Pffft... koude kernfusie, muon fissie en pebble reactors. Ondertussen staat half Europa vol met zonnepanelen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:50 schreef Lyrebird het volgende:
Lang verhaal, en ik heb misschien niet goed opgelet, maar hoe gaan ze die tritium en deuterium maken? Een probleem bij een Tokamak en ITER is dat dit in de wand moet gebeuren, en de fysica daarachter vertelt ons dat dit nooit gaat lukken.
Ja, leuk als de zon schijnt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:53 schreef Horzula het volgende:
[..]
Pffft... koude kernfusie, muon fissie en pebble reactors. Ondertussen staat half Europa vol met zonnepanelen.
Kijk het filmpje, en oordeel. Ipv getriggerd te worden van de semi positieve titel over de EU.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:50 schreef Lyrebird het volgende:
Lang verhaal, en ik heb misschien niet goed opgelet, maar hoe gaan ze die tritium en deuterium maken? Een probleem bij een Tokamak en ITER is dat dit in de wand moet gebeuren, en de fysica daarachter vertelt ons dat dit nooit gaat lukken.
Omdat uiteindelijk er een doorbraak gaat komen in dit veld. Kan binnen nu en 5 jaar of over 15 jaar. Je wilt als bedrijf gewoon investeren in de toekomst zodat je mee doet.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:01 schreef smizy het volgende:
[..]
Ja, leuk als de zon schijnt.
Verder 0 verstand van dit soort dingen maar waarom zouden bedrijven er miljarden in steken als het 0% kans van slagen heeft?
Ik heb het filmpje bekeken.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:03 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Kijk het filmpje, en oordeel. Ipv getriggerd te worden van de semi positieve titel over de EU.
Valt mee, vooral nederland staat vol, in frankrijk bijv. vele malen minder.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:53 schreef Horzula het volgende:
[..]
Pffft... koude kernfusie, muon fissie en pebble reactors. Ondertussen staat half Europa vol met zonnepanelen.
Dat dit bedrijf geen onderzoek gaat doen, zoals met de Wendell 7X, maar stroom produceren.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De Wendell 7X bestaat al een tijdje, wat is precies het nieuws?
Het nieuws is het vermogen wat ze hebben opgehaald en dus nu de grootste zijn in de wereld.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De Wendell 7X bestaat al een tijdje, wat is precies het nieuws?
daar wordt toch uitgelegd hoe ze denken dit probleem te gaan oplossen en dit wordt onderbouwt.quote:
Dan heb ik dat gemist.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:07 schreef Korenfok het volgende:
[..]
daar wordt toch uitgelegd hoe ze denken dit probleem te gaan oplossen en dit wordt onderbouwt.
Dank u! OP aangepast.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:13 schreef gwn_een_user het volgende:
¤2,5 mld is de marktwaardering, niet het vermogen.
het daadwerkelijk opgehaalde kapitaal is ~¤650 mln
Deuterium is er genoeg en zit in het water, het kan daaruit geisoleerd worden. Deuterium is ook stabiel. Tritium met een halfwaardetijd van 12.5 jaar is dus niet stabiel en is een restproduct van kerncentrales. Tritium wil men 'kweken' in de fusiecentrale door neutronen in te vangen in een lithiummantel van de fusiecentrale zelf. Tritiumbreeding is een belangrijk onderdeel van het ITER project. Een directe Lithium+Deuterium fusie vereist hogere temperaturen en grote controle over het plasma en zal pas kunnen volgen na een fase van Deuterium+Tritium fusie.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:50 schreef Lyrebird het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |