Dat ding komt er hier echt niet in. En 1 ding scheelt, mijn dochter vindt het een afschuwelijk lelijk ding.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 10:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hebt je kinderen niet eens een fatbike cadeau gedaan?
Als ik zie hoe jong die koters op fatbikes soms zijn, betwijfel ik of er een te jong bestaatquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 10:27 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Nee. Tegen de tijd dat ze oud genoeg zijn voor zoiets zijn die kinderbrommers ook alweer helemaal uit de mode joh
quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 10:29 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Die staat er verrassend genoeg niet in. *toegevoegd*
Precies.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 10:28 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Tegen die tijd is er wel weer iets anders om het buurtwinkelcentrum te terrorriseren
Klinkt als een goede opvoedingquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 10:30 schreef Haags het volgende:
[..]
Dat ding komt er hier echt niet in. En 1 ding scheelt, mijn dochter vindt het een afschuwelijk lelijk ding.
Bijna 5 en net 3 vind ik toch echt te jong.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 10:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als ik zie hoe jong die koters op fatbikes soms zijn, betwijfel ik of er een te jong bestaat
quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 10:28 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
[..]
Ja, zie. Boomer state of mind.
Ik ben verre van datquote:a person born during the post-World War II baby boom between 1946 and 1964. In modern slang, younger generations also use the word to describe any older person perceived as old-fashioned, close-minded, or out of touch with current culture.
Oke oke. Oude ziel dan.quote:
Persoonlijk vind ik 15 al te jong. Had voor die hype al een bloedhekel aan ouderen op opgevoerde fietsen omdat die geen enkel idee hebben hoe gevaarlijk ze zijn, kinderen zijn nog erger.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 10:31 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Bijna 5 en net 3 vind ik toch echt te jong.
Dat wel. Dat zei m'n oma al tegen me toen ik 16 wasquote:
Eensquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 10:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik 15 al te jong. Had voor die hype al een bloedhekel aan ouderen op opgevoerde fietsen omdat die geen enkel idee hebben hoe gevaarlijk ze zijn, kinderen zijn nog erger.
Denk dat zindelijk zijn voor de kleuterklas, geen fatbikes en geen schermzombies zijn wel een redelijk ruime grens is voor goed. Wat ik soms in het nieuws voorbij hoor komen is echt schrijnend.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 10:33 schreef Haags het volgende:
[..]
Ach wat is goed en wat is fout tegenwoordig?
quote:In Nederland...
In Nederland wil ik niet leven,
Men moet er steeds zijn lusten reven,
Ter wille van de goede buren,
Die gretig door elk gaatje gluren.
'k Ga liever leven in de steppen,
Waar men geen last heeft van zijn naasten:
Om 't krijschen van mijn lust zal zich geen reiger reppen,
Geen vos zijn tred verhaasten.
In Nederland wil ik niet sterven,
En in den natten grond bederven
Waarop men nimmer heeft geleefd.
Dan blijf ik liever hunkrend zwerven
En kom terecht bij de nomaden.
Mijn landgenooten smaden mij: ‘Hij is mislukt.’
Ja, dat ik hen niet meer kon schaden,
Heeft mij in vrijheid nog te vaak bedrukt.
In Nederland wil ik niet leven,
Men moet er altijd naar iets streven,
Om 't welzijn van zijn medemenschen denken.
In het geniep slechts mag men krenken,
Maar niet een facie ranslen dat het knalt,
Alleen omdat die trek mij niet bevalt.
Iemand mishandlen zonder reden
Getuigt van tuchtelooze zeden.
Ik wil niet in die smalle huizen wonen,
Die Leelijkheid in steden en in dorpen
Bij duizendtallen heeft geworpen...
Daar loopen allen met een stijven boord
- Uit stijlgevoel niet, om te toonen
Dat men wel weet hoe het behoort -
Des Zondags om elkaar te groeten
De straten door in zwarte stoeten.
In Nederland wil ik niet blijven,
Ik zou dichtgroeien en verstijven.
Het gaat mij daar te kalm, te deftig,
Men spreekt er langzaam, wordt nooit heftig,
En danst nooit op het slappe koord.
Wel worden weerloozen gekweld,
Nooit wordt zoo'n plompe boerenkop gesneld,
En nooit, neen nooit gebeurt een mooie passiemoord.
quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 10:39 schreef Barbusse het volgende:
M'n favoriete Nederlandse schrijver is niet voor niets Slauerhoff
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/J._Slauerhoffquote:Slauerhoff voelde zich misschien nog het best op zijn gemak in Lissabon aan de Taag, bij de fado en zijn grote voorbeeld, de dichter Fernando Pessoa. Hij bleek een opmerkelijke affiniteit te hebben met "het Portugese lied". Hij heeft Fado-poëzie vertaald: bijvoorbeeld Saudade en Voor de verre prinses (A uma princesa distante).[9]
Yeps. Fadoquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 10:48 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/J._Slauerhoff
Dit komt wel overeen met mijn mental statequote:Saudade is a deep, melancholic longing for an absent person, place, or time that one loves, often carrying the haunting acceptance that the object of yearning may never return. Famous Portuguese writer Manuel de Melo described it as "a pleasure you suffer, an ailment you enjoy".
quote:
Immer.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 08:41 schreef Barbusse het volgende:
Zou @:Q. al klaar zijn voor de mamobo denken jullie?
Lekker heur. Later vandaag even de stad in denk ik, lekkere dingetjes halen bij mercado do Bolhãoquote:
ik stond net buiten de watermeloenplantjes te organiseren langs de hekjes... voorover met een bouwvakkersdecolleté... raad eens waar de eerste dikke regendruppels vielen?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:34 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Weer thuis van de sportschool. Zowel op de een als de terugweg was het droog.
zo cutequote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:43 schreef Bomenverzameling het volgende:
@:Bitterbal
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:43 schreef bitterbal het volgende:
hebben jullie welles gehoord dat amerikanen de grap hebben; Is he gay or european?
nee wel van is hij dom of gewoon amerikaansquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:43 schreef bitterbal het volgende:
hebben jullie welles gehoord dat amerikanen de grap hebben; Is he gay or european?
das blijkbaar heel gebruikelijk daar omdat volgens hen veel europeaanse mannen gay lijken te zijnquote:
precies in je bouwvakkerdecolleté?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:43 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik stond net buiten de watermeloenplantjes te organiseren langs de hekjes... voorover met een bouwvakkersdecolleté... raad eens waar de eerste dikke regendruppels vielen?
Nee.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:43 schreef bitterbal het volgende:
Die stakkers zijn er maar druk mee.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:46 schreef bitterbal het volgende:
[..]
das blijkbaar heel gebruikelijk daar omdat volgens hen veel europeaanse mannen gay lijken te zijn
Grote landen: In absolute aantallen (het totale aantal personen) wonen de meeste LHBTIQ+-personen vermoedelijk in zeer bevolkingsrijke landen zoals China, India of de Verenigde Staten.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:46 schreef bitterbal het volgende:
[..]
das blijkbaar heel gebruikelijk daar omdat volgens hen veel europeaanse mannen gay lijken te zijn
quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:48 schreef Bomenverzameling het volgende:
Hij staat nu even naast me, te kijken hoe ik FOK!
Waarschijnlijk omdat veel van die yanks een heel verfrommeld beeld van mannelijkheid en vrouwelijkheid hebben.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:46 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Op zich is dat niet gek natuurlijk.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:49 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Grote landen: In absolute aantallen (het totale aantal personen) wonen de meeste LHBTIQ+-personen vermoedelijk in zeer bevolkingsrijke landen zoals China, India of de Verenigde Staten.
Nee tuurlijk niet.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:50 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Op zich is dat niet gek natuurlijk.
Dat komt omdat de meeste Amerikanen alleen in goedkope tankstation tshirts passen en daarom totaal geen fashion sense hebbenquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:46 schreef bitterbal het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |