Zou zonde zijn, afpersen en teruggeven is een betere optie: een pakketje schroot, met een dun laagje chroomquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 09:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
Achteraf boetes opleggen is juridisch ingewikkeld. Een trekker op de snelweg moet gewoon per direct in beslag genomen worden. 14 dagen trekker weg.
Juridisch gewoon mogelijk in Nederland.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 09:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
Achteraf boetes opleggen is juridisch ingewikkeld. Een trekker op de snelweg moet gewoon per direct in beslag genomen worden. 14 dagen trekker weg.
Dat hele idee dat XR-activisten altijd worden ontzien slaat natuurlijk nergens op. Toen ik lid was gingen we nog best met regelmaat naar de gevangenis om een lid op te wachten die na een maand vrij is gelaten.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 11:44 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Net zoals het XR-tuig. Gelijke behandeling, mooi toch?
Oh, kun je wél lid worden?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 11:47 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat hele idee dat XR-activisten altijd worden ontzien slaat natuurlijk nergens op. Toen ik lid was gingen we nog best met regelmaat naar de gevangenis om een lid op te wachten die na een maand vrij is gelaten.
Ja. XR is gewoon een organisatie waar je lid van wordt. Wat dacht jij?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 11:51 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Oh, kun je wél lid worden?
Echt, wat een onzin weer.
Een aantal van die XR protesteerders worden wel vervolgd of krijgen boetes opgelegdquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 11:44 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Net zoals het XR-tuig. Gelijke behandeling, mooi toch?
Werkt dat net zoals bij andere terreurorganisaties zoals IS?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 11:56 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ja. XR is gewoon een organisatie waar je lid van wordt. Wat dacht jij?
quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 11:56 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ja. XR is gewoon een organisatie waar je lid van wordt. Wat dacht jij?
Weer wat geleerd.quote:AI-overzicht
Extinction Rebellion (XR) kent geen traditioneel lidmaatschap of contributie. Je bent geen lid, maar een 'rebel'. Iedereen die de kernwaarden en uitgangspunten onderschrijft, kan zich gratis aansluiten, meedoen aan acties of zich aanmelden bij een lokale groep via Extinction Rebellion Nederland.Hoe doe je mee?Aanmelden: Vul het formulier in op de website om gekoppeld te worden aan je lokale groep (bijvoorbeeld in je eigen woonplaats of gemeente).Actief worden: Je kiest zelf op welke manier je wilt bijdragen, zoals tijdens demonstraties, achter de schermen, of in een specifieke werkgroep (zoals XR Ambtenaren of XR Zorgprofessionals).Geen hiërarchie: XR werkt niet met een centrale baas of bestuur; groepen en individuen handelen autonoom binnen de gezamenlijke afspraken en vreedzame actieconsensus.
Zover ik weet staat XR nog niet op de terreurlijst.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 11:57 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Werkt dat net zoals bij andere terreurorganisaties zoals IS?
Oftewel, anarchistische wappies. Wat een verrassingquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:01 schreef thedeedster het volgende:
Geen hiërarchie: XR werkt niet met een centrale baas of bestuur; groepen en individuen handelen autonoom binnen de gezamenlijke afspraken en vreedzame actieconsensus.
Nou, ben er maar trots op zegquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:03 schreef Mikeytt het volgende:
ik was even lid van de Action circle. Dan organiseer je acties.
Anarchistisch niet per se. Er zijn verschillende cirkels die samenwerken zonder leider, maar besluiten gaan democratisch via de meerderheid.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:04 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Oftewel, anarchistische wappies. Wat een verrassing
Ja, prima bladzijde uit mijn leven.quote:
Maar wat de meerderheid van het land vindt, zal ze worst wezen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:05 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Anarchistisch niet per se. Er zijn verschillende cirkels die samenwerken zonder leider, maar besluiten gaan democratisch via de meerderheid.
De meerderheid van het land moet zich schamen, omdat ze niets doen voor de leefbaarheid in de verstedelijkte gebieden.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:09 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Maar wat de meerderheid van het land vindt, zal ze worst wezen.
Het is natuurlijk niet alles of niks.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:15 schreef torentje het volgende:
[..]
De meerderheid van het land moet zich schamen, omdat ze niets doen voor de leefbaarheid in de verstedelijkte gebieden.
Ik hoef mij helemaal nergens voor te schamen gelukkigquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:15 schreef torentje het volgende:
[..]
De meerderheid van het land moet zich schamen, omdat ze niets doen voor de leefbaarheid in de verstedelijkte gebieden.
Het communisme is een paar haltes verderop richting het oosten.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:09 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij hoeft dus geen eerlijke en leefbare wereld?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |