abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221715179
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 17:32 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Nou welke The Voice kandidaat kunnen we met potlood opschrijven?
De jongen die afgelopen seizoen gewonnen heeft lijkt me dan topkandidaat
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_221715526
John de Mol heeft het toch al eens geprobeerd met TVOH mensen? Was geen doorslaand succes, zoals we weten. Ik kan me niet voorstellen dat NPO dat nog eens over wil doen. Sowieso de commerciëlen erbij halen, lijkt me erg onwaarschijnlijk. Met Chantal hebben ze wel het grootste goud binnengehaald, verder is het toch vooral klatergoud wat daar blinkt.
pi_221720057
Nee dat was inderdaad geen succes. Als ik de NPO was zou ik nu niet kiezen voor samenwerking met Talpa/SBS. Dat vind ik meer een noodgreep als het niet lukt om goede artiesten en productie van de act te vinden (zoals vroeger). Maar dat is het probleem al lang niet meer. Sinds 2013 is het imago van Eurovisie zo veranderd dat artiesten en creatives wel willen.

De optie van NOS-NTR misschien. Of anders zou ik kijken of een terugkeer met AVROTROS in 2028 mogelijk is.

Overigens denk ik dat John de Mol persoonlijk het Songfestival wel echt waardevol vindt, de traditie, productie, enz. Zijn vader John de Mol Sr. won in 1959 met Teddy Scholten het NSF met 'Een beetje'. De vakjury koos voor Teddy solo. In 1962 richtte hij Stichting Conamus (nu Buma Cultuur) op, en was hij vanuit die rol ook betrokken bij Eurovisie.

Het Songfestival lijkt er bij de Molletjes met de paplepel ingegoten ;)
♡
pi_221720698
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 19:08 schreef NLpop het volgende:
Nee dat was inderdaad geen succes. Als ik de NPO was zou ik nu niet kiezen voor samenwerking met Talpa/SBS. Dat vind ik meer een noodgreep als het niet lukt om goede artiesten en productie van de act te vinden (zoals vroeger). Maar dat is het probleem al lang niet meer. Sinds 2013 is het imago van Eurovisie zo veranderd dat artiesten en creatives wel willen.

De optie van NOS-NTR misschien. Of anders zou ik kijken of een terugkeer met AVROTROS in 2028 mogelijk is.

Overigens denk ik dat John de Mol persoonlijk het Songfestival wel echt waardevol vindt, de traditie, productie, enz. Zijn vader John de Mol Sr. won in 1959 met Teddy Scholten het NSF met 'Een beetje'. De vakjury koos voor Teddy solo. In 1962 richtte hij Stichting Conamus (nu Buma Cultuur) op, en was hij vanuit die rol ook betrokken bij Eurovisie.

Het Songfestival lijkt er bij de Molletjes met de paplepel ingegoten ;)
Linda de Mol heeft natuurlijk ook het NSF een paar keer gepresenteerd. Als Nederland in die tijd, eind jaren ‘90, eens had moeten organiseren, had het voor de hand gelegen dat zij dat had gepresenteerd, al dan niet met Paul de Leeuw.

Ik denk overigens dat een NSF bij Talpa voorlopig meer een theoretisch scenario is, en dat de NOS om het simpel te houden gewoon net als bij Edsilia of Hind destijds een uitgerangeerde artiest aanwijst, die nog naar de opening van een envelop komt, Caro Emerald ofzo.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_221720765
twitter

Nu Nederland weer meedoet, kan er voor Hongarije een korting af. Dat is toch belastinggeld goed besteed.
pi_221720812
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 20:27 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]

Nu Nederland weer meedoet, kan er voor Hongarije een korting af. Dat is toch belastinggeld goed besteed.
Doet NL mee? :o

Nou ja, denk dat een beetje paaien van terugkerende landen niet perse slecht is, zeker als het in het licht van een regime-wijziging is
pi_221720836
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 20:32 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Doet NL mee? :o

Nou ja, denk dat een beetje paaien van terugkerende landen niet perse slecht is
Nou ja, de NOS lijkt toch wel zin te hebben.

En zou in dat proces natuurlijk ook een korting moeten bedingen, maar ik vrees ervoor of daar wel aan gedacht wordt.
pi_221721004
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 20:21 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Linda de Mol heeft natuurlijk ook het NSF een paar keer gepresenteerd. Als Nederland in die tijd, eind jaren ‘90, eens had moeten organiseren, had het voor de hand gelegen dat zij dat had gepresenteerd, al dan niet met Paul de Leeuw.

Ik denk overigens dat een NSF bij Talpa voorlopig meer een theoretisch scenario is, en dat de NOS om het simpel te houden gewoon net als bij Edsilia of Hind destijds een uitgerangeerde artiest aanwijst, die nog naar de opening van een envelop komt, Caro Emerald ofzo.
Heeft Nick Painter nog interesse getoond?
pi_221721162
quote:
10s.gif Op donderdag 3 september 2026 20:53 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Heeft Nick Painter nog interesse getoond?
Die voldoet wel aan de omschrijving :o
pi_221722914
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 20:27 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]

Met de nieuwe premier is de deur naar de terugkeer van het slot af. Maar het land moet eerst opnieuw gebouwd geworden. Dat lijkt mij belangrijker dan een songfestival.
  woensdag 9 september 2026 @ 14:14:44 #161
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221758402
twitter

Komt Kazachstan er ook bij volgend jaar?
pi_221759320
Het is ineens toch weer stil aan het Nederlandse front. Wat denken jullie op dit moment wat “we” gaan doen?
  woensdag 9 september 2026 @ 18:02:05 #163
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221759542
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 17:32 schreef molloot200 het volgende:
Het is ineens toch weer stil aan het Nederlandse front. Wat denken jullie op dit moment wat “we” gaan doen?
Ik denk niet dat we gaan meedoen, niemand van de omroepen gaat zich zo naar voren schuiven, zelfs niet met Davina Michelle als kandidaat. Iemand die bij de mensen thuis wel populair is. Nederlandse meid, vocaal goed, gewoon pop/geen alternatieve muziek. Maar toch ongemakkelijk na dat AVROTROS zich zo terugtrekt.
  Moderator woensdag 9 september 2026 @ 18:23:34 #164
375570 crew  Cyan9
pi_221759648
Ik durf er eigenlijk geen uitspraken meer over te doen. Maar kan me ook wel vinden in de redenering van @Momo
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_221759672
Ongehoord Nederland schijnt het te hebben willen organiseren. Maar ja, helaas...
  donderdag 10 september 2026 @ 17:11:10 #166
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_221765423
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 14:14 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Komt Kazachstan er ook bij volgend jaar?
twitter

quote:
"Khabar Agency is a valued Associate Member of the EBU, and we appreciate its long-standing engagement with the Union. However, under the EBU Statutes, full membership is open to broadcasting organizations from countries either. within the ITU European Broadcasting Area, members of the Council of Europe, or - following the Statutes revision approved at this year's General Assembly - countries holding formal observer status with the Council of Europe.

Kazakhstan does not meet any of these criteria, and Khabar Agency therefore does not qualify for full membership at this time."

"While participation is primarily open to EBU Members, the rules state that other broadcasters may be invited to participate, on a case-by-case basis... Any such participation would be exceptional and subject to approval by the Contest's governing body, the Reference Group."

"There are no plans to invite any other non-EBU Members or Associates to participate at this time."
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_221765640
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 17:32 schreef molloot200 het volgende:
Ik zie bij ESC Today dat Ilse delange heeft aangeboden om helpen met een inzending. Maar ik weet niet waar ze dat nieuws hebben opgepikt en of het eventueel een vertaalfout is.
  donderdag 10 september 2026 @ 18:10:08 #168
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_221765659
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2026 18:05 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ik zie bij ESC Today dat Ilse delange heeft aangeboden om helpen met een inzending. Maar ik weet niet waar ze dat nieuws hebben opgepikt en of het eventueel een vertaalfout is.
Ilse DeLange biedt NPO hulp aan voor songfestival: 'Ze hebben mijn nummer'

quote:
Ilse DeLange (49) is bereid om de NPO te helpen met het Eurovisiesongfestival, mocht daar behoefte aan zijn. "Ze hebben mijn nummer, dus ze mogen altijd bellen", zei de zangeres dinsdag in RTL Boulevard.

In het programma herhaalde Ilse ook dat ze ervoor openstaat om ooit zelf weer mee te doen. "Ik zeg altijd: zeg nooit nooit, dus dat zeg ik nu ook weer", lachte ze.

Voor de NPO, die momenteel nog moet beslissen of ze naar het songfestival willen, kan Ilse van waarde zijn, denkt ze. "Ik heb geen idee hoe dat allemaal werkt achter de schermen en wat daar allemaal voor nodig is, maar ik weet wel veel van het artistiek inhoudelijke en het proces daarin."
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  Moderator maandag 14 september 2026 @ 10:46:54 #169
375570 crew  Cyan9
pi_221789822
twitter
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_221790343
NPO vraagt EBU om uitstel deadline

Die is toegekend. Aanvankelijk lag de deadline voor inschrijving op dinsdag, maar Nederland heeft nu uitstel gekregen. ‘We hopen voor het einde van de maand met meer duidelijkheid over het Eurovisie Songfestival te komen’, laat een woordvoerder van de NPO weten.
♡
pi_221790445
Ach, de NOS heeft nog geen B-artiest gevonden die ons wil vertegenwoordigen nadat Davina afgezegd had.
pi_221790733
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2026 12:32 schreef NLpop het volgende:
NPO vraagt EBU om uitstel deadline

Die is toegekend. Aanvankelijk lag de deadline voor inschrijving op dinsdag, maar Nederland heeft nu uitstel gekregen. ‘We hopen voor het einde van de maand met meer duidelijkheid over het Eurovisie Songfestival te komen’, laat een woordvoerder van de NPO weten.
Weer een zeer leidend geschreven artikel, waarin de journalist zijn eigen voorkeur veel te duidelijk laat doorschijnen. "De NOS zoekt naar een manier om toch mee te doen"... volgens mij is dat niet direct de conclusie als ze om uitstel vragen.

Waarom willen al die Nederlandse "journalisten" zo graag dat Nederland meedoet aan Eurovisie? En vooral: dat ze dat willen is nog tot daar aan toe, maar waarom laten ze dat zo duidelijk merken in hun zogenaamd "journalistieke" schrijfsels?
pi_221791062
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2026 13:36 schreef blackswangreen het volgende:[..]
Weer een zeer leidend geschreven artikel, waarin de journalist zijn eigen voorkeur veel te duidelijk laat doorschijnen. "De NOS zoekt naar een manier om toch mee te doen"... volgens mij is dat niet direct de conclusie als ze om uitstel vragen.

Waarom willen al die Nederlandse "journalisten" zo graag dat Nederland meedoet aan Eurovisie? En vooral: dat ze dat willen is nog tot daar aan toe, maar waarom laten ze dat zo duidelijk merken in hun zogenaamd "journalistieke" schrijfsels?
Ik denk aan drie dingen. Een deel van de pers is fan en wil het heel graag. Een ander deel zal politiek motief hebben (pro-Israël, enz.) Maar ook een heel belangrijk punt is volgens mij de enorm aandacht die het Songfestival genereert.

Toen ik NLpop runde zorgden stukjes over het Songfestival steevast voor hoge bezoekersaantallen. Eurovisie genereert veel clicks, interactie (en dus advertentie-inkomsten). Ook op tv enorm hoge kijkcijfers (als NL meedoet, de finale haalt, miljoenen meer). Als NL weer meedoet levert dat de media maandenlang content op met veel aandacht en inkomsten.

Het is duidelijk dat er off the record bronnen zijn die aan de pers hebben gezegd dat ze proberen om een artiest te sturen. Ondanks de anonieme bronnen vind ik het geloofwaardig, want anders zou uitstel van de deadline niet nodig zijn?
♡
pi_221791580
Je vraagt inderdaad geen uitstel als je antwoord "nee" is lijkt me
pi_221791717
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2026 14:43 schreef NLpop het volgende:

[..]
Ik denk aan drie dingen. Een deel van de pers is fan en wil het heel graag. Een ander deel zal politiek motief hebben (pro-Israël, enz.) Maar ook een heel belangrijk punt is volgens mij de enorm aandacht die het Songfestival genereert.

Toen ik NLpop runde zorgden stukjes over het Songfestival steevast voor hoge bezoekersaantallen. Eurovisie genereert veel clicks, interactie (en dus advertentie-inkomsten). Ook op tv enorm hoge kijkcijfers (als NL meedoet, de finale haalt, miljoenen meer). Als NL weer meedoet levert dat de media maandenlang content op met veel aandacht en inkomsten.

Het is duidelijk dat er off the record bronnen zijn die aan de pers hebben gezegd dat ze proberen om een artiest te sturen. Ondanks de anonieme bronnen vind ik het geloofwaardig, want anders zou uitstel van de deadline niet nodig zijn?
Voor de “professionele” media lijkt geld me gewoon de doorslaggevende reden. Of afgeleide argumenten als aandacht of belangrijkheid, maar daar volgt het financiële dan uit.

Het is hoe dan ook de bedoeling dat Nederland meedoet. Idealiter met een liedje dat kan winnen, maar omdat dat zeldzaam is, dan bij voorkeur met iets wat je lekker kan afzeiken. En om dat te kunnen doen, moet Nederland er wel bij zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')