abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221646225
Ik kon me herinneren dat hier vorig jaar al eerder een topic over was, maar kon dat nergens terug vinden, vandaar een nieuwe.

quote:
Ruim drie ton aan boetes voor Amsterdamse sportschoolketen Saints & Stars

De Arbeidsinspectie heeft de Amsterdamse sportschoolketen Saints & Stars ruim 300.000 euro aan boetes opgelegd. Het bedrijf overtrad de afgelopen jaren meermaals de wet, concludeert de inspectie, onder meer door mensen van buiten de Europese Unie aan te nemen zonder de juiste vergunningen. Bij nieuwe overtredingen kan de inspectie het bedrijf (tijdelijk) stilleggen.

Stadskrant Het Parool legde in juli 2025 bloot hoe de luxe sportschoolketen Filipijnse en Indonesische schoonmakers liet werken onder schrijnende omstandigheden. Medewerkers werkten onder meer zonder verblijfsvergunning, moesten hun paspoort inleveren en werkten soms 17 uur per dag.

De rechter oordeelde in december 2025 dat de sportschool, met abonnementen vanaf 139 euro per vier weken, vijf Filipijnse schoonmakers elk een vergoeding moet betalen van 15.000 euro.

Werk- en rusttijden
In totaal moet Saints & Stars 316.875 euro betalen. Het grootste deel daarvan, ruim 234.000 euro, is voor overtreding van de zogenoemde Wet arbeid vreemdelingen. Het bedrijf liet in totaal 25 mensen van buiten de EU werken zonder geldige werk- en verblijfsvergunning en had van drie medewerkers de identiteit niet goed gecontroleerd.

Ook moet Saints & Stars 60.000 euro betalen voor het overtreden van de Wet minimumloon en minimumvakantiebijslag. De Arbeidsinspectie kon niet vaststellen hoeveel uren de werknemers hadden gewerkt, en of zij voor al die uren het juiste minimumloon hadden ontvangen.

Verder is nog 22.500 euro boete opgelegd omdat de sportschool de Arbeidstijdenwet en daarmee de regels rondom werk- en rusttijden niet heeft nageleefd.

Waarschuwingen
Naast de boetes heeft de sportschoolketen, met vier vestigingen in Amsterdam, twee officiële waarschuwingen gekregen. Als het bedrijf binnen vijf jaar opnieuw een soortgelijke fout begaat, dan kan de Arbeidsinspectie het bedrijf (tijdelijk) stilleggen. Daarna vervalt de waarschuwing.

Bij een kort geding dat Saints & Stars is maart tegen de Arbeidsinspectie aanspande, werd al duidelijk dat de inspectie het bedrijf boetes wilde opleggen.

'Had niet mogen gebeuren'
De sportschoolketen kan nog zes weken bezwaar maken tegen de boetes, maar laat weten zich bij de boetes neer te leggen. "Dat had niet mogen gebeuren," reageert eigenaar Tom Moos in een persbericht.

Hij erkent dat het bedrijf niet "zorgvuldig en professioneel" met personeel is omgegaan. "Daarvoor nemen we verantwoordelijkheid en bieden we onze excuses aan, in het bijzonder aan de betrokken medewerkers."

Bron: NOS
Eigenlijk compleet belachelijk dat deze keten aan de slachtoffers gezamenlijk nog minder hoeft te betalen dan aan de staat. De staat is in deze kwestie niet benadeeld, anders dan de kosten die zijn gemaakt in het strafproces. Tevens belachelijk dat er geen celstraffen uit worden gedeeld, of misschien: dat die volgens de huidige wetgeving niet gegeven kúnnen worden.
pi_221646246
Niet zorgvuldig en professioneel.

Ja, zo kan je het ook verwoorden
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_221646301
Laat die schoonmakers ook maar eens flink zweten voor hun geld zullen ze gedacht hebben.
pi_221646608

Laat hem daar eens ff schoonmaken, dan piepen ze wel anders!
  maandag 24 augustus 2026 @ 19:42:42 #5
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_221646836
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 19:05 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]
Laat hem daar eens ff schoonmaken, dan piepen ze wel anders!
Weten _O_
pi_221646838
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 19:42 schreef jigggy het volgende:

[..]
Weten _O_
Ik kon ff geen gifje vinden van dat hij met Samantha bezig was! :P
pi_221646893
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 18:07 schreef silverhill het volgende:
De rechter oordeelde in december 2025 dat de sportschool, met abonnementen vanaf 139 euro per vier weken, vijf Filipijnse schoonmakers elk een vergoeding moet betalen van 15.000 euro.
Ze vragen minimaal ¤140 per maand voor een abonnement? Helemaal gek geworden.
pi_221646930
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 19:51 schreef Peppert het volgende:

[..]
Het is prijzig. Maar het is een zeer schone sportschool. Men kan bij wijze van spreken eten van de vloer.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_221647199
quote:

[..]
Je bent toch echt helemaal de weg kwijt als je bij die on-ethische toko gaat sporten :').
pi_221647209
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 20:29 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Je bent toch echt helemaal de weg kwijt als je bij die on-ethische toko gaat sporten :').
Lijkt me echt zo'n plek voor quasi-'straat'-types, manosphere-volk en balenciaga-clientele.
pi_221647211
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 20:31 schreef silverhill het volgende:

[..]
Lijkt me echt zo'n plek voor quasi-'straat'-types, manosphere-volk en balenciaga-clientele.
Van die Dubai-is-geweldig-types.
  Moderator maandag 24 augustus 2026 @ 20:39:29 #14
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221647245
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 20:32 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Van die Dubai-is-geweldig-types.
"Ben jij nog zo'n sukkel die voor een baas werkt? Volg mijn video's en leer hoe je de wereld naar je hand zet. #THEWORLDISMINE"
- vmi voor intimi -
  Spellchecker maandag 24 augustus 2026 @ 22:09:12 #15
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221647983
quote:

[..]
de gek is niet degene die het vraagt ....
  maandag 24 augustus 2026 @ 22:17:17 #16
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221648049
Als ze die boete in muntgeld betalen is dat gelijk een goede biceps training :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Graag verwijderen
pi_221648092
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 20:31 schreef silverhill het volgende:

[..]
Dit is een toko van Indiërs
Die weten exact hoe de onderste kasten voor bijna niks te laten werken.

Chinezen, zelfde laken een pak. In grote Chinese restaurants waar ik vroeger producten leverde zaten altijd 20-25 Chinezen op zolder in kleine kamertjes. Elke 6 maanden een andere groep uit China die dan illegaal wekten.
Alleen die Chinezen worden nooit gepakt.
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')