normaal haat hij alle bemoeienis met/aan zijn hoofd! ). And repeat.

Misschien vandaag muziek uitzoeken voor inleveren klapper bij koorleden waar ik stop en evt wat papierwerk van ander vrijwilligerswerk afleveren. Maar eigenlijk geen zin de deur uit te gaan dus ik zie wel.
Morgen weer zo'n dagje. Dan wel bezoek aan rollator-pa erbij.
Kater heeft nu nog maar 1 moeder, maar wat voor één ^O^

Jammer dat je stopt?
pi_221681842
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 12:28 schreef vlindertje89 het volgende:
Middag!

Djiezzz ik hoorde van g wat er was gebeurd, nu snap ik je post van gister beter.

#sportnOOb
pi_221681848
Klinkt als een lekkere ochtend zo @Cat-astrophe! Mag ook wel, ik las best wat nare berichten de laatste tijd, vrij snel op elkaar zo.. lief van de kattenkopjes in gezicht O+

Wasjes! Ik heb er nu een handdoeken wasje in zitten, dat is katoen 60 graden extra kort, 1 uur en 8 minuten. Bij goedkope energie doe ik dat programma 60 (theedoeken, handdoeken, beddengoed) of 30 graden (normale was, sportkleren). Bij dure energie maar ik moet wel echt wat wassen doe ik het eco 40 programma, duurt rond de 3 uur. Het water wordt daarbij maar rond de 30 graden. En soms doe ik een kort wasje op het express programma als het vrij weinig en licht gedragen is.
pi_221681861
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 11:54 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat een verrassende, leuke (?) ochtend *G*
Ga je ook nog schermen? 8-)

Ik kwam niet verder dan floret.
:D

Brooddegen :6

Ik ben maar weer even gaan liggen. Ik ben de hele week al zo gaar. Alle verplichte dingen lukken. Gelukkig meestal in de ochtend zodat ik een middagdutje kan doen.

Lekker weekend heb jij Cat.

Vlindertje, wat gaat je opbouw succesvol en snel. Lekker bezig.
Spoilers!
pi_221681896
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 12:35 schreef Blues het volgende:

[..]
Djiezzz ik hoorde van g wat er was gebeurd, nu snap ik je post van gister beter.

#sportnOOb
Ja, het was echt extreem frustrerend.
Voor degenen zonder g die wel benieuwd zijn maar geen zin hebben om het op te zoeken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast zat ik ook ongeveer vier uur in de regen, van gewoon tot heel hard, dus dat helpt ook niet voor het humeur ;). Ook nog even onweer en tribunes ontruimd tijdens de wedstrijd voor NL. Wél mooi was hoe in die laatste 5-6 minuten de hele tribune achter NL ging staan, juichen en dansen na de twee goals enzo, dat is een bijzonder gevoel om daar dan tussen te staan en mee te maken.

[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 29-08-2026 13:02:36 ]
  zaterdag 29 augustus 2026 @ 13:06:40 #168
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221682226
Mijn eerste was is erdoor, onderbroeken en sokken, en een jeans, 60 graden extra spoelen. Ik geloof niet in korte wasjes voor mijn kleding, zeker niet voor jeans, sokken en onderbroeken. En mijn polo's en overhemden ook niet, want altijd vol met vlekken van het eten
pi_221682261
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 12:34 schreef Blues het volgende:

[..]
Kater heeft nu nog maar 1 moeder, maar wat voor één ^O^

Jammer dat je stopt?
O+
Nee hoor, goede keuze. Heb het al druk zat en dit voegde voor mij steeds minder toe.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221682593
www.maptap.gg August 29
93🏆 86🎓 93🏆 75🙂 78😂
Final score: 824

#Polderprikker nummer 89 • 4301/5000
🟦1000 🟩916 🟩987 🟦1000 🟧398

Laagste punt van Nederland ben ik honderden keren langsgekomen dus was een weggevertje. Maptap een lastige vandaag.
La derecha oprime, la izquierda libera
  Moderator zaterdag 29 augustus 2026 @ 13:26:03 #171
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221682596
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 12:06 schreef Blues het volgende:

[..]
Dat had ik 2x op die eco-stand. Dat doe ik ook niet meer, duurt veel te lang en niet erg schoon.
Oh dan ligt het dus niet aan mij. Niet schoon weet ik niet, maar met het eco programma rook ik niets als ik poeder gebruikte, met het gewone programma ruikt het wel fris.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_221682791
Mooi, bij pa is een knop omgegaan. Dus ergens deze week is de rollator uit de berging gehaald, meteen op maat ingesteld en van een sticker met zijn telefoonnummer voorzien door hem ^O^

Wat handig is want neefje blijkt bij het sportieve deel van zijn intro zijn knie te hebben geblesseerd dus die ligt nu op de bank :') Dinsdag foto en dan hoort hij de evt schade.

Maar goed dat we met het oog op pa al accomodatie met een lift hadden geregeld _O- Zolang neef mag vliegen krukt/rolstoelt hij lekker mee. Programma is toch bejaardentempo.
pi_221682937
#Polderprikker nummer 89 • 3979/5000
🟩931 🟩914 🟩974 🟨664 🟧496

www.maptap.gg August 29
93🏆 78😂 80✨ 82🌟 78😂
Final score: 811
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221682945
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 12:28 schreef vlindertje89 het volgende:
Middag!
Vanochtend al hardgelopen. Zone 2 inderdaad losgelaten @:Tele6, dat doe ik wel als ik weer kan hockeyen voor de duurconditie ernaast. Nu zei fysio terecht dat ik in een hockeywedstrijd ook niet in zone 2 zit, dus dat het juist goed is om in mijn hardlopen de belasting vergelijkbaar te hebben met in een wedstrijd. Ik heb nu de rust tussen intervallen door wel wat langer gemaakt, 3 minuten ipv 1 minuut, zodat mn conditie de langere loopblokken ook aan kan. Maar ik merk zeker wel verbetering, ik liep vandaag 4x 6 minuten, en ik keek steeds pas na een minuut of 3 op mn horloge hoe ver ik al was. Terwijl ik de eerste keren na een minuut al keek of mijn 2 minuten al om waren, en bij daarna langer maken vd intervallen 3 en 4 minuten ook al hardstikke lang voelden. Dus dat is echt fijn om te merken! In totaal 3.98km vandaag, met 7:47, 7:42, 8:11 en 8:10 als gemiddelde tempo in de ren-blokken. Ben ik best tevreden mee!

Volgende keer is 4x 7 minuten, daarna 3x 9, dan 2x10 + 1x5, en dan naar 2x15. En dan ben ik al op het eindpunt waar mn fysio me wil hebben! *O*
Lekker bezig *G*
Doel in zicht dus *G*
En ik hoop dat je er een beetje (evt slechts een klein beetje) lol in hebt als je op tempo's loopt die goed voelen O+

Over hardlopen gesproken, ik ben vanochtend 4e geworden op m'n wedstrijd *G*

En geen enkel probleem dat ik het podium dan net gemist heb -- ik weet dat ik gegeven heb wat erin zat. 3u van tevoren ontbijten was blijkbaar niet vroeg genoeg, dus ik was op het eind hartstikke misselijk. Sneller was kotsen geworden en daar ga je vervolgens ook niet lekker vlot mee over de finish :s)
pi_221683023
KleinzoonA begint maandag op de middelbare school en net als bij zijn grote broerJ paar jaar geleden, hadden we om hem succes en veel plezier te wensen, een ballon met helium laten bezorgen die, als je de doos opent, er zo floep uitzweeft.
Zijn reactie _O_ O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')