abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221660929
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 17:34 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ahum? Hitler zijn propaganda vergelijken met de aanpak van een pandemie? Volgens mij ben jij echt van het padje af.
Ik denk dat je van het padje af bent als je juist niet kunt doorzien dat propaganda van alle tijden is en dat je er ook zelf door beïnvloed bent. Wij allemaal, zeg maar. Die 'aanpak van een pandemie' was overigens niet een peer-reviewed bewezen aanpak en had ook zeer veel nadelen tov de ontwikkeling van kinderen, om maar één van de vele voorbeelden te noemen. Dat het dermate ver ging qua beleid komt doordat er door middel van propaganda een draagvlak gecreëerd is.

En dan gaat dit om een voorbeeld, met Oekraïne-Rusland zie je iets soortgelijks.
pi_221660944
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 17:48 schreef n__n het volgende:

[..]
Ik denk dat je van het padje af bent als je juist niet kunt doorzien dat propaganda van alle tijden is en dat je er ook zelf door beïnvloed bent. Wij allemaal, zeg maar. Die 'aanpak van een pandemie' was overigens niet een peer-reviewed bewezen aanpak en had ook zeer veel nadelen tov de ontwikkeling van kinderen, om maar één van de vele voorbeelden te noemen. Dat het dermate ver ging qua beleid komt doordat er door middel van propaganda een draagvlak gecreëerd is.
Jammer dat Hitler niet is blijven leven dan, had ie ook een parlementair onderzoek aan zijn broek gekregen.. :D
pi_221660965
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 17:50 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Jammer dat Hitler niet is blijven leven dan, had ie ook een parlementair onderzoek aan zijn broek gekregen.. :D
Het verhaal mbt tot hóe en óf hij gestorven zou zijn is imo net zo geloofwaardig als de moord op Osama bin Laden. Er was immers geen levenloos lichaam dat de hele wereld kon aanschouwen.
pi_221660978
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 17:52 schreef n__n het volgende:

[..]
Het verhaal mbt tot hóe en óf hij gestorven zou zijn is imo net zo geloofwaardig als de moord op Osama Bin-Laden. Er was immers geen levenloos lichaam dat de hele wereld kon aanschouwen.
Crisis, heb hier echt met een wappie te maken, in wat voor internetbubbel vind jij jouw waarheden? Manoman, toch.
pi_221660987
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 17:53 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Crisis, heb hier echt met een wappie te maken, in wat voor internetbubbel vind jij jouw waarheden? Manoman, toch.
Je speelt het steeds op de persoon en komt met allerlei aannames over mijn denkbeelden, maar je kunt werkelijk geen enkele vraag beantwoorden of een perspectief belichten. Veelzeggend is dat. Projectie.
pi_221661068
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 17:55 schreef n__n het volgende:

[..]
Je speelt het steeds op de persoon en komt met allerlei aannames over mijn denkbeelden, maar je kunt werkelijk geen enkele vraag beantwoorden of een perspectief belichten. Veelzeggend is dat. Projectie.
Eerder andersom, jij draagt complottheorieen aan als waarheden en dat niet iedereen dat ook vindt vind je vreemd. Uiteraard zijn er geen lijken gevonden van Hitler en Osama, de eerste heeft zelfmoord gepleegd en zijn naasten gedwongen hem op te fikken, want hij wilde niet opgehangen worden en de tweede is in zee gedumpt om te voorkomen dat zijn bewonderaars aan zijn graf gingen janken. Geloof jij ook niet in het ophangen van Saddam Hoessein?
pi_221661318
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 18:04 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Eerder andersom, jij draagt complottheorieen aan als waarheden en dat niet iedereen dat ook vindt vind je vreemd. Uiteraard zijn er geen lijken gevonden van Hitler en Osama, de eerste heeft zelfmoord gepleegd en zijn naasten gedwongen hem op te fikken, want hij wilde niet opgehangen worden en de tweede is in zee gedumpt om te voorkomen dat zijn bewonderaars aan zijn graf gingen janken. Geloof jij ook niet in het ophangen van Saddam Hoessein?
Waar 'draag ik complottheorieën aan als waarheden'? Ik geef middels voorbeelden aan waar propaganda toe in staat is. En ja, mijn persoonlijke méning is dat de maatregelen buitensporig waren en zonder propaganda nooit zo uit de hand waren gelopen.

Wat vond je zelf nou precies van de video van Marc van Ranst? Is een erg leerzame video waar hij interessante zaken uitlegt.
pi_221661359
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 18:25 schreef n__n het volgende:

[..]
Waar 'draag ik complottheorieën aan als waarheden'? Ik geef middels voorbeelden aan waar propaganda toe in staat is. En ja, mijn persoonlijke méning is dat de maatregelen buitensporig waren en zonder propaganda nooit zo uit de hand waren gelopen.

Wat vond je zelf nou precies van de video van Marc van Ranst? Is een erg leerzame video waar hij interessante zaken uitlegt.
Oh, we gaan het onderwerp van Hitler naar de maatregelen over de pandemie draaien? Marc van Ranst heeft zeker goede argumenten en ook is het achteraf duidelijk dat een aantal maatregelen nergens op sloegen, de aanpak van de bejaardenhuizen bijv, schandalig, het gezeur over dor hout en de lock-downs hebben achteraf meer kwaad gedaan dan goed. Toch werd het niet extreem dwingend opgelegd en dat is het verschil met Hitler zijn aanpak om een Jodenvrij land te krijgen.
pi_221661383
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 18:30 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Oh, we gaan het onderwerp van Hitler naar de maatregelen over de pandemie draaien? Marc van Ranst heeft zeker goede argumenten en ook is het achteraf duidelijk dat een aantal maatregelen nergens op sloegen, de aanpak van de bejaardenhuizen bijv, schandalig, het gezeur over dor hout en de lock-downs hebben achteraf meer kwaad gedaan dan goed. Toch werd het niet extreem dwingend opgelegd en dat is het verschil met Hitler zijn aanpak om een Jodenvrij land te krijgen.
Mensen stonden uiteindelijk gemondkapt te SCHUIMBEKKEN om tyrannieke maatregelen en uitsluiting (alsook opsluiting!) van de medemens. Heel normaal.

Maar goed, terug naar het onderwerp dan maar.

Heb je het fragment waarover het initieel ging ook daadwerkelijk bekéken..? :')
pi_221661438
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 18:32 schreef n__n het volgende:

[..]
Mensen stonden uiteindelijk gemondkapt te SCHUIMBEKKEN om tyrannieke maatregelen en uitsluiting (alsook opsluiting!) van de medemens. Heel normaal.

Maar goed, terug naar het onderwerp dan maar.

Heb je het fragment waarover het initieel ging ook daadwerkelijk bekéken..? :')
Ja en uitgezet toen ze begonnen over de stelling dat "de cosmopolitische elite die noodgedwongen (?) vijandig staan tov het gewone gewortelde volk". Wat een kwats! Zelf zitten ze als cosmopolieten ergens op een terrasje in Dubai ofso.. _O-

Sorry, kan ik niet serieus nemen dit.
pi_221661469
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 18:42 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja en uitgezet toen ze begonnen over de stelling dat "de cosmopolitische elite die noodgedwongen (?) vijandig staan tov het gewone gewortelde volk". Wat een kwats! Zelf zitten ze als cosmopolieten ergens op een terrasje in Dubai ofso.. _O-

Sorry, kan ik niet serieus nemen dit.
Natuurlijk is een uitzending van Ongehoord Nederland niet serieus te nemen. Maar het gaat hier om het Hitler-fragment, wat je dus kennelijk niet bekeken hebt. Waarom reageer je dan überhaupt in dit topic?
pi_221661477
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 18:49 schreef n__n het volgende:

[..]
Natuurlijk is een uitzending van Ongehoord Nederland niet serieus te nemen. Maar het gaat hier om het Hitler-fragment, wat je dus kennelijk niet bekeken hebt. Waarom reageer je dan überhaupt in dit topic?
Je leest niet goed, ik zeg dat ik het fragment uitgezet heb NA het Hitler fragment en die mutsen op dat terrasje daarover wilden gaan discussieren.
Zo vaak Hitler fragmenten en speeches in doc's gezien, wat wil je daarmee zeggen dan?
pi_221661514
Ik vind het echt weer fophef om niks.
Een discussie over Hitler mag best schuren, iedereen weet dat deze man het ultieme kwaad was. Maar dan mag je het toch wel over vroegere zaken hebben en daar wat van vinden.

Hoe onsmakelijk ook. Als ze nou de holocaust zouden ontkennen of iets in die trant dan is ofhef op zn plaats.

Nu zelfs kamervragen? Kom op zeg, kamervragen horen een middel te zijn voor ergere dingen. Niet voor elke poep of scheet van dit treurige kaliber.

Het blijkt wel weer dat Mohandis en consorten ON kosten wat kost kapot willen hebben.
pi_221661534
Ik vond de propaganda tijdens corona nou niet heel heftig. Het was maar een klein ding in de jaren. Niet megaveel van mee gekregen of last van gehad. Totaal niet te vergelijken.
pi_221661542
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 19:03 schreef GerryDV het volgende:
Ik vond de propaganda tijdens corona nou niet heel heftig. Het was maar een klein ding in de jaren. Niet megaveel van mee gekregen of last van gehad. Totaal niet te vergelijken.
Nou, ik vond een aantal zaken van aanpak best heftig, oudjes die geen familiebezoek meer mochten en in hun eentje stierven.
pi_221661581
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 19:04 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nou, ik vond een aantal zaken van aanpak best heftig, oudjes die geen familiebezoek meer mochten en in hun eentje stierven.
Natuurlijk werden er stevige maatregelen genomen. Maar wel altijd min of meer wetenschappelijk onderbouwd, op basis van de toen beschikbare kennis. En over het algemeen veel minder heftig dan in onze buurlanden.

Wat mij betreft op geen enkele vergelijkbaar met wat de nazi’s deden (en wat blijkbaar tegenwoordig in bepaalde kringen prima als goed voorbeeld aangehaald mag worden).
pi_221661635
Denk dat @n__n en @Firuze60 ook meer de werking van propaganda bedoelen dan dat men maatregelen tijdens corona wil vergelijken met die van de Nazi's.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_221661659
Prachtige speech
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221661678
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 19:23 schreef capricia het volgende:
Denk dat @:n__n en @:Firuze60 ook meer de werking van propaganda bedoelen dan dat men maatregelen tijdens corona wil vergelijken met die van de Nazi's.
Tja, dat lijkt me dan nogal gezocht en offtopic.
pi_221661751
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 19:27 schreef Discombobulate het volgende:
Prachtige speech
Een oproep tot genocide, prachtig ja.
pi_221661764
quote:

[..]
Dat is wel schrijnend ja, maar volgens mij hangt het er vanaf hoe streng je alle opvolgde en hoe vatbaar je daar voor was of in welke bubbel je zat. In mijn geval bijvoorbeeld, heb ik me op een gegeven moment wel een keer laten vaccineren, maar heb ik verder gewoon door moeten werken, ontving ik bezoek wanneer ik daar zin in had, kwam mijn kapper even aan huis, kon ik prima naar een huisfeestje gaan, en heeft de wereld voor mij amper stil gestaan. Ik heb ook echt wel af en toe een mondkapje opgehad maar daar niks bijzonders van gevonden. Wat dat betreft mis ik totaal het punt waarom mensen dit als een extreem heftige gebeurtenis of als ontregelend hebben ervaren. Ik vind terroristische aanslagen als 9/11, 7 oktober of de asielcrisis vele malen indrukwekkender en impactvol dan corona (en de ‘maatregelen’) was.
pi_221661812
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 19:47 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Dat is wel schrijnend ja, maar volgens mij hangt het er vanaf hoe streng je alle opvolgde en hoe vatbaar je daar voor was of in welke bubbel je zat. In mijn geval bijvoorbeeld, heb ik me op een gegeven moment wel een keer laten vaccineren, maar heb ik verder gewoon door moeten werken, ontving ik bezoek wanneer ik daar zin in had, kwam mijn kapper even aan huis, kon ik prima naar een huisfeestje gaan, en heeft de wereld voor mij amper stil gestaan. Ik heb ook echt wel af en toe een mondkapje opgehad maar daar niks bijzonders van gevonden. Wat dat betreft mis ik totaal het punt waarom mensen dit als een extreem heftige gebeurtenis of als ontregelend hebben ervaren. Ik vind terroristische aanslagen als 9/11, 7 oktober of de asielcrisis vele malen indrukwekkender en impactvol dan corona (en de ‘maatregelen’) was.
Eens hoor, heb er zelf ook weinig 'last' van gehad. Dat is dan wel persoonlijk en ik was blij dat mijn inmiddels demente moedertje nog thuis woonde en wij schijt hadden aan die mondkapjes, het enige dat ze maar niet doorkreeg dat ze haar middagetenbox buiten moest pakken en niet mocht aanpakken van de bezorger. Feestjes waren prima te regelen met vrienden en familie.

Dit is op geen enkele manier te vergelijken met de maatregelen die Joden voor hun kiezen kregen onder het bewind van die halve gare Hitler met zijn griebusaanhang.
pi_221662486
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 19:52 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Eens hoor, heb er zelf ook weinig 'last' van gehad. Dat is dan wel persoonlijk en ik was blij dat mijn inmiddels demente moedertje nog thuis woonde en wij schijt hadden aan die mondkapjes, het enige dat ze maar niet doorkreeg dat ze haar middagetenbox buiten moest pakken en niet mocht aanpakken van de bezorger. Feestjes waren prima te regelen met vrienden en familie.

Dit is op geen enkele manier te vergelijken met de maatregelen die Joden voor hun kiezen kregen onder het bewind van die halve gare Hitler met zijn griebusaanhang.
Exact. Het is aan de ene kant zorgwekkend maar aan de andere kant ook geruststellend dat heel veel jongeren corona als hun meest indrukwekkende levensfase of gebeurtenis hebben ervaren. Dat het eigenlijk al heel lang heel goed gaat en nog steeds. Als je dingen als de val van de muur, moord op Pim, 9/11, Theo van Gogh, Charlie Hebdo, Bataclan en aanslagen die daarop volgden of voorgingen, en de algehele verandering van de geopolitiek niet hebt meegemaakt dan snap ik dat corona in principe best heftig kon zijn. In je referentiekader zit nou eenmaal geen andere grote gebeurtenis. Mensen die wat ouder zijn en vanalles hebben meegemaakt hebben volgens mij een veel milder idee bij corona.
pi_221662549
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 19:23 schreef capricia het volgende:
Denk dat @:n__n en @:Firuze60 ook meer de werking van propaganda bedoelen dan dat men maatregelen tijdens corona wil vergelijken met die van de Nazi's.
Idd, tijdens de Corona crisis werden we bang gemaakt voor de ongevaccineerden en gedwongen allerlij zinloze maatregelen te nemen (was je handen stuk, terwijl het virus door de lucht kwam, etc etc)
Door de QR code kregen de ongevaccineerden een gele ster.
Mensen die zich niet schikten (artsen, verplegers, etc) kregen "Berufsverbote.

Precies dezelde mechanismen die de Nazis gebruikten.
Maar er is 1 verschil; Hitlers propaganda was gebaseerd op Peitze en Zuckerbrot, dat laatste hebben "onze" leiders niet begrepen. Als je braaf de regels volgde mocht je slechts een deel van je burger rechten houden.

Hitler deed het slimmer en daarom was deze vorm van propaganda zo gevaarlijk; hij gaf de mensen die in hem geloofden de indruk dat zij waardevol waren, met name de jeugd (Hitlerjugend),
Als je dat goed doet dan kun je de mensen alles laten doen
(die kennis had Machiavellie trouwens ook al)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_221662580
quote:

[..]
Onmenselijk. En totaal abject.
Walgelijk was dat. Dat een staat dat even voor je bepaalt. Totaal niet hoe ik Nederland ken.
Het zou je moeder maar zijn. :{

Ik heb daar ook heel veel moeite mee. En kan het niet verdedigen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')