Het is géén res nullius (=zaak zonder waarde) maar een res derelicta (=achtergelaten zaak) en ja, die mag je meenemen.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 04:25 schreef Inbox het volgende:
Meenemen als res nullius of laten staan?
Het is geen diefstal. Maar er was ook iets met morgensterren tochquote:Op woensdag 19 augustus 2026 09:46 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Het is géén res nullius (=zaak zonder waarde) maar een res derelicta (=achtergelaten zaak) en ja, die mag je meenemen.
Moet diep in mn geheugen graven. Dacht dat res nullius een zaak betrof die aan niemand toebehoordlt en/of waar de voormalig eigenaar afstand van heeft gedaan en 'm overlaat aan hem/haar die het maar meeneemt.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 09:46 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Het is géén res nullius (=zaak zonder waarde) maar een res derelicta (=achtergelaten zaak) en ja, die mag je meenemen.
Reflector en nachtelijke foto met flits. Helaas geen licht. Hoeft ook niet, want deze gaat dienen voor de ene keer dat ik met de trein zal gaan. Voor nachtelijke, lange en de standaard ritten heb ik betere fietsen beschikbaarquote:
Zou een reden kunnen zijjn. Ik vraag me af waarom je zo'n fiets koopt, om 'm in deze staat staat weg te flikkeren en niet gewoon wegeeft ofzo.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 12:48 schreef junkiesietze het volgende:
niet electrisch he, dus dan word het weggepleurt
Ik zie tegenwoordig wel vaker normale fietsen gewoon dagen lang niet op slot tegen lantaarnpalen staan.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 14:43 schreef Inbox het volgende:
[..]
Zou een reden kunnen zijjn. Ik vraag me af waarom je zo'n fiets koopt, om 'm in deze staat staat weg te flikkeren en niet gewoon wegeeft ofzo.
Misschien al eerder elders gevonden.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 14:43 schreef Inbox het volgende:
[..]
Zou een reden kunnen zijjn. Ik vraag me af waarom je zo'n fiets koopt, om 'm in deze staat staat weg te flikkeren en niet gewoon wegeeft ofzo.
Theortisch gezien mogelijk.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 15:06 schreef maily het volgende:
[..] q
Misschien al eerder elders gevonden.
Maar waarom, en van wie?quote:
Ik heb ooit eens een lokfiets aangetroffen in de bosjes. Slot erom gezet zodat ie niet later snel ingeladen kon worden en de politie geinformeerd. 'Laten staan', was het advies.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 16:27 schreef maily het volgende:
Ik zou stiekem wel lachen als er een tag in is gedaan. Voor een experiment.
Hoe lang zou deze fiets hier blijven staan?
Apart. Het hele idee van een lokfiets is dat je er een tracker in verstopt zodat je eventuele dieven makkelijk op kan sporen.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 16:47 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens een lokfiets aangetroffen in de bosjes. Slot erom gezet zodat ie niet later snel ingeladen kon worden en de politie geinformeerd. 'Laten staan', was het advies.
Paar dageb later stond ie er nog. Politie had m ook neit ingehaald, evt eigenaar niet gebeld dus ik heb aangifte gedaan en het ding verplaatst en dat in de reactie teruggemaild omdat ie anders gejat zou worden.
Paar uur later werd ik gebeld. Waar ie stond, omdat het een lokfiets was.
'Had dat direct gezegd dan, sukkels!, na mn eerste melding dan had ik dat slot er per direct afgehaald en had ie verder gejat kunnen worden
Maar daar heeft ie wel gezelschap vanquote:Op woensdag 19 augustus 2026 15:03 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Denken dat TS ligt... Het is geen ligfiets!
Had je daar ook niet een topic over geopend?quote:Op woensdag 19 augustus 2026 16:47 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens een lokfiets aangetroffen in de bosjes. Slot erom gezet zodat ie niet later snel ingeladen kon worden en de politie geinformeerd. 'Laten staan', was het advies.
Paar dageb later stond ie er nog. Politie had m ook neit ingehaald, evt eigenaar niet gebeld dus ik heb aangifte gedaan en het ding verplaatst en dat in de reactie teruggemaild omdat ie anders gejat zou worden.
Paar uur later werd ik gebeld. Waar ie stond, omdat het een lokfiets was.
'Had dat direct gezegd dan, sukkels!, na mn eerste melding dan had ik dat slot er per direct afgehaald en had ie verder gejat kunnen worden
Zou kunnen, is al zeker jaar of 5-6 terug.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 17:44 schreef maily het volgende:
[..]
Had je daar ook niet een topic over geopend?
Die zat er dus ook in en de fiets werd idd bijna gestolen. Was al klaar gezet in de bosjes zelfs.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 17:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Apart. Het hele idee van een lokfiets is dat je er een tracker in verstopt zodat je eventuele dieven makkelijk op kan sporen.
Het is je gegund. Maar vraag mij eigenlijk wel af wat hiervoor nou de regels zijn, is dit wettelijk vastgelegd of verschilt dit per gemeente.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 05:22 schreef Inbox het volgende:
Toch maar opgehaald.
Vastgezet met twee kabelbinders. Achterband leeg, niet lek.
Voorband lijkt binnenband te missen dus morgen even een nieuwe erin plaatsen.
Die is dus gewoon afgedankt en nu dus van mij
Uit ervaring kan ik zeggen dat de boete ervoor op basis van de afvalstoffenverordening 179 euro bedraagt. En dat er dus teringlijers van agenten rondlopen die dr macht maar wat graag aangrijpen om boetes hiervoor uit te schrijven.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 18:41 schreef 111210 het volgende:
[..]
Het is je gegund. Maar vraag mij eigenlijk wel af wat hiervoor nou de regels zijn, is dit wettelijk vastgelegd of verschilt dit per gemeente.
Stel het mag niet en je hebt een of andere zure ambtenaar die er achtergekomen is en je niet gezind is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |