Haha, jij durft
@Kaatje1 
Ik moest er ook aan denken toen ik met broertje en gezin weekend weg was. Ze hadden woensdag macaroni gekookt, en hadden daar vrijdag een bak van mee, 2 uur ongekoeld in de auto. Toen ze daar kwamen in
koelkast gezet, in avond koude pastasalade gemaakt met een deel van die macaroni (ik met vers gekookte ander soort pasta). Daarna is wat er over was van hun pastasalade (waarvan de macaroni dus na de 2u ongekoeld in auto nu weer 1-1.5u buiten
koelkast had gestaan) in de bak met de nog ongebruikte macaroni erbij gedaan in de koelkast. Daar is door hen zaterdag vervolgens ook nog van gegeten. Ze leven allemaal nog.
Ik vond het overigens wel matig met zo lang buiten
koelkast in auto én niet wetend hoe ze sinds woensdag ermee om zijn gegaan (we hebben het hier over degenen die zeiden 'we hebben de zalm vast lekker buiten de
koelkast gelegd om op temperatuur te komen' en daarmee bedoelden VIJF UUR geleden, en die vervolgens vroegen of ik het ook lekker vind als de zalm nog wat rauw is van binnen na het bakken), dus vandaar dat ik andere pasta zelf gekookt had. Maar dat was meer met oog op voedselvergiftiging (bacillus cereus), aangezien mijn darmen wat gevoeliger zijn, en ik het nogal zonde zou vinden van het weekend als ik er last van zou krijgen.
[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 23-08-2026 14:19:36 ]