Niemand maakte een kans, kwam zo heftig op ze af! Heel erg verdrietigquote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Die rennende mensen in het tweede filmpje
Welke hitte? Ik vond het tegenvallen vandaag..geloof morgen ook dat het allemaal wel meevalt allemaal.quote:
Ik denk dat we sowieso weer zoals gebruikelijk vakkundig ontweken gaan worden door de ergste buien.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Eerst zien, vooralsnog staat hier in Noord-Oost Twente tot 23.00u geen regen voorspeld.
De echte hitte is inderdaad inmiddels wel op zijn retour lijkt het. Al hebben we in het verleden tot ver in september nog wel tropische dagen gehad kan ik me herinneren en is het nog augustus.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 17:47 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Welke hitte? Ik vond het tegenvallen vandaag..geloof morgen ook dat het allemaal wel meevalt allemaal.
Ja we zien wel... was eerst s'middags toen s'nachts kijk ik net is het weer in de avondquote:Op woensdag 26 augustus 2026 19:14 schreef Discombobulate het volgende:
Onweer toch pas morgenavond denk ik. Wordt morgen nog warme dag.
hebben ze morgen meteen goed oefenvoerquote:Op woensdag 26 augustus 2026 19:31 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.nu.nl/tech/64(...)r-ziet-aankomen.html
Cool!
Vond het echt maar smerig warm vandaagquote:Op woensdag 26 augustus 2026 17:47 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Welke hitte? Ik vond het tegenvallen vandaag..geloof morgen ook dat het allemaal wel meevalt allemaal.
Dat zeker en hopelijk komen ze ool snel online voor ons om mee te genieten!quote:Op woensdag 26 augustus 2026 21:19 schreef MissHobje het volgende:
[..]
hebben ze morgen meteen goed oefenvoer
quote:A level 3 was issued across SE/E France for large to very large hail, severe wind gusts, heavy rainfall and [strong] tornadoes.
A level 2 was issued from S France towards Switzerland mainly for large to very large hail, severe wind gusts and tornadoes.
A level 2 was issued from central France to Belgium and W Germany mainly for large hail, severe wind gusts and heavy rainfall.
A level 1 was issued across W France and NW Italy mainly for large hail and severe wind gusts.
A level 1 was issued in a belt from the UK through Netherlands into N Germany for heavy rainfall, large hail and severe wind gusts.
Misschien alleen voor Limburg, voor de rest wat onweer en windstoten zoals we normaal gewend zijn.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 00:09 schreef Frutsel het volgende:
Niets bijzonders dus voor Nederland
Klopt!quote:Op donderdag 27 augustus 2026 07:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik heb het idee dat mensen vaak denken dat het in Limburg regelmatig goed onweert. Nu kan ik me de laatste paar jaar maar één serieuze onweersbui herinneren. Rest valt me altijd enorm tegen, drie flitsen en een knal in de verte en dat was het.
Of ik woon zoals wel vaker weer op de verkeerde plek.
@:bloodymary1 heb jij wel vaak onweer?
Ruhrgebied krijgt wel vaak een flink pak slaag ja.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 08:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Klopt!
De laatste twee keer was verwachting dat het onweerfront over de oostelijke helft van NL zou trekken, maar werd dat juist het westen.
Ik zie wel heel vaak dat onweersbuien hier zich beginnen te ontwikkelen en dat het spektakel dan begint vanaf de Duitse grens. Dus net niet hier.
Hopelijk is het met die nieuwe satelliet straks beter te voorspellen waar de buien overheen gaan trekken.
Nee hoor. Deze zomer herinner ik me alleen een keer in juli of zo een nacht met onweer en zo'n 1.200 bliksemflitsen heel snel achter elkaar. Met drie druppels regen.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 07:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik heb het idee dat mensen vaak denken dat het in Limburg regelmatig goed onweert. Nu kan ik me de laatste paar jaar maar één serieuze onweersbui herinneren. Rest valt me altijd enorm tegen, drie flitsen en een knal in de verte en dat was het.
Of ik woon zoals wel vaker weer op de verkeerde plek.
@:bloodymary1 heb jij wel vaak onweer?
quote:Op donderdag 27 augustus 2026 09:11 schreef heywoodu het volgende:
Vandaag nog even doorkomen en dan lijkt het voor nu weer echt even beter te worden tot de volgende piek ergens in september.
Limburg kent veel kanalen. Woon je daar toevallig vlakbij?quote:Op donderdag 27 augustus 2026 08:43 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee hoor. Deze zomer herinner ik me alleen een keer in juli of zo een nacht met onweer en zo'n 1.200 bliksemflitsen heel snel achter elkaar. Met drie druppels regen.
Wel vaak dat je het in de verte ziet, of merkt als het hier even hard gaat waaien. Dan is het in Duitsland en gaat het hier net langs af.
Really?quote:Op donderdag 27 augustus 2026 09:18 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Limburg kent veel kanalen. Woon je daar toevallig vlakbij?
Die zorgen er geloof ik ook voor dat er onweer of regen complexen worden tregengehouden.
Kanalen? Nee joh. Nog nooit van gehoord.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 09:18 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Limburg kent veel kanalen. Woon je daar toevallig vlakbij?
Die zorgen er geloof ik ook voor dat er onweer of regen complexen worden tregengehouden.
We hebben het record te pakkenquote:Zomer 2026 is de warmste ooit gemeten in Nederland
Augustus is nog niet voorbij, maar het is al wel zeker: de zomer van 2026 is in Nederland de warmste zomer sinds het begin van de metingen in 1901. Dat valt op te maken uit de temperatuurgegevens van het KNMI. Het was de afgelopen drie maanden gemiddeld 19,3 graden Celsius bij het KNMI in De Bilt, waarmee het vorige record van 2018 (18,9 graden) met bijna een halve graad is verbroken. Dat is een grote sprong.
https://nos.nl/artikel/26(...)gemeten-in-nederland
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |